SERVICEDESKMEDARBETARE

Arbetsuppgifter Till vår kund söker vi nu en Servicedeskmedarbetare! I rollen kommer du främst att ge användarsupport och service till kunder gällande all typ av felsökning och kontohantering. Du ger även support till kunder relaterat till den hårdvara som används i kombination med företagets systemlösningar. I rollen tar du emot inkommande samtal från kunder inom offentliga myndigheter, kommuner och landsting gällande deras större IT-tekniska lösningar. Du kommer att ha telefonen och ärendehanteringssystem som dina främsta arbetsredskap och du besvarar löpande inkommande ärenden. Vanligt förekommande samtal är: - Felsökning av nätverksutrustning - Kontohantering - Eklare tekniska frågor Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är ett finskt IT-serviceföretag som är ledande i Norden med digitala tjänster och programvaror. Deras nordiska värderingar och arv är vad som styr deras framgång. Kvalifikationer - Du har god teknisk förståelse och har erfarenhet av att arbeta inom first eller second line support alternativt som tekniker. - Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. - Erfarenhet av att ha arbetat inom en kommun är meriterande. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som Servicedeskmedarbetare är du självgående och kan ta egna initiativ. Du behöver vara kommunikativ och serviceinriktad och du kan arbeta under högt tempo. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Lön enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start så snart som möjligt. Uppdraget är ett "try and hire" på 6 månader där förhoppningen är att du efter avslutat uppdrag blir överrekryterad till vår kund. Innan påbörjat uppdrag behöver en säkerhetskontroll genomföras. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

29 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
SÄKERHETSSAMORDNARE - IT

Arbetsuppgifter I rollen som IT-säkerhetssamordnare hos vår kund ger du stöd i säkerhetsarbete för de applikationer och system som finns i deras IT-miljö. IT-säkerhetssamordnaren ansvarar för uppföljning av lagar, regler och interna styrdokument inom IT-säkerhet samt analyserar och rapporterar avvikelser. IT-säkerhetssamordnaren stödjer projekt och förvaltning med kravställning och beslutsunderlag avseende IT-säkerhetsfrågor samt agerar rådgivare avseende IT-säkerhet. Som IT-säkerhetssamordnare är du en central person i arbetet med att säkerställa och vidareutveckla en säker och stabil IT-miljö, en IT-miljö som är kritiskt för att elförsörjningen och i slutändan för att samhället skall fungera. Exempel på arbetsuppgifter: - Koordinering av IT-säkerhetsarbete - Stöd i IT-säkerhetsfrågor och sakkunnig inom IT-säkerhetsarkitektur och GRC - Medverka i framtagande av IT-säkerhetskrav för system och IT-tjänster - Stödja företrädesvis projekt med beslutsunderlag och vara föredragande i IT-säkerhetsfrågor - Identifiera verksamhetens behov av säkerhetsnivå i IT-systemen - Medverka i ”särskild säkerhetsbedömning” av system - Genomföra periodiska analyser av IT- och informationssäkerheten, t.ex. risk-och sårbarhetsanalys - Följa upp efterlevnad inom IT- och informationssäkerhet och rapportera avvikelser - Definiera säkerhetskrav mot leverantörer av IT-tjänster till kunden Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag. Kvalifikationer - Du har en Universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot IT eller minst 5 års arbetslivserfarenhet inom IT. - Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet av IT-säkerhetsarbete i medelstor(a) till stor(a) organisation(er). - Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet från tillämpning av ramverk och standarder inom IT- och informationssäkerhet som t.ex. ISO27001, Open Security Architecture, CIS Controls och/eller NIST Cybersecurity. - Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet från kravställning och uppföljning inom IT- och informationssäkerhetsområdet. - Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. - Meriterande om du har 3 års arbetslivserfarenhet av IT-säkerhetsarbete relaterat till nätverks- och serverinfrastruktur samt klienter. - Meriterande om du har 3 års arbetslivserfarenhet från IT- och informationssäkerhet relaterat till OT-system (exempelvis ICS- och SCADA-system). - Meriterande om du har 3 års arbetslivserfarenhet från IT- och informationssäkerhet inom myndighet/offentlig sektor eller inom energibranschen. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som IT-säkerhetssamordnare är det avgörande att ha god samarbetsförmåga och initiativförmåga. Att vara utåtriktad och tydlig i sin kommunikation är också en viktig egenskap för att effektivt samarbeta och förmedla budskap. Dessutom är ödmjukhet och förmågan att skapa förtroende grundläggande för att bygga starka relationer både internt och externt. Att kunna arbeta självständigt och målinriktat är också en essentiell del av rollen. Det kräver disciplin och fokus för att uppnå uppsatta mål och leverera resultat. Samtidigt är förmågan att arbeta i grupp också av stor betydelse. Att kunna samarbeta effektivt med kollegor, lyssna på deras idéer och bidra till en positiv arbetsmiljö är avgörande för att uppnå gemensamma mål och maximera framgång i rollen som IT-säkerhetssamordnare. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Lön, enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider med möjlighet till att arbeta på distans upp till 50%. Vår kund önskar start 2024-08-05 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-08-04 med möjlighet till förlängning i ytterligare 12 månader. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-05-06.

29 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
PROJEKTASSISTENT

Arbetsuppgifter Vi söker en konsult som ska agera projektstöd hos vår energikund i Trollhättan. Avdelningen du blir en del av arbetar med avtal- och tillståndhantering samt miljöfrågor vid nätanslutningar. Här arbetar du som projektstöd i vår kunds avtal- och tillståndshantering. Arbetet innebär till största delen att hantera inskrivning till lantmäteriet, utbetalning av ersättningar, arkivering av avtal mm. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund ägs av svenska staten och arbetar för att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation. Här uppmuntras man att upptäcka sina styrkor och olikheter för att du som konsult ska få möjligheten att vara ditt bästa jag. Vår kund uppmuntrar och utmanar din personliga utveckling! Kvalifikationer - Du har minst gymnasieutbildning; gärna ekonomisk inriktning. - Du har tidigare arbetat med ekonomiskt och/eller administrativt arbete. - Du har erfarenhet av avtalsadministration. - Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och som har en god social kompetens. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i juni och uppdraget förväntas pågå till och med 2024-12-02 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Trollhättan. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

29 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
AGIL COACH

Arbetsuppgifter Vi söker nu en erfaren Agil Coach för ett långt konsultuppdrag hos vår välkända myndighetskund. I denna roll kommer konsultens huvudsakliga uppgift vara att forma och stärka vår kunds tvärfunktionella team inom den förvaltande organisationen. Den agila coachen kommer att spela en nyckelroll i att hjälpa dem att utveckla sina förmågor och följa agila metoder som gör dem bättre rustade att snabbt anpassa sig till kundens föränderliga verklighet och leverera värde på högsta nivå. Ett annat centralt mål är att främja och katalysera ökat samarbete mellan de olika delarna av organisationen. Genom att bygga broar mellan tidigare avskilda enheter och uppmuntra en kultur av öppen kommunikation, kommer den agila coachen att spela en central roll i att bryta ned barriärer och skapa en mer sammanhängande och effektiv organisation. Denna position erbjuder en möjlighet att påverka kundens organisations framtid, forma deras arbetssätt och hjälpa dem att nå nya nivåer av framgång och prestation. Med konsultens kompetens och passion för agila metoder och förändringsledning kommer konsulten att vara en värdefull nyckelspelare i kundens resa mot en ännu mer framstående framtid, där man kommer att ges möjligheten att påverka organisationen i dess helhet. Konsultens huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att bidra med: - Agil coachning som stärker prestanda. - Förbättrat samarbete och kommunikation. - Skapa och förstärka tvärfunktionella team. - Ledning av förändring. - Stödja ledarskapsutveckling. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag. Kvalifikationer - Du har en relevant högskole/universitetsutbildning. - Du har minst 10 års erfarenhet av att arbeta som Agil Coach. - Du har en certifiering inom agila metoder, t.ex. SAFe Agilist och/eller ScrumMaster. - Du har coachat IT-ledning i införande/anpassning av agilt arbetssätt och organisation. - Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom energibranschen. - Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper I uppdraget som Agil Coach är det viktigt att du har god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar självständigt och målinriktat. Vidare behöver du vara flexibel och anpassningsbar samt utåtriktad och tydlig i din kommunikation. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 19-aug-2024 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 18-aug-2026 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Ansökningar mottagna innan 06-maj-2024 kommer hanteras i ett första urval.

29 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
INFORMATIONSARKITEKT

Arbetsuppgifter För vår kunds räkning söker vi nu en Informationsarkitekt som ska arbeta med bl.a. begreppsmodellering, datamodellering och masterdatahantering. Följande uppgifter ingår i rollen som Informationsarkitekt: - Definiera dataset, nycklar och metadata. - Datamodellering m a p ”reverse engineering” via IT-systemens GUI. - Facilitering och begreppsanalys m h a väggraf. - Dokumentation av begreppsmodeller och datamodeller i EA-verktyg. - Masterdatahantering och masterdataprocesser. - Dimensionell modellering. - Delta och stödja i arbete med arkitekturstyrning. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag. Kvalifikationer - Du har minst 5 års erfarenhet av att arbeta med informationsarkitektur. - Du har minst 3 års erfarenhet av att göra modeller utifrån ett användargränssnitt och modelleringsspråk. - Du har minst 3 års erfarenhet av arkitekturarbete inom en samhällskritisk verksamhet alternativt verksamhet med mycket höga säkerhetskrav. - Du har minst 3 års erfarenhet av att arbeta med medelstora till stora organisationer (>500 anställda) med många system och skiftande datamängder. - Du har mycket god förmåga att uttrycka dig skriftligt och muntligt på svenska och engelska. - Det är meriterande om du är certifierad informationsarkitekt, verksamhetsarkitekt eller IT-arkitekt. - Det är meriterande om du har arbetat inom en myndighet. - Det är meriterande om du har erfarenhet av minst 1 uppdrag i elbranschen. - Det är meriterande om du har arbetat i modelleringsverktyg, som t.ex. Sparx. - Det är meriterande om du har erfarenhet av workshopledning och/eller begreppsseminarier kopplat till informationsarkitektur. Personliga egenskaper I uppdraget som Informationsarkitekt är det viktigt att du har god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar självständigt och målinriktat. Vidare behöver du vara flexibel och anpassningsbar samt utåtriktad och tydlig i din kommunikation. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 12-aug-2024 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 11-aug-2026 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Ansökningar mottagna innan 03-maj-2024 kommer hanteras i ett första urval.

26 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
PROJEKTKOORDINATOR

Arbetsuppgifter Till vår kund söker vi en Projektkoordinator till ett innovativt livsmedelsprojekt. Du kommer att vara en del av vår kunds team med huvudfokus på det EU finansierade projektet Foodtech Innovation Network 2.0. I rollen som Projektkoordinator är du ett stöd åt projektledningen, med specifikt fokus på nätverkets medlemmar och projektdokumentation. I uppdraget som Projektkoordinator ingår arbetsuppgifter så som: - Projektadministration - Omvärldsbevakning - Sammanställa rapporter och praktiska förberedelser inför och under evenemang. Arbetsuppgifterna kan variera ytterligare beroende på din bakgrund och dina intressen. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Kvalifikationer - Du har en Högskole/Universitetsutbildning inom relevant område (exempelvis livsmedel, ekonomi, administration). - Du har sen tidigare erfarenhet av rollen som Projektkoordinator. - Du är kommunikativ med förmåga att samarbeta i team. - Du har god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. - Meriterande om du har erfarenhet från livsmedelsbranschen. - Meriterande om du har erfarenhet från EU finansierade projekt. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som Projektkoordinator ser vi gärna en kandidat som är redo att anta utmaningar, ta egna initiativ och är öppen för att testa nya idéer. Vi vill också att du arbetar på ett noggrant och strukturerade sätt. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Lön, enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-12-20 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Malmö. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-05-01.

25 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
INKÖPARE

Arbetsuppgifter Vi söker nu en Inköpare / Kategorichef till vår kund i Västerås. Observera att start är i augusti och att det är ett föräldravikariat. Dina ansvarsområden: - Du ansvarar för en inköpskategori i detta fall “Gear wheels, bearings, sealings, oil and chemicals”. - Inom din kategori ansvarar du för att driva och implementera en lokal strategi, t.ex. leta nya leverantörer i Europa, genomföra leverantörsbyten, riskanalyser och utveckla befintlig leverantörsbas. - Du följer upp befintlig leverantörsbas avseende bl.a. kvalitet, leveransprecision, och ledtid och genomför kostnadsanalyser och kommersiella förhandlingar med leverantörer. - Du delta i nya produktutvecklingsprojekt och ansvarar för leverantörsval för nya komponenter. - Du underhåller vårt affärssystem (SAP) med rätt information. - Du förhandla avtal med våra leverantörer. - Tvärfunktionellt arbete både med andra funktioner såsom materialplanering, kvalitet, R&D, logistik, men även globalt med våra andra fabriker i Kina och USA. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är ett ledande globalt teknikbolag som skapar produkter, bland annat robotar, och lösningar inom bland annat automation och digitalisering. Koncernens bolag finns i cirka 100 länder och huvudkontoret i Sverige finns strax utanför Stockholm. Kvalifikationer - Du har erfarenhet av liknande tidigare arbetsuppgifter, alternativt erfarenhet från kvalitetsarbetet eller produktutveckling inom tillverkande industri. - Du har avklarad ingenjörsutbildning, gärna mot industriell ekonomi, inköp, logistik eller liknande inriktning. - Du har goda kunskaper inom Excel, meriterande om du har arbetat i SAP eller specifika inköpssystem såsom Ariba eller liknande. - Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper För att trivas i uppdraget som Inköpare behöver du ha ett eget driv, trivas med många bollar i luften och ta ansvar för att driva din kategori framåt. Du ska också vara resultatorienterad, analytisk samt ha goda kommunikationsförmågor och trivas i en miljö där du samarbetar i en global kontext och med externa leverantörer. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start i augusti och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 30-jan-2025 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Västerås. För det här uppdraget kommer du att behöva arbeta on-site. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
KUNDSUPPORT

Arbetsuppgifter Till vår kund söker vi nu en Kundsupport! I rollen kommer du agera kundsupport för den svenska säljorganisationen hos vår kund. I rollen kommer du exempelvis ha följande arbetsuppgifter: - Ge service till kunder via telefon och e-post. - Lägga beställningar i säljverktyget. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är ett svenskt multinationellt företag som tillverkar maskindrivna utomhusprodukter. De har en stark passion för innovation och miljöomsorg. Kvalifikationer - Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. - Du har god förståelse av Office-paketet. - Du är flytande i svenska i tal och skrift. - Erfarenhet av att arbeta i affärssystem för försäljning är meriterande. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som Kundsupport är du service-minded och har en god kommunikativ förmåga. Du är strukturerad och kan bolla mellan flera ärenden. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Lön enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start så snart som möjligt och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-12-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
SOLUTIONS ARCHITECT

Arbetsuppgifter Som en Solutions Architect för HR & Procurement hos vår kund har du en central roll i att utveckla och implementera tekniska lösningar för att stödja bankens HR- och inköpsfunktioner. Din huvudsakliga uppgift är att designa och implementera lösningar som möjliggör effektiv datainsamling, datahantering och integration av affärsprocessdata över olika bankfunktioner och platser globalt. Här är några av dina huvudsakliga ansvarsområden: - Stödja utvecklingen av nya initiativ och befintliga lösningar: Du kommer att arbeta för att säkerställa att de tekniska lösningarna följer den övergripande arkitekturen och bidra till att utbilda andra inom utvecklings- och underhållspraxis. - Bidra till Source to Order-projektet: Du kommer att vara involverad i att driva och implementera tekniska lösningar för detta projekt, vilket antagligen handlar om att effektivisera och optimera inköpsprocessen från källa till order. - Driva arkitekturtransformation för HR & Procurement: Du kommer att vara ansvarig för att leda och driva kundens arkitekturtransformation för HR- och inköpsområdet, vilket innebär att utveckla och implementera en arkitektur som är skalbar, flexibel och effektiv. - Främja samarbete mellan olika bankavdelningar: Du kommer att arbeta nära andra avdelningar inom banken för att säkerställa att arkitekturen stöder deras behov och krav, samt främja samarbete och kommunikation mellan olika avdelningar. - Samarbeta med olika intressenter: Du kommer att samarbeta med olika intressenter så som produktägare, tekniska ledare, leverantörer och tredjepartsleverantörer för att säkerställa att de tekniska lösningarna möter deras behov och krav. Sammanfattningsvis är din roll som Solutions Architect hos vår kund att designa, implementera och stödja tekniska lösningar som möjliggör effektiv hantering av HR- och inköpsdata och processer, samtidigt som du säkerställer att dessa lösningar följer bankens övergripande arkitekturstrategi och affärsbehov. Du kommer att spela en nyckelroll i att driva och stödja kundens digitala transformationsinitiativ inom HR- och inköpsområdet. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund hittar ni inom bank- och finanssektorn där de har verkat i över 100 år. Här drivs och vägleds en av ett entreprenöriellt tänkande och innovatia idéer. De beskriver sig själva som ett IT-bolag med banklicens. Huvudkontoret finns i Stockholm. Kvalifikationer - Du har minst sex års erfarenhet i rollen som Solutions Architect inom inköpsdomäner. - Du har gedigen erfarenhet av systemdesign och mjukvaruutveckling. - Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. - Meriterande om du har erfarenhet och kunskap av Coupa. Personliga egenskaper För att lyckas och trivas i rollen som Solutions Architect så har du en passion för att skapa robusta och anpassningsbara arkitekturer som involverar olika tekniker och plattformar. Du har ett pragmatiskt förhållningssätt till lösningsdesign, med förmågan att tydligt kommunicera för- och nackdelar med olika teknologier och plattformar. Till sist så har du ett stort intresse för att utforska ny teknik och gå över till molnbaserade lösningar. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Lön, enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-02-28 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-04-26.

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
BUYER OF PROFESSIONAL SERVICES

Job Description For our client, we are looking for a Buyer of Professional Services. In this role, your main responsibilities will be: - Perform sourcing for Professional Services, both bought serviced and time and material. - Establish supplier bases for each area defining short- & long-term sourcing strategies and aligning with the business/stakeholders. - Perform procurement according to defined strategies and frameworks. - Negotiate commercial and legal agreements. Create agreements. - Review purchase requisitions and identify and select contract/suppliers in accordance with defined strategies and agreements. - Advise stakeholders on procurement issues, providing support and guidance at all stages of the procurement cycle as well as on modifications in requests. Improve collaboration with stakeholders and together towards common goals. - Track key performance indicators on supplier and stakeholder contract compliance; define and take corrective actions to improve contracts compliance and continuously track supplier performance on quality and cost. - Perform necessary market analysis to support the sourcing activity. - Create and maintain commercial relations with suppliers and internal stakeholders. - Initiate and conduct supplier evaluations and supplier audits. About JobBusters JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs! Qualifications - You have an educational background in business administration, finance, purchasing or similar. - You have several years of work experience in Indirect Purchasing preferably within the automotive industry. - You have experience of buying Bought Services/Work Packages. - You are fluent in Swedish and English both written and spoken. - You are highly skilled in MS Office, especially Excel. - You have experience of working in purchase/administrative tools & systems. SRM, Fieldglass and/or Workday is a great advantage. When you join JobBusters As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life Personal qualities We are seeking candidates with a strong emphasis on personal attributes, particularly exceptional communication and interpersonal skills. The ideal candidate will possess a keen ability to grasp the needs of internal stakeholders swiftly, demonstrating a service-oriented mindset. Adaptability is key, with a capacity to promptly familiarize oneself with industry terminology and operational procedures, and a willingness to adjust approaches to achieve optimal outcomes. Experience in managing multiple projects concurrently and handling substantial volumes of data with precision and efficiency in a structured and timely manner is highly valued. Admission and Application Full time position, 40 hours per week. The position will start in June, and the assignment is expected to run until 2025-06-16 with the possibility of extension. For this assignment you will be employed by JobBusters as a consultant at our client in Gothenburg. Submit your application in English today, as interviews are ongoing.

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024