Lediga jobb i Mariestad

Sök totalt 157 lediga jobb i Mariestad

Kriminalvårdare med funktionsansvar kök till anstalten Rödjan - sommarvikar

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om anstalten Rödjans verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/anstalt/rodjan/#verksamhet Ett av kriminalvårdens verksamhetsområden i region väst är Mariestad som omfattar den slutna anstalten Johannesberg, den öppna anstalten Rödjan och Häktet Mariestad. Mariestad har i dagsläget ca 240 anställda fördelade inom olika yrkeskategorier och kompetenser. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en sommarvikarie till öppna anstalten Rödjan som tillsammans med erfarna kollegor ansvarar för handledning av klienter som bor på de olika avdelningarna och hanterar tilldelningen av mat samt städning. Vi har även en avdelning med så kallad självförvaltning, där klienterna sköter hushållet genom att laga mat, städa och tvätta på egen hand. Du som kriminalvårdare kommer ha daglig kontakt med klienter och kommer bland annat handleda klienter i matlagning, ekonomi och beställning. Att arbeta som kriminalvårdare betyder att du kan göra skillnad för andra människor och bidra till ett bättre samhälle. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Som kriminalvårdare behöver du vara trygg, stabil och ha god självinsikt. Då du tillsammans med dina kollegor driver verksamheten behöver du ha god samarbetsförmåga och förmåga att vara tydlig i din kommunikation. I ditt yrkesutövande krävs ett gott omdöme och integritet. Du har en fysisk status som möjliggör förmåga att agera fysiskt när situationen så kräver. Vi söker dig som har: • Arbetslivserfarenhet, även i form av säsongsarbete, timanställning eller eget företagande. Praktik och volontärarbete är inte att jämställa med anställning • Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift • God datorvana Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av beställning och kök • Kunskap inom relevanta områden, exempelvis beteendevetenskap, kriminologi, psykiatri, juridik eller konflikthantering • Arbetslivserfarenhet från kriminalvård, säkerhetsarbete, social omsorg, psykiatri eller vård- och omsorgsarbete • Relevanta språkkunskaper • B-körkort Kriminalvården lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

15 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Familjärt säljteam Mariestad

Är du ute efter ett arbete där du kan ha kul på jobbet och även bli framgångsrik så passar du in i vårt team. Hos oss får du har möjligheten att ingå i ett sammansvetsat team med oss där vi stöttar och gläds åt varandras framgångar. Försäljning är ett fantastiskt roligt arbete med nya erfarenheter och upplevelser varje dag . Det vi erbjuder Dig är: *Grundlig försäljningsutbildning *Vidareutbildning, feedback och stimulans *Goda möjligheter att avancera inom företaget. Skräddarsytt efter dina önskemål *Du har betalt för varje kundbesök du gör Heltid 24 500 kr + provision på allt du säljer. Vi söker dig som ser saker från den positiva sidan och har ett leende på läpparna. Du är framåt, nyfiken och gillar utmaningar. Att du har någon erfarenhet av försäljning är en merit men inget vi kräver. Däremot så är humor och envishet ett stort plus. Du har körkort & tillgång till egen bil. Som försäljare kommer du att sälja Clear Sky som är ett av världens mest hälsosamma Luftreningssystem. Man kan även skura golv, putsa fönster, kemtvätta helt utan kemikalier mm. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer. Dina besök bokas upp av vår bokningsavdelning. Det innebär att du som säljare åker ut på förbokade besök, anpassade efter ett schema som du är med och utformar tillsammans med oss veckovis. Ansökningarna bearbetas löpande och för den som är tillgänglig redan nu, finns möjligheten att matchas mot uppdrag omgående. Bifoga Cv och ditt personliga brev i din ansökan! Välkommen med din din ansökan redan idag! Produkten: Världshälsoorganisationen (WHO) uppskattar att mer än en byggnad av fyra har problem med inomhusluftkvalitet. Inomhusluften är mer förorenad än utomhusluften (5 till 100 gånger, US EPA). Luftföroreningar inomhus rankas som en hög prioriterad hälsorisk - det är rankat på 5:e plats som en orsak till ohälsa i världen (WHO). 90% av vår tid spenderar vi inomhus. Clear Sky är en unik kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier och är en portabel luftrenare med flera funktioner. Den har funnits på marknaden i över 25 år och säljs idag i 25 länder över hela världen. Clear Sky tilldelades 2016 Plus X Award för sin höga kvalitet, design, användarvänlighet och funktion. #workatclearsky Lönetyp: Heltid 24 500 kr + provision på allt du säljer.

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Avonova Hälsa söker legitimerad psykolog till Skaraborg

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.     Är du vår nya psykolog? Som legitimerad psykolog hos oss är du ett stöd till våra kunder inom området psykologiskt stöd, rådgivning och behandling samt inom organisatorisk och social arbetsmiljö. Med din erfarenhet och expertkunskap hjälper du våra kunder utifrån ett individ-, grupp- och organisationsperspektiv, i nära samarbete med företagsläkare, företagssköterskor, ergonomer/fysioterapeuter och andra professioner. Meriterande om du har erfarenhet och god förmåga att hålla i utbildningar och föreläsningar inom exempelvis stress, sömn, kris. Du har god förståelse för, och kan förklara, sambanden mellan individ och arbetsmiljö och mellan insats och effekt. Du har förmåga att skapa goda kundrelationer och därmed nya uppdrag. Du har också god förmåga att sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och utmaningar, liksom att förstå och möta olika behov. Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss. Arbetsuppgifter - Bedömning, stöd, rådgivning, behandling och rehabilitering, digitalt, enskilt eller i grupp. - Arbetsförmågebedömning. - Konflikthantering. - Krisstöd. - Kartläggningar av organisatorisk och social arbetsmiljö. - Utbildningar och föreläsningar. - Handledning. - Grupputveckling, ledningsgruppsutveckling, teambuilding, grupp- och samarbetsträning. - Chefsstöd. - Medverkan vid förändrings- och utvecklingsinsatser. - Utvärdering av olika projekt. - Kompetensutvecklande insatser på lednings- och medarbetarnivå. Önskvärda kvalifikationer/kompetens - Legitimerad psykolog (steg 1 i KBT). - Flerårig dokumenterad erfarenhet som psykolog/psykoterapeut, gärna från företagshälsovård, primärvård eller liknande verksamhet. - Du är bekväm med att arbeta både digitalt och fysiskt, enskilt och med grupper. Personliga egenskaper - Relationsbyggare som fungerar bra i team och har god kommunikationsförmåga. - Organisatorisk och administrativ förmåga. - Strukturerad och kvalitetsinriktad. - Resultatinriktad. - Förmåga att snabbt bekanta dig med nya branscher, lösningar och problem. - Förmåga till självständigt arbete. - God initiativförmåga. - Affärsmässighet och intresse av att bidra till hållbara organisationer. Din arbetsplats blir Skaraborg då vi har kunder i samtliga kommuner. Tänkt placeringsort är Lidköping men det kan diskuteras om dina önskemål överensstämmer med verksamhetens behov. Ibland sker tjänstgöring även ute hos våra kundföretag inom varierande branscher. Körkort och tillgång till egen bil är därför en nödvändighet. Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Vill du veta mer kontakta hälsocenterchef Magnus Oscarsson, [email protected].   Vi har kollektivavtal mellan Almega Vårdföretagarna och Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.   Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. För att söka denna tjänst vänligen klicka https://avonova.varbi.com/se/what:job/jobID:714440/

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Lärare matematik åk 7-9 Tunaholmsskolan

Tunaholmsskolan är en mångkulturell åk 7 - 9 skola centralt belägen i Mariestad. På skolan studerar ca 315 elever personalen arbetar i fyra olika lag kring eleverna. Genom att stödja, stimulera och utmana eleverna i det dagliga arbetet utvecklas tilltro till den egna förmågan. Det är viktigt för oss att alla känner tillhörighet och trivs. Skolan är viktig och vi lär för livet. Om du gillar lagarbete och är genuint intresserad av att skapa goda förutsättningar för lärande med elevernas behov i centrum hoppas vi att få möjlighet att arbeta tillsammans med dig! Utbildningsförvaltningen bedriver verksamhet för 3500 barn och elever inom förskola och pedagogisk omsorg, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning samt barn- och elevhälsa. I utbildningsförvaltningen ingår även kommunens kostavdelning. ARBETSUPPGIFTER Undervisning primärt i matematik årskurs 7-9 på Tunaholmsskolan i Mariestad, samt undervisning i annat ämne beroende av eventuell annan ämnesbehörighet, gärna idrott och hälsa, engelska eller teknik. Du ingår i ett arbetslag och har mentorskap för en grupp elever. I lagarbetet runt elevernas kunskapsutveckling bidrar du tillsammans med kollegor till att se helhetslösningar i undervisningen utifrån såväl gruppens som individens behov. Du sätter ur socialt och pedagogiskt perspektiv elevens bästa i centrum samt bedriver och utvecklar undervisningen utifrån vetenskap och beprövad pedagogisk erfarenhet på egen hand och tillsammans med kollegor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet för åk 7 - 9 i matematik, gärna i kombination med annat ämne (idh/eng/tk). Du är en god kommunikatör och har förmåga att skapa förtroende i relation till elever, vårdnadshavare och kollegor. Uppdraget ställer krav på ansvarstagande, god samarbets- och samverkansförmåga, flexibilitet och lösningsfokus. Du formar undervisningen utifrån ett helhetsperspektiv där elever uppmuntras att vilja och våga prova sina förmågor och ta till sig ämnesinnehållet. Det är också viktigt för dig att differentiera undervisningen utifrån eleverna du möter då utformningen av planering och genomförande av undervisningen utgår från elevgruppens och individens behov. Vidare har du ett tydligt och relationellt ledarskap som präglas av en strukturerad och tillgänglig lärmiljö och undervisning. Vid rekrytering läggs även vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras. Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

15 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Onsitetekniker sökes i Mariestad

Vi på Barona är på jakt efter talangfulla Onsite-tekniker för uppdrag hos vår kund i Mariestad.  Är du en teknikentusiast med en passion för praktiska problemlösningar? Drivs du av att vidareutveckla dina tekniska färdigheter och assistera människor med att hitta lösningar på deras tekniska utmaningar? Om så är fallet, kan detta vara en perfekt matchning för dig! Vi letar efter dig som brinner för service och har en naturlig fallenhet för problemlösning. Du är bekväm med att arbeta självständigt och ta egna initiativ inom arbetsramen. Tidigare bred erfarenhet av att erbjuda IT-support är ett krav, och din förmåga att kommunicera och samarbeta är en central del av din profil. Specifika krav kan variera beroende på uppdrag, men generellt ser vi att du uppfyller följande kvalifikationer: Dina huvudsakliga ansvarsområden som Onsite-Tekniker inkluderar: Att felsöka både hård- och mjukvara. Att hantera och lösa serverrelaterade problem. Dokumentera och rapportera ditt arbete för att säkerställa spårbarhet. Delta i förebyggande arbete och underhåll av organisationers infrastruktur. Stödja den dagliga IT-verksamheten. Installera programvaror. Genomföra installationer av datorer, byta hårddiskar och internminnen i bärbara enheter. Om dig Har arbetat inom liknande roll 1-2 år. Goda kunskaper inom både hård- och mjukvara. Kompetens inom serverdrift, underhåll och felsökning. Flytande behärskning av svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. B-körkort Om Barona Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag. Ansökan Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Lägg in en ansökan redan idag. Vi önskar bara CV/meritförteckning på engelska gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så kan ni höra av er till ansvarig rekryterare, Linnéa Lundström ([email protected]).

15 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Transportplanerare

Genom att producera och leverera hållbara förpackningar och displayer, är vi en aktiv spelare i övergången till en mer hållbar och cirkulär ekonomi. Till Mariestad söker vi nu en ny kollega till vår avdelning för transportplanering – vårt kontrolltorn. Vad innebär jobbet? Som Transportplanerare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att planera och säkerställa en väl fungerande transportplanering, och du jobbar i nära samarbete med övriga kollegor i teamet för att se till att vi lever upp till avdelningens mål när det gäller exempelvis kostnader, leveranssäkerhet, kvalitet, och miljö. Till arbetsuppgifterna hör också att övervaka och koordinera våra legoflöden samt transportplanera dessa från våra övriga enheter. Du är även med och utformar rutiner och processer för kontrolltornet och dess ansvarsområde, och arbetar på daglig basis med ständiga förbättringar. Du rapporterar till Logistics Manager SE/NO och placeringsort är Mariestad. Vem är du? Då du är en av avdelningens spindlar i nätet för transportplanering, krävs att du har erfarenhet av transportadministration eller motsvarande administrativa kunskaper. Tjänsten innebär stora kontaktytor både internt och externt varför vi ställer krav på god kommunikativ förmåga och samarbetsvillighet. Som person är du ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Vi söker dig med eftergymnasial utbildning eller motsvarande kompetens inhämtad på annat sätt. Du har van användare av Officepaketet och eftersom vi ingår i en internationell koncern är det viktigt att du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vilka är vi på DS Smith? DS Smith är en multinationell förpackningskoncern med verksamhet i 34 länder med ca. 30 000 medarbetare. Vårt erbjudande består av att ta fram förpackningslösningar i wellpapp, både kundunika och av standardmått. Utöver detta tillhandahåller vi ett sortiment av kompletterande emballage, ex. utfyllnadsmaterial, stötskydd och förslutning, för att kunna ge kundanpassade och klimatsmarta lösningar efter behov. DS Smith Sverige har ca 640 anställda och omsätter ca 2 miljarder SEK. Det svenska huvudkontoret ligger i Värnamo. Företaget har även verksamhet i Mariestad, Stockholm, Norrköping, Göteborg och Malmö. Läs mer på https://www.dssmith.com/sv/packaging Din framtida arbetsplats Hållbarhet utgör hjärtat i vår affärsmodell och vi är stolta över vår hållbarhetsstrategi For Now and For Next, som fokuserar på dagens utmaningar såväl som på de som kommer att påverka framtida generationer. Vi har en väletablerad organisation som jobbar nära marknaden med starkt kundanpassade koncept. DS Smith fokuserar också på att förverkliga potentialen hos våra anställda varje dag, och du kommer att få nästintill oändliga möjligheter för oberoende prioritering av ditt dagliga arbete i en god arbetsmiljö med kollegor av alla åldrar och nationaliteter. Vi ser våra kollegor som individer och skulle vilja göra deras liv hälsosammare och lyckligare, och erbjuder därför: Sjukförsäkring Friskvårdbidrag Regelbundna hälsoundersökningar Tandvårdsklubb Subventionerad lunch Förmånscykel Aktiesparande Gruppaktivitetsbudget … och såklart flyttlådor! Rättvis rekrytering i DS Smith Uppfyller du inte varje enskilt krav? På DS Smith strävar vi efter att rekrytera över ett brett utbud av kandidater. Vi växer för att vi är en mångfaldig arbetsplats där alla kan förverkliga sin potential. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka. Därför hoppas vi att du ansöker till positionen även om du inte nödvändigtvis uppfyller alla krav. Vill du veta mer? Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Mariestad, med tillträde så snart som möjligt. Kontakta Logistikchef Alexander Bergman om du har frågor om tjänsten: [email protected] Om du har frågor kring rekryteringsprocessene eller problem med din ansökan, hör av dig till vårt rekryteringsteam via [email protected]. Vänligen observera att vi inte accepterar ansökningar via epost. Vi använder screeningfrågor och arbetspsykologiska tester som urvalsverktyg för rättvis och fördomsfri rekrytering. Sista dag för ansökan är 5 maj, men ansök gärna så snart som möjligt då urval och delmoment sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
PRODUKTIONSPLANERARE TILL NIMBUS BOATS

Nimbus verksamhet i Lugnås har ett fortsatt behov av att utöka sin personalstyrka och söker nu en Produktionsplanerare. Är du en god kommunikatör med en förmåga att observera och analysera skiftande situationer? Har du dessutom erfarenhet av produktionsplanering av en relativt komplicerad produkt? Läs vidare! Din vardagI denna roll rapporterar du till platschef och är del av fabrikens ledningsgrupp. Du kommer att arbeta med planering och produktionsanalyser och vara en stark drivkraft så att rätt prioriteringar görs. Det innefattar också analys av resultat och efterkalkyler, nuvarande metoder samt operationsföljder tillsammans med avdelningens Produktionstekniker & Produktionsledare. Du kommer vara personen att gå till i frågor om in och utleveransfrågor, du kommer även att skapa och underhålla en tillförlitlig produktionsplan för vår båttillverkning. Du ansvarar för kommunikationen med marknad omkring produktion och leveransplan. Du agerar även som stöd till övriga organisationen i olika planeringsfrågor. Du kommer att delta aktivt i olika möten och projekt som tjänsten kräver och är en viktig koordinator i många frågor. Vem är du?Som person är du jordnära och har en god social förmåga. I ditt arbete har du många olika kontakter och har stor nytta av din goda samarbetsförmåga. Rollen kräver stor noggrannhet i detaljer och det är mycket viktigt att du har förmågan att hålla många parametrar i huvudet. Du gillar att lära dig nya saker och att använda dina kunskaper i förbättringsarbetet. Vidare har du förmåga att visualisera processerna redan i planeringsstadiet för att ligga steget före. Det är även av stor vikt att du har kapaciteten att hantera flera olika parallella processer. För att kunna axla denna roll krävs tidigare erfarenhet av produktionsplanering och en god analytisk förmåga. Du behöver även vara trygg användare av Office-paketet, i synnerhet god förståelse och vana av Excel. Du behöver ha erfarenhet av affärssystem (ERP), har du dessutom redan kunskaper i vårt affärssystem Monitor är detta meriterande. Vill du veta mer? I den här rekryteringen samarbetar Nimbus Group AB med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Nimbus Group AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stefan Larsson på telefonnummer: 073-084 68 16 eller via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2024-05-08. Om Nimbus Group ABNimbus Group AB tillverkar fritidsbåtar i premiumsegmentet. Vi skapar minnesvärda upplevelser till sjöss för medvetna båtägare genom att designa, tillverka och marknadsföra båtar med starka varumärken. Våra kännetecken är skandinavisk design, hög kvalitet, komfort, säkerhetstänkande och miljöfokus. Företaget grundades 1968 i Göteborg. Huvudkontoret ligger vid Kungliga Göteborgs Båthamn och här finns även en permanent utställning samt en fullservicehamn.

15 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Vacant Sverige söker sjuksköterskor till sommaruppdrag 2024!

Om jobbet Vill du jobba som konsult hos våra kunder under sommaren 2024? Vacant Vårdbemanning expanderar kraftigt i Sverige och söker fler flexibla och kompetenta sjuksköterskor för uppdrag hos våra kunder i hela landet. Vi söker erfarna sjuksköterskor till uppdrag på sjukhus, vårdcentral och/eller inom äldreomsorgen. Du blir anställd av oss i vårt svenska bolag, Vacant Vårdbemanning AB, och sedan uthyrd till våra kunder. Är du legitimerad sjuksköterska med specialistkompetens? Välkommen med din ansökan, vi matchar din kompetens med uppdrag efter dina önskemål! Möjligheter att arbeta i hela Skandinavien finns. Kvalifikationer Vi söker dig som: - är legitimerad sjuksköterska med minst 1 års erfarenhet - är van vid självständigt arbete - är flexibel - har god kommunikativ förmåga, ett gott bemötande, en positiv grundinställning samt god samarbetsförmåga Företagsbeskrivning Vacant Vårdbemanning AB är ett svenskt bemanningsföretag med huvudkontor i Stockholm. Vi levererar vårdpersonal till sjukhus, kommuner, regioner och privata vårdgivare i hela Sverige. Vi etablerades i Sverige 2019 och ingår i den norska koncernen Vacant Holdings AS som funnits i branschen i Norge sedan 2008. Företagets ledning har arbetat med bemanningslösningar till vårdbranschen sedan år 2000. Om företaget - Vi erbjuder dig spännande uppdrag över hela Sverige och vårt fokus ligger alltid på att matcha uppdrag med din kompetens. - Du har alltid en fast kontaktperson före, under och efter ditt uppdrag. Din kontaktperson har lång erfarenhet från bemanningsbranschen inom vård och omsorg och är själv vårdutbildad. - Vi är behjälpliga med boende och resor om du arbetar på annan ort. - Vi erbjuder dig en marknadsmässig ersättning för din insats. - För oss är hälsan viktig – generös friskvårdsersättning. Max 3000:-/år. - Vill du arbeta några enstaka pass, del- eller heltid? Du bestämmer!

15 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
GIS-ingenjör

Plan- och mätenheten ingår i kommunens samhällsbyggnadsförvaltning och arbetar såväl operativt som strategiskt med samhällsutveckling på olika nivåer. På enheten arbetar nio personer med varierande bakgrunder och erfarenheter. Vi har ett gott samarbete och hjälper varandra med att lösa frågor och problem som uppstår. Vi söker nu en GIS-ingenjör som vill bidra till enhetens goda arbete och fortsatt leverera och utveckla service. Är du utbildad inom lantmäteriteknik och geografisk IT och har praktisk erfarenhet i yrket, då kan denna tjänst vara intressant för dig! ARBETSUPPGIFTER Plan- och mätenheten behöver en ny medarbetare som har kunskap och intresse för hantering och bearbetning av geografiska datamängder. Som GIS-ingenjör är du med i flera faser av samhällsbyggnadsprocessen med varierande arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar kommer bestå i att hantera, bearbeta, producera och leverera geografisk information. Detta innefattar exempelvis framtagande av grundkarta och fastighetsförteckning till detaljplaner, nybyggnadskartor, underlag för projektering, administrering och ajourföring av adresser och lägenhetsregister med mera. Vi använder oss av produkter från Sokigo, Aveki, AutoDesk, QGIS, Safe Software FME, PostgreSQL och Microsoft SQL Server. Som GIS-ingenjör kommer du ha mycket kontakt med externa kunder, handläggare i kommunens organisation, medborgare med flera. Därför ser vi att förståelse för service och att vara kommunikativ är viktiga egenskaper för arbetsuppgifterna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning inom lantmäteriteknik och geografisk IT från universitet/högskola eller annan bedömd likvärdig utbildning eller erfarenhet. Du behöver ha god kunskap och intresse för GIS-program samt att hantera geografisk data och databaser. Det är meriterande med kunskap om databaser, programmering, FME, myCarta, VA-banken, QGIS m.fl. system, lantmäteri och mätning. Du har god förmåga att planera och tar eget ansvar för arbetsuppgifter, är strukturerad och tar egna initiativ. Du är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga samt har social kompetens. Vi förutsätter också att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet av kommunal verksamhet och/eller lantmäteri är meriterande. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Tjänsten kräver B-körkort. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras. Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

15 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Verksamhetsutvecklare, kvalitetsstyrning och metodutveckling

Vill du vara med och utveckla en organisation för välfärdstjänster i framkant? Äldre- och omsorgsförvaltningen arbetar tillsammans med kommuninvånarna för en personcentrerad, sammanhållen, proaktiv och hälsofrämjande verksamhet. Nu söker vi en verksamhetsutvecklare med inriktning kvalitetsstyrning och metodutveckling. Socialt ansvarig samordnare, SAS, finns på plats i Mariestads kommun med uppdrag i både Äldre- och omsorgsförvaltningen samt Socialförvaltningen. Vi behöver nu förstärkning inom Äldre- och omsorgsförvaltningen med en verksamhetsutvecklare som är riktigt skarp på att driva förbättringsarbete. Kan det vara dig vi söker? Läs gärna mer om tjänsten och ansök redan idag! ARBETSUPPGIFTER Uppdraget innebär att du genom din kompetens leder utvecklingsarbete och bidrar med ett strategiskt förhållningssätt som syftar till att skapa större nytta genom nya eller förändrade arbetssätt. I din roll kommer du att arbeta övergripande med; • Kvalitetsstyrning och metodutveckling inom förvaltningens omsorgsverksamheter, främst utifrån SoL och LSS och har ett särskilt ansvar för kvalitet i social dokumentation. • Verksamhetsutveckling och kvalitetssäkring av förvaltningens processer samt framtagande och implementering av övergripande rutiner. • Att ha en rådgivande, stöttande och utbildningsinriktad funktion och jobba i nära samarbete med förvaltningens ledning, chefer, MAS, SAS och övriga strateger. Exempel på arbetsuppgifter enligt ovan kan vara att leda specifika kvalitetsutvecklingsprojekt, att stötta chefer i verksamhetsutveckling, utbilda , ta fram beslutsunderlag till nämnden, utveckla jämlik omsorg och samverkan mellan verksamheterna inom förvaltningen och med andra aktörer. Vi erbjuder dig en meningsfull och utmanande arbetsplats där du får vara med och påverka utvecklingen av vår förvaltning. Du kommer att arbeta i en organisation som strävar efter hög kvalitet samtidigt som vi arbetar för att nå en god ekonomi. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har god erfarenhet av att arbeta med utvecklings- och kvalitetsarbete inom förvaltningens områden och som är riktigt bra på att driva förbättringsarbete framåt. Du är ansvarstagande och känner stort ägandeskap för dina ansvarsområden. Du är proaktiv och arbetar systematiskt, med fokus på lösningar och möjligheter. Din förmåga att kommunicera, bygga relationer och skapa förtroende är viktig för att lyckas i rollen. För att trivas i arbetet behöver du motiveras av att vara delaktig i flera olika typer av uppdrag - du kan jobba med långsiktiga strategiska projekt, men du är också redo att hjälpa kollegor med problem som uppstått när detta behövs. Kvalifikationer för tjänsten: • Socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. • God kunskap inom SoL och LSS. • Erfarenhet av utvecklings- och kvalitetsarbete inom omsorgssektorn. • Utbildning eller flerårig erfarenhet av projektledning och koordinering. • Kommunikativ förmåga. • God samarbetsförmåga och relationsbyggande förmåga. Meriterande : • Utredningskompetens enligt Lex Sarah • Erfarenhet av Processkartläggning • Kunskap i 2c8 • Kunskap i Lifecare Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Hantering av kandidater sker löpande så vänta inte med din ansökan. Intervjuer och tillsättning kan därför ske innan sista ansökningsdatumet. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras. Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024