Awexia Executive Search AB jobb

Lediga jobb hos Awexia Executive Search AB

Hisstekniker till Upplands Hiss AB!

Vi fortsätter att stärka upp för framtiden och vi söker fler hisstekniker Har du en passion för teknik, service och att bygga långvariga kundrelationer? Då är du precis den vi letar efter! Upplands Hiss AB söker Hisstekniker som inte bara ser hissar som vertikala transporter, utan som är redo att utforska en bredare och mer varierad yrkesroll inom hissbranchen. Om Rollen: I rollen kommer du få möjlighet att jobba brett med tekniken bakom hissar – Service och Underhåll, Modernisering och Nymontage och delta i säkerhetsbesiktningar för en mängd olika typer av hissar, från de små plattformshissarna till de stora hydrauliska och linhissarna. Tillsammans med vårt fantastiska team, bestående av passionerade kollegor med en rik erfarenhet inom branschen, kommer ni att arbeta mot gemensamma kvalitetsmål. Vi letar efter dig som: Naturligt skapar och underhåller starka kundrelationer. Har en social och utåtriktad personlighet. Har en stor drivkraft att leverera toppkvalitet i allt du gör. Är självständig och har erfarenhet av att driva eget ansvar på jobben från början till slut. Din bakgrund: Vi söker någon med bred teknisk kunskap och förståelse för en mångfald av teknikområden. Du trivs med att lösa problem och har ett genuint intresse för allt från mekanik till el/elektronik och hydraulik. Tidigare erfarenhet inom hissbranschen är meriterande, liksom en teknisk- industriell- el- eller automationsutbildning. Fördelar med att vara en del av oss: Som en del av Upplands Hiss AB kommer du att utvecklas i en dynamisk miljö där varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter att växa i din profession. Vi erbjuder jourveckor med ett rullande schema samt en möjlighet att forma din framtid inom hissbranschen med en teknisk bredd. Om du är redo att ta hissteknik till nya höjder och göra Uppsalas hissar till symboler för teknisk excellens, då är detta din chans att kliva in i en spännande värld av möjligheter hos Upplands Hiss AB. Sök redan idag och låt oss tillsammans ta hissteknik till nya nivåer! Upplands Hiss AB har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Recruitment & Consulting. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Lena Sjö, Senior Rekryteringsspecialist via mejl [email protected]. Sista ansökningsdag är 2024-05-24 och vi kommer löpande ha intervjuer så tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

23 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Musiker till Finspångs församling

Finspångs församling vill skapa en inkluderande och välkomnande gemenskap för alla. Nu söker vi en musiker som vill vara med och förnya församlingslivet tillsammans med oss. Vi har ett rikt musikliv med hela sex körer för vuxna och fyra barnkörer. I församlingen finns 11 orglar varav två är kororglar. Folkströms kyrkas unika orgel är tillverkad så tidigt som 1700 av orgelbyggaren Johan Agerwall i Linköping och har helt bevarad originalfasad. I Risinge kyrka står en Åkermanorgel med tre manualer och 32 stämmor. Din viktigaste uppgift som musiker i Finspångs församling är att berika gudstjänsterna med sång och musik. Det gör du genom att fylla kyrkorna med ditt orgel- och pianospel samt genom att leda två av församlingens körer. Som musiker hos oss får du ett motiverat arbetslag och en trygg miljö där idéer och utveckling uppmuntras. I arbetslaget finns tre musikerkollegor att bolla och förverkliga idéer med. I vår församling är kyrkan en plats där man känner sig hemma, sedd, förstådd och bejakad. Genom våra värderingar vill vi bidra till möjligheten för människor att leva det goda livet i Finspång. Vi vill finnas där människors vägar möts och korsas som en naturlig del av vårt samhälle. För att trivas som musiker i Finspång behöver du vara öppen för nya sätt att verka som kyrka. Tjänsten är på deltid (50–75 %) och passar dig som samtidigt är frilansande musiker, vill vidareutbilda dig eller gå ner i arbetstid. Ansvarsområden Vara med och utveckla musik- och gudstjänstlivet i Finspång Utforma konserter och musikgudstjänster Leda två av församlingens körer Förmedla Svenska kyrkans tro och liv genom musiken Kvalifikationer Finspångs församling lägger stor vikt på vem du är som person men för att få rätt förutsättningar att lyckas som musiker hos oss behöver du ha: Orgel- och pianokompetens Erfarenhet av att leda kör och kyrkomusikerutbildning är inga krav men meriterande Personliga kompetenser Influerar och inspirerar Resultatorienterad Planerar och strukturerar Ödmjukhet Samarbete Flexibilitet Varför välja Finspångs församling? Finspångs församling strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. Här får du möjlighet att arbeta i en innovativ församling som söker nya vägar för Guds rikes utbredande i en föränderlig värld. Som musiker hos oss får du en konkurrenskraftig lön och ett starkt förmånspaket. Det är fantastiskt att bo i Finspång men vi har behagliga pendlaravstånd från både Norrköping och Linköping. Läs mer om oss på vår webbplats: www.svenskakyrkan.se/finspang. Finspångs församling har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor om tjänsten hänvisas till våra executive search partners Joel Ingmarsson, [email protected], och Ida Edlund, [email protected], +46 (0) 72-212 23 59. Om du uppfyller kriterierna ovan blir första steget i processen att genomföra två tester: ett problemlösningstest (Matrigma) och ett personlighetstest (MAP). Därefter gör vi ett första urval för att gå vidare till intervju. Vi använder testverktyg tidigt i processen för att säkerställa att alla kandidater får visa så mycket av sin potential som möjligt.

19 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Utvecklare till SaveLend

SaveLend är ett fintech-bolag och vår huvudprodukt är en trading-plattform som gör det möjligt att investera i olika typer av krediter. Vi riktar oss både mot småsparare och stora institutionella investerare. De flesta i teamet jobbar full-stack och med både nyutveckling och underhåll. Som utvecklare hos oss kan du jobba med både kodning, specifikationer, kravanalys, drift och mycket annat. Varför välja SaveLend Entreprenöriell och utvecklingsinriktad atmosfär Stark framåtanda präglar arbetsplatsen Huvudkontor i centrala Stockholm med trevliga och stimulerande lokaler Mångfald i personal som inkluderar matematiker, IT-utvecklare, jurister, ekonomer och säljare Öppen och inkluderande arbetskultur där ärlighet och förtroende värderas högt Tydliga förväntningar på ansvar och initiativtagande Stort fokus på trivsel och arbetsglädje hos medarbetare Positiva resultat i regelbundna medarbetarundersökningar Balans mellan arbete och privatliv i olika livsfaser främjas Personalförmåner som frukost på jobbet, massage under arbetstid, regelbundna kick-offs Sjukvårdsförsäkring, tjänstepension och friskvårdsbidrag Tech Backend: C# 11, .NET 8 , PostgreSQL, Entity Framework, Azure. Frontend: React, TypeScript. Vi lägger stort fokus på samarbete och kodkvalitet. Vi har automatiska tester som täcker nästan allt, och knappt kräver något underhåll. Vi kör GitHub flow (enbart master och feature branches) och lägger ut varje ny feature så fort den är klar (inga sprintar). All kod som ska in i master går via pull request och code review. Vi bygger vår egen produkt. Vi lägger ut när det är klart. Vi jobbar inte med deadlines. Vi är alltid öppna för nya arbetssätt. Vem vi söker Erfaren utvecklare med några års erfarenhet inom backend och/eller fullstack God vana av .NET och/eller React Självgående programmerare som även trivs med att arbeta i ett team Värderar kodkvalitet och tycker om att dela med dig av dina kunskaper Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Egenskaper Som person bör du ha ett starkt eget driv och du är lösningsorienterad i ditt arbetssätt. Vidare behöver du vara kreativ och du beskrivs som en problemlösare av rang. Vardagen på SaveLend Vi sitter på Kammakargatan 7 i Stockholm tillsammans med övriga kollegor i Operations, Legal och Management. Stämningen är välkomnande. Företaget är väletablerat men med mycket start up-känsla kvar och ett entreprenörsanda som genomsyrar. Du kommer ha stor möjlighet att påverka. Välkommen med din ansökan! SaveLend har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Senior Consultant Linnéa Nilsson och ansvarig rekryteringskonsult via mail: [email protected] alternativt telefon +46 76 774 36 06 eller Researcher och Associate Ida Edlund som du når via mail [email protected] alternativt telefon +46 72 212 23 59.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Musiker till Finspångs församling

Finspångs församling vill skapa en inkluderande och välkomnande gemenskap för alla. Nu söker vi en musiker som vill vara med och förnya församlingslivet tillsammans med oss. Vi har ett rikt musikliv med hela sex körer för vuxna och fyra barnkörer. I församlingen finns 11 orglar varav två är kororglar. Folkströms kyrkas unika orgel är tillverkad så tidigt som 1700 av orgelbyggaren Johan Agerwall i Linköping och har helt bevarad originalfasad. I Risinge kyrka står en Åkermanorgel med tre manualer och 32 stämmor. Din viktigaste uppgift som musiker i Finspångs församling är att berika gudstjänsterna med sång och musik. Det gör du genom att fylla kyrkorna med ditt orgel- och pianospel samt genom att leda två av församlingens körer. Som musiker hos oss får du ett motiverat arbetslag och en trygg miljö där idéer och utveckling uppmuntras. I arbetslaget finns tre musikerkollegor att bolla och förverkliga idéer med. I vår församling är kyrkan en plats där man känner sig hemma, sedd, förstådd och bejakad. Genom våra värderingar vill vi bidra till möjligheten för människor att leva det goda livet i Finspång. Vi vill finnas där människors vägar möts och korsas som en naturlig del av vårt samhälle. För att trivas som musiker i Finspång behöver du vara öppen för nya sätt att verka som kyrka. Tjänsten är på deltid (50–75 %) och passar dig som samtidigt är frilansande musiker, vill vidareutbilda dig eller gå ner i arbetstid. Ansvarsområden Vara med och utveckla musik- och gudstjänstlivet i Finspång Utforma konserter och musikgudstjänster Leda två av församlingens körer Förmedla Svenska kyrkans tro och liv genom musiken Kvalifikationer Finspångs församling lägger stor vikt på vem du är som person men för att få rätt förutsättningar att lyckas som musiker hos oss behöver du ha: Orgel- och pianokompetens Erfarenhet av att leda kör och kyrkomusikerutbildning är inga krav men meriterande Personliga kompetenser Influerar och inspirerar Resultatorienterad Planerar och strukturerar Ödmjukhet Samarbete Flexibilitet Varför välja Finspångs församling? Finspångs församling strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. Här får du möjlighet att arbeta i en innovativ församling som söker nya vägar för Guds rikes utbredande i en föränderlig värld. Som musiker hos oss får du en konkurrenskraftig lön och ett starkt förmånspaket. Det är fantastiskt att bo i Finspång men vi har behagliga pendlaravstånd från både Norrköping och Linköping. Läs mer om oss på vår webbplats: www.svenskakyrkan.se/finspang. Finspångs församling har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor om tjänsten hänvisas till våra executive search partners Joel Ingmarsson, [email protected], och Ida Edlund, [email protected], +46 (0) 72-212 23 59. Om du uppfyller kriterierna ovan blir första steget i processen att genomföra två tester: ett problemlösningstest (Matrigma) och ett personlighetstest (MAP). Därefter gör vi ett första urval för att gå vidare till intervju. Vi använder testverktyg tidigt i processen för att säkerställa att alla kandidater får visa så mycket av sin potential som möjligt.

15 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Erfaren Projektledare till ATS Kraftservice

Erfaren Projektledare till ATS KraftserviceSökes till Region Norr ATS Kraftservice AB är ett entreprenad bolag som levererar tjänster inom kraft- och eldistributionsutbyggnad. Våra medarbetare är jordnära, pålitliga, personliga och strävar alltid efter den bästa lösningen. ATS Kraftservice är ett helägt dotterbolag i Peabkoncernen. Företaget startades upp för 24 år sedan och förenar det mindre företagets dynamik med det stora företagets resurser. Idag är vi verksamma i hela Sverige med en omsättning på 350 Mkr och ett 100-tal skickliga medarbetare. Vi söker nu en senior projektledare till region norr. En spännande roll där du får ta ansvar för projektets genomförande från start till slut. Varför välja ATS? Marknadsläget ser positivt ut och våra kunder har betydande och långsiktiga investeringsbehov Du kommer få jobba med fantastiska kollegor som delar ditt driv, engagemang och förmåga att göra skillnad Möjlighet till hybridarbete God arbetsmiljö i familjärt bolag med korta beslutsvägar Sjukvårdsförsäkring, tjänstepension, friskvårdsbidrag, livsstilsbidrag och förmånsbil Om rollen I rollen som projektledare har du övergripande ansvar för hela projektet, från början till slut, inklusive beredningsfasen, enligt ATS ledningssystem och/eller enligt kundspecifikt ledningssystem. Du deltar i anbudsskedet, godkänner anbudskalkyl samt avtalsvillkor för att kvalitetssäkra ett eventuellt genomförande. I rollen är du även huvudansvarig för kontrakts- och lagföljande processer med stöd av projektorganisationen, säkerställa nödvändiga tillstånd från markägare, kommun och myndigheter. Du hanterar övergripande tid- och resursplanering, inklusive upprättande av produktionskalkyler. Är ansvarig för slutdokumentation och uppföljning av mål som TG, Likviditet och Tid. Kvalitet, miljö och arbetsmiljö ligger inom ditt ansvarsområde, där du genomför korrigeringar vid avvikelser. ÄTA-hanteringen, inklusive merförsäljning, tillägg och hinder, är en central del av ditt arbete. Din profilVi söker dig som är van att arbeta självständigt, är strukturerad och har en förmåga att leda andra. Du är resultatorienterad och tydlig i ditt arbetssätt samt har lätt för att samarbeta med olika typer av människor. Vidare är du lojal, flexibel och van att arbeta mot deadlines. Erfarenhet & KompetenskravFör att lyckas i rollen ser vi att du har minst fem års erfarenhet inom projektledning. Erfarenhet inom entreprenadjuridik, ekonomistyrning samt BAS P och BAS U är ett krav. Vi ser gärna lämplig eftergymnasial teknisk utbildning eller motsvarande. Erfarenhet som auktoriserad elinstallatör och EBR är meriterande men inte ett krav. Placeringsort för tjänsten är Sundsvall eller någon av de andra stora städerna i Norrland då kontorsplats finns på flera orter i regionen. Varmt välkommen med din ansökan! ATS Kraftservice har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Senior Consultant Linnéa Nilsson och ansvarig rekryteringskonsult via mejl: [email protected] alternativt telefon +46 76 774 36 06

12 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Restaurangchef till Villa Fridhem

Villa Fridhem är en historisk skatt beläget i Åby, strax utanför Norrköping och med en kunglig bakgrund från år 1909. Villa Fridhem har genomgått en sagolik omvandling och resan med den gastronomiska upplevelsen fortsätter. Vi söker nu en ambitiös, driven och erfaren ledare till rollen som Restaurangchef. Restaurangen på Villa Fridhem har ett tydligt mål att bli en stjärna på den gastronomiska himlen och söker nu en ledare som kan föra oss dit. Om rollen Som Restaurangchef på Villa Fridhem får du en central roll i att skapa minnesvärda gastronomiska upplevelser för restaurangens gäster. Du kommer att rapportera till F&B Manager och arbeta nära både gäster och kollegor. Du kommer att leda, motivera och utveckla teamet för att säkerställa en hög servicenivå. Genom en ödmjuk ledarskapsstil och ständig coaching skapar du en positiv arbetsmiljö där varje medarbetare trivs och växer. Vem vi söker Flerårig erfarenhet inom restaurangbranschen, gärna inom hotell, Har erfarenhet av en roll som hovmästare/chefsservitör/restaurangchef eller liknande, Ledarskapserfarenhet, Tidigare restaurangerfarenhet där kulinariska ambitioner har varit normen. Vi letar efter en passionerad restaurangchef som förstår att skapa en magisk restaurangupplevelse kräver ihärdigt arbete och en strävan efter förbättring. Din passion och kreativitet smittar av sig till både gäster och kollegor. Dessutom älskar du att möta gästen och spenderar gärna huvudsaken av din arbetsdag där gästen är för att hela tiden skapa den där oemotståndliga atmosfären och upplevelsen. Om du delar passionen för gastronomi, har tidigare erfarenhet av ledarskap inom restaurang- och hotellmiljöer och är redo att leverera oförglömliga upplevelser, är du välkommen att växa och blomstra tillsammans med oss på Villa Fridhem. Kort om Villa Fridhem Villa Fridhem stod klart år 1909 efter att Prins Carl låtit bygga det som sommarresidens till sig och sin familj. Idag är Villa Fridhem ett av regionens mest ansedda hotell. Villa Fridhem har utvecklats under lång tid och karakteriseras av en välkomnande värme, passion och lustfylldhet. Helt enkelt en plats för dig som gillar elegans från förr till nu och framåt. Välkommen med din ansökan! Villa Fridhem har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Linnéa Nilsson, Senior Consultant via mail: [email protected] alternativt telefon 076-774 36 06 eller Associate Ida Edlund via mail [email protected] alternativt telefon 072-212 23 59.

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Säljare till HLR Konsulten

Låt oss rädda liv tillsammans! Hos HLR Konsulten i Solna har vi ett uppdrag som går bortom vanlig försäljning - vi räddar liv. Vi erbjuder noga utvalda produkter och utbildningar inom hjärt-lungräddning, första hjälpen och akutsjukvård. Varje dag spelar våra hjärtstartare och HLR-utbildningar en avgörande roll i att förbereda samhället för nödsituationer och rädda liv. Nu söker vi en passionerad och ansvarstagande säljare till vårt team för att stärka och driva försäljningen av våra livräddande produkter och tjänster. Du kommer att vara en del av en organisation som är en av Sveriges främsta leverantörer av hjärtstartare och HLR-utbildningar. Rollen är en kombination av sälj, kundvård och kundtjänst. Du arbetar främst utifrån bolagets kundbas där du tar kontakt med befintliga kunder och bokar in avstämningssamtal, möten och utbildningar. Du tar även emot inkommande samtal och mail från både nya kunder som är intresserade av att köpa vissa produkter och befintliga kunder som har frågor kring produkterna och/eller vill boka in utbildning för sin personal. Du kommer ha möjlighet att använda din kreativitet där du syr ihop och paketerar den bästa lösningen för respektive kund. Det är mycket variation i arbetet, en del av arbetsuppgifterna innebär att arbeta administrativt i CRM-systemet där du bland annat registrerar nya kunder och uppdaterar befintliga kunders kundinformation. Dina arbetsuppgifter inkluderar: - Ansvar för försäljning och marknadsföring av våra hjärtstartare och relaterade produkter och tjänster. - Professionell rådgivning och support till kunder för att välja rätt utrustning och utbildning för deras behov. - Hantering av uthyrningsprocessen för hjärtstartare och tillhandahållande av korrekt underhåll och support under hyresperioden. - Utveckling och genomförande av marknadsföringsstrategier och kampanjer tillsammans med teamet för att öka medvetenheten om vikten av HLR och hjärtstartare. Krav och kompetenser: - Erfarenhet av B2B-försäljning eller liknande kundorienterat arbete är meriterande. - Bekväm med telefonkontakt och försäljning över telefon. - Goda kunskaper i CRM-system och MS Office. - Ansvarsfull med stark analytisk förmåga och förmåga att arbeta självständigt. - Van att arbeta mot uppsatta mål och följa upp resultat. Om företaget Hos HLR konsulten erbjuder vi noga utvalda kvalitetsprodukter och utbildningar av hög kvalitet. Våra kunder är myndigheter, företag, föreningar och privatpersoner. Vi har ett 20-tal anställda i Stockholm och sitter i trevliga lokaler nära Solna Strands T-bana. Här erbjuder vi mycket bra förmåner, löner och bonussystem samt friskvård. Vi söker dig som är strukturerad och noggrann och redo att göra skillnad. Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team som fortsätter att rädda liv och öka tryggheten för människor över hela landet. HLR-Konsulten har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Linnéa Nilson som är ansvarig rekryteringskonsult via mail: [email protected] alternativt telefon +46 76 774 36 06.

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Affärsdriven Konsultchef till Awexia

Awexia Recruitment & Consulting växer och behöver bli fler som tillsammans med oss kan växa för att nå våra högt uppsatta mål. Du får möjligheten att leda och forma ett team av konsulter och forma framtidens affärer tillsammans med oss. Om du är en passionerad tävlingsmänniska som gillar utmaningar och vill vara med att växa tillsammans med oss har vi det perfekta jobbet för dig! Om Rollen: Som Konsultchef hos oss finns stora möjligheter till att vara med och bidra och forma vår affär för framtiden. Vår konsultaffär växer både geografiskt till fler orter runt om i landet och mot fler yrkesroller hos både stora och små arbetsgivare bland våra kunder. Du måste vara nyfiken och inte vara rädd för att trampa upp nya stigar då vi hela tiden bryter ny mark. Rollen innebär också: - Ansvara för att rekrytera, leda och utveckla våra konsulter och följa upp deras arbete. - Ansvara för att sälja Awexias tjänster på nya och befintliga kunder. - Utveckla och bibehålla kundrelationer för att säkerställa kundnöjdhet och långsiktig affärstillväxt. - Samarbeta nära våra kunder för att förstå deras behov och leverera skräddarsydda lösningar. - Vi jobbar geografiskt brett och resor i tjänsten förekommer. - Placeringsorten är primärt Stockholm, hybridarbeta är möjligt. - Du rapporterar till företagets VD Erik Skotte. Krav: - Dokumenterad erfarenhet av tidigare försäljning av rekryterings- och konsultuppdrag, eller motsvarande tjänsteförsäljning. - Dokumenterad erfarenhet av personalansvar. - Dokumenterad erfarenhet av att ansvara för hela rekryteringsprocesser. - Stark affärsförståelse och tycka att affärer är bland det roligaste man kan göra och du drivs av att stänga affärer. - Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor. Vi erbjuder: Awexia är en arbetsplats där vi fokuserar på Kandidaten, Konsulten, Kunden och Kollegan. Tillsammans gör vi skillnad. Vi värdesätter människan och att balansen mellan jobb och fritid är viktigt för vi vet att medarbetare presterar bättre på jobbet om denna balans finns. Vi premierar att vår personal skapar förutsättningar på fritiden för att de skall prestera bättre på jobbet. Som ny medarbetare hos oss får du en genomarbetad on-boarding och en komplett introduktionsplanering för att få rätt förutsättningar för att lyckas i din roll som konsultchef. Vi erbjuder konkurrenskraftiga förmåner såsom lön, friskvård, gemensamma konferenser och aktiviteter med dina kollegor på regelbunden basis. Som medarbetare hos oss finns möjligheter till personlig och professionell utveckling samt en inspirerande arbetskultur. I rollen som konsultchef hos oss finns goda möjligheter att växa in i andra ledande roller i takt med att vi växer. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär, skicka då in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och tillsättning görs så snart rätt kandidat skickar in sin ansökan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Erik Skotte på [email protected] eller på telefonnummer 0766232352, alternativ Lena Sjö på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Utvecklare inom skyddad kommunikation till Tutus

Vi söker en driven programmerare som vill vara en del av vårt dedikerade team av utvecklare för att tillsammans skapa och utveckla kärnan i våra nätverksplattformar för skyddad kommunikation. Om dig Som erfaren programmerare med kunskaper i C och erfarenhet av Linuxmiljöer och open source, är du den vi letar efter. Din förmåga att arbeta nära hårdvaran och förstå bitar och bytes i en nätverkskontext gör dig till en värdefull resurs för oss. Om du även behärskar Python och har erfarenhet av optimering mot hårdvara är det en stor fördel. Du har mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift. Om rollen Som en del av Tutus-teamet kommer du att arbeta tillsammans med erfarna utvecklare i en integrerad miljö där resultatet är det viktigaste. Du kommer att ha admin/root-privilegier på dina egna datorer och ges möjlighet att växa och utvecklas i din roll. Vårt arbete med källkoden sker i våra säkra lokaler, nära Mörby Centrum. Vårt erbjudande till dig Som en del av Tutus-familjen får du möjligheten att vara delaktig i skapandet av bättre och säkrare produkter. Vi har en ledande position på marknaden och arbetar med många starka kunder. Vårt arbete är av stor samhällsnytta och är avgörande för Sveriges säkerhet. Vi värdesätter en öppen och engagerad kultur där vi ser till att ha roligt ihop. Om du älskar teknikutveckling och samhällsviktiga insatser kommer du att trivas hos oss! Observera att anställningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras vid anställning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Om Tutus Tutus utvecklar och erbjuder granskade och godkända krypterings- och cybersäkerhetsprodukter för säker kommunikation. Vi stödjer verksamheter med säkerhetskänslig verksamhet, kritisk infrastruktur eller andra samhällsviktiga funktioner som behöver godkända cybersäkerhets- och kryptoprodukter för upp till och med begränsat hemliga uppgifter. Vår marknad är militära och civila myndigheter, organisationer samt företag inom Europa. Tutus har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Recruitment & Consulting. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Kristin Nelson som är ansvarig rekryteringsspecialist via mail: [email protected] eller 073 8133 606.

18 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Researcher till Awexia Executive Search

Awexia Executive Search har sedan starten haft en tydlig målsättning om att stötta företag i strategiska rekryteringar till ledande befattningar. Detta gör vi med högt engagemang, kvalitet och professionalism i kombination vilket ger ett slående resultat. Vi växer och behöver nu en researcher till vårt Stockholmskontor som vill vara en del av denna resa. Läs annonsen nedan, är detta du? Sök då tjänsten som Researcher redan idag! Varför välja oss? - Du kommer få jobba med spännande uppdrag och kunder - Du får vara med på en tillväxtresa med möjlighet till karriär och utveckling. - Du kommer få jobba med fantastiska kollegor som delar ditt driv, engagemang och förmåga att göra skillnad - Du kommer sitta i underbara lokaler på Blasieholmen med sagolik utsikt. - Du kommer göra skillnad för våra kandidater och kunder. Om tjänsten I rollen som Researcher/Associate blir du en viktig nyckelspelare i varje rekryteringsprocess. Du jobbar i team med en eller flera rekryteringskonsulter parallellt och ansvarar för att driva searchprocessen genom att aktivt identifiera och approchera kandidater med relevant profil. Vi utför arbetet med hög energi och kvalitet, samarbete och arbetsglädje. Som researcher arbetar du främst med de första stegen i rekryteringsprocessen, den fas som ofta kallas searchfasen. Du är med i våra möten med kund för att få en gedigen bild av uppdraget, arbetsgivaren och rollen. Sen så börjar din viktiga uppgick att genomföra kartläggning, search och tidigt urval samt ansvara för den inledande dialogen med potentiella kandidater. I rollen ingår därtill att kartlägga och analysera olika branscher och sektorer, skriva uppdragsbeskrivningar samt genomföra telefonintervjuer. Du bidrar i kundmöten vid försäljning av nya uppdrag samt vid kontinuerliga presentationer och avstämningar under processens gång. Vår kärnverksamhet är inriktad på att hitta rätt kandidater till styrelser, ledande befattningar och specialister inom näringslivet. Därför är engagemang, professionalism och relationsskapande förmåga otroligt viktigt. I denna tjänst kommer du att ansvara för att hålla en kontinuerlig kontakt med både kunder och kandidater och skapa dig ett stort kontaktnät. Att hitta rätt personer är en utmaning och prövar din förmåga att tänka utanför ramarna och därmed stimuleras analytiskt. Arbetsuppgifter - Search och urvalsarbete i våra rekryteringsprocesser - Ta fram kravprofil och annons - Delta i uppstart och planering av projektet - Kandidatintervjuer - Ansvara för delar av vår leverans mot kund - Vara en del av Awexia och hjälpa till att utveckla bolaget Kvalifikationer - Erfarenhet av Search och Linkedin Recruiter - Erfarenhet av att skriva annonser och av att screena kandidater - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift - Erfarenhet av Executive Search är en merit men inte krav Personliga egenskaper För att lyckas och trivas ser vi att du är en ambitiös och driven person som är villig att lägga in en extra växel när det behövs. Du är självgående samt har en god förmåga att arbeta i team. Du har en lösningsorienterad approach och är inte rädd att ta för dig. Vidare har du både en kommunikativ och analytisk förmåga som bidrar till att du snabbt sätter dig in i nya arbetsuppgifter. Du brinner för att leverera i toppklass och är en mästare på att hantera relationer såväl internt som externt! Vi sätter stor vikt vid personliga egenskaper. För att passa för rollen och hos oss behöver du gilla att ha kontakt med människor och vara en duktig på att kommunicera. Du jobbar med hög energi, hittar lösningar på problem och bidrar till ett positivt arbetsklimat och teamkänsla. I jobbet kommer du att ständigt att få sätta dig in i nya tjänster, därför behöver du vara nyfiken och intresserad av att förstå verksamheter och organisationer och sätta dig in i nya områden. Känns detta som en roll som skulle kunna passa dig? Då rekommenderar vi dig att höra av dig till oss på Awexia. För rätt person så finns det goda utvecklingsmöjligheter. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Linnéa Nilsson, Senior Consultant via mail: [email protected] alternativt telefon +46 76 774 36 06. Vi ser fram att träffa dig och att du blir en del av oss!

16 mars 2024
Sista ansökan:
2 september 2024