Northern Skill AB jobb

Lediga jobb hos Northern Skill AB

Stringo söker en montör

Vill du vara med på Team Stringos spännande resa mot framgång?!Vi söker nu en montör som vill vara en nyckelperson i vår fortsatta utveckling. Tillsammans med våra kollegor i montagegruppen, bestående av åtta personer, kommer du att spela en avgörande roll i vår produktionsprocess. Du kommer att ha nära samarbete med andra avdelningar såsom försäljning, inköp och teknik. Kom och var med och forma vår framtid! Kort om ossStringo är världsledande inom utvecklingen av fordonsflyttare. Vårt företag är dedikerat till tillverkningen av Stringo-maskiner och ingenting annat. Med vårt huvudkontor och våra rötter i Nyland, Kramfors kommun, drar vi nytta av landsbygdens miljö för att driva innovativa lösningar inom bilindustrin. Vår vision är tydlig: att flytta bilar på ett effektivt, enkelt och säkert sätt. Det är den visionen som gör oss stolta, kunniga och passionerade i det vi gör. Genom våra dotterbolag och partners världen över expanderar vi ständigt och tar vår expertis till nya nivåer Uppdraget Som montör hos oss på Team Stringo kommer du att arbeta med varierande uppgifter, där fokus ligger på mekaniskt systemmontage med inslag av enklare elektriskt och hydrauliskt montage. Med tiden kommer du att få möjligheten att självständigt montera våra Stringo-maskiner från start till mål.Vi har en mångfald av produkter, med fyra olika basmodeller och en rad varianter, vilket innebär att din arbetsdag aldrig blir enformig! Utöver montageansvaret ingår det även att säkerställa hög kvalitet på det utförda arbetet samt att genomföra funktionskontroller på de maskiner du har monterat.Du kommer även att vara ansvarig för montage av olika delsystem vid separata montagestationer, vilket bidrar till att ditt arbete blir både utmanande och omväxlande. Vem är du? Du är en lagspelare som gillar att ta initiativ, utvecklas i arbetet och tycker om varierande arbetsuppgifter. Du är lyhörd och hjälpsam och har en stark känsla för kvalitet och gillar teknik.Några egenskaper som är extra värdefulla i denna roll är: Mål- och resultatinriktad Känsla för kvalitet Har kundens behov i centrum Vara strukturerad, lösningsorienterad och stresstålig Har en positiv inställning Förmåga till samarbete och utveckling tillsammans med chefer och kollegor Har integritet och en professionell relation till chefer och kollegor Vara prestigelös Dina kvalifikationer Vi ser helst: -att du har några års erfarenhet från systemmontagearbete inom verkstadsindustrin -att du har genomförd gymnasieutbildning -Att du har god generell datorvana Har du dessutom erfarenhet från affärssystemet Monitor ERP samt innehar truck- och traverskort är detta värdefullt. Anställning och omfattning Tillsvidareanställning på heltid med kollektivavtalade arbetsvillkor, dagtidsarbete med flextidsmöjligheter. Ansökan Vi går igenom ansökningarna löpande och välkomnar intressanta kandidater att träffas innan ansökningstiden löper ut. Därför rekommenderar vi att du inte väntar för länge med att skicka in din intresseanmälan.Sista ansökningsdag: 9 juni 2024Plats: Företagets huvudkontor i Nyland, Kramfors kommun.Tillträde: Mitten av augusti 2024, eller enligt överenskommelse.Om du har några frågor om tjänsten, tveka inte att kontakta vår produktionschef, Christer Östman, på telefon 070-247 70 39 eller via e-post [email protected] välkommen med din ansökan!Läs mer om oss som arbetsgivare på https://www.stringo.com/se/jobb

2 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Servicedeskmedarbetare till Tietoevry

Om tjänsten:Som servicedeskmedarbetare kommer du främst att ge användarsupport och service till kunder gällande all typ av felsökningar eller kontohanteringar. Du ger även support till kunder relaterat till den hårdvara som används i kombination med företagets systemlösningar. I rollen tar du emot inkommande samtal från kunder inom offentliga myndigheter, kommuner och landsting där vår kund hanterar deras större IT-tekniska lösningar. Du kommer att ha telefonen och ärendehanteringssystem som dina främsta arbetsredskap och du besvarar löpande inkommande ärenden. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Felsökning av nätverksutrustning Kontohantering Lättare tekniska frågor Vem tror vi att du är?Tjänsten passar dig som har ett IT- och serviceintresse och vill ta steget vidare till att arbeta mer kundfokuserat, i ett team som arbetar mot gemensamma mål. Du har en god teknisk förståelse och du har en bakgrund inom first-/second line support eller som tekniker. Vidare är det meriterande om du har arbetslivserfarenhet av att jobba inom en kommun. Du talar och skriver obehindrat i det svenska språket samt är bekväm att kommunicera på engelska då det är Tietos koncernspråk. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. På arbetsplatsen förespråkar frihet under ansvar vilket kräver att du är självgående och kan ta egna initiativ. Du behöver vara kommunikativ och serviceinriktad samt ha förmåga att arbeta bra såväl i grupp som självständigt. Vidare krävs det att du kan arbeta under högt tempo och är lösningsfokuserad.Om uppdraget:Det här är en projektanställning som sträcker sig mellan perioden 2024-05-15 till 2024-11-15. Under perioden så kommer du vara anställd som konsult hos oss på Northern Skill men efter projektet ha möjlighet att fortsätta din anställning hos Tietoevry. AnsökanNorthern Skillär det personliga rekryteringsföretaget med norrländska som koncernspråk och är mer intresserade om vem du är - än hur duktig du är på skriva CV. Har du inte världens snyggaste CV så kan dualltid presentera dig genom fritext i ansökan,eller varför inteslå en signal? Vi hörs!

1 maj 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Employer Branding & Talent Acquisition Assistent till Husqvarna

Om tjänsten:Som Employer Branding Coordinator och Talent Acquisition Assistant kommer du att stötta Husqvarnas Employer Branding Manager och Talent Acquisition Manager i deras ansvarsområden. Du blir en viktig del av ett dynamiskt team på nio personer. Denna nyckelroll innebär att du kommer att vara mitt i händelsernas centrum på Husqvarna, ansvarig för att genomföra vår employer branding-strategi och stödja vårt Talent Acquisition Team i rekryteringsprocesser. För att blomstra i denna roll krävs rätt attityd, passion för employer branding och talent acquisition samt ett genuint intresse för sociala medier. Att vara engagerad, kreativ och proaktiv kommer att vara nyckeln till framgång i den här rollen.Även om ditt ansvarsområde kommer att vara Sverige är koncernspråket engelska, och många av händelserna och kontakterna du kommer att arbeta med kommer att hållas på engelska. Det kan också förekomma tillfälliga resor inom Sverige för att assistera vid evenemang och mässor. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Koordinera employer branding-event, inklusive allt från marknadsföring och praktisk logistik till genomförande och analys efter eventet. Ansvarig för att samordna studentmässor på universitet runt om i Sverige. Bidra med assistans till det svenska Talent Acquisition-teamet genom att hantera uppgifter relaterade till pågående rekryteringsprocesser. Skapa framgångsrikt innehåll på sociala medier och följa upp KPI:er för att spåra framsteg. I nära samarbete med intressenter, hantera och driva processer gällande sommarjobb, praktikplatser och examensarbeten. Vem tror vi att du är? Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller HR. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor och andra externa parter. Goda kunskaper inom marknadsföring och vara van användare av sociala medier. Förmåga att skapa presentationer och analyser i PowerPoint och Excel för att följa upp resultat. Strukturerad och noggrann i ditt arbete, vilket gör att du kan hålla koll på saker och se till att inget faller mellan stolarna. Driven, lösningsorienterad och serviceinriktad person som trivs med en operativ roll med många kontakter Om uppdraget:Det här är en projektanställning som sträcker sig mellan perioden 2024-05-27 till 2024-12-31. Under perioden så kommer du vara anställd som konsult hos oss på Northern Skill men efter projektet ha möjlighet att fortsätta din anställning hos Husqvarna. AnsökanNorthern Skillär det personliga rekryteringsföretaget med norrländska som koncernspråk och är mer intresserade om vem du är - än hur duktig du är på skriva CV. Har du inte världens snyggaste CV så kan dualltid presentera dig genom fritext i ansökan,eller varför inteslå en signal? Vi hörs!

1 maj 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Maskinkonstruktör till Bosch Graduate Specialist Program

Om företaget: Hägglunds har varit en del av Boschkoncernen sedan 2008. Vi är ett team på cirka 400 medarbetare och här möts det bästa av två världar: Det lokala och familjära i en internationell puls. Vi är lokaliserade nära Örnsköldsvik i vackra Höga Kusten, men vi har också många kollegor som jobbar i andra delar av världen – vi finns där våra kunder finns.Hos oss ryms alla funktioner under ett tak, från utveckling och produktion till försäljning och eftermarknad. Vi utvecklar, producerar och levererar världsledande hydrauliska drivsystem. Att utveckla ligger i vårt DNA, både när det handlar om våra produkter och medarbetare. Nu söker vi dig som vill anta en möjlighet!Om tjänsten:Som Maskinkonstruktör till vårt Bosch Graduate Specialist Program har du en skräddarsydd väg till en specialistkarriär inom Bosch. Traineeprogrammet riktar sig till dig som är nyutexaminerad eller med en kortare arbetslivserfarenhet efter din examen.Under traineetiden kommer du att ha stort stöd från erfarna kollegor som är ledande inom mekanikkonstruktion och industrihydraulik. Du kommer också att ges möjlighet att bygga upp ditt nätverk inom Bosch, både på lokal och global nivå. Dessutom kommer du att ha tillgång till ett av norra Europas största hydraul laboratorier, där du får möjlighet att se och testa dina egna konstruktioner.Huvudsakliga arbetsuppgifter: Bidra till forskning och innovation inom maskinteknik och relaterade områden. Samarbeta nära med produktionsteamet för att överbrygga gapet mellan teori och praktik. Leda och delta i projekt som förbättrar företagets produkter och tjänster Vem tror vi att du är? Du har en examen inom maskinteknik eller en jämförbar studieinriktning. Du är en kreativ person som tycker om att lösa tekniska problem. Struktur och planering är en del av din arbetsmetod. Du har starka kommunikationsfärdigheter och samarbetsförmåga. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är en karriärsdriven individ som är målinriktad och har förmågan till självledarskap. Du är en handlingskraftig och beslutsam individ som kan navigera mellan olika avdelningar och snabbt anpassa dig till nya miljöer. Ansökan Northern Skillär det personliga rekryteringsföretaget med norrländska som koncernspråk och är mer intresserade om vem du är - än hur duktig du är på skriva CV. Har du inte världens snyggaste CV så kan dualltid presentera dig genom fritext i ansökan,eller varför inteslå en signal? Vi hörs!

30 april 2024
Sista ansökan:
1 juli 2024
Säljare till HD

Harley-Davidson är inte bara ett varumärke, det är en livsstil. Vi söker nu dig som vill stärka oss som säljare på Harley-Davidson i en roll där högt affärsmannaskap, säljdriv och långsiktiga relationer genomsyrar din personlighet. För rätt person kan denna tjänst komma att utvecklas till en ledande position på Harley-Davidson Umeå och plats i ledningsgruppen för Northbikekoncernen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Försäljning och rådgivning avHarley-Davidson motorcyklar, tillbehör och delar Ansvara för attnyheter och kampanjer når befintliga och potentiella kunder Underhålla kundrelationergenom möte i butik, telefon och digitala kanaler Hantera inbyten, leverans, serviceärenden, annonsering, lager Se till att butiken alltid är representativ och möter kundens förväntan Vara beredd på att vara med på filmer/foton/aktiviteter kopplat till HD Vem tror vi att du är?Du är en rebell med hjärtat på rätt ställe, som uppnår resultat i allt du tar dig för.Har du ett "sky is the limit" tänk, älskar motorcyklar och vill ha ett jävligt roligt jobb där du varje dag får sälja äventyr och någons intresse. Ja då ska du söka. AnsökanDu kommer att få skriva några korta rader om dig själv när du klickar på "ansök". Vi har inget krav på CV då vi är mer intresserad om vem du är och hur du ser dig passa till tjänsten.

29 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Erfaren projektledare inom hälso- och sjukvård till Region Stockholm och...

Vi sökernu en erfaren projektledare att stötta i pågående implementering av nyajournalssystem. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Självständigt stödja implementeringen av journalsystem för regionerna Stockholm och Gotland. Strukturera och leda arbetet samt säkra framdrift i alla delar av projektet. Hantera kontaktytor med leverantörer och vårdpersonal. Vem tror vi att du är?Du besitter förmågan att vara lyhörd och anpassningsbar. Har en stark känsla för samspel mellan människa och teknik,och förstår vikten av att vårdens behov möts med tekniska lösningar. En strukturerad och kommunikativ inställning, van vid att presentera material och idéer på ett klart och övertygande sätt. Dessutom är du tekniskt kunnig, med en solid bakgrund i IT-relaterade projekt, särskilt inom hälso- och sjukvårdssektorn. En god förståelse för IT-systemens roll i vården är avgörande. Organisatorisk skicklighet är en kärnkompetens. I korthet är den ideala kandidaten en person som kombinerar teknisk kompetens med mänsklig insikt, och som kan navigera komplexiteten i projektledning med både förtroende och omsorg. Nödvändiga kunskaper: Ha förmåga och erfarenhet av att organisera och leda olika typer av projekt. Erfarenhet av att färdigställa protokoll och minnesanteckningar från olika möten. Erfarenhet av att leda IT-relaterade projekt inom hälso- och sjukvård, samt god förståelse för användningen av IT-system i vården. Besitta god teknisk kompetens och ha teknisk utbildning eller motsvarande. Besitta god förmåga att prioritera och säkerställa framdrift. Ha god förmåga att uttrycka sig på svenska Ha mycket god kunskap av att arbeta i Word, Excel och Power Point. Meriterande: Ha erfarenhet av projekt i hälso- och sjukvård inom Region Stockholm. Erfarenhet av integrationer och/eller systeminföranden av system för hälso- och sjukvård Om uppdraget:Det här är en projektanställning som sträcker sig mellan perioden 2024-06-01 till 2024-12-31 med goda möjligheter till förlängning.Under perioden så kommer du vara anställd som konsult hos oss på Northern Skill.Under rekryteringsprocessen så kommer du behöva uppvisa referensuppdrag samt tillsammans med oss gå igenom och fylla i en kompetensmatris för att säkerställa att du uppfyller dom kvalifikationer som efterfrågas. AnsökanNorthern Skillär det personliga rekryteringsföretaget med norrländska som koncernspråk och är mer intresserade om vem du är - än hur duktig du är på skriva CV. Har du inte världens snyggaste CV så kan dualltid presentera dig genom fritext i ansökan,eller varför inteslå en signal? Vi hörs!

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Besiktningsman elledningar och kringsystem

För vår kund söker vi en besiktningsmansom kan hjälpa tillmed rötskadebesiktning, luftlinjebesiktning, stationsbesiktning och jordtagsmätning av vår landsbygds nät. Skallkrav: Vana av besiktning av elledningar och kringsystemet (rötskadebesiktning, luftlinjebesiktning, stationsbesiktning, jordtagsmätning). Startdatum: Så snart som möjligt Slutdatum: Oktober 2024 Omfattning: Ska vara klart innan oktober 2024 och är flexibelt kring hur du vill lägga upp arbetet. ca 400 h Plats för genomförande: Arbetet utförs i Ljungskile AnsökanNorthern Skillär det personliga rekryteringsföretaget med norrländska som koncernspråk och är mer intresserade om vem du är - än hur duktig du är på skriva CV. Har du inte världens snyggaste CV så kan dualltid presentera dig genom fritext i ansökan,eller varför inteslå en signal? Vi hörs!

24 april 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Business Manager SpinChem

As Business Manager at SpinChem, you'll embark on a dynamic journey, working hand-in-hand with existing customers to strengthen relationships, while also pioneering new for growth and innovation. In this new role within the company, you'll be at the forefront of business opportunities, leveraging your strategic mindset and deep understanding of our industry to identify partnerships. Your keen eye for opportunity and your proactive approach will be instrumental in driving our company's expansion into new territories and sectors. But that's not all. You will also be tasked with ensuring that we exceed expectations in the delivery of our small-scale systems at all times together with the team. Your technical expertise and comprehensive knowledge of our products and services will empower you to provide tailored solutions that address the unique needs of each customer. Through close collaboration, you'll orchestrate seamless processes from start to finish, guaranteeing a superior experience for our customers at every step of the way. In essence, this role is about more than just business—it's about shaping the future of our company and the satisfaction of our customers. If you're ready to make an impact, drive innovation, and unlock new possibilities, then we invite you to join us as our Business Manager and be a catalyst for growth and success. What you will do Identify and Reach Out to Potential Customers: Utilize various channels including the company website, email campaigns, phone calls, digital meetings, networking events, and industry conferences to identify and engage potential customers. Nurture Existing Customer Relationships: Maintain regular communication with existing customers, providing support as needed, and ensuring satisfaction through proactive follow-ups and personalized assistance. Collaboration: Work closely with Emil, Pierre, Elena, and Erik to provide insights gathered from customer interactions, market trends, and competitor analysis. Collaborate effectively to ensure SpinChem remains competitive, innovative, and aligned with customer needs. Engagement Management: Cultivate and maintain strong relationships with suppliers and logistics partners. Provide exceptional service, address concerns or inquiries promptly, and follow up on customer feedback to ensure satisfaction and loyalty. Continuous Learning and Innovation: Stay updated on industry advancements, technological innovations, and market dynamics. Attend conferences, networking events, and workshops to broaden knowledge and contribute to ongoing innovation within the company. Strategy Development: Work closely with the team to develop and implement sales strategies, innovation initiatives, and market expansion plans. Contribute ideas and insights to drive continuous improvement and achieve company objectives Erik Löfgren and friends take on the challenges of the mountains - the key was teamworkWho do we think you areWe believe you'll excel at SpinChem if you bring a solid background in sales, business development, or account management. Your experience should demonstrate your ability to take ownership of projects from inception to completion, navigating the complexities both within and beyond traditional sales boundaries. Your track record should reflect a deep understanding of the factors that contribute to long-term success, both in fostering strong customer relationships and in collaborating effectively within a team environment. Emil Byström, our CEO, in the mountains - where digital meetings meet the wilderness of SwedenWhy should you work for SpinChem?Working at SpinChem offers various benefits. SpinChem is a pioneering technology company at the intersection of chemistry and technology, focused on sustainability and innovation. We provide regular professional development, career paths within the company, competitive base salary with performance-based bonuses, insurance packages, and a pension plan.Important for us is also to promote work-life balance with flexible work hours and the possibility of remote work. Furthermore, we foster a collaborative and supportive work environment where our employees are encouraged to continuously improve.Read more about us

23 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Design and Manufacturing Engineer SpinChem

We are currently seeking an enthusiastic Design and Manufacturing Engineer to join our dynamic team at SpinChem. Do you have a mechanical interest combined with a innovative personality? Then we think you should keep reading! Key Responsibilities:• Execute assembly and manufacturing tasks.• Utilize CAD software to review, test, buildand modify engineering designs.• Operate and maintain 3D printers to produce prototype parts and components.• Collaborate closely with the team at SpinChem and subcontractors.• Troubleshoot and resolve assembly-related and manufacturingissues. Erik Löfgren and friends take on the challenges of the mountains - the key was teamwork We believe you'll excel as our Design and Manufacturing Engineer if you have:• Technical knowledge of assembly tasks or a strong mechanical interest, preferably backed by relevant experience or education.• Familiarity with CAD software (e.g., SolidWorks, AutoCAD) and 3D printing technologies, with the ability to effectively leverage these tools in the assembly process.• Proven ability to thrive in a small team environment, demonstrating strong collaboration and communication skills.• Detail-oriented mindset with a commitment to delivering high-quality work and continuous improvement.• Ability to adapt quickly to changing priorities and work effectively in a fast-paced environment.• Passion for innovation and a desire to contribute to cutting-edge engineering. Emil Byström, our CEO, in the mountains - where digital meetings meet the wilderness of Sweden Why should you work for SpinChem?Working at SpinChem offers various benefits. SpinChem is a pioneering technology company at the intersection of chemistry and technology, focused on sustainability and innovation. We provide regular professional development, career paths within the company, competitive base salary with performance-based bonuses, insurance packages, and a pension plan.Important for us is also to promote work-life balance with flexible work hours and the possibility of remote work. Furthermore, we foster a collaborative and supportive work environment where our employees are encouraged to continuously improve.Read more about us 'University Spin-Off of the Year' award at Umeagalan 2024

23 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Key Account Manager till Nordtrafo

Vi skapar en helt ny roll inom företaget och söker nu dig som trivs i förändring, vill ta mycket ansvar och som vill vara med och bygga oss vidare.Varför jobba som KAM hos Nordtrafo?Vi är ett familjärt bolag med en 50-årig historia. Vår affär bygger på att vara en kompetent komponentleverantör mot tillverkningsindustrin där viskräddarsyr lösningar utifrån kundens behov. Idag jobbar vi i huvudsak inom Norden och Europa med våra strömtransformatorer och lösningar. Vi är kända för att alltid hitta lösningar och har en tydlig plan för sund tillväxt.Efterfrågan mot våra produkter är stor och potentialen enorm. Därför söker vi nu dig som vill forma framtiden med oss och verka nära vår VD i uppbyggnaden av en säljorganisation där du initialt kommer jobba brett inom försäljning och marknad som vår KAM. Arbetsuppgifter och ansvarsområden: Löpande Identifiera och skapa affärsmöjligheter. Presentera och vidareutveckla lösningar för våra befintliga och nya kunder Bidra i det strategiska arbetet Analysera marknadsbehov och affär Aktivt arbeta med försäljning och utöka marknadsandelarDin Profil: Passion för försäljning och utveckling, med ett stort eget driv. Erfarenhet av B2B försäljning och gärna internationella kontaktytor. Hanteraraffärsengelska i tal och skrift. Stark förmåga att bygga relationer Skicklig kommunikatör Körkort B samt möjlighet och vilja att resa i tjänsten.Vi försöker tänka miljömässigt och därför genomför vi större delen av möten genom kanaler som teams,telefon mm. Resor förekommer men inte i stor utsträckning. Placeringsort:Vi ligger i Nyland, Kramfors men i denna roll fungerar även andra norrländska orter.Att du ibland och under några dagar har möjlighet att arbeta på plats förutsätter vi. I denna rekrytering samarbetar Nordtrafo med Northern Skill. Vi är ett helägt norrländskt rekryteringsföretag med lång erfarenhet inom försäljning på samtliga roller och innehar en hög senioritet och förståelse. Du kan ansöka både gammaldags med CV/personligt brev eller med fritext, genom video eller ringa direkt till oss. Vi sätter större vikt i att förstå vem du är än hur duktig du är på att skriva ett CV. Tillsammans med våra kunder och människor växer vi Norrland!

12 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024