Sommarjobba som miljöarbetare / C-chaufför
Bravura Sverige AB
Lastbilsförare m.fl.

Tycker du om att arbeta praktiskt och trivs med att ta stort eget ansvar? PreZero söker nu en C-chaufför under sommaren till deras avdelning i Jönköping, välkommen med din ansökan! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar från vecka 25-33. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PreZero Recycling AB. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från sina kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I PreZeros vardag är kundnytta lika med miljönytta. De är en del av det internationella miljöföretaget PreZero med huvudkontor i Tyskland och har verksamhet i åtta länder. I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare och över 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar. För detta företag är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Arbetsuppgifter Du kommer i huvudsak att arbeta med insamling av FNI-material. Ditt arbete utgår dagligen från driftområdet i Jönköping, där du även avslutar din arbetsdag. Du kör efter ett fast arbetsschema och följer en rutt med flera stopp under dagen. Rollen kräver att du trivs med att köra tunga fordon och att du är beredd att arbeta i varierande väderförhållanden och på olika underlag, alltid med ett glatt och positivt sinne. Du har stor frihet under ansvar och ser till att fordonet hålls i gott skick genom regelbunden tvätt och tillsyn. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper C-körkort Yrkesförarkompetensbevis (YKB) Flytande språkkunskaper i svenska, både tal och skrift Tidigare erfarenhet och god lokalkännedom är meriterande För att passa i denna roll är det avgörande att du är en person som är mycket noggrann och lägger stor vikt vid att upprätthålla hög säkerhet och kvalitet i ditt arbete. Genom att vara noga med detaljer och sträva efter att uppnå högsta möjliga standarder kommer du att kunna bidra till att skapa en miljö där säkerhet och kvalitet prioriteras och upprätthålls på ett tillfredsställande sätt. Utöver detta är du en driven och självgående person som tycker om att driva ditt arbete självständigt framåt. Övrig information Start: vecka 25-33 Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

96 dagar sedan
Sista ansökan:
11 september 2025
Kredithandläggare/Ekonomiassistent till ledande bolag inom logistik
Bravura Sverige AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Har du erfarenhet av kundreskontra, kravhantering eller liknande? Är du också serviceinriktad och lösningsorienterad? Här är en roll för dig som vill ta stort eget ansvar och driva förbättringar i en internationell miljö i framkant! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget är marknadsledande inom logistikbranschen och har sin verksamhet i Solna. Vid intervju får du veta mer om denna spännande arbetsplats. Arbetsuppgifter I denna roll arbetar du i en bred och varierande roll med fokus på kundreskontra och kreditbedömning. Du ansvarar för att hantera kreditrisker, indrivning av förfallna fordringar och att säkerställa en effektiv hantering av företagets kreditexponering. Rollen innebär både operativa och analytiska arbetsuppgifter samt ett kontinuerligt förbättringsarbete för att optimera processer inom området. Urval av arbetsuppgifter: Betalningsallokering, avstämning och utredning av kundbetalningar Hantering av kunder med ”Self Billing” Indrivning av förfallna skulder och hantering av inkassoärenden Kreditbedömningar och analys av kreditrisker Påminnelsehantering och uppföljning av kundfordringar Rapportering och hantering av legala ärenden kopplade till kundreskontra Utreda oplacerade betalningar och genomföra reskontraavstämningar Aktivt arbeta med att förbättra och effektivisera processer inom avdelningen Du kommer att ha kontakt med både interna och externa parter för att säkerställa en smidig och affärsmässig hantering av kundreskontra och kreditfrågor. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Minst gymnasial utbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi • Arbetslivserfarenhet i en liknande roll, meriterande om det är inom kundreskontra och kravhantering. • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift • God dator-och systemvana, i bland annat Excel Som person bidrar du med din positiva energi och du ser värdet i att bygga relationer både internt och externt. Du har en förmåga att snabbt förstå uppkomna problem och med ditt engagemang och driv tar du dig an dina arbetsuppgifter. Vi söker dig brinner för kundservice och också som är noggrann, analytisk och strukturerad som person. Du är en lagspelare i grunden som drivs av att samarbeta med likasinnade kollegor. Du är flexibel i ditt arbetssätt och räds inte av att arbeta i ett företag som ständigt förändras och utvecklas. Övrig information Start: Omgående Plats: Solna Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

96 dagar sedan
Sista ansökan:
11 september 2025
Uppdragsledare miljöcertifiering till Greenshape
Bravura Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vill du arbeta i en självständig och utvecklande roll där du får leda hållbara byggprojekt med höga miljöambitioner? Som uppdragsledare hos Greenshape får du möjligheten att driva miljöcertifieringsprojekt från start till mål, samtidigt som du bidrar till att utveckla framtidens energieffektiva och hållbara byggnader. Greenshape erbjuder en flexibel arbetsmiljö, en familjär kultur och en roll där du får både ansvar och möjligheten att påverka. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Greenshape. Om företaget Greenshape är experter på hållbara och energieffektiva byggprojekt och erbjuder skräddarsydd energi-, miljö- och klimatsamordning. Med lång erfarenhet och ett starkt engagemang för hållbar utveckling hjälper de sina kunder att uppnå miljö- och hållbarhetsmål – från planering och projektering till färdigställt byggprojekt. Deras expertis omfattar bland annat områden som energieffektivisering, materialval, inomhusmiljö och livscykelanalyser. Med ett stort intresse för innovation ser de utmaningar som möjligheter att utveckla framtidens hållbara byggnader. Genom att de erbjuder kompetens inom miljöcertifieringssystem, energieffektiva lösningar och hållbarhetsstrategier är de en pålitlig partner för byggprojekt som strävar efter hög miljöprestanda. De har erfarenhet av en bred variation av byggnadstyper, från småhus och flerbostadshus till kontorsbyggnader, skolor, sjukhus och infrastrukturprojekt. Greenshape erbjuder dig: Familjär och informell arbetsmiljö Självständig och flexibel roll Balanserad arbetsvardag Arbetsuppgifter Som uppdragsledare har du en central och självgående roll i att leda och samordna byggprojekt med höga hållbarhetsambitioner. Ditt ansvar innefattar uppdragsledning, projektplanering och samordning av miljöcertifieringar, där det gäller att säkerställa att projekt uppfyller krav och standarder inom olika certifieringssystem. Du driver flertalet parallella projekt med varierad uppdragslängd. Du bedömer handlingar och bidrar med insikter för att optimera projektens resultat. Du samarbetar tätt med kollegor, kunder och externa specialister i projekten. Leda och samordna miljöcertifieringsprojekt av varierande komplexitet med ett ekonomiskt ansvar Affärsutveckling, driva innovation och påverka projekt genom optimerade hållbarhetslösningar Arbeta nära kollegor, kunder och specialister för att säkerställa hög kvalitet och långsiktig kapacitet i organisationen Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial akademisk ingenjörsutbildning inom te x. byggteknik Erfarenhet och kunskaper inom miljöcertifiering av fastigheter Utbildad samordnare inom ett av certifieringssystemen Miljöbyggnad, NollCO2, BREEAM In-Use, Svanen, eller liknande är meriterande Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Som uppdragsledare hos Greenshape har du en självgående roll där du driver projekt från start till mål. Du trivs därför med ansvar och har en strukturerad arbetsstil som gör att du levererar hög kvalitet utan behov av detaljstyrning. Samtidigt är du en lagspelare som samarbetar nära både kollegor, kunder och specialister för att säkerställa att projektens hållbarhetsmål uppnås. Du ser möjligheter snarare än hinder och tar aktivt initiativ för att utveckla och förbättra arbetssätt och lösningar. Kommunikation är en av dina styrkor – du kan förmedla komplex information på ett tydligt och anpassat sätt, oavsett om du talar med kunder, interna team eller externa samarbetspartners. Du drivs av att utvecklas, lära dig nya saker och bidra till innovation inom miljö- och hållbarhetsområdet. Med ditt engagemang och din initiativförmåga blir du en nyckelspelare i både projekten och företagets långsiktiga utveckling. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-04-15 #Specialist

96 dagar sedan
Sista ansökan:
11 september 2025
First line support till Telia
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Älskar du att ge förstklassig service och drivs av försäljning? Gillar du att arbeta mot uppsatta mål? Då kan detta vara rollen för dig! På Telia får du möjlighet att utvecklas inom kundbemötande, försäljning och teknisk support. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt. Arbetsuppgifter Som supportmedarbetare ansvarar du för den första kontakten med Telias privatkunder. Via inkommande samtal hjälper du kunder med frågor av teknisk karaktär, inom främst bredband och telefoni. Du lyssnar till kundens behov och informerar om Telias tjänsteutbud för att leverera den bästa lösningen. Därmed blir merförsäljning en naturlig del av samtalet, där målet är att uppnå en god service och hög kundnöjdhet. Du arbetar mot uppsatta mål och har möjlighet att påverka din lön genom ett bonussystem. Vid start erbjuds du en gedigen utbildning tillsammans med ditt team där du får alla verktyg för att bli trygg i din roll. Du har en kontinuerlig dialog med din närmsta chef för att få stöttning i ditt dagliga arbete och ta nästa steg i din utveckling. • Svara på inkommande samtal från kunder • Hitta lösningar på kunders frågor och problem • Merförsäljning genom att se över tjänsteutbud och hitta lösningar som passar kundernas behov Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Mycket god känsla för service • Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska • Erfarenhet inom kundservice är meriterande För att trivas i rollen som supportmedarbetare på Telia bör du ha en god känsla för service och motiveras av att leverera lösningar efter kunders behov. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är lyhörd samt empatisk i ditt bemötande. Rollen kräver att du tar eget ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du bör även trivas med ett varierat arbetstempo samt att arbeta mot uppsatta mål. Har du dessutom ett tekniskt intresse är du rätt för den här rollen! Övrig information Start: 5 maj Plats: Luleå Lön: Grundlön + möjlighet till bonus I denna process begär vi ut utdrag ur belastningsregister och genomför en kreditupplysning innan anställning. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-30. #Nextgen

96 dagar sedan
Sista ansökan:
11 september 2025
IT-supporttekniker till Telia
Bravura Sverige AB
Supporttekniker, IT

Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia AB. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som IT-supporttekniker arbetar du både från kontoret i Solna, där du assisterar kunder med onlineärenden, samt on-site hos kunder. Som en del av ditt dagliga arbete kommer du att hantera ett brett spektrum av tekniska frågor och stötta användare genom att erbjuda lösningar på deras IT-relaterade problem. Du ansvarar för att felsöka och ge support för hårdvara kopplad till användarnas arbetsplatser, både på kontoret och hos kund. Du utgår från Solna och ingår i ett team bestående av 12 tekniker som är utspridda över hela Sverige. För att säkerställa hög kvalitet i arbetet samarbetar du nära både med kunder och kollegor. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår även följande: • Felsökning av datorer, nätverk och kringutrustning • Genomföra installationer och underhåll ute hos kund • Analysera, kategorisera och prioritera inkommande onlineärenden Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet inom teknisk support och/eller kundservice • God IT-vana och kunskap inom nätverk, PC och teknisk felsökning • Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift Vi söker dig som trivs med att ta stort ansvar och har ett brinnande intresse för IT. Du har god IT-vana och erfarenhet av att arbeta med nätverk och teknisk felsökning. Du är självgående, strukturerad och har ett prestigelöst förhållningssätt, vilket, tillsammans med din flexibilitet, gör att du effektivt kan hjälpa kunder. Din gedigna erfarenhet av kundkontakt gör att du förstår vikten av ett professionellt bemötande och har förmågan att lyssna på kunden samt anpassa dig efter deras behov. Övrig information Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Du utgår ifrån kontoret i Solna Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Brillante

96 dagar sedan
Sista ansökan:
11 september 2025
Servicetekniker / mekaniker till Cold Cut Systems
Bravura Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Har du kunskap inom mekanik, hydraulik eller fordonsel? Söker du en arbetsgivare som erbjuder en gedigen introduktion och goda utvecklingsmöjligheter? Då ska du läsa vidare om möjligheten som servicetekniker hos Cold Cut Systems! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Cold Cut Systems har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Cold Cut Systems en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Om företaget Cold Cut Systems har sedan 1997 varit ledare inom säkrare brandbekämpning. Genom deras innovativa skärsläckare, Cold Cut Cobra, kombinerar de säkerhet och effektivitet med en minskad miljöpåverkan. Cobra-metoden möjliggör släckning av bränder från en säkrare position utifrån och används idag globalt främst av räddningstjänster men även i industriella och marina sammanhang. Med huvudkontor i Kungsbacka, dotterbolag i Storbritannien och ett nätverk av distributörer främst i Europa arbetar de kontinuerligt för att uppnå sin vision om en värld där brandbekämpning är säkrare, renare och mer effektiv. Arbetsuppgifter Som servicetekniker / mekaniker arbetar du med service, underhåll och montering av ett skärsläckarverktyg som tituleras Cold Cut Cobra. Din vardag är variationsrikt där du utför ditt arbete både i verkstaden i Kungsbacka och ute hos kunderna runt om i Sverige. I verkstaden arbetar du med montering, testkörning och packning av produkter och hos kund är det underhåll, felsökning och reparation. Därtill hanterar du flera uppgifter av administrativ karaktär. Du erbjuds en gedigen introduktion till produkten och på sikt finns det goda möjligheter för dig att växa i din yrkesroll hos Cold Cut Systems. Majoriteten av tiden arbetar du i Kungsbacka där det även förekommer resor i Sverige. Uppskattningsvis är det ett resetillfälle i månaden med 4-5 övernattningar per tillfälle. Service, underhåll och montering Arbetet sker i verkstad och på plats hos kund I verkstaden arbetar du med montering, testkörning och packning av produkter Hos kund arbetar du med underhåll, felsökning och reparation Administrativa uppgifter Gedigen introduktion till produkten och på sikt möjlighet att växa tillsammans med Cold Cut Systems Uppskattningsvis ett resetillfälle per månad med 4-5 övernattningar per tillfälle Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Gymnasial utbildning inom tekniskt område Kunskaper inom mekanik, hydraulik eller fordonsel Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort För att lyckas i den här rollen ser vi att du är ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Som person är du flexibel och trivs i ett varierat arbete där du i vissa projekt arbetar självständigt för att i andra projekt samarbeta med kolleger. Du har lätt för att ta initiativ och har även en god social förmåga och känner dig trygg med både interna och externa kontaktytor. Det är viktigt att du har ett intresse för att hjälpa andra och har viljan att leverera bra lösningar. Som person bör du vara uppmärksam, tillmötesgående och noggrann. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Kungsbacka Lön: Enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

96 dagar sedan
Sista ansökan:
11 september 2025
Laboratorieingenjör till Essity
Bravura Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom kemi och kemiteknik

Har du erfarenhet av kemiskt laboratoriearbete från studierna och är redo att ta ditt första eller nästa steg i karriären? Söker du en dynamisk miljö där du arbetar i flera projekt i nära samarbete med andra kollegor? Hos Essity får du möjlighet att utveckla dina kunskaper genom att arbeta med välkända varumärken i en global organisation! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst åtta månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Essity. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Essity är ett globalt ledande bolag inom hygien och hälsa som gör vardagen bättre för miljontals människor världen över. Med innovativa och hållbara produkter sätter de standarden för framtidens hygien- och hälsolösningar. Essity finns i cirka 150 länder och har omkring 36 000 medarbetare som tillsammans driver utvecklingen framåt. Tjänsten är placerad på Essitys kontor i centrala Mölndal, där forskning, utveckling och hållbarhet står i fokus. Arbetsuppgifter Som laboratorieingenjör har du en vardag med både praktiska utmaningar och teoretiskt arbete. Du kommer vara den som planerar och utför labbtester på framtidens produkter samt presenterar och analyserar resultatet. Ungefär hälften av din tid kommer att spenderas i laboratoriet och med analyser, där den andra halvan ägnas åt att skriva rapporter och analyserar data. Som ny erbjuds du en gedigen introduktion där du deltar i projekt för att lära dig de olika metoderna, samtidigt som du samarbetar nära andra laboratorieingenjörer. Avdelningen har regelbundna möten och ett tätt samarbete mellan kollegorna, både i det dagliga arbetet och under olika projekt. Planera och utföra labbtester Statistiska beräkningar och analys av data Rapportskrivning och presentation av resultat Tätt samarbete med kollegor Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Universitet- eller högskoleexamen inom teknik, såsom kemi, materialkemi, biokemi eller textil Erfarenhet av laboratoriearbete och statistisk analys Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Vi tror att du som söker tjänsten är en person som trivs med att variera det teoretiska och komplexa arbetet med praktiskt laboratoriearbete. Du är framåt, nyfiken och trivs i en dynamisk miljö, där du snabbt kan ändra ditt förhållningssätt och se lösningar. Vidare är du noggrann och värdesätter en hög kvalitetsstandard och har förmågan att skapa och upprätthålla din struktur i arbetet. Vi tror också att du trivs du i en miljö där du i hög grad planerar ditt dagliga arbete samt dina projekt och att du motiveras av att driva ditt arbete framåt. Då avdelningen har ett tätt samarbete är du också en person som har förmåga och intresse av att samarbeta med andra. Övrig information Start: Omgående Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

96 dagar sedan
Sista ansökan:
11 september 2025
Laboratorieingenjör inom kemi till Essity
Bravura Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom kemi och kemiteknik

Har du erfarenhet av kemiskt laboratoriearbete från studierna och är redo att ta ditt första steg i karriären? Söker du en dynamisk miljö där du arbetar i flera projekt i nära samarbete med andra i samma roll? Hos Essity får du möjlighet att utveckla dina kunskaper genom att arbeta med välkända varumärken i en global organisation! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst sex månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Essity. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag. De ökar människors välbefinnande genom sina produkter och tjänster och arbetar med att på ett hållbart sätt utveckla, producera, marknadsföra och sälja förstklassiga produkter inom hygien och hälsa. Essitys försäljning sker i cirka 150 länder och de har omkring 46 000 medarbetare världen över. Tjänsten är placerad på Essitys kontor i centrala Mölndal. Arbetsuppgifter Som laboratorieingenjör har du en vardag med både praktiska utmaningar och teoretiskt arbete. Du kommer vara den som planerar och utför labbtester på nya produkter samt presenterar och analyserar resultatet. Ungefär hälften av din tid kommer att spenderas i laboratoriet och med analyser, där den andra halvan ägnas åt att skriva rapporter och göra analytiska beräkningar. Som ny erbjuds du en gedigen introduktion där du deltar i projekt för att lära dig de olika metoderna, samtidigt som du samarbetar nära med både juniora och seniora laboratorieingenjörer. Avdelningen har regelbundna möten och ett tätt samarbete mellan kollegorna, både i det dagliga arbetet och under olika projekt. Planera och utföra labbtester på nya produkter Presentera och analysera resultat Varierade projekt och metodiker Tätt samarbete med både juniora och seniora kollegor Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Universitet- eller högskoleexamen inom kemi eller kemiteknik Erfarenhet av laboratoriearbete Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Vi tror att du som söker tjänsten är en person som trivs med att variera det abstrakta och komplexa arbetet med praktiskt laboratoriearbete. Du har en öppenhet för förändringar och trivs i en dynamisk miljö, där du snabbt kan ändra ditt förhållningssätt och se utmaningar i förändrade förutsättningar. Vidare är du noggrann och värdesätter en hög kvalitetsstandard och har förmågan att skapa och upprätthålla din struktur i arbetet. Vi tror också att du trivs du i en miljö där du i hög grad planerar ditt dagliga arbete samt dina projekt och att du motiveras av att driva ditt arbete framåt. Då avdelningen har ett tätt samarbete är du också en person som har förmåga och intresse av att samarbeta med andra. Övrig information Start: Omgående Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

96 dagar sedan
Sista ansökan:
11 september 2025
Resande servicetekniker till AD MediCal
Bravura Sverige AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Lockas du av möjligheten att ha ett självständigt och varierat arbete? Trivs du med kundkontakt och att driva ditt eget arbete framåt? Då ska du läsa vidare! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos AD MediCal. Om företaget AD MediCal etablerades 1989 och erbjuder en unik kombination med försäljning av produkter och tjänster, som tillsammans utgör kärnan i sina kunders steriliserings- och desinfektionsarbete. Deras kunder finns inom hela vårdsektorn samt inom industrin. AD MediCal säljer och utför service, underhåll och validerings tjänster av autoklaver, disk-/spoldesinfektorer, försegling/svetsning, och övrig utrustning som finns inom området. AD MediCal en del av industrikoncernen Indutrade. Arbetsuppgifter Som resande servicetekniker arbetar du med installation, validering och service av AD MediCals medicintekniska produkter inom vården. Du är också kontaktperson för både kunder och återförsäljare och säkerställer att leveranser av utrustning sker smidigt. Dina dagar är planerade i förväg med fasta tider för uppdragen där du har stöd från kontoret med administration och planering. Vid behov har du tillgång till hjälp via andra resande servicetekniker liksom en kanal för teknisk support via datorn. Efter varje uppdrag dokumenterar du arbetet innan underlaget skickas till kund. Som ny i rollen erbjuds du utbildning i Göteborg 1-2 veckor och en period därefter utbildning i Italien en vecka. Du arbetar i huvudsak i distriktet Skåne men resor till Göteborg och andra delar i Sverige förekommer vid behov. Uppskattningsvis är det 20-40 övernattningar per år. I rollen erbjuds du tjänstebil med hemgaragering. Installation, validering och service av medicinska produkter Kontaktperson för kunder och återförsäljare Dagarna är planerade i förväg med fasta tider för uppdragen Tillgång till hjälp via andra resande servicetekniker och teknisk support Dokumentation av ärendet skickas till kund Introduktion i Göteborg 1-2 veckor och en period efter i Italien en vecka Uppskattningsvis 20-40 övernattningar per år Tjänstebil med hemgaragering Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av installation, underhåll och reparation inom hiss, vitvaror eller storkök Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift, goda kunskaper i engelska i tal och skrift B-körkort Du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du ser värdet av att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. I rollen som resande servicetekniker pratar du med många kunder dagligen och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Främst Skåne där resor till Göteborg, Stockholm och andra orter förekommer Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

96 dagar sedan
Sista ansökan:
11 september 2025
Servicetekniker till StrongPoint
Bravura Sverige AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Söker du ett varierat arbete med teknisk utveckling, kundkontakt och nära samarbete med kollegor? Lockas du dessutom av möjligheten att arbeta i en roll med hög grad av självständighet? Då ska du läsa vidare! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos StrongPoint. Om företaget StrongPoint är ett teknikföretag som hjälper dagligvaruhandeln att bli mer effektiv, säker och kundvänlig. De utvecklar och levererar innovativa lösningar som självbetjäningskassor, elektroniska hyllkantsetiketter, hämtskåp för e-handel och smarta betalsystem – allt för att göra både butiksdrift och shoppingupplevelsen smidigare. Med huvudkontor i Norge och verksamhet i över 25 länder har de över 35 års erfarenhet och ett starkt team på fler än 500 medarbetare. Deras lösningar används av ledande aktörer som ICA, Coop och Rema 1000. Arbetsuppgifter Som servicetekniker arbetar du med installation, service och reparationsarbete av tekniska lösningar inom dagligvaruhandeln, såsom kontanthantering, betallösningar, elektroniska hyllkantsetiketter, självbetjäningskassor och hämtskåp för e-handel. Arbetet omfattar främst nätverk och elteknik med vissa mekaniska moment. Du blir tilldelad uppdrag som du genomför på plats i butik där du informerar kunden om åtgärder och framsteg. I snitt hanterar du 3-4 uppdrag per dag. Vid behov har du stöd från supportavdelningen, produktspecialister och övriga servicetekniker. För att säkerställa rätt kompetens erbjuds du produktspecifika utbildningar. Utifrån upptagningsområdet bor du med fördel i södra Stockholm. I rollen ar du hemgaragering och tillgång till servicebil. Eftersom arbetet innebär hantering av kunders pengar kommer utdrag ur belastningsregistret att göras under rekryteringsprocessen. Installation och service av tekniska lösningar inom dagligvaruhandeln Arbetet omfattar främst nätverk och elteknik med vissa mekaniska moment Uppdragen tilldelas via en app där delar hämtas från ett utlämningsställe Arbetet utförs i butik där du informerar kunden om åtgärder och framsteg Åtgärderna dokumenteras i appen innan uppdraget klarmarkeras Prioritering av uppdragen sker utifrån avtal, där vissa kunder är återkommande Utdrag ur belastningsregistret sker under rekryteringsprocessen Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av mekaniskt arbete Kunskap inom nätverk Kunskap inom ellära God dator- och systemvana Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift, goda kunskaper i engelska i skrift B-körkort Du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du ser värdet av att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. I rollen som servicetekniker pratar du med kunder dagligen och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

96 dagar sedan
Sista ansökan:
11 september 2025