Job Description For our client in Gothenburg, we are looking for a Financial Controller Manufacturing. In this role, you will secure accurate and timely reporting (in SAP and AARO) of global Spend, P&L, CAPEX and COGS as well as visualizing and explaining the main deviation vs target, YoY and QoQ for assigned departments and COGS categories. You will report to the Controlling Manager and be part of a team of approximately 10 members. The team is responsible for controlling within R&D, Manufacturing, Procurement, Design, and Investments. Main responsibilities: Responsible for monthly financial reporting and analysis to group functions (ie FP&A and accounting) as well as to prepare the consolidated actuals/forecasts for operations review and together with Business Controller (BC) be a speaking partner to the operation. Responsible for consolidating and analyzing total forecast/budget into Konstrukt for assigned departments Responsible for the accrual and capitalization process including hourly rate calculation and secure timely delivery of input to group accounting in month end closing for assigned departments Responsible for providing supporting documents to internal and external audits as well as ensuring SOX compliance for assigned control functions Ad hoc reporting and Analysis Drive cost activities Qualifications You have 5+ years’ experience in financial controlling, preferably within industrial or automotive business. You have broad knowledge of IFRS. You have experience working in Excel, SAP and business analytics tools. You are fluent in English, both oral and written. Personal Qualities We are looking for someone with strong analytical and problem-solving skills, who takes a proactive approach and can effortlessly balance both a broad perspective and a keen attention to detail. With a solid business acumen, you feel confident interpreting financial information and communicating it clearly and concisely to a diverse range of stakeholders, including those without a finance background. Equally important for this role are excellent interpersonal and communication skills, enabling you to collaborate effectively and build strong relationships across the organization. Company DescriptionOur client is a well-known brand in the automotive industry, developing electric performance at the forefront of a new era of mobility. The headquarters is in Gothenburg. When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. Admission and Application Full time position, 40h/week. The position will start in April, and the assignment is expected to run until 2025-08-31 with possibility of extension. For this assignment you will be employed by JobBusters and work as a consultant for our client in Gothenburg. Submit your application in English today, as interviews are ongoing.
ArbetsuppgifterVi söker en serviceinriktad supporttekniker till vår kunds kontor i Linköping. I den här rollen kommer du att säkerställa en effektiv och stabil IT-miljö. Du blir en nyckelperson i att skapa en fungerande arbetsplats där tekniken stödjer verksamheten. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår: • Lösa problem och supporta användare där fjärrstyrning inte fungerar eller räcker till. • Installera och leverera datorer, telefoner och annan klientnära IT-hårdvara samt säkerställa att register för hårdvaran är uppdaterad. • Hantera VIP ärenden, vid tillfällen där vi behöver bistå personer som behöver snabb och kompetent hjälp inom våra tjänster. • Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och i ärendehanteringssystemet för både slutanvändare och IT-resurser. • Arbete med systematisk felsökning. • Bistå med hjälp vid större driftstörningar eller säkerhetsrelaterade incidenter. • Support av skrivare och konferensrum. Kvalifikationer Du har relevant erfarenhet inom området, gärna som on-site supporttekniker. Du har ett starkt teknikintresse och vill bidra till att underlätta för dina kollegor i verksamheten. Du är van vid dokumentation och administrativ hantering av ärenden inom IT. Det är högt meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med komplexa IT-miljöer. Du besitter mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. B-körkort och svenskt medborgarskap är ett krav. Personliga egenskaper Vi söker dig som har ett serviceinriktat förhållningssätt, god problemlösningsförmåga och en vilja att skapa en smidig och effektiv IT-miljö för användarna. Företagspresentation Vår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 05-maj-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 04-maj-2026 med goda möjligheter till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Linköping. Observera att detta är ett uppdrag som Supporttekniker on-site. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Arbetsuppgifter Är du en lösningsorienterad inköpare som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö? Vi söker en Operativ Inköpare som vill vara en nyckelspelare i vår kunds team för Produktionsteknik och Inköp. Här får du möjligheten att bidra till en effektiv och smidig produktionskedja genom noggrann planering, proaktivt arbete och ett starkt samarbete med leverantörer och interna intressenter. I rollen som Operativ Inköpare kommer du att ansvara för att säkerställa att orderleveranser överensstämmer med produktionsplaneringen. Du arbetar både med ad hoc-problemhantering och mer strukturerade och planerade inköpsaktiviteter. Ditt fokus ligger på att skapa effektiva och hållbara lösningar genom noggrann analys och kommunikation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Hantera inköp av material enligt tekniska specifikationer, pris, leveransplan och villkor. Säkerställa att inköpsaktiviteter följer företagets policyer och riktlinjer. Upprätthålla och utveckla goda relationer med leverantörer och interna intressenter. Arbeta proaktivt för att lösa utmaningar och optimera leveranskedjan. Följa upp order och leveranser för att säkerställa att produktionsflödet fungerar smidigt. Kvalifikationer Du har några års erfarenhet av operativt inköp. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Du kan arbeta 100% på plats i Västerås. Meriterande: Erfarenhet av SAP. Personliga egenskaper Vi tror att du är en lagspelare som trivs med att samarbeta och kommunicera både internt och externt på ett tydligt och smidigt sätt. Du har en lösningsorienterad inställning och uppskattar en arbetsmiljö där både planering och snabba beslut är en naturlig del av vardagen. Med en strukturerad och noggrann arbetsstil har du ett analytiskt tänkande som gör att du kan fatta välgrundade beslut. Dessutom är du flexibel och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus på detaljerna. När du blir en av ossSom konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i april och uppdraget förväntas löpa i t.o.m. 2025-12-31 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Västerås. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
ArbetsuppgifterFör vår kunds räkning söker vi en Säkerhetsspecialist inom personalsäkerhet. Som säkerhetsspecialist inom personalsäkerhet spelar du en viktig roll i att säkerställa att vår kund rekryterar pålitliga och lojala medarbetare ur säkerhetsskyddslagens perspektiv. Du kommer att genomföra säkerhetsprövningar och personutredningar samt hålla samtal med individer som ska placeras i säkerhetsklass. I din roll kommer du att analysera och ge rekommendationer till beslutsfattare om kandidatens lämplighet för säkerhetsklass. Tillsammans med ditt team arbetar du kontinuerligt med att förbättra säkerhetsprövningsprocessen och säkerställa att processerna följer gällande lagstiftning och riktlinjer. Du kommer även att hålla dig uppdaterad om nya säkerhetsregler och bästa praxis samt utbilda och stödja organisationen i säkerhetsrelaterade frågor. Kvalifikationer Du har akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet av att genomföra strukturerade samtal i ett professionellt sammanhang, som intervjuer, utredningar, personbedömningar, säkerhetsprövningar eller liknande. Du har erfarenhet av att presentera komplex information och slutsatser för beslutsfattare. Det är meriterande om du har utbildning inom samtalsteknik mot personalsäkerhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av el- och energibranschen. Personliga egenskaper Vi söker en trygg och ansvarstagande person med förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. Du bör kunna fatta beslut under komplexa förhållanden och ha en strukturerad och självständig arbetsstil. Du är en god kommunikatör och ser till att ditt arbete alltid håller hög kvalitet och säkerhet. Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Uppdraget förväntas ha en beläggning på 50-100% under hela uppdragsperioden. Vår kund önskar start 31-maj-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 31-maj-2026 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Sundbyberg, Stockholm. Distansarbete är möjligt 1-2 dagar per vecka. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
ArbetsuppgifterHar du erfarenhet av strategiskt inköp och drivs av att skapa värde genom analys och förändringsarbete? Vill du vara med och utveckla en mer effektiv och affärsnära inköpsfunktion? Då kan det här vara rollen för dig! Vår försäkringskund befinner sig i en spännande transformation för att stärka och effektivisera sin inköpsfunktion. Vi söker nu en Inköpskonsult som kan bidra med sin expertis inom kategoriarbete, analys och upphandlingar – samtidigt som du driver förändringsinitiativ för att skapa långsiktiga förbättringar. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Analys av inköpskategorier – identifiera besparingspotential och strategiska förbättringsområden. Stöd i upphandlingar – genomföra och bistå vid upphandlingar utifrån verksamhetens behov. Förändringsarbete – bidra till implementering av nya processer och arbetssätt inom inköp. Som inköpskonsult förväntas du leverera: Spendanalys och kategoriöversikter – identifiera förbättringsområden. Strategiska rekommendationer baserade på affärsbehov och inköpsdata. Stöd i upphandlingar – från dokumentation till leverantörsutvärdering och prisförhandling. Transformationsstöd – bidra till förbättrade processer och arbetssätt. Kvalifikationer Du har minst 5 års erfarenhet av inköp inom både strategiskt och operativt arbete. Du har erfarenhet av kategoriarbete och spendanalys, inklusive identifiering av besparingsmöjligheter. Du har förmåga att hantera hela Source-to-Contract (S2C) -processen, inklusive marknadsanalys, upphandling och leverantörsutvärdering. Du har erfarenhet av transformationsprojekt – van vid att stötta förändringsarbete och implementera nya processer. Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i inköpsdigitaliseringsprojekt (t.ex. implementering av P2P/S2P-system). Meriterande: Tidigare erfarenhet från försäkringsbranschen eller liknande sektorer. Meriterande: Erfarenhet av förändringsledning inom inköp och Supply Chain. Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara analytisk och datadriven, med förmåga att identifiera besparingsmöjligheter och omsätta insikter till affärsmässiga beslut. Du är strategisk och initiativtagande, van att självständigt driva projekt och förändringsinitiativ i en dynamisk miljö. Eftersom rollen innebär nära samarbete med både interna intressenter och leverantörer är du en kommunikativ och relationsskapande person som kan förklara komplexa analyser på ett tydligt sätt. Samtidigt är du strukturerad och lösningsorienterad, med förmåga att hantera flera parallella uppgifter och anpassa dig till förändringar. Företagspresentation Vår kund är ett av de största försäkringsbolagen i Sverige. De erbjuder bland annat sak-, person- och pensionsförsäkringar. Huvudkontoret finns i Stockholm När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i april och uppdraget förväntas löpa i t.o.m. 2025-12-31 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
ArbetsuppgifterVi söker två erfarna strategiska Upphandlare för ett spännande uppdrag hos vår kund! Som Upphandlare kommer du att ha en nyckelroll i att leda och genomföra upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader enligt gällande lagstiftning. Du kommer att arbeta självständigt och i nära samarbete med olika intressenter för att utveckla inköpsstrategier och skapa värde för verksamheten. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Planera, driva och genomföra upphandlingar från behovsanalys till avtalstecknande. Säkerställa affärsmässiga och hållbara inköp med fokus på långsiktigt värdeskapande. Hantera avtalsförhandlingar och uppföljning för att optimera inköpsprocesserna. Ge rådgivning och utbildning inom upphandling och inköp. Arbeta med det digitala upphandlingsverktyget e-Avrop. Kvalifikationer Du är en erfaren Upphandlare. Du har gedigen kunskap om LOU och LUF samt strategisk affärsjuridik inom upphandling. Du har erfarenhet av att leda upphandlingar inom offentlig sektor. Du har erfarenhet av e-Avrop eller andra upphandlingsverktyg. Du kommunicerar flytande på svenska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi ser gärna att du är en självgående och drivande person som tar ansvar för att processer genomförs på ett effektivt och affärsmässigt sätt. Du trivs i en strategisk och rådgivande roll och har lätt för att skapa relationer internt och externt. Företagspresentation Vår kund är ett lokalt energibolag som arbetar med hållbara lösningar inom energi- och infrastruktursektorn. Med fokus på att skapa samhällsnytta och en grönare framtid erbjuder de innovativa tjänster och produkter som bidrar till en hållbar utveckling. Här får du möjligheten att arbeta i en organisation som värdesätter samarbete, miljöansvar och att göra skillnad i människors vardag. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2025-04-14 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-12-31 med möjlighet till förlängning. Mestadels distans med vid särskilda tillfällen förväntas man näravara på kontoret i Jönköping. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Jönköping. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Övrigt: Vid intervju med kund kommer ett arbetsprov att efterfrågas. Detta prov består av ett upphandlingsdokument för en genomförd upphandling med förhandlat förfarande (ansökningsinbjudan och upphandlingsdokument) som konsulten själv upprättat och ansvarat för. Information gällande säkerhetsprövning: Vår kund ställer höga krav på konsults säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning samt tecknande av säkerhetsskyddsöverenkommelse enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras innan Uppdragsavtalet kan göras gällande.
ArbetsuppgifterFör vår kund inom tillverkningsindustrin söker vi en erfaren HR Specialist med inriktning mot Compensation & Benefits. Denna roll innebär nära samarbete med olika avdelningar för att säkerställa att strategier för löner och förmåner stödjer verksamhetens mål. Rollen har ett globalt fokus och involverar arbete över flera marknader. Arbetsuppgifter är bland annat: Bevaka externa regelverk, trender och benchmark inom Compensation & Benefits-området. Förbättra och uppdatera interna system och riktlinjer för att säkerställa efterlevnad av bolagets servicemodell. Arbeta effektivt med AI och andra digitala verktyg för att optimera processer. Ge utbildning och specialiststöd inom Compensation & Benefits till HR och chefer. Vara produkt- och processägare för området Compensation & Benefits. Driva och delta i projekt och initiativ kopplade till ersättnings- och förmånssystem. Säkerställa att företagets ersättningssystem är konkurrenskraftigt, rättvist och i linje med affärsmålen. Kvalifikationer Du har relevant utbildning. Du har erfarenhet som HR-specialist med stark förståelse för området Compensation & Benefits. Du har erfarenhet av löne- och förmånsadministration, inklusive pensioner, försäkringar, bonusar och andra anställdas belöningar. Du har kunskap om lönestrukturer, arbetsvärdering och marknadsbenchmarking. Du har kännedom om HRIS (Human Resources Information Systems) och verktyg för kompensationsanalys. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper För att trivas i uppdraget som HR Specialist inom Comp & Ben krävs noggrannhet och god förmåga att kommunicera effektivt med både interna och externa parter. Det är också viktigt att vara analytisk, flexibel och ha god samarbetsförmåga. Företagspresentation Vår kund är ett internationellt företag inom automotive och de skapar och utvecklar drivline lösningar för en global marknad. De är en banbrytande global leverantör och ligger i framkant med teknik och har tillverkningskapacitet på två kontinenter. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 14-apr-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 31-mar-2026 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Göteborg. Distansarbete är möjligt 2-3 dagar per vecka. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
ArbetsuppgifterVi söker en löneadministratör till vår myndighetskund. Om du har erfarenhet av lönehantering och trivs i en strukturerad arbetsmiljö, kan detta vara en spännande möjlighet för dig. I den här rollen får du bidra till en effektiv och korrekt löneprocess inom en betydelsefull organisation. Arbetet innebär att hantera löner från början till slut i enlighet med gällande lagar och kollektivavtal. Du ansvarar för administration av tidrapporter, reseräkningar och andra ersättningar samt säkerställer korrekt rapportering till myndigheter såsom Skatteverket och Fora. Utöver det kommer du att hantera personalfrågor kopplade till lön, pension och förmåner. Vidare kommer du att delta i förbättringsarbete och effektivisering av löneprocesser samt stötta vid rapportering och framtagning av statistik. Om du är strukturerad, noggrann och har en stark känsla för service, kan detta vara rollen för dig! Kvalifikationer Du har minst 5 års erfarenhet av löneadministration. Du har goda kunskaper i Excel. Det är högt meriterande om du har arbetat i systemet Palasso. Du har mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker en noggrann och strukturerad person med en stark känsla för service och integritet. Du har ett analytiskt och lösningsorienterat arbetssätt samt förmåga att hantera både detaljer och helhetsperspektiv. Dessutom trivs du i en roll där du får samarbeta och kommunicera med olika intressenter på ett professionellt sätt. Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att förbättra bland annat vård och omsorg för Sveriges invånare. Här erbjuds ett meningsfullt arbete och kollegor som vill bidra till samhällsutvecklingen. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön 34.000-38.000 kr/mån. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2025-06-01 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-11-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Uppdraget avser att utföras i vår kunds kontorslokaler på Kungsholmen. Tillfälligt distansarbete är möjligt. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi engagerade och erfarna Produktionscontrollers till deras två olika enheter, en i Örebro och Norrköping, inom deras fjärrvärmeverksamhet. Du kommer att vara placerad inom finansavdelningen men arbeta nära produktionsteamet, vilket ger dig en unik inblick och möjlighet att påverka hela kedjan från produktion till ekonomi. Som Produktionscontroller kommer du att ha ett övergripande ansvar för bokslut, analyser och rapportering relaterat till produktionen inom fjärrvärme. Du kommer att arbeta nära produktionsteamet för att säkerställa att kostnader och resultat för produktionen följer uppsatta mål och förväntningar. Ditt arbete kommer att innefatta: - Ansvar för att ta fram och följa upp månads-, kvartals- och årsbokslut. - Utföra djupgående analyser av produktionskostnader och resultat. - Skapa och förmedla rapporter för att stödja beslutsfattande. - Bidra med insikter och rekommendationer för att förbättra processer och effektivitet inom produktionen. - Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa att ekonomiska och operationella mål uppnås. Kvalifikationer Du har 5 - 6 års arbetslivserfarenhet från liknande roll, gärna från tillverkning eller processindustri. Du har erfarenhet av att arbeta med bokslut, ekonomiska analyser och rapportering. Du har goda kunskaper i ekonomisystem, meriterande med SAP och Qlik Sense. Du har mycket goda kommunikationsfärdigheter på svenska. Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget som Produktionscontroller så söker vi dig som har förmågan att arbeta både självständigt och i team, med ett starkt affärsmässigt tänk. Du har ett analytiskt tänk samt mycket goda kommunikationsfärdigheter. Företagspresentation Vår kund är en del av en större internationell energikoncern som finns i cirka 15 länder. Verksamheten utgörs i huvudsak av två affärsområden; smarta distributionsnät och innovativa energilösningar. De levererar el, värme samt energilösningar till cirka 1 miljon privat- och företagskunder i Sverige. Huvudkontoret finns i Malmö. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-08-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Örebro eller Norrköping. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Job Description As an HR Specialist – Compensation & Performance Partner, you will support the implementation of HR strategy within a specific functional area in Europe, aligning with Group directives. You will represent regional needs to the global Performance & Reward function and collaborate with HR Business Partners (HRBPs) and HR Services to ensure seamless support for the business. Your main responsibilities will be: Drive and contribute to Compensation & Performance strategy across Sweden, Finland, Norway, and the Baltics, ensuring alignment with Group policies and best practices. Manage and oversee compensation programs, ensuring compliance with company philosophy and legal requirements while optimizing talent attraction and retention. Implement and maintain total rewards processes in accordance with company guidelines. Partner with HRBPs and business leaders to address current challenges through improved HR policies and processes. Monitor market trends in total rewards and recommend consistent, competitive solutions. Develop and execute country- and region-specific programs in consultation with global Expert Services, sharing best practices where relevant. Act as a key contact for Group Expert Services, providing feedback on implementation and supporting design projects. Lead compensation-related projects, such as Workday implementation, as assigned by the local HR Leadership Team. Collaborate with Operational HR Services (GBS) to enhance support and monitor service delivery against SLAs. Ensure compliance with HR policies, regulations, and financial plans, managing exceptions and escalating as necessary. Qualifications You have a Bachelors or Masters degree within relevant area. You have several years of experience working within HR and Compensation. You have advanced Microsoft Excel- and HRIS skills (e.g. SAP/ Workday). You are fluent in English in speech and writing. Experience in working in a global organization is preferred. Personal Qualities We are looking for a pragmatic and decisive professional with a strong ability to develop solutions. You have excellent communication and collaboration skills, allowing you to effectively engage with HR colleagues, executives, and senior management. Your work approach is characterized by a high level of service orientation and independence, enabling you to drive tasks and projects forward efficiently and with full responsibility When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. SalaryAs agreed. Admission and ApplicationFull time, office hours. Our client wishes to start around 2025-06-01 and the assignment is expected to run until 2026-06-01 with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.
Välj ett jobb för att visa detaljer