Needo Recruitment West AB jobb

Lediga jobb hos Needo Recruitment West AB

Drifttekniker till St1!

Är du i början av din karriär och stimuleras av mekanik och teknik? Värnar du om miljön och vill bidra till hållbara energilösningar? Har du en bakgrund inom drift-och underhåll? Då kan rollen som Drifttekniker hos vår kund St1 vara rätt möjlighet för dig! Om St1 St1s vision är att vara den ledande producenten och försäljaren av CO₂-medveten energi. Målet är att utveckla och erbjuda nya, förnybara bränslen och moderna lösningar som minskar klimatpåverkan. Därför är miljöarbetet St1s mest prioriterade område. ”Visionen är gnistan som har drivit på vår resa från en liten drivmedelsförsäljare till ett företag som driver energiomställningen och därmed bidrar till att lösa de globala energiutmaningarna. St1 är idag verksamma i Finland, Sverige, Norge och Storbritannien.” Du kommer att bli anställd hos Needo och arbeta ute på uppdrag hos St1. Om tjänsten som Drifttekniker Som Drifttekniker hos St1 kommer du att arbeta på deras biogasanläggning vid Högbytorp. Det är en torrötningsanläggning bestående av mottagning, rötning, uppgradering av biogas samt separering av biogödsel och kompostering av fast fraktion. Anläggningen omfattar även en komprimerings- och flakfyllnadsanläggning. I rollen kommer du att arbeta i ett team bestående av sex personer där du, tillsammans med dina kollegor, ansvarar för drift-och underhåll av anläggningen. Du kommer även att få utökat ansvar för specifika processavsnitt. Du kommer dagligen stöta på varierande utmaningar i det dagliga arbetet med allt från övervakning av en biologisk process till genomförande av förebyggande underhåll, till att identifiera mekaniska, signal och hydrauliska fel samt medverka i att åtgärda dessa. Du kommer kunna ta hjälp av dina kollegor, men du kommer också ha ansvaret att söka svar och agera med hög nivå av ägarskap. Vidare kommer du löpande utföra dokumentation av identifierade fel och åtgärder. Du bistår Driftchef med uppdateringar kring produktionsstatus och behov av ändring i underhållsplaner och åtgärder för mer avancerade ärenden. I tjänsten förekommer beredskap var femte vecka. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Drift- och underhåll av anläggningen. Utökat ansvar för anläggningens pressar och transportband Dokumentation och rapportskrivning. Ingå i anläggningens beredskapsorganisation. Om dig Vi söker dig som är utbildad inom drift, underhåll, teknik/mekanik, VVS eller har arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som exempelvis Underhållstekniker, Drifttekniker, Servicetekniker eller Mekaniker med fördel från branscher som energi, vatten och avlopp eller annan industri. Ett stort plus är om du tidigare erfarenhet från biogasproduktion. För att lyckas i tjänsten behöver du inneha körkort B och behärska svenska såväl som engelska flytande. Vidare söker vi dig som är en lojal lagspelare och som trivs bra i en ansvarstagande roll. Du stimuleras av att hitta lösningar på problem och mår som bäst när du får arbeta praktiskt. Vi ser även att du har ett genuint tekniskt intresse och givetvis alltid har säkerhetsaspekten i fokus. Viktigt för tjänsten är: Utbildning inom drift, underhåll, teknik/mekanik, VVS eller har arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. Körkort B Flytande språkkunskaper i svenska och engelska. Meriterande för tjänsten är: Ett par års arbetslivserfarenhet inom drift-och underhåll, med fördel från branscher som energi, vatten och avlopp eller annan industri. Tidigare erfarenhet från biogasproduktion. Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, 100 %. Konsultuppdrag via Needo, initialt 12 månader. Placering: Bro, Upplands-Bro. Lön: Enligt överenskommelse. Ta vara på möjligheten att bli en del av St1 och Needo! Urvalet sker löpande - Vi ser fram emot din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Junior Servicetekniker till ACO Nordic

Har du ett genuint intresse för mekanik och teknik? Trivs du när den ena dagen inte är den andra lik och att själv planera dina arbetsdagar? Vill du arbeta på ett världsledande företag som arbetar med avvattningslösningar för dagens och morgondagens miljöutmaningar? Då kan tjänsten som Junior Servicetekniker till ACO Nordic vara rätt roll för dig! Om ACO Nordic ACO Nordic tillhör ACO Group och är en del i en koncern som finns i 45 länder och som sysselsätter drygt 5000 anställda. Bolaget erbjuder högkvalitativa systemlösningar för hantering av dagvatten, avloppsvatten och spillvatten. ACO Nordics anställa har lång erfarenhet av lösningar för hantering av dagvatten, avloppsvatten och spillvatten. Om tjänsten som Servicetekniker I rollen om Servicetekniker kommer du att arbeta i ACO’s serviceorganisation som är ett litet men starkt team där du kommer få en gedigen introduktion och en mentor. Som Servicetekniker på ACO Nordic har du helhetsansvar för service, reparation och underhåll hos verksamhetens kunder i Västsverige. Du arbetar med både planerat och akut underhåll och kan i vissa fall behöva resa längre sträckor och övernatta. Du utgår hemgaragerat och har en egen servicebuss. Du planerar självständigt dina dagar och har därmed en tät dialog md kunder så väl som kollegor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Felsöka, serva reparera och underhålla fettavskiljare, oljeavskiljare och pumpstationer på både mindre och större uppdrag. Arbeta på fält gentemot ACO Nordics kunder och bibehålla och utveckla relationer. Dokumentation av Service och veckovis rapportering.   Om dig För att lyckas i rollen har du ett genuint intresse för teknik och mekanik. Sannolikt är du praktiskt lagd och har erfarenhet av tekniskt arbete. Får du energi av att meka på fritiden så kan detta vara något för dig! Har du även utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom service och underhåll av pumpar eller avvattningssystem är det ett stort plus men inget krav, det viktigaste är en nyfikenhet och en stor portion driv! Tjänsten kräver att du har B-körkort och kan tala och skriva svenska obehindrat. Som person är du nyfiken då du kommer lära dig ACO’s produkter på plats. Du trivs bra med att arbeta självständigt och där till har du god förmåga att organisera och strukturera dina arbetsdagar. Du har ett ödmjukt förhållningssätt till att lära dig nya saker och är inte rädd för att ta hjälp av kollegor vid behov. Vidare ser vi dig ha hög arbetsmoral och trivs med att ha daglig kontakt med kunder och därav beskriver du dig själv som social och trivs med att bygga relationer. Viktigt för tjänsten är: Gymnasial utbildning, med fördel inom teknik, alternativt är i början av karriären och har som ambition att utvecklas inom teknik och mekanik. Stor portion nyfikenhet och driv och är intresserad av teknik, mekanik, el och system. God förmåga att planera och prioritera. B-körkort och kan tala svenska i tal och skrift obehindrat.   ACO Nordics erbjudande ACO Nordic erbjuder dig en arbetsplats som värderar gemenskap, utveckling och långsiktighet. På ACO Nordic får du möjlighet att stärka dina kunskaper inom avvattningssystem med produkter som fetavskiljare, oljeavskiljare, pumpstationer, samtidigt som du är med och skapar utveckling för både bolaget och dig själv. Du erbjuds att utgå hemifrån med din servicebuss och att självständigt ansvara för att prioritera dina dagar och att ge kunder en bra upplevelse. Detta är en perfekt tjänst för dig som är i början av ditt yrkesliv och vill få en möjlighet att utvecklas! Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, 100%. Placering: Göteborg. Lön: Enligt överenskommelse.

23 april 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Retail Marketing Manager till Samsung Nordics!

Är du en fena på marknadsföring inom retail och detaljhandel? Har du erfarenhet som teamledare eller projektledare? Motiveras du av en strategisk roll där du får vara med och påverka? Då kan tjänsten som Retail Marketing Manager hos Samsung Nordics vara rollen för dig! Om tjänsten som Retail Marketing Manager I rollen som Retail Marketing Manager kommer du att ansvara för att utveckla, leda och implementera nordiska marknadsstrategier för Samsungs retail- och butiksaktiviteter. Detta genom att ansvara för budget, förhandlingar och analys av investeringar och konsumentbeteenden. Ditt mål är att öka Samsungs synlighet och säkerställa att teamet investerar sina resurser på rätt saker. Vidare kommer du att vara teamledare för marknadsföringsteamet inom retail som idag består av två personer. Tjänsten är placerad i Kista med viss möjlighet att arbeta ett par dagar hemifrån på sikt. Ett få antal resor inom Norden kan förekomma. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Utveckla, leda och implementera nordiska marknadsstrategier inom retail. Budgetansvar och analys av investeringar och konsumentbeteenden. Driva förhandlingar med externa parter. Leda och utveckla två teammedlemmar inom marknadsföring med fokus retail. Om dig Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring med fokus på retail/detaljhandel, gärna från konsumentelektronik. Sannolikt har du en utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande. För att lyckas i rollen behöver du behärska svenska och engelska flytande samt inneha B-körkort. Ett stort plus är om du varit teamledare eller innehar annan erfarenhet som kan bedömas likvärdig.   Vidare söker vi dig som är en strukturerad do:er som vågar ta initiativ och agera drivande. Du har en kommunikativ framtoning och en ödmjukhet som gör att du trivs väl i en dynamisk miljö där du driver flera projekt samtidigt. För att bli framgångsrik i rollen ser vi gärna att du är en naturlig ledare som sätter laget framför jaget. Du trivs bra i en strategiskt inriktad roll och ser fram emot att ta vara på din analytiska förmåga. Viktigt för tjänsten är: Ett par års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring, med fördel inom retail/detaljhandel. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska. Att du är kommunikativ,  Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, 100%. Du kommer arbeta som konsult via Needo. Placering: Kista, Stockholm. Lön: Enligt överenskommelse. Låter tjänsten som Retail Marketing Manager spännande? Varmt välkommen med din ansökan - urvalet sker löpande!

22 april 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Data Engineer till Claesson & Partners

Drivs du av att skapa värde för kunder och trivs i en entreprenöriell miljö där din individuella utveckling premieras? Vill du arbeta med de senaste teknologierna och bygga morgondagens lösningar för att framtidssäkra Sveriges näringsliv? Då har Claesson Partners möjligheten för dig! Om Claesson Partners Claesson Partners är ett nytänkande managementkonsultbolag som med lång erfarenhet och djup kompetens stödjer de största svenska organisationerna med strategiförverkligande och affärsutveckling. Med över 50 år i branschen ligger de i framkant med att skräddarsy lösningar efter kundens unika behov. Detta genom att använda den senaste teknologin och de mest relevanta modellerna för styrning och lönsamhet. Claesson Partners har en platt organisation med högt i tak där alla är konsulter, alla är säljare, och alla medverkar till att utveckla företaget framåt. De erbjuder en kultur där öppenhet, innovation och kreativitet är viktiga byggstenar. Om tjänsten som Data Engineer Som konsult hos Claesson Partners har du ett helhetsansvar för utformning, ledning och leverans av projekt. Du jobbar med strategi, lönsamhets- och utvecklingsfrågor tillsammans med dina kunder, som verkar både inom privat och offentlig sektor. Projektens syfte kan variera från att bygga en helt ny dataplattform till att utveckla och förbättra en redan befintlig. För att göra detta kommer du identifiera datakällor, integrera, extrahera och transformera data med hjälp av effektiva ETL-flöden samt modellera i data lake och data warehouse. Vidare kommer du bidra till att utvärdera och stärka leveransen mot kund genom att produktifiera innovativa lösningar och idéer för framtiden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Bygga, utveckla och integrera dataplattform hos kund. Identifiera källor, designa och implementera ETL-flöden, modellera data, arbeta i data lake och data warehouse. Arbeta för att produktifiera lösningar för framtida tjänsteutbud. Om dig Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom Systemvetenskap, Industriell ekonomi eller annat som kan bedömas likvärdigt. Du har minst två års erfarenhet av att bygga data pipelines och datamodellering samt har erfarenhet av SQL, Databricks, Snowflake, Synapse eller Azure Data Factory. Du känner dig bekväm i att arbeta med hela ETL-processen samt är trygg med olika databaser och miljöer då detta kan variera hos kund. Ett stort plus är om du har erfarenhet av service och kundkontakt, besitter grundförståelse inom ekonomi/redovisning och har kunskaper inom Business Intelligence-system, Python, CI/CD eller DevOps. Har du även erfarenhet av att implementera, förvalta eller integrera ERP-system är det meriterande. För att lyckas i rollen behöver du behärska svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Som person söker vi dig som är driven och trivs med att arbeta i en entreprenöriell miljö. Du känner dig säker på tekniken och vill stärka din helhetsförståelse för affären, kunderna och leveransen. Du är en kommunikativ lagspelare med ett innovativt förhållningssätt samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt och tar ägandeskap för dina uppgifter. Viktigt för tjänsten är: Eftergymnasial utbildning inom Systemvetenskap, Industriell ekonomi eller liknande. Minst två års erfarenhet inom back-end data engineering där du hanterat alla delar från källa till molnet. Trygg i hela ETL-processen. Erfarenhet av SQL, Databricks, Snowflake, Synapse eller Azure Data Factory. Meriterande för tjänsten är: Erfarenhet av Power BI, Qlik, Tableau eller liknande. Erfarenhet av CI/CD och DevOps. Erfarenhet av Python-programmering. Grundkunskaper i ekonomi/redovisning. Erfarenhet av att implementera, förvalta eller integrera ERP-system. Claesson Partners erbjudande Hos Claesson Partners blir du en del av ett av Sveriges vassaste Managementkonsultteam vars arbete präglas av samarbete, gemenskap och hög ambition! Ditt team kommer att stödja dig i utvecklingen mot en nyckelroll inom BI-området där du får möjlighet att avancera genom deras karriärtrappa. Claesson Partners värderar Work Life Balance, friskvård och erbjuder även andra goda förmåner.   Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, 100%. Placering: Med fördel Stockholm, alternativt Göteborg. Lön: Enligt överenskommelse. Låter rollen som Data Engineer spännande? Vi tillämpar ett löpande urval, vänta därför inte med att skicka din ansökan. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Field Service Engineer till spännande bolag!

Har du erfarenhet av QCS och/eller Safety Systems? Drivs du av tekniska utmaningar och vill arbeta på ett marknadsledande globalt företag? Vill du ansvara för att konfigurera och serva QCS-system? Då kan tjänsten som Field Service Engineer vara något för dig! Om bolaget Företaget är en global ledare inom industriell automation och digital transformation. De tillhandahåller lösningar som hjälper industrikunder att optimera sin verksamhet, förbättra produktiviteten och öka säkerheten och hållbarheten. Med en rik historia av innovation och ett engagemang för spetskompetens strävar de efter att leverera banbrytande teknologier och exceptionell service till sina kunder över hela världen. Din roll som Field Service Engineer I rollen som Field Service Engineer kommer du att arbeta ute hos välkända kunder inom Sheet Manufacturing med bolagets kundspecifika produktlösningar för Quality Control Systems (QCS) och/eller Safety Systems. Som Field Service Engineer är du kontaktperson för kunden och planerar själv dina uppdrag. Väl ute hos kund kommer du att arbeta med felsökning, förebyggande underhåll, systemkonfiguration och implementation, hård- och mjukvaruuppgraderingar och applikationsprogrammering. Vanligtvis arbetar du självständigt på fältet men dina kollegor är bara ett samtal bort. Vid större projekt samarbetar du med ditt QCS-team och internationella kollegor. I rollen kan du komma att övernatta en till två dagar i veckan för att utföra serviceuppdrag och interna utbildningar inom Sverige, Norge och Danmark. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Ansvara för QCS och/eller Safety Systems-optimering, felsökning av mjukvara, mjukvaruuppgradering och applikationsprogrammering i Labview. • Förebyggande underhåll och reparation av hårdvara på bolagets produktlösningar. • Du kommer att ansvara för projektets olika faser från att förstå användarkrav, dokumentation, granska krav och testa produkterna. • Vara en ambassadör för företaget och därmed leverera god kundservice som stärker affären. Om dig Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom Automation, Mekatronik, Programmering och/eller Maskin. Alternativt ser vi att du har arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig där du arbetat med QCS eller kamerasystem. Då det förekommer resor i tjänsten är B-körkort ett krav. För att lyckas i rollen behöver du behärska flytande engelska i tal och skrift, svenska är meriterande. Vidare söker vi dig som trivs bra med att arbeta kundnära och som förstår vikten av god service. Med hjälp av din tekniska kompetens och problemlösnings-förmåga har du utvecklat en stark känsla för att underhålla och utveckla samarbeten. Vi ser också att du är en lagspelare som gärna delar med dig av dina färdigheter så att ni som team optimerar tillvägagångssätt såväl som processer. Viktigt för tjänsten är: • Gedigen teknisk kompetens inom QCS och/eller Safety Systems alternativt en stor vilja att utvecklas. • Engelska i tal och skrift. • Körkort B och flexibilitet till resor och övernattningar. • Att du är serviceinriktad, problemlösare och samarbetsvillig. Meriterande för tjänsten är: • Arbetslivserfarenhet från Sheet Manufacturing industrier.  • Erfarenhet av att arbeta med Labview. Övrigt Start: Omgående, eller enligt överenskommelse. Omfattning: 100%, Heltid. Plats: Enligt överenskommelse. Lön: Enligt överenskommelse. Låter rollen som Field Service Engineer intressant? Urvalet sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

19 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Field Service Engineer till spännande bolag!

Har du erfarenhet av QCS och/eller Safety Systems? Drivs du av tekniska utmaningar och vill arbeta på ett marknadsledande globalt företag? Vill du ansvara för att konfigurera och serva QCS-system? Då kan tjänsten som Field Service Engineer vara något för dig! Om bolaget Företaget är en global ledare inom industriell automation och digital transformation. De tillhandahåller lösningar som hjälper industrikunder att optimera sin verksamhet, förbättra produktiviteten och öka säkerheten och hållbarheten. Med en rik historia av innovation och ett engagemang för spetskompetens strävar de efter att leverera banbrytande teknologier och exceptionell service till sina kunder över hela världen. Din roll som Field Service Engineer I rollen som Field Service Engineer kommer du att arbeta ute hos välkända kunder inom Sheet Manufacturing med bolagets kundspecifika produktlösningar för Quality Control Systems (QCS) och/eller Safety Systems. Som Field Service Engineer är du kontaktperson för kunden och planerar själv dina uppdrag. Väl ute hos kund kommer du att arbeta med felsökning, förebyggande underhåll, systemkonfiguration och implementation, hård- och mjukvaruuppgraderingar och applikationsprogrammering. Vanligtvis arbetar du självständigt på fältet men dina kollegor är bara ett samtal bort. Vid större projekt samarbetar du med ditt QCS-team och internationella kollegor. I rollen kan du komma att övernatta en till två dagar i veckan för att utföra serviceuppdrag och interna utbildningar inom Sverige, Norge och Danmark. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Ansvara för QCS och/eller Safety Systems-optimering, felsökning av mjukvara, mjukvaruuppgradering och applikationsprogrammering i Labview. • Förebyggande underhåll och reparation av hårdvara på bolagets produktlösningar. • Du kommer att ansvara för projektets olika faser från att förstå användarkrav, dokumentation, granska krav och testa produkterna. • Vara en ambassadör för företaget och därmed leverera god kundservice som stärker affären. Om dig Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom Automation, Mekatronik, Programmering och/eller Maskin. Alternativt ser vi att du har arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig där du arbetat med QCS eller kamerasystem. Då det förekommer resor i tjänsten är B-körkort ett krav. För att lyckas i rollen behöver du behärska flytande engelska i tal och skrift, svenska är meriterande. Vidare söker vi dig som trivs bra med att arbeta kundnära och som förstår vikten av god service. Med hjälp av din tekniska kompetens och problemlösnings-förmåga har du utvecklat en stark känsla för att underhålla och utveckla samarbeten. Vi ser också att du är en lagspelare som gärna delar med dig av dina färdigheter så att ni som team optimerar tillvägagångssätt såväl som processer. Viktigt för tjänsten är: • Gedigen teknisk kompetens inom QCS och/eller Safety Systems alternativt en stor vilja att utvecklas. • Engelska i tal och skrift. • Körkort B och flexibilitet till resor och övernattningar. • Att du är serviceinriktad, problemlösare och samarbetsvillig. Meriterande för tjänsten är: • Arbetslivserfarenhet från Sheet Manufacturing industrier.  • Erfarenhet av att arbeta med Labview. Övrigt Start: Omgående, eller enligt överenskommelse. Omfattning: 100%, Heltid. Plats: Enligt överenskommelse. Lön: Enligt överenskommelse. Låter rollen som Field Service Engineer intressant? Urvalet sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

19 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Service Operation Leader till spännade bolag!

Vill du arbeta i en roll med breda kontaktytor? Önskar du kombinera din arbetsvardag med administration och kunddialog? Är du affärsinriktad och har erfarenhet av förhandlingar? Då kan tjänsten som Service Operation Leader vara en tjänst för dig! Om bolaget Företaget är verksamma inom industriell automation och digital transformation. De tillhandahåller lösningar som hjälper industrikunder att optimera sin verksamhet, förbättra produktiviteten och öka säkerheten och hållbarheten. Med en rik historia av innovation och ett engagemang för spetskompetens strävar de efter att leverera banbrytande teknologier och exceptionell service till sina kunder över hela världen. Din roll Service Operation Leader Som Service Operations Leader (SOL) kommer du ansvara för att driva strategier för kundengagemang nationellt. I tjänsten kommer du att säkerställa kundnöjdhet, förnyelse och tillväxt av servicekontrakt. Detta genom att utveckla processer som inkluderar regelbunden kunduppföljning och förhandling, samordning och leverans enligt verksamheten och kunds säkerhets- och miljökrav. Vidare kommer du se över ekonomisk prognos och faktureringsunderlag för servicekontrakt samt ansvara för uppdatering av kundinformation och ERP-system. Du kommer utgå från företagets kontor i Mölndal med viss möjlighet att arbeta hemifrån. Ett 30-tal kundbesök per år förekommer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Säkerställa kundnöjdhet, tillväxt och förnyelse av komplicerade servicekontrakt. • Utveckla strategier för kundengagemang och operativt genomförande av dessa enligt verksamhetens och kunds säkerhets- och miljökrav. • Uppdatera system med kundinformation, ta fram underlag för fakturering samt driva service och uppdatering av ERP-system. • Se över ekonomisk prognos och faktureringsunderlag för servicekontrakt. Om dig Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom teknik, inköp och/eller supply chain eller annat som kan bedömas motsvarande. För att lyckas i tjänsten ser vi att du har minst ett par års arbetslivserfarenhet av att driva kunddialoger och förhandlingar samt administration av stor mängd data. Har du även gjort finansiella beräkningar är det ett plus. Vi ser gärna att du har en tidigare bakgrund inom industri som exempelvis logistiker, inköpare, servicekoordinator och/eller innesäljare. Du har gedigen erfarenhet av Excel och en fallenhet för att orientera dig i olika system. Det är även önskvärt att du har ett visst tekniskt intresse och förståelse för att enklare kunna sätta dig in i verksamhetens affär och erbjudande. Då det förekommer ett fåtal resor i tjänsten är B-körkort ett krav. Viktigt för tjänsten är även flytande språkkunskaper i engelska, svenska är meriterande. Vidare söker vi dig som har ett starkt sinne för detaljer, som är noggrann och kundfokuserad. Du är intresserad av att förstå helheten och stärka affärer genom att utveckla goda relationer både internt och externt. Du är en lagspelare som uppskattar tydlig kommunikation och variation mellan administration och kunddialog i din arbetsvardag. Viktigt för tjänsten är: • Eftergymnasial utbildning inom teknik, inköp och/eller supply chain eller annat som kan bedömas motsvarande. • Minst ett par års arbetslivserfarenhet inom administration, förhandling och kunddialog. • B-körkort och flytande språkkunskaper i engelska. • Van systemanvändare och goda kunskaper i Excel. • Att du är noggrann, kommunikativ samt kund-och affärsinriktad. Meriterande för tjänsten är: • Bakgrund inom teknisk industri som logistiker, inköpare, servicekoordinator och/eller innesäljare. Övrigt Start: Omgående, enligt överenskommelse. Omfattning: 100%, Heltid. Plats: Placering i Mölndal med viss möjlighet till arbete hemifrån. Lön: Enligt överenskommelse. Låter rollen som Service Operation leader intressant? Urvalet sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

19 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Analytisk Controller till Svenska Orient Linien!

Är du ekonom och uppskattar en varierad arbetsvardag? Stimuleras du av analysarbete och affärsutveckling? Vill du arbeta som Controller på ett stabilt bolag i tillväxtfas? Då kan tjänsten som Controller hos SOL vara tjänsten för dig! Om Svenska Orient Linien (SOL) SOL är ett privatägt företag och har sedan 1911 har levererat sjöfart-och logistiklösningar över hela världen. SOL:s affärsområden inkluderar sjöfart för virkestransport från Norra Skandinavien till Östra Medelhavet, samt internationella projekttransporter och försvarslogistik. SOL är också majoritetsägare i logistikföretaget Scanlog, specialiserat på hållbar internationell transport med tåg, sjö, bil och flyg. Dessutom äger SOL, tillsammans med Walleniusrederierna, rederiet WALLENIUS SOL som driver container- och RoRo linjetrafik från Bottenhavet till och från kontinenten och Storbritannien. SOL strävar alltid efter att identifiera de bästa och mest effektiva lösningarna med mål att göra skillnad för sina kunder och för miljön. Med sina ambitiösa tillväxtplaner vill SOL säkerställa att de långsiktigt fortsätter leverera hållbara tjänster som bidrar till en grönare sjöfart och därmed ett minskat klimatavtryck. Om tjänsten som Controller Som Controller hos SOL kommer du att ha en varierad arbetsvardag med ansvar för att kvalitetssäkra och sammanställa månadsrapportering, ta fram och följa upp nyckeltal samt utföra budget- och prognosarbete. Vidare kommer du att driva ad hoc-analyser efter verksamhetens behov och leda projekt för att säkerställa effektivare månadsrapportering och analyser av data kring omvärld, kunder och konkurrenter. Du kan även komma supportera operativt med betalningar samt hållbarhets- och årsrapportering. I rollen kommer du att ha breda kontaktytor och samverka med flertalet funktioner och avdelningar inom koncernen. Hos SOL blir du en del av en kompetent och härlig ekonomifunktion där teamet idag består av tre personer. Du utgår från deras fräscha lokaler vid Klippan i Göteborg med viss flexibilitet att arbeta hemifrån. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Kvalitetssäkra och sammanställa månadsrapportering. • Framtagning och uppföljning av nyckeltal. • Budget- och prognosarbete. • Ad hoc analys efter verksamhetens behov. • Driva projekt för att stärka processer, system och analysverktyg. Om dig Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, har arbetslivserfarenhet inom redovisning och som vill arbeta brett med ekonomi med fokus på analys och affärsutveckling. För att lyckas i rollen behöver du ha helhetsförståelse för ekonomiska flöden och behärska minst grunderna inom redovisning. Du besitter goda kunskaper i Excel och är en van systemanvändare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att göra omvärldsanalyser och har varit delaktig i prognos och budgetarbete. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som Business Controller, om du har drivit och/eller varit delaktig i implementering av nya system, har kunskap om BI-verktyg och/eller har arbetat inom en logistikorganisation. Flytande språkkunskaper i svenska är väsentligt. Som person söker vi dig som är en prestigelös lagspelare som motiveras av att arbeta brett i ett mindre team. Du har ett analytiskt förhållningssätt och visar på driv och nyfikenhet genom att ta initiativ och driva processer framåt. Eftersom du kommer att samverka tätt med andra avdelningar och funktioner är det viktigt att du trivs bra med breda kontaktytor, att du är kommunikativ och har en ödmjuk framtoning. Viktigt för tjänsten är: • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi. • Arbetslivserfarenhet inom redovisning och analys. • God systemvana och mycket goda kunskaper i Excel. • Flytande språkkunskaper i svenska. Meriterande för tjänsten är: • Mycket god erfarenhet inom redovisning och analysarbete. • Erfarenhet av att driva implementering av nya system. • Erfarenhet av att driva processer och databehandling. SOL:s erbjudande Hos SOL blir du en del av en affärsinriktad och ambitiös organisation med hållbarhet, miljö och samhällspåverkan i fokus. Du erbjuds en flexibel arbetsplats i fina fräscha lokaler med tillgång till gym där du, tillsammans med dina kollegor, upprätthåller en god gemenskap, kompetensöverföring och framåtanda. Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, 100%. Placering: Klippan, Göteborg. Lön: Enligt överenskommelse. Vill du vara med på en spännande resa med SOL? Varmt välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Ekonomi-och Marknadsadministratör till Heidelberg Material Betong

Har du erfarenhet av att arbeta i en stöttande och bred roll inom administration, kanske med extra fokus på ekonomi och marknad? Trivs du i en roll där du både får arbeta självständigt med stort ansvar samtidigt som du har ett team av kollegor och många kontaktytor i organisationen? Då kan rollen som Ekonomi-och Marknadsadministratör för Heidelberg Materials Betong vara rollen för dig! Om företaget Heidelberg Materials Betong Sverige AB är marknadsledande tillverkare och leverantör av fabrikstillverkad betong till både byggindustrin och privatpersoner i Sverige. Deras verksamheter är spridda från Malmö i söder till Östersund i norr. De har runt 250 engagerade och kompetenta medarbetare som tillsammans arbetar för hållbart byggande. De har 35 fabriker fördelade i 4 regioner samt huvudkontor i Stockholm och är en del av Heidelberg Materials-koncernen. I Stockholm återfinns 7 av deras fabriker. ​​​​​​Om tjänsten som Ekonomi-och Marknadsadministratör till Heidelberg Materials Betong.    I rollen som Ekonomi-och Marknadsadministratör har du ett brett ansvarsområde med många gränsytor inom bolaget och till koncernens SSC (Shared Service Center). Det innebär att rollen både rymmer ekonomi och försäljningsadministration så som fakturahantering, prisuppdateringar och offerthantering samtidigt som du på marknadssidan arbetar med marknadskommunikation, beställning och uppdateringar av profilmaterial och bidra i andra marknadsaktiviteter. Du stöttar också upp mot leverantörssidan med hantering av råvaruregister, leverantörsfakturor och hantering av ID06-kort med mera. Du arbetar självständigt samtidigt som du är en del av ett team som tillsammans arbetar för att lösa uppgifterna för flera olika avdelningar i verksamheten. Du tillhör enhet som ansvarar för bolagets marknadsadministration, tillsammans med flera kollegor tar ni ansvar för att enhetens arbete genomförs enligt givna tidplaner och att ni stödja verksamheten enligt önskemål. I rollen rapporterar du till chefen för marknadsadministrativa enheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i urval: Säkerställa fakturering och avtalshantering i faktureringssystemet. Uppdatera prislistor och offertmallar​ Stödja säljare med avtalsregleringar och offerter. Koordinera och ta fram marknadskommunikation till hemsida, annonser, sociala medier samt internkommunikation  Hantera beställningar och leveranser av säljmaterial, profilmaterial samt marknadsaktiviteter. Hantering av leverantörsfakturor avseende delmaterial till betong  Övrig tillkommande administration i bred bemärkelse så som att administrera hanteringen av ID06-kort, följa upp projekt, reservationer, krediteringar med mera. Om Dig: För att passa i rollen som Ekonomi-och Marknadsadministratör ser vi att du sannolikt har en genomförd gymnasialutbildning samt har erfarenhet inom något eller några av de administrativa områden som rollen rymmer på Ekonomi, Marknad eller Kund Leverantörssidan. Vi ser att du har en god administrativ förmåga och goda erfarenheter av att arbeta med data där du är van att arbeta i olika affärssystem, där SAP är meriterande. Dessutom bör du var van de vanligaste systemen inom MS Officepaketet med fokus på Excel och Word samt goda kunskaper i svenska och engelska. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper och du kommer till en miljö på Heidelberg Materials Betong AB som är kundfokuserad, prestigelös och engagerad med fokus på att alla bidrar till att skapa en god arbetsmiljö. För att matcha in där vi ser att du både har förmågan att arbeta självgående med dina arbetsuppgifter samtidigt som du trivs i en miljö som premierar samarbete och kommunikation mellan avdelningar. Sannolikt är du också van att arbeta med stor noggrannhet och struktur vilket blir viktigt i flera av uppgifterna. Av naturen är du ansvarstagande och trivs att arbeta och leverera mot uppsatta mål.  Viktigt för rollen är Tidigare administrativ erfarenhet inom ett eller flera områden inom Ekonomi, Marknad eller Kund Leverantörssidan. God dator-och systemvana (Office-paketet) samt från att ha arbetat i ett eller flera affärssystem. Avklarad gymnasial utbildning. Svenska och engelska i tal och skrift. Du har ett starkt driv och har förmågan att arbeta både självständigt och i team.  Det är meriterande om du har • Erfarenhet av SAP. • Arbetat i liknande bred roll tidigare med tyngd inom Ekonomi eller Marknad.   Övrigt Start: Omgående eller enligt ö.k. Omfattning: Heltid, 100%. Placering: Stockholm, Liljeholmen. Kontorsbaserad roll med möjlighet till viss flexibilitet. Finner du tjänsten som Ekonomi-och Marknadsadministratör hos Heidelberg Materials Betong Sverige AB intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

18 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Driven Sales Manager till Scan-Shipping!

Är du en driven relationsskapare som får energi av att göra affärer? Trivs du väl i en självständig roll där du arbetar med frihet under ansvar? Vill du vara med på en tillväxtresa i ett tryggt bolag? Då kan rollen som Sales Manager hos Scan-Shipping vara rollen för dig! Om Scan-Shipping ”Scan-Shipping grundades 1969 och har sitt huvudkontor i Köpenhamn, Danmark med ytterligare kontor i Skandinavien, Europa, Nordamerika och Asien. Koncernens ursprungliga fokus och verksamhet var representation av rederier och speditörer. Sedan dess har företaget utvecklat och utvidgat sitt utbud av tjänster för att täcka alla aspekter av fraktbranschen. Idag är Scan-Shipping en global tjänsteleverantör som erbjuder en komplett portfölj av sjöfart och logistik, inklusive flygfrakt, LCL- och FCL-sjöfrakt, väg- och järnvägstransport, projektlast, lagerhållning, nyckelfärdiga projekt, med mera. Företaget erbjuder också skräddarsydda logistiklösningar för Food Beverage, Aid Relief, Marine, Oil Gas, och Aerospace-industrierna.” Scan-Shipping tillhör familjekoncernen ScanGroup. Om tjänsten som Sales Manager I rollen som Sales Manager på Scan-Shipping blir du en viktig pusselbit i organisationen med huvudsakligt syfte att växa bolagets affär! Du blir första person in i säljorganisation och erbjuds en självständig och kreativ roll där du får arbetar kundnära samt vara med och forma Scan-Shippings resa framåt. I praktiken innebär det att du arbetar strategiskt såväl som operativt med affärsutveckling där du driver försäljning genom hela kedjan, från prospektering till avslutad affär. Du arbetar aktivt med nykundsbearbetning samtidigt som du vårdar och utvecklar befintliga kundrelationer. I rollen samarbetar du tätt med Speditörer, Export- och Importchef samt övriga medarbetare inom Säljorganisationen i Norden. Scan-Shipping har kontor i Göteborg och Helsingborg där du med fördel har din utgångspunkt i närheten, det finns också möjlighet att utgå från ditt hemmakontor från övriga platser i Sverige. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Aktivt driva försäljning från ax till limpa med syfte att växa Scan-Shippings affär. Vara en viktig pusselbit i utvecklingen av säljorganisationen såväl strategiskt som operativt. Samarbeta tätt med Speditörer, Import- och Exportchef samt övriga medarbetare inom Säljorganisationen i Norden. Om dig För att lyckas i rollen som Sales Manager har du cirka fem års arbetslivserfarenhet av tjänsteförsäljning där du drivit försäljning framgångsrikt och självständigt genom hela säljprocessen. Du har god systemvana och har tidigare erfarenhet av CRM-system. Vidare har du flytande språkkunskaper i svenska och engelska. Du har B-körkort samt möjlighet att resa i tjänst när arbetet kräver. Som person ser vi att du har ett tydligt driv och starkt affärsmannaskap där du hämtar din energi i mötet med kunder. Du är naturligt kommunikativ och en god relationsskapare såväl internt som externt. Vidare ser vi att du besitter en entreprenöriell ådra där du på ett kreativt sätt tar stort ägandeskap i ditt arbete. Då du är första person in i säljorganisationen är det viktigt att du trivs med frihet under ansvar och kan på ett strukturerat sätt prioritera bland dina aktiviteter. Viktigt för tjänsten är: Cirka fem års arbetslivserfarenhet av försäljning av abstrakt tjänst, där du framgångsrikt drivit försäljning självständigt från prospektering till avslutad affär. Att du är driven, kreativ och affärsfokuserad. God systemvana och tidigare erfarenhet av CRM-system. B-körkort och möjlighet att resa i tjänst när arbetet kräver. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska. Meriterande för tjänsten är: Tidigare arbetslivserfarenhet av försäljning inom logistikbranschen. Scan-Shippings erbjudande Hos Scan-Shipping blir du del av ett bolag med familjär sammanhållning där kulturen präglas av hög laganda med fokus att växa tillsammans. Bolaget ingår i en större koncern vilket innebär att du har trygghet i moderbolaget samtidigt som i dotterbolaget får ta stort ägandeskap och arbeta med frihet under ansvar. Utöver trygghet erbjuder Scan-Shipping ett förmånligt erbjudande. Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Placering: Fördel Göteborg eller Helsingborg men möjlighet med hemmakontor från hela Sverige. Lön: Fast + rörlig del samt förmånsbil. Låter rollen som Sales Manager hos Scan-Shipping som en roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. I den här rekryteringen läggs stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser fram emot att höra från dig!

18 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024