Finsktalande Customer Advisor till Personal Loans på Deltid hos Nordax!

Om rollen Personal Loans, en viktig del av Customer Operations på Nordax, arbetar dedikerat för att förbättra kundernas privatekonomi och skapa positiva upplevelser. Det finska teamet på Personal Loans är nära sammanlänkat och strävar gemensamma mål, både som team och individuellt. Vi söker nu Customer Advisors för olika områden inom Personal Loans. Som Customer Advisor kommer du alltid att arbeta med telefonen som ditt främsta arbetsverktyg, hantera både inkommande och utgående samtal med Nordax befintliga och potentiella kunder. Du kommer att stödja kunder med en mängd olika ärenden, inklusive fakturainformation, låneansökningar, tilläggslån, försäkringshantering och mer. Även om en del administrativa uppgifter och chattkontakt förekommer, är rollen huvudsakligen telefonbaserad. Därför söker vi dig som trivs med att kommunicera med kunder och som ser varje samtal som en möjlighet att hjälpa till! Introduktion När du påbörjar denna tjänst genomgår du en intensivutbildning på 3-4 veckor på heltid på kontoret. Det är viktigt att delta i utbildningen så mycket som möjligt för att du ska kunna få de bästa förutsättningarna och en effektiv inlärning. Om dig För att passa in i rollen ser vi att du är kommunikativ och kundfokuserad, flexibel och anpassningsbar samt resultat-och lösningsorienterad. Utöver dina personliga egenskaper söker vi dig som: - Kan arbeta deltid under minst 1-2 år och har en annan huvudsaklig sysselsättning. - Behärskar finska och svenska i både i tal och skrift. - Har erfarenhet av service, gärna från roller inom butik, restaurang, resebranschen, telefon eller försäljning. - Har ett genuint intresse för att hjälpa kunder och uppnå försäljningsmål. Välkommen med din ansökan! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta [email protected]

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Finsktalande Customer Advisors till Deposit & Personal Loans hos Nordax!

Just nu hjälper vi Nordax Bank att hitta Finsktalande Customer Advisors till teamen Deposit och Personal Loans Finland. Personal Loans Finland Vi letar efter Customer Advisors för olika delar av Personal Loans. Som Customer Advisor kommer du att arbeta aktivt med telefonen för att hantera både in- och utgående samtal med Nordax befintliga och potentiella kunder. Din roll innebär att assistera kunder med olika ärenden såsom fakturafrågor, ansökningar om lån, tilläggslån, kontrollera ansökningsstatus, hantera försäkringsfrågor i dialog med kund, samt granska och behandla inkomna dokument och mycket mer. Utöver detta förekommer visst administrativt arbete och chattkontakt. Däremot är rollen främst telefonbaserad och därav söker vi dig som trivs med att prata med kunder och som ser varje samtal som en möjlighet att hjälpa! Deposit På Deposit är du en del av ett erfaret team som fokuserar på att hantera sparprodukter för den finska, norska och svenska marknaden. Rollen innebär att guida kunder genom hela sparresan, från administration till kundtjänst, vilket inkluderar hantering av sparkontoansökningar, hantering av fullmakter, byte av utbetalningskonton samt avslut av sparkonton. Du förväntas även bidra med egna idéer och driva förbättringar. Huvudsakligen innebär rollen att hantera kundkontakt via chatt, e-post och telefon angående sparkonton och att stödja kollegor vid behov. Du kan också förvänta dig att delta i projekt och bidra med förslag för effektiviseringar. Om dig För att passa in i någon utav dessa roller ser vi att du är kommunikativ och kundfokuserad, flexibel samt resultat- och lösningsorienterad. Utöver dina personliga egenskaper söker vi dig som: - Talar och skriver obehindrat på svenska och finska. För Deposit-teamet krävs även engelska. - Har arbetat serviceinriktat i tidigare roller, gärna över telefon och på den finska marknaden. - Har god dator- och systemvana eller har arbetat administrativt i en tidigare roll. - Har ett intresse att hjälpa kunder i en serviceorienterad roll inkluderad försäljningsmål. Vi ser det som mycket positivt om du har ett starkt intresse för finans- och bankbranschen. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet inom bank/finans. Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
ICT Engineer within IT Security to Rosersberg!

Are you passionate about IT security and ready to make a difference? We are currently seeking an experienced ICT Engineer, on behalf of our client, to join the team in Rosersberg! About the role In this role you will serve as the primary point of conduct for IT security tasks, issues, and investigations. You will provide assistance with security training for staff, covering topics such as media handling, handling of external visitors, and best practices for working in high-security areas. Additionaly, you will support network scanning activities and take proactive actions to address vulnerabilities. During this assignment, you will be employed as a consultant through us at Ed:Za. Requirements: - 5+ years of IT Engineering experience, preferably in a telecommunications context - Strong understanding of IT security principles and practices. - Experience in handling security incidents and conducting investigations. - Proficiency in network scanning tools and vulnerability management. - Excellent interpersonal skills and the ability to interact with customers As a person, you are communicative, detail-oriented, and enjoy problem-solving. You are also a team player who enjoys collaborating with oters, is humble, and welcomes feedback. Welcome with your application! The recruitment process will be conducted by Ed:Za Group. If you have any questions or concerns related to the position and the process, you are welcome to contact us.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
ICT Engineers to Linköping!

Are you an ICT professional with the passion for technology and a drive for continous improvement? This is the role for you! About the assignment We are currently looking for multiple experienced ICT Engineers within two diferent teams in Linköping, on behalf of our client. The teams work during regular office hours and onsite. As an ICT Engineer, you will play a key role in the integration, configuration, and validation of products and solutions across various network environments. Your responsibilities will include software management, such as licening, upgrades, and backups, as well as equipment management, ensuring efficient utilization of hardware assets. Additionally, you will handle case incidents, troubleshoot technical issues, and oversee the decommissioning of out-of-service equipment. Furthermore, you will be responsible for the dministration and documentation of systems, propopsing improvements to enhance stable operations, and actively participating in local and global improvement initiatives. In this role, you will lead knowledge-sharing efforts within the team, driving activities for solutions and tools development, and acting as a mentor to junior team members. The assignment starts on June 1st. During this assignment, you will be employed as a consultant through us at Ed:Za. About you - 5+ years of IT Engineering experience, preferably in a telecommnications context - Demonstrated experience in integration, configuration, and validation of products/solutions, preferably in ICT or a related field. - We believe that you have an educational backround within a relevant field. As a person, you are communicative, detail-oriented, and enjoy problem-solving. You are also a team player who enjoys collaborating with oters, is humble, and welcomes feedback. We look forward to your application! The recruitment process is handled by Ed:Za. If you have any questions or concerns related to the position or process, you are warmly welcome to contact us at [email protected]

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
ICT-Technicians to Linköping!

Do you have experience with server installations and an interest in technology? Then this is the role for you! About the Team and Role We are currently seeking several ICT technicians on behalf of our client in Linköping. You will be part of a competent team responsible for hardware installation, ensuring servers, networks, and other types of hardware are installed and functioning properly. The team works during regular office hours and onsite. Our client is one of Sweden's largest telecom companies, and you will have varied tasks. These include planning installation of hardware including physical connections and power, maintaining and monitoring installed hardware, handling of Surplus, install SW for basic Node- configuration and use tools for request tracking. The assignment starts on June 1st. During this assignment, you will be employed as a consultant through us at Ed:Za. About you - You have previous experience with server installations and cable leying - You have good English language skills, both spoken and written - Previous experience working in data centers and performing installations of servers, routers, and switches is highly advantageous. As a person, you are communicative, detail-oriented, and enjoy problem-solving. You are also a team player who enjoys collaborating with oters, is humble, and welcomes feedback. We look forward to your application! The recruitment process is handled by Ed:Za Group. If you have any questions or concerns related to the position and the process, you are welcome to contact [email protected]

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Arbetsledande installatör till DREM

Är du en ansvarstagande och driven person med en bakgrund inom arbetsledning och VVS? Vill du dessutom leda ett professionellt team och göra skillnad för att främja en mer hållbar värld? Då är detta rollen för dig! Om rollen I rollen som Arbetsledare hos DREM kommer du att vara ansvarig för att säkerställa högkvalitativa installationer av värmepumpar hos DREMs privatkunder. Först och främst kommer du som Arbetsledare att ha ett ledande ansvar för ett team av värmepumpstekniker, där du inte bara leder och stöttar utan även bidrar till teamets utveckling och framgång. Du kommer att fördela projekt, övervaka kvalitet och erbjuda stöd och råd för att se till att teamet når sina mål. Dessutom kommer du att ha projektledaransvar i form av att leda och planera projekt från start till slut. Du kommer även att ansvara för kvalitetssäkring och se till att installationerna uppfyller kvalitetsstandarder och överensstämmer med branschregler och föreskrifter. Rollen kommer till en början att bestå av 50% arbetsledning och 50% installation av värmepumpar med ambitionen att den i takt med att teamet växer blir en mer renodlad arbetsledarroll. Om dig För att passa in i rollen ser vi att du är en social person med utmärkt kommunikationsförmåga och en passion för kundservice då du kommer att vara ansiktet utåt för företaget. Vi ser även att du har en stark problemlösningsförmåga och ett öga för detaljer. Utöver detta ser vi att du: - Har erfarenhet av arbetsledning, projekt- och schemaplanering - Har en stark bakgrund inom VVS, värmepumpinstallation och felsökning i minst 5 år - Har utmärkt kunskap om produkter och installation av luft-vatten- och bergvärmepumpar - Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift - B-körkort Om DREM DREM strävar efter att göra skillnad genom att erbjuda kompletta värmepumpinstallationer för husägare. De utmärker sig genom deras egenbyggda digitala plattform och fokuserar på att skapa kundupplevelser i världsklass. Hos DREM blir du en del av ett dynamiskt team som arbetar för att göra hem mer bekväma och energieffektiva. Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta [email protected]

12 mars 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024
Design Engineer till Diamond Power

Har du en teknisk bakgrund med erfarenhet av att arbeta med ritningar och 3D/Inventor? Behärskar du MBD (Model Based Definition) och vill jobba hos ett företag som är engagerat i att göra skillnad för miljön? Nu har du möjligheten att utveckla din kompetens i ett internationellt företag med många karriärmöjligheter! Om rollen och teamet I rollen som Konstruktör/ Design Engineer kommer du att arbeta med att förbereda olika designlösningar tillsammans med ett tekniskt starkt team. På Diamond Power finns en stark entreprenöriell atmosfär där man jobbar med häftig teknologi och kompetenta kollegor. Diamond Power har vuxit och blivit marknadsledande inom sin nisch, samtidigt som de behållit deras entreprenörsanda. De säljer inte bara produkter och reservdelar, utan erbjuder också sina kunder effektiva teknologiska lösningar och tjänster som skapar värde i deras processer. Du kommer utgå från kontoret i Sollentuna. Leverantörsbesök och möten sker ofta på kontoret i Skutskär. Rollen inkluderar cirka 10-20 resdagar per år. Om dig Som person ser vi att du är självgående, innovativ och har förmågan att följa upp och avsluta uppgifter, du har även förmågan att lära av och arbeta med olika intressenter och samarbetspartners. Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du kommer med: - En kandidat- eller masterexamen i maskinteknik eller liknande teknisk utbildning. - Starka tekniska färdigheter inom mekanisk konstruktion, behärskar DFM och material. - Erfarenhet av att arbeta med ritningar i 3D/Inventor-programvara. - Behärskar MBD fullt ut. - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska - både verbalt och skriftligt. Vi ser det som mycket meriterande om du har kunskap eller erfarenhet av ånggeneratorsteknik och utsläppsreningssystem. Om Diamond Power Diamond Power är en del av Babcock & Wilcox och arbetar med kunder för att hjälpa dem lösa sina mest utmanande problem med rengöring av pannor. Vi kombinerar resurser över våra internationella Diamond Power Products-grupper för att ge kunder det bästa, samarbetsvilliga och produktiva teamet - oavsett om det gäller att möta nya utmaningar för anläggningar eller utvärdera möjligheter att förbättra prestandan för befintliga installationer. Diamond Power pannrengöringssystem finns tillgängliga i ång-/luft-, högtrycksvatten- och dubbelmedia luftvärmare rengöringskonfigurationer. Med över ett sekel av erfarenhet inom pannrengöring kan du lita på lågt underhåll, pålitlighet, mångsidighet och maximal rengöringsprestanda som stöds av erfarenhet. Vi ser fram emot din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta [email protected]

11 mars 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024
Teknisk Ledande Montör till OneCo

OneCo expanderar och söker en engagerad och erfaren Teknisk Ledande Montör som vill vara med på deras resa inom Green Energy. Hos OneCo får du möjlighet att vara projektledarens högra hand och samtidigt utföra tekniskt avancerade arbetsuppgifter inom bland annat batterilagringsprojekt, solceller och elfordonsarbete. Om tjänsten Som Teknisk Ledande Montör kommer du vara ansvarig för installation och driftsättning av större batterilagringsprojekt runt om i Sverige. Ditt arbete innefattar även installation av solceller och elfordonsladdare, vilket ger dig en varierande och spännande vardag. Utöver ditt tekniska ansvar kommer du även axla rollen som projektledarens förlängda arm, med ansvar för att koordinera materialleveranser, hålla samman underentreprenader, och säkerställa att arbetet utförs enligt plan. Dina arbetsuppgifter inkluderar - Installation och driftsättning av batterilagringsprojekt, solceller och elfordonsladdare - Koordinering av materialleveranser och arbetsmoment - Ansvar för att följa upp och rapportera ÄTA-arbeten - Uppföljning av projekttidplan tillsammans med projektledaren - Säkerställa att lokala föreskrifter och säkerhetsstandarder följs - Daglig arbetsledning och samordning med projektledaren, beställare, tekniker och underentreprenörer Om dig Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du tar eget ansvar och trivs med att lösa tekniska utmaningar. Du har ett genuint intresse för teknik och service, samt förmågan att skapa goda relationer med kollegor, kunder och underentreprenörer. Utöver dina personliga egenskaper har du - Minst två års arbetslivserfarenhet av arbete med eltekniska anläggningar, med dokumenterad erfarenhet som elektriker. - Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift - B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet av energilagring, laddning av elfordon eller solcellsanläggningar. Om OneCo OneCo är en föregångare i övergången från fossila till förnybara energikällor. De specialiserar sig på att installera solcellsanläggningar och laddboxar för elfordon, lastbilar och fartyg. Deras samrta och energieffektiva lösningar innefattar både separata och kombinerade installationer av laddboxar och solceller. För att minska energiförbrukningen designar och installerar de även LED-belysning, både inomhur och utomhus, samt erbjuder stör för smart energilagring och batterilösningar. Med deras breda erfarenhet implementerar de gröna tekniklösningar och finner alltid det bästa alternativet för varje företag. Välkommen med din ansökan! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta [email protected]

6 mars 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Teknisk Ledande Montör till OneCo

OneCo expanderar och söker en engagerad och erfaren Teknisk Ledande Montör som vill vara med på deras resa inom Green Energy. Hos OneCo får du möjlighet att vara projektledarens högra hand och samtidigt utföra tekniskt avancerade arbetsuppgifter inom bland annat batterilagringsprojekt, solceller och elfordonsarbete. Om tjänsten Som Teknisk Ledande Montör kommer du vara ansvarig för installation och driftsättning av större batterilagringsprojekt runt om i Sverige. Ditt arbete innefattar även installation av solceller och elfordonsladdare, vilket ger dig en varierande och spännande vardag. Utöver ditt tekniska ansvar kommer du även axla rollen som projektledarens förlängda arm, med ansvar för att koordinera materialleveranser, hålla samman underentreprenader, och säkerställa att arbetet utförs enligt plan. Dina arbetsuppgifter inkluderar - Installation och driftsättning av batterilagringsprojekt, solceller och elfordonsladdare - Koordinering av materialleveranser och arbetsmoment - Ansvar för att följa upp och rapportera ÄTA-arbeten - Uppföljning av projekttidplan tillsammans med projektledaren - Säkerställa att lokala föreskrifter och säkerhetsstandarder följs - Daglig arbetsledning och samordning med projektledaren, beställare, tekniker och underentreprenörer Om dig Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du tar eget ansvar och trivs med att lösa tekniska utmaningar. Du har ett genuint intresse för teknik och service, samt förmågan att skapa goda relationer med kollegor, kunder och underentreprenörer. Utöver dina personliga egenskaper har du - Minst två års arbetslivserfarenhet av arbete med eltekniska anläggningar, med dokumenterad erfarenhet som elektriker. - Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift - B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet av energilagring, laddning av elfordon eller solcellsanläggningar. Om OneCo OneCo är en föregångare i övergången från fossila till förnybara energikällor. De specialiserar sig på att installera solcellsanläggningar och laddboxar för elfordon, lastbilar och fartyg. Deras samrta och energieffektiva lösningar innefattar både separata och kombinerade installationer av laddboxar och solceller. För att minska energiförbrukningen designar och installerar de även LED-belysning, både inomhur och utomhus, samt erbjuder stör för smart energilagring och batterilösningar. Med deras breda erfarenhet implementerar de gröna tekniklösningar och finner alltid det bästa alternativet för varje företag. Välkommen med din ansökan! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta [email protected]

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Sales and Marketing Support Manager to Ex-Change Parts

Do you want to work at a growing company in an international market and within an exciting industry? At Ex-Change Parts, you'll have the opportunity to work in a diverse position in a familiar environment alongside dedicated colleagues. Don´t miss out on this unique opportunity! About Ex-Change Parts Ex-Change Parts is today one of the industry leaders in aftermarket helicopter parts distribution and have been in the business for 25 years. They specialize in helicopter support and offer a broad range of products for sale and exchange and related services on the Airbus & Leonardo models. This to more than 2000 customers worldwide including most major helicopter operators and maintenance organizations. The 4 000 square meter warehouse holds more than 70 000-line items that with quick RFQ response time, well documented parts, competitive pricing and expedite delivery, Ex-Change Parts can meet the most demanding customer needs in the market. Ex-Change Parts´ headquarter is located in Stockholm. They have a hybrid working policy and work 3 days from the office. The team & role The company have 25 employees and have an international vibe. You will join a team (today of 6 people, 5 in Stockholm and 1 in Singapore) that is passionate and customer focused. We are now looking for you who will join the Sales Department as a Sales and Marketing Support. You will be responsible for order management for all external customers as well as supporting Ex-Change Parts' internal sales department. As a Sales and Marketing Support, you will be the point of contact for our external marketing agency. Following a rebranding initiative, you will act as the coordinator, responsible for ordering and, if necessary, modifying marketing materials for the sales team. Additionally, you will lead the efforts related to exhibitions, and similar events. You create presentations for Sales Account Managers with the aim of streamlining the sales process. About you We are looking for you who have: - Experience in sales support. - You are accustomed to working in a support function, yet you possess an analytical and proactive approach. - Navigating CRM systems comes easily to you, as it is a part of structured and preparatory sales work. - You have a natural ability to express yourself verbally and writing in both Swedish and English. To be successful in the role of Sales and Marketing Support, you need drive and curiosity to acquire knowledge about aviation industry and our products. As an individual, you are structured and can effortlessly switch between various tasks. You thrive best when supporting in a results-oriented environment. We look forward to your application! We are actively reviewing candidates and will proceed with interviews and assessments shortly. We encourage you to apply. The recruitment process is handled by Ed:Za. If you have any questions or concerns related to the position or process, you are warmly welcome to contact us at [email protected]

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024