Service Desk Analyst
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Vill du arbeta på ett kommunikationsföretag i framkant där du erbjuds goda möjligheter till utveckling? Har du en stark känsla för service? Nu har du chansen att växa i en professionell miljö tillsammans med engagerade kollegor! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som Service Desk Analyst är du den första kontakten för Telias största företagskunder inklusive stora internationella företag, kommuner, regioner och myndigheter. Du ansvarar för att lösa ärendet och återkoppla, så att kunden får ett tydligt omhändertagande och kan följa ärendets progression från start till slut. Dina arbetsuppgifter innebär att analysera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden. Kunden tar kontakt via telefon, mail eller via kundportal. Utöver att registrera ärendena från kund ansvarar du för att svara på frågor och lösa ärendena i den mån som det är möjligt. Du erbjuds en gedigen introduktion och har kontinuerlig dialog med din närmaste chef för att utvecklas. Initialt utbildas du inom ett tekniskt område och med tiden bygger du på din kunskap med fler kompetenser. Du ingår i en grupp med kollegor i samma roll och tillsammans arbetar ni för att nå era mål och för att säkerställa nöjda kunder. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet inom kundservice • Mycket god datorvana • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Erfarenhet från telekombranschen och/eller företagssupport är mycket meriterande I rollen som Service Desk Analyst tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar ditt dagliga arbete för att driva processerna framåt. Du har förmågan att fatta beslut, samtidigt som du söker hjälp när det behövs. Vidare är du noggrann och lägger stor vikt vid att följa kvalitetsstandard. För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt kundbemötande. Du har både intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra, och du anstränger dig för att leverera lösningar. Då kommunikation huvudsakligen sker i skrift ser vi att du har förmågan att uttrycka dig tydligt och informativt både skriftligt och muntligt. Övrig information Start: Omgående Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-10. #Nextgen

123 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Service Desk Analyst
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Vill du arbeta på ett kommunikationsföretag i framkant där du erbjuds goda möjligheter till utveckling? Har du en stark känsla för service? Nu har du chansen att växa i en professionell miljö tillsammans med engagerade kollegor! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som Service Desk Analyst är du den första kontakten för Telias största företagskunder inklusive stora internationella företag, kommuner, regioner och myndigheter. Du ansvarar för att lösa ärendet och återkoppla, så att kunden får ett tydligt omhändertagande och kan följa ärendets progression från start till slut. Dina arbetsuppgifter innebär att analysera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden. Kunden tar kontakt via telefon, mail eller via kundportal. Utöver att registrera ärendena från kund ansvarar du för att svara på frågor och lösa ärendena i den mån som det är möjligt. Du erbjuds en gedigen introduktion och har kontinuerlig dialog med din närmaste chef för att utvecklas. Initialt utbildas du inom ett tekniskt område och med tiden bygger du på din kunskap med fler kompetenser. Du ingår i en grupp med kollegor i samma roll och tillsammans arbetar ni för att nå era mål och för att säkerställa nöjda kunder. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet inom kundservice • Mycket god datorvana • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Erfarenhet från telekombranschen och/eller företagssupport är mycket meriterande I rollen som Service Desk Analyst tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar ditt dagliga arbete för att driva processerna framåt. Du har förmågan att fatta beslut, samtidigt som du söker hjälp när det behövs. Vidare är du noggrann och lägger stor vikt vid att följa kvalitetsstandard. För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt kundbemötande. Du har både intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra, och du anstränger dig för att leverera lösningar. Då kommunikation huvudsakligen sker i skrift ser vi att du har förmågan att uttrycka dig tydligt och informativt både skriftligt och muntligt. Övrig information Start: Omgående Plats: Norrköping Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-10. #Nextgen

123 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Erfaren trafikingenjör till Sweco
Bravura Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Har du erfarenhet av trafikplanering under byggtid och trafikanordningsplaner? Är du van vid att analysera och hantera komplexa trafiksituationer under byggtid i både stad och landsbygd? Vi söker dig som vill arbeta i en roll där teknisk expertis kombineras med affärsmässighet och samverkan. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sweco. Om företaget Sweco är ett internationellt teknikkonsultföretag med en tydlig vision: att planera och utforma framtidens hållbara samhällen. Med cirka 21 000 medarbetare i Europa erbjuder Sweco tjänster inom arkitektur, teknik och miljö med fokus på infrastruktur, stadsutveckling, energi och vatten. Företaget har en stark lokal närvaro och kombinerar global expertis med djup förståelse för kundens behov. Genom innovativa och hållbara lösningar arbetar Sweco med att forma framtidens städer och samhällen, alltid med kvalitet, säkerhet och miljö i fokus. I denna roll tillhör du avdelningen väg och mark-projektering, där ni totalt är 25 personer som arbetar, alla sitter på kontoret i Göteborg. Arbetsuppgifter Som trafikingenjör arbetar du med trafikföringsprinciper och trafikanordningsplaner, där fokus ligger på att planera och optimera hur trafiken leds vid byggarbetsplatser i både stadsmiljö och på landsbygden. Arbetet innebär en djupgående analys av trafikflöden för att säkerställa smidiga och säkra lösningar för alla trafikanter. En viktig del av rollen är att hantera komplexa trafikfrågor genom att identifiera behov och föreslå effektiva åtgärder. Du har en central roll i kommunikationen med olika aktörer, såsom räddningstjänst, kollektivtrafik, entreprenörer och myndigheter, för att säkerställa att trafiklösningarna är genomförbara och optimerade. Utöver det tekniska arbetet är affärsmässighet en viktig komponent i rollen. Du förväntas vara lyhörd för kundernas behov och ha en god förmåga att identifiera och skapa affärsmöjligheter. Ett affärstänk är avgörande för att bygga och upprätthålla långsiktiga kundrelationer samt bidra till att utveckla verksamheten. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Minst 10 års erfarenhet av en liknande roll samt etablerat kontaktnät inom branschen Gedigen erfarenhet av trafikföringsprinciper, trafikanordningsplaner samt byggbarhet Stark kommunikativ förmåga och vana att samarbeta med olika aktörer Som person är du strukturerad och lösningsorienterad med ett starkt driv att utveckla både projekt och kundrelationer. Du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du har en stark teamkänsla och förmåga att bygga långsiktiga samarbeten. Du är nyfiken, lyhörd och har en affärsmässig inställning som gör att du ser och skapar möjligheter för både kunder och verksamheten. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-25.

123 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Trafikingenjör till Sweco
Bravura Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Har du en akademisk examen som högskoleingenjör eller civilingenjör och ett starkt intresse för trafikfrågor? Vill du utvecklas inom ett ledande teknikkonsultföretag och arbeta med trafiklösningar som bidrar till ett mer hållbart samhälle? Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sweco. Om företaget Sweco är ett internationellt teknikkonsultföretag med en tydlig vision: att planera och utforma framtidens hållbara samhällen. Med cirka 21 000 medarbetare i Europa erbjuder Sweco tjänster inom arkitektur, teknik och miljö med fokus på infrastruktur, stadsutveckling, energi och vatten. Företaget har en stark lokal närvaro och kombinerar global expertis med djup förståelse för kundens behov. Genom innovativa och hållbara lösningar arbetar Sweco med att forma framtidens städer och samhällen, alltid med kvalitet, säkerhet och miljö i fokus. I denna roll tillhör du avdelningen väg och mark-projektering, där ni totalt är 25 personer som arbetar, alla sitter på kontoret i Göteborg. Arbetsuppgifter Som trafikingenjör arbetar du med att analysera och utforma trafiklösningar, från hur trafiken leds vid byggarbetsplatser till permanenta vägutrustningsplaner. Du kommer att utvecklas inom trafikanordningsplaner och trafikföringsprinciper. Du deltar i projekt som rör trafikplanering och vägutrustning. Sweco värdesätter affärsmässighet och kontaktskapande, och i denna roll finns det goda möjligheter att bygga ett starkt nätverk inom branschen. Att vara lyhörd och ha ett intresse för att förstå kunders behov är en fördel, och du får möjlighet att utveckla din förmåga att identifiera och skapa affärsmöjligheter. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Akademisk examen som högskoleingenjör eller civilingenjör med inriktning mot exempelvis trafik-, samhälls- eller väg- och byggnadsteknik Erfarenhet av att ha arbetat med trafikplanering inom exempelvis kommun eller Trafikverket Kunskap om trafikanordningsplaner och dess innebörd Erfarenhet av att ha arbetat med permanent skyltsättning Som person är du nyfiken, analytisk och strukturerad. Du har en vilja att lära dig och utvecklas inom trafikområdet och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Din kommunikationsförmåga och ditt engagemang gör att du kan bygga relationer och bidra till verksamhetens utveckling. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-25.

123 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Junior innesäljare till Mölndal Energi
Bravura Sverige AB
Företagssäljare

Har du tidigare sålt elavtal och vill fortsätta utvecklas inom försäljning? Mölndal Energi söker nu säljare till deras team i Mölndal, där du får vara med och påverka i omställningen till ett hållbart samhälle! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående som varar tillsvidare. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Mölndal Energi. Om företaget Mölndal Energi är Sveriges första fossilfria energibolag, och ett väletablerat företag som ägs av Mölndal stad. De erbjuder 100% förnybar el, fjärrvärme och energitjänster till både privatpersoner och företag. Mölndal Energi lever efter mottot ’’nära, enkelt och med passion för miljön’’. De drivs av att arbeta tillsammans, engagerat och effektivt. De vill vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle och ha Sveriges nöjdaste kunder. Med lyhördhet och effektivitet erbjuder de sina kunder bättre energilösningar än deras konkurrenter. Företaget sitter i nyrenoverade lokaler i Mölndal, där det arbetar 114 medarbetare. Nu söker de en innesäljare till deras säljteam i Mölndal, som består av åtta medarbetare i samma roll som du. Arbetsuppgifter I rollen som Innesäljare hanterar du främst utgående samtal till nya och tidigare privatkunder till Mölndal Energi. Ditt fokus när du ringer ut är att göra en behovsanalys och skapa en bättre lösning utifrån kundens behov, med målet att signera nya elavtal. I rollen lär du dig att sälja på ett rådgivande sätt, och skolas in i hur energibranschen fungerar ordentligt, hur och varför priserna förändras, och hur du kan erbjuda kunderna den bästa lösningen för dem. Vid start erbjuds du en gedigen introduktion på tre veckor, där du får nära handledning av både teamet och närmsta chef. Utgående samtal till nya och tidigare privatkunder Skapa bättre lösningar och signera elavtal till nya kunder Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Minst sex månaders erfarenhet av uppsökande försäljning God dator- och systemvana Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift rollen pratar du med kunder dagligen, och du räds inte för att ta första steget till ett samtal. Därtill har du god kommunikativ förmåga och agerar rådgivande mot kunden. Som person trivs du med att arbeta mot tydligt uppsatta mål, och arbetar hårt för att uppnå dem. Din motivation ligger i möjligheten av att vidareutvecklas, varpå du är nyfiken och driver ditt eget arbete samt lärande framåt för att uppnå resultat. Därtill arbetar du tätt ihop i ditt team, där det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Övrig information Start: Omgående Plats: Mölndal Lön: Grundlön + Provision Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Sista ansökningsdatum är 2025-02-28. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

123 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Service Desk Analyst
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Vill du arbeta på ett kommunikationsföretag i framkant där du erbjuds goda möjligheter till utveckling? Har du en stark känsla för service? Nu har du chansen att växa i en professionell miljö tillsammans med engagerade kollegor! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som Service Desk Analyst är du den första kontakten för Telias största företagskunder inklusive stora internationella företag, kommuner, regioner och myndigheter. Du ansvarar för att lösa ärendet och återkoppla, så att kunden får ett tydligt omhändertagande och kan följa ärendets progression från start till slut. Dina arbetsuppgifter innebär att analysera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden. Kunden tar kontakt via telefon, mail eller via kundportal. Utöver att registrera ärendena från kund ansvarar du för att svara på frågor och lösa ärendena i den mån som det är möjligt. Du erbjuds en gedigen introduktion och har kontinuerlig dialog med din närmaste chef för att utvecklas. Initialt utbildas du inom ett tekniskt område och med tiden bygger du på din kunskap med fler kompetenser. Du ingår i en grupp med kollegor i samma roll och tillsammans arbetar ni för att nå era mål och för att säkerställa nöjda kunder. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet inom kundservice • Mycket god datorvana • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Erfarenhet från telekombranschen och/eller företagssupport är mycket meriterande I rollen som Service Desk Analyst tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar ditt dagliga arbete för att driva processerna framåt. Du har förmågan att fatta beslut, samtidigt som du söker hjälp när det behövs. Vidare är du noggrann och lägger stor vikt vid att följa kvalitetsstandard. För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt kundbemötande. Du har både intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra, och du anstränger dig för att leverera lösningar. Då kommunikation huvudsakligen sker i skrift ser vi att du har förmågan att uttrycka dig tydligt och informativt både skriftligt och muntligt. Övrig information Start: Omgående Plats: Norrköping Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-10. #Nextgen

124 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Service Desk Analyst
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Vill du arbeta på ett kommunikationsföretag i framkant där du erbjuds goda möjligheter till utveckling? Har du en stark känsla för service? Nu har du chansen att växa i en professionell miljö tillsammans med engagerade kollegor! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som Service Desk Analyst är du den första kontakten för Telias största företagskunder inklusive stora internationella företag, kommuner, regioner och myndigheter. Du ansvarar för att lösa ärendet och återkoppla, så att kunden får ett tydligt omhändertagande och kan följa ärendets progression från start till slut. Dina arbetsuppgifter innebär att analysera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden. Kunden tar kontakt via telefon, mail eller via kundportal. Utöver att registrera ärendena från kund ansvarar du för att svara på frågor och lösa ärendena i den mån som det är möjligt. Du erbjuds en gedigen introduktion och har kontinuerlig dialog med din närmaste chef för att utvecklas. Initialt utbildas du inom ett tekniskt område och med tiden bygger du på din kunskap med fler kompetenser. Du ingår i en grupp med kollegor i samma roll och tillsammans arbetar ni för att nå era mål och för att säkerställa nöjda kunder. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet inom kundservice • Mycket god datorvana • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Erfarenhet från telekombranschen och/eller företagssupport är mycket meriterande I rollen som Service Desk Analyst tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar ditt dagliga arbete för att driva processerna framåt. Du har förmågan att fatta beslut, samtidigt som du söker hjälp när det behövs. Vidare är du noggrann och lägger stor vikt vid att följa kvalitetsstandard. För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt kundbemötande. Du har både intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra, och du anstränger dig för att leverera lösningar. Då kommunikation huvudsakligen sker i skrift ser vi att du har förmågan att uttrycka dig tydligt och informativt både skriftligt och muntligt. Övrig information Start: Omgående Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-10. #Nextgen

124 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Project Manager till Hydroscand
Bravura Sverige AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en driven projektledare som trivs med att ta stort ansvar och arbeta i högt tempo? Här får du en nyckelroll i ett tillväxtbolag där du leder och levererar IT-projekt som direkt stödjer verksamhetens mål och utveckling! Om företaget Hydroscand är en ledande leverantör av slangar och ledningskomponenter och erbjuder lösningar för flertalet industrier globalt. Med en stark närvaro i över 20 länder är Hydroscand ett familjeägt företag med en entreprenöriell anda som ständigt växer och utvecklas. Huvudkontoret ligger i Stockholm, där du arbetar tillsammans med engagerade kollegor i en öppen och dynamisk arbetsmiljö. I den här rollen tillhör du IT-sektionen som består av fyra team: Operation, Support, ERP och Application. I rollen som Project Manager blir du en nyckelperson inom verksamheten och ansvarar för att leda och hantera IT-projekt från början till slut. Du erbjuds goda möjligheter att påverka ditt arbetssätt i en snabbfotad organisation i tillväxtfas. Arbetsuppgifter I rollen som Project Manager ansvarar du för att leda, planera, genomföra och avsluta IT-projekt inom fastställda tidsramar och budget. Du kommer att hantera både globala och lokala IT-projekt, samarbeta med interna och externa aktörer samt samordna resurser, teammedlemmar och leverantörer för att säkerställa ett effektivt genomförande och att projekten levereras enligt plan. Du spelar en viktig roll i att definiera projektens mål och övervaka kvalitetskontroll genom hela projektets livscykel. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår: Utveckla och implementera projektplaner inom IT som definierar omfattning, mål och leveranser i linje med affärsmål Delegera uppgifter samt hantera teamets förväntningar genom att tydligt kommunicera projektets mål och förväntningar till både teammedlemmar och intressenter Bygga och utveckla viktiga affärsrelationer Säkerställ att projektresultaten uppfyller kvalitetskrav och affärsmål genom att övervaka milstolpar och leveranser Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom projektledning Meriterande med högskoleexamen inom projektledning, företagsekonomi eller ett relaterat område Erfarenhet av projektledning inom IT är meriterande Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift Vi söker dig som har stark social förmåga och kan driva projekt mot framgångsrik leverans. Du utmärker dig genom din kommunikationsförmåga och öga för detaljer. Med din problemlösningsförmåga hanterar du utmaningar effektivt och anpassar dig snabbt till förändrade prioriteringar, samtidigt som du håller strikta tidsramar. Du har erfarenhet av förhandling, budgetansvar och användning av projektledningsverktyg. Vi ser att du trivs med att arbeta självständigt och drivande, samtidigt som du samarbetar effektivt i team. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Älvsjö, Stockholm (Resor i tjänsten kan förekomma) Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Hydroscand. Vid frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Marcus Eriksson [email protected] +46 73 567 04 89.

124 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Sommarjobba som schemaläggare / administratör!
Bravura Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Är du student och letar efter ett jobb där tempot är högt och dagarna varierande? Trivs du med att ha en central roll där du får koordinera och hålla koll på många delar samtidigt? Då kan det här vara den perfekta möjligheten för dig! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag. Uppdraget kommer vara på timmar fram till sommaren och heltid över sommaren. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Kyl- och Frysexpressen. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida. Om företaget Kyl- och Frysexpressen är ett logistikföretag som erbjuder rikstäckande helhetslösningar inom tempererad logistik. Transporter, lagring och hantering av livsmedel är deras signum. De ser till att kundernas varor kommer fram till deras kunder – till rätt plats, i rätt tid och i rätt skick. Logistikterminalerna finns i Luleå, Umeå, Östersund, Sundsvall och Årsta. Därifrån täcker de hela Sverige. De vill att hela Sverige ska leva – inte bara storstadsregionerna, utan även de platser där bussen bara går en gång om dagen och det är långt till närmaste granne. De vill att alla, oavsett var de bor, ska kunna köpa färska matvaror i sin butik varje dag, ha möjlighet att äta gott på restaurang då och då samt ha tillgång till läkemedel när de behöver. Genom sina transport- och logistiklösningar bidrar de till just det. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att ha en central funktion i att planera och schemalägga chaufförer samt säkerställa en smidig linjeuppfyllnad. Du ansvarar för att det alltid finns tillgängliga ersättare eller extra personal som kan täcka upp vid sjukdom, frånvaro eller andra oväntade bortfall i schemaläggningen och arbetar i enlighet med transportavtalets regler och riktlinjer. För att säkerställa en effektiv drift krävs en god framförhållning och förmåga att snabbt hantera förändringar i planeringen. Utöver schemaläggningen kan dina arbetsuppgifter även innefatta olika administrativa uppgifter, såsom att granska och hantera ordrar, scanna fakturor samt identifiera och korrigera eventuella avvikelser. Rollen innebär även arbete på söndagar under sommaren och kräver att du är tillgänglig för att snabbt lösa problem vid akuta förändringar. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Annan pågående huvudsaklig sysselsättning, t.ex. studier. • God datavana • Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift • Erfarenhet från serviceyrke • Meriterande med kunskap inom transportavtalet/erfarenhet av logistik Vi tror att du som söker denna roll är skicklig kommunikativt som trivs med att arbeta över telefon och inte tvekar att ta kontakt med människor. Du har en naturlig initiativförmåga och drivs av att hitta lösningar och skapa goda relationer. Med ett starkt servicetänk sätter du alltid kundens behov i fokus och strävar efter att leverera en högkvalitativ upplevelse. Din förmåga att vara både självgående och samarbetsvillig gör att du snabbt anpassar dig till olika situationer och ser till att arbetet flyter på smidigt. Övrig information Start: Omgående Plats: Sundsvall Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-03. #Nextgen

124 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Embedded Software Application Consultant
Bravura Sverige AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

About the Position This is a full-time consulting assignment You will be employed by Bravura and work as a consultant at the company. About the Company The company operates in the automotive industry. You will receive more information about the company during the recruitment process. Job Responsibilities In the role as an Embedded Software Application Consultant you will be responsible for developing, implementing, and validating embedded software applications for automotive powertrain and electric drive unit (EDU) systems. This role involves designing and integrating application-layer software that interacts with hardware and middleware to ensure optimal system performance, safety, and compliance with industry standards. Develop and integrate application-layer software for embedded automotive systems. Implement and optimize control algorithms for EDU and powertrain applications. Design and integrate model-based software (MBD) using MATLAB/Simulink. Ensure compliance with AUTOSAR, ISO 26262 (functional safety), and ISO/SAE 21434 (cybersecurity). Conduct SiL, HiL, and vehicle testing to validate software performance. Optimize CPU and memory usage for efficient execution. Troubleshoot and debug software using tools like CANalyzer, CANoe, and Vector DaVinci. Maintain software version control and documentation using Git or SVN. Work closely with software, hardware, and calibration teams to align software functionality with system requirements. Support Agile development processes, CI/CD, and software reviews. Education, Experience, and Personal Characteristics BSc within Electrical Engineering, Computer Science or similar Experience in developing real-time embedded applications. Knowledge of AUTOSAR Classic and Adaptive Platform. Proficiency in C, C++, Python, and MATLAB/Simulink. Experience in CAN, LIN, FlexRay, and Ethernet communication. You are fluent in English and if you have a knowledge of Mandarin, Swedish or German it is a plus. We are looking for a detail-oriented professional who thrive on clear communication, fostering a collaborative team spirit. Flexibility and adaptability are crucial, as you'll quickly adjust to new tools and processes. We value holistic thinkers who see the bigger picture and continuous learners eager to stay updated on the latest tech. If you're someone who enjoys working in a dynamic environment and improving processes, we want to hear from you! Other Information Start: According to agreement Location: Gothenburg Salary: According to agreement We use a competency-based method in all recruitment processes to ensure unbiased selection. We also work with ongoing selection, which means that we’ll take down the job ad when enough candidates have reached the final steps of the process. If you are considered for the position, we will contact you for an initial interview. Regardless of whether you proceed in the process or not, you will receive feedback on your application. If you have questions about the role or about your application, you are welcome to contact Navid Parsa who is in charge of the recruitment process on [email protected] or 070 - 434 17 71. We recommend that you submit your application immediately as we make a continuous selection.

124 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025