Lediga jobb i Karlsborg

Sök totalt 52 lediga jobb i Karlsborg

Enhetschef Individ- och familjeomsorgen (IFO)
Karlsborgs kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Är du en ledare med hjärta för socialt arbete? Kom och gör skillnad som IFO-chef! Arbetsplatsen Socialförvaltningen i Karlsborg ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning samt kommunal hälso- och sjukvård. Förvaltningen har ca 280 medarbetare. Individ- och familjeomsorgsenheten ansvarar för all myndighetsutövning inom socialtjänsten, öppenvård och verkställighet av boendestöd. Som IFO-chef har du två stycken 1:e socialsekreterare som stöd i ditt arbete. Enheten har drygt 20 personer anställda i olika roller; socialsekreterare, handläggare SOL/LSS, familjebehandlare, alkohol- och drogterapeut, boendestödjare samt administratör. Vi möter människor i alla åldrar, när dom är i behov av stöd i vardagen. Vårt team är engagerat i att skapa en trygg och respektfull miljö som främjar tillväxt och utveckling, både för de individer vi stödjer och för våra medarbetare.  Du kommer att arbeta tillsammans med ett passionerat och kompetent team som värdesätter samarbetsförmåga och delaktighet. Tillsammans strävar vi efter en helhetssyn där vi ser till individens hela livssituation för att ge det mest effektiva stödet.  Arbetsuppgifter Som chef i Karlsborgs kommun är du arbetsgivarens företrädare och har det övergripande ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet samt omvärldsanalys inom ditt ansvarsområde. Du förväntas leda och utveckla verksamheten utifrån fastställda mål, riktlinjer och budget. Du leder, motiverar och ger förutsättningar för dina medarbetare att uppnå gemensamma mål samt skapar engagemang, delaktighet och främjar en god arbetsmiljö. I denna roll kommer du även att vara en nyckelperson i det stora omställningsarbetet som pågår i och med ny socialtjänstlag. Som Enhetschef inom Individ- och familjeomsorgen (IFO) kommer du att spela en central roll i att leda och utveckla våra tjänster för att säkerställa en högkvalitativ och individanpassad omsorg. Till din hjälp finns stödfunktioner inom HR och ekonomi och du ingår i socialförvaltningens ledningsgrupp, regionala nätverk samt rapporterar direkt till socialchef.   Du kommer även att arbeta nära andra enheter och externa aktörer, vilket innebär att du aktivt bidrar till ett tvärprofessionellt samarbete för att skapa de bästa förutsättningarna för våra individer och familjer.  Kvalifikationer Vi söker dig som har en god förmåga att planera och driva ditt arbete framåt mot uppsatta mål. Du har ett professionellt förhållningssätt och är trygg och stabil i din roll. Du är en ansvarstagande, närvarande och entusiasmerande ledare som ger medarbetarna det stöd de behöver för att utföra sitt arbete. Du har en mycket god samarbetsförmåga och trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Du har en förmåga att se hela bilden och prioritera insatser utifrån ett helhetsperspektiv. Du förstår hur olika faktorer samverkar inom individ- och familjeomsorgen. Tjänsten förutsätter att du är väl förtrogen med verksamhetens uppdrag, liksom den lagstiftning som är relevant inom området och att du har en socionomexamen, eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet från tidigare chefstjänster, gärna inom socialtjänsten, är ett krav.  Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Karlsborgs kommun använder vi oss av rekryteringsverktyget Varbi. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Varbi genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Karlsborgs kommun som arbetsgivare Karlsborgs kommun med sina ca 7 000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel - En guldplats helt enkelt, vilket du kan ta del av via film https://youtu.be/aiKLf7PYHiQ Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet.  Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl a Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda. Kika gärna in och ta del av vår vardag på vårt https://www.instagram.com/karlsborgs_kommun/

Igår
Sista ansökan:
11 maj 2025
Skjutfältsofficer, Övnings- och skjutfältsdetaljen Karlsborg
Försvarsmakten
Specialistofficerare

Befattningen erbjuder Vill du vara en del av Försvarsmaktens utveckling där du får möjlighet att stödja huvuddelen av Sveriges förband? Trivs du med att hålla många bollar i luften? Är du en person som sporras av en stor bredd av uppgifter? Då kan du vara rätt person för oss! Om befattningen Som skjutfältsofficer vid övnings- och skjutfältsdetaljen Karlsborg ingår du i ett arbetslag där du kommer att utgöra en viktig kugge. Att jobba på ett skjutfält innebär väldigt varierande arbetsuppgifter, där huvuddelen av uppgifterna riktar sig mot att förbanden ska kunna genomföra kvalitativa övningar. Då vi är en liten arbetsplats där vi löser en stor mängd varierande arbetsuppgifter är det viktigt att man är öppen för att lösa uppgifter som även ligger utanför sitt ansvarsområde. Detaljen jobbar som ett lag med förbandens verksamhet i centrum. För att alltid kunna leverera stöd till förbandens verksamhet strävar vi efter hög grad av redundans vad gäller kompetenser inom arbetslaget. Detta medför att det finns stor möjlighet till personlig utveckling mot önskade kompetenser. Några av arbetsuppgifterna som landar på skjutfältsofficeren är stötta förbanden med befattningen biträdande säkerhetschef, ansvara för övervaknings- samband- och säkerhetssystemen under skjutning. Om Övnings- och skjutfältsdetaljen Karlsborg Detaljen lyder under övnings- och skjutfältsavdelningen som finns vid Garnisonsenheten vid Skaraborgs regemente i Skövde. Avdelningen består av fem geografiskt spridda underställda övnings- och skjutfältsdetaljer vilka stödjer Försvarsmaktens förband med bland annat övningsfält, skjutfält, skjutbanor och övriga anordningar för att utveckla krigsförbanden. För ytterligare information om Garnisonsenheten, vänligen se annons på www.forsvarsmakten.se/lediga jobb Övnings- och skjutfältsdetaljen Karlsborg består av tre specialistofficerare och fem civilanställda. Detaljens uppgift är att stödja förband med förutsättningar för att kunna bedriva övning och skarpskjutningar på Försvarsmaktens fält runt Karlsborg. Det innefattar att stödja med övervakning vid skarpskjutning med radar och/eller båt samt tillse att det finns tillgång till målmateriel. Hålla god ordning på de två skjutfält, två skjutbanor, fyra övningsfält, ett övningshus, brandbana och handgranatsbana samt flertalet värmestugor som finns på övningsfälten ingår också i uppdraget. Kvalifikationer ·Yrkesofficer ·B-körkort ·God fysisk hälsa – arbetsplatsen tränar enligt FMFysS och har fastställda fyskrav Meriterande ·God förmåga i skjutgränsdator ·God förmåga i FUSA ·Förarbevis arbetsmaskiner Personliga egenskaper Som person bör du vara ansvarstagande, ordningsam och lösningsfokuserad. Du måste ha god samarbetsförmåga, personlig mognad och vara analytisk i säkerhetsarbetet. Du är lojal mot fattade beslut och agerar prestigelöst. Befattningen passar dig som kan förstå och analysera komplexa situationer och problem. Du har lätt för att kommunicera och skapa kontaktnät, såväl inom Försvarsmakten som utanför. Du växlar på ett självklart sätt mellan självständigt arbete och lagarbete. Vårt mål är att ge bästa möjliga stöd till förbanden. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid. Kvälls- och helgtjänst förekommer regelbundet. Tjänsteresor såväl med som utan övernattning förekommer, både för att stödja inom egen avdelning och för att stödja Försvarsmaktens övningsverksamhet. Fysisk träning genomförs under arbetstid mot utsatta mål och krav. Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Kråks skjutfält, Karlsborg Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast 2025-07-28 Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. För upplysningar om befattningen kontakta C Övnings- och skjutfältsdetaljen Karlsborg  Daniel Långh, tfn 010-826 50 00, begär koppling till mobiltelefon För information om rekryteringsprocessen kontakta HR-generalist Eva Emanuelsson, tfn 010-826 50 00 (ledig v 527-531) Facklig företrädare: OF Skaraborgarna Niclas Sköld, tfn 010-826 50 00 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Skaraborgs regemente, P 4 har verksamhet från Älvdalen i norr till Remmene i söder. Ledningen sitter i Skövde där huvuddelen av värnpliktsutbildningen sker. Regementets uppgift är att rekrytera och utbilda värnpliktiga och personal till två pansarbataljoner, ett tungtransportkompani och ett brigadspaningskompani. P 4 ansvarar också för en brigadstab som vid kris och krig ska leda stora delar av arméns förband. Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/p4 Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan såväl som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juli 2025
Tandhygienist, Karlsborg

I Folktandvården Västra Götaland bidrar du till jämlik hälsa och livskvalitet för alla människor i alla livets stunder. Här möter du en kultur präglad av samarbete, engagemang och glädje och har tillgång till modern teknik och experter inom alla områden. Det finns alltid någon att lära av och många att trivas med. Vi erbjuder stabiliteten för en trygg vardag och möjligheter att växa under hela ditt fortsatta yrkesliv. Bli en del av något större. Välkommen till Folktandvården! Nu söker vi en tandhygienist som vill göra skillnad Huvuduppdrag och arbetsuppgifter På Folktandvården Karlsborg träffar du patienter i alla åldrar med många olika vårdbehov. Som tandhygienist hos oss har du en viktig roll för att patienterna ska känna sig bra bemötta och trygga under sitt besök. Du får användning av hela din kompetens samtidigt som tjänsten också ställer krav på både kreativitet, empati och servicekänsla. I tjänsten ingår bland annat: Att vara en viktig del i klinikens hälsofrämjande och förebyggande tandvård för alla åldrar Arbete med egna undersökningar samt att identifiera, bedöma och planera lämpliga munhälsovårdsinsatser Uppsökande tandvård på äldreboenden Hos oss arbetar idag sammanlagt 10 medarbetare. Läs gärna mer om våra öppettider och hur du hittar hit: Folktandvården Karlsborg - Folktandvården (vgregion.se) Kompetenskrav och profil Legitimerad tandhygienist Intresse för både barntandvård och vuxentandvård Kunskaper i svenska språket som motsvarar svenskt gymnasium eller Svenska C1 i såväl tal som skrift Förmåga att organisera och prioritera arbetet på ett effektivt och klokt sätt Kunna ge ett stabilt och lugnt intryck även när det är mycket att göra Förmåga att samarbeta och relatera till andra människor på ett lyhört sätt Är du ny i yrket får du ett individuellt upplagt handledningsprogram under första året. Handledningen är en del av vårt utvecklingsprogram, där även nätverksträffar, team- och kommunikationsutbildning samt auskultation på specialist- eller allmäntandvårdsklinik ingår. Om rekryteringsprocessen Du som inte redan är anställd hos oss blir kontaktad av rekryterare på HR-enheten för intervju. Efter ansökningstidens slut gör klinikchefen ett urval av de sökande och kallar till intervju på kliniken. Dessa intervjuer är planerade till vecka v 19-20. Folktandvården Västra Götalandsregionen gör kontroll i misstanke- och belastningsregister innan anställning. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
6 maj 2025
Arbetsterapeut

Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss Närhälsan Karlsborg rehabmottagning söker nu efter en legitimerad arbetsterapeut som vill bli en del av teamet på mottagningen. Vi är en liten arbetsgrupp bestående av fysioterapeuter/sjukgymnaster och arbetsterapeuter som samarbetar tätt och tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet. I samma byggnad som rehabmottagningen finns Närhälsans vårdcentral vilket gynnar samarbetet. Vår mottagning ligger i nära anslutning till kollektivtrafiken.  Karlsborg ligger vid Vättern i ett vackert landskap med spännande natur och flera sjöar, vilket ger goda förutsättningar för en aktiv fritid med sport och friluftsliv. Det finns gott om vackra strövområden, vandringsleder och motionsspår och kommunen satsar aktivt på kultur för både unga och gamla. Närmsta större stad är Skövde och det finns väl utbyggd bussförbindelse mellan orterna. Läs gärna mer om kommunen på www.karlsborg.se Som anställd inom Närhälsan erbjuds du olika former av utvecklingsmöjligheter exempelvis genom internutbildningar och mentorskapsprogram. På arbetsplatsen arbetar vi aktivt med utvecklingsarbete för att ständigt förbättra arbetssätt och på bästa sätt möta våra patienters behov. Läs gärna mer om de fördelar och förmåner vi erbjuder i Närhälsan: Länk till vår hemsida Om arbetet Dina arbetsuppgifter är att bedöma och behandla patienter i alla åldrar. Vanliga tillstånd hos patienter du som arbetsterapeut möter är: nedsatt handfunktion, smärta, neurologi, kognitiv påverkan samt psykisk ohälsa. Arbetet innefattar även förskrivning av hjälpmedel och intyg för bostadsanpassning. Tillsammans med patient läggs en personlig plan för rehabiliteringen.   Arbetet är förlagt på mottagningen, digitalt samt via hembesök. Visst arbete är möjligt att utföra på distans. Behandlingen av patient sker såväl individuellt som i grupp.  Arbetet innefattar ett tätt samarbete med andra professioner, både på den egna mottagningen och med andra samverkansparter. Du och dina kollegor ansvarar tillsammans med chefen för verksamhetens utveckling i ett ständigt pågående förbättringsarbete.    Om dig Du är legitimerad arbetsterapeut. Det är meriterande om du har 15 hp i neurologisk rehabilitering efter avslutad grundutbildning samt intresse av att arbeta i neurovårdteam. Har du tidigare erfarenhet inom yrket och primärvård är även det meriterande. Vi söker dig som är lyhörd, har en god kommunikationsförmåga och kan identifiera individernas unika behov då du möter många olika människor. Du kan planera ditt arbete på ett effektivt och organiserat sätt utifrån verksamhetens mål. Då arbetsbelastningen varierar och oförutsedda händelser kan uppstå ser vi att du är flexibel samt självständig. För dig är det en självklarhet att samarbeta med kollegor och övriga samarbetsparter i arbetet. Du delar även Närhälsans kärnvärden Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande.  Övrigt Resor i tjänsten förekommer.   Intervjuer på mottagning sker löpande.  Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen  Urval sker i två steg. Första urvalet görs av rekryterare på HR-avdelningen som kallar kandidater till telefonintervju. Efter ansökningstiden gör rekryterande chef ett andra urval av de sökande och kallar till en intervju på mottagningen.  Vi använder oss av kompetensbaserade intervjuer vilket innebär att svaren på frågorna ska baseras på faktiska situationer. Det är viktigt att du beskriver så konkreta situationer som möjligt och försöker undvika generaliserande svar – detta för att vi ska kunna förstå situationen, varför du agerade som du gjorde och vad resultatet blev. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
7 maj 2025
Junior tekniker sökes till Eltel i Karlsborg
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Gillar du att arbeta praktiskt och har ett intresse av tele eller teknik? Då kan detta vara arbetet för dig! Söker du ett intressant teknikjobb är Eltel Networks arbetsplatsen där du kan utvecklas. Eltel är en ledande aktör inom kritisk infrastruktur och erbjuder tjänster som möjliggör förnybar energi och högpresterande kommunikationsnät. Företaget designar, planerar, bygger och säkrar driften av nätverk som är avgörande för ett hållbart och uppkopplat samhälle. Genom att skapa robusta lösningar för el- och kommunikationsinfrastruktur bidrar Eltel till att stödja både dagens behov och framtidens krav. Deras arbete främjar en mer hållbar utveckling och skapar en grund för en effektiv och stabil uppkoppling för kommande generationer. Som Tekniker åt Eltel kommer du arbeta med kabeldragning och montage av kabelstegar. En erfaren tekniker kommer att finnas på plats för handledning. En stor del av arbetet innebär att förlägga kabel utomhus i marken. Vidare ingår montage av accesspunkter i tak eller på vägg, vilket innebär att man skruvar fast 4 skruvar och sedan klickar på en accesspunkt. Inledningsvis kommer fiber svetsas av en erfaren tekniker, medan kontaktering av CAT6-kablar (vanligt datanät) görs av den sökande, men på sikt möjlighet med mer. Uppdraget inleds med en 6 månaders provanställning, med chans till förlängning/övertag. Arbetet sker initialt dagtid på vardagar. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och har en stark arbetsmoral. Du trivs med att arbeta fysiskt, är händig och har en positiv inställning till att ta dig an praktiska uppgifter. Det är viktigt att du är fokuserad i ditt arbete, samt har viljan att lära dig. Som person är du även strukturerad och noggrann i ditt arbete. Erfarenhet inom el är meriterande, exempelvis genom gymnasial utbildning inom el och fiber eller genom tidigare praktisk erfarenhet. Körkort är ett krav. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd via StudentConsulting och arbetar sedan ute för Eltel. Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

4 dagar sedan
Sista ansökan:
11 maj 2025
Familjehemskonsulent

Har du erfarenhet av familjehemsvård/handledning/behandlingsarbete så kan vi erbjuda dig en spännande tjänst som Familjehemskonsulent. Verkstan- för dialog och samspel i Skaraborg AB samt INN Omsorg AB växer och behöver nya medarbetare. Som familjehemskonsulent arbetar du med rekrytering, utredning, behandling, utbildning och att ge stöd, vägledning samt handledning till våra konsulentstödda familjehem. Våra familjehem finns över hela Sverige men främst i Västra Götaland, Värmland, Östergötland, Södermanland, Jönköping, Örebro och Halland. Tjänsten inleds med provanställning för att övergå till tillsvidareanställning. Tjänsten är på heltid. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss: Verkstan- för dialog och samspel i Skaraborg AB & INN Omsorg AB har IVO tillstånd att bedriva konsulentstödd familjehemsvård samt öppenvård. Verksamheten erbjuder stöd och handledning till våra familjehem samt behandlingsinsatser till våra förstärkta familjehem och den placerade. Vårt fokus är kvalité och barnets bästa. Vi som arbetar i företaget har en bred vård - och behandlingskompetens både från den privata samt offentliga sektorn. Vi har lång erfarenhet av att möta barn, ungdomar som på olika sätt är i behov av socialtjänstens stöd och insatser. Vi brinner för att utvecklas och är duktiga på att försöka hitta lösningar. Vi jobbar alltid systematiskt genom de genomförandeplaner som upprättas. Om dig: Vi söker dig som har en socionomutbildning eller beteendevetenskaplig utbildning på minst 180 hp. Vi ser att du gillar utmaningar och personlig utveckling. Du är även en person som är passionerad av sociala arbete, som är engagerad och driven samt har lätt att skapa förtroendefulla relationer. Du behöver kunna jobba självständigt utifrån mål och uppdrag utan att tappa farten och samtidigt kunna vara en teamspelare. Lösningsfokuserad, flexibel, organiserad samt att du älskar att köra/åka bil är viktigt. Du måste ha en hög servicekänsla och vara stresstålig då hög tillgänglighet krävs. Ha körkort och tillgång till bil. Meriterande för oss är: Erfarande av myndighetsutövning Handledarutbildning Utb. Inom manualstyrda behandlingsprogram Steg 1 utbildad Vi tillämpar löpande intervjuer för tillsättning av tjänsten. Skicka ditt CV och personliga brev till: [email protected]

4 dagar sedan
Sista ansökan:
22 juni 2025
Tullansvarig
Nammo Sweden AB
Affärs- och företagsjurister

Nammo-koncernen har ca 3.300 anställda och finns representerade i 11 länder världen över. Verksamheten omfattar utveckling, produktion och försäljning av högteknologiska försvarsprodukter samt miljövänlig demilitarisering. Nammo Sweden AB finns på fyra orter i Sverige och har ca 500 anställda. Nammo är ett värderingsstyrt företag och våra värderingar Engagemang, Precision och Omtanke genomsyrar hela vår verksamhet. Tullansvarig Skulle du trivas i en roll där du har helhetsansvar för tullhanteringen inom Nammo i Sverige samtidigt som du samarbetar brett inom bolaget? Nu utökar vi organisationen med en Tullansvarig för den svenska verksamheten! I rollen som Tullansvarig får du möjligheten att göra skillnad genom att bidra med din kunskap och expertis genom att utveckla arbetet inom ansvarsområdet. Hos oss får du förmånen att tillhöra ett unikt och framgångsrikt företag som uppmuntrar och ger dig förutsättningar till personlig och yrkesmässig utveckling. Om rollen Rollen som Tullansvarig innebär ett helhetsansvar för tullhantering, exporter och importer till och från Sverige. I dagsläget sköts mycket av vår tullhantering lokalt på site vilket vi nu ser en möjlighet att förändra och arbeta mer sammanhållande. Här har du som Tullansvarig ett ansvar att sätta ramarna, utbilda och följa upp arbetet. Arbetet sker i nära samarbete med logistikfunktionerna på varje site. Andra kontaktytor i rollen innefattar bland annat kunder, leverantörer, compliance internt samt myndigheter. I rollen ingår att hantera och ansvara för frågor kopplade till: · Exportkontroller · Tullregler · Exportdeklarationer · Importdeklarationer · Aktiv förädling · Sanktioner · Andra svenska och globala regelverk som är relevanta för vår verksamhet. · Interninformation till de som berörs vid eventuella regelförändringar inom tullområdet. · Att driva förbättringsarbeten inom tullhanteringen. · Kontakt med externa aktörer. Placering för rollen är på någon av våra siter i Karlskoga, Lindesberg, Karlsborg eller Vingåker och du rapporterar till Managers Contracts. Vår kandidat Vi söker dig som finner motivation i att driva ditt arbete framåt, att uppnå resultat tillsammans med andra samt är trygg i beslutsfattande och har tydliga förväntningar gentemot organisationen. Vidare ser vi att du har: - Relevant utbildning, t.ex YH utbildad Tullspecialist eller annan akademisk utbildning, alternativt likvärdig erfarenhet. - Förståelse för och goda kunskaper inom tullhantering - God affärsförståelse - Ledaregenskapen och förmågan att driva förändring För att lyckas i rollen ser vi att du är en strukturerad och handlingskraftig person med god förmåga att analysera, planera och prioritera både ditt eget och andras arbete. Din inställning är prestigelös och du ser vinsterna i att samarbeta för att uppnå optimalt resultat. Dessutom är du entusiasmerande och skapar förtroende och framdrift. Kontakt För mer information gällande rollen och Nammo är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Sofi Eriksson på [email protected] Intervjuer genomförs löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 8/5-2025 Varmt välkommen!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
8 maj 2025
Contract Manager
Nammo Sweden AB
Affärs- och företagsjurister

Nammo-koncernen har ca 3.300 anställda och finns representerade i 11 länder världen över. Verksamheten omfattar utveckling, produktion och försäljning av högteknologiska försvarsprodukter samt miljövänlig demilitarisering. Nammo Sweden AB finns på fyra orter i Sverige och har ca 500 anställda. Nammo är ett värderingsstyrt företag och våra värderingar Engagemang, Precision och Omtanke genomsyrar hela vår verksamhet. Contract Manager Lockas du av att arbeta i ett spännande företag där du kan vara med och skapa en säkrare framtid? Skulle du trivas i en roll där affärer, samarbete och utveckling är centralt? Nu söker vi ytterligare en Contract Manager till siten i Karlsborg! I rollen som Contract Manager får du möjligheten att göra skillnad genom att bidra med värdefulla insatser som utvecklar våra affärer och leveranser. Hos oss får du förmånen att tillhöra ett unikt och framgångsrikt företag som uppmuntrar och ger dig förutsättningar till personlig och yrkesmässig utveckling. Om rollen Rollen som Contract Manager är bred. Ditt ansvar innebär att stötta verksamheten i Karlsborg med att samordna och driva kontraktsarbetet framåt från förfrågan till offertlämnande, orderhantering och leverans. Arbetet sker i nära samarbete med kund, säljorganisationen och produktkontor inom affärsområdet. Du kommer att ingå i ett team av elva kollegor som är utspridda på våra fyra verksamhetsorter. Ansvar och arbetsuppgifter innefattar bland annat: · Stödja försäljnings- och eftermarknadsarbete · Leda och genomföra offert- och kontraktsarbete. · Leda och genomföra ”program management” omfattande koordination av kundrelaterade aktiviteter avseende kontraktsfrågor internt och externt innan, under och efter försäljning. · Ansvara för orderläggning och fakturering samt rapportering via avsedda mallar för uppföljning. Placering för rollen är hos oss i Karlsborg och du rapporterar till Manager Contracts. Vår kandidat Vi söker dig som finner motivation i att driva ditt arbete framåt, att uppnå resultat tillsammans med andra samt har kommersiell erfarenhet och har hanterat avtal och kontrakt som löpt under längre tid. Vidare ser vi att du: - har utbildning inom teknik eller ekonomi på högskole-/universitetsnivå, alternativt motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet - har goda ekonomiska kunskaper - har förståelse för avtalsvillkor och kommersiella villkor - har god vana att arbeta i affärssystem - har erfarenhet från försvarsindustrin alternativt annan tillverkningsindustri - kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift För att lyckas i rollen ser vi att du är en affärsmässig och noggrann person som generöst delar med dig av dina kunskaper. Din inställning är prestigelös och du ser vinsterna i att samarbeta för att uppnå optimalt resultat. Dessutom är du entusiasmerande som skapar förtroende och framdrift. Du är strukturerad och har förmåga att arbeta med flera uppgifter parallellt samt har förmågan att självständigt driva till arbete framåt. Kontakt För mer information gällande rollen och Nammo är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Sofi Eriksson på [email protected] Intervjuer genomförs löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 8/5-2025 Varmt välkommen!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
8 maj 2025
Kyrkoskrivare/Administratör 100%
Karlsborgs pastorat
Kontorsreceptionister

Vi söker en serviceinriktad kyrkoskrivare/administratör till vår pastorsexpedition i Karlsborgs pastorat. Tjänsten är heltid och en tillsvidareanställning. Du kommer att få ansvara för kyrkobokföringen, pastoratets e-postlåda, telefonväxeln och bokningssystemet. Till tjänsten hör också att vara KIT-ansvarig (IT-kontaktperson) och vara en del av gruppen kring församlingsbladet. Vi ser också att du kan föra protokoll, hantera arkiv och diarier och vara god organisatör. Meriterande är också färdighet för hemsida och informationshantering (bilder, affischer, elektroniska skärmar) samt tidigare arbetserfarenhet i Svenska kyrkans församlingsarbete. Arbetsplats: Kyrkans Hus i Karlsborg. För tjänsten erfordras: Körkort och tillgång till egen bil. Tillträde snarast och efter överenskommelse. Vi praktiserar löpande intervjuer. Välkommen att sända in Din ansökan med meritförteckning, referenser och löneanspråk senast fredag 9 maj 2025 till Karlsborgs pastorat, Strandvägen 6, 546 32 KARLSBORG eller [email protected] För mer information om pastoratet, se vår hemsida: www.svenskakyrkan.se/karlsborg

9 dagar sedan
Sista ansökan:
9 maj 2025
Kraft- och fastighetsansvarig till Sätra bevara historia, forma framtid
Allmänna Barnhuset
Fastighetsförvaltare

Sätra är en betydelsefull del av svensk historia och samtidigt ett modernt företag med verksamhet inom gäst- och konferens, där vi även bedriver vattenkraft och skogsbruk. Med en stark tradition av innovation och hållbar utveckling arbetar vi för att bevara och vidareutveckla våra resurser för kommande generationer. Nu söker vi en kraft- och fastighetsansvarig som vill ta en nyckelroll i vår resa framåt. Vad erbjuder rollen dig? Vill du vara med och förvalta ett historiskt arv – och samtidigt bidra till utvecklingen av moderna och hållbara lösningar? Som kraft- och fastighetsansvarig ansvarar du för drift, underhåll och utveckling av våra vattenkraftverk samt ett fastighetsbestånd om cirka 40 fastigheter, inklusive ett par lägenhetshus. Vi har som mål att sänka vår energiförbrukning med 15% till 2027 och samtidigt optimera vår energiproduktion via våra kraftverk. Känns det som en utmaning för dig? Du leder det dagliga arbetet, planerar långsiktigt och säkerställer att våra anläggningar möter både tekniska krav och framtida behov. Ditt ansvar innefattar Tyngdpunkten i den här rollen ligger inom kraftverksområdet och dess regelverk vilket kräver god kraftverkskompetens. Anläggnings- och dammansvar för vattenkraftverken Planera och säkerställa genomförandet av olika underhållsarbeten för kraftverk och fastigheter Se möjligheter och långsiktigt utveckla kraftverken och våra fastigheter avseende tekniska åtgärder Identifiera energieffektiviserande åtgärder och ta fram investeringsförslag samt förbereda kalkylunderlag Projektleda renoveringar, energieffektiviserande åtgärder etc Säkerställa efterlevnad av myndighetskrav samt hantera myndighetskontakter och tillståndsansökningar. Följa upp och agera beställare mot externa leverantörer och konsulter Ansvara för att vi har en trygg arbetsmiljö och att erforderliga säkerhetsföreskrifter finns och är aktuella Utveckla, implementera och underhålla dokumentation för kraftverk, vattenvägar, drift mm Budgetansvar för drift och underhållskostnader, ansvarig för nyckeltalsframtagning Ansvara för beredskapsgruppen som arbetar kvällar/nätter/helger. Kvalifikationer Vi söker dig som är självgående och har några års erfarenhet inom kraftproduktion, teknisk förvaltning eller liknande roller. Du ska ha relevant teknisk utbildning och en god förståelse för vattenkraft, fastighetsteknik och energioptimering. Som person är du utvecklingsinriktad och resultatorienterad och har en god förmåga att säkerställa hög kvalitet i ditt arbete med ett extra fokus på säkerhet. Du har förmåga att både planera långsiktigt och proaktivt samtidigt som du känner dig trygg i att hantera akuta situationer på ett lösningsorienterat sätt. Som person är du en tydlig kommunikatör som arbetar nära ledningen och bygger goda relationer med såväl leverantörer, medarbetare som hyresgäster och myndigheter. Du har förmåga att motivera och engagera berörda vid t ex införande av nya rutiner mm. Din förmåga att kombinera praktiskt och administrativt arbete är avgörande för att lyckas i rollen. Du trivs i en mindre organisation där det är naturligt att både leda och delta i det praktiska arbetet. Din tekniska förståelse kompletteras av ett genuint intresse för att bevara och utveckla på ett hållbart sätt, och du är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Lägst eftergymnasial utbildning inom elkraft, energi eller högre utbildning som är för tjänsten relevant område. Dokumenterad god kunskap om myndighetskrav för vattenkraft och/eller vattenvägar samt arbetserfarenhet inom området Elsäkerhetsutbildning ESA Relevant arbetslivserfarenhet för tjänsten Tidigare erfarenhet av budgetering, ekonomisk uppföljning samt av underhållssystem. Behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Dokumenterad beställarerfarenhet Erfarenhet i arbetsledande ställning, gärna inom energi/elkraft God projektledningsförmåga och erfarenhet av nybyggnation/renoveringar Strukturerat arbetssätt och god planeringsförmåga Körkort B I samband med rekryteringen kommer vi göra en samlad bedömning av personliga egenskaper, erfarenheter och förmågor. Vi erbjuder En nyckelroll i ett företag som kombinerar tradition och utveckling där det är korta beslutsvägar och en företagskultur där frihet under ansvar gäller. Du får möjlighet att påverka och utveckla både verksamheten och processerna. Dessutom får du arbeta i en fantastisk vacker och naturnära miljö med stor variation i arbetsuppgifter. På köpet får du engagerade kollegor som alla vill bidra till bolagets utvecklingsresa. Praktiska upplysningar Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning med placering Sätra Bruk, Undenäs. Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan. Tillsättning snarast eller efter överenskommelse. Vi strävar efter en jämn köns– och åldersfördelning och värnar om en rekrytering som är fri från diskriminering. För mer information är du välkommen att kontakta VD Martina Lindblom Alanko på tel. 070-839 72 61. Ansökan Låter detta som något för dig? Urval sker löpande – skicka din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt till senast 2025-05-11 till [email protected]. Märk ansökan med ”Kraft och fastighetsansvarig” Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och vår gemenskap på Sätra Bruk!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
11 maj 2025