Payroll och HR Coordinator till Avolta, Arlanda flygplats

Tycker du om siffror och system? Vill du arbeta med lön och personaladministration i en spännande och fartfylld flygplatsmiljö? Om rollen Som Payroll & HR Coordinator hos är du en del av ett verksamhetsnära HR Team där du arbetar tillsammans med vår löneansvarige samt våra HR Partners. Du kommer att ansvara för avstämning av lön mot vår lönepartner samt rapportering och systemadministration liksom att delta i olika projekt kopplat till HR och system. En annan del i rollen innebär att du kommer arbeta med HR administration så som on-and offboardning liksom säkerhetsadministration. Tillsammans hjälps vi åt att svara på frågor från medarbetare. Vem är du? har erfarenhet från att arbeta med löneadministration intresserad av system och siffror goda kunskaper i Excel agerar professionellt och har hög integritet är strukturerad och ansvarstagande är en lagspelare uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Tidigare erfarenhet av SAP SuccessFactors är meriterande. Då vår restaurangverksamhet är fokus för denna roll ser vi gärna att du har erfarehent av HRF-avtalet. Vi erbjuder En betydelsefull roll där du är del av ett professionellt team Trevliga lokaler på Arlanda flygplats Personalrabatter Friskvårdsbidrag Personalparkering Försäkringar enligt kollektivavtal Hybridarbete Utvecklingsmöjligheter både inom rollen men även genom att delta i projekt Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning på sex månader. Tillträde snarast. Placering för tjänsten är på vårt huvudkontor på Arlanda flygplats. Ansökan Du är välkommen med din ansökan snarast, dock senast 10 maj. Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För att bli en del av ett professionellt och utvecklande HR-team, sök tjänsten via formuläret nedan. Om Avolta Vi finns till för att göra resenärer lyckligare genom att maximera varje stund av deras resa - oavsett om de är på språng eller online. Med ett gemensamt utbud av tax-free försäljning, närbutiker, mat och dryck på flygplatser, motorvägar, kryssningar, järnvägar och mer, verkar vi på 1 200 platser i 75 länder. Vårt omfattande utbud innebär att vi är på rätt plats vid rätt tidpunkt för alla resenärer. I Norden erbjuder Avolta tax-free försäljning under varumärket Dufry med 16 butiker på svenska flygplatser och 14 butiker på Helsingfors flygplats, Finland. Under HMSHost-paraplyet kommer vi att driva 13 restauranger och caféer på Arlanda flygplats, Sverige och 16 restauranger och caféer på Helsingfors flygplats, Finland, vid slutet av 2024.

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Farmaceut till DOZ Apotek i Uppsala

Välkommen till vårt jättefina apotek beläget i centrala Uppsala med närhet till flera vårdinrättningar, äldreboende och Närakuten. Vi är ett ganska stort och väldigt trevligt team som nu söker en engagerad och serviceinriktad farmaceut som brinner för rådgivning och att bidra till människors hälsa. Vill du bli en del av ett positivt och härligt arbetsklimat med trevliga och samarbetsvilliga kollegor - sök jobbet redan idag! Arbetsuppgifter I rollen som farmaceut arbetar du omväxlande med recepthantering, kvalificerad rådgivning av läkemedel och i egenvården, försäljning samt kvalitetsarbete. Du har en viktig roll i apoteket då du genom din kompetens bidrar med att ge bästa råd till våra kunder. En stor del av arbetet handlar om att skapa goda kundrelationer, ge service och arbeta med försäljning. Apoteket har ett samarbete med ett läkemedelsbolag vilket innebär en möjlighet att delvis jobba med uppgifter hos dom. Apotekets öppettider är: 08.00 - 22.00 Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare och som har stort intresse för farmaci, patientsäkerhet och läkemedelsanvändning. Har du tidigare erfarenhet av arbete som farmaceut i apotek är det meriterande men inte ett krav. För möjlighet att arbeta med läkemedelsbolaget krävs B-körkort. Personliga egenskaper Som person trivs du med rådgivning, både vid recepthantering och i egenvården, och det är viktigt för dig att varje enskild kund får den bästa servicen. Du värdesätter kunskap och vill gärna dela med dig av den. Du är engagerad, kundinriktad, noggrann, ansvarsfull, positiv, flexibel, nyfiken samt drivs av att göra skillnad. Du har en god förmåga att bygga förtroendefulla långsiktiga relationer både med kunder och kollegor, är samarbetsvillig och trivs med att arbeta i team mot tydliga mål. Vi erbjuder Hos oss på DOZ Apotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att nå högre höjder, dagligen. DOZ Apotek är Sveriges nyaste apotek och vi har en vision om att alla ska få råd till en bättre hälsa och hos oss vill vi sänka trösklen till att må bra. DOZ Apotek - Råd med mera! Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern. Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum. Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten, kontakta Apotekschef Susan Lajevardi, 0738255734. Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt! DOZ Apotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. DOZ Apotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris, under åren 2013 – 2022 gick vi även under namnet LloydsApotek. Idag driver företaget ett 70-tal fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. DOZ Apotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos DOZ Apotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk. DOZ Apotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad, med huvudkontor i Amsterdam. CEPD grundades 2008 och förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.

10 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Administratör /Receptionist till Cereb Helsingborg

Har du ett stort kvalitetsfokus, är serviceinriktad och har ett högt engagemang? Vill du jobba på en stimulerande och social arbetsplats med engagerade, kompetenta och ansvarstagande kollegor? Då kan detta vara rollen för dig! Cereb är en privat vårdgivare med specialistkompetens inom neuropsykiatri. Vi utreder och behandlar patienter från hela Sverige med fokus på ADHD, autism och närliggande tillstånd samt erbjuder medicinsk behandling enligt forskningsbaserade metoder. Vår företagskultur är viktig för oss och vi lever enligt värderingarna; engagerade, kompetenta och ansvarstagande. Cereb är certifierad som ett “Great Place to Work”, vilket innebär att medarbetarna upplever en hög grad av respekt, rättvisa, stolthet, trovärdighet och kamratskap Cereb är en del av Equra, en privat vårdgivarkoncern med specialistkompetens inom neuropsykiatri, öppenvårdspsykiatri och barnmedicin. Inom koncernen har vi över 250 anställda på 16 olika mottagningar runt om i Sverige. På Cerebs mottagning i Helsingborg sitter vi på Södergatan 11D. Vi är ungefär 25 medarbetare fördelat på verksamhetschef ,läkare, psykologer, sjuksköterskor, kurator, administratörer. Tillsammans ger vi våra patienter tillgänglig, effektiv och patientfokuserad vård. OM TJÄNSTEN Som administratör ansvarar du primärt för: Bokningar av neuropsykiatriska utredningar Telefonkontakt relaterad till verksamheten Posthantering Receptionsansvar Fakturering KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet att arbeta med administration, gärna inom hälso- och sjukvård. Du har god datorvana och lär dig snabbt nya system. Du arbetar effektivt, strukturerat, flexibelt och självständigt. Det är viktigt att du är prestigelös, relationsorienterad och kan samarbeta väl. Dina språkkunskaper i svenska är mycket goda i såväl tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som administratör arbetar du i receptionen, där du är ansiktet utåt. I det dagliga arbetet är det du som möter patienter och anhöriga först, där du är behjälplig med information och god service. I ditt arbete samarbetar du med all personal och är en viktig resurs i vårt team. VI ERBJUDER DIG Cereb är ett företag i ständig utveckling och du ges möjlighet att utvecklas tillsammans med företaget i en meningsfull roll där du bidrar till ökad kunskap och förståelse för psykisk ohälsa och neuropsykiatri med fokus på en fungerande vardag. Cereb erbjuder friskvårdsbidrag, en god arbetsmiljö, samt ett gott samarbetsklimat med starkt patientfokus. INFORMATION & ANSÖKAN Rekryteringen avser tillsvidareanställning, tjänstgöringsgrad 75% och tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi rekryterar löpande och rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan redan idag. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Verksamhetschef Eva Labrakis Tel nr 072-85 63 016 [email protected]

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Product Director - Home Appliances

We’re looking for a Product Director for our Home Appliance team, responsible for defining the vision for an Appliance-first, omni-channel messaging and content platform that will improve how we connect with our customers on their day to day, allowing us to increase personalization, segmentation and reach for activation and information messaging we send to our customers, in multiple products and channels. This role is key for Commercial Digital and will enable us to solve requirements from stakeholders across the organization, prioritize and coordinate efforts and initiatives for the Communications Platform and ensure to create and implement a strategy to increase engagement in multiple channels, generate more leads, activate and convert customers. What you’ll do Define and communicate the vision for the communications platform shared capabilities, ensuring they seamlessly integrate and elevate the user experience Coordinate between multiple stakeholders to balance the needs of the the team operations cover the needs of our internal customers Serve as the bridge between product teams and business stakeholders, ensuring alignment in objectives and clarity in communication Oversee the creation and enhancement of platform components, including API’s and user facing components Prioritize internal and external user needs and feedback, ensuring the platform's base components are intuitive, responsive, and delightful in close collaboration Define key results for the team and success metrics for the platform, guaranteeing the growth of each effort and investment Engage and maintain relationships with external providers for the communication solutions, getting the best of the specialized tools and partnerships Craft and maintain a product roadmap for the foundational features, aligning with broader organizational goals and user needs Monitor the effectiveness and efficiency of the base products, ensuring continuous improvement based on data and feedback You and your skills Experience in product management, ideally with platform product experience Good experience handling external vendor platforms and leveraging their contribution to the product stack Good understanding of technical platform concepts, such as API design, identity and access systems, permissions management, security, and compliance Great understanding of user experience design and it’s impact on product growth Effective communication and collaboration skills and experience in managing and prioritising various stakeholders and their needs Ability to grow and inspire a team towards a shared vision Business mindset with a focus on data-driven decision-making

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
HMShost söker Assisterande Restaurangchefer till Arlanda flygplats

Har du ett stort intresse för mat och dryck samt är en person som brinner för att leverera kvalitet? Vi är på en spännande resa och söker assisterande restaurangchefer som vill vara en del av vår expansion på Arlanda flygplats. Vi finns till för att göra resenärer lyckligare genom att maximera varje stund av deras resa - oavsett om de är på språng eller online. Med ett gemensamt utbud av tax-free försäljning, närbutiker, mat och dryck på flygplatser, motorvägar, kryssningar, järnvägar och mer, verkar vi på 1 200 platser i 75 länder. Vårt omfattande utbud innebär att vi är på rätt plats vid rätt tidpunkt för alla resenärer. I Norden erbjuder Avolta tax-free försäljning under varumärket Dufry med 16 butiker på svenska flygplatser och 14 butiker på Helsingfors flygplats, Finland. Under HMSHost-paraplyet kommer vi att driva 13 restauranger och caféer på Arlanda flygplats, Sverige och 16 restauranger och caféer på Helsingfors flygplats, Finland, vid slutet av 2024. Om rollen I rollen som assisterande restaurangchef/Store Manager hos HMShost ansvarar du tillsammans med restaurangchefen för den dagliga driften samt säkerställer god service och kvalitet på enheten. Du sätter alltid gästen i främsta rummet och får kunden att känna sig sedd - allt för att ständigt leverera service i toppklass! Huvudsakliga arbetsuppgifter: Att leda och arbeta tillsammans med ditt team i driften Tillsammans med restaurangchefen ansvarar du för att verksamheten drivs framåt och arbetar med till exempel försäljningsresultat, arbetsmiljö och bemanning Följa upp restaurangernas rutiner och säkerställa att matsäkerheten efterlevs I rollen ingår administrativt arbete såsom planering och bemanning av personal samt schemaläggning och tidrapportering i Etime Tillsammans med restaurangchefen följa upp finansiella resultat och uppsatta mål Motivera och utveckla medarbetarna såväl i driftsrelaterade frågor som i sin personliga utveckling Vem är du? Kompetenskrav: Erfarenhet inom restaurangbranschen: Minst 2 års erfarenhet av arbete inom restaurangbranschen, med fördjupad kunskap om restaurangdrift och service. Erfarenhet av att leda och motivera ett team av restauranganställda, med förmåga att skapa en positiv arbetsmiljö och upprätthålla höga standarder. Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska, både muntligt och skriftligt, för att effektivt samarbeta med personal och hantera kundrelationer. Förmåga att organisera och planera arbetsflödet effektivt, inklusive schemaläggning, beställning av varor och övervakning av restaurangens dagliga verksamhet. Starkt fokus på att erbjuda enastående kundservice, med förmåga att hantera gästklagomål och säkerställa att varje gästupplevelse är positiv. Förmåga att tänka innovativt och lösa problem på ett effektivt sätt, särskilt under stressiga situationer eller högtryckstider. God förståelse för hygien- och säkerhetsföreskrifter inom restaurangbranschen, med förmåga att säkerställa att restaurangen uppfyller alla regler och bestämmelser. Grundläggande förståelse för restaurangens ekonomi och lönsamhet, med förmåga att bidra till att öka försäljningen och maximera lönsamheten. Förmåga att samarbeta effektivt med andra avdelningar inom restaurangen, såsom kökspersonal, serveringspersonal och marknadsföringsteam. Beredskap att arbeta kvällar, helger och under högtider, samt förmåga att anpassa sig till förändrade arbetskrav och krav från ledningen. Om tjänsten HMSHost Sweden AB är med i VISITA och har kollektivavtal med HRF & Unionen, lön enligt avtal. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetet innebär oregelbundna arbetstider; dag, kväll och helg. Vi erbjuder friskvårdsbidrag. Flygplatsen är en säkerhetsklassad arbetsplats vilket kräver en godkänd säkerhetsprövning inklusive registerkontroll, vilket betyder att du behöver kunna uppvisa dokument som styrker din sysselsättning de senaste fem åren. Det får inte heller förekomma luckor i din sysselsättning på mer än 28 dagar, om de inte kan styrkas. Säkerställ gärna att dina senaste fem år kan styrkas i form av betyg och intyg och förbered dig innan en eventuell intervju. Du kan läsa mer hos säkerhetspolisen. Varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer kommer att ske löpande så sök gärna redan idag!

9 april 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Farmaceut till DOZ Apotek i Växjö!

DOZ Apotek i Växjö söker en serviceinriktad farmaceut som brinner för rådgivning och att bidra till människors hälsa. Trivs du i en roll där du möter mycket kunder? Sök då jobbet som farmaceut hos oss redan idag! Arbetsuppgifter I rollen som farmaceut arbetar du omväxlande med recepthantering, kvalificerad rådgivning av läkemedel och i egenvården, försäljning samt kvalitetsarbete. Du har en viktig roll i apoteket då du genom din kompetens bidrar med att ge bästa råd till våra kunder. En stor del av arbetet handlar om att skapa goda kundrelationer, ge service och arbeta med försäljning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start så snart som möjligt. Vi tillämpar provanställning i 6 månader. Apotekets öppettider: Måndag - Fredag 09:00 - 19:00 Lördagar 10:00 - 16:00 Söndagar stängt Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som gärna vill skapa goda relationer både till kunder och kollegor. Har du tidigare erfarenhet av arbete som farmaceut i apotek är det meriterande men inte ett krav. Personliga egenskaper Som person trivs du med rådgivning både vid recepthantering och i egenvården och det är viktigt för dig att varje enskild kund får bästa service. Du värdesätter kunskap och vill gärna dela med dig av den. Du är noggrann, ansvarsfull och nyfiken på utveckling samt drivs av att göra skillnad. Du har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer både med kunder och kollegor och trivs med att arbeta i team. Vi erbjuder Hos oss på DOZ Apotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att nå högre höjder, dagligen. DOZ Apotek är Sveriges nyaste apotek och vi har en vision om att alla ska få råd till en bättre hälsa och hos oss vill vi sänka trösklen till att må bra. DOZ Apotek - Råd med mera! Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern. Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum. För frågor om tjänsten, kontakta Apotekschef Emma Lundgren, 0722-065153 . Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt! DOZ Apotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. DOZ Apotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris, under åren 2013 – 2022 gick vi även under namnet LloydsApotek. Idag driver företaget ett 70-tal fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. DOZ Apotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos DOZ Apotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk. DOZ Apotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad, med huvudkontor i Amsterdam. CEPD grundades 2008 och förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.

9 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Svetsare

Med våra ca 230 medarbetare är ELME ett företag med placering i Älmhult som har världen som sin marknad. Vi tillverkar lyftutrustning för containerhantering – så kallade ’spreaders’ eller på svenska – ’lyftok’. ELME Spreader grundades 1974. Utvecklingen sedan dess är noterbar – vi är idag marknadsledande inom truck-ok. Med just vår tillväxt som facit på våra produkters teknik- och kvalitetsnivå är vi fortfarande i själen ett familjeföretag. Det märker du redan när du besöker oss. Och än mer som anställd. Vår anläggning är stor till ytan och omfattar olika avdelningar från svets till måleri och slutmontering. Vårt kontor och produktutveckling ligger i samma byggnad som produktionen. Just detta rimmar med vår filosofi om det familjära och nära företaget. Här finns inga väggar eller barriärer mellan de olika rollerna. På ELME samarbetar vi på riktigt. Läs mer om hur det är att jobba på ELME här. Om tjänsten Vi söker dig som kan arbeta med MAG svetsning 135/138 och kan jobba enligt svetsinstruktioner (WPS:er). Du har ett genuint kvalitetsintresse och är bra på ritningsläsning. Du har truck-, traverskort och aktiva licenser. Meriterande är branscherfarenhet dock inget krav. Har du även ett intresse och erfarenhet av robotsvetsning är detta intressant för oss. Svetsprov kommer att genomföras. Du är trygg i din yrkesroll, självgående, flexibel och noggrann. Du är också van att jobba i ett högt tempo och inte rädd att ta tag i andra arbetsuppgifter när det behövs. Kvalifikationer Meriterande: Svetsare, manuell - 1-2 års erfarenhet. Krav: MAG-svetsning. Ansökan Skicka in din ansökan via formuläret nedan och berätta varför du skulle passa bra som svetsare på ELME Spreader. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte för länge med din ansökan.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Restaurangbiträden till MAX på Arlanda flygplats

Har du gästfokus, ett servicemind och längtar efter att blir en del av ett superteam? Nu har du möjligheten att bli en av våra nya stjärnor på MAX. Om arbetsgivaren Vi finns till för att göra resenärer lyckligare genom att maximera varje stund av deras resa - oavsett om de är på språng eller online. Med ett gemensamt utbud av tax-free försäljning, närbutiker, mat och dryck på flygplatser, motorvägar, kryssningar, järnvägar och mer, verkar vi på 1 200 platser i 75 länder. Vårt omfattande utbud innebär att vi är på rätt plats vid rätt tidpunkt för alla resenärer. I Norden erbjuder Avolta tax-free försäljning under varumärket Dufry med 16 butiker på svenska flygplatser och 14 butiker på Helsingfors flygplats, Finland. Under HMSHost-paraplyet kommer vi att driva 13 restauranger och caféer på Arlanda flygplats, Sverige och 16 restauranger och caféer på Helsingfors flygplats, Finland, vid slutet av 2024. Om rollen och din profil Arbetsuppgifterna består av allt från tillagning, montering av hamburgare och kassaarbete till disk och städning samt andra förekommande arbetsuppgifter. Du ska ha ett intresse för mat och dryck, men du behöver inte ha många års erfarenhet, rätt attityd är det vi söker, resten får du av oss! Då Arlanda aldrig stänger innebär arbetet obekväma arbetstider. Du behöver kunna ta dig till och från flygplatsen oavsett om du slutar klockan 02 på natten eller börjar klockan 04 på morgonen. Kompetenskrav Noggrann och strukturerad Erfarenhet av att följa och efterleva rutiner Stort intresse för gästen och deras upplevelse Övrigt Vi erbjuder trygga anställningsvillkor. HMSHost Sweden AB är medlem i VISITA, har kollektivavtal med HRF & Unionen vilket innebär att du omfattas av tjänstepension, försäkringar och lön enligt avtal. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och personalrabatt på våra egna enheter och taxfreebutikerna samt vår internationella Training Academy för din personliga utveckling. Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Arbetet innebär skiftarbete; tidiga morgnar, sena kväll och helger. Flygplatsen är en säkerhetsklassad arbetsplats vilket kräver en godkänd säkerhetsprövning inklusive registerkontroll, vilket betyder att du behöver kunna uppvisa dokument som styrker din sysselsättning de senaste fem åren. Det får inte heller förekomma luckor i din sysselsättning på mer än 28 dagar, om de inte kan styrkas. Säkerställ gärna att dina senaste fem år kan styrkas i form av betyg och intyg och förbered dig innan en eventuell intervju. Du kan läsa mer hos säkerhetspolisen. Varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer kommer att ske löpande så sök gärna redan idag!

5 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Kockar till 60 Bar & Brewery på Arlanda

Har du ett stort intresse för mat och dryck samt är en person som brinner för att leverera kvalitet? Bli en del av vårt team och följ med på den spännande resan. Om arbetsgivaren Vi finns till för att göra resenärer lyckligare genom att maximera varje stund av deras resa - oavsett om de är på språng eller online. Med ett gemensamt utbud av tax-free försäljning, närbutiker, mat och dryck på flygplatser, motorvägar, kryssningar, järnvägar och mer, verkar vi på 1 200 platser i 75 länder. Vårt omfattande utbud innebär att vi är på rätt plats vid rätt tidpunkt för alla resenärer. I Norden erbjuder Avolta tax-free försäljning under varumärket Dufry med 16 butiker på svenska flygplatser och 14 butiker på Helsingfors flygplats, Finland. Under HMSHost-paraplyet kommer vi att driva 13 restauranger och caféer på Arlanda flygplats, Sverige och 16 restauranger och caféer på Helsingfors flygplats, Finland, vid slutet av 2024. Om rollen och din profil För att trivas i rollen som kock ser vi gärna att du gillar ett högt tempo, kan arbeta både vardagar och helg, lockas av en flygplats internationella atmosfär samt vill leverera en produkt som överträffar gästens förväntan! Tillsammans med dina kollegor ansvara du framförallt för preparering av råvaror, tillagning av maträtter, produktion av sallader och smörgåsar. Övriga arbetsuppgifter kan förekomma som tex. disk och varumottagning. Rollen som kock omfattar arbetsuppgifter som är vanligt förekommande i ett kök, såsom: Renlighet & städ av kök och tillhörande beredningsutrymmen Läsa och följa recept Allergener Egenkontroll Separering & korskontaminering Vi söker dig som är en social och glad person och som har en hög servicenivå. Du brinner för restaurangbranschen, är kvalitetsmedveten samt kan jobba tillsammans med andra i högt tempo. Du är organiserad, gillar att ha rent och snyggt runt om dig samt kan ta dig an arbetsuppgifter både högt och lågt. Utöver det kommunicerar du obehindrat i tal och skrift i både svenska och engelska. Kompetenskrav Restaurang/storköksutbildning eller minst 1-2 års erfarenhet av kockyrket Utbildning inom matsäkerhet Erfarenhet av att följa och efterleva rutiner Noggrann och strukturerad. Övrigt Vi erbjuder trygga anställningsvillkor. HMSHost Sweden AB är medlem i VISITA, har kollektivavtal med HRF & Unionen vilket innebär att du omfattas av tjänstepension, försäkringar och lön enligt avtal. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och personalrabatt på våra egna enheter och taxfreebutikerna samt vår internationella Training Academy för din personliga utveckling. Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Arbetet innebär skiftarbete; tidiga morgnar, sena kväll och helger. Flygplatsen är en säkerhetsklassad arbetsplats vilket kräver en godkänd säkerhetsprövning inklusive registerkontroll, vilket betyder att du behöver kunna uppvisa dokument som styrker din sysselsättning de senaste fem åren. Det får inte heller förekomma luckor i din sysselsättning på mer än 28 dagar, om de inte kan styrkas. Säkerställ gärna att dina senaste fem år kan styrkas i form av betyg och intyg och förbered dig innan en eventuell intervju. Du kan läsa mer hos säkerhetspolisen. Varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer kommer att ske löpande så sök gärna redan idag!

5 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Bartenders till Samla Bar på Arlanda flygplats

Är du bartender och vill jobba med service, gästfokus och kvalitet? Ta då chansen att vara med bakom kulisserna på en av Sveriges största arbetsplatser, för nu utökar vi vårt team med serviceinriktade bartenders till Samla Bar. Om arbetsgivaren Vi finns till för att göra resenärer lyckligare genom att maximera varje stund av deras resa - oavsett om de är på språng eller online. Med ett gemensamt utbud av tax-free försäljning, närbutiker, mat och dryck på flygplatser, motorvägar, kryssningar, järnvägar och mer, verkar vi på 1 200 platser i 75 länder. Vårt omfattande utbud innebär att vi är på rätt plats vid rätt tidpunkt för alla resenärer. I Norden erbjuder Avolta tax-free försäljning under varumärket Dufry med 16 butiker på svenska flygplatser och 14 butiker på Helsingfors flygplats, Finland. Under HMSHost-paraplyet kommer vi att driva 13 restauranger och caféer på Arlanda flygplats, Sverige och 16 restauranger och caféer på Helsingfors flygplats, Finland, vid slutet av 2024. Om rollen och din profil Som bartender hos oss får du arbeta i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik. Du ingår i ett team där man tillsammans vill överträffa våra gästers förväntningar och samtidigt har kul tillsammans, varje dag! Arbetsuppgifterna består av bland annat kassaarbete, blanda drinkar, servering samt övriga uppgifter som förekommer i en bar. För att trivas i rollen som bartender gillar du högt tempo, kan arbeta både vardagar och helg. Du är en självgående person som kan se helheten och göra våra gästers besök till något extra. Du är noggrann, punktlig och har med dig ett leende till jobbet varje dag. Utöver det kommunicerar du obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Kompetenskrav Utbildning och erfarenhet av att arbeta i en bar Noggrann och strukturerad Erfarenhet av att följa och efterleva rutiner Stort intresse för gästen och deras upplevelse Ålderskrav 20 år, förekommande alkoholförsäljning Övrigt Vi erbjuder trygga anställningsvillkor. HMSHost Sweden AB är medlem i VISITA, har kollektivavtal med HRF & Unionen vilket innebär att du omfattas av tjänstepension, försäkringar och lön enligt avtal. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och personalrabatt på våra egna enheter och taxfreebutikerna samt vår internationella Training Academy för din personliga utveckling. Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Arbetet innebär skiftarbete; tidiga morgnar, sena kväll och helger. Flygplatsen är en säkerhetsklassad arbetsplats vilket kräver en godkänd säkerhetsprövning inklusive registerkontroll, vilket betyder att du behöver kunna uppvisa dokument som styrker din sysselsättning de senaste fem åren. Det får inte heller förekomma luckor i din sysselsättning på mer än 28 dagar, om de inte kan styrkas. Säkerställ gärna att dina senaste fem år kan styrkas i form av betyg och intyg och förbered dig innan en eventuell intervju. Du kan läsa mer hos säkerhetspolisen. Varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer kommer att ske löpande så sök gärna redan idag!

5 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024