Lediga jobb i Mariestad

Sök totalt 110 lediga jobb i Mariestad

Socialsekreterare mottag, inriktning ekonomiskt bistånd
MARIESTADS KOMMUN
Socialsekreterare

Inom socialförvaltningen pågår ett ständigt utvecklings- och förbättringsarbete för att skapa bättre förutsättningar för en välmående personal med fokus på de vi är till för. Vi arbetar för en stark gemenskap med stor tillit där vi stöttar varandra och har kul på jobbet! Vi är engagerade och drivs av vår vision om att bli Sveriges bästa socialtjänst! Nu söker vi en mottagningssekreterare som har erfarenhet av socialtjänsten och som trivs med att vara första kontakten in på vår vuxenenhet, med fokus försörjningsstöd, på Maria Nova. ARBETSUPPGIFTER Som mottagningssekreterare är du vägen in och ansiktet utåt för Maria Nova - därför har du en nyckelroll i organisationen! I mottaget görs en första bedömning av inkommande ansökningar och anmälningar både enligt socialtjänstlagen samt LVM. Du handlägger enklare ärenden som till exempel engångsbistånd, yttranden samt lämnar information kring socialtjänstens arbete och verksamheter. Det förekommer också att du medverkar vid avhysningar. I mottaget arbetar två socialsekreterare med uppdelad arbetsfördelning mellan vuxen och ekonomiskt bistånd. Tjänsten vi söker är mottagningssekreterare med inriktning ekonomiskt bistånd. Här arbetar du främst med försörjningsstödet och de huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar att lämna information kring ekonomiskt bistånd, boka nybesökstider samt hantera de akuta ansökningarna som inkommer. I din roll har du nära samarbete med din mottagningskollega med inriktning vuxen som innefattar områdena missbruk, socialpsykiatri, våld i nära relation samt bostadslöshet. Din fysiska placering är intill Maria Novas reception. I mottaget hjälps ni åt med jourtelefonen och täcker upp det akuta som inkommer vid varandras frånvaro. Du ska också kunna stötta upp i receptionen vid ärenden som är av mer komplex karaktär. I din roll samverkar du även med övriga funktioner på Maria Nova. KVALIFIKATIONER Du som söker har socionomexamen eller annan likvärdig utbildningsbakgrund samt erfarenhet av flera olika delar av socialtjänsten. Vi ser att du har en mycket god känsla för service men även att kunna vara tydlig med att sätta gränser. Det är viktigt att du gillar att möta människor och att du kan hantera människor som är i kris. Eftersom tjänsterna innebär att hantera ansökningar och anmälningar krävs det att du kan ta emot dem enligt gällande lagar och regler kring handläggning och dokumentation. Ansökningarna håller på att digitaliseras, det är därför ett krav att du har lätt för att ta till dig digitala hjälpmedel och kunna lära andra att använda dem. Språkkunskaper i arabiska och engelska är meriterande. Förutom att få möjligheten att arbeta med kompetenta och trevliga kollegor och medarbetare kan vi erbjuda dig; • Semesterväxling • Löneväxling till pension • Försäkringsförmåner • Förmånscykel • Tillgång till gratis inomhus- och utomhusbad • Friskvårdsbidrag Vi hanterar ansökningar löpande vilket innebär att intervjuer och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum. I din ansökan önskar vi ett cv av dig där dina tidigare meriter framgår. Personliga brevet kan du däremot utesluta - du får istället besvara några urvalsfrågor när du gör din digitala ansökan. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Varmt välkommen till oss! ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

Idag
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Socialsekreterare vuxenenheten
MARIESTADS KOMMUN
Socialsekreterare

Inom socialförvaltningen pågår ett ständigt utvecklings- och förbättringsarbete för att skapa bättre förutsättningar för en välmående personal med fokus på de vi är till för. Vi arbetar för en stark gemenskap med stor tillit där vi stöttar varandra och har kul på jobbet! Vi är engagerade och drivs av vår vision om att bli Sveriges bästa socialtjänst! Nu söker vi en socialsekreterare som vill vara med att skapa positiva förändringar för individer. Är du utbildad socionom och trivs med att arbeta utredande? Då kan du vara den vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER Vuxenenhetens uppdrag är att utreda, tillgodose stöd och behandling samt följa upp insatser för vuxna personer från 18 år och uppåt som har problem med missbruk eller beroende av alkohol, narkotika och/eller spel om pengar. Myndighetsutövning förekommer även inom områdena våld i nära relation, socialpsykiatri samt bostäder. Du kommer tillhöra en arbetsgrupp med flera socialsekreterare och som arbetsleds av 1:e socialsekreterare och enhetschef. Vi ser stort värde på det sociala arbetet och vi möter klienterna i den situation de befinner sig i. Arbetet bygger på att skapa relation, allians och tillit genom ett respektfullt bemötande. I arbetsuppgifterna ingår att utreda, besluta och följa upp insatser enligt SoL eller LVM. En viktig del i arbetet är att stötta och motivera den enskilde till förändringsprocesser. Du samordnar och vägleder de olika kontakter och/eller insatser som den enskilde har från det att utredning inleds till att ärendet avslutas på enheten. Vi söker nu dig som har kompetens inom både missbruk, psykisk ohälsa samt våld i nära relation. Detta kan vi erbjuda dig; - Konkurrenskraftig lön - Individuellt anpassade kompetensutvecklingsplaner - Möjlighet till viss del distansarbete efter samråd med enhetschef - Gemensamma fredagsfrukostar - Möjlighet till semesterväxling - Förmånscykel - Friskvårdsbidrag Arbetsplatsen utgår från Maria Nova i centrala Mariestad och vi arbetar heltid måndag-fredag 08-17. KVALIFIKATIONER För tjänsten ska du ha socionomexamen eller annan likvärdig utbildningsbakgrund samt erfarenhet av arbete med myndighetsutövning. Vi ser gärna att du har arbetat med personer som har missbruk, psykisk ohälsa och/eller samsjuklighet. Det är meriterande om du har utbildning i ASI, FREDA, Patriark eller andra bedömningsinstrument, likaså erfarenhet av arbete med våld i nära relationer. Din roll innebär en nära samverkan med andra aktörer både internt och externt, därför krävs det att du har en god samarbetsförmåga, att du är serviceinriktad samt att du är värdegrundsstyrd. För oss är det viktigt att ha roligt på jobbet! Att du är positiv, prestigelös och stöttande är därför viktiga egenskaper. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

Idag
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Undersköterska till Kolarebackens korttidsboende
MARIESTADS KOMMUN
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Kolarebacken är ett korttidsboende beläget på Mariestads sjukhus. Här finns direkt närhet till skogsstråk, Vänern, apotek, vårdcentral, livsmedelsaffär och busshållplats. Boendet har två enheter med totalt 20 lägenheter avsedda som avlastningsboende, korttidsboende inför återgång till ordinarie boende, vård i livets slutskede eller i väntan på plats på ett vård- och omsorgsboende.  Nu behöver vi rekrytera tre undersköterskor varav en tillsvidaretjänst och två på vikariat. På Kolarebacken är vi måna om att skapa en god livskvalitet för våra boende, vilket innebär att på ett positivt sätt uppmuntra, stimulera och engagera våra boende i deras vardag. Delar du detta inspirerande förhållningssätt så kan det vara dig vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna består av personlig omvårdnad, stöd i matsituationer och förflyttningar samt delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter och social samvaro. Vi arbetar i ett team och samarbetet mellan enhetschef, sjuksköterska, omsorgs- och rehabpersonal är mycket viktiga och som undersköterska medverkar du i större utsträckning i medicinska insatser på ett korttidsboende. Vissa serviceuppgifter ingår också som till exempel tvätt, städ och handling samt att medverka vid aktiviteter tillsammans med de boende. Du har ansvar för att löpande skapa, dokumentera och följa upp genomförandeplaner samt övrig dokumentation. Om du har en bakgrund som specialistutbildad undersköterska inom exempelvis demens eller palliativ vård kommer du, utifrån en helhetssyn, att också vara en reflekterande praktiker som har ett medvetet och professionellt förhållningssätt med kunskaper inom demens eller palliativ vård som grund. Du är då en förebild, lär ut, förmedlar kunskap, utvecklar och sprider förhållningssätt inom ditt specialområde till arbetsplatsen. På Kolarebacken erbjuder vi olika aktiviteter som genomförs av omsorgspersonal. Aktiviteterna är beroende på årstid eller vilket intresse som de som vistas hos oss önskar men exempel på aktiviteter är spel, böcker, musik, bingo, läsa dagstidningen, baka, laga mat, kafferep m.m. Även individuellt anpassade aktiviteter förekommer efter egna önskemål, det kan vara att vara ute och cykla, gymnastik m.m. På helgerna genomför vi ofta fredagsmys med att äta gott och titta på något gemensamt på tv samt att vi dukar lite extra fint och genomför aktiviteter utifrån årstider och helgdagar. Vi arbetar efter ett sjuveckorsschema med oregelbundna tider och med tre av sju helger. Tjänsterna som avses är: Tillsvidaretjänst dag, kväll, helg på 100 % med möjlighet till deltid 80 %. Nattvikariat 250915-260316 på 79% med möjlighet till flytande tid upp till 100%. Vikariat dag, kväll, helg 251001-251221 på 85%. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för en tjänst hos oss ser vi att du i första hand är utbildad undersköterska. Du ska också ha arbetserfarenhet från äldreomsorgen. Som person är du lyhörd, positiv och trygg i mötet med den enskilde. Du besitter goda och mångsidiga omvårdnadskunskaper då vistelseorsaken hos de boende är varierande. Vi förutsätter att du är flexibel eftersom arbetet bygger på ett nära samarbete med dina kollegor där du förväntas kunna arbeta på båda enheterna. Du har goda kunskaper i svenska språket både muntligt och skriftligt. Detta för att du ska kunna få och ge muntlig och skriftlig information. I arbetet krävs också datavana för att du ska kunna dokumentera samt ta del av skriftlig dokumentation i de verksamhetssystem som vi använder i det dagliga arbetet. Allt för att kunna utföra en god och säker omvårdnad. När du gör din ansökan önskar vi ett CV av dig där dina tidigare meriter framgår. Personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och goda referenser. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till enhetschef Agneta Harrysson-Andersson under vecka 28-29. Biträdande enhetschef Olivia Karlsson finns på plats från vecka 30. Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att få en ny kollega till vårt härliga gäng! ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras. Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

Idag
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Undersköterskor till resursteam
MARIESTADS KOMMUN
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Äldre- och omsorgsförvaltningen omorganiserar i syfte att skapa en god och säker vård för brukare och samtidigt minska arbetsbelastning för ordinarie personal. Ett led i detta är att det till hösten 2025 startas upp ett resursteam för att säkerställa att det finns flexibel och tillgänglig personal vid korttidsfrånvaro. Trivs du med mycket variation i ditt arbete där den ena dagen inte är den andra lik? Brinner du för att ge våra omsorgstagare en god omvårdnad? Då kan du vara en i vårt nya lagbygge! ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska i resursteamet arbetar du som korttids- och långtidsvikarie inom flera olika verksamheter. Du och dina medarbetare delas upp i olika arbetsområden inom inriktningarna hemtjänst, vård- och omsorgsboende, gruppbostad/servicebostad, korttids för barn och unga, personlig assistans och daglig verksamhet. Vår ambition är att du ska bli ett känt ansikte i verksamheten, där personal och brukare är trygga med att du är erfaren och kompetent i din roll som undersköterska. I din roll som undersköterska stödjer du individen i personlig omvårdnad som kroppsvård, äta, förflytta sig samt kommunicera. Du utför hälso- och sjukvårdsuppgifter på delegation samt observerar och rapportera förändringar i brukarens hälsa till ansvarig sjuksköterska. Du deltar också i vardagssysslor, aktiviteter och annan social samvaro tillsammans med vårdtagarna.  Även om du i första hand arbetar inom ett visst område kan du vid behov också få täcka upp frånvaro i andra arbetsgrupper i hela äldre-och omsorgsförvaltningen. Du arbetar på ett heltidsmått som omfattar 35 tim/v där arbetstiderna är oregelbundna och omfattar såväl dag, kväll och natt. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för en tjänst i resursteamet ska du ha godkänd omvårdnadsutbildning och skyddad yrkestitel för undersköterska alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig, exempelvis barn- och fritidsprogrammet. Vi ser att du har erfarenhet från både äldreomsorg och funktionsstöd samt har goda omvårdnadskunskaper. Du är också van att arbeta med lågaffektivt bemötande och har du kunskap om alternativa kommunikationssätt är det meriterande. Arbetet ställer höga krav på flexibilitet avseende både arbetstider och arbetsuppgifter. Du måste vara beredd att arbeta både dag/kväll och vara beredd att byta tjänstgöringstur med kort varsel. Vi söker dig med hög social kompetens och som har ett lugnt bemötande. Du ska vara lyhörd, stresstålig och kunna arbeta både självständigt och i team. Du är en lugn person med stort tålamod och trivs med varierade arbetsuppgifter. B-körkort och tillgång till bil krävs för att kunna ta dig till enhet där din arbetsdag utgår från. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Intervjuer beräknas att hållas under september månad. Provanställning sex månader tillämpas. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

Igår
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Extrajobb i Mariestad
Cherry Spelglädje AB
Croupierer och oddssättare m.fl.

Vi söker dig som vill vara en del av utelivet i stan och arbeta i en rolig och positiv miljö. Du är utåtriktad och tycker om att arbeta direkt mot gästerna för att skapa en trevlig stämning. Vill du ha ett socialt utvecklande extrajobb där ingen kväll är den andra lik? Då har vi jobbet för dig. Cherry Spelglädje söker blivande dealers i Mariestad. Vi erbjuder casino på barer, nattklubbar och restauranger. Att arbeta som dealer är ett väldigt spännande jobb som lämpar sig bra för dig som studerar, behöver ett arbete till eller helt enkelt vill ha väldigt roligt på jobbet. Ett arbete hos oss är flexibelt då Cherry Spelglädje bedriver casino runt om i hela Sverige från Kiruna till Ystad. Så du kan med fördel ta med dig jobbet om du flyttar till annan ort. Inga förkunskaper krävs eftersom vi kostnadsfritt utbildar våra egna medarbetare. Åldersgräns är 18 år. Vi erbjuder minst fyra helgkvällar i månaden vilket motsvarar ca 20 timmar. Möjlighet att arbeta mer vardagar och helger utöver detta finns. Cherry är anslutna till Visita och arbetar enligt kollektivavtal. Vi erbjuder lön enligt gällande avtal. Ingångslön från 155,58 kr per timme, beroende på tidigare erfarenhet från yrket. Utöver grundlönen tillkommer ersättning för OB, provision samt semesterersättning. Lönen är även pensionsgrundande. Känner du att detta är ett arbete som passar dig lämnar du enkelt din ansökan genom att klicka på “sök tjänsten” här nedan. Om du har frågor kan du vända dig till Vera Andersson som är ansvarig i Skaraborg. Du når Vera på mail [email protected]. Kolla gärna in vår Instagram @cherryspelgladje Cherry Spelglädje AB har sedan 1963 - genom seriositet, ansvar och engagemang - levererat spelglädje på restauranger, lounger, barer, hotell och nattklubbar över hela Sverige, från Ystad i Söder till Kiruna i Norr och är uppdelat på tre regioner med kontor i Göteborg och Stockholm. Cherry Spelglädje AB ingår i Cherry With Friends koncernen. Spelglädje AB är den största operatören i landet av Landbaserat Kommersiellt spel och innehar över 80 procent av marknaden. Genom tillväxt av egen kraft i kombination med strategiska förvärv har Cherry Spelglädje idag en mycket god geografisk täckning. Vidare är landet uppdelat i ett 40-tal distrikt och Cherry Spelglädje har 600 anställda, dom flesta tillsvidareanställda på deltid.

Igår
Sista ansökan:
22 juli 2025
CE-Chaufför sökes i Mariestad - Västra Götaland
Tommy Nordbergh Åkeri AB
Lastbilsförare m.fl.

Chaufförer sökes i Mariestad! Tommy Nordbergh Åkeri AB växer och söker erfarna chaufförer med god servicekänsla. Värdesätter du precis som vi en arbetsplats som präglas av bra teamwork och stort eget ansvar? Då kanske du också är en Tommy! Giltigt CE-körkort, truckkort, YKB, förarkort God vana vid att backa med släp Erfarenhet av tempererat gods Vana vid lastning och lossning Två till fyra års erfarenhet i yrket/ Fullgjord praktik på Tommy Nordbergh Goda kunskaper i svenska alternativt engelska i både tal och skrift Arbetsuppgifter - Lots med utgångspunkt Mariestad - Lossning och lastning av livsmedel - Lossning och lastning av kylda För att passa in i vårt team tror vi att du är: - Flexibel med ansvarskänsla - Duktig på att hantera olika typer av människor - Ordentlig och varsam med fordon och arbetsredskap Vi erbjuder Dig: - Avtalsenlig lön, enligt Transport - Tillsvidare, vi tillämpar provanställning - Scheman Skriv i din ansökan "Chaufför Mariestad

Igår
Sista ansökan:
27 juli 2025
Konditoribiträde
Lundstedts Konditori AB
Kafé- och konditoribiträden

Vi bakar och producerar allt själva och nu söker vi dig som har intresse för serviceyrket. Stå i kassan, servera, tillreda smörgåsar och sallader. Diska, städa och hålla fint för våra gäster. Söker gärna dig mellan 40-60 år Tjänsten är på 80-100 % Tillträde efter överenskommelse Lämna in eller maila ditt cv och personliga brev till oss på Lundstedts Konditori Se mer om vårt företag på vår hemsida www.lundstedtskonditori.se

Igår
Sista ansökan:
28 juli 2025
Systemtekniker inom Klientinfrastruktur
Länsstyrelsen i Västra Götalands län
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå. Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven. Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige. Vi som utvecklar Länsstyrelsernas nationella klientinfrastruktur söker fler engagerade kollegor! Arbetsbeskrivning Hos oss får du arbeta självständigt och verksamhetsnära samtidigt som du ingår i ett framgångsrikt team som ansvarar för drift och utveckling av vår Windows klientmiljö samt tredje linjens support. Våra IT-tjänster lutar sig till största delen på Microsofts infrastrukturkomponenter. Du arbetar kontinuerligt med omvärldsbevakning för att driva innovation med ett starkt fokus på säkerhet, tillförlitlighet och tillgänglighet. Du ska vara en drivkraft som tillsammans med ditt team får klientinfrastrukturen att utvecklas och  hanteras på ett effektivt sätt genom innovation, automation, säkerhetsuppdateringar och  kontinuerliga förbättringar. Du ges möjlighet att utforska samt skapa nya lösningar och funktioner  inom ditt fokusområde. Länsstyrelsernas IT-avdelning finns över hela landet. Placeringsort är Göteborg, Karlstad, Vänersborg, Mariestad eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med goda möjligheter tilldistansarbete del av arbetstiden. Kvalifikationer Krav - högskoleutbildning inom IT-området och/eller dokumenterade kunskaper förvärvade på annat sätt - goda kunskaper inom Powershell - goda kunskaper inom Microsoft Windows klientoperativsystem - god förmåga att systematiskt analysera, felsöka och optimera befintliga system. Meriterande - erfarenhet av ITIL - erfarenhet av Microsoft Configuration Manager - erfarenhet av PowerBi - erfarenhet av DevOps - erfarenhet av Intune/Mobile Iron. Personliga egenskaper Som person har du god samarbetsförmåga och vi ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har en väl utvecklad förmåga att kommunicera med andra. Dina kunskaper i svenska är goda, i såväl tal som skrift. Du har lätt att lära och ta till dig ny teknik, samt tar ansvar för en ständig omvärldsbevakning för att hålla dig uppdaterad. För att lyckas väl i tjänsten behöver du vara strukturerad i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar din arbetsdag på ett effektivt sätt. Du har förmåga att analysera information, se samband och mönster. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länens befolkning. Varmt välkommen med din ansökan! Bra att veta Läs mer om oss på vår webb https://www.lansstyrelsen.se/vastra-gotaland/om-oss/jobba-hos-oss/jobba-pa-it-avdelningen.html Vi finns också på https://se.linkedin.com/company/lansstyrelsernas-itavdelning Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. För en del anställningar kan därför svenskt medborgarskap komma att krävas. Läs mer om säkerhetsprövning Personalsäkerhet - Säkerhetspolisen (sakerhetspolisen.se). Anställningen kan komma att inledas med provanställning 6 månader. Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor om hanteringen av skyddade personuppgifter, ta kontakt med HR via e-post [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen vänder du dig till rekryterande chef, se kontaktuppgifter nedan.

Igår
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Patientansvarig sjuksköterska till hemsjukvården
MARIESTADS KOMMUN
Distriktssköterskor

Inom hälso- och sjukvårdsenheten i Mariestads kommun arbetar ca 50 sjuksköterskor. Nu söker vi en erfaren distriktssköterska/sjuksköterska för uppdrag som PAS inom hemsjukvården. Är du en självständig och lyhörd sjuksköterska som trivs med stort ansvar? Då kan denna tjänst vara något för dig! ARBETSUPPGIFTER Som patientansvarig sjuksköterska inom hemsjukvården arbetar du med personer med olika behov, allt från grundläggande sjukvårdsinsatser till alltmer kvalificerad vård i hemmet. Arbetsuppgifterna är varierande, där ingår bland annat att: • Ansvara för planering, genomförande och utvärdering av HSL-insatser. • Samordna patientens hälso- och sjukvårdskontakt med övriga vårdgivare. • Delegera läkemedelshantering och vissa hälso- och sjukvårdsuppgifter, samt rådgivning och handledning till omsorgspersonal. • Arbeta med förebyggande insatser och rehabilitering för bibehållen hälsa. • Beställning av sjukvårdsmaterial. • Kontakt med anhöriga. • Journalföring. I arbetet har du ett nära samarbete med övriga patientansvariga sjuksköterskor. Du arbetar på ett heltidsmått på 38,25 tim/v där vi utgår från ett 12-veckorsschema. Tjänstgöring var sjätte helg samt två kvällspass ingår i arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och gärna vidareutbildad till distriktssköterska eller med inriktning vård av äldre. Du har en hög ansvarskänsla och kan arbeta självständigt. Vidare är du lösningsorienterad, strävar efter att ge tryggast möjliga vård och är lyhörd för våra vårdtagares behov. Du ska ha en god förmåga till samarbete med andra yrkesprofessioner exempelvis kommunens rehabpersonal, biståndshandläggare och omsorgspersonal på ett prestigelöst vis. Är du van att kommunicera med alternativ och kompletterande kommunikation och har tidigare arbetslivserfarenhet inom kommunal hälso- och sjukvård ses det som meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället för du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte med din ansökan. Varmt välkommen att bli en del av oss! ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

Igår
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Truckförare motvikt | Lernia | Mariestad

Vi söker nu erfarna truckförare till vår kund i Mariestad med omnejd! Hos vår kund får du en nyckelroll inom lager och logistik, där du dagligen bidrar till en smidig och säker arbetsprocess. En möjlighet för dig som vill ta nästa steg i en stabil och utvecklande miljö. Om tjänsten I rollen som truckförare arbetar du huvudsakligen med motviktstruck. Arbetsuppgifterna kan bland annat innebära lastning, lossning och materialhantering på lagret. Du ingår i ett team där samarbete och säkerhet står i fokus. Arbetet är förlagt på heltid, arbetstider kan variera. Om dig Formell kompetens Vi söker dig som har truckkort samt erfarenhet av att köra motviktstruck. Du arbetar säkert, strukturerat och har god kommunikationsförmåga. Körkort B och tillgång till bil är krav för tjänsten. Meriterande Vana från lager och industribranschen med varierande uppgifter och god kännedom om säkerhetsrutiner är meriterande. Vi värderar också en positiv inställning, flexibilitet och ett lösningsorienterat arbetssätt. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av att köra motviktstruck med tung last. Som en av oss Du får marknadsmässig lön, kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Din konsultchef stöttar dig under hela uppdraget och ser till att du trivs och utvecklas i din roll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag. Vi samarbetar med attraktiva arbetsgivare över hela landet och hjälper dig att utvecklas i din yrkeskarriär – både på kort och lång sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Jonna Kielinen, [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Igår
Sista ansökan:
29 augusti 2025