Lediga jobb i Ekerö
Sök totalt 78 lediga jobb i Ekerö
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan CENTRAL ELEVHÄLSA är Ekerö kommuns centrala barn- och elevhälsa. I vår verksamhet är skolsköterskor och skolläkare, psykologer, tal- och specialpedagoger samt skolkuratorer verksamma. Vi ansvarar också för Ekerös öppna förskolor. Inom verksamheten finns även en administrativ grupp bestående av verksamhetschef, bitr. verksamhetschefer samt skolintendent. Central elevhälsa tillhör Barn- och utbildningsförvaltningen. Vi värnar om mångfald i organisationen och Central elevhälsa är en HBTQI-certifierad arbetsplats. Vi finns i Kommunhuset vilket ger dig möjlighet att dagligen träffa och byta tankar och idéer med kollegor. Central elevhälsa har en arbetsgrupp “Närvaroteamet” det är en tvärprofessionell grupp som arbetar operativt tillsammans med övriga elevhälsan, lärare och rektorer för att öka närvaron för kommunens elever. Att hitta individuella och hållbara lösningar för elever med upprepad eller längre frånvaro och därmed öka deras närvaro i skolan är huvuduppdraget. Detta görs genom kartläggningar och frånvaroutredningar, konkret psykosocialt stöd avseende skolnärmande, faktisk undervisning samt stöd till vårdnadshavare och samverkan med externa och interna aktörer. Inom uppdraget kommer du utföra psykologspecifika uppgifter men också ges möjlighet att kliva utanför din roll och göra insatser som är av annan karaktär, enskilt eller tillsammans med övriga i teamet. Länk till Ekerö kommuns hemsida Arbetsbeskrivning Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser. Du kommer ingå i Central elevhälsas pedagoggrupp som består av ytterligare två specialpedagoger, en IKT-pedagog samt en lärare tillika samordnare för gruppen. I ditt dagliga arbete är det Närvaroteamets psykolog och lärare som är dina närmsta kollegor. Ett nära samarbete med varje elevs hemskola och rektor är centralt. Även externt samarbete med tex BUP och socialtjänst är vanligt förekommande. Som specialpedagog i Närvaroteamet arbetar du åtgärdande och elevnära i första hand men även viss handledning och konsultation till skolpersonal förekommer. För de elever som varit hemma från skolan under en längre tid och inte klarar av att närma sig sin ordinarie skola har närvaroteamet tillgång till egna lokaler. Eleverna erbjuds där en lugn och trygg plats för undervisning, relationsbyggande och positiv samvaro som i sin tur ligger till grund för en framgångsrik återgång till hemskolan. Närvaroteamet har även lokaler på Stall Kungsgården på Drottningholm där ett samarbete kring skolnärmande via stall- och häst aktivitet sker. Inom Barn- och utbildningsförvaltningen har det sedan 2015 arbetats utifrån CPS och det är en värdegrund som genomsyrar samtliga enheter. Sedan tre år tillbaka har PAX implementerats på bred front. Kvalifikationer Vi söker dig som är specialpedagog med fokus på skola och närvaroarbete. Det är meriterande om du har erfarenheter från centralt elevhälsoarbete, Barn- och ungdomspsykiatrisk verksamhet eller habilitering. Du ska kunna arbeta självständigt och ta stort eget ansvar samtidigt som du ska ha lätt för att samarbeta med andra yrkesgrupper. Att kunna skapa goda relationer till såväl elever som vuxna samarbetspartners är ett måste då det är en stor del av uppdraget. Uppdraget innebär att du snabbt kan behöva tänka i nya banor, ändra planerade insatser och behöver därför ha ett problemlösningsfokus. Ditt förhållningssätt är att barn gör rätt om de kan. Körkort och tillgång till egen bil i tjänsten är en förutsättning för uppdraget. Tillträde: 2025-10-01 eller enligt överenskommelse Omfattning: heltid Anställningsform: tillsvidare Om Ekerö kommun Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina. Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt. Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post. Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsterapeut till Ekerö Rehab Stockholms läns sjukvårdsområde, Rehab Västra Om jobbet Vill du bli en i vårt fantastiska gäng? Vi söker dig som driven och gillar att jobba i team med andra professioner. Vi söker någon som främst vill arbeta i vårt hemrehabteam bestående av arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster och dietist. Meriterande är kunskap om handrehablilitering. Vår mottagning ligger centralt på vackra Ekerö. Rehab Västra är en egen resultatenhet inom Stockholms läns sjukvårdsområde med uppdrag att bedriva primärvårdsrehabilitering i västerort samt ett tilläggsuppdrag för neuroteam i öppenvård. Våra mottagningar finns i Bromma, Ekerö, Kista och Spånga. I verksamheten arbetar arbetsterapeuter, dietister, fysioterapeuter/sjukgymnaster, kiropraktorer, receptionister, kurator och logoped, sammanlagt ca 70 medarbetare. Du kan läsa mer om oss på Ekerö rehab Vi erbjuder: Vi erbjuder en arbetsplats med kompetenta, positiva och drivna arbetskamrater som tillsammans skapar förutsättningar för att förbättra våra patienters livskvalité. Vårt arbete präglas av arbetslust och stort engagemang! I vår verksamhet arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö och en utvecklande lärandemiljö. En hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv är för oss en självklarhet! Därför satsar vi på kompetensutveckling, flexibla arbetstider, ett generöst friskvårdsbidrag, möjlighet till friskvård på arbetstid samt fri sjukvård. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde (regionstockholm.se) Arbetsuppgifter: Inom hemrehabiliteringen möter och behandlar du patienterna i deras hem och gör hembesök både enskilt men framför allt i team med fysioterapeut eller dietist. Arbetsuppgifterna består bl.a. av: Aktivitets- och funktionsbedömning/utredning/träning, råd och stöd om egenvård Förskrivning av hjälpmedel och information om produkter och teknik Bedömning av bostad och närliggande miljö och miljöinriktade åtgärder t.ex. bostadsanpassning Samverka med andra vårdgivare, handleda och stödja anhöriga och vårdpersonal samt handleda studenter Dokumentation sker i journalsystemet TakeCare Anställningsform: Vikariatsanställning på Ekerö med eventuell möjlighet till förlängning inom Rehab Västra start enligt överenskommelse. Heltid 100% 40 tim/ vecka. Kvalifikationer: Legitimerad arbetsterapeut Erfarenhet av primärvård är meriterande liksom kandidatexamen, magisterexamen eller annan vidareutbildning B-körkort Personliga egenskaper: Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet, vilket innebär att du: Tycker om att arbeta i team och har lätt för att samarbeta över yrkesgränserna Är ansvarstagande och förenar självständigt arbete med god samarbetsförmåga Är flexibel, har god kommunikativ förmåga Är lyhörd, stresstålig, serviceinriktad Har en positiv attityd till utveckling och förnyelse av arbetet. När du arbetar i patientens hem måste du klara av att vistas i miljöer med husdjur/pälsdjur och inte vara känslig för röklukt. Övrig information: Information om tjänsten lämnas av: Enhetschef: Malin Åkerljung , Tel: 08-123 390 85 Facklig företrädare: Sveriges Arbetsterapeuter, Michael Sahlin, Tel: 08-507 488 82 Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
På Bonzi arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Bonzi söker nya kollegor som vill arbeta som personlig assistent deltid ca 50% hos vår kund som bor på Ekerö nära kommunikationer . Arbetsuppgifter: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Lyft kan förekomma vid förflyttningar Social samvaro Tjänsten innebär varierande arbetstider vardag som helg: Kl. 08.00-15.00 Kl. 17.00-20.00 KL. 20.30-08.00(väntetid 8 timmar) Om kunden Kunden är en man i 70-års åldern med ett stort intresse för växter och odling samt åka och fiska. Kunden behöver din hjälp som assistent i sin vardag på grund av sina symptom av afasi och cp-skada. I hemmet finns hjälpmedel såsom manuell rullstol,kateter, elrullstol. Är du den vi söker: Vi och vår kund tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du empatisk, socialt lyhörd, lugn samt pålitlig. Som personlig assistent får du en unik möjlighet att hjälpa andra att få en smidigare och mer meningsfull vardag. Är du även en person som har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation så har du alla möjligheter till att bli en bra assistent. Så sök tjänsten redan i dag och bli en viktig del av kundens liv! Meriterande är om du har: Yrkesmässig erfarenhet inom vård och omsorg tex hemtjänst eller äldreboende Yrkesmässig erfarenhet av att arbetat som personlig assistent Krav: Kunna arbeta varierande arbetstider journätter förekommer Goda kunskaper i Svenska i tal och skrift för att kunna dokumentera rätt och förstå kunden Fysisk stark manuella förflyttningar förekommer Omfattning: Deltid ca 50% med utrymme för att kunna arbeta mer vid tex vakanser Tillträde: Augusti, intervjuer sker löpande och kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med anställningsstöd: Bonzi är ett inkluderande företag.Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Bonzi är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets. För att kunna jobba som personlig assistent ,ledsagare eller avlösare måste du vara minst 18 år. Många av våra kunder önskar att man uppvisar ett belastningsregister vid eventuell anställning. Detta beställer du enkelt Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om oss: Bonzi är ett företag som administrerar personlig assistans, ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck.
I din roll som fältsäljare på Devi kommer du att representera några av Sveriges största varumärken inom telekom. Du kommer att genomföra personliga möten i en resande tjänst (fältförsäljning) där du skapar och genererar kvalitativa helhetslösningar åt våra kunder face2face. Du kommer tillhöra ett familjärt, fokuserat och drivet team som älskar att utvecklas och växa. För att du ska komma in i arbetet på bästa sätt har vi en process som inkluderar utbildning, coaching och olika typer av målsättningar. Vi och vår kund värnar om personalen och prioriterar välmående, arbetsglädje och internrekrytering. Devi erbjuder dig: En attraktiv lönemodell utan tak, med garantilön + höga provisioner Sköna arbetstider förlagda kl. 12.00-21:00 mån-fre Roliga och motiverande tävlingar Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag En gedigen utbildning inom försäljning, kundbemötande och personlig utveckling. En familjär företagskultur med stark teamkänsla. En inspirerande, varierad och tävlingsinriktad arbetsmiljö. Devi söker dig som: Har fyllt 18 år. Har goda kommunikativa egenskaper. Är flexibel och kan arbeta på resande fot. Gillar att arbeta mot tydligt uppsatta mål. Är bekväm med att kontakta nya människor Ansök nu för att påbörja din säljkarriär och uppnå din fulla potential tillsammans med oss.
Om rollen: Just nu är det assistansanvändare på Ekerö som söker nya assistenter! Som personlig assistent hos oss får du en grundlig introduktionsutbildning så att du kan känna dig trygg i din roll. Vi tror att du som person är trygg, pedagogisk och initiativrik. Det är meriterande med tidigare erfarenhet inom personlig assistans eller liknande yrken, men ofta är personkemin det som avgör. Vi söker assistenter till både fasta tjänster samt timanställningar. Vi söker både erfarna assistenter och dig som är ny i yrket. Du behöver ha en förståelse för vad personlig assistans är och att den utgår från varje enskild persons behov och önskemål. Skicka din ansökan redan idag! Vår rekryteringsavdelning arbetar dagligen med att matcha inkomna ansökningar med lediga tjänster. Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra Uppdragsgivare och deras personliga Arbetsledare. Blir du utvald kontaktar Arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister då. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG: Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Många assistansanvändare i JAG är engagerade i Riksföreningen JAG. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!
Är du en kock med passion för matlagning och svenska råvaror? På Sånga skapar vi matupplevelser som speglar det moderna lantlivet – där skogen, jorden, vattnet och djuren sätter tonen. Med fokus på hållbarhet, säsong och smak vill vi, tillsammans med dig, fortsätta utveckla vårt kök till en plats där varje måltid blir en oförglömlig upplevelse. Sånga är platsen för makalösa möten, upplevelser och unikt mathantverk med jordnära service i samspel med skogen, jorden, vattnet och djuren. Här älskar vi att ge våra gäster en upplevelse utöver det vanliga! Om Sånga Som en del av LRF-familjen vilar vårt kök på en stolt svensk mattradition där hållbarhet inte är en ambition – det är en självklarhet. Vi utgår från vad jorden ger just nu och låter våra menyer formas därefter. Vår filosofi bygger på respekt för råvaran, omtanke om miljön och en kärlek till det svenska lantbruket.Vi jobbar med tre tydliga kärnvärden som styr vårt dagliga arbete och det vi gör: Äkta – Upplevelse - Tillsammans Vem är du? Du har flerårig erfarenhet av att arbeta i kök med hög nivå och älskar att laga mat. Du gillar att tänka hållbart och hålla hög kvalitet - gärna med grönsaker i fokus och med svenska råvaror. Vi har höga ambitioner och det vi serverar är säsongsbetonat, kreativt och helst skapat med lokala råvaror. Vi älskar att jobba i ett högt tempo med mycket skratt och ständig utveckling där alla får vara med och bidra. Arbetsuppgifter Tjänsten är en heltidsanställning och innebär sedvanliga arbetsuppgifter i ett kök, arbetspassen varierar mellan frukost, lunch och middag samt på både vardag och helg. Du kommer att ingå i ett härligt gäng som älskar att ge våra gäster en upplevelse utöver det vanliga och där arbetet sker i vacker natur vid Mälarens strand. Då vi är belägna endast en halvtimmes resa från Stockholm, men på landet är körkort och bil en nödvändighet. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Thomaz Söderqvist, köksansvarig, via mail: [email protected] Ansökan Välkommen med din ansökan, CV och personligt brev, via ansökningsknapp här i annonsen. Urval och tillsättning sker löpande så ansök snarast! Sånga – mer än en upplevelse www.sanga-saby.se
Jag är en 16-årig tjej som behöver såväl syntolkning som fysiskt och muntligt stöd i min vardag. Just nu söker jag efter en Personlig assistent som med start i augusti kan arbeta vardagar, under eftermiddag/kväll, och vissa helger hos mig. Jag är en pigg och glad tjej som, precis som de flesta tonåringar, gärna är ute på sociala medier. Jag tycker också mycket om musik och att baka. Jag har en hund som jag älskar och tycker om att umgås med. Detta är det jag söker hos dig som min assistent: - Då jag har en hund kan inte vara allergisk eller rädd för hundar. - Du behöver ha god fysik då arbetet innefattar att assistera mig vid förflyttningar. - Då min energinivå varierar från dag till dag är det viktigt att du är lyhörd och intresserad av att försöka förstå och lära känna mig för att kunna stötta mig på bästa sätt för stunden. - Det skulle vara ett stort plus om du som jag tycker om att baka! Tidigare erfarenhet som personlig assistent är meriterande, men inget krav. Viktigast är personlig lämplighet och att vi trivs ihop! Omfattning: Du arbetar vardagar, måndag -fredag ca 15.30-20.00 samt lite helger utöver det. Startdatum: I augusti. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden den här tjänsten behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister då Uppdragsgivaren är minderårig. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Jag är en ung man i mina bästa år som lever ett liv som andra tack vare min personliga assistans. Jag söker nu en ny assistent till mitt assistentgäng. Jag bor ca 25 minuters bussresa med 177:an från Brommaplan i ett hus vid Mälaren med vacker natur precis runt knuten. Ett av mina stora intressen är att åka i min bil. Som min assistent hjälper du mig med det som hör livet till under alla dygnets timmar. Dagtid har jag alltid dubbelassistans. Jag hoppas att du är en mogen, varm, klok och initiativtagande person. Tidigare erfarenhet inom relevant område är meriterande men det viktigaste är att du och jag trivs tillsammans. Då jag har autism och beteendestörningar får du regelbunden handledning för att kunna assistera mig på bästa sätt. Du bör ha god fysik då jag kan få epilepsianfall när jag är stående/gående. Mina neuropsykiatriska funktionsvariationer innebär att du måste tala flytande svenska för att jag ska kunna förstå dig. Då jag har egen bil som du som assistent kör är det ett krav att du har körkort för manuell bil. Jag har egen hund och katter i min närhet så det är också viktigt att du inte är allergisk mot pälsdjur eller hundrädd. Tjänsten gäller en timanställning med extra pass under sommaren för att täcka upp för semestrar. I min assistans är det varierade arbetstider, dag, kväll, natt (vaken) och helg Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Många assistansanvändare i JAG är engagerade i Riksföreningen JAG. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan. STENHAMRASKOLAN och SKÅ SKOLA är en gemensam enhet med skolverksamhet och fritidsverksamhet för cirka 550 elever från förskoleklass till och med årskurs 6. Skolorna ligger på Färingsö i Stenhamra och Skå, omgivna av fin natur och med goda bussförbindelser. Stenhamraskolan är en F-6 skola med ca 460 elever. Skå skola är en F-3 skola med ca 90 elever. Vi tror på kollegialt lärande och målmedvetna satsningar. Vår vision: Tillsammans lär vi oss för livet! Genom kunskap, kreativitet, delaktighet och trygghet lär du dig för livet. Vår pedagogik är utformad så att du ska känna arbetsglädje och lust att lära. Vi har höga förväntningar och du får utmaningar som leder till motivation och kunskap. Vi är en framgångsrik skola med professionella pedagoger som arbetar med gemensamma metoder och arbetssätt där vi ger alla elever en utmanande undervisning med varje individs behov i fokus.Jobba i Ekerö kommun Arbetsbeskrivning I Ekerö kommun får lärare tid till barnen och undervisningen – idag är vi en av Sveriges främsta skolkommuner. Våra omgivningar är som gjorda för att knyta an till delar ur läroplanen med vår rika natur och kulturhistoria. För att ge eleverna de bästa förutsättningarna delar våra kommunala skolor kontinuerligt med sig av erfarenheter och lärdomar med varandra. Här ser vi på det kollegiala lärandet som en förutsättning för elevernas utveckling. Under läsåret innebär arbetet i en årskurs 1. Som lärare i årskursen är du mentor för en klass och är ett team tillsammans med två andra lärare och pedagoger på fritids. Du arbetar i nära samarbete med kollegor, speciallärare, elevhälsa och vårdnadshavare. Ditt arbete inkluderar undervisning med planering, genomförande och utvärdering i flera ämnen. Du anpassar undervisningen utifrån elevernas behov och skapar en trygg, strukturerad och förutsägbar lärmiljö. Vi sätter stort värde i att Du har erfarenhet av att arbeta som lärare. Vår tanke är att barn gör rätt om de kan och utgår från att tillsammans med eleven hitta lösningar som är hållbara och utvecklande. Kvalifikationer För att du ska lyckas med uppdraget är du en lärare som: • Har god kompetens att undervisa elever i årskurs 1-3. • Är ansvartagande och trygg i din yrkesrolll. • Är naturligt självgående och driven i att vilja vara en del av skolans arbete med trygghet och studiero. • Ser vikten av att bygga förtroendefulla kontakter med eleverna men också med vårdnadshavare. • Är väl förtrogen med att arbeta med betyg och bedömning. • Deltar i skolans kompetensutveckling och verkar för det kollegiala lärandet. • Bidrar med dina idéer och är delaktig i skolans olika utvecklingsområden. • Kan uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift. Vi ser gärna att du också uppfyller följande kvalifikationer: • Är utbildad lärare och har examen/lärarlegitimation mot yngre elever. • Har god förmåga att ansvara för, planera, genomföra och följa upp undervisningen. • Förstår vikten av att undervisningen du bedriver ska vara kreativ och stimulerande samtidigt som din undervisning vilar på beprövad erfarenhet och forskning. Vi värdesätter din ansvars- och sambarbetsförmåga, din noggrannhet och din omsorg om eleverna samt ditt glada och positiva sätt. Vi arbetar löpande med rekrytering. Anställning kan komma att ske innan rektryteringsperiodens slut. Tillträde: 2025-08-11 eller enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, alternativ 80-100%. Anställningsform: Tillsvidare, provanställning kan bli aktuell. Så tar du dig till Ekerö kommun Om Ekerö kommun Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina. Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt. Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post. Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Är du en person med glimten i ögat? Söker du jobb som personlig assistent? Då kan du vara precis den jag söker! Jag är en tjej som bor i en lägenhet centralt på Ekerö. Jag kommunicerar med bilder, tecken och mobilkamera. Mina assistenter får lära sig min kommunikation samt lågaffektivt bemötande och vi jobbar hela tiden gemensamt med att utveckla det. Jag tycker om att vara aktiv och gillar bland annat att simma, rida och cykla. På vardagarna går jag även på Daglig verksamhet. När jag är utomhus använder jag rullstol. Jag söker dig som ser möjligheter istället för problem. Du är positiv, stark, inkännande och: - En trygg och stabil person. - Har körkort för bil med manuell växel. - Kan upprätthålla struktur och ordning - då det är viktigt för mig. - Gillar fysisk aktivitet och följer gärna med mig när jag simmar, cyklar eller rider. - Har lätt för att samarbeta med andra då du jobbar dubbelt med annan personlig assistent. - Talar mycket bra svenska och är en bra kommunikatör - för att kunna bidra till att min kommunikation utvecklas. Hos mig får du introduktion och handledning så att du känner dig trygg i din roll. Din arbetsplats är alltid där jag befinner mig. Arbetstider och omfattning: Tjänsten gäller en timanställning med fasta pass, ange i din ansökan vilka dagar/tider du är öppen för att jobba så pratar vi mer om det på intervjun! Tillträde: Omgående. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 78 jobb