Junior Controller till samhällsviktig infrastrukturaktör 🚆
Wrknest AB
Controller

Om tjänsten För vår kunds räkning söker vi nu en junior controller som vill växa i rollen genom att stötta en erfaren kollega i det dagliga ekonomiarbetet. Kunden är en väletablerad aktör inom järnvägsinfrastruktur som bygger, driver och underhåller spårväg, järnväg och tunnelbana. I rollen får du möjlighet att utvecklas inom ekonomistyrning, med särskilt fokus på projektuppföljning och rapportering i en verksamhetsnära miljö. Du kommer arbeta tätt tillsammans med en senior controller. Målet är att du på sikt ska kunna ta ett allt större ansvar och bli en central spelare i ekonomifunktionen. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Wrknest med goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering. Dina framtida arbetsuppgifter  Som junior controller kommer du att avlasta och samarbeta med en mer senior kollega. Du får en introduktion i arbetssätt och system och lär dig successivt ta ansvar för egna delar, som exempelvis:  Ta fram ekonomiska underlag Förbereda bokslut och bistå i månadsrapportering Följa upp projektens ekonomi och analysera avvikelser Samverka med platschefer och arbetsledare för att säkerställa ekonomisk kontroll Hantera data i Excel och affärssystem Delta i budget- och prognosarbete Vi söker dig som  Har en relevant utbildning inom ekonomi samt viss arbetslivserfarenhet, gärna inom liknande ekonomiarbete. Du är trygg i Excel och van att hantera siffror. Svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav då arbetet sker i nära dialog med produktionspersonal. Vi ser det som meriterande med Erfarenhet av Navision Erfarenhet av successiv vinstavräkning Tidigare arbete i bygg-, anläggnings- eller infrastrukturbransch Vi söker dig som är nyfiken, kommunikativ, strukturerad och har en stark vilja att utvecklas. Du trivs i en verksamhetsnära miljö där dialogen är rak och vardagen stundtals intensiv. Här passar du som är prestigelös, tycker om att samarbeta och gärna tar eget ansvar. Det är en dynamisk miljö med högt i tak, där du får växa i takt med uppgifterna. Övrig information  Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid Plats: Stockholm Omfattning: Heltid Anställningsform: Konsultuppdrag på 6 månader via Wrknest med chans till förlängning och överrekrytering En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan uppdraget kan påbörjas  Om företaget Företaget är en ledande aktör inom järnvägsinfrastruktur och arbetar med allt från drift och underhåll till större investeringsprojekt. Här blir du en del av ett team med hög kompetens och stort engagemang för att hålla Sveriges spår i toppskick. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

51 dagar sedan
Sista ansökan:
23 oktober 2025
Bygg framtidens arbetsplatser i sommar 🛠️
Wrknest AB
Supporttekniker, IT

Om tjänsten För kunds räkning söker vi på Wrknest nu en teknikintresserad och social person som vill arbeta i ett spännande sommaruppdrag. Tjänsten innebär att färdigställa och koppla in arbetsplatser i ett nybyggt kontor – ett perfekt uppdrag för dig som är händig, gillar teknik och trivs i en miljö där samarbete är nyckeln till framgång. Uppdraget pågår under sommaren 2025 och genomförs på plats i Solna Strand. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen arbetar du praktiskt med att förbereda arbetsmiljöer för inflyttning, vilket innebär både teknisk inkoppling och fysiska installationer. Du blir en viktig del av ett team med ett gemensamt mål – att skapa effektiva arbetsplatser. Koppla in och färdigställa arbetsplatser i nybyggt kontor Hantera enklare teknisk utrustning och arbetsmaterial Samarbeta med kollegor och följa tydliga instruktioner Bidra till ett smidigt flytt- och installationsarbete Vi söker dig som Har en positiv inställning, tar ansvar och gillar att få saker gjorda. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet, men det är meriterande om du har en relevant utbildning eller arbetat med liknande uppgifter tidigare. Framför allt söker vi dig som är lösningsorienterad, hjälpsam och trivs i ett team. Övrig information Start: Vecka 23 Plats: Solna Strand Omfattning: Heltid, måndag till fredag Anställningsform: Visstidsanställning 2/6-5/9 Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

52 dagar sedan
Sista ansökan:
22 oktober 2025
Kundansvarig ekonom inom fastighetsförvaltning!
Wrknest AB
Redovisningsekonomer

Om tjänsten: Ett växande företag inom fastighetsförvaltning söker nu en kundansvarig ekonom som vill kombinera sitt intresse för siffror med god kommunikation och kundkontakt. Du kommer ha en central roll i att skapa långsiktiga relationer med bostadsrättsföreningar och andra fastighetskunder, samtidigt som du ansvarar för kvaliteten i leveransen av ekonomisk förvaltning. Tjänsten passar dig som trivs i ett självständigt och varierat arbete, med ett starkt stöd från ett erfaret team. Dina framtida arbetsuppgifter: Du kommer att vara ekonomiskt ansvarig för en egen kundportfölj och fungera som kundens primära kontaktperson. Rollen innebär nära samarbete med kollegor inom fastighetsförvaltning, teknisk förvaltning och andra stödfunktioner. - Ansvara för löpande redovisning, bokslut och årsredovisningar - Upprätta budget samt analysera utfall och nyckeltal - Ha kontinuerlig dialog med kunder och styrelser - Delta vid styrelsemöten och stämmor - Arbeta aktivt med förbättringar i processer och rutiner Vi söker dig som: Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi 2+ års erfarenhet av redovisning Gärna erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbete med bostadsrättsföreningar Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och har lätt för att skapa goda relationer. Du tycker om att ge service, är kommunikativ och trivs i ett arbete där du får ta mycket eget ansvar samtidigt som du samarbetar tätt med andra. Övrig information: Start: Efter sommaren Plats: Helsingborg Omfattning: Heltid, med flexibilitet i arbetstid och arbetsplats Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning. Om kunden: Företaget är en av de snabbast växande aktörerna inom fastighetsförvaltning i Sverige. De erbjuder helhetslösningar inom ekonomisk och teknisk förvaltning och arbetar nära sina kunder – som främst består av bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Med fokus på moderna system, hög tillgänglighet och engagerade medarbetare strävar de efter att förenkla vardagen för sina kunder. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

55 dagar sedan
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Servicechef inom ventilation och energi 🌟
Wrknest AB
Installations- och serviceelektriker

Om tjänsten: Nu söker vi en affärsdriven och engagerad servicechef som vill vara med och utveckla serviceverksamheten hos vår kund vidare. Rollen innebär helhetsansvar från försäljning till genomförande av serviceprojekt, och du blir en nyckelperson i företagets ledningsgrupp. Här får du stor frihet under ansvar i en organisation som präglas av pragmatisk problemlösning och närhet mellan beslutsfattare och utförare. Dina framtida arbetsuppgifter: I rollen som servicechef arbetar du operativt och strategiskt med att säkerställa en effektiv drift och utveckling av serviceaffären. Ansvara för ekonomi i nya och befintliga serviceavtal. Inhämta offerter från leverantörer och underentreprenörer samt offerera till kund. Ansvara för kontraktsskrivning och projektgenomförande. Planera och leda den dagliga produktionen tillsammans med servicepersonal och samarbetspartners. Upprätthålla och utveckla kundrelationer genom tät dialog och hög servicegrad. Driva kvalitets- och miljöarbete i serviceprojekten. Samverka med projektledare i entreprenadverksamheten för resursplanering. Använda projektredovisningssystemet Pyramid för uppföljning och rapportering. Vi söker dig som: För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenhet av att leda serviceverksamhet eller motsvarande projektledning inom teknisk installation, gärna inom ventilation, energi eller närliggande områden. Svenska i tal och skrift är ett krav och det är meriterande om du även behärskar polska. B-körkort och egen bil är nödvändigt för tjänsten. Du är en social och lösningsorienterad person med stark entreprenörsanda. För dig är det naturligt att ta egna initiativ, arbeta proaktivt och fatta beslut. Du trivs i en roll med mycket eget ansvar och har lätt för att bygga och vårda relationer både internt och externt. Övrig information: Start: Enligt Överenskommelse Plats: Stockholm, med resor till projektplatser inom regionen. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Tillsvidare. Om kunden: Företaget är en välrenommerad leverantör av luftbehandlings- och kylsystem och har sedan starten vuxit till en självklar aktör på marknaden. De är en del av en större branschkedja och erbjuder både entreprenad- och servicelösningar inom ventilation och energi. Med cirka 14 anställda och en stark tillväxtresa framför sig, erbjuder de en arbetsplats med korta beslutsvägar, stor påverkansmöjlighet och en inkluderande företagskultur. Om Wrknest: På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

58 dagar sedan
Sista ansökan:
16 oktober 2025
Teknisk inköpare till globalt bolag inom industrin 🌍
Wrknest AB
Inköpare och upphandlare

Om tjänsten Wrknest söker en teknisk inköpare till en ledande aktör inom industrin. Bolaget är en del av en internationell koncern med dotterbolag världen över och verkar i en bransch med stor potential på världsmarknaden. Som teknisk inköpare blir du en del av ett sammansvetsat team där du arbetar nära kollegor inom inköp, produktion och R&D. Du får helhetsansvar för en egen leverantörsbas och arbetar med både operativt och strategiskt inköp. Fokus ligger på att säkerställa leveranser, hantera prognoser och driva leverantörsutveckling. Detta är ett konsultuppdrag via Wrknest på ca sex månader med möjligheter till förlängning och eventuell överrekrytering på sikt. Dina framtida arbetsuppgifterI rollen som teknisk inköpare får du ett brett ansvarsområde där du hanterar inköp av tekniska komponenter och driver samarbetet med leverantörer globalt. Du kommer bland annat att: Ansvara för leverantörskontakter, prognoshantering och avrop Säkerställa leveransprecision och hantera eventuella reklamationer Koordinera teknisk information och ritningsunderlag i samarbete med R&D Driva prisförhandlingar och utveckla leverantörsrelationer Bidra till förbättring av processer och rutiner inom inköp Vi söker dig som Har flerårig erfarenhet av en inköpsroll inom tillverkningsindustrin eller liknande Har erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem, gärna Monitor Har god förståelse för industriell tillverkning och tekniska ritningar Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift Meriterande: Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi eller supply chain För att trivas i rollen är du en person som tar initiativ, är analytisk och har en god problemlösningsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att anpassa dig till förändrade förutsättningar. Övrig information Start: Så snart som möjligt Plats: Rosersberg Omfattning: Heltid Anställningsform: Konsultuppdrag på ca 6 månader via Wrknest Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

58 dagar sedan
Sista ansökan:
16 oktober 2025
Koncernredovisningsekonom med systemintresse👩🏽‍💻
Wrknest AB
Redovisningsekonomer

Om tjänsten Är du en koncernredovisningsekonom med tech-intresse och goda kunskaper i Cognos? Då kan den här rollen vara rätt för dig! Du kommer att arbeta i PE-backade industrikoncerner där du hanterar redovisning och konsolidering för flera bolag. Här erbjuds du en självständig roll i ett mindre team med breda arbetsuppgifter och möjlighet att påverka hur rollen utformas. Dina framtida arbetsuppgifter I denna roll ansvarar du för koncernredovisning och rapportering, där du arbetar både operativt och strategiskt för att säkerställa hög kvalitet i redovisningen. Du använder Cognos som ett centralt verktyg i arbetet och jobbar aktivt för att effektivisera och kvalitetssäkra rapporteringen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Konsolidering och upprättande av redovisning för flera bolag inom koncernen Hantering av löpande bokföring, avstämningar, momsrapportering samt fördelning och budgetering av fasta kostnader, inklusive bokslutsarbete och upprättande av årsredovisningar. Kvalitetsgranskning av finansiella rapporter och proaktiva analyser av bolagens ekonomi Vi söker dig som För att lyckas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet av koncernredovisning Goda kunskaper i Cognos och Excel Förståelse för regelverk, särskilt K3 Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet från byrå eller konsultbranschen Erfarenhet från industri- eller fastighetssektorn För att trivas i denna roll är du prestigelös, självgående och orädd. Du tycker att det är roligt att arbeta med system och har ett intresse för digitalisering. Eftersom koncernen är familjeägd är det viktigt att du är flexibel och trivs med att arbeta högt och lågt. Du är trygg i din kompetens, tycker om att vara hands-on i ditt arbete och har en positiv inställning. Samtidigt är du en lagspelare som trivs med att samarbeta och bidra till ett gott teamklimat där man hjälps åt och delar med sig av sina kunskaper. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Västerås Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare Om kunden Kunden är en PE-ägd koncern med verksamhet inom industri och fastighet. De befinner sig i en tillväxtfas och satsar på att utveckla sina ekonomiprocesser. Här får du möjlighet att arbeta i en företagskultur där samarbete, ansvarstagande och utveckling står i fokus. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

59 dagar sedan
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Studerande rekryteringsassistent till växande bolag
Wrknest AB
Personal- och HR-specialister

Om tjänsten Vi på Wrknest söker nu en Talent Sourcer till ett uppdrag hos vår partner och deras kontor i centrala Stockholm. Denna roll passar dig som studerar HR eller beteendevetenskap, har minst ett år kvar av dina studier (examen tidigast januari 2026) och nu vill samla på dig värdefull arbetslivserfarenhet i ett spännande bolag!  Du kommer att bli en del av deras Talent Acquisition Team där du jobbar nära kollegor och blir en del av en härligt, schysst och stöttande team där ni jobbar mot flera regioner och städer i Sverige- och därmed ansvarar för hela Sveriges rekryteringsmål! Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Wrknest men jobbar på uppdrag ute hos kund. Starten är i maj och uppdraget sträcker sig över 6 månader, med chans till förlängning.  Dina framtida arbetsuppgifter Som Talent Sourcer är du ansvarig för att proaktivt söka, identifiera och attrahera högkvalitativa kandidater. Du kommer att bygga och underhålla en talangpool genom att använda olika rekryteringsmetoder och verktyg. Utöver det ingår även rekryteringsadministration och assisterande av andra moment i rekryteringsprocessen som att boka in intervjuer. I nära samarbete med kollegor kommer du att säkerställa att de har tillgång till de mest lämpliga talangerna för att möta deras rekryteringsbehov. Vi tror att du som söker denna roll är strukturerad, resultatinriktad och trivs i en roll där du får arbeta mot högt uppsatta mål tillsammans med kollegor. Vi söker dig som Studerar HR eller Beteendevetenskap Tar examen tidigast januari 2026 Kan jobba minst 2 dagar i veckan Kommunicerar flytande på svenska och engelska Vi ser det som meriterande Med teknikintresse Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är strukturerad, engagerad och resultatinriktad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Maj Plats: City, Stockholm Omfattning: Deltid, 6 månader med chans till förlängning/överrerkrytering Anställningsform: Konsultuppdrag via oss på Wrknest Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

61 dagar sedan
Sista ansökan:
13 oktober 2025
Junior Technician with an Interest in Administration ✈️
Wrknest AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

About the Role We are currently looking for a curious and dedicated junior technician for our client’s team within aviation maintenance. This role combines hands-on work with some administrative tasks, making it perfect for someone eager to apply their technical skills in a professional environment, while also gaining experience in a more administrative role. In this position, you'll be part of a team focused on modifying, testing, and building components. You'll also support your colleagues with documentation and other administrative duties as needed. This position suits someone flexible with a strong technical interest who wants to grow in a future-oriented industry. Your Future Responsibilities You'll have a varied role where both practical and intellectual skills will be used: Building and modifying components in aviation technologyPerforming tests and basic troubleshooting Supporting the team with various technical tasks in daily operationsHandling documentation and other administrative support Assisting in projects and routine maintenance tasks We Are Looking For You Who Have a high school education in technology, electronics, vehicles, or similar – or a completed vocational education (YH). It's a plus if you have 1-2 years of work experience, but we also welcome recent graduates with a strong technical interest. You don't need experience with vehicles or aviation specifically, but it's important that you're comfortable working with tools. Perhaps you’ve worked on cars or built things in your spare time? If so, we'd love to meet you. You need to be able to communicate in English, both spoken and written. Swedish is a plus. As a person, you are flexible, proactive, and enjoy switching between different tasks. You’re hands-on but also enjoy working with documentation and structure. Additional Information Start: After the summer holidays, to give you a great start in your new career Location: Bromma Workload: Full-time, with working hours by agreement Employment Type: Permanent About the Client Our client is a well-established company in aviation maintenance and technical services, headquartered in Bromma. They offer a stable and secure workplace with high technical expertise and an environment where employees can grow alongside the company. About Wrknest At Wrknest, we don’t do things like everyone else. We believe in constantly embracing new opportunities and thinking outside the box. When we started, it was to challenge the traditional recruitment methods. We live in a time of rapid digital development, and knowledge must be continuously updated to stay relevant. That's why we don't just look at a candidate’s CV when recruiting. Instead, we focus on the collective potential and offer individualized upskilling. This allows us to quickly match the knowledge needs that exist right now. Learn more at www.wrknest.se.

62 dagar sedan
Sista ansökan:
12 oktober 2025
Sommarjobb: Logistics Assistant – Stockholm 📦
Wrknest AB
Backofficepersonal m.fl.

Om tjänsten Är du student och letar efter ett sommarjobb där du faktiskt gör skillnad? Till ett företag i centrala Stockholm söker vi nu en positiv och händig person som vill bidra till att leverera livsförändrande teknik. Du blir en viktig del av logistikteamet och arbetar med produkter som hjälper människor att kommunicera och leva mer självständigt. Erfarenhet behövs inte – det viktigaste är din inställning och nyfikenhet! Detta är ett konsultuppdrag där du anställs av Wrknest men jobbar som konsult ute hos vår kund. Dina framtida arbetsuppgifter I den här rollen får du jobba praktiskt med varierande logistikuppgifter. Du blir introducerad till arbetet och får utbildning på plats. Perfekt för dig som är organiserad, gillar teknik och vill göra nytta i vardagen. Packa och skicka enheter och tillbehör till kunder Förbereda produkter med mjukvara och göra enkla funktionskontroller (kunden lär dig!) Ta emot leveranser och organisera lagret Hålla arbetsytor rena och välfyllda Stötta med andra dagliga logistikuppgifter Vi söker dig som Vi tror att du är en pålitlig person som gillar att lära dig nya saker och som trivs med att ha många bollar i luften. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet, men det är viktigt att du har en god arbetsmoral och ett intresse för praktiskt arbete. Krav: Positiv inställning och viljan att lära Strukturerad och hjälpsam Trivs med praktiskt arbete God förståelse för engelska i tal och skrift Lagspelare som vågar ställa frågor Meriterande: Intresse för teknik eller logistik Vana att använda datorer eller enklare verktyg Tidigare likvärdiga erfarenhet från skola, extrajobb eller ideellt arbete Övrig information Start: Juni, med avslut i augusti Plats: Centrala Stockholm Omfattning: Heltid Anställningsform: Visstid under sommaren Om kunden Kunden är ett svenskt techbolag som utvecklar och levererar kommunikationshjälpmedel för personer med funktionsvariationer. Deras produkter används världen över och hjälper människor till ett mer självständigt liv. Kulturen präglas av omtanke, innovation och praktisk problemlösning. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

63 dagar sedan
Sista ansökan:
11 oktober 2025
Projektingenjör till ES Infra 👷
Wrknest AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Om tjänsten För Elektrosignal Infras (ES Infra) räkning söker vi nu en noggrann och initiativtagande projektingenjör med särskilt fokus på ÄTA-hantering. Du kommer att bli en nyckelperson i hanteringen av tilläggsarbeten, kontraktsfrågor och projektdokumentation i några av Stockholms mest profilerade infrastrukturprojekt – med allt från tunnelbana till tvärbana. Rollen innebär nära samarbete med platschef och projektledare där du ansvarar för att skapa struktur, säkerställa korrekt dokumentation och följa upp ÄTA-processer. Detta är en direktrekrytering till ES Infra, där vi på Wrknest sköter rekryteringsprocessen. Därför önskar vi att all kontakt sker via oss. Dina framtida arbetsuppgifter  Som projektingenjör driver du ÄTA-processen framåt genom att samla in underlag, analysera kontrakt och säkerställa att tilläggsarbeten dokumenteras och kommuniceras korrekt. Du fungerar som en administrativ och analytisk resurs som får saker att hända. Hantera ÄTA-processen från start till mål (insamling av underlag, uppföljning, dokumentation och rapportering) Arbeta med entreprenadjuridik och förstå förfarandet kring kontraktsstyrda tilläggsarbeten Hålla struktur i projektdagböcker och teknisk dokumentation Skapa kostnadsprognoser och ekonomisk uppföljning i Excel Kommunicera med arbetsledare, platschefer och beställare för att säkerställa tydlig återrapportering Vi söker dig som har Har en akademisk utbildning inom bygg, el, ekonomi eller motsvarande. Du kan vara relativt ny i karriären, så länge du har skärpa, nyfikenhet och vilja att lära dig. Utöver detta ser vi gärna att du har:  Goda kunskaper i Excel och övriga Officepaketet, det är meriterande med erfarenhet av Power Bi Erfarenhet av ÄTA-hantering och entreprenadjuridik B-körkort Svenska och engelska i tal och skrift Som person är du strukturerad, noggrann och självgående. Du har lätt för att ta till dig information, ifrågasätta vid behov och kommunicera tydligt. Du är en ”doer” som trivs i en roll där du får jaga rätt på information och se till att saker blir gjorda. Övrig information  Start: Så snart som möjligt Plats: Kontoret ligger i Farsta, men du kommer utgå från projektets etablering i Kungsträdgården Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare, med inledande provanställning.  För denna tjänst kommer en bakgrundskontroll att genomföras innan anställning. Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.   Om företaget Elektrosignal Infra erbjuder företag, statliga verk, landsting, kommuner och myndigheter rådgivning, konstruktion, projektering, installation, underhåll, service och besiktning inom el, signal, tele, kanalisation och mark. Medarbetarna har lång erfarenhet från komplexa projekt inom exempelvis Trafikverket, Stockholms tunnelbana, Roslagsbanan mfl.  Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

64 dagar sedan
Sista ansökan:
10 oktober 2025