Om tjänsten Arbetsuppgifter Som Driftoperatör hos KICKS ingår det att övervaka, underhålla och utföra olika uppgifter inom driftavdelningen för att säkerställa en säker och effektiv drift. Rollen innebär att övervaka produktionsflödet och vidta åtgärder för att lösa eventuella driftsstörningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Driftoperatör kommer att vara: Driftsövervakning, du övervakar kontinuerligt driftsprocesser och utrustning för att säkerställa att de fungerar korrekt. Störningshantering, du identifierar och åtgärdar driftsstörningar och tekniska problem snabbt och effektivt för att minimera påverkan på verksamheten. Underhåll, du utför regelbundet underhåll på utrustning. Kvalitetskontroll, du arbetar för att säkerställa att lagret och processer uppfyller de nödvändiga kvalitetsstandarderna. Rapportering, du dokumentera driftsaktiviteter, felrapporter,förbättringsförslag och åtgärder i enlighet med rutiner. Arbetstider: Måndag - Fredag, 07:00 - 15:50 alternativt 14:30 - 23:20. Det kan även under vissa perioder vara att man börjar vid 06. Utifrån verksamhetens behov kan man även komma att bli schemalagd söndagar. Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning på 6 månader tillämpas. Start för tjänsten: Omgående eller enligt överenskommelse Adress till arbetsplats: Kromgatan 11, 195 72 Rosersberg Om KICKS KICKS är Nordens ledande skönhetsaktör och är en del av Matas Group A/S. KICKS erbjuder ett holistiskt skönhetskoncept med makeup, doft, hudvård och hårvård. Med professionella skönhetsexperter och en unik omnikanal-modell erbjuder KICKS personlig service, vägledning och inspiration. KICKS har ca 230 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel på varje marknad. Vårt syfte inom Matas Group är att vi ska skapa förutsättningar för "beautiful lives". För oss handlar "beautiful" om mycket mer än bara utseende; det omfattar välmående, glädje, frihet, identitet, personlig utveckling och gemenskap. Vi önskar bygga livslånga relationer med våra kunder och vill vara relevanta och till nytta varje dag. Result, Relations & you är värderingar som präglar vårt arbete och allt vi gör. På KICKS tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenheter. Krav och egenskaperKrav God svenska & engelska i tal och skrift Praktisk förmåga att återgälda problem med maskiner och komponenter Meriterande Tidigare erfarenhet av lagerarbete Tidigare erfarenhet som Driftoperatör, maskinoperatör eller likande roll Egenskaper I rollen som Driftoperatör förväntar vi oss att du har ett starkt intresse för teknik och en utmärkt förmåga att prioritera för att effektivt hantera och minimera driftsstörningar. Din fysiska kondition är viktig eftersom arbetet är fysiskt krävande och kan ibland kräva arbete på höga höjder. Du trivs med att skapa och underhålla relationer, både med dina kollegor och externa kontaktytor, och du är skicklig på att kommunicera information på ett effektivt och pedagogiskt sätt. Ditt intresse för de maskiner och utrustning som ingår i rollen är en fördel, och du har en stark förmåga att lösa problem och föreslå förbättringar. Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. Lön och förmånerLön: Enligt kollektiv avtal + ansvarstillägg Förmåner: Personalrabatt Friskvårdsbidrag Kollektivavtal Tjänstepension RekryteringsprocessenMarketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg är juridisk bakgrundskontroll som sker digitalt med hjälp av Fortcheck. Efter detta kommer referenstagning genomföras som också sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar Kicks själva över processen. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma förutsättningar. Enkelt uttryckt: Beyond recruitment. Hemsida: www.marketpeople.se
Fortcheck är ett snabbväxande bolag med en unik position på marknaden – och vi letar efter dig som vill ta plats i ett högpresterande, jordnära och kul team där idéer blir verklighet snabbt. Här får du jobba med varma leads, moderna säljverktyg och tydligt fokus på resultat. Du är med och driver hela säljresan – från första kontakt till onboarding. Låter det som din nästa utmaning? Detta får du hos Fortcheck: En roll på ett bolag med starkt momentum och unik position på marknaden Stora karriärmöjligheter i ett företag i snabb tillväxt 30 semesterdagar, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och tjänstepension Arbetstider som passar livet: 09.00–16.00 på vardagar Hybridupplägg med kontor i Västerhaninge, Stockholm Din nya vardag hos Fortcheck Som säljare på Fortcheck är du med och driver hela kundresan – från första kontakt till avslut och onboarding. Du har daglig dialog med HR-chefer, säkerhetsansvariga, vd:ar och inköpare och blir en strategisk partner i deras rekryteringsarbete. Fortcheck jobbar smart. Tack vare automatiserade mejlflöden (bl.a. via Hubspot) får du snabbt tillgång till varma leads och effektiva säljprocesser. Fortcheck jobbar teamorienterat och flexibelt – den som har bäst förutsättningar att vinna affären driver den vidare. Vem vi tror att du är Du är en självgående doer som brinner för att göra affärer och skapa långsiktiga kundrelationer. Du älskar struktur, är resultatinriktad och trivs i en föränderlig miljö där du får ta stort ansvar – men också ha kul längs vägen. Vi tror att du: Har erfarenhet av B2B-försäljning Är kommunikativ och trygg i både tal och skrift Är positiv, ansvarstagande och prestigelös Är van att arbeta målinriktat och gillar att ta initiativ Det är ett extra plus om du: Har jobbat inom HR-tech eller rekrytering Har erfarenhet av automatiserade säljflöden Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Vi är nyfikna på vad vi kan skapa tillsammans – inte bara vad du gjort tidigare. Praktisk information Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning Arbetstid: 09.00–16.00 Start: Gärna 11 augusti – men vi är flexibla Plats: Förrådsvägen 2, Västerhaninge – hybridarbete är möjligt. Kontoret är hundvänligt. Om Fortcheck Fortcheck är ett nytänkande HR-techbolag som vill förändra hur bakgrundskontroller används i rekrytering. Vi grundades 2023 med en tydlig vision: att skapa en mer transparent, smidig och rättvis rekryteringsupplevelse – för både arbetsgivare och kandidater. Bakom bolaget står erfarna entreprenörer med bakgrund från bland annat Workbuster, bemanningsbranschen och Schibsted. Vi är ett litet team med stora ambitioner – och vi har kul på vägen! Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess, ansök till tjänsten direkt via annonsen. När du skickat din ansökan kommer du få ett mail om att genomföra AI-intervju med Hubert. De som tar sig vidare kommer sedan få genomföra en juridisk bakgrundskontroll via Fortcheck. Efter detta tar Fortcheck själva över rekryteringsprocessen. Referenstagning kommer att genomföras på slutkandidater. Ansök nu, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Marketpeople Hemsida: www.marketpeople.se
... men om du tycker att det som spelar roll är personlighet och engagemang och vill vara med och utveckla cirkulära lösningar på jobbet - välkommen till Elis! Om tjänsten Elis kärnverksamhet bygger på att hyra ut deras olika produkter och textilier i en cirkulär affärsmodell, allt för ett mer hållbart samhälle. Elis säljer en service och tvättjänst till sina kunder där kunden alltid har hela och rena produkter. Vi söker nu en säljare som vill hjälpa Elis att fortsätta växa. Elis är landets största leverantör av arbetskläder och skor till industri, tjänstesektor och handel. Elis brinner för att ge sina kunder professionell och personlig service och jobbar med flexibla servicelösningar för att skapa mervärde för sina kunder. Du kommer arbeta med uppsökande försäljning och som säljare hos Elis kommer du ansvara för nyförsäljning till potentiella kunder. Potentiella kunder kan vara företag som redan arbetar mot något av Elis affärsområden men också helt nya. I tjänsten ingår bokning av dina egna kundbesök men även spontanbesök, offertskrivning, förhandling och avtalsskrivning. Du ansvarar för det geografiska området kring Örebro. Vi tror därför att du bor någonstans kring Örebro med omnejd. Tjänsten innebär ett stort egenansvar och du arbetar självständigt mot egen budget. Tillsammans med ditt team och din försäljningschef kommer du utforma och sätta ramarna för din framgång! Du kommer att få både produktutbildning och löpande coachning. Det finns goda framtida utvecklingsmöjligheter inom företaget. Arbetstider: Arbetet är huvudsakligen förlagt dagtid på vardagar, men innebär också viss flexibilitet utifrån verksamhetens och kundernas behov. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med sedvanlig provanställning om sex månader. Start för tjänsten: Start för tjänsten är i början av september Adress till arbetsplats: Du kommer att ha tillgång till kontorsplats på Elis i Örebro I stor utsträckning kan du utgå hemifrån. I rollen som säljare hos Elis kommer dock merparten av din tid läggas på säljmöten ute hos kund. Om Elis Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. De skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder Elis produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1600 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och de har 24 anläggningar spridda över landet. Deras textil- och hygienlösningar hjälper deras kunder ägna sig åt det som är viktigast, deras kärnverksamhet. Och samtidigt minska deras klimatpåverkan. Vägen framåt går i cirklar. Elis driver branschens mest ambitiösa hållbarhetsåtaganden genom deras högt satta mål för textil, människor och klimat. Krav och egenskaper Krav Flytande svenska i tal och skrift B-körkort Gymnasieexamen Meriterande Erfarenhet av försäljning av tjänster mot företag Erfarenhet av att arbeta mot egen budget Erfarenhet av uppsökande försäljning Egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara disciplinerad, självgående, proaktiv och affärsdriven. Du behöver också inneha en stark social förmåga och du är riktigt bra på att bygga stabila och långsiktiga relationer. Du besitter en tävlingsinstinkt och målmedveten som gör att du trivs att arbeta resultatorienterat för att uppnå och överträffa dina och verksamhetens mål. Vidare så är du en strukturerad person med ordning och reda men som också kan vara nytänkande och tänka utanför boxen när du identifierar affärsmöjligheter. Du är snabbtänkt, bra på att hitta lösningar och trivs allra bäst ute hos kund.Att göra affärer är det bästa du vet! Väldigt stor vikt läggs även vid dina personliga egenskaper. Lön Lön: Enligt överenskommelse med Elis Förmåner: Förmånsbil Kollektivavtal & Tjänstepension Löpande externa och interna utbildningar Regelbundna säljtävlingar med möjlighet att åka på resor Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få ett mail om att genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg i processen är en juridisk bakgrundskontroll via fortcheck. Sista steget innan presentation för Elis är referenstagning som sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar Elis själva över processen för utvalda kandidater och genomför intervju och personlighetstest. Även kreditupplysning genomförs på slutkandidater. Ansök nu, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma goda möjligheter att sälja in sig själva för jobbet. Hemsida: www.marketpeople.se
... men om du tycker att det som spelar roll är personlighet och engagemang och vill vara med och utveckla cirkulära lösningar på jobbet - välkommen till Elis! Om tjänsten Elis kärnverksamhet bygger på att hyra ut deras olika produkter och textilier i en cirkulär affärsmodell, allt för ett mer hållbart samhälle. Elis säljer en service och tvättjänst till sina kunder där kunden alltid har hela och rena produkter. Vi söker nu en säljare som vill hjälpa Elis att fortsätta växa. Elis är landets största leverantör av arbetskläder och skor till industri, tjänstesektor och handel. Elis brinner för att ge sina kunder professionell och personlig service och jobbar med flexibla servicelösningar för att skapa mervärde för sina kunder. Du kommer arbeta med uppsökande försäljning och som säljare hos Elis kommer du ansvara för nyförsäljning till potentiella kunder. Potentiella kunder kan vara företag som redan arbetar mot något av Elis affärsområden men också helt nya. I tjänsten ingår bokning av dina egna kundbesök men även spontanbesök, offertskrivning, förhandling och avtalsskrivning. Det geografiska området du ansvarar för är Örnsköldsvik i söder till Skellefteå i norr. Vi tror därför att du bor någonstans kring Umeå med omnejd. Tjänsten innebär ett stort egenansvar och du arbetar självständigt mot egen budget. Tillsammans med ditt team och din försäljningschef kommer du utforma och sätta ramarna för din framgång! Du kommer att få både produktutbildning och löpande coachning. Det finns goda framtida utvecklingsmöjligheter inom företaget. Arbetstider: Arbetet är huvudsakligen förlagt dagtid på vardagar, men innebär också viss flexibilitet utifrån verksamhetens och kundernas behov. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med sedvanlig provanställning om sex månader. Start för tjänsten: Start för tjänsten är i början av september Adress till arbetsplats: Du kommer att ha tillgång till kontorsplats på Elis i Umeå. I stor utsträckning kan du utgå hemifrån. I rollen som säljare hos Elis kommer dock merparten av din tid läggas på säljmöten ute hos kund. Om Elis Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. De skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder Elis produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1600 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och de har 24 anläggningar spridda över landet. Deras textil- och hygienlösningar hjälper deras kunder ägna sig åt det som är viktigast, deras kärnverksamhet. Och samtidigt minska deras klimatpåverkan. Vägen framåt går i cirklar. Elis driver branschens mest ambitiösa hållbarhetsåtaganden genom deras högt satta mål för textil, människor och klimat. Krav och egenskaper Krav Flytande svenska i tal och skrift B-körkort Gymnasieexamen Meriterande Erfarenhet av försäljning av tjänster mot företag Erfarenhet av att arbeta mot egen budget Erfarenhet av uppsökande försäljning Egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara disciplinerad, självgående, proaktiv och affärsdriven. Du behöver också inneha en stark social förmåga och du är riktigt bra på att bygga stabila och långsiktiga relationer. Du besitter en tävlingsinstinkt och målmedveten som gör att du trivs att arbeta resultatorienterat för att uppnå och överträffa dina och verksamhetens mål. Vidare så är du en strukturerad person med ordning och reda men som också kan vara nytänkande och tänka utanför boxen när du identifierar affärsmöjligheter. Du är snabbtänkt, bra på att hitta lösningar och trivs allra bäst ute hos kund.Att göra affärer är det bästa du vet! Väldigt stor vikt läggs även vid dina personliga egenskaper. Lön Lön: Enligt överenskommelse med Elis Förmåner: Förmånsbil Kollektivavtal & Tjänstepension Löpande externa och interna utbildningar Regelbundna säljtävlingar med möjlighet att åka på resor Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få ett mail om att genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg i processen är en juridisk bakgrundskontroll via fortcheck. Sista steget innan presentation för Elis är referenstagning som sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar Elis själva över processen för utvalda kandidater och genomför intervju och personlighetstest. Även kreditupplysning genomförs på slutkandidater. Ansök nu, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma goda möjligheter att sälja in sig själva för jobbet. Hemsida: www.marketpeople.se
Om tjänsten Totalflytt i Sverige AB är ett familjärt bolag med stora visioner och ambitioner, som nu söker Försäljningsansvarig som vill vara en del av deras expansionsresa! Som Försäljningsansvarig kommer du att vara högst operativ och ansvara för bolagets försäljning. Initialt innebär detta att du kommer strukturera upp samt bygga en process som optimerar Totalflytts försäljning. Samtidigt hanterar du bolagets försäljning från ax till limpa. I tjänsten kommer du uteslutande att jobba med innesälj, B2C och inkommande leads. För att trivas i rollen är det därför av yttersta vikt att du uppskattar att arbeta med telefonen som ditt främsta arbetsredskap. För rätt person finns det en riktigt fin möjlighet att vara med på en häftig resa och växa i takt med Totalflytts expansion. För att bli en del av denna resa kommer du dock behöva börja från grunden: Förstå verksamheten och jobba med försäljning. Vi söker dig som: Har driv, gillar försäljning och vill påverka både din och bolagets framgång Är social och gillar att arbeta med människor Besitter ledaregenskaper & har förmågan att bygga ett framgångsrikt team Är opretentiös och prestigelös Totalflytt erbjuder dig: Fast lön 55 000 kr med skräddarsydd provisionsmodell! Ägandeskap över att bygga, utveckla & driva försäljning En utvecklande och utmanande arbetsplats med goda karriärmöjligheter Vara med på resan mot en rikstäckande organisation Egenskaper & kravEgenskaper Som Försäljningsansvarig är det viktigt att du arbetar resultatinriktat och målmedvetet för verksamhetens bästa. Du arbetar tidseffektivt med dina arbetsuppgifter och drivs av att hitta den optimala lösningen åt företagets kunder. Rollen kräver att du är kommunikativ och duktigt på att ta människor då du har många kontaktytor där du behöver bygga relationer och förtroende. Att arbeta strukturerat är något du är van vid, och du förblir lugn även när du har många uppgifter att hantera samtidigt. Totalflytt värdesätter prestigelöshet och en öppenhet för feedback från kollegor och ägare för att fortsätta utveckla organisationen. Stor vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper för att passa in i denna roll. Krav Du kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska Tidigare säljerfarenhet B2C Erfarenhet & förståelse från flyttbranschen Meriterande Erfarenhet av att strukturera upp en försäljningsorganisation Erfarenhet av att bygga säljteam Om du pratar fler språk utöver svenska och engelska Tidigare erfarenhet av en ledande/coachande roll inom försäljning Arbetstider: Arbetet är huvudsakligen förlagt måndag till fredag på dagtid, men innebär också flexibilitet utifrån kundernas behov, därav förekommer det även kvällar och helger. Hos Totalflytt kommer du jobba med förtroendetid och jobbet är i allra högsta grad flexibelt. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med sedvanlig provanställning om sex månader. Adress till arbetsplats: Norra hamnen, Helsingborg Start för tjänsten: Omgående eller enligt överenskommelse Om Totalflytt Totalflytt levererar kundanpassade totallösningar inom flytt & städ med hög standard och professionalism. Stort fokus på kundservice och med med ambition att deras kunder ska tycka att det är kul och lätt att flytta efter att ha upplevt deras service. Totalflytt är ett familjärt bolag som verkligen brinner för att leverera en kvalitativ lösning och överträffar kundernas förväntningar. Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få ett mail om att genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg är juridisk bakgrundskontroll som sker digitalt med hjälp av Fortcheck. Efter detta kommer referenstagning genomföras som också sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar Totalflytt själva över processen. Hemsida: www.marketpeople.se
Om tjänsten Arbetsuppgifter Som Super User är du en viktig del av det dagliga arbetet på lagret – men med ett utökat ansvar. Du stöttar dina kollegor i drift, dokumenterar och följer upp processer, hanterar enklare fel i systemen, och är med och säkerställer att de hålls ordning, kvalitet och riktning i KICKS logistikverksamhet. Du jobbar operativt i lagermiljö men förväntas ta initiativ inom områden som system- och kvalitetsvård när det inte finns akuta ärenden. Rollen kräver nyfikenhet, noggrannhet och vilja att förbättra. Du kommer även stötta vid utrullning av nya funktioner och bidra till att våra rutiner följs i vardagen. Arbetsuppgifterna varierar och kan inkludera: Hantera och följa upp felrapporter och driftsstörninga Stötta kollegor med systemrelaterade frågor (EW, KiSoft m.fl.) Dokumentera ändringar i processer och kvalitetssäkra arbetsytor Följa upp checklistor och säkerställa ordning i lagermiljön Bidra med förbättringsförslag och delta vid tester av ny funktionalitet Coacha nya kollegor i rutiner, system och flöden Du samarbetar tätt med driftoperatörer, teamledare och andra funktioner – men har inget personalansvar Arbetstider: Tjänsten innebär skiftarbete där arbete dag, kväll och helg kan förekomma vid behov. Du behöver kunna arbeta under varierande tider för att vara aktuell för tjänsten. Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning på 6 månader tillämpas. Start för tjänsten: Omgående eller enligt överenskommelse Adress till arbetsplats: Kromgatan 11, 195 72 Rosersberg Om KICKSKICKS är Nordens ledande skönhetsaktör och är en del av Matas Group A/S. KICKS erbjuder ett holistiskt skönhetskoncept med makeup, doft, hudvård och hårvård. Med professionella skönhetsexperter och en unik omnikanal-modell erbjuder KICKS personlig service, vägledning och inspiration. KICKS har ca 230 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel på varje marknad. Vårt syfte inom Matas Group är att vi ska skapa förutsättningar för "beautiful lives". För oss handlar "beautiful" om mycket mer än bara utseende; det omfattar välmående, glädje, frihet, identitet, personlig utveckling och gemenskap. Vi önskar bygga livslånga relationer med våra kunder och vill vara relevanta och till nytta varje dag. Result, Relations & you är värderingar som präglar vårt arbete och allt vi gör. På KICKS tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenheter. Krav och egenskaperKrav Tekniskt intresserad Meriterande Erfarenhet av ElseWare, KiSoft eller arbete i automatiserade lager Tidigare erfarenhet i en roll som Super User eller liknande Egenskaper Vi söker dig som är strukturerad, engagerad och lösningsorienterad. Du är trygg i lagermiljö men vill ta ett steg till i ansvar och påverkan. Du behöver inte kunna allt, men du behöver vilja lära dig. För att trivas i rollen ser vi att du: Har god förståelse för logistikflöden och gärna tidigare arbetat inom lager Är kommunikativ och gillar att samarbeta Tar ansvar och jobbar proaktivt när det finns utrymme Är noggrann, prestigelös och har intresse för system och struktur Har ett öga för ordning och trivs med att stötta andra Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. Lön och förmånerLön: Enligt kollektiv avtal + ansvarstillägg Förmåner: Personalrabatt Friskvårdsbidrag Kollektivavtal Tjänstepension Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg är juridisk bakgrundskontroll som sker digitalt med hjälp av Fortcheck. Efter detta kommer referenstagning genomföras som också sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar Kicks själva över processen. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma förutsättningar. Enkelt uttryckt: Beyond recruitment. Hemsida: www.marketpeople.se
Om tjänsten Vi letar efter dig som trivs med att arbeta på lager och har erferanhet av någon form av ledarroll. Du ser mervärdet i möjligheten för dig att växa i takt med MWI Animal Health tillväxttakt och möjligheten att göra karriär och ta nästa steg internt känns lockande. Som Teamleader på MWI:s lager kommer primärt arbeta på inleveransavdelningen där du ansvarar för att leda det dagliga arbetet och se till att det genomförs på bästa sätt. Teamet på inleveransavdelningen kommer att vara tre personer, du har inte det direkta personalansvaret men du har ett tydligt ansvar att leda och driva arbetet på avdelningen. I rollen ingår också att följa upp avdelningens driftskostnader för att säkerställa att utgifterna följer budgeten samt att vara delaktig i att säkerställa korrekt budgetering och prognostisering för avdelningen inför kommande ekonomiska år. Som Teamleader är du en viktig del av MWI:s verksamhet och det är avgörande att du representerar företaget på ett positivt sätt och bidrar till fortsatta framgång och utveckling av verksamheten. Arbetsuppgifter I rollen som Teamleader på inleveransavdelningen hos MWI är dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Operativt arbete med inkommande gods Leda och fördela arbetet på avdelningen Säkerställa, utveckla och rapportera KPI:er för avdelningen Säkerställa att avdelningen har tydliga rutiner och processer samt att dessa följs Utbilda medarbetare och säkerställa att de har rätt kunskap och förutsättningar Hantera personalfrågor efter uppsatta rutiner Du har många kontaktytor och du har regelbunden kommunikation med andra Teamleaders och chefer inom verksamheten för att säkerställa utveckling och att deadlines samt kvalitetsmål uppfylls. Även arbetsuppgifter som inventering, sortimentspåfyllnad, uppdatering av produktinformation och truckvård uträttas regelbundet. Datainsamlande kommer också att genomsyra ditt arbete och/eller deltagande i olika projekt för att utveckla verksamheten kan förekomma. Hålla ordning och reda på lagret är såklart också en viktig arbetsuppgift som gäller för alla medarbetare på lagret. Arbetstider: Måndag till Fredag kl. 07:00 - 16:00. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med sedvanlig provanställning om sex månader. Start för tjänsten: Omgående eller enligt överenskommelse. Adress till arbetsplats: Forskaregatan 1D, 275 37 Sjöbo Krav och egenskaperKrav God svenska i tal och skrift God engelska i tal och skrift Truckkort A Slutförd gymnasieutbildning Meriterande Arbetslivserfarenhet från lager, logistik eller liknande Erfarenhet av ledarroll Erfarenhet av att hantera personalrelaterade ärenden God data- och systemvana (primärt Microsoft Excel) Egenskaper För att lyckas i rollen som Teamleader på lagret hos MWI är det viktigt att du är en förebild som har förmågan att engagera, inspirera och bygga ett starkt team. Du har god kommunikativ förmåga vilket gör att du utvecklar positiva relationer som främjar samarbete. Din starka analytiska förmåga gör att du är bra på att prioritera och fattar beslut för verksamhetens bästa. Vidare så ser vi att du är prestigelös då du både kan ta och ge feedback på ett bra sätt, vilket då leder till utveckling för dig själv, teamet och hela MWI. Du är också noggrann och arbetar med kvalité då detta är något som värdesätts av MWI. Det viktigaste är inte vad du gjort innan utan vad du och MWI kan göra tillsammans framåt. Därav kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Lön och förmåner Lön: Enligt kollektivavtal. Lager och e-handelsavtalet följs. Förmåner: Möjlighet till årlig bonus Friskvårdsbidrag Lunchförmåner Frukost Om MWI Animal Health MWI Animal Health är Sveriges enda fullsortimentsgrossist inom djurhälsa och de gör allt för att underlätta och stödja de som arbetar med och lever nära djuren. MWI Animal Health erbjuder ett gediget kunnande, ett lättillgängligt stöd, en hög servicenivå och ett brett och prisvärt sortiment inom läkemedel, förbrukning och sjukvårdsutrustning. Hos MWI Animal Health finns goda möjligheter till både personlig utveckling och att ta steg i karriären! Oavsett om du vill växa in i en annan roll eller specialisera dig mot ett mer specifikt område. Möjligheterna är många och stora för den som är driven och engagerad. Här blir du en del av ett företag med stark tillväxt och får jobba i ett sammansvetsat team med höga ambitioner. Stora möjligheter för rätt person Rekryteringsprocessen Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få ett mail om att genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg kommer vara en juridisk bakgrundskontroll via Fortcheck. Därefter genomförs referenstagning digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar MWI Animal Health själva över processen. Om Marketpeople Hemsida: www.marketpeople.se
Om tjänsten Motorsweden, som är en del av North Europen Trust AB, växer och söker nu en kundtjänstansvarig till huvudkontoret i Åstorp! Som kundtjänstansvarig leder du ett team om 4-5 personer och säkerställlet att teamet levererar snabb service av bästa kvalitet. Du har personalansvar för teamets medarbetare och ansvarar för det dagliga operativa arbetet. Du kommer även själv till stor del arbeta operativt med kundärenden. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och utveckla kundtjänstteamet för att säkerställa hög servicenivå. Hantera kundärenden via telefon och mejl, med fokus på professionell och lösningsorienterad service. Ansvara för rekrytering och upplärning av nya medarbetare i kundtjänst. Utveckla och förbättra interna rutiner och processer för effektivare kundhantering. Arbete med förbättringsprojekt och effektivisering. Säkerställa att teamet har rätt kunskap om produkter, inklusive motorrelaterade frågor. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Vi söker dig som: Har ledarerfarenhet och naturlig känsla för service Grundläggande kunskap om motorer, fordon eller liknande produkter Är bra på att skapa struktur och trivs med ansvar North European Trust AB erbjuder dig: Leda och utveckla ett starkt och engagerat team Ansvarfull roll med stor påverkansgrad Del av expansivt och framgångsrikt bolag Egenskaper & kravEgenskaper I rollen som kundtjänstansvarig blir du en viktig spelare som har ansvar för det operativa arbetet som kundjänstteamet utför. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha förmågan att skapa struktur och att leda medarbetare. Vi ser du som person brinner för att ge bra service och vill skapa de bästa förutsättningarna för teamet att göra detta genom att förbättra, utveckla och effektivisera kundtjänstarbetet. Att du också är lösningsorienterad, självgående och ansvarsfull gör att lyckas i rollen. Då det primärt är lätta fordon samt delar till dessa som North Europena Trust AB handlar med är det också viktigt att du har en grundläggande kunskap om motorer, fordon eller liknande produkter. Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper för att passa in i denna roll. Krav Erfarenhet av kundservice eller liknande Erfarenhet av ledarroll Grundläggande kunskap om motorer, fordon och liknande produkter Stark kommunikativ förmåga och du kan uttrycka dig väl i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska Meriterande Erfarenhet av att leda kundtjänstteam Erfarenhet av att arbete med rekrytering och personalutveckling Om du pratar fler språk utöver svenska och engelska Arbetstider: Primärt 08:00 - 16:30 under vardagar. Under framförallt högsäsong kan även visst helgarbete förekomma. Adress till arbetsplats: Ji-Te gatan 2, 265 38 Åstorp Start för tjänsten: Omgående eller enligt överenskommelse Om North European Trust AB North European Trust AB handlar med primärt med lätta fordon så som Moped, Elmoped, MC, ATV, Dirtbike, Mopedbil, Elscooter och Minifordon. I Åstorp finns butik och showroom på cirka 400 kvm som ligger vägg-i-vägg med verksamhetens verkstad. Med ett brett modellprogram där fokus på kvalitet, prisvärdhet och design tydligt genomsyrat sortimentsurvalet kan de genom direktinköp från leverantörernas fabriker, stora volymer och samverkan med flera internationella inköpsorganisationer kan en mycket attraktiv prisnivå bibehållas. North European Trust AB är en del av WeSports, en grupp med online-baserade företag inom sport- och fritidsutrustning. De är nr 1 inom cykel, fitness, längdskidor, hockey och innebandy i Sverige och har ledande positioner inom mobilitet, racketsport, outdoor, vattensport och kosttillskott. De tillhandahåller utrustning till såväl elitatleter som engagerade motionärer och personer som värdesätter en aktiv och hälsosam livsstil. Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter ansökan så kommer du bjudas in till en AI-intervju med Hubert kopplat till tjänsten. Nästa steg är juridisk bakgrundskontroll som sker digitalt med hjälp av Fortcheck. Efter detta kommer referenstagning genomföras som också sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar North European Trust AB själva över processen. Hemsida: www.marketpeople.se
Om tjänsten Motorsweden är en del av North Europen Trust AB som nu söker kundtjänstmedarbetare till sitt huvudkontor i Åstorp! Som kundtjänstmedarbetare blir du en del av till deras innesälj- och kundtjänstteam där målsättningen är att erbjuda kunderna bästa möjliga service- och support samt bibehålla och utveckla affärer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Hanterar och stöttar svenska, norska och finska kunder via telefon och mejl. Hanterar frågor gällande prisuppgifter, information, beställning, försäljning, garanti och reklamationsärenden. Uppdaterar produktutbud, marknadsanalys och kampanjer Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Vi söker dig som: Är ansvarsfull och initiativrik Är social och bra på att ta människor Drivs av att ge bästa möjliga service North European Trust AB erbjuder dig: Del av ett starkt och växande team Varierad och fartfylld roll Del av expansivt och framgångsrikt bolag Egenskaper & kravEgenskaper I rollen som kundtjänstmedarbetare blir du en viktig medarbetare för North European Trusts fortsatta tillväxt. Du blir en mycket viktig länk mellan kunden och företaget vilket innebär att du är social, kommunikativ och har förmågan att inge trygghet till kunderna. I och med att det i perioder är mycket att göra är det viktigt att du är stresstålig och duktig på att prioritera. Vidare så ser vi att du är bra på att ta egna initiativ, är flexibel och proaktiv för att bidra till att utveckla teamet och verksamheten på bästa sätt. Då det primärt är lätta fordon samt delar till dessa som North Europena Trust AB handlar med är det också viktigt att du har god förståelse för teknik och mekanik för att snabbt och lätt kunna hjälpa kunderna på bästa sätt. Stor vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper för att passa in i denna roll. Krav Du kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska Erfarenhet av kundservice eller liknande Meriterande God teknisk förståelse Om du pratar fler språk utöver svenska och engelska Arbetstider: Primärt 08:00 - 16:30 under vardagar. Under framförallt högsäsong kan även visst helgarbete förekomma. Adress till arbetsplats: Ji-Te gatan 2, 265 38 Åstorp Start för tjänsten: Omgående eller enligt överenskommelse Om North European Trust AB North European Trust AB handlar med primärt med lätta fordon så som Moped, Elmoped, MC, ATV, Dirtbike, Mopedbil, Elscooter och Minifordon. I Åstorp finns butik och showroom på cirka 400 kvm som ligger vägg-i-vägg med verksamhetens verkstad. Med ett brett modellprogram där fokus på kvalitet, prisvärdhet och design tydligt genomsyrat sortimentsurvalet kan de genom direktinköp från leverantörernas fabriker, stora volymer och samverkan med flera internationella inköpsorganisationer kan en mycket attraktiv prisnivå bibehållas. North European Trust AB är en del av WeSports, en grupp med online-baserade företag inom sport- och fritidsutrustning. De är nr 1 inom cykel, fitness, längdskidor, hockey och innebandy i Sverige och har ledande positioner inom mobilitet, racketsport, outdoor, vattensport och kosttillskott. De tillhandahåller utrustning till såväl elitatleter som engagerade motionärer och personer som värdesätter en aktiv och hälsosam livsstil. Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter ansökan så kommer du bjudas in till en AI-intervju med Hubert kopplat till tjänsten. Nästa steg är juridisk bakgrundskontroll som sker digitalt med hjälp av Fortcheck. Efter detta kommer referenstagning genomföras som också sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar North European Trust AB själva över processen. Hemsida: www.marketpeople.se
Om tjänsten Arbetsuppgifter Som Driftoperatör hos KICKS ingår det att övervaka, underhålla och utföra olika uppgifter inom driftavdelningen för att säkerställa en säker och effektiv drift. Rollen innebär att övervaka produktionsflödet och vidta åtgärder för att lösa eventuella driftsstörningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Driftoperatör kommer att vara: Driftsövervakning, du övervakar kontinuerligt driftsprocesser och utrustning för att säkerställa att de fungerar korrekt. Störningshantering, du identifierar och åtgärdar driftsstörningar och tekniska problem snabbt och effektivt för att minimera påverkan på verksamheten. Underhåll, du utför regelbundet underhåll på utrustning. Kvalitetskontroll, du arbetar för att säkerställa att lagret och processer uppfyller de nödvändiga kvalitetsstandarderna. Rapportering, du dokumentera driftsaktiviteter, felrapporter,förbättringsförslag och åtgärder i enlighet med rutiner. Arbetstider: Måndag - Fredag, 07:00 - 15:50 alternativt 14:30 - 23:20. Det kan även under vissa perioder vara att man börjar vid 06. Utifrån verksamhetens behov kan man även komma att bli schemalagd söndagar. Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning på 6 månader tillämpas. Start för tjänsten: Omgående eller enligt överenskommelse Adress till arbetsplats: Kromgatan 11, 195 72 Rosersberg Om KICKS KICKS är Nordens ledande skönhetsaktör och är en del av Matas Group A/S. KICKS erbjuder ett holistiskt skönhetskoncept med makeup, doft, hudvård och hårvård. Med professionella skönhetsexperter och en unik omnikanal-modell erbjuder KICKS personlig service, vägledning och inspiration. KICKS har ca 230 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel på varje marknad. Vårt syfte inom Matas Group är att vi ska skapa förutsättningar för "beautiful lives". För oss handlar "beautiful" om mycket mer än bara utseende; det omfattar välmående, glädje, frihet, identitet, personlig utveckling och gemenskap. Vi önskar bygga livslånga relationer med våra kunder och vill vara relevanta och till nytta varje dag. Result, Relations & you är värderingar som präglar vårt arbete och allt vi gör. På KICKS tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenheter. Krav och egenskaperKrav God svenska & engelska i tal och skrift Praktisk förmåga att återgälda problem med maskiner och komponenter Meriterande Tidigare erfarenhet av lagerarbete Tidigare erfarenhet som Driftoperatör, maskinoperatör eller likande roll Egenskaper I rollen som Driftoperatör förväntar vi oss att du har ett starkt intresse för teknik och en utmärkt förmåga att prioritera för att effektivt hantera och minimera driftsstörningar. Din fysiska kondition är viktig eftersom arbetet är fysiskt krävande och kan ibland kräva arbete på höga höjder. Du trivs med att skapa och underhålla relationer, både med dina kollegor och externa kontaktytor, och du är skicklig på att kommunicera information på ett effektivt och pedagogiskt sätt. Ditt intresse för de maskiner och utrustning som ingår i rollen är en fördel, och du har en stark förmåga att lösa problem och föreslå förbättringar. Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. Lön och förmånerLön: Enligt kollektiv avtal + ansvarstillägg Förmåner: Personalrabatt Friskvårdsbidrag Kollektivavtal Tjänstepension RekryteringsprocessenMarketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg är juridisk bakgrundskontroll som sker digitalt med hjälp av Fortcheck. Efter detta kommer referenstagning genomföras som också sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar Kicks själva över processen. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma förutsättningar. Enkelt uttryckt: Beyond recruitment. Hemsida: www.marketpeople.se
Välj ett jobb för att visa detaljer