BUSINESS ANALYST

Arbetsuppgifter Vi söker nu en Business Analyst för ett Try & Hire-konsultuppdrag! I rollen som Business Analyst är du ansvarig för att analysera affärsprocesser, identifiera affärsbehov och utveckla lösningar för att förbättra verksamheten. Din huvudsakliga uppgift är att förstå företagets verksamhet och hitta sätt att öka effektiviteten, minska kostnader och öka intäkterna. Du är en viktig kugge i affärsutvecklingsprocessen, med fokus på att förstå och lösa affärsproblem genom effektiv analys och strategisk planering. Du spelar en nyckelroll i att säkerställa att tekniska lösningar och affärsprocesser är i linje med organisationens mål och behov. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Kvalifikationer - Du har minst 5 års erfarenhet som Business Analyst eller motsvarande datafokuserad roll. - Du har en akademisk examen i ett kvantitativt ämne, som Ekonomi eller Datavetenskap. - Du har mycket god erfarenhet av att använda Excel, SQL, Hadoop, VBA, R och Python mm. - Du kommunicerar obehindrat på Engelska och Svenska, i tal och skrift. - Det är meriterande om du har erfarenhet av Cloudera och förebyggande av ekonomisk brottslighet. Personliga egenskaper För att trivas i rollen som Business Analyst är det av högsta vikt att du är analytisk och proaktiv, har en god samarbetsförmåga och tillför en stark känsla av ägarskap för dina uppgifter och ansvar samtidigt som du gärna delar dina idéer och fynd med ditt team. Du bör också förstå principerna med att arbeta med ett agilt utvecklingssätt. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 30-nov-2024, därefter blir du överrekryterad av vår kund (eftersom detta är ett Try & Hire-uppdrag). Du kommer att vara anställd av JobBusters under uppdragsperioden och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Distansarbete är möjligt enligt överenskommelse med vår kund, dock föredrar de en person som är villig att arbeta 100% on-site. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
CATEGORY MANAGER

Job Description We are now looking for a Category Manager to our client in Landskrona! In this role, you will develop, plan and implement Supply Chain Management (SCM) strategy focused on optimizing costs, quality, delivery and reliability of suppliers and supplied products for an assigned category or group of categories. Ensure execution in accordance with Company, SCM and Supply Base Management instructions and procedures. Leveraging the Continuous Improvement Process Sourcing (CIPS) process, implements effective sourcing strategies in line with business strategy ensuring that the supply base/suppliers have the capability and capacity to meet current and future business requirements. You will be part of a key function in driving and coordinating strategic sourcing activities together with our client's suppliers and internal interfaces such as engineering, sales, production and operational purchasing. You will work and collaborate with internal and external stakeholders to find more cost-efficient and reliable solutions and setups. You will be part of a team of 10 people and report to the Procurement Manager. Your responsibilities: - Develop the supply base with focus on quality, delivery and total cost. - Run regular supplier evaluations in collaboration with internal stakeholders and initiate improvement projects when required. - Identify and qualify new suppliers in cooperation with quality and engineering. - Coordinate, collaborate and support the business in SCM related topics. - Define and establish local standard agreements with major suppliers, and periodically renew price lists, standard purchase terms and conditions in line with business directives and guidelines. Company Description Our client is developing the world's energy system to become more sustainable and flexible. They help clients in the energy and industrial sectors with innovative solutions and services worldwide. About JobBusters JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs! Qualifications - You are a curious person with the drive to challenge yourself and the organization for continuous improvement. - Excellent communication and networking skills as well as outstanding problem solving skills. - Professional experience in a supply chain function. - Strong sense of ownership and entrepreneurial attitude. - Well versed in MS tools – Excel, PowerPoint, SharePoint, Power BI, etc. - As you will be part of a company that operates on a global arena, proficiency in both English and Swedish is required. - Technical interest and knowledge of SAP and S4 Hana is a plus. - Education: Master of Science or Engineering background preferred. When you join JobBusters As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life Personal qualities We are looking for a team player who is driven, structured and has a result-oriented mindset. You like to negotiate and has a commercial mindset. Salary By agreement. Admission and Application Full time position, 40h/week. The position is supposed to be filled ASAP and the assignment will run until 2025-01-31 (with possibility of extension). For this assignment you will be employed by JobBusters and work as a consultant for our client in Landskrona (parts of the assignment can be carried out remotely). Submit your application today, as interviews are ongoing.

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
IT-INKÖPARE

Arbetsuppgifter Till vår myndighetskund söker vi en IT-inköpare. Här ansvarar du för att samordna beslutsunderlag kopplade till inköp av produkter och tjänster inom IT men även vägleda och ge service i frågor om inköp, genomföra olika typer av analyser samt bidra i process kring avtalsförvaltning. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår det att: - Samordna och handlägga beslutsunderlag inför inköp från befintliga avtal. - Utreda och förhandla möjlig förändring inom befintliga avtal samt upprättar handling för detta. - Förhandla villkor inför nyteckning av olika typer av avtal såsom tjänst, produkt och/eller entreprenad. - Upprätta leverantörskontakter i samband med inköp såsom till exempel inhämtning av offert och produktinformation etc. - Aktivt arbete med avtalsförvaltning och leverantörsuppföljning. - Genomför ekonomisk analys av leverantör och/eller kategori. - Vägleder och ger service i frågor om inköp till produktägare och övrig verksamhet. - Identifierar och driver förbättringsaktiviteter. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är en statlig förvaltningsmyndighet med kontor runt om i Sverige, men för konsultuppdrag är placeringsorter Göteborg och Stockholm. Kvalifikationer - Du har minst 4 års dokumenterad erfarenhet av arbete inom inköp och/eller upphandling varav minst 2 år ska avse inköp inom IT. - Du har dokumenterad erfarenhet av förhandling med leverantörer inom ITområdet. - Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi letar efter en analytisk och strategiskt tänkande inköpare med starka förhandlingsfärdigheter och en passion för att uppnå resultat. Som en del av kundens team förväntar vi oss att du kan kommunicera effektivt, hantera flera projekt samtidigt och fatta välgrundade beslut. Flexibilitet och kreativitet är också viktiga egenskaper för att trivas i denna dynamiska roll. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i juni och uppdraget förväntas pågå till och med 2024-12-25. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Stockholm. Viss distansarbete är möjligt efter dialog med beställande chef. Myndigheten ställer höga krav på din säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll samt tecknande av säkerhetsskyddsavtal enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras av dig innan Uppdragsavtalet kan göras gällande. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Sista dag att ansöka är 2024-04-29.

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
SUPPLY CHAIN COORDINATOR

Job Description For our well known client in Gothenburg we are looking for a Supply Chain Coordinator! In the role as a Supply Chain Coordinator you will be responsible for the following work tasks: - Securing timely arrival of parts needed for projects: Ensuring that the necessary parts for project arrive on time, avoiding delays. - Contact with suppliers, to confirm upcoming deliveries and book and organize transports: Maintaining communication with suppliers to confirm scheduled deliveries and arranging transportation logistics. - Reporting on Material Status: Providing updates on the status of materials, including their availability and any potential shortages. - Process improvements: Identifying and implementing enhancements to workflows and procedures to increase efficiency and effectiveness. - Data Analysis: Analyzing data to uncover patterns and insights that can inform decision-making and improve processes. - Dashboard and report creation and preparation (PowerBI & Excel): Creating and preparing dashboards and reports using tools like PowerBI and Excel to visualize project and material management data effectively. Company Description Our client is a well-known brand in the automotive industry and has been around for almost 100 years. This is a brand for people who care about other people and the world we live in. Here, they work proactively for a sustainable workplace and environment. Culture and diversity are also words that the client values. The headquarters is in Gothenburg. About JobBusters JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs! Qualifications - You have a higher education such as a Bachelor in Logistics/Engineering or equivalent work experience. - You have very good skills with Microsoft Office (Excel, Outlook, Teams, PowerBI) and can learn out to others including ideally macro writing & PowerQuery/DAX. - You have previous experience within logistics and the mentioned tasks. - You have very good written and spoken English & clear communication skills. When you join JobBusters As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life Personal qualities To succeed in the Supply Chain Coordinator role you need to be a quick learner, have good collaboration skills and work well under pressure. Further more you have a sense of accountability, prioritization skills, is a structured worker and has a pro-active mindset Salary Salary, as agreed. Admission and Application Full time, office hours. Our client wishes to start 2024-05-20 and the assignment is expected to run until 2024-12-20 with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

22 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
KREDITRISKANALYTIKER

Arbetsuppgifter Är du vass på kreditanalys och vill arbeta i en organisation som värdesätter ditt driv och din professionalism? Motiveras du av att arbeta i en modern verksamhet som digitaliserar och automatiserar processer? Då ser vi gärna att du läser vidare. Vi söker en kreditriskanalytiker för ett konsultuppdrag till en bank på ca 5–6 månader där kundens mål är att överrekrytera därefter! Som Kreditriskanalytiker hanterar du uppföljning och analyser av kreditrisken i bankens privat- och företagsprodukter samt kreditförlustprognoser. Tjänsten innefattar även utveckling och förbättring av befintliga kreditriskrapporter och analysmodeller. Du kommer vara en del av teamet som löpande följer upp och rapporterar reserveringar i enlighet med IFRS9. Tjänsten är placerad på Kreditavdelningen där du kommer att arbeta tillsammans med övriga medarbetare i analysteamet. Rollen innebär även nära samarbete med bankens modellanalys-, erbjudande- och riskteam. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är en bank som vill bidra till en bättre värld genom att hjälpa till att skapa ett ekonomiskt försprång. De vill förbättra marginalen för sina kunder och drivs av att se människor och företag växa. Jämställdhetsfrågan är mycket viktig här. Huvudkontoret finns i Stockholm. Kvalifikationer - Du är civilekonom eller civilingenjör eller har en annan akademisk bakgrund som vi bedömer likvärdig. - Du har arbetslivserfarenhet inom kreditgivning och/eller uppföljning av kreditrisk på bank eller annat finansiellt institut. - Du har goda kunskaper i programmering i SQL eller motsvarande programvara. - Du har erfarenhet av dataanalys med stora datamängder. - Du är van att använda engelska som arbetsspråk och uttrycker dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. - Meriterande: erfarenhet av arbete med implementering eller beräkning av kreditförluster under IFRS9. Personliga egenskaper Som person är du analytisk och strukturerad och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Du drivs av självägarskap och är lösningsorienterad. Rollen innebär presentation av analysresultat både skriftligen och muntligen varför det är viktigt att du har god kommunikativ förmåga. Eftersom mycket av arbetet bedrivs tillsammans med övriga kollegor ska du tycka om att arbeta i team samt ha god samarbetsförmåga. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i maj och uppdraget förväntas pågå till och med 2024-10-01 med chans till direktanställning därefter. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

22 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
ADMINISTRATIV ASSISTENT

Arbetsuppgifter Till vår kund söker vi nu en Administrativ Assistent för att supportera projekt! Du kommer ha följande arbetsuppgifter: - Stödja PMO-administratören med de administrativa uppgifterna för NCSP-programmet. - Supporta vid onboarding. - Hjälpa till med mötesarrangemang, bokning av luncher mm. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är ett mutlinationellt förpackningsindustribolag som från början är grundat i Sverige. Här arbetar man aktivt med att utveckla lösningar och tekniker för att hela tiden ligga i framkant i sin bransch. Kvalifikationer - Du har erfarenhet av administrativt arbete. - Du har mycket goda kunskaper i MS Excel och MS PowerPoint. - Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som Administrativ Assistent är du en teamplayer samt är strukturerad och ödmjuk. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Lön enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start så snart som möjligt och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-10-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

22 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
CHEFSASSISTENT

Arbetsuppgifter Vi söker en chefsassistent till vår energikund i Stockholm! Här får du en spännande vardag där du tar ett övergripande ansvar för cheferna i ledningsgruppens administration. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma: - Samordna ledningsarbete administrativt. - Planera, koordinera och kommunicera kring chefernas olika åtaganden (kalender, möten och resor, i viss mån även telefon och mail). - Hantera (kontera och granska) fakturor, resor och reseräkningar åt chefen. - Ansvara för att årsmötesplan tas fram samt agenda och protokollföring. - Förbereda och medverka vid gruppmöten och konferenser. - Ansvara för det praktiska genomförandet av och delta vid arbetsplatsträffar. - Vara det naturliga kontaktfiltret för cheferna. - Vara naturligt stöd för hantering av administrativa system såsom DM, Proves, IFS, SmartID, SD Worx, mallar mm. - Vara delaktig i att underhålla och utveckla samarbetet med partners inom andra enheter. - Delta i utvecklingen av interna verktyg, processer och system som t.ex. delta i och leda projekt och piloter. - Vara behjälplig vid on-och off boarding. Primär arbetsplats är på kundens kontor på Hjorthagen i Stockholm med möjlighet till hemarbete utifrån rådande bestämmelser inom bolaget, Försäljningsenheten och i samråd med närmaste chef. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är ett energibolag som tryggar invånarna med tillgång till värme, el, kyla och avfallstjänster. Här strävar man alltid för att utveckla verksamheten i takt med kunders, medarbetare och samhällets förväntningar. Huvudkontoren finns utplacerade i Stockholmsområdet. Kvalifikationer - Du har en eftergymnasial eller annan relevant utbildning alternativt tidigare erfarenhet. - Du har arbetat i en administrativ roll tidigare med liknande nämnda arbetsuppgifter. - Du har erfarenhet av ansvar för strategiska och operativa frågor, övergripande planering och uppföljning. - Du besitter en god systemvana. - Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. - Meriterande: Erfarenhet av att driva, hålla ihop och samordna små och större projekt. - Meriterande: Erfarenhet av arbete med fastighetsteknik och/eller energibranschen. - Meriterande: Erfarenhet av sälj och/eller kundbemötande. Personliga egenskaper Vi söker dig som är flexibel och kan anpassa dig till olika arbetsuppgifter och situationer. Du bör vara kvalitetsmedveten och sträva efter att leverera arbete av högsta standard. Självgåendehet är en nyckelfaktor för att lyckas i denna roll, där du tar initiativ och driver projekt framåt på egen hand. Samtidigt är förmågan att samarbeta med kollegor och andra avdelningar avgörande för att nå gemensamma mål. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i maj och uppdraget förväntas pågå till och med 2024-12-31 med option på förlängning 1+1 år. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
REDOVISNINGSASSISTENT

Arbetsuppgifter För vår kunds räkning söker vi nu en duktig Redovisningsassistent med erfarenhet av e-fakturor och leverantörsskulder. I det här uppdraget kommer dina arbetsuppgifter främst vara att: - Aktivt arbeta med att “onboarda” kunder och leverantörer till vår kunds e-faktura lösning, samt arbeta med förbättringar i processerna kopplat till detta. - Bidra till goda relationer genom bra service till interna kunder och externa leverantörer/kunder. - Punktligt utföra tjänster med hög leveranskvalitet i enlighet med allmänna processer, principer och riktlinjer som råder. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund ägs av svenska staten och arbetar för att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation. Här uppmuntras man att upptäcka sina styrkor och olikheter för att du som konsult ska få möjligheten att vara ditt bästa jag. Vår kund uppmuntrar och utmanar din personliga utveckling! Kvalifikationer - Du har som lägst en gymnasieutbildning, men gärna eftergymnasial utbildning, inom ekonomi. - Du har erfarenhet av redovisning och leverantörsreskontra. - Du har erfarenhet från arbete i SAP-miljö och god förståelse för ekonomiprocesser i SAP. - Du talar och skriver flytande på Svenska och Engelska. - Det är meriterande om du har erfarenhet av e-invoicing / e-fakturering. - Det är ett stort plus om du är tekniskt intresserad då kunden behöver en i teamet som jobbar specifikt med e-invoice lösningar/problem. Personliga egenskaper För att trivas i uppdraget som Redovisningsassistent behöver du vara samarbetsvillig, proaktiv, lösningsorienterad och ha förmåga att skapa trovärdighet och engagemang. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 30-sep-2024 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund med placering i Solna, Stockholm. Vår kund tillämpar en hybrid arbetspolicy, och för det här uppdraget kommer du att behöva arbeta on-site 2-3 dagar/vecka. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
WEB EDITOR

Job Description We are now looking for a Web Editor with knowledge in Artificial Intelligence! For this role, you will be part of an energetic team with engineers, tech writers and on-line marketeers which has the full responsibility of our clients developer-facing channels. This inhouse team builds webpages, creates copy and graphics, launches online marketing activities, and publishes technical documentation on the site. Moreover, this role is part of our clients Developer Program that involves three areas of responsibility. 1. Technical editing of API conceptual documentation. 2. Creating website content, such as blog posts, news, guidelines, technical tutorials targeting developers and technical decision makers. 3. Re-arranging the web content to improve overall developer experience. This role will also require knowledge in creating enhanced content (illustrations, schemes, guidelines explaining system architectures). Main responsibilities in this role: - Generate and edit engaging, informative content for websites, ensuring alignment with the organization's goals and SEO optimization. - Edit and transform internal documentation material for external publishing according to brand and writing guidelines. - Create and edit content (texts, images, videos) for pages and sections on the Developer World websites in time for product, tool and service releases and updates. - Create and make sure sustainable information architecture is set up in sync with business needs. - Work collaboratively with tech writers, designers, and developers to execute editorial plans effectively. Company Description Our client is a Japanese multinational technology company that is a leader in its industry. They create innovative products while expanding their business by entering new markets. Here you work in a dynamic environment where you are stimulated and grow together. The head office is in the Stockholm area. About JobBusters JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs! Qualifications - You are a skilled writer and have strong editing skills. - You are experienced in working with technical content creation, especially AI technologies and editing it for an external target group. - You are experienced in working with branding and writing guidelines. - You are experienced in working with Content Management System (like WordPress). - You are completely fluent in English, both written and spoken. When you join JobBusters As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us and we offer, among other things, a digital solution that helps our employees find tools to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. Personal qualities To thrive in this role as Web Editor, we believe you are service minded, flexible, self-directed and responsible. We also believe that you are a team player who easily adapts and drives improvements in a positive way. Salary By agreement. Admission and Application Full time, office hours. Our client want the consultant to start 01-may-2024 and the assignment is expected to run until 30-sep-2024, with possibility of extension. You will be employed by JobBusters and work as a consultant for our exciting client in Lund. For this assignment, the consultant will have to be on-site at least 3 days/week. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
COMPLIANCE OFFICER – AML

Arbetsuppgifter Vi söker en Compliance Officer inom AML till vår försäkringskund i Stockholm för att täcka inför en stundande föräldraledighet. Här kommer du ha särskilt fokus på penningtvättsområdet och finansiella sanktioner. Detta innefattar granskningar, upprättande och genomförande av rapportering, utbildning, konsekvensanalyser, riskbedömningar, årsplan, samt råd och stöd inom området. Tjänsten innefattar ansvar för två företag inom koncernen, och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: - Övervaka, kontrollera, följa upp och utvärdera regelefterlevnaden i den första ansvarslinjen. - Identifiera och bedöma risker för bristande regelefterlevnad av de regler som omfattas av compliance-funktionens ansvarsområde. - Upprätta en riskbaserad compliance-plan som beskriver planerade aktiviteter kommande åren. - Upprätta rapporter om regelefterlevnaden, aktiviteter och annat inom funktionens område till ledningsgrupp, VD och styrelse. - Samarbeta och bidra i tvärfunktionell koordinering med övriga Compliance-funktioner inom koncernen. I tjänsten ingår även löpande arbetsuppgifter, såsom att: - Bevaka regelförändringar och ny praxis i näringsrättsliga regler, samt bedöma konsekvenserna av dess förändringar. - Eventuellt informera och utbilda berörd personal. - Ge råd i processer för att godkänna nya produkter och tjänster. - Ge råd kring hantering av intressekonflikter samt bistå administrativt vid genomförandet av en årlig kartläggning av intressekonflikter. - Ge råd i revidering kring interna regelverk. - Ge råd till verksamheten i frågeställningar rörande efterlevnad. - Bistå i att administrera funktionens åtaganden i övrigt. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är ett av de största försäkringsbolagen i Sverige. De erbjuder bland annat sak-, person- och pensionsförsäkringar. Huvudkontoret finns i Stockholm Kvalifikationer - Du har en akademisk examen inom juridik, ekonomi, business administration eller annat område som vi bedömer likvärdigt. - Du har god kännedom om regelverken för att bekämpa penningtvätt och finansiering av terrorism samt finansiella sanktioner. - Du har gedigen erfarenhet av compliancearbete inom områdena penningtvätt och finansiering av terrorism. Har du dessutom erfarenhet av försäkringsbranschen sedan tidigare ser vi detta som meriterande. - Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Personliga egenskaper För att trivas och vara framgångsrik i rollen är det viktigt att du är kvalitetsmedveten och har god skriftlig samt analytisk förmåga. Du bör även vara driven, självständig och ansvarsfull samtidigt som du har hög integritet och utmärkta kommunikations- och samarbetsfärdigheter. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i maj och uppdraget förväntas pågå till och med 2025-02-28 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

17 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024