Lediga jobb i Ekerö

Sök totalt 105 lediga jobb i Ekerö

Circle K Ekerö Träkvista söker butikssäljare på 64%
Circle K Sverige AB
Bensinstationspersonal

Vart är du på väg? Nu söker vi butikssäljare – ja, alltså riktiga servicehjältar! Vi vill bli världsbäst på service. Och därför söker vi nu fler servicehjältar. Vad gör en sådan? Jo, du möter våra kunders behov med kunskap, fingertoppskänsla och ett härligt leende – ofta samtidigt som du kanske fyller på kaffemaskinen eller lägger upp en korv. För vi är en butikskedja som erbjuder allt från god mat och bakverk, till bra drivmedel och fräscha toaletter. Är du vår nästa talang? Då hittar du vänner för livet här på Circle K. Vi söker nu dig som vill jobba som butikssäljare hos oss på Circle K Ekerö Träkvista. Tjänsten motsvarar 64% och är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Arbetspassen för denna tjänst är förlagda eftermiddagar och kvällstid, med varierande arbetstider mellan 14:00-23:00. Ensamarbete förekommer. Som butikssäljare hos oss har du en månadslön som baseras på din tidigare erfarenhet inom service. Månadslönen vid heltidsarbete varierar mellan 25000-31000 kr/månad. Utöver din månadslön får du extra OB-ersättning för arbete under kvällar, nätter, helger och röda dagar. Eftersom vi har en CV-lös och fördomsfri rekrytering behöver du styrka din tidigare erfarenhet genom att uppvisa arbetsgivarintyg under rekryteringsprocessen. För att söka tjänsten fyller du enkelt i dina uppgifter, anger vilka tider du kan arbeta och genomför därefter ett kort servicetest som tar cirka 10 minuter. Är du vår nya butikssäljare som gillar varierande arbetsuppgifter och att ge service utöver det vanliga? Vi jobbar med löpande urval i rekryteringen så sök tjänsten omgående för att inte missa chansen! Varmt välkommen in med din ansökan senast 08.05.2025 Om dig: * Du är en teamplayer – du sätter laget före jaget. * Du är en fixare – du hittar lösningar på allt. * Du älskar människor. * Du är en allkonstnär: Du gillar att ha koll på allt, och tycker om att göra många saker samtidigt. * Du vill lära dig nya saker och utvecklas, kanske är du redo för mer ansvar. * Du har förmodligen arbetat inom service och är redo för nästa steg i karriären. * Du pratar och förstår svenska. * Du är över 18 år. Om oss: * Vi är en plantskola för social skills – vi lägger en bra grund för alla framtida yrken. Och du får ett snyggt CV! * För dig som redan kommit en bit i yrkeslivet kan vi erbjuda ett utvecklande och mångsidigt jobb. * Du får kunskap om hur det är att driva butik.   * Du lär dig att bli en ledare med förståelse för service. * Du får specialistkunskap – vi kan allt från att driva butik och sälja drivmedel, till marknadsföring och ledarskap. * Du får en möjlighet till att göra karriär inom företaget – kanske vill du driva din egen butik, eller sikta mot ett jobb på vårt huvudkontor. * Du får ett roligt jobb med härliga kollegor.  * Vi är ett internationellt företag med kollegor runt omkring i hela världen. * Våra stationer kan ha biluthyrning, då är körkort B-manuell ett krav. * Vi erbjuder dig ett förmånligt friskvårdsbidrag och personalrabatt på alla våra stationer. Circle K är ett framgångsrikt globalt företag med mer än 14 000 butiker i 26 länder. Totalt har vi cirka 125 000 anställda som arbetar i våra butiker och på kontoren. Vi vill göra det enkelt för våra kunder längs vägen genom att erbjuda bra produkter och snabb och service i världsklass. Vi förbehåller oss rätten att göra bakgrundskontroller på slutkandidater i rekryteringsprocessen.

Igår
Sista ansökan:
8 maj 2025
Bilmekaniker till Scuderia Kanrell
Fordonsakademin Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker efter Scuderia Kanrells nästa bilmekaniker, är det du? På Scuderia Kanrell i Ekerö finner du en unik möjlighet att arbeta med spännande fordon och utvecklas inom fordonsindustrin.  Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Scuderia Kanrell. Om tjänsten Vi letar efter en kvalificerad och erfaren fordonstekniker som kan arbeta effektivt i den moderna verkstaden. Scuderia Kanrell är ett familjeföretag där man har stor möjlighet att få vara med och påverka. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att säkerställa kvalitet och säkerhet i alla våra tjänster. Verkstaden är belägen på Ekerö och här kommer du främst att arbeta med VGS-fordon samt specialprojekt på entusiastbilar. I tjänsten kommer du göra allt som har med fordon att gör, exempelvis service, byta bromsar, felsökningar, motorbyten, växellåda byten mm.. Kvalifikationer B Körkort (Manuell växellåda) Serviceminded Erfarenhet av reparationer, service, felsökning och diagnostisering Erfarenhet av fordonstekniskt arbete på tyska bilmärken Certifierad via SERMI Meriterande Kunskaper i ODIS, VCDS Utbildningar för tekniskt arbete med Volkswagen-bilar. Din profil Vi söker dig som är noggrann, lösningsorienterad och har en passion för teknik. Du är självständig, men trivs samtidigt i ett lag där samarbete är nyckeln till framgång. En drivkraft att lära och utvecklas i en föränderlig bransch är viktig för rollen.  Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Sebastian på 0702764869 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Historien bakom Scuderia Kanrell Scuderia Kanrell startade som ett familjedrivet racing-team 2011. Scuderia är italienska för Team eller Stall, en homage till vår farfar som arbetade som racingmekaniker och arbetade mycket i Italien. Det är där vårt intresse för sporten och motorer grundades. Tintin tävlade i bland annat Ginetta GT5 Cup och GT4 i Sverige med Erika i depån. Vi kan inte med säkerhet säga att Tintin har lagt hjälmen på hyllan, men under pausperioden har vi även drivit bilar åt flera förare i olika tävlingsklasser. Med åren växte idéen och Tintin Kanrell började driva Scuderia Kanrell på heltid som bilverkstad år 2015. År 2020 gick även Erika in i företaget på heltid. Sedan 2020 riktar vi oss endast mot Volkswagen-familjen och entusiast fordon.

Igår
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Personlig assistent sökes till en kille på Ekerö
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en 17-årig kille som är bosatt på Ekerö. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Kunden är rullstolsburen och för sin egen talan. Han behöver hjälp med alla moment i hans vardag. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande, förflyttningar av olika slag, tyngre lyft, samt personlig hygien.  Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Arbetstiderna är varierande och fördelas på dag-, kvälls- och nattid. Det är ca. 9 timmar väntetid/natt.  Om kunden Denna kund har ett stort intresse för mat och restaurangbesök, film, datorspel och Youtube, och vi ser positivt på om du som sökande delar dessa intressen med honom. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Är rökfri, Inte är allergisk mot pälsdjur, Har flytande kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans, Innehar B-körkort, Delar kundens intressen. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

Igår
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Allakando läxhjälp Ekerö, privatlärare 1 lektion/vecka, Matematik
Allakando AB
Arbetsförmedlare

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

Igår
Sista ansökan:
7 maj 2025
Snickare till renovering av Industribyggnad
Commdit i Saltsjöbaden AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Commdit i Saltsjöbaden AB önskar projektanställa två stycken duktiga, mångsidiga snickare med bred yrkeskompetens. Vi är ett mindre familjeägt fastighetsbolag som just nu utför en renovering av en äldre industribyggnad. Till detta projekt önskar vi anställa två stycken personer. För rätt person kan förlängning av anställningen bli aktuell då planer finns på andra större projekt framöver. Merparten av arbetet kommer att innefatta montering av sandwichpaneler/ny fasad på befintligt hus. Byte av samtliga fönster samt dörrar. Erfarenhet av liknande arbete krävs. Varaktighet ca 4-6 månader. Skriv ett mail och berätta lite mer om dig själv och tidigare erfarenhet så hör vi av oss med förslag på tid för ett första möte!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
22 maj 2025
Glad 18-årig tjej med CP-skada söker personlig assistent på Ekerö
Stil Assistans AB
Personliga assistenter

Jag lever med en CP-skada och sitter i rullstol. Du kommer att vara mina armar och ben och du kommer att hjälpa mig med allt från att assistera mig i min kommunikation, hjälpa mig att äta, allt kring hygien, mina förflyttningar, min dagliga nödvändiga stretch och annan träning. Jag är nyfiken på det mesta, tycker att det är roligt när det händer saker som att bada, gå på Gröna Lund, åka utförsåkning (biski) eller gör någon utflykter i stan/skogen. Du måste ha humor och ung i sinnet för att assistera mig som tonåring, vara påhittig, ha hög arbetsmoral och passa tider.Har du erfarenhet av arbete med ungdomar med särskilda behov och/eller inom vård/omsorg är det bra, men inte ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet och att jobba i en familj. Du skall kunna jobba ensam, men även vara en bra lagspelare, då du ingår i ett team av assistenter, där mycket tid kommer vara dubbelassistans eller om ni måste vikariera när någon blir sjuk, men också med resten av min familj.  Ser du möjligheter och har lätt till skratt är jag säker på att vi kommer att trivas bra tillsammans! • Observera att vi endast söker kvinnliga assistenter, samt att Du skall vara rökfri. • Pratar flytande svenska för att assistera mig i min kommunikation Lediga Tjänsterna som vi söker assistenter för varannan vecka, jämna veckor (Jungfrusund). måndag till fredag em/kväll 15.30-21.00 och helger dagtid/kväll 9.00-21.00 måndag till fredag natt 21.00-07.30 och helger natt 21.00-09.00 Vi söker även dig som vill ha en blandad tjänst kväll/natt/helg. Tjänstgöring 20-50% enligt överenskommelse eller om du bara vill arbeta extra. Tjänsten är placerad varanna vecka (jämna veckor) på Ekerö när jag bor hos min Papppa. Anställningsform: Timanställning, Anställningen kan övergå till visstid så länge uppdraget varar vid gott samarbete. Anställningsvillkor, ob-ersättning, tjänstepension, avtalsförsäkringar med mera regleras i gällande kollektivavtal mellan KFO & Kommunal.  Välkommen med din ansökan! (Obs. Rekrytering sker löpande.) Skicka gärna med ett foto vid ansökan.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
21 maj 2025
Skolpsykolog för vikariat på Central elevhälsa Ekerö
Ekerö kommun
Psykologer

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan CENTRAL ELEVHÄLSA är Ekerö kommuns centrala barn- och elevhälsa. I vår verksamhet är skolsköterskor och skolläkare, psykologer, tal- och specialpedagoger samt skolkuratorer verksamma. Vi ansvarar också för Ekerös öppna förskolor. Inom verksamheten finns även en administrativ grupp bestående av verksamhetschef, bitr. verksamhetschefer samt skolintendent. Central elevhälsa tillhör Barn- och utbildningsförvaltningen. Vi värnar om mångfald i organisationen och Central elevhälsa är en HBTQI-certifierad arbetsplats. Vi finns i Kommunhuset vilket ger dig möjlighet att dagligen träffa och byta tankar och idéer med kollegor. Jobba i Ekerö kommun Arbetsbeskrivning Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser. Om du är sugen på att arbeta hälsofrämjande och med förebyggande insatser gentemot barn och unga, då är det här en tjänst för dig!   Under kommande läsår söker vi en skolpsykologvikarie. Som medarbetare på Central elevhälsa får du sex psykologkollegor. Om du utöver kunskaper inom utvecklingspsykologi har ett intresse för att vara med och skapa bästa tänkbara förutsättningar för våra barns och ungas lärande, sociala utveckling och hälsa då kommer du bli en tillgång för oss.  De flesta skolor arbetar med en strukturerad elevhälsomötesmodell, EHM, att vara aktiv i det arbetet är en arbetsuppgift. Vi är en elevhälsa som arbetar verksamhetsnära med fokus på det främjande och förebyggande arbetet. Handledning och konsultation till pedagoger och skolledare förekommer samt att göra utredningar inför eventuellt mottagande i den anpassade grundskolan. Tillfälliga utbildningsinsatser och krishantering är andra exempel på uppdrag du kan få hos oss. CPS är ett kommunövergripande förhållningssätt och det är Central elevhälsa som står för kompetensutvecklingen. Är du lockad av detta förhållningssätt, har du ytterligare en anledning att söka den här tjänsten. Vidare har vi ingått i Minerva studien och har efter det fortsatt att implementera PAX i kommunens alla skolor där Central elevhälsa står får att utbilda lärare i PAX.  Psykologgruppen har regelbundna professionsmöten och du har dagligen möjlighet att träffa en eller flera kollegor. Vi har extern handledning och kontinuerligt erfarenhetsutbyte.   Kvalifikationer För att du ska lyckas med uppdraget skall du vara legitimerad psykolog med intresse för barn- och elevhälsoarbete. Vidareutbildning i handledningsmetodik samt erfarenhet av arbete inom skola är meriterande. Det viktigaste är dock ditt intresse, engagemang och arbetsglädje samt att du delar vår värdegrund. Du behöver ha körkort och tillgång till bil. Tycker du om att arbeta självständigt samt har god förmåga att planera och organisera ditt arbete? Är du flexibel och har du lätt för att samarbeta med yrkesgrupper utöver din egen, föräldrar och andra externa instanser? Då passar du för uppdraget som psykolog inom Central Elevhälsa Ekerö.  Tillträde: Efter överenskommelse Omfattning: Heltid/Deltid Anställningsform: Visstid Så tar du dig till Ekerö kommun Om Ekerö kommun Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina. Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt. Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post. Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
3 maj 2025
Underkonsult inom rekrytering och omställning i Ekerö
Nordisk kompetens AB
Arbetsförmedlare

Underleverantör till Nordisk Kompetens inom omställning och rekrytering. Nordisk Kompetens är en växande rekrytering och omställnings leverantör. Nu behöver vi stärka vår kompetens runt om i Sverige med några erfarna konsulter i tjänsten RUSTA OCH MATCHA och andra tjänster. Nordisk Kompetens har inom omställning ramavtal med med Arbetsförmedlingen RUSTA OCH MATCHA, Trygghetsstiftelsen TSn, Trygghetsfonden TSL, Sobona (fd KFS), TRS, CIKO och ett flertal privat aktör och kommuner. Nordisk Kompetens arbetar även med Bemanning och Rekrytering. har avtal med ett flertal privata aktörer. Vi är trippelcertifierad av Almega inom omställning, bemanning, rekrytering och använder verktyg som JTI, Matrigma, Ascend, MAPX, MAP, AON, Match V, MINT. Korta fakta om jobbet Anställningsform: Underleverantör. Kvalifikationer Arbetslivserfarenhet Skall krav- Det är inte bara digital leverans, därför krävs det att du finns på plats på orten. Önskvärda krav- • Omställning eller coaching • Erfarenhet av rekrytering • Akademisk utbildning minst 3 år- inom beteendevetenskap/personal och arbetsliv/sociologi, studie-yrkesvägledare eller liknande en ett årig eftergymnasial utbildning • Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN. • Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar. Om jobbet Nordisk Kompetens får vi människor, företag och organisationer att utvecklas och växa - tillsammans formar vi framtiden! Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig kontaktperson som står i annonsen. Vi är ledande inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns på flera orter i landet. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden. Vi söker vi underkonsulter och anställda då vi växer! Nordisk Kompetens skapar möjligheter för individer i arbetslivet där vi stöttar medarbetare, arbetsgivare och fack vid förändring. Vi är en partner när företaget står inför att utveckla personal, växla eller minska personal. Nordisk Kompetens befinner sig i en spännande fas där det sker en utveckling över hela Sverige. Vill du vara med på vår resa? Vi söker dig som har eget företag och vill vara vår samarbetspartner. Vad blir dina arbetsuppgifter? I rollen som underkonsult arbetar du konsultativt med att coacha, rekrytera, stödja och vägleda personer i olika förändrings, karriär och omställnings frågor. Ditt uppdrag riktar sig främst mot individer, men kan också vara för organisationer, grupper samt chefer. Vi söker dig som är erfaren coach eller rekryterare och kan börja inom kort, med vår tjänst RUSTA OCH MATCHA i eget företag. Som egen företagare/underkonsult skall du inneha F-skattsedel. Vi erbjuder även att arbeta med våra andra uppdrag inom omställning och rekrytering. För att kunna ha en stadigare inkomst. Fler olika tjänster. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN. Vidare ser vi att du är en lösnings orienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar. Tillträdesdag Enligt överenskommelse Övrigt- Vi drar igång ett samarbete så fort vi hittar rätt kompetens Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025
Personalplanerare till region Stockholm, placeringsort Ekerö
Kriminalvården
Löne- och personaladministratörer

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Vill du veta mer? Hör vad våra medarbetare tycker om att arbeta inom Kriminalvården: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/ Verksamhetsområde Stockholm väst i natursköna Ekerö kommun omfattar den öppna anstalten Svartsjö och den delvis öppna kvinnoanstalten Färingsö samt häktet Färingsö. Ca 220 medarbetare och tio chefer förvaltar, leder och utvecklar verksamheten som tar emot ca 250 intagna. Den största yrkesgruppen är kriminalvårdare men här arbetar även vårdprofessioner, administrativ personal, pedagoger, produktionsledare m fl. De intagna är sysselsatta med utbildning, olika behandlingsprogram eller trä- och hanverksindustri och förpackning/montage. De intagna driver också ett ekologiskt jordbruk med spannmålsodling och djurhållning. De båda anstalterna ligger ett stenkast från varandra och nås med buss eller bil. På båda anstalterna parkerar du gratis på vår personalparkering. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu nya medarbetare till gruppen för samordnad bemanning. Du kommer att ges tillfälle att vara med att implementera och bygga upp verksamheten samt utveckla nya arbetssätt tillsammans med kärnverksamheterna. Du kommer att vara en del av en växande sektion inom myndigheten, med möjlighet till fortsatt utveckling inom personalplanering och bemanning. Som handläggare/personalplanerare inom samordnad bemanning i region Stockholm kommer du vara en del av en grupp om ca 30 medarbetare. Denna tjänsten utgår från anstalterna Färingsö & Svartsjö på Ekerö men du kommer även i viss mån arbeta på regionkontoret vid Liljeholmen. Du kommer, genom daglig kontakt med kärnverksamheten, planera bemanningen vid våra enheter på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt. Planeringen kommer utgå från lagar, rutiner och kollektivavtal. Du kommer såväl lösa kort och långsiktiga vakanser samt proaktivt arbeta för att nå uppsatta mål. I rollen ingår även semesterplanering och utbildningsplanering samt samverkan med våra chefer runt om i regionen för att på bästa sätt bemanna verksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som samarbetar bra med andra människor, är trygg i dig själv och din kompetens, lyssnar och kommunicerar samt löser problem på ett smidigt och konstruktivt sätt. Du har intresse av att vilja hjälpa dina kollegor att leverera lösningar och stötta upp där du behövs. Du arbetar strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är noga med deadlines och sätter upp och håller tidsramar. Under en arbetsdag kan mycket förändras och du har därför lätt för att anpassa sig till förändrade omständigheter. Du kanske till och med uppskattar en flexibilitet i din vardag och ser möjligheterna i förändringar. I rollen är det viktigt att kunna göra korrekta avvägningar och prioriteringar trots tidsbrist. Inom vår bemanningsplanering händer det ofta mycket på en gång vilket gör att du behöver behålla lugnet och fokusera på rätt saker trots att stressade eller pressade situationer kan uppstå. Vi söker dig som har: • Erfarenhet av arbeta med personal- eller bemanningsplanering. • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. • God datorvana (van arbeta med administration). Det är meriterande med: • Utbildning inom arbetsrätt, personalvetenskap eller liknande utbildning. • Erfarenhet av att personalplanera i Heroma. • Erfarenhet av att bemanna en 24/7 verksamhet. • Aktuell kunskap om lagar och avtal (arbetsrätt, arbetstidsregler, policys etcetera). För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering påbörjas urvalsprocessen efter att annonstiden löpt ut. ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning och eventuella blanketter att skriva under. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. 6 månaders provanställning kommer att tillämpas. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
9 maj 2025
Hemstädare / Home cleaner - Hemfrid Bromma/Ekerö

We are looking for new home cleaners to join our team in Bromma/Ekerö. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Bromma/Ekerö. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan.  Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025