Ekonomiansvarig till MOTIKON

Nu söker vi dig som vill ta nästa steg i karriären och bli Ekonomiansvarig hos MOTIKON. Här kommer du få jobba med ett härligt och passionerat gäng, samt få möjlighet att vara med och driva och utveckla verksamheten. Har du jobbat i en bred ekonomiroll och är redo att lägga i nästa växel? Sök då tjänsten som Ekonomiansvarig till MOTIKON. Om MOTIKON Vi förenar kärlek till hantverket med passion för ikoniska bilar i en totalupplevelse. MOTIKON är ett unikt helhetskoncept i motorbranschen inom klassiska bilar och moderna klassiker. Vi bedriver försäljning och inköp, restaurering, underhåll, service, förvaring, transport och upplevelseresor. MOTIKON tar hand om allt under ett tak från bilköp till skötsel av ikoniska drömbilar. Hos MOTIKON utgår vi från hur vi själva skulle vilja äga vår klassiker, bli behandlade som kund, renovera och sköta om bilen. MOTIKON hjälper sina kunder att hitta rätt bil till varje unik kund, och tar hand om allt det praktiska, för att förverkliga ett bekymmersfritt klassikerägande. Om rollen Vi söker en driven person som vill och tycker om att jobba brett med ekonomiuppgifter och administration. Du kommer komma till en ny roll i bolaget och blir en viktig del av ett passionerat team med möjlighet att vara med och driva och utveckla MOTIKON tillsammans med ägare och ledning. Som Ekonomiansvarig kommer du jobba med varierande arbetsuppgifter och kommer få ta ett stort eget ansvar. Exempel på arbetsuppgifter och ansvar i rollen är: - Ansvara för att hantera ekonomin för MOTIKON (redovisning, bokföring, prognoser, budget, bokslutsprocessen, fakturering, betalningar, deklaration och skatter.) - Ansvara för att säkerställa att alla ekonomiska aktiviteter följer gällande lagar och regler - Ekonomistyrning, ekonomisk rapportering och nyckeltal - Ad-hoc uppföljning, analys och avtalshantering - Ha kontakt med revisorer, banker och andra externa kontakter - Hugga tag i diverse administrativa uppgifter - Stötta ledning med varierande uppgifter Du kommer att jobba från MOTIKONS huvudanläggning i Uppsala och ha möjlighet att arbeta från distans en dag i veckan. Övriga dagar jobbar man från kontoret i Uppsala. Om dig Precis som när MOTIKON matchar rätt bil med rätt kund värdesätter de rätt personlighet som ska matcha med MOTIKON. För att vara en bra match ser vi att du är handlingskraftig och drivs av att vara delaktig i verksamheten och bolagets aktiviteter med högt tempo, där du som en i gänget är redo att rycka in i verksamheten. Vi ser att du är prestigelös och trivs med att bli involverad i stort som smått. Du har ett strategiskt och affärsmässigt mindset samtidigt som du uppskattar att engagera dig i operativa uppgifter. Utöver dina personliga egenskaper ser vi gärna att du har: - En relevant utbildningsbakgrund - Minst 5 års erfarenhet från en ekonomiavdelning där du arbetat i en roll som Controller eller liknande, vilket gett dig en bred förståelse i ekonomirollen - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska - B-körkort Välkommen med din ansökan Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta [email protected]

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Rörmokare / Värmepumpstekniker till DREM, Malmö

Vill du vara med på DREMs resa mot att bli Europas ledande värmepumpsinstallatör? Då kan detta vara rollen för dig! Vi letar efter en engagerad Rörmokare/Värmepumpstekniker för en heltidsanställning i Malmö. Om teamet & rollen I rollen som Värmepumpstekniker kommer du att vara ansvarig för installation av värmepumpssystem för DREMs privatkunder. Du kommer att få möjlighet att arbeta tillsammans med ett professionellt team och bidra till att påverka branschen för förnybar energi, vilket i sin tur främjar en hållbar värld! DREM strävar efter att göra skillnad genom att erbjuda kompletta värmepumpsinstallationer för husägare. De utmärker sig genom deras egenbyggda digitala plattform och fokuserar på att skapa kundupplevelser i världsklass. Hos DREM blir du en del av ett dynamiskt team som arbetar för att göra hem mer bekväma och energieffektiva. Om dig För att passa in i rollen ser vi det som avgörande att du har en förmåga att arbeta självständigt och i team, hantera tid effektivt samt ha utmärkta kommunikationsfärdigheter. Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har: - Erfarenhet av installation, service och reparation av VVS-system, särskilt värmepumpar. - Starka tekniska- och mekaniska färdigheter och kunskap om el- och VVS-system. - Certifiering inom VVS. - B-körkort. - Flytande kunskaper på svenska i både tal och skrift. Det är särskilt meriterande om du har kyl-certifikat och säker vatten-behörighet. Vad DREM erbjuder DREM erbjuder dig en konkurrenskraftig lön och förmåner såsom friskvårdsbidrag och möjlighet till pensionsavsättning. Du får chansen att vara med på en spännande tillväxtresa i en snabbt växande startup samt personlig- och professionell utveckling genom coachning och utbildningar. Läs mer om vilka DREM är här: Om oss | DREM Energy (https://drem.se/about-us) Välkommen med din ansökan! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta [email protected]

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Rörmokare / Värmepumpstekniker till DREM, Göteborg

Vill du vara med på DREMs resa mot att bli Europas ledande värmepumpsinstallatör? Då kan detta vara rollen för dig! Vi letar efter en engagerad Rörmokare/Värmepumpstekniker för en heltidsanställning i Göteborg. Om teamet & rollen I rollen som Värmepumpstekniker kommer du att vara ansvarig för installation av värmepumpssystem för DREMs privatkunder. Du kommer att få möjlighet att arbeta tillsammans med ett professionellt team och bidra till att påverka branschen för förnybar energi, vilket i sin tur främjar en hållbar värld! DREM strävar efter att göra skillnad genom att erbjuda kompletta värmepumpsinstallationer för husägare. De utmärker sig genom deras egenbyggda digitala plattform och fokuserar på att skapa kundupplevelser i världsklass. Hos DREM blir du en del av ett dynamiskt team som arbetar för att göra hem mer bekväma och energieffektiva. Om dig För att passa in i rollen ser vi det som avgörande att du har en förmåga att arbeta självständigt och i team, hantera tid effektivt samt ha utmärkta kommunikationsfärdigheter. Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har: - Erfarenhet av installation, service och reparation av VVS-system, särskilt värmepumpar. - Starka tekniska- och mekaniska färdigheter och kunskap om el- och VVS-system. - Certifiering inom VVS. - B-körkort. - Flytande kunskaper på svenska i både tal och skrift. Det är särskilt meriterande om du har kyl-certifikat och säker vatten-behörighet. Vad DREM erbjuder DREM erbjuder dig en konkurrenskraftig lön och förmåner såsom friskvårdsbidrag och möjlighet till pensionsavsättning. Du får chansen att vara med på en spännande tillväxtresa i en snabbt växande startup samt personlig- och professionell utveckling genom coachning och utbildningar. Läs mer om vilka DREM är här: Om oss | DREM Energy (https://drem.se/about-us) Välkommen med din ansökan! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta [email protected]

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Arbetsledande installatör till DREM, Göteborg

Är du en ansvarstagande och driven person med en bakgrund inom arbetsledning och VVS? Vill du dessutom leda ett professionellt team och göra skillnad för att främja en mer hållbar värld? Då är detta rollen för dig! Om rollen I rollen som Arbetsledare hos DREM kommer du att vara ansvarig för att säkerställa högkvalitativa installationer av värmepumpar hos DREMs privatkunder. Först och främst kommer du som Arbetsledare att ha ett ledande ansvar för ett team av värmepumpstekniker, där du inte bara leder och stöttar utan även bidrar till teamets utveckling och framgång. Du kommer att fördela projekt, övervaka kvalitet och erbjuda stöd och råd för att se till att teamet når sina mål. Dessutom kommer du att ha projektledaransvar i form av att leda och planera projekt från start till slut. Du kommer även att ansvara för kvalitetssäkring och se till att installationerna uppfyller kvalitetsstandarder och överensstämmer med branschregler och föreskrifter. Då DREMs kontor ligger i Stockholm kommer du att ha löpande kontakt med personerna som arbetar där. Rollen kommer till en början att bestå av 50% arbetsledning och 50% installation av värmepumpar med ambitionen att den i takt med att teamet växer blir en mer renodlad arbetsledarroll. Om dig För att passa in i rollen ser vi att du är en social person med utmärkt kommunikationsförmåga och en passion för kundservice då du kommer att vara ansiktet utåt för företaget. Vi ser även att du har en stark problemlösningsförmåga och ett öga för detaljer. Utöver detta ser vi att du: - Har erfarenhet av arbetsledning, projekt- och schemaplanering - Har en stark bakgrund inom VVS, värmepumpinstallation och felsökning i minst 5 år - Har utmärkt kunskap om produkter och installation av luft-vatten- och bergvärmepumpar - Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift - B-körkort Om DREM DREM strävar efter att göra skillnad genom att erbjuda kompletta värmepumpinstallationer för husägare. De utmärker sig genom deras egenbyggda digitala plattform och fokuserar på att skapa kundupplevelser i världsklass. Hos DREM blir du en del av ett dynamiskt team som arbetar för att göra hem mer bekväma och energieffektiva. Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta [email protected]

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Arbetsledande installatör till DREM, Göteborg

Är du en ansvarstagande och driven person med en bakgrund inom arbetsledning och VVS? Vill du dessutom leda ett professionellt team och göra skillnad för att främja en mer hållbar värld? Då är detta rollen för dig! Om rollen I rollen som Arbetsledare hos DREM kommer du att vara ansvarig för att säkerställa högkvalitativa installationer av värmepumpar hos DREMs privatkunder. Först och främst kommer du som Arbetsledare att ha ett ledande ansvar för ett team av värmepumpstekniker, där du inte bara leder och stöttar utan även bidrar till teamets utveckling och framgång. Du kommer att fördela projekt, övervaka kvalitet och erbjuda stöd och råd för att se till att teamet når sina mål. Dessutom kommer du att ha projektledaransvar i form av att leda och planera projekt från start till slut. Du kommer även att ansvara för kvalitetssäkring och se till att installationerna uppfyller kvalitetsstandarder och överensstämmer med branschregler och föreskrifter. Då DREMs kontor ligger i Stockholm kommer du att ha löpande kontakt med personerna som arbetar där. Rollen kommer till en början att bestå av 50% arbetsledning och 50% installation av värmepumpar med ambitionen att den i takt med att teamet växer blir en mer renodlad arbetsledarroll. Om dig För att passa in i rollen ser vi att du är en social person med utmärkt kommunikationsförmåga och en passion för kundservice då du kommer att vara ansiktet utåt för företaget. Vi ser även att du har en stark problemlösningsförmåga och ett öga för detaljer. Utöver detta ser vi att du: - Har erfarenhet av arbetsledning, projekt- och schemaplanering - Har en stark bakgrund inom VVS, värmepumpinstallation och felsökning i minst 5 år - Har utmärkt kunskap om produkter och installation av luft-vatten- och bergvärmepumpar - Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift - B-körkort Om DREM DREM strävar efter att göra skillnad genom att erbjuda kompletta värmepumpinstallationer för husägare. De utmärker sig genom deras egenbyggda digitala plattform och fokuserar på att skapa kundupplevelser i världsklass. Hos DREM blir du en del av ett dynamiskt team som arbetar för att göra hem mer bekväma och energieffektiva. Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta [email protected]

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Finsktalande Customer Advisor till Personal Loans på Deltid hos Nordax!

Om rollen Personal Loans, en viktig del av Customer Operations på Nordax, arbetar dedikerat för att förbättra kundernas privatekonomi och skapa positiva upplevelser. Det finska teamet på Personal Loans är nära sammanlänkat och strävar gemensamma mål, både som team och individuellt. Vi söker nu Customer Advisors för olika områden inom Personal Loans. Som Customer Advisor kommer du alltid att arbeta med telefonen som ditt främsta arbetsverktyg, hantera både inkommande och utgående samtal med Nordax befintliga och potentiella kunder. Du kommer att stödja kunder med en mängd olika ärenden, inklusive fakturainformation, låneansökningar, tilläggslån, försäkringshantering och mer. Även om en del administrativa uppgifter och chattkontakt förekommer, är rollen huvudsakligen telefonbaserad. Därför söker vi dig som trivs med att kommunicera med kunder och som ser varje samtal som en möjlighet att hjälpa till! Introduktion När du påbörjar denna tjänst genomgår du en intensivutbildning på 3-4 veckor på heltid på kontoret. Det är viktigt att delta i utbildningen så mycket som möjligt för att du ska kunna få de bästa förutsättningarna och en effektiv inlärning. Om dig För att passa in i rollen ser vi att du är kommunikativ och kundfokuserad, flexibel och anpassningsbar samt resultat-och lösningsorienterad. Utöver dina personliga egenskaper söker vi dig som: - Kan arbeta deltid under minst 1-2 år och har en annan huvudsaklig sysselsättning. - Behärskar finska och svenska i både i tal och skrift. - Har erfarenhet av service, gärna från roller inom butik, restaurang, resebranschen, telefon eller försäljning. - Har ett genuint intresse för att hjälpa kunder och uppnå försäljningsmål. Välkommen med din ansökan! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta [email protected]

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Finsktalande Customer Advisors till Deposit & Personal Loans hos Nordax!

Just nu hjälper vi Nordax Bank att hitta Finsktalande Customer Advisors till teamen Deposit och Personal Loans Finland. Personal Loans Finland Vi letar efter Customer Advisors för olika delar av Personal Loans. Som Customer Advisor kommer du att arbeta aktivt med telefonen för att hantera både in- och utgående samtal med Nordax befintliga och potentiella kunder. Din roll innebär att assistera kunder med olika ärenden såsom fakturafrågor, ansökningar om lån, tilläggslån, kontrollera ansökningsstatus, hantera försäkringsfrågor i dialog med kund, samt granska och behandla inkomna dokument och mycket mer. Utöver detta förekommer visst administrativt arbete och chattkontakt. Däremot är rollen främst telefonbaserad och därav söker vi dig som trivs med att prata med kunder och som ser varje samtal som en möjlighet att hjälpa! Deposit På Deposit är du en del av ett erfaret team som fokuserar på att hantera sparprodukter för den finska, norska och svenska marknaden. Rollen innebär att guida kunder genom hela sparresan, från administration till kundtjänst, vilket inkluderar hantering av sparkontoansökningar, hantering av fullmakter, byte av utbetalningskonton samt avslut av sparkonton. Du förväntas även bidra med egna idéer och driva förbättringar. Huvudsakligen innebär rollen att hantera kundkontakt via chatt, e-post och telefon angående sparkonton och att stödja kollegor vid behov. Du kan också förvänta dig att delta i projekt och bidra med förslag för effektiviseringar. Om dig För att passa in i någon utav dessa roller ser vi att du är kommunikativ och kundfokuserad, flexibel samt resultat- och lösningsorienterad. Utöver dina personliga egenskaper söker vi dig som: - Talar och skriver obehindrat på svenska och finska. För Deposit-teamet krävs även engelska. - Har arbetat serviceinriktat i tidigare roller, gärna över telefon och på den finska marknaden. - Har god dator- och systemvana eller har arbetat administrativt i en tidigare roll. - Har ett intresse att hjälpa kunder i en serviceorienterad roll inkluderad försäljningsmål. Vi ser det som mycket positivt om du har ett starkt intresse för finans- och bankbranschen. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet inom bank/finans. Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
ICT Engineer within IT Security to Rosersberg!

Are you passionate about IT security and ready to make a difference? We are currently seeking an experienced ICT Engineer, on behalf of our client, to join the team in Rosersberg! About the role In this role you will serve as the primary point of conduct for IT security tasks, issues, and investigations. You will provide assistance with security training for staff, covering topics such as media handling, handling of external visitors, and best practices for working in high-security areas. Additionaly, you will support network scanning activities and take proactive actions to address vulnerabilities. During this assignment, you will be employed as a consultant through us at Ed:Za. Requirements: - 5+ years of IT Engineering experience, preferably in a telecommunications context - Strong understanding of IT security principles and practices. - Experience in handling security incidents and conducting investigations. - Proficiency in network scanning tools and vulnerability management. - Excellent interpersonal skills and the ability to interact with customers As a person, you are communicative, detail-oriented, and enjoy problem-solving. You are also a team player who enjoys collaborating with oters, is humble, and welcomes feedback. Welcome with your application! The recruitment process will be conducted by Ed:Za Group. If you have any questions or concerns related to the position and the process, you are welcome to contact us.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
ICT Engineers to Linköping!

Are you an ICT professional with the passion for technology and a drive for continous improvement? This is the role for you! About the assignment We are currently looking for multiple experienced ICT Engineers within two diferent teams in Linköping, on behalf of our client. The teams work during regular office hours and onsite. As an ICT Engineer, you will play a key role in the integration, configuration, and validation of products and solutions across various network environments. Your responsibilities will include software management, such as licening, upgrades, and backups, as well as equipment management, ensuring efficient utilization of hardware assets. Additionally, you will handle case incidents, troubleshoot technical issues, and oversee the decommissioning of out-of-service equipment. Furthermore, you will be responsible for the dministration and documentation of systems, propopsing improvements to enhance stable operations, and actively participating in local and global improvement initiatives. In this role, you will lead knowledge-sharing efforts within the team, driving activities for solutions and tools development, and acting as a mentor to junior team members. The assignment starts on June 1st. During this assignment, you will be employed as a consultant through us at Ed:Za. About you - 5+ years of IT Engineering experience, preferably in a telecommnications context - Demonstrated experience in integration, configuration, and validation of products/solutions, preferably in ICT or a related field. - We believe that you have an educational backround within a relevant field. As a person, you are communicative, detail-oriented, and enjoy problem-solving. You are also a team player who enjoys collaborating with oters, is humble, and welcomes feedback. We look forward to your application! The recruitment process is handled by Ed:Za. If you have any questions or concerns related to the position or process, you are warmly welcome to contact us at [email protected]

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
ICT-Technicians to Linköping!

Do you have experience with server installations and an interest in technology? Then this is the role for you! About the Team and Role We are currently seeking several ICT technicians on behalf of our client in Linköping. You will be part of a competent team responsible for hardware installation, ensuring servers, networks, and other types of hardware are installed and functioning properly. The team works during regular office hours and onsite. Our client is one of Sweden's largest telecom companies, and you will have varied tasks. These include planning installation of hardware including physical connections and power, maintaining and monitoring installed hardware, handling of Surplus, install SW for basic Node- configuration and use tools for request tracking. The assignment starts on June 1st. During this assignment, you will be employed as a consultant through us at Ed:Za. About you - You have previous experience with server installations and cable leying - You have good English language skills, both spoken and written - Previous experience working in data centers and performing installations of servers, routers, and switches is highly advantageous. As a person, you are communicative, detail-oriented, and enjoy problem-solving. You are also a team player who enjoys collaborating with oters, is humble, and welcomes feedback. We look forward to your application! The recruitment process is handled by Ed:Za Group. If you have any questions or concerns related to the position and the process, you are welcome to contact [email protected]

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024