Lediga jobb hos Nexer Recruit AB
Vill du vara med och bygga framtidens energilösningar tillsammans med ett sammansvetsat team? På Skara Energi söker vi en elnätschef som trivs med att ta ansvar, driva utveckling och samtidigt vara en naturlig del av vårt positiva arbetsklimat. Hos oss är varje röst viktig, och vi ser fram emot att välkomna en nyckelperson som kan leda både människor och projekt med passion och engagemang. Är det dig vi söker? DIN VARDAG Som elnätschef blir du navet i vårt härliga team på 5 dedikerade personer. Vi jobbar tätt tillsammans med korta beslutsvägar och med ett leende på läpparna. Du kommer inte bara leda och stötta ditt team i vardagliga frågor, utan även vara med och fatta viktiga beslut i spännande projekt. Med korta beslutsvägar och en kultur där alla åsikter räknas, skapar vi en arbetsplats där varje medarbetare känner sig värdefull. Vi söker en ledare som aktivt stödjer och involverar sig i sina kollegors arbete. Flexibilitet och stöd där det behövs är nyckeln till vårt framgångsrika samarbete. Dina närmaste kollegor blir Anton, Sebastian och Thomas som arbetar med elnät och Claes och Fredrik som arbetar med mätning. Din närmaste chef är Magnus som är VD. Elnätsavdelningen ansvar för: Elnät Planering och genomförande av underhåll och investeringar Utredningar med kostnadsberäkningar Dokumentation av ledningsnät i vårt GIS-system (för närvarande Trimble NIS) Kundkontakter/kundmöten vid nyanslutningar, felanmälan, driftstörningar, reklamationer mm. Mätning av el, vatten och fjärrvärme. Som elnätschef kommer du inte bara ha det övergripande ansvaret för affärsområde elnät och dess tjänster, inklusive resultatansvar, utan också vara en viktig del av ledningsgruppen. Du förväntas kunna kliva ur din chefsroll och delta i det strategiska utvecklingsarbetet för hela bolaget. Utifrån din bakgrund och erfarenhet kan du även komma att ansvara för affärsområde stadsnät (Teamledare Christan tillsammans med Henrik och Fredrik). VEM ÄR DU? Vi söker dig som delar vår entusiasm och passion för att skapa en hållbar och effektiv elnätsverksamhet. Att arbeta proaktivt och ta initiativ är egenskaper vi värdesätter högt. Struktur, analys och förmågan att bygga starka relationer är viktigt då vi alltid har samarbete och kunden i fokus. Du har relevant teknisk utbildning på högskolenivå eller likvärdig erfarenhet. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt B-körkort är ett krav. Tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter ses som meriterande. SKARA ENERGI ERBJUDER DIG En trevlig och lättsam arbetsmiljö där skrattet aldrig är långt borta. Ett ansvarsfullt uppdrag med varierande utvecklande arbetsuppgifter. Vi är ett litet företag men vi är breda och mångsidiga och alla rycker in där det behövs. Stora möjligheter för dig som vill växa tillsammans med oss. En fin och trivsam miljö både i och kring våra arbetslokaler. VILL DU VETA MER? Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du kan passa in i vårt positiva arbetsklimat, ser vi fram emot din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar Skara Energi AB med Nexer Recruit. Kontakta gärna ansvarig rekryterare Stefan Larsson på telefonnummer: 073 08 46 816 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-02-26. OM SKARA ENERGI ABSkara Energi är ett kommunalägt bolag med cirka 39 medarbetare och en omsättning på ca 170 miljoner kronor. Vi är stolta infrastrukturbyggare för kommunen och ansvarar för elnät, fjärrvärme, vatten och avlopp samt bredband. På Skara Energi är våra medarbetare hjärtat i vår framgång. Vi är smarta, känner tillit och har passion för vårt arbete. Tillsammans skapar vi världens bästa liv i Skara. Välkommen att bli en del av vårt positiva och kompetenta team!
Vill du arbeta med internationell försäljning, bygga relationer och vara med och forma framtidens lösningar inom industrin? Söker du ett arbete där du får växa, påverka och utmanas, på riktigt? Då kan rollen som Area Sales Manager hos MannTek Solutions vara det du letar efter. Som Area Sales Manager blir du en viktig del av ett engagerat team som arbetar globalt med att sälja tekniska helhetslösningar. Du är med från första kontakt till färdig affär – alltid med fokus på att förstå kundens behov, skapa värde och bygga långsiktiga relationer. Hos oss får du arbeta nära en chef som är närvarande, genuin och passionerad i sitt ledarskap. Här får du inte bara utrymme att ta ansvar, utan också möjlighet att växa, både som person och i din roll. Vi tror på att utvecklas tillsammans, och du kommer få ta del av mycket kompetens, stöttning och ett lag som vill framåt. Du har med dig en teknisk bakgrund, gärna inom industrin eller från liknande tekniskt komplexa miljöer. Det viktigaste är dock att du har ett starkt intresse för teknik, systemförsäljning och att förstå kundens behov. Du är nyfiken, har ett affärsdriv och motiveras av att skapa värde genom smarta och hållbara lösningar. DIN VARDAGDu kommer ha ett omväxlande och dynamiskt arbete där ingen dag är den andra lik. Rollen är internationell, men du utgår från vårt kontor i Mariestad, där du har nära till både kollegor, kunder och teknisk expertis. I din vardag kommer du att: Identifiera nya affärsmöjligheter och bygga upp kundrelationer världen över Ta fram kundanpassade lösningar tillsammans med projektteam och specialister Driva hela säljprocessen - från första möte till offert, förhandling och avslut Representera företaget på mässor, seminarier och kundevent Vara en naturlig brygga mellan teknik, kund och marknad Resa internationellt i samband med mässor, seminarier och kundevent VEM ÄR DU? Vi söker dig som är trygg i mötet med människor och har ett naturligt affärstänk. Du gillar att ta initiativ, bygga relationer och skapa resultat tillsammans med andra. Du är nyfiken, snabbfotad och trivs i en roll där tempot ibland är högt – men där glädje, lojalitet och laganda alltid är grunden. Vi tror att du har: Minst tre års erfarenhet av försäljning, affärsutveckling eller kundrelationer God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt – på svenska och engelska Ett intresse för teknik och system, gärna med förståelse för industrins vardag En vilja att växa – både professionellt och personligt Förmåga att se helheten och tänka långsiktigt i det du gör Men framför allt söker vi dig som har en passion för försäljning och en stark drivkraft att utvecklas, tillsammans med oss. VILL DU VETA MER?I den här rekryteringen samarbetar MannTek tillsammans med Nexer Recruit. Kontakta gärna ansvarig rekryterare Amanda Eksell via e-post: [email protected]. telefon 070-7434173. Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-06-18. OM MANN TEKNIK ABMannTek är världsledande inom sina produktområden med säte i Mariestad. Företaget omsätter cirka 400 Mkr, har 130 medarbetare och dotterbolag i Kina, Indien och UAE samt säljkontor i bl.a. Tyskland, Holland, Spanien, England och Argentina. Exportandelen är 99 %. Vi tillverkar utrustning för säker och spillfri hantering av bränslen, kemikalier och gaser, där LNG är ett växande segment. MannTek är marknadsledande på kompletta bunkringssystem för fartyg, inklusive installation och global service. Expansionen omfattar även automation, slangar, säkerhetskopplingar och system för framtida bränslen som vätgas, metanol och ammoniak. Vi leder utvecklingen inom system för hantering av flytande vätgas (LH2) och är först i världen med sådan utrustning för bl.a. fordonstillverkning, rymdindustrin och skeppsbyggnad. Vi är stolta över vår företagskultur och är fullständigt övertygade om att kultur slår strategi. Vi tror på en stark gemenskap och att allas insatser är lika mycket värda. Vill du ha ett jobb där du kan utveckla dina idéer och få utlopp för din framåtanda och kreativitet då är möjligheterna obegränsade. Hos oss får du vara med på en resa där du lär dig mycket, får stort ansvar och blir en viktig del av ett lag som jobbar nära varandra. Vi är stolta över det vi gör - och ännu stoltare över hur vi gör det.
Metsä söker nu Elektriker till Framtidsfabriken i Mariestad Metsä Group är en framgångsrik koncern inom skogsindustrin med rötter i de finska skogarna – vårt moderbolag är ett kooperativ av över 90 000 skogsägare. Metsä Groups affärsområde för mjukpapper och mat- och bakplåtspapper, Metsä Tissue, tillverkar hygienprodukter för hushåll och professionellt bruk, samt mat- och bakplåtspapper. Våra högkvalitativa lokalt producerade varumärken – Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin och SAGA – skapar en renare vardag. Metsä Tissues vision är att etablera Framtidsfabriken i Mariestad, som tar Metsäs bruk in i en ny era av mjukpappersproduktion. Med investeringen i Mariestad på 370 MEUR blir Metsä Tissue ett ledande företag vad gäller hållbar mjukpappersproduktion i Sverige och i Skandinavien med våra starka varumärken Lambi, Serla och Katrin. Investeringen är en av de största i Europa och den största inom Metsä Tissue. Metsä befinner sig i en expansiv fas och arbetar nu med att modernisera fabriken i Mariestad. Det kommer att vara en innovativ arbetsplats med högkvalitativa maskiner, ny teknologi med drifts- och miljöprestanda i världsklass samt hållbarhet som ledstjärna. Metsä behöver nu förstärka sitt team med flera engagerade, kvalitetsmedvetna och resultatinriktade Elektriker som vill vara en del av Metsäs utvecklingsresa. Läs mer nedan och sök redan idag! Vad blir din roll på Metsä? Som Elektriker kommer du arbeta med maskiner och utrustningar där pappersmaskiner, konverteringslinjer och övrig utrustning för processen ingår. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utföra underhållsaktiviteter såväl avhjälpande, förebyggande och planerat. Du kommer även att arbeta med installationer och vara delaktig vid omyggnationer. Du utför förbättringsarbete och optimering av maskinutrustningar mot uppsatta mål. Du är en lösningsorienterad person som ser möjligheter då problemlösning och felsökning är grunden i en stor del av arbetet. Vi söker personal till dagtid. Skift och beredskapstjänstgöring kan förekomma. Vem är du? Som elektriker hos oss kommer du att arbeta med avancerade maskiner och utrustning som innefattar pappersmaskiner, konverteringslinjer, höglager och annan processrelaterad teknologi. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att utföra avhjälpande, förebyggande och planerat underhåll. Du kommer även att medverka vid installationer, ombyggnationer samt arbeta med förbättringar och optimering av maskinutrustning i linje med uppsatta mål. Kvalifikationer Gymnasieutbildning inom el/automation eller motsvarande erfarenhet Gedigen erfarenhet inom el, programmering (PLC, DCS) och drivsystem God praktisk förmåga och erfarenhet av felsökning God datorvana God förmåga att kommunicera i svenska och engelska i såväl tal som skrift B-körkort Meriterande Erfarenhet av elkonstruktion och arbete i CAD Kunskap om papperstillverkningsprocessen Vad erbjuder Metsä? Säkerhet och professionalism – Bli en del av vårt team som håller våra anläggningar i drift. Var och en av oss är specialist inom sitt område och har möjlighet att förbättra och förnya sitt arbetssätt. Med modern teknik och fokus på säkerhet skapar vi trygga och moderna arbetsplatser där du kan se fram emot en lång och givande karriär. Genom att använda och utveckla olika kompetenser varje dag tillför vi variation och utmaningar till vårt dagliga arbete. I denna tjänst kommer du att erbjudas en rolig och spännande resa där du kommer att vara en viktig del i utvecklingen av Metsäs verksamhet. På Metsä erbjuds du chansen att få arbeta på ett spännande företag i teknisk framkant. Vi erbjuder en unik produktionsmiljö, kompetenta kollegor, ett stimulerande arbete med stora möjligheter att utvecklas inom ditt område, med både interna- och externa utbildningsmöjligheter. Läs gärna mer om Framtidsfabriken på https://www.metsagroup.com/sv/metsatissue/framtidsfabriken-i-mariestad/ Vill du veta mer? I den här rekryteringen samarbetar Metsä Tissue med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Metsä Tissue. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amanda Eksell via e-post: [email protected] alternativt Stefan Larsson via e-post: [email protected] . Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-06-15 Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
A dynamic and forward-thinking company in the construction-related industry is now seeking a Sales Manager with a passion for structured leadership, strategic growth, and strong business outcomes. This is a confidential recruitment process managed by Nexer Recruit. We're looking for someone who thrives on developing people, driving change, and ensuring that the sales process is both smart and customer-focused, from first contact to closed deal. YOUR DAILY WORKAs Sales Manager, you will lead the sales department and take full ownership of driving both performance and strategic direction. You will work closely with your team to prioritize the right opportunities, build high-quality proposals, and ensure each deal contributes to long-term success. This is a role for someone who enjoys being hands-on, whether it's coaching individual team members, refining sales processes, or setting clear targets and deadlines that move the business forward. A key part of your work will be helping the team understand what sets the company apart: the added value customers get beyond just the product. You’ll reinforce the importance of thorough needs assessments, and ensure this customer-first mindset is reflected across the entire sales journey. WHO YOU AREYou're a business-driven leader with a strong track record in B2B sales, ideally within project-based or construction-related industries. You bring both operational focus and strategic insight, and you know how to build a sales culture that thrives on structure, accountability, and collaboration. We're looking for someone who: Has experience in technical or solution-based sales Is confident leading complex sales processes, including contract negotiation and follow-up Brings a structured, process-oriented approach to sales leadership Is comfortable setting clear goals, tracking performance, and driving change when needed Has strong people skills and enjoys mentoring others to grow Communicates fluently in both Swedish and English Experience from construction, contracting, or technical environments is an advantage, but more important is your ability to make things happen and to bring others with you on the journey. WANT TO KNOW MORE?This recruitment is managed by Nexer Recruit on behalf of a confidential client. If you have any questions, you're welcome to contact the responsible recruiter Amanda Eksell at +46 70 743 41 73 or via email at [email protected]. You can also reach out to Stefan Larsson at +46 73 084 68 16 or [email protected]. We review applications on an ongoing basis, so please submit your application as soon as possible – no later than June 22, 2025. ABOUT THE COMPANYOur client is a well-established and growth-oriented company headquartered in the Skaraborg region. With a clear focus on delivering customized solutions and building long-term partnerships, the company operates at the intersection of construction and customer value. More details will be shared with candidates who progress in the recruitment process.
Business Controller – Placering Skaraborg Är du en analytisk stjärna med öga för siffror och affärsutveckling? Vi söker vi nu en Business Controller till ett stabilt och långsiktigt företag i Skaraborg som vill vara med och driva lönsamhet och förbättring i en verksamhet med tydlig lokal förankring. I rollen kommer du att ansvara för att analysera affärsresultat och trender, identifiera möjligheter till effektivisering samt bidra med välgrundade beslutsunderlag till ledning och verksamhet. Genom att omvandla siffror till affärsinsikter blir du ett viktigt stöd i strategiska diskussioner och prioriteringar. Du kommer även att vara med och vidareutveckla våra ekonomiska processer, verktyg och arbetssätt – med målet att skapa ett datadrivet beslutsfattande som stärker hela organisationen. Du blir en nyckelperson i ett team som arbetar tätt ihop med olika delar av verksamheten. Rollen innebär ett nära samarbete med såväl ledningsgrupp som operativa chefer, där du genom din förståelse för både ekonomi och verksamhet fungerar som en bro mellan analys och handling. Vi söker dig som: Har gedigen erfarenhet av ekonomisk analys och uppföljning Är van att arbeta nära verksamheten och driva förändringsarbete Har stark samarbetsförmåga och kommunicerar tydligt med olika funktione Är trygg i Excel och gärna erfaren inom affärssystem Här får du möjligheten att kombinera kvalificerat ekonomiarbete med ett tydligt verksamhetsfokus – i en miljö där ditt bidrag verkligen märks. VILL DU VETA MER? Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Karlström via e-post: [email protected] eller telefon +46703020273 Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-06-15.
Är du en fena på automation och gillar att se dina lösningar komma till liv – både på skärmen och i verkligheten? Hos oss på Elektroautomatik får du kliva rakt in i komplexa projekt där tekniken står i centrum och ingen dag är den andra lik. Vi söker dig som har några års erfarenhet i ryggen och som vill fortsätta utvecklas i en miljö där kunniga kollegor, stora kunder och banbrytande teknik är vardag. DIN VARDAGSom programmerare hos oss arbetar du i längre projekt tillsammans med andra automationsspecialister. Det är en härlig mix av skrivbordsarbete, tester i vår verkstad i Skövde och driftsättning ute hos kund. Du är en viktig del av projektteamet, där du samarbetar tätt med projektledare, konstruktörer, montörer och andra programmerare. Ett projekt kan sträcka sig över flera månader, ibland ett helt år, vilket ger dig gott om tid att verkligen sätta dig in i tekniken, kundens behov och att leverera en lösning du är stolt över. Du programmerar PLC, arbetar med robotar och ofta även vision- och servosystem. Har du kompetens inom el och pneumatik är det ett stort plus. Som mer erfaren programmerare har du också ett naturligt ansvar i projekten och fungerar ofta som teknisk ledare. Du är med och planerar, guidar juniora kollegor och är ett viktigt tekniskt bollplank. VEM ÄR DU?Du har jobbat med automation ett tag och känner dig hemma i programmeringsmiljöer för PLC och robot. Kanske har du också erfarenhet av vision, kommunikationslösningar, servosystem eller el-konstruktion – det är meriterande, men inte ett krav. Det viktigaste är att du gillar att lösa problem, samarbeta i team och att du trivs med variationen i att växla mellan verkstad, kontor och kundmiljö. Du är självgående när det behövs, men tycker också om att jobba tätt ihop med andra i projekten. Kundkontakt ser du som en naturlig del av arbetet. Du har: Flerårig erfarenhet av PLC-programmering Bakgrund inom automation och/eller robotik God förståelse för industriella processer och kundanpassade lösningar Svenska i tal och skrift samt god teknisk engelska VILL DU VETA MER? I den här rekryteringen samarbetar Elektroautomatik tillsammans med Nexer Recruit. Kontakta gärna ansvarig rekryterare Amanda Eksell via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-06-08. OM KUNDENElektroautomatik är Sveriges största automationsintegratör och en helhetsleverantör inom automation. Vi levererar kundanpassade helhetslösningar – från förstudie och konstruktion till programmering, montering och driftsättning. Våra kunder finns inom tillverkningsindustrin, främst inom fordons-, livsmedels- och verkstadsindustrin. Vi har kontor i Skövde, Göteborg, Södertälje och Kungsrör, och över 200 medarbetare som tillsammans skapar framtidens produktionslösningar.
Vill du ha en nyckelroll i ett internationellt företag där du får kombinera strategi, inköp och logistik i ett sammanhang där hållbarhet, kvalitet och affärsnytta står i fokus? Rubix söker nu en erfaren och lösningsorienterad person som vill ta nästa steg i karriären och bli en viktig del i att utveckla vår nordiska drift- och leverantörsstruktur. Hos Rubix får du möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt med ansvar för hela försörjningskedjan, från inköp till slutleverans. Du blir central i att säkerställa smidiga flöden, starka leverantörsrelationer och rätt produkter på rätt plats i rätt tid. Det här är rollen för dig som trivs med att ta ansvar, driva förbättringar och arbeta affärsnära tillsammans med engagerade kollegor. DIN VARDAG I denna roll ansvarar du för att leda och utveckla Rubix driftsfunktioner i Norden. Det innebär bland annat: Övergripande ansvar för produktion, lager, logistik och inköp Strategiskt och operativt ansvar för vår nordiska leverantörsbas Implementera och anpassa Rubix Groups leverantörsstrategi Förhandla priser och leveransvillkor, inklusive hantering av prisökningar Introducera nya produkter och partners baserat på marknadsinsikter och trender Säkerställa en effektiv och operativ försörjningskedja från andra Rubix-länder och leverantörer Driva kostnadsbesparande, energieffektiva och hållbara lösningar i hela leverantörsledet Du har ett nära samarbete med vårt säljteam för att säkerställa att kundernas behov möts snabbt och effektivt, samt med lager- och logistikfunktioner för att skapa sömlösa och pålitliga leveranser. Personalansvar för teamledare inom inköp, lager och produktion, samt kategoriansvariga. VEM ÄR DU? Du är van vid att ta ansvar, fatta beslut och bygga starka relationer – både internt och externt. Med god marknadskännedom och ett lösningsfokuserat mindset har du förmågan att se helheten men också driva detaljer i mål. Du gillar struktur, är trygg i förhandlingar och brinner för att skapa förbättringar som gör verklig skillnad. Vi tror att du har: Några års erfarenhet inom inköp, logistik eller drift, gärna i en teknisk eller industriell miljö Mycket goda förhandlingsegenskaper Stark förståelse för leverantörsmarknaden och produktkategorier Förmåga att arbeta strukturerat och driva initiativ självständigt Kännedom om alternativa leverantörer och produkter är meriterande VILL DU VETA MER? I den här rekryteringen samarbetar Rubix med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Rubix. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amanda Eksell på telefonnummer: +46707434173 eller via e-post: [email protected] alternativt Stefan Larsson på telefonnummer: +46730846816 eller via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-06-01. OM RUBIX Rubix Sverige AB ingår i den nordiska delen av Rubix Group, med det svenska huvudkontoret beläget i Helsingborg. Med över 750 filialer i 22 länder och en omsättning på 3,15 miljarder euro är RUBIX Europas ledande leverantör av industriella produkter och tjänster, specialiserade på underhåll, reparation och drift (MRO). RUBIX har som ambition att förändra leveransen av produkter till industrin över hela Europa. Detta uppnår vi genom våra engagerade medarbetare, som besitter en unik förståelse för kundernas behov och en differentierad teknisk expertis.
Bankgirot söker en Storage & Backup Engineer till en växande del av organisationen i Stockholm. Vi har en unik position på Sveriges betalmarknad, som just nu genomgår sin största transformation i modern tid.Vår IT-organisation växer för att utveckla framtidssäkra lösningar som uppfyller internationella standarder och regelverk. Samtidigt säkerställer vi att det nuvarande betalsystemet fungerar stabilt och säkert – varje dag. Utvecklingen av framtidens betalningsinfrastruktur är i full gång och vi söker dig som vill vara en del av resan. Som Storage & Backup Engineer får du en nyckelroll i att säkra framtidens betalningslösningar på ett teknikbolag där vi brinner för vårt uppdrag – och för varandra. Din rollSom Engineer med inriktning mot storage och backup kommer du att spela en avgörande roll i uppbyggnaden av Bankgirots nya lagringsinfrastruktur. Vi har valt moderna och skalbara enterprise-lösningar med fokus på enkelhet, säkerhet och framtidssäkring. Då många av systemen är Microsoft-baserade, ser vi gärna att du har en bakgrund inom Microsoft-miljöer. Du kommer att ansvara för att implementera nya lagrings- och arkivlösningar, anpassade efter olika datatyper och verksamhetsbehov – från användardata till säkerhetsloggar och affärskritisk information. Rollen kräver förmåga att förstå och hantera domänspecifika krav, t.ex. när objektlagring ska införas eller hur långsiktig arkivering bäst utformas. Eftersom Bankgirot hanterar stora mängder data som ska sparas i många år, ligger tyngdpunkten i rollen på robusta, säkra och on-prem-lösningar. Dina huvudsakliga områden: Implementation och vidareutveckling av enterprise storage- och backup-lösningar Införande av nya arkiv- och lagringslösningar utifrån verksamhetens databehov Hantering av block-, objekt- och filbaserad lagring (SAN/NAS) Incidenthantering, förändringshantering och daglig drift av lagringsmiljöer Automatisering och integration via t.ex. Ansible (Infrastructure as Code) Dokumentation och uppföljning av lösningar och processer Deltagande i planering och kravställning för framtida lagringsarkitektur Vi söker dig som har I din vardag är du en central teknisk resurs i vår infrastrukturmiljö där du både arbetar operativt med drift och är en del av vår långsiktiga tekniska utveckling. Du jobbar nära andra experter i ett miljömedvetet, säkerhetskritiskt och affärsdrivet sammanhang. Fokus ligger på att hantera och vidareutveckla lösningar för säker lagring och backup – särskilt för information som måste ligga kvar on-prem, såsom loggdata, säkerhetshändelser och data från Bankgirots kärnsystem. Du samarbetar dagligen med andra funktioner inom Technology för att säkerställa att lösningar uppfyller verksamhetens krav och regelverk. En del av arbetet innebär även att stödja övergången till moderna driftsmodeller och tekniker – där vissa delar rör sig mot molnet, medan kärndata stannar i en kontrollerad miljö. Du har ett strukturerat, säkerhetsfokuserat och lösningsorienterat arbetssätt, med ett naturligt driv att förbättra och förenkla tekniska miljöer. Du är också bekväm med att hantera känsliga system i en miljö där tillgänglighet, säkerhet och regelefterlevnad är avgörande. Ett utvecklande arbete med bra förmånerSom vår nya kollega blir du en del av ett kompetent och positivt team där vi samarbetar och sätter högt värde på varandras kompetens och erfarenheter. Vi satsar mycket på hälsa och välmående och erbjuder generösa förmåner för dig som medarbetare. Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Liljeholmen i Stockholm. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Innan anställning beslutas genomförs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Intresserad?I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med Nexer Recruit. Har du frågor eller funderingar? Kontakta gärna rekryteringskonsult Johanna Värmfors: [email protected] eller 0730821230 eller Amanda Eksell: [email protected] eller +46 707 434 173 Läs om fler lediga tjänster från Bankgirot här. Vi ser fram emot din ansökan! Om BankgirotBankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar. Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar. Läs mer på www.bankgirot.se
Bankgirot söker en Linux Engineer till en växande del av organisationen i Stockholm. Bankgirot har en unik position på Sveriges betalmarknad, som just nu genomgår sin största transformation i modern tid. Vår IT-organisation växer för att utveckla framtidssäkra lösningar som uppfyller internationella standarder och regelverk. Samtidigt säkerställer vi att det nuvarande betalsystemet fungerar stabilt och säkert – varje dag. Utvecklingen av framtidens betalningsinfrastruktur är i full gång och vi söker dig som vill vara en del av resan. Som Linux Engineer får du en nyckelroll i att säkra framtidens betalningslösningar på ett teknikbolag där vi brinner för vårt uppdrag – och för varandra. Din rollDu blir en central del av Bankgirots omfattande transformationsresa och får en nyckelroll i att bygga vår helt nya "Greenfield"-lösning för en framtidssäker betalningsinfrastruktur. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med från grunden och skapa en modern plattform som formar Sveriges betalflöden. Som Linux Engineer blir du dessutom en nyckelperson i vår driftsorganisation inom affärsområdet Technology. Du får ansvar för både daglig drift och strategisk utveckling av vår Linuxplattform, och är med och formar lösningar med hög säkerhet och tillgänglighet i fokus. Du kommer att ha stort inflytande på våra tekniska vägval och arbeta i nära samarbete med interna och externa parter för att säkerställa stabil drift, vidareutveckling och leverans av IT-tjänster. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Vara med och forma och implementera vår moderna Greenfield-plattform Ansvara för drift, utveckling och förbättring av Bankgirots Linuxmiljö inkl VDI-lösning Säkerställa att IT-tjänster levereras enligt uppsatta krav och SLA:er Fungera som kravställare och koordinator gentemot interna och externa leverantörer Bidra till teknisk dokumentation och kunskapsdelning inom teamet Ha en nyckelroll i vårt säkerhets- och härdningsarbete för Linuxplattformen Arbeta med automatisering och Infrastructure-as-Code för att effektivisera drift och konfiguration Vi söker dig som har Ett genuint teknikintresse, en problemlösande inställning och en vilja att bidra till en säker och modern betalningsinfrastruktur. Du har en stark drivkraft att både drifta och vidareutveckla avancerade Linuxmiljöer, och vill vara en del av ett dedikerat team som är med och bygger framtidens plattform från grunden. Du trivs i en roll där du får kombinera operativt ansvar med strategiskt tänkande. I samarbete med arkitekter, teknikspecialister och driftteam ser du till att våra lösningar fungerar effektivt i vardagen, samtidigt som du proaktivt föreslår förbättringar och automatiseringar. Du har mycket goda kunskaper inom Linux systemadministration och är van att arbeta med skriptspråk som exempelvis Bash. Du har god förståelse kring drift av Linux virtuell desktop Image. Du har erfarenhet av att använda automationsverktyg och Infrastructure-as-Code-lösningar, såsom Ansible, för att skapa stabila och effektiva IT-miljöer. Du har också god förståelse för säkerhetsarbete kopplat till Linuxplattformar, inklusive härdning, samt ett intresse för DevOps och cloud-native-arkitekturer. Din bakgrund inkluderar arbete i miljöer med höga krav på tillgänglighet och kontinuitet, och du är bekant med ITIL-ramverket som stöd för strukturerad IT-drift. Du har sannolikt en relevant akademisk utbildning, eller motsvarande erfarenhet som har gett dig djup kompetens inom området. Ett utvecklande arbete med bra förmånerSom vår nya kollega blir du en del av ett kompetent och positivt team där vi samarbetar och sätter högt värde på varandras kompetens och erfarenheter. Vi satsar mycket på hälsa och välmående och erbjuder generösa förmåner för dig som medarbetare. Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Liljeholmen i Stockholm. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Innan anställning beslutas genomförs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Intresserad?I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med Nexer Recruit. Har du frågor eller funderingar? Kontakta gärna rekryteringskonsult Amanda Eksell: [email protected] eller +46 707 434 173 Läs om fler lediga tjänster från Bankgirot här. Vi ser fram emot din ansökan! Om BankgirotBankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar. Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar. Läs mer på www.bankgirot.se
Vill du vara med och leda förändring i en globalt framstående organisation? Hos Nammo Sweden i Karlsborg får du en central roll i att driva vår produktionsavdelning framåt. Vi söker en erfaren och driven Produktionschef som har en dokumenterad förmåga att leda genom andra chefer och skapa en stark, engagerad och resultatorienterad kultur. Denna strategiskt viktiga position innebär stort ansvar och en möjlighet att påverka på hög nivå. Din vardag Som Produktionschef på Nammo Sweden leder du inte bara den dagliga produktionen – du ansvarar för att utveckla och stötta dina teamledare och avdelningschefer. Du arbetar nära hela ledningsgruppen och rapporterar direkt till Sitechefen. Du är en del av ett team som ständigt strävar efter att förbättra våra processer och skapa en kultur av ständig utveckling. I rollen ingår bland annat: Ansvara för produktionen med ett starkt fokus på kvalitet, effektivitet och säkerhet Leda och stötta teamledare och avdelningschefer för att säkerställa ett effektivt och engagerat arbetssätt Budgetansvar och bemanningsplanering för att säkerställa att produktionsmål uppnås Utveckla och följa upp mål och nyckeltal för att optimera verksamhetens resultat Leda och implementera förbättringsarbete genom en LEAN-baserad kultur Säkerställa en god arbetsmiljö samt att alla lagar och riktlinjer efterlevs noggrant Vi söker dig som har Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att vara chef inom tillverkningsindustrin, gärna med erfarenhet av att leda andra chefer. Du är strategisk, strukturerad och har en förmåga att kombinera ett operativt närvarande ledarskap med ett långsiktigt helhetsperspektiv. För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du har: Minst 3 års erfarenhet som 2:a linjens chef inom tillverkningsindustri Dokumenterad erfarenhet av att leda andra chefer/teamledare och driva förändringsarbete Högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet Stark LEAN-kompetens och vana att leda förbättringsarbete Mycket god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska B-körkort Som ledare är du förtroendeingivande, beslutsam och skapar engagemang i din organisation. Du har förmågan att fatta beslut i komplexa situationer och leder med tydlighet och integritet. Vill du veta mer? Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekryteringen samarbetar Nammo med Nexer Recruit. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Karlström via e-post: [email protected] eller telefon +46703020273. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-06-05. Om kunden Nammo-koncernen har ca 3.300 anställda och finns representerade i 11 länder världen över. Verksamheten omfattar utveckling, produktion och försäljning av högteknologiska försvarsprodukter samt miljövänlig demilitarisering. Nammo Sweden AB finns på tre orter i Sverige och har ca 500 anställda. Nammo är ett värderingsstyrt företag och våra värderingar Engagemang, Precision och Omtanke genomsyrar hela vår verksamhet.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 60 jobb