Yrkescentrum i Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Yrkescentrum i Sverige AB

Jobbcoach Vänersborg

Vi söker en driven Jobbcoach som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2. Rollen som jobbcoach kräverstrukturerat ochnoggrant administrativt arbete, förmågan att möta människor med olika behov samt förmågan att matcha dem mot ett varaktigt arbete ellerutbildning. Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens. Därefter jobbar du med att finnamöjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning. Företagskontakter är en viktig del i matchningen och du behöver kunna utveckla och vårda kontakter med arbetsgivare eller utbildningsanordnare. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägledadem iderasprocesser. Skapa ett nära samarbete med lokala arbetsgivare och utbildningssamordnare föratt skapa bra matchningar. Planera och genomföra föreläsningar och workshops. Du kommer att arbeta som ensam ansvarigjobbcoach på vårt kontor men ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av jobbcoacherpå Yrkescentrums övriga kontor. Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du självständigt kanplanera och organisera ditt arbete.Du ska även kunna tillämpa Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa avtalsefterlevnad. I rollen som jobbcoach bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten: Kompetenskrav Alternativ 1 Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren. Alternativ 2 Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden: Arbetsledning med personalansvar Rekrytering Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi Karriärvägledning Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav. Önskvärda egenskaper: • Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt. • Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas. • Du är social och öppen för att knyta kontakter. • Du är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt. • Goda kommunikativa förmågor. • Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig. Anställningsvillkor: Tjänsten är på 89%, med arbetstid mån-fre, 8.00-16.00. Inget distansarbete. Tillträde omgående. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Jobbcoach Trollhättan

Vi söker en driven Jobbcoach som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2. Rollen som jobbcoach kräverstrukturerat ochnoggrant administrativt arbete, förmågan att möta människor med olika behov samt förmågan att matcha dem mot ett varaktigt arbete ellerutbildning. Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens. Därefter jobbar du med att finnamöjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning. Företagskontakter är en viktig del i matchningen och du behöver kunna utveckla och vårda kontakter med arbetsgivare eller utbildningsanordnare. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägledadem iderasprocesser. Skapa ett nära samarbete med lokala arbetsgivare och utbildningssamordnare föratt skapa bra matchningar. Planera och genomföra föreläsningar och workshops. Du kommer att arbeta som ensam ansvarigjobbcoach på vårt kontor men ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av jobbcoacherpå Yrkescentrums övriga kontor. Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du självständigt kanplanera och organisera ditt arbete.Du ska även kunna tillämpa Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa avtalsefterlevnad. I rollen som jobbcoach bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Kompetenskrav Alternativ 1 Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren. Alternativ 2 Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden: Arbetsledning med personalansvar Rekrytering Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi Karriärvägledning Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav. Önskvärda egenskaper: • Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt. • Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas. • Du är social och öppen för att knyta kontakter. • Du är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt. • Goda kommunikativa förmågor. • Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig. Anställningsvillkor: Tjänsten är på 50 %. Inget distansarbete. Visstidsanställning under sommarveckorna v30, 31, 32 Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Jobbcoach Haninge

Vi söker en driven Jobbcoach som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2. Rollen som jobbcoach kräverstrukturerat ochnoggrant administrativt arbete, förmågan att möta människor med olika behov samt förmågan att matcha dem mot ett varaktigt arbete ellerutbildning. Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens. Därefter jobbar du med att finnamöjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning. Företagskontakter är en viktig del i matchningen och du behöver kunna utveckla och vårda kontakter med arbetsgivare eller utbildningsanordnare. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägledadem iderasprocesser. Skapa ett nära samarbete med lokala arbetsgivare och utbildningssamordnare föratt skapa bra matchningar. Planera och genomföra föreläsningar och workshops. Du kommer att arbeta som ensam ansvarigjobbcoach på vårt kontor men ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av jobbcoacherpå Yrkescentrums övriga kontor. Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du självständigt kanplanera och organisera ditt arbete.Du ska även kunna tillämpa Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa avtalsefterlevnad. I rollen som jobbcoach bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten: Kompetenskrav Alternativ 1 Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren. Alternativ 2 Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden: Arbetsledning med personalansvar Rekrytering Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi Karriärvägledning Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav. Önskvärda egenskaper: • Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt. • Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas. • Du är social och öppen för att knyta kontakter. • Du är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt. • Goda kommunikativa förmågor. • Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig. Anställningsvillkor: Tjänsten är på 75 %, med arbetstid mån-fre. Inget distansarbete. Tillträde omgående. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Kontorsvärd Norrköping

Vi på Yrkescentrum består av verksamhetsutvecklingsexperter och sociala entreprenörer i en unik kombination. Sedan 2005 är vi en stabil samarbetsparter till Arbetsförmedlingen och växer ständigt som leverantör av Rusta och Matcha2. Vi söker nu en kontorsvärd till vårt kontor i Norrköping. Om rollen I rollen som kontorsvärd kommer du att arbeta med att bemanna vårt kontor under våra öppettider.Dina arbetsuppgifter består bland annat av att hjälpa besökare, svara på inkommande samtal ochta emot deltagare Du kommer även hjälpa våra deltagare medansökningshandlingar, ta kontakt med arbetsgivareoch genomföra föreläsningar och workshops regelbundet. Tjänsten är en timanställning med arbetstider måndag-torsdag, 8.00-12.00. Under sommarveckorna 26, 27 och28 kommer arbetstiderna vara måndag-fredag, 8.00-12.00 Du som söker Du som söker är ansvarstagande, framåt och social. Du bemannar kontoret ensam i perioderoch behöver därför ha en stark ansvarskänsla och kunna ta egna initiativ. Du ska ha servicekänsla och lätt för att möte olika typer av människor. I rollen som kontorsvärd kommer du även genomföra föreläsningar och workshops för våra deltagare och behöver ha erfarenhet av att prata inför grupp. Goda kunskaper i svenska krävs. Goda kunskaper i arabiska, somaliska och/ eller ytterligare språk välkomnas. Om Yrkescentrum Vårt fokus ligger alltid på våra deltagare i Rusta och Matcha. Med många års erfarenhet av arbetsintegration vet vi hur vi kan anpassa coachningen så den gör mest nytta för varje individ. Som en mindre aktör kan vi erbjuda det personliga mötet under hela tiden som våra deltagare får handledning hos oss. Vi på Yrkescentrum både vill och kan göra livet bättre för människor. Vi ser det som en självklarhet att komma med nya, innovativa idéer för att hjälpa varje person ta sig närmare sitt drömyrke. Tillsammans med arbetstagare och företagare jobbar vi kontinuerligt för att skapa en hållbar framtid.

12 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Kontorsvärd Solna

Vi på Yrkescentrum består av verksamhetsutvecklingsexperter och sociala entreprenörer i en unik kombination. Sedan 2005 är vi en stabil samarbetsparter till Arbetsförmedlingen och växer ständigt som leverantör av Rusta och Matcha2. Vi söker nu en kontorsvärd till vårt kontor i Solna. Om rollen I rollen som kontorsvärd kommer du att arbeta med att bemanna vårt kontor under våra öppettider. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att hjälpa besökare, svara på inkommande samtal och ta emot deltagare Du kommer även hjälpa våra deltagare med ansökningshandlingar, ta kontakt med arbetsgivare och genomföra föreläsningar och workshops regelbundet. Tjänsten är en timanställning med arbetstid mån-fre. Du som söker Du som söker är ansvarstagande, framåt och social. Du bemannar kontoret ensam och behöver därför ha en stark ansvarskänsla och kunna ta egna initiativ. Du ska ha servicekänsla och lätt för att möte olika typer av människor. I rollen som kontorsvärd kommer du även genomföra föreläsningar och workshops för våra deltagare och behöver ha erfarenhet av att prata inför grupp. Goda kunskaper i svenska krävs. Goda kunskaper i arabiska, somaliska och/ eller ytterligare språk välkomnas. Om Yrkescentrum Vårt fokus ligger alltid på våra deltagare i Rusta och Matcha. Med många års erfarenhet av arbetsintegration vet vi hur vi kan anpassa coachningen så den gör mest nytta för varje individ. Som en mindre aktör kan vi erbjuda det personliga mötet under hela tiden som våra deltagare får handledning hos oss. Vi på Yrkescentrum både vill och kan göra livet bättre för människor. Vi ser det som en självklarhet att komma med nya, innovativa idéer för att hjälpa varje person ta sig närmare sitt drömyrke. Tillsammans med arbetstagare och företagare jobbar vi kontinuerligt för att skapa en hållbar framtid.

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Kontorsvärd Göteborg

Vi på Yrkescentrum består av verksamhetsutvecklingsexperter och sociala entreprenörer i en unik kombination. Sedan 2005 är vi en stabil samarbetsparter till Arbetsförmedlingen och växer ständigt som leverantör av Rusta och Matcha2. Vi söker nu en kontorsvärd till vårt kontor i Göteborg. Om rollen I rollen som kontorsvärd kommer du att arbeta med att bemanna vårt kontor under våra öppettider. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att hjälpa besökare, svara på inkommande samtal och ta emot deltagare. Du kommer även hjälpa våra deltagare med ansökningshandlingar, ta kontakt med arbetsgivare och genomföra föreläsningar och workshops regelbundet. Tjänsten är en timanställning. Du som söker Du som söker är glad, framåt och social. Du bemannar kontoret ensam och behöver därför ha en stark ansvarskänsla och kunna ta egna initiativ. Du ska ha servicekänsla och lätt för att möte olika människor. I rollen som kontorsvärd kommer du även genomföra föreläsningar och workshops för våra deltagare och behöver ha erfarenhet av att prata inför grupp. Goda kunskaper i svenska krävs. Goda kunskaper i arabiska, somaliska och/ eller ytterligare språk välkomnas. Om Yrkescentrum Vårt fokus ligger alltid på våra deltagare i Rusta och Matcha2. Med många års erfarenhet av arbetsintegration vet vi hur vi kan anpassa coachningen så den gör mest nytta för varje individ. Som en mindre aktör kan vi erbjuda det personliga mötet under hela tiden som våra deltagare får handledning hos oss. Skulle förutsättningarna förändras ser vi till att anpassa coachningen längs vägens gång. Vi på Yrkescentrum både vill och kan göra livet bättre för människor. Vi ser det som en självklarhet att komma med nya, innovativa idéer för att hjälpa varje person ta sig närmare sitt drömyrke. Tillsammans med arbetstagare och företagare jobbar vi kontinuerligt för att skapa en hållbar framtid.

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Jobbcoach Sommarvikariat Vänersborg

Vi söker en driven Jobbcoach som under sommaren vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2. Rollen som jobbcoach kräver strukturerat och noggrant administrativt arbete, förmågan att möta människor med olika behov samt förmågan att matcha dem mot ett varaktigt arbete eller utbildning. Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens. Därefter jobbar du med att finna möjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning. Företagskontakter är en viktig del i matchningen och du behöver kunna utveckla och vårda kontakter med arbetsgivare eller utbildningsanordnare. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägleda dem i deras processer. - Skapa ett nära samarbete med lokala arbetsgivare och utbildningssamordnare för att skapa bra matchningar. - Planera och genomföra föreläsningar och workshops. Du kommer att arbeta som ensam ansvarig jobbcoach på vårt kontor i Vänersborg men ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av jobbcoacher på Yrkescentrums övriga kontor. Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du självständigt kan planera och organisera ditt arbete. Du ska även kunna tillämpa Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa avtalsefterlevnad. I rollen som jobbcoach bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten: Kompetenskrav Alternativ 1 Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren. Alternativ 2 Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden: - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi - Karriärvägledning Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav. Önskvärda egenskaper: Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt. Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas. Du är social och öppen för att knyta kontakter. Du är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt. Goda kommunikativa förmågor. Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig. Anställningsvillkor: Tjänsten är på 100 %, med arbetstid mån-fre, 8-17. Inget distansarbete. Visstidsanställning under veckorna 27-31. Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024