Awexia Executive Search AB jobb

Lediga jobb hos Awexia Executive Search AB

Sales Executive till Azets

Sales Executive till Azets Vill du spela en nyckelroll i ett växande affärsområde där du kombinerar affärsutveckling, rådgivande försäljning och starka kundrelationer? Vi söker en affärsdriven och erfaren Sales Executive till Azets som vill ta täten i att sälja företagets outsourcingtjänster inom redovisning eller lön. Du kommer att driva hela säljcykeln självständigt: från att identifiera affärsmöjligheter, till att föra dialoger med beslutsfattare och leda kunden genom en konsultativ och värdeskapande försäljningsprocess. Du blir en nyckelspelare i Azets expansion och tillväxtresa i Sverige. Varför välja Azets? Azets strävar efter att vara förstahandsvalet för branschens mest drivna medarbetare och ledare Stort fokus på förbättring, effektivisering och utveckling i vardagen Innovation och affärsnytta är centrala värden i Azets kultur Generöst förmånspaket med fokus på: Hybridarbete Medarbetares välmående Individuell utveckling Om tjänsten och om Azets Azets är en ledande nordisk aktör inom outsourcing av lön, redovisning, HR och rådgivning. I Sverige har Azets idag över 350 medarbetare och 9000 globalt, och med det förvärv företaget avser att göra till sommaren kommer Azets välkomna ytterligare 270 kollegor i Sverige och stärka sitt tjänsteutbud inom revision och rådgivning. Som Sales Executive på Azets får du en strategisk och affärsnära roll där du ansvarar för att driva försäljning av outsourcingtjänster inom redovisning eller lön till större företag och internationella koncerner. Du arbetar konsultativt med kunden i fokus och skräddarsyr lösningar i nära samarbete med företagets specialister inom Accounting, Payroll, Tech och Implementation. Rollen kräver ett självständigt arbetssätt, stark affärsmässighet och förmåga att skapa långsiktiga kundrelationer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Driva hela säljcykeln – från prospektering till signerat avtal Sälja outsourcingtjänster inom redovisning eller lön Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter hos både svenska och internationella bolag Genomföra behovsanalyser och skapa skräddarsydda lösningar tillsammans med interna specialister Ansvara för implementeringsövergång till leveransteam efter avtal Arbeta med både nykundsbearbetning och cross-sales mot befintliga kunder Hålla dialog med beslutsfattare, exempelvis CFO:er och ekonomichefer Bidra till utveckling av försäljningsarbetet genom nätverkande och smarta angreppssätt Delta i säljteamets strategiska arbete och tillväxtinitiativ Din profil Rollen som Sales Executive hos Azets kräver ett självständigt arbetssätt, stark affärsmässighet och förmåga att skapa långsiktiga kundrelationer. Du är trygg i att leda dialoger med höga beslutsfattare och har förmåga att översätta affärsbehov till konkreta lösningar. Du är självgående, affärsdriven och van att arbeta långsiktigt med kunder i kapitalintensiva branscher. Erfarenhet & Kompetenskrav Har minst 5 års erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning, gärna inom outsourcing, redovisning eller lön. Förstår redovisningens roll i större bolag och koncerner, inklusive rapportering, compliance och ekonomistyrning. Har erfarenhet av att hantera och vinna upphandlingar eller större avtal. Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, och är trygg i att leda dialoger med CFO:er och andra beslutsfattare. Placeringsort för tjänsten är i Stockholm eller Malmö med möjlighet till viss distansarbete. Vi erbjuder ett kvalificerat och utvecklande arbete i en tillväxtorganisation. Azets har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Ida Edlund som är ansvarig rekryteringskonsult via mail: [email protected] alternativt telefon +46 72 212 23 59.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
4 december 2025
Projektchef till Lambertsson i Syd
Awexia Executive Search AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Projektchef sökes till Lambertsson i Syd  Vi söker nu en driven och erfaren projektchef till Lambertsson i Syd som vill ta ett helhetsansvar för etablering och drift av en projektdepå i samband med ett av regionens mest omfattande industriprojekt. Här får du chansen att kombinera operativt ansvar, personalledning och bygglogistik i ett komplext och högintensivt projekt. Om rollen I denna roll som projektchef på Lambertsson får du en nyckelposition i att etablera och driva en omfattande depåverksamhet kopplad till ett större industriellt anläggningsprojekt i södra Sverige. Rollen innebär ett helhetsansvar för logistik, personal, teknik och ekonomi – där du säkerställer en effektiv, säker och välfungerande driftmiljö från start till mål. Du leder ett team på plats och har ett brett mandat att planera, samordna och optimera verksamheten i nära dialog med både interna och externa aktörer. Arbetet kräver ett praktiskt ledarskap, god affärsmässig förståelse och ett strukturerat arbetssätt för att möta högt ställda krav på kvalitet, tempo och samverkan. Det här är en roll för dig som trivs i en dynamisk miljö, gillar att ta ansvar, fatta beslut och bygga upp fungerande processer från grunden – tillsammans med andra. Din profil Vi söker dig som är självgående, affärsdriven och trivs med att ha många bollar i luften. Du är en naturlig ledare med skarp analytisk förmåga och stark känsla för struktur. Samtidigt är du prestigelös, gillar att vara hands-on och har en kommunikativ stil som bygger förtroende. Erfarenhet & Kompetenskrav Minst 3–5 års erfarenhet av projektledning inom industri/bygg/infrastruktur. Mycket god förståelse för affärer och ekonomi, gärna med tidigare P&L-ansvar. Erfarenhet av byggarbetsplatser, logistikflöden och maskinförvaring. God maskinkunskap (truckar, lyftar, maskiner etc.). Goda kunskaper i svenska och engelska – både i tal och skrift. B-körkort. Om Lambertsson Lambertsson är en av Skandinaviens ledande aktörer inom uthyrning och tjänsteleveranser för bygg- och industriprojekt. Med en bred expertis och ett omfattande utbud hjälper Lambertsson sina kunder att genomföra effektiva och kvalitativa projekt. Företagets styrka ligger i att kombinera kvalitet och flexibilitet, vilket ger Lambertsson möjligheten att skapa lösningar anpassade efter varje kunds unika behov. Lambertsson är en del av Peab-koncernen, en av Nordens största bygg- och anläggningskoncerner och erbjuder stabilitet och långsiktiga utvecklingsmöjligheter för sina medarbetare. Företaget arbetar nära sina kunder och strävar efter att vara jordnära, pålitliga och utvecklande i varje aspekt. Lambertssons mål är att säkerställa högsta kvalitet i alla projekt, och samtidigt värna om att skapa en arbetsmiljö där medarbetare kan växa och utvecklas. Placeringsort är projektet i Örtofta, Eslöv. Tjänsten är projektbaserad med önskad tillsättning omgående. Lambertsson har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Ida Edlund som är ansvarig rekryteringskonsult via mail: [email protected] alternativt telefon +46 72 212 23 59 eller Linnéa Nilsson, som du når via [email protected] alternativt telefon +46 76 774 36 06.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
4 december 2025
Hållbarhetssamordnare till Byggelement
Awexia Executive Search AB
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Vill du vara med och skapa en tryggare arbetsmiljö och en mer hållbar byggindustri? Vi söker nu en engagerad Hållbarhetssamordnare till Skandinaviska Byggelement som brinner för arbetsmiljö, miljö och förbättringsarbete i praktiken. Om Byggelement Skandinaviska Byggelement AB ingår tillsammans med Smidmek och K-System i Byggsystem Prefab som är en del av Peab. Omsättningen i Peab Byggsystem Prefab är ca 2 mdkr och antal egna anställda ca 400 personer. Företagen konstruerar, producerar, monterar och marknadsför ett av marknadens mest kompletta utbud av klimatförbättrade betongprodukter och stommar. Som Hållbarhetssamordnare på Byggelement blir du en nyckelperson i en innovativ och jordnära organisation där samarbete, förbättringsarbete och personligt engagemang står i centrum. Peabs kärnvärden – jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga – genomsyrar allt vi gör, även vårt arbete för en tryggare och mer hållbar arbetsmiljö. Rollen som Hållbarhetssamordnare Som Hållbarhetssamordnare hos Byggelement har du en central roll i att samordna och driva det systematiska arbetsmiljö- och miljöarbetet, både i fabrikerna och ute i byggprojekten. Du får ett brett och operativt ansvar där du i dialog med verksamheterna själv planerar ditt arbete, genomför platsbesök, utbildar och samarbetar med de lokala organisationerna, skyddsombud och ledning. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Genomföra platsbesök för att säkerställa och stötta en säker arbetsmiljö. Delaktig vid skyddsronder, upprättande av riskanalyser samt incidentutredningar. Stötta vid inventering, riskbedömning och utfasning av kemiska produkter. Bevaka nya och ändrade lagar, förordningar och föreskrifter. Arbetet med miljövarudeklarationer (EPD) för våra produkter och tjänster. Arbeta med produktcertifieringar så som Byggvarubedömningen, BASTA och Svanen. Informera, utbilda och stötta verksamheten inom miljö- och arbetsmiljöområdet. Säkerställa att vi har den dokumentation som krävs för att möta intressentkrav. Vara ett stöd i arbetet med att kartlägga och utveckla processer och arbetsmetoder. Dialog med externa intressenter samt representera våra bolag i koncerngemensamma forum som gäller ansvarsområdet. Din profil Du är kommunikativ, ansvarstagande och trivs med ett självständigt arbetssätt. Du drivs av att skapa förbättring, säkerhet och struktur – och du är inte rädd att kavla upp ärmarna och gå ut i verksamheten. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Eftergymnasial utbildning inom arbetsmiljö, miljö eller motsvarande förvärvad kompetens. Minst 2 års erfarenhet av arbetsmiljö- och miljöarbete, gärna inom bygg eller industri. Erfarenhet av skyddsronder, kemikaliehantering, riskbedömningar samt interna revisioner. God kännedom om arbetsmiljölagstiftning, kemiska produkter och tillhörande säkerhetsdatablad samt EPD. Erfarenhet av system som Synergi Life, iChemsitry samt hållbarhetsbedömning av produkter så som Byggvarubedömningen och Svanen Körkort B (resor ingår i tjänsten). Det är meriterande om du har erfarenhet från byggbranschen, certifieringssystem som ISO 9001/14001/45001 eller kunskaper i Centuri, 2C8 eller One Click LCA. Placeringsort för tjänsten är i Ucklum eller Göteborg. Resor till andra orter såsom Hallstahammar, Katrineholm och Smidmeks anläggning i Eslöv förekommer. Byggelement har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Ida Edlund som är ansvarig rekryteringskonsult via mail: [email protected] alternativt telefon +46 72 212 23 59 eller Linnéa Nilsson, som du når via mail [email protected] alternativt telefon +46 76 774 36 06.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
22 november 2025
Hållbarhetscontroller till Peab
Awexia Executive Search AB
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Hållbarhetscontroller till Peab Vill du vara med och bygga framtidens hållbara samhälle med hjälp av data och klimatinsikt? Peab söker nu en Hållbarhetscontroller som vill vara med och forma koncernens hållbarhetsrapportering från grunden. Om Peab Peab är den nordiska samhällsbyggaren med lokal närvaro och en tydlig ambition att skapa hållbara lösningar för dagens och morgondagens samhälle. Genom innovation, engagemang och kundfokus bygger Peab vardagen där livet levs. Våra kärnvärden – jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga – genomsyrar allt vi gör och är grunden i vår företagskultur. Som en del av Peab får du möjlighet att påverka vår omställning mot minskat klimatavtryck. Du blir en nyckelspelare i vår resa mot transparent och affärsnära hållbarhetsrapportering – i en kontext där data faktiskt förändrar verkligheten. Rollen som Hållbarhetscontroller I rollen som Hållbarhetscontroller på Peab kommer du att ingå i ett specialistteam där du ansvarar för kvalitetssäkring, systemmappning och beräkning av klimatdata. Rollen är datadriven och tekniskt förankrad – med verklig påverkan på både interna processer och extern rapportering. Du arbetar nära ESG-teamet, utvecklare och ekonomifunktioner och får vara delaktig i att bygga upp strukturen för området. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Säkerställa att hållbarhetsdata är korrekt, komplett och spårbar. Kvalitetssäkra och validera information inför rapportering enligt CSRD och ESRS. Arbeta med systemmappningar av hållbarhetsdata och säkerställa att datamodeller stödjer regulatoriska krav. Utföra beräkningar av CO-utsläpp enligt GHG-protokollet och dokumentera emissionsfaktorer. Samverka med ekonomi, IFR, analys och ESG-teamet för att skapa effektiva rapporteringsflöden. Delta i framtagandet av koncernens hållbarhetsrapport och utbilda organisationen i hållbarhetsdata. Din profil Vi söker dig som är analytisk, kommunikativ och pedagogisk – och som vill bidra till att göra hållbarhet mätbart, begripligt och styrbart. Du har en stark drivkraft att förbättra och utveckla processer och brinner för att skapa tillförlitliga dataunderlag med verklig affärsnytta. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Minst 5 års erfarenhet inom hållbarhetsrapportering, controlling eller revision med fokus på data. Relevant akademisk utbildning inom hållbarhet, miljövetenskap, ekonomi, teknik eller liknande. God kännedom om CSRD, ESRS, GHG-protokollet och emissionsberäkningar. Vana vid arbete med dataplattformar och system för hållbarhetsrapportering – t.ex. Microsoft Sustainability Manager. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Erfarenhet av systemmappningar och förståelse för datamodeller är starkt meriterande. Varför Peab? Hos Peab får du möjlighet att: Vara med och bygga upp en nyckelfunktion från grunden – med stort utrymme att påverka struktur, metodik och digitala lösningar. Arbeta i en värderingsstyrd organisation med lokal förankring och stark framtidstro. Vara del av ett spetskompetent team med både ESG- och ekonomiförståelse. Påverka Peabs klimatarbete – på riktigt. Arbeta nära utvecklingsteam och bidra till digitaliseringen av hållbarhetsarbetet. Placeringsort för tjänsten är i Förslöv. Malmö kan också vara aktuellt. Peab har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Ida Edlund som är ansvarig rekryteringskonsult via mail: [email protected] alternativt telefon +46 72 212 23 59.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
22 november 2025
Restaurangchef till Villa Fridhem
Awexia Executive Search AB
Restaurang- och kökschefer

Villa Fridhem är en historisk skatt beläget i Åby, strax utanför Norrköping och med en kunglig bakgrund från år 1909. Villa Fridhem har genomgått en sagolik omvandling och resan med den gastronomiska upplevelsen fortsätter. Vi söker nu en ambitiös, driven och erfaren ledare till rollen som Restaurangchef. Restaurangen på Villa Fridhem har ett tydligt mål att bli en stjärna på den gastronomiska himlen och söker nu en ledare som kan föra oss dit. Om rollen Som Restaurangchef på Villa Fridhem får du en central roll i att skapa minnesvärda gastronomiska upplevelser för restaurangens gäster. Du kommer att rapportera till F&B Manager och arbeta nära både gäster och kollegor. Du kommer att leda, motivera och utveckla teamet för att säkerställa en hög servicenivå. Genom en ödmjuk ledarskapsstil och ständig coaching skapar du en positiv arbetsmiljö där varje medarbetare trivs och växer. Vem vi söker Flerårig erfarenhet inom restaurangbranschen, gärna inom hotell, Har erfarenhet av en roll som hovmästare/chefsservitör/restaurangchef eller liknande, Ledarskapserfarenhet, Tidigare restaurangerfarenhet där kulinariska ambitioner har varit normen. Vi letar efter en passionerad restaurangchef som förstår att skapa en magisk restaurangupplevelse kräver ihärdigt arbete och en strävan efter förbättring. Din passion och kreativitet smittar av sig till både gäster och kollegor. Dessutom älskar du att möta gästen och spenderar gärna huvudsaken av din arbetsdag där gästen är för att hela tiden skapa den där oemotståndliga atmosfären och upplevelsen. Om du delar passionen för gastronomi, har tidigare erfarenhet av ledarskap inom restaurang- och hotellmiljöer och är redo att leverera oförglömliga upplevelser, är du välkommen att växa och blomstra tillsammans med oss på Villa Fridhem. Kort om Villa Fridhem Villa Fridhem stod klart år 1909 efter att Prins Carl låtit bygga det som sommarresidens till sig och sin familj. Idag är Villa Fridhem ett av regionens mest ansedda hotell. Villa Fridhem har utvecklats under lång tid och karakteriseras av en välkomnande värme, passion och lustfylldhet. Helt enkelt en plats för dig som gillar elegans från förr till nu och framåt. Välkommen med din ansökan! Villa Fridhem har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Ida Edlund, Recruitment Consultant via mail [email protected] alternativt telefon 072-212 23 59.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
8 november 2025
Hovmästare till Villa Fridhem
Awexia Executive Search AB
Hovmästare och servitörer

Villa Fridhem är en historisk skatt beläget i Åby, strax utanför Norrköping och med en kunglig bakgrund från år 1909. Villa Fridhem har genomgått en sagolik omvandling och resan med den gastronomiska upplevelsen fortsätter. Vi söker nu en ambitiös och driven ledare till rollen som Hovmästare som vill vara med på resan att bli en stjärna på den gastronomiska himlen! Om rollen Som Hovmästare på Villa Fridhem får du en central roll i att säkerställa att gästerna får en exceptionell serviceupplevelse. Du kommer att rapportera till Restaurangchef och arbeta nära både gäster och kollegor. Du ansvarar för att hantera särskilda önskemål och ser till att varje gäst känner sig väl omhändertagen. Du kommer att planera arbetsscheman, leda och coacha serveringspersonalen för att optimera deras arbete. I din roll tar du emot gäster, hanterar bokningar och koordinerar mellan köket och serveringspersonalen för att säkerställa en smidig och effektiv drift av verksamheten. Vem vi söker Vi söker dig som har en naturlig fallenhet för att sätta gästens upplevelse i fokus. Personen vi letar efter är serviceinriktad och har en flexibel inställning, med förmågan att snabbt anpassa sig till förändrade situationer. Vidare är du kommunikativ och lyhörd och är duktig på att leda och inspirera sitt team, samtidigt som du löser problem på ett smidigt och effektivt sätt. För att lyckas i rollen som hovmästare på Villa Fridhem ser vi att du har: Längre erfarenhet inom restaurangbranschen, gärna inom hotell och särskilt inom servering, Gedigen bakgrund inom serviceyrket, med ett starkt fokus på att skapa en positiv gästupplevelse, Hög kunskap och passion för mat och dryck, Förmågan att leda och motivera ett team. Vi anser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet i rollen som hovmästare och en dokumenterad sommelierutbildning. Kort om Villa Fridhem Villa Fridhem stod klart år 1909 efter att Prins Carl låtit bygga det som sommarresidens till sig och sin familj. Idag är Villa Fridhem ett av regionens mest ansedda hotell. Villa Fridhem har utvecklats under lång tid och karakteriseras av en välkomnande värme, passion och lustfylldhet. Helt enkelt en plats för dig som gillar elegans från förr till nu och framåt. Placeringsort för tjänsten är i Norrköping. Villa Fridhem har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Ida Edlund som är ansvarig rekryteringskonsult via mail: [email protected] alternativt telefon +46 72 212 23 59.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
8 november 2025
Ekonomiassistent till Dura Group
Awexia Executive Search AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Har du ett stort intresse för redovisning och söker en roll där du får arbeta brett, ta ansvar och bidra till att forma ekonomifunktionen i en expansiv koncern? Trivs du i en entreprenöriell miljö med högt i tak och korta beslutsvägar? Då kan rollen som Ekonomiassistent på Dura vara din nästa utmaning! Om Dura Dura är en svensk företagsgrupp som sedan starten 2022 fokuserat på att maximera livslängden hos fastigheter genom funktionellt och förebyggande underhåll. I centrum står det yttre skicket – tak, fasad och ventilationssystem – där varje insats syftar till att uppnå gruppens uttalade syfte - "making buildings last longer". Koncernen har ett tydligt fokus på resurseffektivitet, hållbarhet och kundnöjdhet. Här möts långsiktigt tänkande, teknisk kunskap och affärsmässig skärpa i en modell som utmanar traditionella synsätt på fastighetsunderhåll. Om rollen Som Ekonomiassistent på Dura kommer du att spela en nyckelroll i utvecklingen av koncernens ekonomifunktion. Du arbetar nära CFO och ledningen, med varierande arbetsuppgifter som inkluderar: Löpande bokföring, kontoavstämningar och momsrapportering. Fakturahantering och administration i Fortnox. Stöd vid budgetering och prognoser. Assistera dotterbolagen med månadsavslut och ekonomiska rapporter. Möjlighet att arbeta med IFRS 15/16 och hållbarhetsrapportering (ESG). Upprättande av rapporter till ledning och revisorer. Diverse administrativa uppgifter och stöd till ekonomiavdelningen. Denna roll erbjuder en unik möjlighet att vara med från början och påverka utformningen av ekonomiprocesser i en koncern med höga ambitioner och stark tillväxt. Din profil Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av ekonomiarbete och gärna inom redovisning. Du är noggrann, strukturerad och van att ta dig an både enklare och mer komplexa uppgifter med samma engagemang. Du är även den som gärna kavlar upp ärmarna, håller ordning på detaljer och samtidigt förstår helheten i siffrorna. Flexibilitet, eget driv och en prestigelös inställning är viktiga egenskaper – särskilt i ett bolag där strukturer fortfarandeväxer fram. Vi ser gärna att du har: Några års erfarenhet av arbete inom ekonomi/redovisning. Goda kunskaper i Excel och affärssystem – gärna i Fortnox. Akademisk utbildning inom ekonomi. Flytande svenska och god engelska i tal och skrift. Förmåga att arbeta självständigt, ta initiativ och prioritera i vardagen. Placeringsort för tjänsten är i Frihamnen, Stockholm. Dura har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänstenhänvisas till Ida Edlund som är ansvarig rekryteringskonsult via mail: [email protected] alternativt telefon+46 72 212 23 59.

73 dagar sedan
Sista ansökan:
25 september 2025
Redovisningskonsult till Greenstep i Sundsvall
Awexia Executive Search AB
Redovisningsekonomer

Vill du vara en del av en expansiv och dynamisk organisation där du får möjligheten att påverka och utvecklas? Vi söker nu en erfaren redovisningskonsult till Greensteps team i Sundsvall! Är du driven, analytisk och trivs i en internationell miljö? Då kan det vara dig vi söker! Om rollen Som redovisningskonsult hos Greenstep kommer du att arbeta både självständigt och i team med en varierad kundstock bestående av både mindre och större företag. Du ansvarar för att säkerställa högkvalitativ redovisning och professionell rådgivning, där digitala verktyg och effektiva processer är en naturlig del av ditt arbete. Rollen innebär en unik möjlighet att bidra till utvecklingen av Greensteps verksamhet i Sundsvall och vara en nyckelspelare i expansionen av Greensteps lokala kontor. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Självständigt hantera redovisning för Greensteps kunder. Arbeta med kund- och leverantörsreskontra, månadsavslut, avstämningar och årsbokslut. Vara en rådgivare och ge stöd till kunder i ekonomiska frågor. Rapportera och fakturera utfört arbete. Arbeta i system såsom Fortnox, Procountor, NetSuite, Business Central och Capego. Fungera som bollplank för juniora kollegor och bidra till kunskapsutbyte i teamet. Om dig Vi söker dig som har en god förståelse för ekonomiska flöden, analysarbete och kan hantera internationella kunders behov. Du är van vid att arbeta med flera kunder parallellt och trivs i en roll där du får stort eget ansvar och frihet att strukturera ditt arbete. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Högskole-/universitetsutbildning eller YH-examen inom redovisning eller liknande område. Minst 5 års erfarenhet av redovisning. Tidigare erfarenhet från byrå eller konsultverksamhet. Flytande i svenska och engelska i tal och skrift, då Greenstep har många internationella kunder behöver du vara bekväm vid att arbeta på engelska. Erfarenhet av årsbokslut enligt K2/K3 God systemvana och erfarenhet av digitala redovisningslösningar. Vi ser även gärna att du är van vid att arbeta strategiskt och operativt med regelverk, beskattning och internationell redovisning. IFRS är meriterande. Dina egenskaper För att trivas hos Greenstep ser vi att du är samarbetsvillig, initiativrik och har den entreprenöriella ådran. Du har en strukturerad arbetsstil, är analytisk och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där du kan hantera flera uppgifter samtidigt. Du drivs av att utveckla både dig själv och företaget, och ser det som en möjlighet att vara med och bygga upp Greensteps verksamhet i Sundsvall. Varför Greenstep? Greenstep är ett familjeägt företag grundat 2010 i Finland, specialiserat på att stödja kunders affärsverksamhet och tillväxt genom tjänster inom redovisning, lön, HR, affärsjuridik, CFO-tjänster, hållbarhet och automation. Med över 700 medarbetare och kontor i flera länder erbjuder Greenstep en arbetskultur där teamarbete och självledarskap står i fokus. Här blir du en del av en gemenskap präglad av expertis, hållbarhet och en stark vilja att stötta varandra – alltid med kvalitet och kundanpassning i centrum. Hos Greenstep får du; Möjlighet att påverka och bidra till utvecklingen av en växande organisation. En platt organisation där du har frihet att strukturera ditt arbete. Stor och spännande variation av kunder och branscher, ofta med internationella inslag. Möjlighet att arbeta med moderna och digitala redovisningssystem. Stora utvecklingsmöjligheter. Placeringsort för tjänsten är i Sundsvall. Greenstep har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Linnéa Nilsson som är ansvarig rekryteringskonsult via mail: [email protected] alternativt telefon +46 76 774 36 06, eller Ida Edlund, rekryteringskonsult via mail: [email protected] alternativt telefon +46 72 212 23 59.

109 dagar sedan
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Teamlead Kundcenter till Combimix
Awexia Executive Search AB
Kundtjänstpersonal

Teamlead kundcenter till Combimix Sökes till Bålsta Är du en strukturerad och kundorienterad person som vill ta nästa steg i din karriär? Har du erfarenhet av kundtjänst inom byggbranschen och en god systemförståelse? Då kan rollen som Teamlead på Combimix vara något för dig! Om rollen Som Teamlead Kundcenter på Combimix får du en central roll med mycket intern och extern kontakt. Rollen innebär att hantera inkommande kundförfrågningar, orderläggning och säkerställande av leverans till kunder. Arbetet innebär också processägarskap för att säkerställa kund-, produktregister och att avtal och priser hanteras korrekt. Du leder det operativa arbetet i teamet och ansvarar för att rutiner och processer efterlevs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Hantera inkommande samtal och hjälpa kunder via telefon Uppdatering av priser och hantering av kund- och produktregister i affärssystemet. Processansvar för kunddata, inklusive priser, leveranser och projekt. Leda veckomöten och säkerställa tillgänglighet inom teamet. Säkerställa att fakturering och attestering sker korrekt. Vem är du? Vi söker dig som är snabbtänkt och strukturerad, med en naturlig förmåga att skapa goda kundrelationer. Du trivs i en roll där du får ta ansvar och bidra till att utveckla och effektivisera arbetssätt. Vi ser gärna att du har: Flera års erfarenhet av kundtjänst inom en bransch som präglas av logistik, exempelvis transport eller tillverkande industri. Mycket god datorvana, särskilt inom Google Workspace eller Microsoft 365. Erfarenhet av att jobba i affärssystem, där kunskaper i Jeeves är starkt meriterande. Erfarenhet från byggbranschen är ett stort plus! Goda språkkunskaper i svenska Om Combimix Combimix grundades 2001 och är en ledande aktör inom tillverkning av mineralbaserade produkter för byggindustrin. Företaget har ca 50 anställda och försäljning främst i Sverige och Norge. Våra produkter tillverkas i egna fabriker i Bålsta (utanför Stockholm) och Backamo (norr om Göteborg). Hos Combimix får du inte bara möjlighet bli del av ett starkt, härligt team, utan också vara med på en tillväxtresa med stora möjligheter. Företaget erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med korta beslutsvägar och en platt organisation där du verkligen kan göra skillnad! Combimix samarbetar med Awexia Executive Search i denna rekrytering. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linnéa Nilsson via mejl på [email protected] eller telefon +46 76 774 36 06.

109 dagar sedan
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Regional Säljchef Öst till Lambertsson
Awexia Executive Search AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vi söker nu en Regional Säljchef till Lambertsson i Öst med starkt fokus på kundnytta, försäljning och långsiktig tillväxt. Här får du arbeta i en dynamisk och framtidsinriktad miljö som kännetecknas av Peabs kärnvärden Jordnära, Utvecklande, Personliga och Pålitliga. Du får möjlighet att påverka framtiden för försäljningen i regionen och bidra till att skapa en stark och hållbar affär i en spännande bransch! Om rollen Som Regional Säljchef Öst på Lambertsson kommer du att ha en central roll i att stärka bolagets marknadsposition och driva försäljningen framåt i regionen. Du rapporterar direkt till Regionchef Öst/vice VD och arbetar nära både kunder och medarbetare för att säkra lönsamhet och tillväxt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Proaktivt identifiera och bearbeta nya externa kunder samt skapa affärslösningar som matchar deras behov. Skapa och upprätthålla långsiktiga kundrelationer och delta i branschmässor och events. Leda, utveckla och motivera ditt team av regionsäljare genom tydlig målstyrning och coachning. Utbilda och stötta personal i offert- och säljstrategiska frågor. Delaktighet i den regionala ledningsgruppen och ansvar för marknadsfrågor, inklusive analys av marknadstrender och rapportering av säljstrategi. Mäta, analysera och rapportera försäljningsresultat och nyckeltal till regionchef/vice VD. Din profil Vi söker dig som är lösningsorienterad och som har en kommunikativ förmåga som gör att du snabbt skapar förtroende, internt och externt. Du har också en förmåga att motivera självgående och ambitiösa teammedlemmar genom att sätta utmanande mål. Gedigen dokumenterad erfarenhet av B2B-konceptförsäljning, gärna inom rental eller liknande bransch. God förståelse för byggindustrin och projektlogistik. Erfarenhet av att hantera både strategiska och operativa affärsfrågor. God insikt i kalkylering, budgetarbete och ekonomiska nyckeltal. B-körkort. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har ett brett branschrelaterat nätverk. Vi erbjuder Hos Lambertsson är det viktigt att du har en god arbetsmiljö, att du känner att du kan utvecklas och att du tycker att det är roligt att gå till jobbet. Fokus ligger på att skapa en personlig och inkluderande arbetsplats där varje individ ges möjlighet att påverka, ta ansvar och växa i sin roll. Kombinationen av frihet under ansvar och utmanande arbetsuppgifter, tillsammans med en bred verksamhet inom en stor koncern, skapar förutsättningar för både professionell och personlig utveckling. Engagemang och trivsel är viktiga faktorer, samtidigt som balansen mellan arbete och fritid prioriteras för att möjliggöra ett hållbart arbetsliv. En trygg anställning erbjuds i en organisation som förenar det lilla företagets dynamik med det stora företagets resurser och möjligheter. I den här tjänsten får du: En dynamisk och utmanande roll med goda utvecklingsmöjligheter. Möjlighet att påverka och utveckla försäljningen säljarbetet i din region, både strategiskt och operativt. En arbetsplats som prioriterar kvalitet, innovation nytänkande och hållbarhet. Om Lambertsson Lambertsson är en av Skandinaviens ledande aktörer inom uthyrning och tjänsteleveranser för bygg- och industriprojekt. Med en bred expertis och ett omfattande utbud hjälper Lambertsson sina kunder att genomföra effektiva och kvalitativa projekt. Företagets styrka ligger i att kombinera kvalitet och flexibilitet, vilket ger Lambertsson möjligheten att skapa lösningar anpassade efter varje kunds unika behov. Lambertsson Sverige AB är en del av Peab Byggsystem som i sin tur ägs av Peab, en av Nordens största bygg- och anläggningskoncerner och erbjuder stabilitet och långsiktiga utvecklingsmöjligheter för sina medarbetare. Företaget arbetar nära sina kunder och strävar efter att vara jordnära, pålitliga och utvecklande i varje aspekt. Lambertssons mål är att säkerställa högsta kvalitet i alla projekt, och samtidigt värna om att skapa en arbetsmiljö där medarbetare kan växa och utvecklas. Placeringsort för tjänsten är i Stockholm. Lambertsson har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Ida Edlund via mail: [email protected] alternativt telefon +46 72 212 23 59, eller Linnéa Nilsson via mail: [email protected] alternativt telefon +46 76 774 36 06.

113 dagar sedan
Sista ansökan:
16 augusti 2025