Lediga jobb i Eslöv

Sök totalt 80 lediga jobb i Eslöv

Handläggare till Beredskapsfunktionen i Eslövs Kommun
Eslövs kommun
Planerare och utredare m.fl.

Vi söker dig som har erfarenhet av kommunal verksamhet och vet värdet av struktur, samverkan och god framförhållning. Du ser både detaljerna och helheten – och trivs i en roll där du får ta ansvar, ha flera uppgifter i gång samtidigt och vara en viktig länk i ett större sammanhang. Ditt uppdrag Som handläggare till?avdelningschefen?och?beredskapssamordnarna?är du en viktig del av kommunens arbete med beredskap. Arbetet är varierat och ställer krav på både självständighet och god samarbetsförmåga. Ibland krävs snabba omställningar och flexibilitet för att hantera aktuella händelser. Arbetsuppgifterna består av bland annat av att • Fungera som en av kontaktvägarna mellan beredskapsfunktionen och kommunens förvaltningar  • Ta fram, bearbeta och analysera olika typer av underlag som har betydelse för beredskapsarbetet • Bistå avdelningschefen och beredskapssamordnarna i administrativa uppgifter • Delta i och utföra andra förekommande arbetsuppgifter inom verksamheten  Din erfarenhet • Kandidatexamen inom statskunskap, juridik, ekonomi eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig  • Erfarenhet av handläggning inom kommunal verksamhet • God förståelse för hur kommuner fungerar och styrs Är det här du? • Står upp för egna åsikter och värderingar, även när de inte delas av andra • Visar initiativförmåga och agera självständigt med hänsyn till givna uppdrag och riktlinjer • Planerar, organiserar och prioriterar arbetet med god framförhållning • Anpassar sig snabbt till nya förutsättningar och förändrade omständigheter • Arbetar målinriktat och håller i tills resultat uppnås • Uttrycker dig tydligt  • Behåller fokus och agerar balanserat i pressade situationer  Vi erbjuder • Ett samhällsviktigt uppdrag där insatserna gör konkret skillnad • Ett engagerat team med bred kompetens och högt engagemang • Möjlighet till kompetensutveckling inom beredskapsområdet • En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka Övrigt I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval, vilket innebär att vi fortlöpande utvärderar ansökningar. Alla ansökningar beaktas och ingen kommer bli anställd innan annonsen löper ut. Varför arbeta i Eslövs kommun? Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i Kontaktcenter på Gröna Torg 2. Märk din ansökan med Rekryteringsavdelningen och annonsens referensnummer. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Idag
Sista ansökan:
20 juli 2025
Automationselektriker till Saint Gobain Sekurit i Eslöv

Nu söker vi Automationselektriker till vår produktion i Eslöv! Är du driven, tycker om att lösa problem och har en vilja att utvecklas? Välkommen att läsa vidare. Som Automationselektriker hos oss kommer du arbeta med uppgifter inom felsökning, reparation, underhåll och anpassning av maskiner och styrsystem. Jobbet är väldigt varierande och du kommer att få lära dig nya saker och dagligen stöta på nya utmaningar! Vi hoppas att du har samma goda inställning som vi: nära till skratt och med hög ambition kring service, då kommer du att trivas hos oss! Vi erbjuder Som anställd inom Saint-Gobain erbjuds du en mångkulturell och internationell miljö med en öppen företagskultur. Vi lägger stor vikt vid individuell utveckling och ger utrymme för varje enskild individs kompetens och förmåga för att gemensamt driva verksamheten framåt. Som del av en internationell koncern finns stora möjligheter att skapa nätverk för framtida karriär. Beskrivning av rollen I rollerna på underhållsavdelningen är arbetsuppgifterna i huvudsak kopplade till förebyggande och avhjälpande underhåll på vår produktionsanläggning. En god kunskap inom felsökningsmetodik är nödvändig. En annan viktig del i rollen är också arbetet med förbättringsprojekt inom ramen för vår WCM-struktur med stort fokus på förlustreducerings- och underhållsprojekt. I samråd med arbetsledare planerar du underhållsaktiviteter, tar dig an olika förbättringsprojekt, löser problem och hela tiden testar och utmanar din kompetens med andra ord får du i din roll stort ansvar. Säkerhet är en ytterst viktig del som genomsyrar allt vårt arbete! Din profil Har du ett genuint intresse av el och automation? Då tycker vi absolut du ska kontakta oss för fortsatt diskussion! Vi utbildar dig på plats om det är något du saknar för att lyckas, men ser att du som söker har grundläggande kunskaper inom el och automation förvärvad antingen genom utbildning och/eller yrkesbakgrund. Att förstå och kunna kommunicera inom organisationen och i ditt arbete krävs att du både behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi ställer oss mycket positivt till om du arbetat inom tillverkande industri sedan tidigare och har erfarenhet av konstruktionsritningar såväl som el-automationsscheman. Som person är du en driven problemlösare med stor vilja att utveckla din egen förmåga. Du är en lagspelare med positiv inställning och trivs med att ta eget ansvar. Utbildning och erfarenhet · Yrkesutbildning inom el, automation eller motsvarande. · Minst 2 års erfarenhet av arbete som automationselektriker eller inom liknande tekniskt område. · Erfarenhet av felsökning och reparation av automatiserade system, styr- och reglerteknik. · Meriterande med erfarenhet av PLC-programmering (t.ex. Siemens, Mitsubishi, Allen Bradley). Kompetenser · Goda kunskaper i elteknik, ritningsläsning och schemaläsning. · Förståelse för industriella automationssystem och processer. · Vana att arbeta med felsökning, installation och underhåll av elektriska komponenter. · Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. · Grundläggande IT-kunskaper (t.ex. Office-paketet, dokumentation i digitala system). Personliga egenskaper · Noggrann, ansvarstagande och lösningsorienterad. · God samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga. · Flexibel och anpassningsbar till förändrade arbetsuppgifter. · Säkerhetsmedveten och följer gällande föreskrifter och rutiner. Övrigt · B-körkort är ett krav. · Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. · Arbetstiden är förlagd till 3-skift och schemalagd beredskap ingår i tjänsten. Ansökan Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du söker så fort som möjligt, dock senast 2025-09-15. Har du frågor om tjänsten? Kontakta vår Fabrikschef, Fredrik Wernhoff Wall på [email protected].

Idag
Sista ansökan:
15 september 2025
Lokalvårdare/värdinna

Eslövs pastorat omfattar ca. 35 000 invånare varav ca. 18 500 är medlemmar i pastoratet. Eslövs pastorat består av 20 kyrkor och 26 kyrkogårdar med närmare 100 anställda. Utöver detta har pastoratet församlingshem, prästgårdar samt övriga byggnader som behöver underhållas. Med anledning av detta behöver vi förstärka vårt team som sköter lokalvården i dessa byggnader. Eslövs pastorat söker en engagerad och positiv lokalvårdare som brinner för god service. Tjänsten utgår från Eslöv, men du har hela pastoratet som arbetsplats vilket innebär att B-körkort är ett krav. Teamet som består av totalt 5 personer har som uppgift att skapa platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vårt team, där ditt jobb verkligen gör skillnad? Om rollen Som Lokalvårdare har du och dina kollegor en viktig roll i att ansvara för helhetsupplevelsen i våra lokaler. Tillsammans skapar ni en miljö som förmedlar en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för de anställda och våra besökare. Du arbetar främst med städning i våra lokaler, men även andra arbetsuppgifter kan förekomma såsom t.ex. servering vid olika tillställningar. Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. Vem söker vi? Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du delar Eslövs pastorats vilja att leverera service av högsta kvalité. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, vara lojal uppdraget, god överblick över ditt städområde och är inte främmande för att komma med förslag till förbättringar i de lokaler du vistas. Det är viktigt att du är lyhörd för medarbetarnas behov. Du har lätt för att skapa goda relationer med såväl besökare som medarbetare. Därutöver har du en förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp., Krav Du har tidigare erfarenhet av städning, B-körkort och är medlem i Svenska kyrkan. Tillsvidareanställning på ca. 75% med tillträde efter överenskommelse och med en inledande provanställning i sex månader. Ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse och ser fram emot din ansökan, dock senast 2025-08-06 till [email protected]. Bakgrundskontroller såsom utdrag ur belastningsregistret genomförs. Bifoga personligt brev och Cv. Ansökningarna kommer att behandlas fortlöpande och eventuella frågor besvaras av Arbetsledare för lokalvårdarna Theresia Roj, 072-593 21 55 alt. [email protected]

Idag
Sista ansökan:
6 augusti 2025
LINE MANAGER TILL SAINT GOBAIN SEKURIT I ESLÖV
Saint-Gobain Sekurit Scandinavia AB
Produktionschefer inom tillverkning

Nu söker vi på Saint-Gobain Sekurit en Line Manager till vår produktion i Eslöv. Våra innovativa glas är komplexa och vi arbetar hårt för att säkerställa högsta kvalitet till våra biltillverkande kunder! I rollen som Line Manager kommer du att vara en nyckelspelare för att tillsammans med ditt team säkerställa att produktionen sker enligt plan och följer uppsatta mål vad gäller produktivitet, kvalitet och ekonomi. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som Line Manager har du det övergripande ansvaret för produktionen på linjen. Det är en varierande roll där du arbetar för att säkerställa att det vi producerar gör vi enligt framtagna rutiner och med rätt kvalitet. Du har förmågan att flexibelt anpassa produktionen när det behövs och du motiveras av att driva förbättringsprojekt inom ditt ansvarsområde på ett strukturerat sätt. Andra ansvarsområden som ingår i tjänsten är: · Uppföljning av produktionsplan tillsammans med Supply Chain, tekniker och chefer · Deltar i och leder dagliga produktionsmöten · Vecko- och månadsrapportering · Utbildning av operatörer – följa upp och säkerställa att utbildning genomförs enligt plan · Säkerställa att rutiner och instruktioner följs och vid behov revidera · Standardisering av arbete och arbetssätt · Budgetansvar · Personalansvar för Produktionstekniker och Produktionsledare/skiftledare I rollen som Line Manager rapporterar till Fabrikschefen. Avdelningens storlek är ca 80 medarbetare totalt. Din Profil: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande roller i producerande verksamhet och för att lyckas i rollen tror vi även att du har god teknisk kompetens, förmåga att leda förbättringsprojekt samt vana av att leda ett team. · Ingenjörsexamen (kandidat eller master) inom relevant område · Några års tidigare erfarenhet av arbete från producerande verksamhet · Tidigare arbetslivserfarenhet från en ledande roll med personalansvar inom produktion · Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skift · Goda kunskaper i Officepaketet · Kunskaper i verktyg för produktionsuppföljning och resultatrapportering är meriterande För att lyckas i rollen ser vi att du behöver ha förmågan att kunna arbeta strukturerat med de dagliga frågorna samtidigt som du har drivet att arbeta med förbättringsprojekt som gör att vi blir bättre imorgon än vad vi är idag! Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta i olika konstellationer – du ser teamwork som en självklarhet! Avslutningsvis är det viktigt att du är agil och lösningsorienterad och kan hitta vägar framåt. Vi erbjuder Som anställd inom Saint Gobain erbjuds du en mångkulturell och internationell miljö med en öppen företagskultur. Vi lägger stor vikt vid individuell utveckling och ger utrymme för varje enskild individs kompetens och förmåga för att gemensamt driva verksamheten framåt. Som del av en internationell koncern finns stora möjligheter för en lång karriär - lokalt, nationellt och internationellt. Ansökan Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du söker så fort som möjligt, dock senast 2025-08-31.

Igår
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Biträdande rektor till Carl Engströmgymnasiet i Eslövs kommun
Eslövs kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Du, som biträdande rektor med ambitioner och visioner - välkommen till Carl Engströmgymnasiet, där vi formar morgondagens vuxna tillsammans med driv och engagemang! Ditt uppdrag Som biträdande rektor på Carl Engströmgymnasiet kommer du att: • ha en långtgående pedagogisk och arbetsledande frihet och ansvar för dina program, dina elever och din personal • tillsammans med rektor och övriga biträdande rektorer leda och utveckla skolan mot verksamhetens mål • driva en framgångsrik skola tillsammans med kollegor i ledningsgruppen och med en engagerad personal • tjänsten är delad på Carl Engström gymnasiet samt anpassad gymnasieskola Din erfarenhet • högskoleexamen inom utbildning/pedagogik • tidigare erfarenhet av arbete som ledare inom gymnasiet • väl förtrogen med skolans uppdrag, styrdokument och de lagar och avtal som reglerar verksamheten Har du en avslutad rektorsutbildning samt erfarenhet av att arbeta med anpassad gymnasieskola så ser vi det som meriterande. Är det här du? • engagerad, tydlig och noggrann ledare • drivs av att utveckla de olika verksamheter du har ansvar för lika väl som du gillar att arbeta tillsammans i en ledningsgrupp för skolans övergripande mål • din syn på uppdraget är att du och personalen är avgörande för att eleverna ska bli framgångsrika i sina studier • ditt ledarskap är pedagogiskt, visionärt och tydligt • du har tillit till din personal • du har mod att agera och ta initiativ till aktiviteter och åtgärder för att nå mål och resultat Vi erbjuder På Carl Engströmgymnasiet får du möjlighet att vara med och driva en framgångsrik skola tillsammans med engagerad personal. Övrigt Vi kommer att hålla inledande intervjuer måndagen den 7/8 och den 8/8 och uppskattar om du kan planera din tillgänglighet efter detta. Läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i Kontaktcenter på Gröna Torg 2. Märk din ansökan med Rekryteringsavdelningen och annonsens referensnummer. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.  Om arbetsplatsen Carl Engströmgymnasiet är en gymnasieskola där vi satsar lika mycket på våra yrkesprogram som vi gör på våra högskoleförberedande program, vår introduktionsutbildning och vår anpassade gymnasieskola. På skolan har vi idag ca 750 elever. Skolan erbjuder följande utbildningar: BA, BF, EE, EK, FS, FT, NA, RL, SA, TE, VO, IM och Anpassad GY. Skolan är väl bemannad med behöriga lärare, elevhälsa, skolbibliotek och allt vad en modern skola behöver. Skolan samverkar med vuxenutbildningen och arbetsmarknadsenheten som ingår i samma förvaltning genom bland annat delade lokaler och samarbete kring utbildningar.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
El- och säkerhetssamordnare till Basunderhåll Järnväg, Södra Stambanan 2!
Infrakraft Sverige AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vi är närmare 600 av landets främsta kompetenser och lagspelare, samlade i ett unikt driv framåt. Ett driv som hittills gjort oss till en av branschens mest anlitade aktörer. Vi vet av personlig erfarenhet att det bästa sättet att nå framgång i vår industri är att ge goda möjligheter till drivna individer. Vi söker nu kollegor med egna idéer som vill få frihet och möjlighet att utveckla sina karriärer tillsammans med några av de bästa entreprenörerna i branschen. Vill du vara med oss och driva säkerhetsarbetet framåt samt arbeta aktivt för att förhindra olyckor på järnvägen? Den 1 oktober 2025 startar vi uppdraget ”Basunderhåll av järnvägsanläggningen Södra stambanan 2”, en ABT 06 Totalentreprenad som sträcker sig över sju år. Det handlar om sträckorna Grevaryd-Arlöv samt Älmhult-Olofström. Totalt rör det sig om 53,6 mil järnvägssträcka och vi kommer att vara ca sextio personer inklusive platsledning som jobbar med projektet. Södra stambanan är ett av Sveriges viktigaste godsstråk och samtidigt en av Sveriges mest belastade sträckor för persontrafik, med en kraftigt växande regional tågtrafik. Etableringar kommer att finnas i Eslöv, Hässleholm, Älmhult och Alvesta. Rollen hos oss Som El- och säkerhetssamordnare på Infrakraft kommer du att spela en avgörande roll med att systematiskt följa upp kontraktets säkerhetsarbete utifrån gällande lagar, regler och ställda krav för utförandet av arbeten inom Trafikverkets anläggningar. Du kommer medverka i särskilda möten angående el- och trafiksäkerhetsfrågor, aktivt driva frågor kring el- och trafiksäkerhet med samtlig personal och med vår beställare. Den större delen av tjänsten är kontorsarbete under dagtid men utförs även ute i anläggningen under nattetid. Detta är en ny tjänst inom järnvägsbranschen på uppdrag av vår beställare för att minska olyckor på järnvägen. Där av finns möjligheten att vara med och påverka innehållet i tjänsten inom ramen för säkerhetsfrågor. Kvalifikationer och personliga egenskaper: Sakkunnig inom el- och trafiksäkerhetsfrågor Erfarenhet av olycks- och tillbudsrapportering, Faktainsamling God vana vid att driva ditt arbete framåt och ta ansvar för dina arbetsuppgifter God förmåga att kommunicera på svenska, både muntligt och skriftligt B-körkort Vi ser det som meriterande om du är Sos-P, Sos-L, elsäkerhetsledare och faktainsamlare. För att lyckas i rollen ser vi att du är ansvarstagande, lösningsorienterad och har goda samarbetsförmågor. Infrakrafts filosofi bygger på stort ansvar under frihet, där fokus ligger på projektets framdrift och god kommunikation med vår beställare. Ansök nu Du ansöker via knappen ”skicka ansökan”. Vi tar ej emot ansökningar som endast inkommer via mail. Alla ansökningar behandlas löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om du har frågor om tjänsten kan du via mail kontakta Henrik Kärrman, Platschef SSB2 [email protected]. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Cecilia Ångman, HR-specialist via mail [email protected]. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla och vår personalsammansättning ska spegla samhället i övrigt och vi vill därför att både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund är varmt välkomna till oss. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Enligt överenskommelse

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Infrakraft söker Entreprenadingenjör till Järnväg Syd
Infrakraft Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Inom Infrakraftkoncernen har vi samlat närmare 600 av Sveriges främsta experter inom järnvägs-, vägbyggnad- och anläggningsarbeten, vilket har gjort oss till en av branschens mest anlitade aktörer. Vi vet av personlig erfarenhet att det bästa sättet att nå framgång i vår verksamhet är att ge goda möjligheter till drivna individer. Vi söker därför kollegor med egna idéer som vill få frihet och möjlighet att utveckla sina karriärer tillsammans med några av de bästa entreprenörerna i branschen! Om tjänsten Infrakraft söker en Entreprenadingenjör till vårt växande team i Syd som trivs med att arbeta i en varierande roll med mycket ansvar! Som entreprenadingenjör hos oss arbetar du nära platschef ute i produktionen och är ett stöd genom hela projektprocessen- från anbud till slutdokumentation. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Stöd vid tekniska frågor Kontraktsadministration Ekonomisk uppföljning Kalkyl och tidsplanering Inköp och arbetsledning Kvalitet, miljö och arbetsmiljöfrågor Övrig administration I rollen ingår även att medverka vid bygg- och produktionsmöten, ha kontakt med kund och att delta under projektavslut och överlämning. Med andra ord, en bred och varierande roll med stor påverkan på projektet. Kompetenser och personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har någon form av teknisk utbildning som civil- eller högskoleingenjör eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet från rollen eller motsvarande från järnvägsbranschen. Har du tidigare arbetat som entreprenad-/projektingenjör, arbetsledare eller anbudsingenjör är det meriterande. Erfarenhet av arbetsledning, entreprenadjuridik, järnvägsprojekt och digitala verktyg för ekonomiuppföljning är önskvärt. Som entreprenadingenjör kommer du även att fungera som stöd till platschefer i tekniska och ekonomiska frågor i olika projekt och därför ser vi att du är bra på att kommunicera med andra såväl skriftligt som muntligt. Tjänsten kräver att du är bra på att samarbeta och inser värdet av goda relationer både externt och internt. Som person är du strukturerad och duktig på att planera arbetet. Du har förmågan att växla mellan att se helheten men när så krävs kunna gå ner i detaljer. Du trivs i en varierad och bred roll där du får möjlighet att arbeta både självständigt och i team. Din drivkraft och ditt engagemang för att föra ditt arbete framåt och hitta lösningar är en av dina starkaste egenskaper. Körkort B är ett krav. Ansökan Du ansöker via knappen ”skicka ansökan”. Vi tar ej emot ansökningar som endast inkommer via mail. Alla ansökningar behandlas löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vid frågor om tjänsten går det bra att kontakta arbetschef Hans Bauer, [email protected]. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta HR-specialist Cecilia Ångman, [email protected] Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla. Vår personalsammansättning ska spegla samhället i övrigt och vi välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetsområde: Syd.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Infrakaft söker Signaltekniker till Södra stambanan 2!
Infrakraft Sverige AB
Bangårdspersonal

Vi är närmare 600 av landets främsta kompetenser och lagspelare, samlade i ett unikt driv framåt. Ett driv som hittills gjort oss till en av branschens mest anlitade aktörer. Vi vet av personlig erfarenhet att det bästa sättet att nå framgång i vår industri är att ge goda möjligheter till drivna individer. Vi söker nu kollegor med egna idéer som vill få frihet och möjlighet att utveckla sina karriärer tillsammans med några av de bästa entreprenörerna i branschen. Är du signaltekniker med SISÄ-behörighet som är sugen på nya utmaningar? Den 1 oktober 2025 startar vi uppdraget ”Basunderhåll av järnvägsanläggningen Södra stambanan 2”, en ABT 06 Totalentreprenad som sträcker sig över sju år. Det handlar om sträckorna Grevaryd-Arlöv samt Älmhult-Olofström. Totalt rör det sig om 53,6 mil järnvägssträcka och vi kommer att vara ca sextio personer inklusive platsledning som jobbar med projektet. Södra stambanan är ett av Sveriges viktigaste godsstråk och samtidigt en av Sveriges mest belastade sträckor för persontrafik, med en kraftigt växande regional tågtrafik. Etableringar kommer att finnas i Eslöv, Hässleholm, Älmhult och Alvesta. Rollen hos oss Signaltekniker med SISÄ-behörighet i Trafikverkets anläggning. Som signaltekniker på Infrakraft kommer du att spela en avgörande roll i att hålla våra järnvägssystem säkra och pålitliga. Du arbetar med ett skickligt team för att utföra nyinstallationer, regelbundet underhåll och felsökning av signalsystem, vilket säkerställer att vår infrastruktur fungerar smidigt. Din arbetsdag är omväxlande, med mycket tid utomhus och i nära samarbete med dina kollegor. Du ansvarar även för digital dokumentation av kontroller och felanmälningar. Ditt engagemang bidrar direkt till att hålla järnvägen i toppskick. Placering Eslöv, Hässleholm och Alvesta Tillsammans i blivande organisation kommer ni driva Södra stambanan 2! Ta denna unika möjlighet att vara med och starta upp ett nytt affärsområde när Infrakraft nu kör i gång verksamheten inom Basunderhåll Järnväg. Kvalifikationer och personliga egenskaper För att vara framgångsrik i den roll du är intresserad av ser vi att du har relevant utbildning för rollen eller motsvarande kompetens. Ett krav är att du har erfarenhet av arbete i Trafikverkets anläggningar. För att trivas hos oss – oavsett roll - är du driven, flexibel, beslutsam och lösningsfokuserad. Du är en positiv och företagsam person som lätt skapar förtroende och som trivs med att arbeta i team. B-körkort är ett krav. Du ska också behärska både svenska och engelska, i tal och skrift. Ansök nu Du ansöker via knappen ”skicka ansökan”. Vi tar ej emot ansökningar som endast inkommer via mail. Alla ansökningar behandlas löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om du har frågor om tjänsten kan du via mail kontakta Henrik Kärrman, Platschef SSB2 [email protected] eller Entreprenadingenjör Hanne Kristerson, [email protected]. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Cecilia Ångman, HR-specialist via mail [email protected]. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla och vår personalsammansättning ska spegla samhället i övrigt och vi vill därför att både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund är varmt välkomna till oss. Start: Enlig överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Eslöv, Hässleholm och Alvesta

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Produktionsmedarbetare med truckkort
Logent AB
Lager- och terminalpersonal

Vi söker nu dig som är en skicklig produktionsmedarbetare med truckkort och vill arbeta inom Industri. Som person ser vi gärna att du är energisk, glad och har ett brinnande intresse för lager och logistik. Att leverera med hög kvalité är en självklarhet för dig och som person bör du vara flexibel, pålitlig och stresstålig. Då arbetet innefattar tunga lyft krävs det att du som söker är vid god fysik. En del truckkörning kan förekomma i tjänsten och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av detta. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och inte är rädd för att ta i. Kunden arbetar inom sockerindustrin. Där större delen är inom livsmedelstillverkning och därför är det en viktig del att du har en känsla för kvalité och förstår vikten av hygienkraven.  Arbetstiderna kan variera med både vardagar och helger. Samt skiftgång.   I den här tjänsten är det start omgående.  Anställningen är på Logent Bemanning som ambulerande bemanningskonsult. Krav: - Behärskar svenska i tal och skrift - B Körkort och tillgång till bil - Truckkort A1-B4 Om ansökan: Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Packbiträde med kunskaper inom automation/robotteknik!
Ikett Personalpartner AB
Övriga drifttekniker och processövervakare

Om tjänsten Ikett söker just nu en noggrann och strukturerad packbiträde till kund i Eslöv! Är du en person som trivs i en produktionsmiljö och har öga för detaljer? Då kan detta vara jobbet för dig! Som packbiträde arbetar du i slutet av produktionslinjen där du ansvarar för att: - Packa produkter enligt givna specifikationer. - Övervaka och assistera robotar i packprocessen. - Följa upp och kontrollera produktionssiffror. - Säkerställa att rätt antal och rätt kvalitet hanteras. - Fylla på material. Utbildning eller tidigare erfarenhet inom automation och robotteknik är meriterande. Möjligheter till utveckling inom detta område kan finnas för rätt person. Trolig start: V.32. Arbetstider: 2-skift. Din profil Vi söker dig som är driven och nyfiken på att lära dig mer inom produktion och teknik. Har du tidigare erfarenhet inom tryckeribranschen är det meriterande. Det anses även vara meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom automation och robotteknik. I övrigt ser vi att du som söker: - Är noggrann och skicklig i att arbeta med siffror. - Är engagerad och nyfiken på att få lära dig nya saker. - Ansvarstagande och engagerad. - Trivs att arbeta i team tillsammans med andra. - Kan arbeta 2 -skift. - B-körkort. Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett har sedan 1986 hjälpt tusentals personer inom industribranschen att hitta sitt drömjobb. Våra kunder finns i hela Sverige och Norge och främst inom tillverkande industri och verkstadsindustri. Vi arbetar med ett brett utbud av tjänster, både för kollektivanställda och tjänstemän. Tack vare långsiktigheten i våra uppdrag har många en tryggad anställning på Ikett. Detta har lett till att flera anställda har jobbat hos Ikett i 20+ år. Under den tiden har de fått utvecklas, testa flera uppdrag med en trygg arbetsgivare i ryggen. Ofta är målsättningen att det ska leda till anställning hos kund. På Ikett finns det möjlighet att arbeta lokalt i ditt närområde, men även spännande resejobb i hela Sverige och Norge för dig som vill ut på resande fot. Hos oss får du: Engagerad personal genom hela rekryteringsprocessen som även har kontakt med dig när du börjar jobba hos vår kund. Trygghet där vi värnar om din säkerhet på arbetsplatsen. Möjlighet till utveckling. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

5 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025