Lediga jobb i Åstorp

Sök totalt 40 lediga jobb i Åstorp

Fastighetsförvaltare/projektledare till Kvidingebyggen, Åstorp
Experis AB
Fastighetsförvaltare

Vill du kombinera fastighetsförvaltning med att leda spännande byggprojekt - i en organisation där du får ta stort ansvar, ha nära kontakt med boende och verksamheter, och samtidigt vara en del av ett jordnära och sammansvetsat team? Då kan detta vara jobbet för dig. Din roll Ditt nära boende - vår gemensamma framtid! Du kommer till ett tight och hjälpsamt gäng där du förväntas ta ansvar, fatta beslut och göra saker färdiga. Vi söker dig som trivs i en vardag där ingen dag är den andra lik - där du ena stunden pratar med en hyresgäst och nästa håller i ett byggmöte eller följer upp en entreprenad. Hos oss får du ansvar för ett område i Åstorp där du ansvarar för både löpande förvaltning och byggrelaterade projekt - stort som smått. Det kan handla om allt från felanmälningar och planering av underhåll till ombyggnation av skolor eller bostäder. Vi är i en expansiv fas med både nybyggnation och omvandlingsprojekt - här blir du en viktig del av vårt team som tillsammans driver projekten i mål. Exempel på arbetsuppgifter: * Ansvara för den tekniska och ekonomiska förvaltningen i ditt område * Driva underhålls- och ombyggnadsprojekt, ofta i samarbete med skolor eller andra kommunala verksamheter * Vara kontaktperson för boende, rektorer, entreprenörer och kollegor * Delta i upphandlingar, godkänna fakturor och arbeta med underhållsplaner * Bidra i budget- och hyreskalkyler tillsammans med VD Du kommer att arbeta tätt med övriga tre förvaltare/projektledare, fastighetschef, tekniskt kunniga kollegor och vår serviceorganisation - alla med gedigen erfarenhet och en stark vilja att samarbeta. Vem är du? Vi söker dig som gillar att få saker att hända - en strukturerad doer med god social förmåga. Du har samlat på dig tillräcklig erfarenhet för att arbeta självständigt och driva dina projekt i mål, men är också nyfiken, serviceminded och van vid att vara hands-on i det dagliga. Du är en strukturerad, lösningsorienterad och trygg person som gillar att ta ansvar. Vi tror att du har ett par års erfarenhet av fastighetsförvaltning, byggprojektledning eller närliggande områden, och är van vid att jobba nära verksamheten och hyresgästerna. Du behöver inte vara teknisk expert, men du måste kunna samordna, följa upp och driva processer i mål. Vi tror att du har: * Eftergymnasial utbildning inom bygg, fastighet eller likvärdigt * Flera års relevant arbetslivserfarenhet * God förståelse för fastighetsförvaltning och byggprocesser * Vana att hantera upphandlingar är meriterande (gärna viss kännedom om LOU) * Förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och navigera i en vardag där planering möter akuta insatser * B-körkort Vi erbjuder Kvidingebyggen och Björnekulla Fastighets AB är en del av Åstorps kommunkoncern. Vi förvaltar och utvecklar omkring 80 fastigheter och 470 hyreslägenheter med fokus på kvalitet, närhet och trygghet. Här möter du en stabil organisation med låg personalomsättning, tillitsbaserat ledarskap och stark sammanhållning. Vi har ett gott samarbete med kommunen och en framtidsinriktad styrelse. Du jobbar nära samhället och ser direkt hur dina insatser påverkar både boendemiljöer och samhällsservice. Du kommer till ett team på 25 personer där alla hjälper varandra, skrattar ofta och värnar om gemenskapen. Tjänsten är på heltid och placerad i Åstorp. Vi tillämpar flextid och möjlighet att arbeta hemifrån någon dag i veckan, men närvaro på plats är viktigt för att ha koll på området. Låter det intressant? Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar Kvidingebyggen och Björnekulla fastighets AB med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev via annonsen på Jeffersonwells.se. Sista ansökan är 17 augusti. Urval kan komma att ske löpande så sök gärna idag. Vill du ha mer information kan du kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf, [email protected]. (semester 16/7 - 5/8) Vi ser fram emot din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
18 augusti 2025
HR Business Partner
Jeld-Wen Sverige AB
Personal- och HR-specialister

Är du redo för en ny utmaning i en dynamisk och internationell miljö? Vill du utvecklas i rollen som HR Business Partner och vara med och göra skillnad i en verksamhet där människor och affär går hand i hand? Då kan det här vara något för dig! Om JELD-WEN JELD-WEN, grundat 1960, är en av världens största tillverkare av dörrar och fönster. Med över 16 000 anställda i 20 länder designar, producerar och distribuerar vi ett brett sortiment av inomhus- och utomhusdörrar. Vårt mål är att inspirera våra kunder genom ledande varumärken, utmärkt service och innovativa produkter. Om rollen Vi söker nu en erfaren HR Business Partner till en visstidsanställning på 6 månader med goda möjligheter till förlängning. Rollen är placerad i Åstorp, där du blir en nyckelperson i HR-arbetet och ett nära stöd till våra chefer i den dagliga verksamheten. Du kommer att: Vara HR-partner för utvalda delar av verksamheten och ingå i lokal ledningsgrupp Stötta cheferna i vår pågående HR-transformation, med fokus på att förbättra processer och arbetssätt Delta i och driva fackliga förhandlingar i nära dialog med både chefer och fackliga representanter Implementera och driva centrala HR-processer och projekt Säkerställa korrekt personaldata och bidra till hög kvalitet i vår HR-rapportering Du rapporterar till HR Manager Sverige och Norge och ingår i ett litet men dedikerat HR-team med nära samarbete över landsgränser. Vem är du? Du har en akademisk examen inom HR eller liknande och flera års erfarenhet av brett HR-arbete, särskilt inom tillverknings- eller produktionsmiljö. Erfarenhet av att coacha och utmana chefer Navigera i fackliga frågor och genomföra förhandlingar Bygga förtroendefulla relationer på alla nivåer Arbeta både strategiskt och operativt Vi erbjuder En chans att växa och göra skillnad i ett företag som satsar på sina medarbetare. Du får ta ansvar, utvecklas och bidra i ett engagerat team med stort utrymme för initiativ. Din ansökan Skicka in din ansökan via vår hemsida. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Rekryteringsprocessen tar en paus under juli månad och urval kommer att ske i vecka 32. För mer information om rollen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Business Partner Emma Elofsgård, [email protected] eller rekryterande chef Carl-Fredrik Bernthsson [email protected] JELD-WEN är en arbetsgivare som tillämpar principen om lika möjligheter och diskriminerar inte någon arbetssökande eller anställd på grund av ras, hudfärg, religiös övertygelse, kön, ålder, civilstånd, sexuell läggning, könsidentitet, nationellt ursprung, funktionsnedsättning eller någon annan klassificering som skyddas enligt gällande diskrimineringslagar. Observera att vi inte tar emot CV:n från rekryterings- eller bemanningsföretag om vi inte särskilt har begärt det.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Flera CNC-operatörer sökes till växande industriföretag!
TopWork Sverige AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

CNC-operatörer sökes till växande industriföretag – flera tjänster!   Vill du ta nästa steg i din karriär inom CNC och bli en del av ett framgångsrikt företag med moderna maskiner och goda utvecklingsmöjligheter? Då ska du läsa vidare!   Just nu söker vi på TopWork flera CNC-operatörer till ett expansivt industriföretag med stark orderingång och framtidstro. Här får du chansen att bli en viktig del av en växande produktion där din insats verkligen gör skillnad – och där det finns goda möjligheter till en långsiktig anställning för dig som visar framfötterna!  Om tjänsten Som CNC-operatör arbetar du med inställning, övervakning och kvalitetskontroll av CNC-styrda maskiner. Beroende på avdelning kan det handla om fräsning, svarvning eller annan bearbetning av metallkomponenter. Vår kund arbetar med modern teknik och effektiva produktionsflöden, vilket ger dig en utvecklande och stimulerande arbetsvardag.  Vi söker dig som: Har erfarenhet av CNC-maskiner, gärna inom fräsning och/eller svarvning Kan läsa och tolka ritningar Är noggrann, kvalitetsmedveten och lösningsorienterad Gillar att arbeta i team och trivs i en produktionsmiljö Har relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet inom området   Extra plus om du även har: Erfarenhet av CNC-programmering Jobbat med Fanuc, Heidenhain eller Siemens-styrsystem Truck- och/eller traverskort   Om arbetsplatsen Du blir en del av ett tryggt och växande industriföretag med moderna lokaler och en maskinpark i toppklass. Här råder en god stämning, korta beslutsvägar och en vilja att satsa på både människor och teknik. För rätt person finns det gott om möjligheter att växa, utvecklas och stanna länge!  Övrig information Arbetstider: Skiftgång Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid   Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag – vi intervjuar löpande!  Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Familjehemssekreterare
Åstorps kommun
Socialsekreterare

Vill du vara med att utveckla vår verksamhet? Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden med mod att pröva nya vägar. Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen. Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid. Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling. ARBETSUPPGIFTER Nu går en av våra kollegor vidare till nya utmaningar och vi behöver någon som kan ersätta hen.  Som familjehemssekreterare tillhör du en grupp av åtta medarbetare tillsammans med barnsekreterare, uppföljare och föräldrasekreterare. Familjehemsvård och uppföljning är i sin tur en del av IFO som består av Individ och försörjning, Mottag och utredning samt Öppenvården. Dessa fyra tre enheter sitter i samma byggnad och har ett gott samarbete. Enheten familjehemsvård och uppföljning är tillsammans med resterande avdelningar inom Socialförvaltningen inne i en förbättringsresa kallad Socialtjänst 2.0 där vi fokuserar på god och hälsosam struktur, kultur och ett tillitsbaserat ledarskap. För dig som arbetar här innebär detta att du har tydlighet i ditt uppdrag, ges förutsättningar att vara kreativ i att prova nya lösningar samt att du har en chef som ger dig förutsättningar att ta ansvar.  Dina arbetsuppgifter är att rekrytera, utreda, matcha och handleda familjehem och/eller kontaktfamiljer/stödfamiljer. Dokumentation görs i form av utredning, journalföring och underlag till utskott samt avtal och underlag kring arvodering.  Som familjehemssekreterare samverkar du tätt med utredande socialsekreterare och barnsekreterare för att ta tillvara på barnets rättighet och verka för god vård i enlighet med barnets bästa. Du erbjuds individuellt anpassad introduktion och extern processhandledning. KVALIFIKATIONER För tjänsten krävs att du har socionomexamen.  För rollen som familjehemssekreterare krävs att du har minst ett års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning, till exempel utredare barn och unga, barnsekreterare eller flerårig erfarenhet som familjehemssekreterare.  Som person har du ett positivt, samverkansinriktat förhållningssätt. Du är pålitlig och strukturerad och arbetar självständigt utifrån grad av erfarenhet. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.  Vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. Löpande  urval tillämpas. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Butikssäljare till Motorsweden - Åstorp
Marketpeople AB
Butikssäljare, fackhandel

Om tjänsten  Motorsweden som är en del av North Europen Trust AB söker butikssäljare till deras butik i Åstorp som är en blandning av outlet och showroom för primärt fordon.  Som butikssäljare hos Motorsweden blir du en del av ett säljteam - men med utgångspunkt i butiken i Åstorp där du primärt arbetar på egen hand. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:   Ta emot kunder i butik och via mejl/telefon. Hantera inkommande leads och följa upp säljprocessen. Skapa en trivsam och välordnad butiksmiljö. Driva försäljningen mot uppsatta mål och budget. Hantering av returer Du kommer ha stor frihet att själv lägga upp ditt arbete.  Vi söker dig som: Är ansvarsfull och självständig Är social och relationsskapande Har tidigare erfarenhet från försäljning  Är strukturerad, lösningsorienterad och händig North European Trust AB erbjuder dig: Roll med stor frihet under eget ansvar Utveckling och nästa steg i din säljkarriär  Del av expansivt och framgångsrikt bolag Egenskaper & kravEgenskaper Då du kommer ha stor frihet i rollen som butikssäljare att själv lägga upp ditt arbete så förväntas du vara självständig, strukturerad och lösningsorienterad. Som butikssäljare är det viktigt att du arbetar resultatinriktat och målmedvetet för verksamhetens bästa. Du arbetar tidseffektivt med dina arbetsuppgifter och drivs av att hitta den optimala lösningen åt alla kunder. Rollen kräver att du är kommunikativ och duktigt på att ta människor då du har många kontaktytor där du behöver bygga relationer och förtroende. Du är ansvarsfull och att arbeta strukturerat är något du är van vid. En fördel är också om du är intresserad av motorfordon samt händig.  Stor vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper för att passa in i denna roll. Krav Du kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska Erfarenhet av försäljning Meriterande Erfarenhet av försäljning inom fordon, verktyg, maskiner eller liknande produkter Om du pratar fler språk utöver svenska och engelska Arbetstider: Arbetet är huvudsakligen förlagt måndag till fredag på dagtid. Du kommer arbeta 1-2 kvällar i veckan samt varannan helg. De veckor du arbetar helg kommer dina lediga dagar variera efter överenskommelse.  Adress till arbetsplats: Ji-Te gatan 2, 265 38 Åstorp Start för tjänsten: Omgående eller enligt överenskommelse Om North European Trust AB North European Trust AB handlar med primärt med lätta fordon så som Moped, Elmoped, MC, ATV, Dirtbike, Mopedbil, Elscooter och Minifordon. I Åstorp finns butik och showroom på cirka 400 kvm som ligger vägg-i-vägg med verksamhetens verkstad. Med ett brett modellprogram där fokus på kvalitet, prisvärdhet och design tydligt genomsyrat sortimentsurvalet kan de genom direktinköp från leverantörernas fabriker, stora volymer och samverkan med flera internationella inköpsorganisationer kan en mycket attraktiv prisnivå bibehållas.  North European Trust AB är en del av WeSports, en grupp med online-baserade företag inom sport- och fritidsutrustning. De är nr 1 inom cykel, fitness, längdskidor, hockey och innebandy i Sverige och har ledande positioner inom mobilitet, racketsport, outdoor, vattensport och kosttillskott. De tillhandahåller utrustning till såväl elitatleter som engagerade motionärer och personer som värdesätter en aktiv och hälsosam livsstil. Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Vid ansökan så kommer du bjudas in till en AI-intervju med Hubert kopplat till tjänsten. Nästa steg är juridisk bakgrundskontroll som sker digitalt med hjälp av Fortcheck. Efter detta kommer referenstagning genomföras som också sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar North European Trust AB själva över processen. Hemsida: www.marketpeople.se

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Är du djurintresserad och vill arbeta på våra gårdar?
Aviagen Swechick AB
Uppfödare och skötare av lantbrukets husdjur

🌿Vi söker djurskötare och gårdsansvariga till våra gårdar i nordvästra Skåne Aviagen SweChick AB är en del av den globala Aviagenkoncernen, världsledande inom avelsdjur för slaktkyckling. Från vår bas i Skåne föder vi upp och säljer avelskycklingar till kunder i Sverige och Norden. Vi erbjuder både traditionellt vitfjädrade avelskycklingar samt brunfjädrade och långsamtväxande alternativ. Vi är stolta över vårt bidrag till lantbruk och matproduktion. Vår ledning fokuserar på lagarbete, innovation samt ständig utveckling – för djurens välfärd, kundernas framgång och medarbetarnas arbetsmiljö. 🐥 Om rollen Som djurskötare eller gårdsansvarig arbetar du praktiskt med skötsel och omvårdnad av fjäderfän (höns) på någon av våra 14 gårdar i nordvästra Skåne. Formell utbildning krävs inte, men erfarenhet från lantbruk eller djurhållning är mycket meriterande. För rollen som gårdsansvarig är erfarenhet ett krav. 🎯 Arbetsuppgifter och ansvar Du blir en del av vårt produktionsteam med cirka 35 personer. Arbetet sker i team om 1–3 personer per gård, beroende på storlek. Våra moderna anläggningar är tekniskt utrustade, vilket kräver att du är bekväm med teknik, felsökning och digitala verktyg. Vi erbjuder goda möjligheter till utveckling och ökade ansvarsområden för den som vill. Som djurskötare arbetar du bland annat med att: Mata och vattna djuren Övervaka hälsa och välbefinnande Väga, vaccinera och selektera djur Sortera och räkna ägg vid äggbandet Placera äggen korrekt för vidare transport till kläckeriet Rengöra djurutrymmen och arbetsmiljö Tvätta arbetskläder Utföra kontroller för att upptäcka sjukdomar Dokumentera djurens tillstånd Ansvara för äggproduktion Planera det dagliga arbetet i samråd med gårdsansvarig och arbetsledare Arbeta med rutiner, avvikelser, biosecurity och salmonellakontroller Registrera produktionsdata Utföra larmkontroller enligt schema Inventera och rapportera resultat Genomföra provtagningar Beställa foder och förnödenheter Som gårdsansvarig har du samma uppgifter men även ett större ansvar för att arbetet på gården blir genomfört enligt plan i dialog med arbetsledare. 🧰 Färdigheter och personliga egenskaper Vi söker dig som: Har goda kunskaper i djurhållning Hanterar djur på ett säkert och etiskt sätt Är noggrann, ansvarstagande och tekniskt intresserad Har god samarbetsförmåga Behärskar svenska i tal och skrift (krav) Har grundläggande kunskaper i Microsoft Office Innehar körkort och har tillgång till bil Förståelse i engelska (meriterande) 🕒 Arbetstider Arbetstid: kl. 07:00–16:00 (ibland kl. 06:00–15:00) Schema: 10 arbetsdagar, därefter 4 dagar ledigt Övertid kan förekomma 💰 Lön & förmåner Avtalsenlig lön + OB (Livs - Gröna arbetsgivare) Generösa personalförmåner 📌 Övrigt På grund av smittorisk får du inte inneha eller ha regelbunden kontakt med fåglar, svin eller reptiler Bakgrundskontroll genomförs för kandidater i slutskedet av rekryteringsprocessen 📩 Välkommen med din ansökan! Rekrytering sker löpande – skicka in din ansökan redan idag!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Elkonstruktör till Solotec AB – Teknikintresse möter praktisk verklighet
Sparc Group AB (publ)
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Är du en elkonstruktör med passion för teknik och automation? Vill du ha en roll där du får arbeta praktiskt med både mjukvara och verkliga projekt? Då kan du vara den vi söker till ett av våra dotterbolag Solotec AB! Rollen – elkonstruktion i fokus Som elkonstruktör hos oss på Solotec kommer du att ha en nyckelroll i utvecklingen av automationslösningar. Du får arbeta nära både kollegor och kunder i en praktisk och varierande vardag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Elkonstruktion & renritning i programmet EPLAN P8. Teknisk support till kollegor i verkstaden och ute på fältet. Skapa teknisk dokumentation till projekt. Samverka med programmerare, projektledare och tekniker i utvecklingsarbetet. Din profil Utbildning i EPLAN P8 fokuserat på elkonstruktion eller motsvarande tekniskt område. Du ska kunna arbeta både självständigt och i grupp. Meriterande med kunskap i andra CAD-system för elkonstruktion, beräkningsprogram samt förståelse inom PLC-system. Du är praktiskt lagd, lösningsorienterad, noggrann och serviceinriktad med kunden i fokus. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har B-körkort. Vi erbjuder En roll där elkonstruktion står i centrum, men där du även får utvecklas inom andra tekniska områden. Ett företag med stark gemenskap, korta beslutsvägar och högt tekniskt kunnande. En utvecklande arbetsmiljö med varierande och spännande projekt. Variation och ansvar – du får följa projekten hela vägen från idé till färdig lösning Fast anställning på heltid med månadslön enligt överenskommelse. Välkommen till Solotec AB – här blir du en del av framtidens teknikutveckling! Skicka in din ansökan redan idag.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Socialförvaltningen i Åstorp söker en socialt ansvarig samordnare
Åstorps kommun
Planerare och utredare m.fl.

Vill du vara med att utveckla vår verksamhet? Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden med mod att pröva nya vägar. Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen. Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid. Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling. Socialförvaltningen har det yttersta ansvaret för att invånarna i Åstorp får det stöd och den hjälp de behöver för att kunna leva ett självständigt liv. Vi arbetar med uppdraget att stödja människor till bättre livsvillkor och ökad självständighet.  Vi har påbörjat Socialförvaltningen 2.0, en förbättringsresa med fokus på kultur, struktur och ledarskap/medarbetarskap, med syfte att höja kvaliteten i alla våra verksamheter och att vara en attraktiv arbetsgivare. Hos oss får du ett meningsfullt och utvecklande arbete med möjligheter till egen utveckling. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en socialt ansvarig samordnare (SAS) för att säkerställa och förbättra kvalitetsstyrningen i socialförvaltningens verksamheter. I din roll har du ansvar för att leda och utveckla kvalitetsarbetet inom förvaltningen. Detta innebär att implementera och följa upp förvaltningens kvalitetsledningsarbete samt att coacha och vägleda chefer för att tillsammans upprätthålla samsyn och enhetlig kvalitetsledning enligt gällande regelverk. I din roll arbetar du på uppdrag av förvaltningschef och ska bidra med särskilt fokus på kvalitet och har fokus på förvaltningens systematiska kvalitetsarbete. I rollen ansvarar du för att • självständigt initiera och samordna det systematiska kvalitetsarbetet i förvaltningen. • analysera kvalitetsdata, identifiera förbättringsområden och utveckla strategier för att nå kvalitetsmål.  • leda kvalitets- och processanalyser samt stödja implementering av förbättringar i förvaltningens kvalitetsledning. • bidra med rådgivning, kunskapsspridning, samverkan och erfarenhetsutbyte i syfte att bidra till förbättring och utveckling av kvalitet oavsett lagrum (HSL, SoL, LSS) • arbeta med avvikelsehantering, klagomål, synpunkter samt lex Sarah-utredningar  • leda och följa upp intern kontroll plan, genomföra, implementera och följa upp åtgärder utifrån kvalitetsredovisningar, lex Sarah, kartläggningar och genomlysningar i verksamheten. • sammanställa och föredra beslutsunderlag i nämnd • omvärldsbevaka och leda verksamhetsutveckling kopplat till ny lagstiftning inom socialtjänsten. KVALIFIKATIONER Du är en trygg och tydlig person som trivs med att processleda i förändring. Du bidrar aktivt i verksamhetsutveckling och implementering av nya arbetssätt, vilket kommer väl till pass i den pågående omställningen av socialtjänstlagen och god och nära vård i kommunens primärvård. Vi söker dig som är självgående samtidigt som du har en god samarbetsförmåga, är lyhörd och duktig på att kommunicera både muntligt och skriftligt.  Du ska ha • Socionomexamen eller akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. • Flerårig erfarenhet av att leda och stödja chefer i organisationsutveckling, kvalitetsarbete och förändring. • Flerårig erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete, inklusive utredning och bedömning av avvikelser och missförhållanden enligt Lex Sarah. • Dokumenterad kunskap om relevant lagstiftning. • Erfarenhet av att driva projekt och utveckla processer. Meriterande • Flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst.  Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Du är engagerad och handlingskraftig med en förmåga att leda dig själv. Din attityd och ditt engagemang kommer vara avgörande i vårt val av kandidat. ÖVRIGT Som anställd hos oss får du friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling. Intervjuer är planerade till eftermiddagen den 21 augusti. Avsätt gärna eftermiddagen detta datum. Arbetsprov och personlighetstest kan komma att användas i rekryteringen.  För att bli aktuell för anställning i Åstorps kommun behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Montör
Wikan Personal AB
Kyl- och värmepumpstekniker m.fl.

Vi söker en montör till en av våra kunder i Åstorp! Dina arbetsuppgifter Du kommer huvudsakligen att montera och paketera produkter där det krävs finkänslighet på detaljnivå. Du kommer att jobba utifrån ritningar och specifika direktiv för att säkerställa produkternas kvalitetsgaranti. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har: - Erfarenhet av montering inom industri/produktion, minst 6 månader - Erfarenhet av att läsa och tolka manualer och ritningar - God verktygsvana - Förståelse för kvalitetssäkring och produktionsflöde - God förståelse av svenska och engelska både i tal och skrift Som person ser vi gärna att du är noggrann, lösningsorienterad och har ett öga för detaljer. Du har heller inga problem med fysiskt arbete vid behov samt trivs med att samarbeta i grupp. Information och kontakt Arbetet är en heltidstjänst måndag-fredag 07-16. Tjänsten börjar med en visstidsanställning hos Wikan Personal som förväntas övergå i tillsvidareanställning. Har du frågor om tjänsten? Kontakta då Johan Persson på 046 540 93 eller Erik Kleremark på 046 540 85 94 Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

9 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Chaufför till lastväxlare

Lastväxlarchaufför sökes omgående till anläggningskörning i NV Skåne. Transportuppdragen är varierande Vi utgår från Åstorp Arbetstiden är mellan c:a Kl 6-15,30 Måndag -Fredag Krav : Behörighet CE, YKB , Erfarenhet gärna några års vana vid bil o släp ,hydraulik. Svenska i tal och skrift är ett krav.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025