Technical Sales Engineer till Diamond Power

Har du ett tekniskt intresse ochtycker om attskapa och bibehållakundrelationer? Har du erfarenhet av försäljning av reservdelar i internationell kontext? Då bör du titta närmare på denna möjlighet hos Diamond Power! Om Diamond PowerDiamond Power har vuxit och blivit marknadsledande inom deras nisch, men samtidigt lyckats behållit en entreprenörsanda. Hos Diamond Power säljer du inte bara reservdelar, utan erbjuder även sinakunder effektiva tekniklösningar som skapar värde i deras processer. Under många års tid har Diamond Powervarit den naturliga leverantören inom svensk massa- och pappersindustri samt termisk kraftindustri. Deär även verksammapå den internationella marknaden, och du kommer att vara en viktig del i att utveckla Diamond Powers portfölj och dessmervärde. Om teamet & rollenSom Technical Sales Engineer inomReservdelar på B&W Diamond Power Sweden arbetar du i ett litet team med specialanpassade produkter och reservdelar. Du kommer att underhålla, vårda och utveckla samarbetet med flera av Diamond Powerskunder, samt ta en aktiv roll i att bygga och utveckla nya kundrelationer. Du arbetar med kollegor från bolagets allasegment för att ge kunderna bästa möjliga service och lösningar. Du kommer att arbeta och utgåfrån Diamond Powersnya kontor i Sollentuna och rapportera till Reservdelschefen. I tjänsten ingår resor med uppskattning påcirka 50 resdagar per år, främst i Skandinavien. Om digSom Technical Sales Engineerinom Reservdelarser vi att du ärstrukturerad och besitter en godlösningsförmåga.Vi ser även att duär kommunikativ och relationsskapande samtvärdesätter kunskapsdelning.Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har: • Teknisk bakgrund och förståelse – med fördel eningenjörsbakgrund • Erfarenhet av försäljning av reservdelar i internationell kontext • Förmåga att läsa tekniska dokument • Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska • Erfarenhet av offert- och orderhantering i ett ERP-systemVi ser fram emot din ansökan!Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024
Account Manager till Telexia, Örebro

Nu söker vi en Account manager till vår kund Telexia i Örebro! Här får du chansen att bygga långsiktiga relationer, utveckla dina säljkunskaper och få möjlighet att vara ansvarig över hela säljprocessen! Om företagetTelexia erbjuder lösningar inom telefoni, IT-support, skrivare samt andra tillbehör såsom kaffemaskiner, körjournaler och arbetsordersystem. På Telexia hittar du alla tjänster ett företag kan tänkas behöva på ett och samma ställe vilket gör de till den ultimata samarbetspartnern för företag som vill förenkla sin vardag. Om Teamet och RollenPå Telexia får du vara en del av ett härligt team och en arbetsplats med roliga tävlingar, aktiviteter och konferenser. Telexia är just nu i en utvecklingsfas och har sedan sin start 2020 öppnat upp flertalet kontor på olika orter i Sverige och ser nu fram emot att utöka dessa ytterligare. Som Account manager hos Telexia får du vara en del av en arbetsplats med stor möjlighet till utveckling och att få påverka din arbetsdag. Du får själv ansvara för hela säljprocessen och bygga upp din egen kundbas. I säljprocessen ingår bland annat: Prospektering och mötesbokning via telefon Genomförande av möten hos kund Bygga och upprätthålla relationer med dina kunder. På Telexia kommer du få en introduktion till tjänsten av erfarna säljare och en utbildning av produktkatalogen. Din roll kommer sedan främst att innebära en hel del prospektering, kalla samtal med stort fokus på att boka möten samt att etablera dig på marknaden. Om digVi söker dig som har ett starkt driv och stort intresse för försäljning. Vi ser att du är en resultatinriktad och social person som trivs i en självständig och ansvarstagande roll där du får utvecklas som säljare. För rollen krävs även att du har god kommunikationsförmåga och förmåga att bygga och underhålla relationer med kunder. Viktigt är även att du har god struktur och planeringsförmåga. Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du även har: B-körkort Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Tidigare erfarenhet av försäljning inom telecom samt med uppsökande försäljning Starkt driv och intresse för försäljning Välkommen med din ansökanRekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
19 september 2024
Fleet, Travel & Expense Sourcing Program Leader to Uppsala!

We are seeking a Fleet, Travel & Exprense Sourcing Program Leaderto our client,a major Life Science company in the middle ofUppsala! About the assignmentThis is a temporary position starting May 13, 2024, until July 31, 2025.Our client isoffering a hybrid model with 2-3 days onsite at theUppsala location, which issituated just a 10-minute walk from Uppsala Central Station. During this assignment you will be employed as a consultant through us at ambition:x. About the roleIn this role you will oversee all aspects of fleet-related activities for the Nordics and manage key components of their global travel and expense program across the EMEA region. You'll collaborate with various teams to optimize processes, resolve inquiries, and ensure an exceptional user experience. Day-to-day tasks involve: Develop and enforce Fleet and T&E policies, handle inquiries, and ensure timely issue resolution. Collaborate with finance, HR, external suppliers, and sourcing to propose changes in the processes to maximize the efficiencies of each program and deliver the best user experience. Travel & Living: Maintain relationships with associates, travel partners, and corporate card providers. Validate credit card applications, monitor card programs, address inquiries, and provide technical support for all travelers. Fleet: Manage relationships with drivers and service providers, maintain fleet database, oversee insurance and fuel cards, monitor vehicle mileage, and handle leasing agreements. Serve as the firstcontact for drivers and travelers support, understanding procedures and policies in EMEA countries. Occasional domestic and international travel (<10%). About youAs a person you are flexible, curious and relentless. You have excellent organizational and time management-skills. You are detail-oriented andproactively follows up with clients. You have the ability to develop and maintain business relationships with both internal and external customers and suppliers. Additionally, you have: A Bachelor's degree and a minimum of 3 years' experience in customer service or project/program management. Excellent written & verbal communication skills. Commercial experience, including contractual documentation, within a dynamic environment. Advance level experience of Microsoft Office, primarily Excel (e.g. Pivot Tables) would be advantageous. Multilingual ability (both written and oral) is an advantage. We look forward to your application!The recruitment process is handled by Ed:Za Group. If you have any questions or concerns related to the position and the process, you are welcome to contact us.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Linux-konsult till Netnordic

Är du en teknikentusiast som älskar utmaningar och att vara steget före? Då är detta rollen för dig! Om teamet och rollen Vi söker en Linux-konsult till Netnordic med erfarenhet av att driva övergång från traditionell infrastruktur till en Kubernetes-baserad miljö. Viktiga kunskaper i denna övergång är Automatisering och Orchestrering. I rollen kommer du att tillhöra en konsultgrupp på Netnordic som präglas av hög kompetens och expertis, och du kommer att utgå från kontoret i Solna. Om dig För att trivas i rollen som Linux-konsult bör du vara en teknikorienterad person som brinner för att arbeta med Linux-plattformar. Du har en stark problemlösningsförmåga, är självgående samt kan arbeta effektivt i team. Du kan hantera utmaningar och situationer som uppstår och är mycket beslutsam. Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du besitter: - Avancerad nivå inom Linux och scripting (Python, Shell, etc) - Avancerad nivå av Ansible. - Djupgående kunskap och erfarenhet av Kubernetes, samt har arbetat med migration av arbetsflöden till Kubernetes. - Erfarenhet av virtualiseringsplattformar som VMware, KVM, etc. - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska - både skriftligt och muntligt. Det är meriterande om du har erfarenhet av Elasticsearch / OpenSearch-lösningar. Att vara konsult på Netnordic Netnordic är specialister och säkerställer expertkunskap genom hela livscykeln - från implementation till support och utveckling. Deras engagemang och kunskap ger en väsentlig förbättring av säkerheten för deras kunder. De erbjuder spännande uppdrag och en härlig atmosfär på kontoret där de har kul tillsammans och prioriterar kompetensutveckling för sina medarbetare. Netnordic erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag samt pensionsavsättning samt de arbetsverktyg som du behöver i din roll. Vi ser fram emot din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta [email protected]

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
Dataadministratör till TRINT

Är du en självständig Dataadministratör med god systemvana och erfarenhet av registervård? Då kanske du är intresserad av denna tjänst på TRINT som Dataadministratör hos deras kund! Om rollen Som konsult på TRINT kommer du att ansvara för att uppdatera och optimera artikelregister i kundens underhållssystem. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att rensa dubletter, ta bort obsoleta artiklar och uppdatera prislistor. Du kommer arbeta nära bland andra inköpsavdelningen och teknikavdelningen hos kund. Start: Omgående Om dig För att passa för tjänsten tror vi att du är en orädd och självständig person med en god känsla för service. Du är van vid att ta eget ansvar och har god kommunikativ förmåga. Utöver detta ser vi även att du har arbetat med Dataadministration tidigare och är van med registervård och den typen av uppgifter. Vi ser även att du jobbat med liknande system innan, antingen lagersystem, underhållssystem eller operativa inköpssystem. Om du har arbetat med system som EAM eller Maximo eller liknade system är det mycket meriterande. Om TRINT TRINT är ett modernt och värderingstyrt konsultbolag med förmåga att tillsätta konsulter inom en stor bredd av kompetensområden. TRINT tar hand om hela processen från initial idé om ett kompetensbehov till att en kompetent och driven konsult är på plats och levererar bestående värde. TRINT förenklar våra kunders vardag genom att vara en fullservicepartner för konsulttjänster inom Operations, med fokus på Mobility. Välkommen med din ansökan! Rekryteringen till detta konsultuppdrag kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta [email protected].

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Ekonomiansvarig till MOTIKON

Nu söker vi dig som vill ta nästa steg i karriären och bli Ekonomiansvarig hos MOTIKON. Här kommer du få jobba med ett härligt och passionerat gäng, samt få möjlighet att vara med och driva och utveckla verksamheten. Har du jobbat i en bred ekonomiroll och är redo att lägga i nästa växel? Sök då tjänsten som Ekonomiansvarig till MOTIKON. Om MOTIKON Vi förenar kärlek till hantverket med passion för ikoniska bilar i en totalupplevelse. MOTIKON är ett unikt helhetskoncept i motorbranschen inom klassiska bilar och moderna klassiker. Vi bedriver försäljning och inköp, restaurering, underhåll, service, förvaring, transport och upplevelseresor. MOTIKON tar hand om allt under ett tak från bilköp till skötsel av ikoniska drömbilar. Hos MOTIKON utgår vi från hur vi själva skulle vilja äga vår klassiker, bli behandlade som kund, renovera och sköta om bilen. MOTIKON hjälper sina kunder att hitta rätt bil till varje unik kund, och tar hand om allt det praktiska, för att förverkliga ett bekymmersfritt klassikerägande. Om rollen Vi söker en driven person som vill och tycker om att jobba brett med ekonomiuppgifter och administration. Du kommer komma till en ny roll i bolaget och blir en viktig del av ett passionerat team med möjlighet att vara med och driva och utveckla MOTIKON tillsammans med ägare och ledning. Som Ekonomiansvarig kommer du jobba med varierande arbetsuppgifter och kommer få ta ett stort eget ansvar. Exempel på arbetsuppgifter och ansvar i rollen är: - Ansvara för att hantera ekonomin för MOTIKON (redovisning, bokföring, prognoser, budget, bokslutsprocessen, fakturering, betalningar, deklaration och skatter.) - Ansvara för att säkerställa att alla ekonomiska aktiviteter följer gällande lagar och regler - Ekonomistyrning, ekonomisk rapportering och nyckeltal - Ad-hoc uppföljning, analys och avtalshantering - Ha kontakt med revisorer, banker och andra externa kontakter - Hugga tag i diverse administrativa uppgifter - Stötta ledning med varierande uppgifter Du kommer att jobba från MOTIKONS huvudanläggning i Uppsala och ha möjlighet att arbeta från distans en dag i veckan. Övriga dagar jobbar man från kontoret i Uppsala. Om dig Precis som när MOTIKON matchar rätt bil med rätt kund värdesätter de rätt personlighet som ska matcha med MOTIKON. För att vara en bra match ser vi att du är handlingskraftig och drivs av att vara delaktig i verksamheten och bolagets aktiviteter med högt tempo, där du som en i gänget är redo att rycka in i verksamheten. Vi ser att du är prestigelös och trivs med att bli involverad i stort som smått. Du har ett strategiskt och affärsmässigt mindset samtidigt som du uppskattar att engagera dig i operativa uppgifter. Utöver dina personliga egenskaper ser vi gärna att du har: - En relevant utbildningsbakgrund - Minst 5 års erfarenhet från en ekonomiavdelning där du arbetat i en roll som Controller eller liknande, vilket gett dig en bred förståelse i ekonomirollen - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska - B-körkort Välkommen med din ansökan Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta [email protected]

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Backofficeadministratör till Dun & Bradstreet

Kan du erbjuda professionell och kompetent service? Då kan Dun & Bradstreet vara rätt arbetsplats för dig! Du kommer under uppdraget att vara anställd som konsult hos ambition:x från och med 15 april 2024 till och med 30 maj 2025 , men med goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering. Om teamet & rollen I rollen som Backofficeadministratör ingår du i Entitle management teamet. Det är du som, tillsammans med dina kollegor i teamet, ser till att kundservice och leveranser sker enligt avtal Du kommer att ingå i en grupp på 8 personer och i ett team på 12. Huvuduppgiften är att tillsammans med de andra i teamet hantera faktureringsförberedelser, krediteringar och behörighetsuppsättning vid ny leverans. Om dig Vi söker dig som ser god service som en självklarhet. Du har en hög arbetsmoral, ett naturligt driv och du är intresserad av nya utmaningar. Du ser lösningar, vågar tänka nytt och trivs i en miljö med en varierande vardag och ett högt tempo. Du är kvalitetsorienterad och har ett flexibelt förhållningssätt. För att du ska känna dig som hemma hos oss behöver du trivas med att vara en del av ett team där alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter och tar hand om varandra. Vidare ser vi att du är van vid administrativt. Du bör också vara bekväm med det engelska språket då du kommer att arbeta på ett globalt företag. Krav: - Tidigare erfarenhet av CRM-system - God dator- och systemkunskap - Obehindrade kunskaper i svenska både tal och skrift - Mycket goda kunskaper i engelska både tal och skrift - Godkänd bakgrundskontroll genomförd av rekryterande konsultbolag, vilken ska inkludera minst kreditkontroll samt utdrag ur belastningsregister. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom kundservice med inriktning mot IT/Tech och är van att arbeta mot målsättningar. Välkommen med din ansökan! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta [email protected]

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Documentation Engineer/Technical Writer, Tumba

We are seeking a skilled Documentation Engineer/Technical Writer with a focus on IT or technology-related projects on behalf of our client located in Tumba. About the role You will be responsible for managing the complete customer turnover package and providing crucial support to the business by delivering high-quality and easily accessible technical information. This role involves preparing and maintaining the technical documentation package and ensure compliance, training and alignment. The position is primarily based in the office located in Tumba, with occasional visits to the factory in Jordbro. Your Key Responsibilities are: - Conduct quality control of all documentation to ensure compliance with rules and regulations. - Ensure that the turnover package adheres to GMP/GDocP standards. - Coordinate with factories and other stakeholders to expedite the supply of documentation. - Collaborate closely with Design/Automation/Electrical engineers, Project managers and Product supply team on a daily basis. - Cooperate with customers regarding the turnover package requirements and deliverables. About the assignment: During the first two weeks of June - 50%. Thereafter, full-time until April 2025. You will be employed as a consultant through us at EdZa. About you: You are detail-oriented with strong communication skills. You are perseverant and adept at collaborating within a team environment. In addition to your personal qualities, we are looking for candidates who possesses: - Experience in documentation management within the pharmaceutical or biotechnology sectors. - Proficiency in English; and knowledge of Swedish is advantageous. Welcome with your application! The recruitment process will be conducted by Ed:Za Group. If you have any questions or concerns related to the position and the process, you are welcome to contact us.

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Design Engineer till Diamond Power

Har du en teknisk bakgrund med erfarenhet av att arbeta med ritningar och 3D/Inventor? Behärskar du MBD (Model Based Definition) och vill jobba hos ett företag som är engagerat i att göra skillnad för miljön? Nu har du möjligheten att utveckla din kompetens i ett internationellt företag med många karriärmöjligheter! Om rollen och teamet I rollen som Konstruktör/ Design Engineer kommer du att arbeta med att förbereda olika designlösningar tillsammans med ett tekniskt starkt team. På Diamond Power finns en stark entreprenöriell atmosfär där man jobbar med häftig teknologi och kompetenta kollegor. Diamond Power har vuxit och blivit marknadsledande inom sin nisch, samtidigt som de behållit deras entreprenörsanda. De säljer inte bara produkter och reservdelar, utan erbjuder också sina kunder effektiva teknologiska lösningar och tjänster som skapar värde i deras processer. Du kommer utgå från kontoret i Sollentuna. Leverantörsbesök och möten sker ofta på kontoret i Skutskär. Rollen inkluderar cirka 10-20 resdagar per år. Om dig Som person ser vi att du är självgående, innovativ och har förmågan att följa upp och avsluta uppgifter, du har även förmågan att lära av och arbeta med olika intressenter och samarbetspartners. Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du kommer med: - En kandidat- eller masterexamen i maskinteknik eller liknande teknisk utbildning. - Starka tekniska färdigheter inom mekanisk konstruktion, behärskar DFM och material. - Erfarenhet av att arbeta med ritningar i 3D/Inventor-programvara. - Behärskar MBD fullt ut. - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska - både verbalt och skriftligt. Vi ser det som mycket meriterande om du har kunskap eller erfarenhet av ånggeneratorsteknik och utsläppsreningssystem. Om Diamond Power Diamond Power är en del av Babcock & Wilcox och arbetar med kunder för att hjälpa dem lösa sina mest utmanande problem med rengöring av pannor. Vi kombinerar resurser över våra internationella Diamond Power Products-grupper för att ge kunder det bästa, samarbetsvilliga och produktiva teamet - oavsett om det gäller att möta nya utmaningar för anläggningar eller utvärdera möjligheter att förbättra prestandan för befintliga installationer. Diamond Power pannrengöringssystem finns tillgängliga i ång-/luft-, högtrycksvatten- och dubbelmedia luftvärmare rengöringskonfigurationer. Med över ett sekel av erfarenhet inom pannrengöring kan du lita på lågt underhåll, pålitlighet, mångsidighet och maximal rengöringsprestanda som stöds av erfarenhet. Vi ser fram emot din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta [email protected]

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
Fälttekniker till Diamond Power

Har du erfarenhet från pappers-, energi- och/eller kraftvärmeindustrin? Då är du kanske den fälttekniker vi letar efter till Diamond Power! Om Diamond Power Diamond Power är en del av Babcock & Wilcox och har vuxit och blivit marknadsledande inom deras nisch, men samtidigt lyckats behållit en entreprenörsanda. De säljer inte bara produkter och reservdelar utan erbjuder även effektiva lösningar och tjänster som skapar värde i deras kunders processer. Under många års tid har Diamond Power varit den naturliga leverantören inom svensk massa- och pappersindustri samt termisk kraftindustri. De är även verksamma på den internationella marknaden. Om teamet & rollen I rollen som Fälttekniker kommer du ha en varierande vardag med spännande arbetsuppgifter som inkluderar kundbesök och resor, främst i Skandinavien. Diamond Power erbjuder en internationell arbetsmiljö med möjligheter att utveckla sina kunskaper. De har stort fokus på hälsa och välbefinnande och gör en hel del roliga aktiviteter tillsammans. Diamond Power kommer tillhandahålla teoretisk och praktisk utbildning som behövs för att utföra individuella inspektioner, statusbedömningar och underhåll. Tjänsten är fältbaserad. Om dig Som fälttekniker ser vi att du har ett strukturerat och systematiskt tankesätt. Vi ser även att du är kommunikativ och relationsskapande samt värdesätter kunskapsdelning. Du är praktiskt lagd och har god samarbetsförmåga. Du är säker och kan hantera administrativt arbete direkt på plats med kunden samtidigt som du har ett öga för detaljer och en god känsla för service. Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har en relevant utbildning som maskiningenjör eller tekniker, alternativt har motsvarande arbetserfarenhet av att arbeta med pannor på hög teknisk nivå. Du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska. Vi ser även att du har erfarenhet av inspektionsarbete, drift och underhåll från någon av följande områden: - Allmän erfarenhet av pannor. (Förbränning av avfall eller biomassa är meriterande) - Bekant med teknisk service i massa och pappersfabriker. - Ångsystem och svetsning. - Sotblåsare, pannrengöring och system. Vi ser fram emot din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta [email protected]

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024