The We Select Company AB jobb

Lediga jobb hos The We Select Company AB

Säljare till Västberga - Vikariat 20 t/v
The We Select Company AB
Butikssäljare, fackhandel

Är du en energispridare som älskar fart, fläkt och fulla butikshyllor? Då kan du vara den vi söker! Arbetet i ett Rustavaruhus är fartfyllt och omväxlande, tempot är högt, men glädjen är högre! I kassan, bland hyllorna och mitt i våra kampanjer är det du som skapar kundupplevelsen. Du möter våra kunder med ett leende och ser till att butiken är snygg, påfylld och inspirerande. Ena dagen hjälper du en kund att hitta rätt badbalja, nästa dag bygger du om en hel avdelning. Ingen dag är den andra lik – och det älskar vi! Du behöver inte kunna allt från början – vi lär dig! Men vi tror att du: Gillar att snacka med folk och göra deras dag lite bättre Trivs när det går undan och löser problem med ett "det fixar jag!" Har möjlighet att jobba morgon, dag, kväll och helg Sprider positiv energi och vill växa med oss Har du jobbat i butik tidigare? Toppen! Men viktigast för oss är att du har rätt inställning. Vad är det som gör Rusta till – ja, Rusta? 💛 Våra värderingar är inte bara ord på ett papper – de är något vi faktiskt jobbar efter varje dag: Enkelhet – Vi gillar raka vägar och smarta lösningar. Varför krångla till det? Mod – Vi vågar testa nytt och vi lär oss längs vägen – det är så vi utvecklas. Engagemang – Vi bryr oss på riktigt, tar ansvar och gör vårt bästa – varje dag. Tillsammans – Hos oss vinner laget, inte jaget. Vi stöttar varandra och lyckas ihop. Så här går det till när du söker Utöver ditt CV vill vi lära känna dig genom: Några urvalsfrågor du svarar på när du ansöker Ett kort test (bara lugn – det är inget matteprov) Intervju på plats i varuhuset Digital referenstagning En bakgrundskoll – inget konstigt, bara rutin Vill du förbereda dig? Här är ett tips: Tips inför chatten med Hubert Vad en bakgrundskontroll är? Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller Är du pepp? Tveka inte – skicka in din ansökan redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte till sista sekunden. Anställningsform: Vikariat Omfattning: Deltid (20 timmar/vecka) Startdatum: Omgående Slutdatum: 31 december 2025 med chans till förlängning Lön: Enligt kollektivavtal Vi längtar efter att få lära känna dig – Varmt välkommen med din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
19 juli 2025
Säljare till Kungens Kurva - Tillsvidare 5 t/v
The We Select Company AB
Butikssäljare, fackhandel

Är du en energispridare som älskar fart, fläkt och fulla butikshyllor? Då kan du vara den vi söker! Arbetet i ett Rustavaruhus är fartfyllt och omväxlande, tempot är högt, men glädjen är högre! I kassan, bland hyllorna och mitt i våra kampanjer är det du som skapar kundupplevelsen. Du möter våra kunder med ett leende och ser till att butiken är snygg, påfylld och inspirerande. Ena dagen hjälper du en kund att hitta rätt badbalja, nästa dag bygger du om en hel avdelning. Ingen dag är den andra lik – och det älskar vi! Du behöver inte kunna allt från början – vi lär dig! Men vi tror att du: Gillar att snacka med folk och göra deras dag lite bättre Trivs när det går undan och löser problem med ett "det fixar jag!" Har möjlighet att jobba morgon, dag, kväll och helg Sprider positiv energi och vill växa med oss Har du jobbat i butik tidigare? Toppen! Men viktigast för oss är att du har rätt inställning. Vad är det som gör Rusta till – ja, Rusta? 💛 Våra värderingar är inte bara ord på ett papper – de är något vi faktiskt jobbar efter varje dag: Enkelhet – Vi gillar raka vägar och smarta lösningar. Varför krångla till det? Mod – Vi vågar testa nytt och vi lär oss längs vägen – det är så vi utvecklas. Engagemang – Vi bryr oss på riktigt, tar ansvar och gör vårt bästa – varje dag. Tillsammans – Hos oss vinner laget, inte jaget. Vi stöttar varandra och lyckas ihop. Så här går det till när du söker Utöver ditt CV vill vi lära känna dig genom: Några urvalsfrågor du svarar på när du ansöker Ett kort test (bara lugn – det är inget matteprov) Intervju på plats i varuhuset Digital referenstagning En bakgrundskoll – inget konstigt, bara rutin Vill du förbereda dig? Här är ett tips: Tips inför chatten med Hubert Vad en bakgrundskontroll är? Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller Är du pepp? Tveka inte – skicka in din ansökan redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte till sista sekunden. Anställningsform: Tillsvidareanställning- Inleds med sex månaders provanställning Omfattning: Deltid (5 timmar/vecka) Startdatum: Snarast enligt överenskommelse Lön: Enligt kollektivavtal Sista ansökningsdag: 2025-07-20 Vi längtar efter att få lära känna dig – Varmt välkommen med din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
20 juli 2025
AB Stockholms Spårvägar söker - Teknisk förvaltare
The We Select Company AB
Fastighetsförvaltare

Vi söker Teknisk förvaltare Är du analytisk, strukturerad och kommunikativ? Har du intresse för teknik och affär samt bygga förtroende hos kunder och leverantörer? Hos Stockholms Spårvägar finns nu möjligheten att få förvalta stora delar av Stockholms infrastruktur för Spårvagnstrafik med fokus på investeringar och underhåll för långsiktig tillförlitlighet. En unik möjlighet att utveckla och utvecklas i en miljö präglad av hållbarhet , avancerad teknik och affärsmässighet. Om oss Sedan flera år tillbaka driver vi Linje 21 (Lidingöbanan) som trafikerar Ropsten – Gåshaga Brygga och linje 7 (Spårväg City) som rullar mellan T-centralen och Waldemarsudde på Djurgården. I december 2024 tog vi över banorna Nockebybanan, Tvärbanan och Saltsjöbanan. Sammanlagt innebär det över 100 fordon, 78 stationer, och 150 000 resenärer per dag. Nu söker vi en teknisk förvaltare som vill jobba med oss i våra fyra depåer, Alkärrshallen, Aga, Neglinge och Ulvsunda. Om jobbet Som teknisk förvaltare ansvarar du för att våra fyra depåanläggningar underhålls och utvecklas med fokus på ändamålsenlighet, tillförlitlighet, hållbarhet och ekonomi. Du undersöker och analyserar verksamhetens behov, beaktar regelverk och planerar långsiktig utveckling tillsammans med fastighetsägaren SL, för att säkerställa anläggningarnas värde för Spårvagnstrafiken. Rollen är strategisk men i ett stort fastighetsbestånd uppstår regelbundet behov av skyndsam hantering av tekniska fel och brister. I detta arbete bistår du fastighetstekniker med att hitta ekonomiskt och tekniskt hållbara lösningar som ligger i linje med valda strategier och principer för fastigheternas felavhjälpning och reinvesteringar. Du rapporterar till fastighetschefen och bidrar starkt till Infra och fastighetsavdelningens finansiella resultat genom de projekt och investeringar du initierar och driver. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Långsiktig underhålls- och investeringsplanering för våra Spårvagnsdepåer. Avtalsförvaltning mot våra kunder och leverantörer samt stort fokus på kommunikation och rapportering. Planera och leda projekt inom underhåll, investering och effektivisering. Hantera budget, prognoser och rapportering kopplat till investerings- och underhållsprojekt Upphandla produkter, tjänster och projekt i samverkan med förvaltningens samlade expertis. Om din kompetens Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, alternativt motsvarande erfarenhet. Vi förväntar oss att är analytisk, strukturerad och alltid levererar enligt överenskommen plan. Du är van att bygga relationer med såväl externa som interna parter, där förtroende spelar en stor roll. Du är ansvarsfull och fungerar lika bra på egen hand som i grupp då arbetsuppgifterna utförs både självständigt och gemensamt med andra. Du är driven och kan få ett projekt i hamn och har lätt att anpassa dig till nya förändringar och nya utmaningar. Vi ser gärna att du har; Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Goda kunskaper inom Officepaketet Goda kunskaper om fastighetsteknik, energisystem och tekniska regelverk Kunskap om LOU, ABT, ABK och andra relevanta regelverk Erfarenhet av fastighetssystemet Faciliate eller liknande system Erfarenhet av projektledning och eller upphandling Om villkor för tjänsten Tjänsten är heltid 100%. Arbete måndag till fredag med 40 timmar arbetsvecka. Vi tillämpar individuell lönesättning. Vid frågor om tjänsten, kontakta Adam Campbell [email protected] 086607700

Igår
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Systemarkitekt för ledande säkerhetssystem
The We Select Company AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Systemarkitekt för ledande säkerhetssystem Vill du vara med och utveckla ett av Sveriges mest robusta och affärskritiska säkerhetssystem – i en tid där trygghet, teknik och tillgänglighet är avgörande för samhällets funktion? Vi söker dig som är systemarkitekt med djup kompetens inom C++ och komplexa, hårdvarunära system. Du lockas av att ta ett tekniskt ledarskap i ett erfaret team, där stabil grund kombineras med viljan att ta tekniken vidare. Om rollen Som systemarkitekt hos ISG Nordic blir du en nyckelperson i vidareutvecklingen av vår egenutvecklade plattform INTEGRAL – ett beprövat och driftsäkert system som används av säkerhetsmedvetna aktörer i både offentlig och privat sektor. INTEGRAL kopplar samman och styr flera delar av kundernas säkerhetssystem, såsom passerkontroll, videoövervakning, inbrottslarm, brandlarmsystem och perimeterskydd. Plattformen är navet i våra kunders säkerhetsmiljöer och vidareutvecklas nu för att möta nya krav – både tekniskt och regulatoriskt. Ditt uppdrag I rollen kommer du att: Ta tekniskt ledarskap i arkitektur- och designbeslut Arbeta med både kundspecifika lösningar och långsiktig produktutveckling Bidra till förbättrad prestanda, säkerhet och systemarkitektur Stötta våra utvecklingsteam med strukturella och tekniska riktlinjer Översätta kunders behov till hållbara tekniska lösningar i nära dialog med projekt och försäljning Vara en nyckelspelare i vår modernisering av arbetsprocesser, källkodshantering och dokumentation Din profil Du är en person som gärna tar ansvar, gillar tydlighet och trivs i en miljö där kvalitet och struktur står i fokus. Du är nyfiken, lösningsorienterad och delar gärna med dig av din erfarenhet – men är också lyhörd för andras perspektiv. Vi tror att du har: Flerårig erfarenhet som systemarkitekt eller utvecklare av hårdvarunära system Gedigen kunskap inom C++ (gärna även C), databaser och API-lösningar Erfarenhet av traditionella utvecklingsmodeller, såsom vattenfall Intresse för att förbättra och modernisera arbetsmetoder God dokumentationsvana och förståelse för kravhantering En prestigelös inställning och trivs i mindre team där man hjälps åt Teknik & team Vi arbetar i en stabil och beprövad C++-miljö och befinner oss i en moderniseringsfas där vi bland annat förnyar vårt arbetssätt kring versionshantering och kodstruktur. Du blir en viktig brygga mellan nuvarande lösningar och nästa generations arkitektur. Du arbetar nära våra tekniskt ansvariga och utvecklare på plats i Kungsbacka – där vi har korta beslutsvägar, fri parkering, frukost, kaffe och framför allt ett engagerat team med djup kompetens. Läs gärna mer om vad vi erbjuder och står för här på vår Karriärsida. Kontakt I denna rekrytering samarbetar vi med Aliby - The Pink Company. Då intervjuer och urval sker löpande ber vi dig att inte vänta med din ansökan. Vid intresse vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thandi Schüler på [email protected] 0730-742503. Vänligen ansök med CV på svenska. Om ISG Nordic ISG Nordic är en teknisk integratör inom säkerhet, automation och överordnade system. Vi utvecklar och levererar kundanpassade säkerhetslösningar för samhällskritiska verksamheter – från kriminalvård och industri till logistik och fastighetsdrift. Bolaget omsätter ca 275 Mkr, har ca 70 medarbetare och är ett helägt dotterbolag till Lagercrantz Group, med ca 2600 medarbetare och 7,7 miljarder i omsättning. Läs mer på www.isgnordic.se

Igår
Sista ansökan:
31 juli 2025
Rusta Borlänge söker Varuhuschef
The We Select Company AB
Verkställande direktörer m.fl.

Vi söker en Varuhuschef! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Borlänge. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften. Ditt ansvar som Varuhuschef: att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut Din Profil Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du: flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare.

Igår
Sista ansökan:
14 juli 2025
Säljare till Luleå - tillsvidare 20 och 25h/vecka
The We Select Company AB
Butikssäljare, fackhandel

Är du en energispridare som älskar fart, fläkt och fulla butikshyllor? Då kan du vara den vi söker! Just nu har vi två lediga tjänster, den ena på 20h/vecka och den andra på 25h/vecka. Arbetet i ett Rustavaruhus är fartfyllt och omväxlande, tempot är högt, men glädjen är högre! I kassan, bland hyllorna och mitt i våra kampanjer är det du som skapar kundupplevelsen. Du möter våra kunder med ett leende och ser till att butiken är snygg, påfylld och inspirerande. Ena dagen hjälper du en kund att hitta rätt badbalja, nästa dag bygger du om en hel avdelning. Ingen dag är den andra lik – och det älskar vi! Du behöver inte kunna allt från början – vi lär dig! Men vi tror att du: Gillar att snacka med folk och göra deras dag lite bättre Trivs när det går undan och löser problem med ett "det fixar jag!" Har möjlighet att jobba morgon, dag, kväll och helg Sprider positiv energi och vill växa med oss Till den ena tjänsten (25h/vecka) är körkort ett krav Har du jobbat i butik tidigare? Toppen! Men viktigast för oss är att du har rätt inställning. Vad är det som gör Rusta till – ja, Rusta? 💛 Våra värderingar är inte bara ord på ett papper – de är något vi faktiskt jobbar efter varje dag: Enkelhet – Vi gillar raka vägar och smarta lösningar. Varför krångla till det? Mod – Vi vågar testa nytt och vi lär oss längs vägen – det är så vi utvecklas. Engagemang – Vi bryr oss på riktigt, tar ansvar och gör vårt bästa – varje dag. Tillsammans – Hos oss vinner laget, inte jaget. Vi stöttar varandra och lyckas ihop. Så här går det till när du söker Du laddar upp ditt CV och ett personligt brev. Vi vill även lära känna dig genom: Några urvalsfrågor du svarar på när du ansöker Ett kort test (bara lugn – det är inget matteprov) Intervju på plats i varuhuset Digital referenstagning En bakgrundskoll – inget konstigt, bara rutin Vad en bakgrundskontroll är? Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller Är du pepp? Tveka inte – skicka in din ansökan redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte till sista sekunden. Anställningsform: Tillsvidareanställning- Inleds med sex månaders provanställning Omfattning: Deltid (20 och 25 timmar/vecka) Startdatum: Omgående Lön: Enligt kollektivavtal Sista ansökningsdag: 2025-07-13 Vi längtar efter att få lära känna dig – Varmt välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025
Kock med stor passion för matlagning
The We Select Company AB
Kockar och kallskänkor

Är du en kock med passion för matlagning och svenska råvaror? På Sånga skapar vi matupplevelser som speglar det moderna lantlivet – där skogen, jorden, vattnet och djuren sätter tonen. Med fokus på hållbarhet, säsong och smak vill vi, tillsammans med dig, fortsätta utveckla vårt kök till en plats där varje måltid blir en oförglömlig upplevelse. Sånga är platsen för makalösa möten, upplevelser och unikt mathantverk med jordnära service i samspel med skogen, jorden, vattnet och djuren. Här älskar vi att ge våra gäster en upplevelse utöver det vanliga! Om Sånga Som en del av LRF-familjen vilar vårt kök på en stolt svensk mattradition där hållbarhet inte är en ambition – det är en självklarhet. Vi utgår från vad jorden ger just nu och låter våra menyer formas därefter. Vår filosofi bygger på respekt för råvaran, omtanke om miljön och en kärlek till det svenska lantbruket.Vi jobbar med tre tydliga kärnvärden som styr vårt dagliga arbete och det vi gör: Äkta – Upplevelse - Tillsammans Vem är du? Du har flerårig erfarenhet av att arbeta i kök med hög nivå och älskar att laga mat. Du gillar att tänka hållbart och hålla hög kvalitet - gärna med grönsaker i fokus och med svenska råvaror. Vi har höga ambitioner och det vi serverar är säsongsbetonat, kreativt och helst skapat med lokala råvaror. Vi älskar att jobba i ett högt tempo med mycket skratt och ständig utveckling där alla får vara med och bidra. Arbetsuppgifter Tjänsten är en heltidsanställning och innebär sedvanliga arbetsuppgifter i ett kök, arbetspassen varierar mellan frukost, lunch och middag samt på både vardag och helg. Du kommer att ingå i ett härligt gäng som älskar att ge våra gäster en upplevelse utöver det vanliga och där arbetet sker i vacker natur vid Mälarens strand. Då vi är belägna endast en halvtimmes resa från Stockholm, men på landet är körkort och bil en nödvändighet. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Thomaz Söderqvist, köksansvarig, via mail: [email protected] Ansökan Välkommen med din ansökan, CV och personligt brev, via ansökningsknapp här i annonsen. Urval och tillsättning sker löpande så ansök snarast! Sånga – mer än en upplevelse www.sanga-saby.se

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Ställföreträdande Varuhuschef till Borlänge
The We Select Company AB
Verkställande direktörer m.fl.

Gillar du pulsen i ett varuhus och får energi av att se både människor och resultat växa? Då har vi ett spännande uppdrag till dig! Just nu letar vi efter en driven och engagerad säljare med rollen som Ställföreträdande Varuhuschef och som vill ta en viktig roll i Rustas fortsatta resa. Hos Rusta får du vara med och göra verklig skillnad – varje dag. I rollen som Ställföreträdande Varuhuschef är du i första hand säljare men också varuhuschefens närmaste stöd, både när det gäller ansvar och i det dagliga arbetet. Tillsammans ser ni till att vardagen flyter på smidigt, och när varuhuschefen inte är på plats är det du som tar rodret. Du agerar som säljare, inspirerar och stöttar dina kollegor, skapar struktur och ser till att rätt saker händer i rätt tid – med både helheten och detaljerna i fokus. Du fungerar som en trygg ledare och förebild för teamet, du håller ordning och reda i allt från kassan till lagret, och du arbetar för att varuhuset inte bara ska nå sina mål – utan helst överträffa dem. Samtidigt har du alltid kunden i centrum och gör det där lilla extra för att skapa en välkomnande och positiv upplevelse i butiken. Du behöver inte kunna allt från början – vi lär dig! Men vi tror att du: Framförallt är du en person som trivs med ett högt tempo och som vill utvecklas i din roll som ledare hos oss på Rusta. Du gillar rollen som säljare Du kan och vill jobba både dag-och kvällstid samt helger Du har några års erfarenhet av att leda inom detaljhandeln, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer Du känner dig hemma i en ledarroll och har lätt för att tänka både strategiskt och framåt Att vara tydlig, rak och ha nära till skratt är en självklar del av din vardag Du är bra på att få med dig andra – både i vardagens tempo och när det blåser lite. Du gillar att ha fullt ös omkring dig och trivs när det händer mycket Du har ett genuint driv att utvecklas, och kanske siktar du på att driva ett eget varuhus inom några år. Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Vad är det som gör Rusta till – ja, Rusta? 💛 Våra värderingar är inte bara ord på ett papper – de är något vi faktiskt jobbar efter varje dag: Enkelhet – Vi gillar raka vägar och smarta lösningar. Varför krångla till det? Mod – Vi vågar testa nytt och vi lär oss längs vägen – det är så vi utvecklas. Engagemang – Vi bryr oss på riktigt, tar ansvar och gör vårt bästa – varje dag. Tillsammans – Hos oss vinner laget, inte jaget. Vi stöttar varandra och lyckas ihop. Så här går det till när du söker Ladda ditt CV och personligt brev. I stället lär vi känna dig genom: Dina svar på urvalsfrågor när du ansöker Ett kort test (bara lugn – det är inget matteprov) Intervju på plats i butiken Digital referenstagning En bakgrundskoll – inget konstigt, bara rutin Vill du förbereda dig? Här är ett tips: Tips inför chatten med Hubert Vad en bakgrundskontroll är? Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller Är du pepp? Tveka inte – skicka in din ansökan redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte till sista sekunden. Anställningsform: Tillsvidareanställning- Inleds med sex månaders provanställning Omfattning: Heltid (38,25 timmar/vecka) Startdatum: Enligt överenskommelse Lön: Enligt kollektivavtal Sista ansökningsdag: 2025-07-20 Vi längtar efter att få lära känna dig – Varmt välkommen med din ansökan!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Ställföreträdande Varuhuschef till Länna, södra Stockholm
The We Select Company AB
Verkställande direktörer m.fl.

Gillar du pulsen i ett varuhus och får energi av att se både människor och resultat växa? Då har vi ett spännande uppdrag till dig! Just nu letar vi efter en driven och engagerad Ställföreträdande Varuhuschef som vill ta en viktig roll i vår fortsatta resa. Hos Rusta får du vara med och göra verklig skillnad – varje dag. I rollen som Ställföreträdande Varuhuschef är du varuhuschefen närmast, både när det gäller ansvar och i det dagliga arbetet. Tillsammans ser ni till att vardagen flyter på smidigt, och när varuhuschefen inte är på plats är det du som tar rodret. Du inspirerar och stöttar dina kollegor, skapar struktur och ser till att rätt saker händer i rätt tid – med både helheten och detaljerna i fokus. Du fungerar i första hand som säljare men även som en trygg ledare och förebild för teamet, du håller ordning och reda i allt från kassan till lagret, och du arbetar för att varuhuset inte bara ska nå sina mål – utan helst överträffa dem. Samtidigt har du alltid kunden i centrum och gör det där lilla extra för att skapa en välkomnande och positiv upplevelse i butiken. Du behöver inte kunna allt från början – vi lär dig! Men vi tror att du: Framförallt är du en person som trivs med ett högt tempo och som vill utvecklas i din roll som ledare hos oss på Rusta. Du har några års erfarenhet av att leda inom detaljhandeln, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer Du känner dig hemma i en roll som säljare och har lätt för att tänka både strategiskt och framåt Att vara tydlig, rak och ha nära till skratt är en självklar del av din vardag Du är bra på att få med dig andra – både i vardagens tempo och när det blåser lite. Du gillar att ha fullt ös omkring dig och trivs när det händer mycket Du kan och vill jobba både dagtid, kvällstid och helger. Du har ett genuint driv att utvecklas, och kanske siktar du på att driva ett eget varuhus inom några år. Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Vad är det som gör Rusta till – ja, Rusta? 💛 Våra värderingar är inte bara ord på ett papper – de är något vi faktiskt jobbar efter varje dag: Enkelhet – Vi gillar raka vägar och smarta lösningar. Varför krångla till det? Mod – Vi vågar testa nytt och vi lär oss längs vägen – det är så vi utvecklas. Engagemang – Vi bryr oss på riktigt, tar ansvar och gör vårt bästa – varje dag. Tillsammans – Hos oss vinner laget, inte jaget. Vi stöttar varandra och lyckas ihop. Så här går det till när du söker Ladda ditt CV och personligt brev och sedan: Svara på några urvalsfrågor Ett kort test (bara lugn – det är inget matteprov) Intervju på plats i butiken Digital referenstagning En bakgrundskoll – inget konstigt, bara rutin Vad en bakgrundskontroll är? Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller Är du pepp? Tveka inte – skicka in din ansökan redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte till sista sekunden. Anställningsform: Tillsvidareanställning- Inleds med sex månaders provanställning Omfattning: Heltid (38,25 timmar/vecka) Startdatum: Enligt överenskommelse Lön: Enligt kollektivavtal Sista ansökningsdag: 2025-07-06 Vi längtar efter att få lära känna dig – Varmt välkommen med din ansökan!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Payroll Specialist Avolta, Arlanda flygplats
The We Select Company AB
Löne- och personaladministratörer

Vi söker dig som vill ta dig an en nyckelroll inom People, Culture & Organization teamet och axla ansvaret för löneprocessen. Som Payroll Specialist hos Avolta blir du en viktig del i ett större sammanhang. Om rollen Inom varumärket Avolta ingår två juridiska enheter inom butik/taxfree- och restaurangverksamhet: The Nuance Group och HMSHost. Payroll Specialist är del av teamet för People, Culture & Organization (PCO) som består av Director, Partners, Learning & Development och Payroll. Tillsammans hjälps vi åt att svara på frågor från chefer och medarbetare. Som Payroll Specialist ansvarar du för att svara på lönerelaterade ärenden, exempelvis kring lön, semester och ersättning. Du arbetar nära butikschefer och supervisors i butik. Avolta är på en digital förändringsresa där en ny modul i SuccessFactors nyligen har implementerats. Du och din lönekollega inom affärsområdet Food & Beverage är viktiga lagspelare i detta projekt. Ni skapar tillsammans gemensamma processer och rutiner samt deltar i globala avstämningar. Vidare arbetar ni aktivt med att öka samarbetet inom lön mellan våra affärsområden. I rollen som Payroll Specialist ansvarar du för hela löneprocessen från ax till limpa för affärsområdet Retail som idag har cirka 270 löner. I rollen ingår även HR-administration, bl a on- och offboardingprocessen i SuccessFactors, ansvar och registrering av försäkringar, pensioner och förmåner liksom utläggsredovisning. Du är super user för Retail i schemasystemet TooEasy där du godkänner kontrakt, läser av schematransar och supporterar våra chefer som är användare i systemet. Vem är du? För att lyckas i rollen behöver du ha flera års erfarenhet av en liknande roll. Tidigare vana av att arbeta i lönesystemet Agda PS med kollektivlöner i en personalintensiv bransch är för oss ett krav. För att lyckas i rollen ser vi att du är: Självgående – du tar stort ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt. Initiativtagande – du vill påverka, ser möjligheter och driver förbättringar. Strukturerad och nyfiken – du gillar att lösa problem och utveckla arbetssätt. Kommunikativ och rådgivande – du trivs med att stötta chefer och medarbetare. ·Effektiv och stresstålig – du kan hantera ett högt tempo med säkerhet och noggrannhet. Du har god systemvana – du trivs med att arbeta i digitala miljöer och sätta dig in i systemfrågor. Vi ser att du är en person med hög integritet som kan agera professionellt. Att uttrycka dig på svenska och engelska i såväl tal som skrift är inga hinder för dig. Goda kunskaper i Excel ser vi som en förutsättning för rollen. Har du erfarenhet från detaljhandelsavtalet är det ytterligare ett plus. Vi erbjuder En självständig roll där du är del av ett professionellt team och du även erbjuds: Arbeta i en inspirerande miljö på Arlanda flygplats Personalrabatter Friskvårdsbidrag Personalparkering Försäkringar enligt kollektivavtal Hybridarbete Utvecklingsmöjligheter både inom rollen men även genom att delta i projekt Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde i september eller enligt överenskommelse. Placering för tjänsten är på huvudkontoret på Arlanda flygplats med möjlighet till hybridarbete. I den här rollen rapporterar du till Nordic PCO Director. Arbetet sker på säkerhetsklassat område och därför är säkerhet en hög prioritet. Vi genomför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du hos Tranportstyrelsen här. Ansökan Urvalsarbetet sker under sommarveckorna, därav kan återkoppling på din ansökan dröja något. Tjänsten är planerad att tillsättas så snart vi hittat rätt kandidat. Intervjuer sker därför löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag passerat. För att bli en del av ett professionellt och utvecklingsdrivet People, Culture & Organization team, sök tjänsten via formuläret nedan. Vilka är Avolta? Vi finns till för att göra resenärer lyckligare genom att maximera varje stund av deras resa - oavsett om de är på språng eller online. Med ett gemensamt utbud av tax-free försäljning, närbutiker, mat och dryck på flygplatser, motorvägar, kryssningar, järnvägar och mer, verkar vi på 1 200 platser i 75 länder. Vårt omfattande utbud innebär att vi är på rätt plats vid rätt tidpunkt för alla resenärer. I Norden erbjuder Avolta tax-free försäljning under varumärket Dufry med 16 butiker på svenska flygplatser och 14 butiker på Helsingfors flygplats, Finland. Under HMSHost-paraplyet kommer vi att driva 13 restauranger och caféer på Arlanda flygplats, Sverige och 16 restauranger och caféer på Helsingfors flygplats, Finland, vid slutet av 2024.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025