Lediga jobb hos Samskapa behandling AB
Vill du göra verklig skillnad i människors liv och leda ett engagerat team inom behandlingsvård? Om jobbet Samskapa, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. Samskapa tror på modeller men vi tror ännu mer på människor, det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. Vi erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Uppdrag Att vara enhetschef (likställt föreståndare) på Samskapa kan beskrivas som att du driver ett ”litet företag i företaget”. Du säkerställer att arbetet med ungdomen bedrivs i enlighet med lagar och krav. Med stöd av befintlig struktur och kultur, samt stöd av ett företagsövergripande utvecklingsteam får du förtroende och handlingsfrihet att utföra ditt uppdrag i enlighet med Samskapas kontext och koncept, som du applicerar i ditt dagliga arbete. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med kreativa och lösningsfokuserade medarbetare i en omsorgsmiljö som präglas av en stark tro på människors inneboende resurser. Vi ser fram emot att uppmuntra och ta vara på dig och dina idéer i det dagliga arbetet. Som föreståndare kommer du att ansvara för att planera, samordna, utveckla, följa upp och leda med huvudfokus på ”de fyra resorna” Ungdomsresan – att stödja ungdomen FRÅN innan denne flyttar in, TILL dess att ungdomen tagit sitt nästa steg i sin utveckling (nästa insats eller hem). Medarbetareresan – från rekrytering (med stöd från HR), genom introduktion, tillsvidareanställning och eventuellt in i avtackning. Kundresan – FRÅN placeringsförfrågan TILL dess att ungdomen tagit sitt nästa steg. Förbättringsresan - FRÅN nuläget TILL önskat läge när det gäller samtliga processer i verksamheten. En viktig kulturell princip på Samskapa och i ungdomsresan är att vi är uthålliga och att vi står kvar. Vi är övertygade om att det är en avgörande faktor för att lyckas, vilket vi anser är vårt professionella ansvar. Krav Socionomutbildning som omfattar 3 år eller annan adekvat utbildning enligt föreskrifter från IVO Behörig att kunna stå på tillstånd hos IVO Minst 2 års yrkeserfarenhet med kvalificerat socialt arbete inom barn och ungdom Tidigare erfarenhet av en arbetsledande roll med personal-, kvalitets-, behandlings- och ekonomiansvar Kunskap om lagstiftning och regelverk för HVB-verksamhet Goda kunskaper inom NPF och psykiatriska diagnoser Trygghet i skriftlig och muntlig framställan B-körkort Meriterande Erfarenhet av arbete/varit föreståndare på HVB-hem Ledarskapsutbildning Kvalitetsrelaterad utbildning/erfarenhet Erfarenhet och/eller utbildning inom Lågaffektivt bemötande (LAB), KBT, MI NPF-utbildningar Steg 1 utbildning Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du har ett starkt engagemang för socialt arbete och är en självgående ledare. Du skall trivas med att arbeta verksamhetsnära och i tätt samarbete med dina behandlingspedagoger. Vidare så har du ett strukturerat, mål- och kvalitetsinriktat förhållningssätt och du uppskattar förändring och utvecklingsarbete. Du är stresstålig och flexibel och vi tror att du med prestigelöshet och kommunikation skapar delaktighet, förtroende och trygghet hos dina medarbetare. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Engagerade kollegor att samarbeta med Möjlighet att växa inom organisationen Information om tjänsten Omfattning: Heltid Placering: Kristianstad/Tollarp Arbetstid: Förtroendetid Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Information om rekryteringsprocessen I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget (gärna digitalt om du har en digital brevlåda). Urval och intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Brinner du för lön och schemapussel lika mycket som struktur och förbättringsarbete? Vill du forma framtidens lönefunktion och samtidigt vara med på en spännande tillväxtresa där din kompetens gör verklig skillnad? Då kan det här vara din nästa utmaning! Vi söker en driven och självgående lönespecialist som vill ta ett helhetsansvar för löneprocessen och schemahanteringen i ett bolag som växer. Du får en gedigen överlämning av ett väletablerat arbetssätt och välkomnas att utveckla och forma rollen. Välkommen till Samskapa Behandling AB Vi är inte ett vanligt vårdföretag, vi är Samskapa behandling, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. På Samskapa Behandling AB jobbar vi varje dag för att göra verklig skillnad. Samskapa Behandling erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer. Vi är övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss Samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. Samskapa har cirka 250 medarbetare som bland annat jobbar på HVB, LSS-boende, stödboende, öppenvård samt med familjehem. Samskapa har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Vi befinner oss i en tillväxtresa och nu söker vi dig som vill ta över, äga och utveckla ett redan väletablerat lönearbete på Samskapa. Om rollen Som lönespecialist hos Samskapa får du en nyckelroll där du ansvarar för hela löneprocessen samt vår schemahantering. Du blir ett nav i organisationen och en trygg punkt för både chefer och medarbetare i frågor som rör lön, frånvaro, schemaläggning och personaladministration. Vi söker dig som inte bara kan ditt område – utan som också brinner för att förbättra, förenkla och bidra till en hållbar arbetsmiljö för alla. Vad du kommer göra: Sköta hela löneprocessen från start till mål: underlag, kontroll, utbetalning och rapportering Ansvara för pensions- och försäkringsfrågor, samt kontakt med myndigheter och externa partners Driva och utveckla arbetet med schemaläggning tillsammans med chefer i organisationen Fungera som stöd och rådgivare till ledare och kollegor i lönerelaterade frågor Bidra till utvecklingen av våra rutiner och processer som berör lön Säkerställa att vi följer lagar, kollektivavtal och arbetsrättsliga riktlinjer Vi tror att du har: Har flerårig erfarenhet av självständigt lönearbete och schemaläggning Har goda kunskaper inom arbetsrätt, kollektivavtal och förmånsfrågor Är trygg i att arbeta i lönesystem (gärna med erfarenhet från Agda eller liknande) Är strukturerad, lösningsfokuserad och gillar att förbättra arbetssätt och processer Har hög integritet, är serviceinriktad och trivs i en miljö där du får ta stort eget ansvar Ser människan bakom siffrorna och delar våra värderingar om respekt, kvalitet och samskapande Vad du får hos oss: En värderingsstyrd arbetsplats där vi menar det vi gör Gedigen introduktion och möjlighet till kompetensutveckling En egen utvecklingsplan där vi sätter värde på din kompetens Generöst friskvårdbidrag Kollektivavtal, schyssta villkor och flexibelt upplägg Ett härligt team med högt i tak och låg prestige En chans att göra skillnad – varje dag Praktisk information Anställningsform: Tills vidare med sex månaders provanställning. Omfattning: 100 % Arbetstid: Kontorstid Placering: Hörby Startdatum: Enligt överenskommelse Om rekryteringen Urval och intervjuer genomförs löpande. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Välkommen att bli en del av vårt team!
Samskapa växer - vill du vara med på resan? Samskapa, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. Samskapa tror på modeller men vi tror ännu mer på människor, det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Om uppdraget: Uppdraget innebär att du tillsammans med ditt team ansvarar för att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för en bra start i livet för ungdomarna. Du arbetar tillsammans med ungdomarna på ett personligt, ansvarsfullt och professionellt sätt. Vår målgrupp är ungdomar i varierande åldrar, som utöver social problematik ofta även har en eller flera neuropsykiatriska diagnoser. Utöver det så kan ungdomarna ha andra psykiatriska symtom eller diagnoser där utåtagerande beteende och ångestproblematik är vanligt förekommande. Därav är din förmåga att förhålla dig lugn och klartänkt i utmanande situationer av stor vikt för tjänsten. Ett mått av envishet och uthållighet är också bra egenskaper i arbetet. Den centrala delen i arbetet är att skapa en utveckling i riktning mot målen i genomförandeplanen, samt att du har en förmåga att dokumentera det. Information om tjänsterna: Omfattning: Ca 82 % Placering: Sölvesborg Arbetstid: Rullande schema, dygnspass Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Krav: Eftergymnasial utbildning om minst två år inom socialt arbete eller beteendevetenskap. Det kan vara socionom, beteendevetare, socialpedagog, behandlingspedagog, sjuksköterska med inriktning psykiatri med flera. Ett annat krav är att du har arbetslivserfarenhet från likande uppdrag med barn/ungdomar inom ramen för målgruppen. Att du behärskar svenska språket i tal och skrift och att du har B-körkort är ytterligare krav. Meriterande: Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet av behandlingsarbete på HVB. Utbildningar eller kurser anpassade för neuropsykiatri eller andra inslag av den beskrivna målgruppen och olika diagnoser, till exempel autism och ADHD. Erfarenhet av att arbeta med människor med neuropsykiatriska diagnoser samt utmanande beteende som till exempel OCD. Kunskaper i lågaffektivt bemötande och i att hantera hot och våld. Baskunskaper i BBIC. Erfarenhet av olika journalsystem. Personliga egenskaper: Som person innehar du förmågan att bygga varaktiga relationer där du kan växla mellan att sätta gränser och visa din omsorg och värme! Som medarbetare har du god förmåga att bromsa, vända, släcka ut, avleda och motivera barn och unga med icke önskvärda beteende. Vidare så har du ett professionellt förhållningssätt i mötet med ungdomen, där du beaktar din egen inverkan på ungdomens beteende och känslor. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen Om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget, gärna digitalt om du har en digital brevlåda. Urval och intervjuer genomförs löpande, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Samskapa växer - vill du vara med på resan? Samskapa, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. Samskapa tror på modeller men vi tror ännu mer på människor, det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Om uppdraget: Tillsammans med ungdomen kommer du att arbeta för ett individuellt utformat stöd i vardagens alla aktiviteter och sysslor som stöd under skoltid, laga mat tillsammans med ungdomen, hushållssysslor, fritidsaktiviteter och genom ungdomen stärka dess förmågor. Ungdomen, vårdnadshavare och uppdragsgivare är delaktiga i processen. Målet är att ungdomarna ska leva ett meningsfullt liv med ökad livskvalité och att de ska ha lärt sig sociala och praktiska färdigheter. Uppdraget genomsyras av ett helhetstänk vilket kräver ett nära samarbete med socialtjänst, vårdnadshavare, skola, praktik samt andra professionella nätverk. Du bidrar till att skapa en utveckling i riktning mot målen i genomförandeplanen samt har en förmåga att dokumentera det. Information om tjänsterna: Placering: Everöd, Tollarp och Östra Sönnarslöv (Kristianstad kommun) Arbetstid: Dag/kväll/långpass/dygnspass Sysselsättningsgrad: 75% - 100% Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månader provanställning Krav: Vi söker dig som är utbildad stödpedagog/omsorgspedagog alternativt undersköterska med inriktning psykiatri eller likvärdig utbildning Arbetslivserfarenhet från likande uppdrag med barn/ungdomar inom ramen för målgruppen som omfattar minst ett år Utbildning och/eller erfarenhet i lågaffektivt bemötande samt hot och våldssituationer Du behärskar svenska språket i tal och skrift B-körkort Meriterande: Utbildningar eller kortare kurser anpassade för neuropsykiatri eller andra inslag av den beskrivna målgruppen Kunskaper inom Alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) Kunskaper i tydliggörandepedagogik (Teacch, AKK, TAKK eller likvärdigt) Baskunskaper i BBIC/IBIC Erfarenhet av olika journalsystem och kvalitetsledningssystem Personliga egenskaper: Som person innehar du förmågan att bygga varaktiga relationer där du kan växla mellan att sätta gränser och visa din omsorg och värme! Som medarbetare har du god förmåga att bromsa, vända, släcka ut, avleda och motivera barn och unga med icke önskvärda beteende. Vidare så har du ett professionellt förhållningssätt i mötet med ungdomen, där du beaktar din egen inverkan på ungdomens beteende och känslor. Du har en genuin vilja att arbeta mot uppställda mål i genomförandeplanen samt en förmåga att dokumentera detta och du brinner för arbetet inom LSS. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen Om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget, gärna digitalt om du har en digital brevlåda. Urval och intervjuer genomförs löpande, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Samskapa växer - vill du vara med på resan? Samskapa, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. Samskapa tror på modeller men vi tror ännu mer på människor, det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Om rollen: Uppdraget innebär att du tillsammans med ditt team ansvarar för att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för en bra start i livet för ungdomen. Du arbetar tillsammans med ungdomen på ett personligt, ansvarsfullt och professionellt sätt. Vår målgrupp är ungdomar i varierande åldrar, som utöver social problematik ofta även har en eller flera neuropsykiatriska diagnoser. Utöver det så kan ungdomen ha andra psykiatriska symtom eller diagnoser där utåtagerande beteende och ångestproblematik är vanligt förekommande. Därav är din förmåga att förhålla dig lugn och klartänkt i utmanande situationer av stor vikt för tjänsten. Ett mått av envishet och uthållighet är också bra egenskaper i arbetet. Den centrala delen i arbetet är att skapa en utveckling i riktning mot målen i genomförandeplanen, samt att du har en förmåga att dokumentera det. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen Information om tjänsten: Placering: Kristianstad med omnejd Arbetstid: Enligt schema; dygnspass ca 82% Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders tillämpad provanställning Start: Enligt överenskommelse Krav: Eftergymnasial utbildning inom socialt arbete så som tvåårig behandlingspedagog eller socialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar med ett socialt nedbrytande beteende och/eller i kombination med neuropsykiatriska funktionsvariationer (NPF). Du behärskar svenska språket i tal och skrift obehindrat. B-körkort. Meriterande: Utbildningar eller kurser anpassade för neuropsykiatri eller andra inslag av den beskrivna målgruppen och olika diagnoser, till exempel autism och ADHD. Erfarenhet av att arbeta med människor med neuropsykiatriska diagnoser samt utmanande beteende som till exempel OCD. Kunskap kring traumarelaterade svårigheter och hur man som viktig vuxen bäst bemöter och förhåller sig till individer som uppvisar beteende präglat av trauma. Erfarenhet av arbete med barn och ungdomar som uppvisar bristande och destruktivt strategier för att reglera affekt. Kunskaper i MI och LAB och i att hantera hot och våld. Utbildningar som innehåller impulskontroll. Kunskap om Traumamedveten omsorg (TMO). Rädda barnens TMO utbildning. Erfarenhet av att ha arbetat med sexuellt avvikande beteenden. Erfarenhet av arbete med barn som vuxit upp i missbruksmiljö. Baskunskaper i BBIC och IBIC. Erfarenhet av olika journalsystem och att kunna skriva månadsrapporter. Personliga egenskaper: Som person innehar du förmågan att bygga varaktiga relationer där du kan växla mellan att sätta gränser och visa din omsorg och värme! Du förhåller dig väl till ändrade arbetsuppgifter och arbetar strukturerat och planerar framåt. Du är en teamspelare, men kan även arbeta självständigt. Du har god förmåga att bromsa, vända, släcka ut, avleda och motivera barn och unga med icke önskvärda beteende. Vidare så har du ett professionellt förhållningssätt i mötet med ungdomen och andra, där du beaktar din egen inverkan på ungdomens beteende och känslor. Du är även en ansvarsfull person, som angriper dina arbetsuppgifter med stor omsorg och engagemang. Om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget, gärna digitalt om du har en digital brevlåda. Urval och intervjuer genomförs löpande, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Välkommen att ansöka till vårt första Akutboende i Lund! Samskapa, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. Samskapa tror på modeller men vi tror ännu mer på människor, det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. Vi erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. Vi startar under hösten upp ett nytt HVB-hem för ungdomar utanför Lund och rustar oss för att ta emot akuta placeringar för barn med behov av hög personaltäthet och stöd. Enheten är ett mindre HVB-boende med möjlighet att belägga 4–6 platser med hög personaltäthet utifrån ungdomens behov. Till enheten är psykolog, barnpsykiatriker och medicinsk ansvarig sjuksköterska knuten med tät handledning av behandlingsledare och närvarande enhetschef. Teamet har regelbunden extern handledning med fokus på målgrupp och processer. Boendet är beläget i det vackra landskapet ca 10 minuter från Lund med bil, möjlighet till pendling via regionbuss finns, men är något begränsad. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen Uppdrag: Vår målgrupp är ungdomar i varierande åldrar, som utöver social problematik ofta har en eller flera neuropsykiatriska diagnoser, trauma, ångestproblematik där utåtagerande beteende också är förekommande. Du har därför en god förmåga att förhålla dig lugn och klartänkt i utmanande situationer vilket är en stor vikt för att bli aktuell för tjänsten. Du och ditt team arbetar tillsammans med ungdomen och nätverket på ett personligt, ansvarsfullt och professionellt sätt. Du ansvarar för planeringen för ungdomens dagliga aktiveter och arbetar aktivt på ett stödjande, pedagogiskt och metodiskt sätt för att hjälpa ungdomen att lyckas. Du har förmåga att dokumentera arbetet utifrån gällande lagkrav och samverkar i möten med socialtjänst och andra viktiga aktörer. Som stöd i arbetet har du tillgång till behandlingsledare, enhetschef och erfarna kollegor. Information om tjänsten: Omfattning: Ca 82 %, eller heltid beroende på tjänst. Placering: Lund Arbetstid: Schema med obekväm arbetstid. Start: 25-09-01 Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders tillämpad provanställning. Antal tjänster: 8 Krav Eftergymnasial utbildning om minst två år inom socialt arbete eller beteendevetenskap. Det kan vara socionom, beteendevetare, socialpedagog eller behandlingspedagog. Ett annat krav är att du har genuin arbetslivserfarenhet från likande uppdrag med barn/ungdomar inom ramen för målgruppen. Att du behärskar svenska språket i tal och skrift och att du har B-körkort är ytterligare krav. Meriterande Utbildningar eller kurser anpassade för neuropsykiatri eller andra inslag av den beskrivna målgruppen och olika diagnoser, till exempel autism, trauma och ADHD. Erfarenhet av att arbeta med människor med neuropsykiatriska diagnoser samt utmanande beteende som till exempel OCD, självskadebeteende eller ätstörningar. Kunskaper i att tillämpa lågaffektivt bemötande och i att hantera hot och våld. Baskunskaper i BBIC. Erfarenhet av olika journalsystem. Personliga egenskaper: Som person har du ett genuint pedagogiskt och lågaffektivt förhållningssätt. Du innehar förmågan att bygga trygga relationer där du kan växla mellan att sätta gränser och visa din omsorg och värme. Du gör nödvändiga prioriteringar och anpassar ditt arbete efter situationen som råder. Vidare så har du ett professionellt förhållningssätt i mötet med ungdomen, dennes nätverk och andra viktiga aktörer och du beaktar din egen inverkan på ungdomens beteende och känslor. Du har lätt att förhålla dig till ändrade omständigheter och är en teamspelare. Om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget, välj gärna att få det digitalt, då handläggningstiderna kan vara långa. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Varmt välkommen med din ansökan!
Samskapa behandling öppnar verksamhet i Malmö. Är du behandlings- eller socialpedagog? Välkommen att ansöka till vår verksamhet i Malmö! Samskapa, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. Samskapa tror på modeller men vi tror ännu mer på människor, det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Samskapa utvecklas och startar under sommaren upp ett HVB-hem i kollektiv form med plats för 5 ungdomar samt ett boende med två enskilda placeringar för barn med behov av högre personaltäthet och utökat stöd. Uppdraget att arbeta enskilt mot en ungdom kommer att vara beläget i en avskild del av det kollektiva boendet. Till enheten är psykolog, psykiatriker och medicinsk ansvarig sjuksköterska knuten, daglig handledning av behandlingsledare och närvarande enhetschef. Alla våra behandlare ges regelbunden extern processhandledning. Boendet är beläget i ett lugnt område i östra Malmö med goda möjligheter till pendling till och från arbetsplatsen. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen Uppdrag: Du ansvarar för planeringen för ungdomens dagliga aktiveter och arbetar aktivt på ett stödjande, pedagogiskt och metodiskt sätt för att hjälpa ungdomen att lyckas. Vår målgrupp är ungdomar i varierande åldrar, som utöver social problematik ofta även har en eller flera neuropsykiatriska diagnoser. Utöver det så kan ungdomen ha andra psykiatriska symtom eller diagnoser där utåtagerande beteende och ångestproblematik är vanligt förekommande. Därav är din förmåga att förhålla dig lugn och klartänkt i utmanande situationer av stor vikt för tjänsten. Ett mått av envishet och uthållighet är också bra egenskaper i arbetet. Den centrala delen i arbetet är att skapa en utveckling i riktning mot målen i genomförandeplanen, samt att du har förmåga att dokumentera detta. Information om tjänsten: Omfattning: Ca 82 %, men ofta möjlighet att arbeta extra upp till 100 % Placering: Malmö Arbetstid: Rullande schema, varierande arbetstider samt dygnspass med sovande jour på plats Start: Omgående Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders tillämpad provanställning Krav Eftergymnasial utbildning om minst två år inom socialt arbete eller beteendevetenskap. Det kan vara socionom, beteendevetare, socialpedagog, behandlingspedagog, sjuksköterska med inriktning psykiatri med flera. Ett annat krav är att du har genuin arbetslivserfarenhet från likande uppdrag med barn/ungdomar inom ramen för målgruppen. Att du behärskar svenska språket i tal och skrift och att du har B-körkort är ytterligare krav. Meriterande Utbildningar eller kurser anpassade för neuropsykiatri eller andra inslag av den beskrivna målgruppen och olika diagnoser, till exempel autism och ADHD. Erfarenhet av att arbeta med människor med neuropsykiatriska diagnoser samt utmanande beteende som till exempel OCD, självskadebeteende eller ätstörningar. Kunskaper i att tillämpa lågaffektivt bemötande och i att hantera hot och våld. Baskunskaper i BBIC. Erfarenhet av olika journalsystem. Personliga egenskaper: Du förhåller dig väl till ändrade arbetsuppgifter men arbetar strukturerat och planerar framåt. Du har god förmåga att bromsa, vända, släcka ut, avleda och motivera barn och unga med icke önskvärda beteende. Vidare så har du ett professionellt förhållningssätt i mötet med ungdomen och andra, där du beaktar din egen inverkan på ungdomens beteende och känslor. Du har en nyfikenhet på ungdomen, samt en stark vilja att arbeta mot uppställda mål i genomförandeplanen. Du är även en ansvarsfull person, som angriper dina arbetsuppgifter med stor omsorg och engagemang. Om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget, gärna digitalt om du har en digital brevlåda. Urval och intervjuer genomförs löpande, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Välkommen till Samskapa. Vi erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Vi söker nu en handledare till familjehem till våra uppdrag, inom strukturerad hemmabaserad behandling, i hela Skåne med angränsande län. Uppdrag: Som handledare ansvarar du för ett antal familjehem. Din uppgift är att bistå familjehemmen med handledning och stöd under de perioder de har en placering. Du arbetar på uppdrag av socialtjänsten och har ett nära samarbete med ansvarig socialsekreterare. I arbetet ingår: - Rekrytering och utredning av familjehem - Att utbilda familjehem - Stöd och handledning till familjehem - Dokumentation och rapportering Du blir en del av ett team, som arbetar i komplexa ärenden med behandlingsinsatser i familjehemmen. Behandlingsarbetet sker i stor utsträckning ensamt, men i varje ärende är man ett team med täta team-träffar och ett gemensamt mål framåt med de olika delarna i familjesystemet. Därav behöver du tycka om att arbeta både i team och självständigt. Teamet, som består av Samordnare, Familjebehandlare, Handledare och Ungdomsbehandlare, ansvarar för att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för utveckling och förändring i familjerna på hemmaplan och även för placerade barn i behandlingsfamilj. Varje ärende är unikt och du kan därför komma att ha olika roller och tillhöra olika team utifrån hur behovet ser ut. Det finns en behandlingsledare som har huvudansvaret för att strukturera och leda behandlingsarbetet framåt i teamen. Arbetet innefattar resor då våra familjehem finns utspridda i regionen. I tjänsten ingår även beredskap. Information om tjänsten: Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid, men viss kvällstid kan förekomma. Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning Vi erbjuder dig Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Möjlighet till kompetensutveckling (utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse) En egen utvecklingsplan där vi sätter värde på din kompetens (kartlägger styrkor och utvecklingsområden) Generöst friskvårdbidrag Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen (till exempel genom intern rörlighet) Krav Socionom eller beteendevetare Erfarenhet av familjehemsvård (gärna som familjehemskonsulent) God kännedom om socialtjänstlagen och BBIC Utbildning kring utredningsprocessen Arbetslivserfarenhet inom målgruppen God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska (krävs i utredningsprocessen och rapporteringen) God datorvana B-körkort Meriterande Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet av behandlingsarbete Utbildning/erfarenhet av att handleda familjehem Steg-1 utbildning eller andra fördjupande utbildningar Erfarenhet av att arbeta i team med relationell och systemisk inriktning Personliga egenskaper: Som person är du trygg i dig själv och har en god förmåga att skapa förtroende hos andra människor och för organisationen. Du har ett vänligt och omsorgsfullt bemötande. Vi tror att du är en driven person som sporras av eget ansvar och att utveckla en god och kvalitativ verksamhet. Då du arbetar i människors vardag och bostad, är det viktigt att du kan vara flexibel och hantera de situationer som kan uppstå. Det är av vikt att du en har god samarbetsförmåga, både internt och externt. Personlig lämplighet är avgörande för att lyckas i denna roll. Information om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/. Urval och intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan! Kontakt Veronica Tiger [email protected] 0735-323869
Välkommen till Samskapa. Vi erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Vi söker nu en handledare till familjehem till våra uppdrag, inom strukturerad hemmabaserad behandling, i hela Skåne med angränsande län. Uppdrag: Som handledare ansvarar du för ett antal familjehem. Din uppgift är att bistå familjehemmen med handledning och stöd under de perioder de har en placering. Du arbetar på uppdrag av socialtjänsten och har ett nära samarbete med ansvarig socialsekreterare. I arbetet ingår: - Rekrytering och utredning av familjehem - Att utbilda familjehem - Stöd och handledning till familjehem - Dokumentation och rapportering Du blir en del av ett team, som arbetar i komplexa ärenden med behandlingsinsatser i familjehemmen. Behandlingsarbetet sker i stor utsträckning ensamt, men i varje ärende är man ett team med täta team-träffar och ett gemensamt mål framåt med de olika delarna i familjesystemet. Därav behöver du tycka om att arbeta både i team och självständigt. Teamet, som består av Samordnare, Familjebehandlare, Handledare och Ungdomsbehandlare, ansvarar för att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för utveckling och förändring i familjerna på hemmaplan och även för placerade barn i behandlingsfamilj. Varje ärende är unikt och du kan därför komma att ha olika roller och tillhöra olika team utifrån hur behovet ser ut. Det finns en behandlingsledare som har huvudansvaret för att strukturera och leda behandlingsarbetet framåt i teamen. Arbetet innefattar resor då våra familjehem finns utspridda i regionen. I tjänsten ingår även beredskap. Information om tjänsten: Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid, men viss kvällstid kan förekomma. Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning Vi erbjuder dig Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Möjlighet till kompetensutveckling (utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse) En egen utvecklingsplan där vi sätter värde på din kompetens (kartlägger styrkor och utvecklingsområden) Generöst friskvårdbidrag Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen (till exempel genom intern rörlighet) Krav Socionom eller beteendevetare Erfarenhet av familjehemsvård (gärna som familjehemskonsulent) God kännedom om socialtjänstlagen och BBIC Utbildning kring utredningsprocessen Arbetslivserfarenhet inom målgruppen God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska (krävs i utredningsprocessen och rapporteringen) God datorvana B-körkort Meriterande Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet av behandlingsarbete Utbildning/erfarenhet av att handleda familjehem Steg-1 utbildning eller andra fördjupande utbildningar Erfarenhet av att arbeta i team med relationell och systemisk inriktning Personliga egenskaper: Som person är du trygg i dig själv och har en god förmåga att skapa förtroende hos andra människor och för organisationen. Du har ett vänligt och omsorgsfullt bemötande. Vi tror att du är en driven person som sporras av eget ansvar och att utveckla en god och kvalitativ verksamhet. Då du arbetar i människors vardag och bostad, är det viktigt att du kan vara flexibel och hantera de situationer som kan uppstå. Det är av vikt att du en har god samarbetsförmåga, både internt och externt. Personlig lämplighet är avgörande för att lyckas i denna roll. Information om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/. Urval och intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan! Kontakt Veronica Tiger [email protected] 0735-323869
Välkommen till Samskapa. Vi erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Vi söker nu en handledare till familjehem till våra uppdrag, inom strukturerad hemmabaserad behandling, i hela Skåne med angränsande län. Uppdrag: Som handledare ansvarar du för ett antal familjehem. Din uppgift är att bistå familjehemmen med handledning och stöd under de perioder de har en placering. Du arbetar på uppdrag av socialtjänsten och har ett nära samarbete med ansvarig socialsekreterare. I arbetet ingår: - Rekrytering och utredning av familjehem - Att utbilda familjehem - Stöd och handledning till familjehem - Dokumentation och rapportering Du blir en del av ett team, som arbetar i komplexa ärenden med behandlingsinsatser i familjehemmen. Behandlingsarbetet sker i stor utsträckning ensamt, men i varje ärende är man ett team med täta team-träffar och ett gemensamt mål framåt med de olika delarna i familjesystemet. Därav behöver du tycka om att arbeta både i team och självständigt. Teamet, som består av Samordnare, Familjebehandlare, Handledare och Ungdomsbehandlare, ansvarar för att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för utveckling och förändring i familjerna på hemmaplan och även för placerade barn i behandlingsfamilj. Varje ärende är unikt och du kan därför komma att ha olika roller och tillhöra olika team utifrån hur behovet ser ut. Det finns en behandlingsledare som har huvudansvaret för att strukturera och leda behandlingsarbetet framåt i teamen. Arbetet innefattar resor då våra familjehem finns utspridda i regionen. I tjänsten ingår även beredskap. Information om tjänsten: Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid, men viss kvällstid kan förekomma. Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning Vi erbjuder dig Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Möjlighet till kompetensutveckling (utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse) En egen utvecklingsplan där vi sätter värde på din kompetens (kartlägger styrkor och utvecklingsområden) Generöst friskvårdbidrag Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen (till exempel genom intern rörlighet) Krav Socionom eller beteendevetare Erfarenhet av familjehemsvård (gärna som familjehemskonsulent) God kännedom om socialtjänstlagen och BBIC Utbildning kring utredningsprocessen Arbetslivserfarenhet inom målgruppen God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska (krävs i utredningsprocessen och rapporteringen) God datorvana B-körkort Meriterande Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet av behandlingsarbete Utbildning/erfarenhet av att handleda familjehem Steg-1 utbildning eller andra fördjupande utbildningar Erfarenhet av att arbeta i team med relationell och systemisk inriktning Personliga egenskaper: Som person är du trygg i dig själv och har en god förmåga att skapa förtroende hos andra människor och för organisationen. Du har ett vänligt och omsorgsfullt bemötande. Vi tror att du är en driven person som sporras av eget ansvar och att utveckla en god och kvalitativ verksamhet. Då du arbetar i människors vardag och bostad, är det viktigt att du kan vara flexibel och hantera de situationer som kan uppstå. Det är av vikt att du en har god samarbetsförmåga, både internt och externt. Personlig lämplighet är avgörande för att lyckas i denna roll. Information om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/. Urval och intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan! Kontakt Veronica Tiger [email protected] 0735-323869
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 15 jobb