Lediga jobb i Ale

Sök totalt 96 lediga jobb i Ale

Inspirerande skolbibliotekarie sökes till Ale kommun!
Ale kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Är din stora passion att få elever att läsa? Vill du vara en del av en inspirerande och lärorik miljö? Har du ett starkt intresse för att stödja elever i deras lärande, informationssökning och kritiska tänkande? Då kan du vara den vi söker! Ale kommun söker en skolbibliotekarie som tillsammans med rektorer och personal i skolan, arbetar för att skolbiblioteket bidrar till ökad måluppfyllelse för våra elever i grund- och gymnasieskola. Verksamhetsområdet inom utbildningsförvaltningen i Ale kommun, där skolbibliotekarierna är anställda, startade upp hösten 2024 och har inriktningen social hållbarhet och barn- och elevhälsa. Verksamhetsområdet består av tvärgående områden såsom barn- och elevhälsa, flerspråkighet, studie- och yrkesvägledning, skolbibliotek, specialpedagogisk kompetens/särskild undervisningsgrupp och familjecentral. Arbetsuppgifter Som skolbibliotekarie har du ett viktigt pedagogiskt uppdrag som handlar om att stärka elevernas språkliga förmåga och kompetens inom informationssökning och värdering. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med en skolbibliotekskollega och ni är viktiga drivkrafter för läsfrämjande insatser. Arbetet innebär många kontakter med elever och personal på skolorna och som skolbibliotekarie arbetar du med att bygga relationer med elever, pedagogisk personal, elevhälsopersonal och bibliotekarierna på folkbiblioteken i kommunen. Kvalifikationer Vi söker dig med examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har tidigare erfarenhet av biblioteksarbete med elever och pedagogisk personal och du är väl införstådd med läsningens roll för språkutveckling och litteracitetens roll för skolframgång.  Du är väl förtrogen med olika genrer och texttyper för både yngre och äldre elever. Du brinner för arbetet med motivation till läsning oberoende av läsarens förmåga. I din roll stödjer du elever i behov av anpassad läsning genom att bland annat tillhandahålla anpassade och tillgängliga medier exempelvis tal- och ljudböcker, via det digitala biblioteket Legimus. En god digital kompetens behövs för att hantera skolans olika IT-system samt för att bedriva undervisning inom källkritik och nätetik. För att trivas i rollen som skolbibliotekarie hos oss behöver du vara både självgående och kunna ta egna initiativ, samtidigt som du tycker om att samarbeta med andra. Din pedagogiska förmåga är god och du är bekväm med att arbeta pedagogiskt inom ramen för bibliotekets verksamhet. B-körkort krävs. Vi erbjuder dig en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö i en verksamhet med engagerade kollegor. Då skolbibliotekarien tillhör ett nytt verksamhetsområde inom utbildningsförvaltningen och detta befinner sig i en nystartsfas, finns det stora möjligheter till att påverka riktning och fokusområden. Hos oss ingår du i ett nätverk med kommunens bibliotekarier, där du kan få både gemenskap och erfarenhetsutbyte.  Vi ser fram emot din ansökan! Övrigt Vid ett eventuellt erbjudande om anställning ska du kunna uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.  https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/   Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Idag
Sista ansökan:
30 juli 2025
Projektledare inriktning bygg till lokalförsörjningsenheten
Ale kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Vill du vara med och forma Ale kommuns framtid genom spännande och samhällsviktiga byggprojekt? Vi söker en engagerad och erfaren byggprojektledare som vill göra skillnad – på riktigt. Hos oss får du leda projekt från idé till verklighet och bidra till att våra invånare får tillgång till trygga, moderna och funktionella lokaler. Välkommen till Verksamhet Fastighet inom Serviceförvaltningen – här arbetar vi med hela livscykeln för kommunens lokaler, från planering till byggnation, förvaltning, drift och underhåll. Vi ansvarar för cirka 140 000 kvm lokalyta och våra "kunder" är Ale kommuns alla verksamheter – skolor, förskolor, vårdboenden och mycket mer. Vi är ett gäng på drygt 60 engagerade medarbetare, uppdelade i enheterna Drift och underhåll, park och anläggning samt Lokalförsörjning. Just nu är vi inne i en spännande utvecklingsresa med flera stora byggprojekt på gång – bland annat nytt kommunhus, särskilda boenden, skolor och förskolor. Du kommer vara placerad inom lokalförsörjningsenheten tillsamman med 7 andra medarbetare och som tillsammans eftersträvar en familjär och ”entreprenöriell” miljö.   Dina arbetsuppgifter Som byggprojektledare har du ett helhetsansvar för att planera, driva och följa upp byggprojekt – från första idé till färdig byggnad. Du kommer bland annat att: Självständigt leda ny- och ombyggnationer samt underhållsprojekt Leda och samordna projektgrupper med representanter från verksamheter, konsulter, entreprenörer och myndigheter Ansvara för projektens budget, tidplan och kvalitet Rapportera projektstatus och hantera risker löpande Göra avrop samt delta i upphandlingar enligt LOU Bidra till att utveckla våra arbetssätt, rutiner och processer Du blir en viktig del av enheten Lokalförsörjning, där vi arbetar tätt tillsammans över rollerna. Här finns både erfarenhet och kollegialt stöd – och vi tror på att dela kunskap och lösa saker gemensamt. Du samarbetar också nära med enheten för drift och underhåll men även park och anläggning. Vi driver både små och stora projekt – från förskolor och skolor till räddningsstationer och särskilda boenden. Hos oss får du möjlighet att arbeta med varierade entreprenadformer, ofta i samverkan. Som person förstår och tillämpar du affärsmässiga principer och har fokus på projektets tid, ekonomi och kvalitet. Har du dessutom flerårig erfarenhet av att ha arbetat som byggprojektledare, där du självständigt ansvarat för projekt i sin helhet, ser vi det som positivt. Lika viktigt som det formella är din personlighet. Vi tror att du är en person som agerar på eget initiativ, har driv och ett resultatfokus genom hela ditt arbete. Du är en lagspelare som trivs med att samarbeta med andra och är en viktig kugge i ett förtroendeskapande arbetsklimat. Att du kommunicerar klart, tydligt och strukturerat är en förutsättning för att vara framgångsrik i tjänsten. Eftersom du kommer att ha många olika projekt igång samtidigt krävs ett analytiskt, metodiskt och systematiskt arbetssätt. Det är ett plus om du har erfarenhet från tidiga skeden och politiskt styrda organisationer.   Kvalifikationer Du har: - 3 årig-eftergymnasial utbildning vid lärosäte inom bygg, el eller VVS eller likvärdig arbetslivserfarenhet som anses likvärdigt av arbetsgivaren. - Minst 2 års erfarenhet av byggprojektledning eller annat som anses likvärdigt av arbetsgivaren. - Erhåller byggnadstekniska kunskaper eller inom närliggande områden såsom el eller VVS Mycket god svenska i tal och skrift B-körkort är ett krav för tjänsten.   Övrigt Hos oss får du: - Ett positivt arbetsklimat med högt engagemang - Vara med och bygga samhällsservice som verkligen gör skillnad - En organisation med närhet till beslutsfattare och tillitsbaserad styrning - Möjligheten att påverka – både i dina projekt och i vår gemensamma utveckling Ale är en av regionens mest expansiva kommuner, och vi vill att du ska vara med och forma framtiden tillsammans med oss. Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att få lära känna dig och kanske välkomna dig till vårt engagerade gäng. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Enhetschef till familjestödsenheten
Ale kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Engagerad och empatisk chef till familjestödsenheten Om arbetsplatsen Välkommen till Familjestöd – en engagerad och erfaren arbetsgrupp som tillsammans gör skillnad för barn, unga och deras familjer. Här möts du av ett gott arbetsklimat, hög trivsel och en stark känsla av gemenskap. Vi är 17 medarbetare med olika kompetenser som tillsammans arbetar med hela kedjan – från tidiga, förebyggande insatser till intensiva och skräddarsydda stödåtgärder. Vårt uppdrag spänner över områden som föräldrastöd, våld i nära relationer, missbruk, kriminalitet och skolsociala utmaningar. Till stöd i vardagen finns en arbetsledare som hanterar den dagliga operativa arbetsledningen. Vi ansvarar för individ- och familjeomsorgens öppenvård till barn och unga i åldrarna 0–21 år och deras familjer – både biståndsbedömda insatser och serviceinsatser. Våra medarbetare är djupt engagerade i att utveckla verksamheten så att den möter invånarnas behov, i linje med den nya socialtjänstlagen. Vi driver även två familjecentraler samt MiniMaria-mottagning i samverkan med regionen. Enheten har även en väl etablerad skolsocial plattform, som nu är på väg att utvecklas vidare till skolsociala team. Tillsammans med barn- och familjeenheten arbetar vi för att barn och ungdomar ska kunna bo kvar i sina ursprungsfamiljer, och vid behov få kvalificerat stöd och behandling nära hemmet. Arbetsuppgifter Nu söker vi dig som vill vara med och leda vårt meningsfulla arbete vidare. Du har ett genuint intresse för människor och god empatisk förmåga. Du tror på kraften i samarbete och litar på dina medarbetares kompetens. Med ett närvarande, tydligt och modigt ledarskap skapar du trygghet och delaktighet, samtidigt som du bidrar till att forma morgondagens socialtjänst. Som enhetschef har du ett helhetsansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Du är en aktiv del av vår ledningsgrupp där vi tillsammans utvecklar individ- och familjeomsorgens arbete. Här arbetar vi gränsöverskridande för att skapa insatser med kvalitet och ett gott bemötande. Din roll är både strategisk och operativ, och du förväntas vara en drivande kraft i förändrings- och utvecklingsarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som är socionom eller har annan relevant akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har ledarerfarenhet inom verksamhetsområdet, och ditt engagemang för socialt arbete märks tydligt i ditt sätt att leda. Du har lätt för att samarbeta, både i det dagliga och på ett övergripande plan, och har förmågan att hålla fokus på kvalitet, resultat och hållbar resursanvändning. Du är trygg i rollen som chef, och har ett salutogent synsätt samt en tro på människors egen drivkraft. Du är van vid att arbeta evidensbaserat och enligt lagstiftning, riktlinjer och god praxis. Vidare kräver tjänsten att du har B-körkort, god digital kompetens och kan uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift. Meriterande är ledarskapsutbildning och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation, liksom erfarenhet av både myndighetsutövning och verkställighet. Övrigt Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. I Ale kommun är vi måna om våra medarbetares utveckling och erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling genom hela anställningstiden. Vår individ- och familjeomsorg har en egen kompetensutvecklingsplan som ger struktur och riktning för lärande och utveckling i vardagen. Som chef erbjuds du extern processhandledning en gång i månaden, flextidsavtal samt friskvårdsbidrag. Vid erbjudande om anställning krävs ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister. Det beställs kostnadsfritt via polisens webbplats, och vi rekommenderar att du gör detta i ett tidigt skede i processen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Rekryteringsprocessen innehåller arbetspsykologiska tester samt en ytterligare intervju. Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten för en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Jobba utan tidigare erfarenhet!
Key Solutions AB
Företagssäljare

Är du redo för nya utmaningar och vill utvecklas inom försäljning? Vi har nu öppnat upp fler kontorsplatser! Är du vår nästa talang? Om oss Vi är ett av Sveriges största konsultföretag med över 200 anställda. Sedan starten 2008 har vi arbetat med storkunder såsom Google, Telia, Netflix m.fl. - Årets byrå 2019 (Telia) - Årets bästa återförsäljare 2018 & 2019 (EON) - Årets innovativa partner 2020 & 2021 (Global Connect) - En av Sveriges Bästa Arbetsplatser (Great Place to Work) Vad erbjuder vi ? Fast månadslön + marknadens bästa bonusar Goda chanser att klättra inom företaget Kontor i världsklass (kika på vår Instagram) Konferensresor till t.ex. Barcelona, Miami och Sydafrika Tjänstebil och andra förmåner Hjälp med att ta körkort Vi avsätter minst en timme om dagen för din personliga utveckling Vi ser gärna att du som söker är... - En sann glädjespridare och har god social kompetens - Tävlingsinriktad och älskar att utvecklas - Pratar och skriver obehindrat på svenska - Har körkort (ej ett krav men det är meriterande) Inga tidigare erfarenheter krävs. Vi hjälper dig med personlig utveckling och att växa inom din karriär! Låter detta intressant?Ansök via vår webbplats eller skicka ett kortfattat mejl till [email protected] Vi arbetar i en ung miljö med glada och ambitiösa medarbetare, korta beslutsvägar och riktigt högt i tak. Företaget består av intelligenta och drivna människor som sprider positiv energi omkring sig. Vi arbetar hårt samtidigt som vi har mycket roligt på jobbet!

Igår
Sista ansökan:
2 juli 2025
Arbetsledare Klockarevägens och Danska vägens servicebostäder, vikariat
Ale kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Vi söker nu en arbetsledare till ett vikariat vid Klockarevägens och Danska vägens servicebostäder i Ale kommun. Här bor personer med beslut enligt LSS, och vårt arbete vilar på en värdegrund som genomsyras av respekt för varje individs självbestämmande, integritet och rätt till ett meningsfullt liv. På enheten arbetar vi med tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande och alternativ kompletterande kommunikation (AKK), för att stärka den enskildes delaktighet och självständighet i vardagen. Vi har ett gemensamt fokus på utveckling och kvalitet, där du som arbetsledare får en aktiv roll i att bidra till verksamhetens förbättring och långsiktiga hållbarhet. Vikariatet avser en inledande period på sex månader, med möjlighet till förlängning upp till två år. Arbetsuppgifter Som arbetsledare inom verksamhetsområdet funktionsstöd har du en nyckelroll i det dagliga arbetet. Du arbetar nära enhetschef och ingår i ett etablerat nätverk av arbetsledare där du får möjlighet att dela erfarenheter, inhämta inspiration och utveckla ditt ledarskap tillsammans med kollegor. En viktig del av tjänsten är att hantera schemaläggning och bemanningsfrågor, inklusive planering av semester och ledigheter. Du tar emot och följer upp korttidsfrånvaro och tillsätter vikarier eller omfördela ordinarie personal vid behov. Du arbetar också i vårt personaladministrativa system för mottagande och kontroll av korttidsfrånvaro samt tillstyrka poster.  Du har en stödjande roll gentemot enhetschef i både administrativa och strategiska frågor. Det kan innebära att upprätta eller revidera rutiner enligt gällande lagstiftning, göra inköp enligt ramavtal, samordna utbildningsdagar eller delta i möten och resursplanering. Du bidrar även till en god arbetsmiljö och medverkar i det systematiska arbetsmiljöarbetet. Utöver detta ansvarar du för introduktion av nyanställda och vikarier samt är delaktig i rekryteringsprocesser vid behov. I vissa situationer kan du också behöva täcka upp för andra arbetsledare eller arbeta direkt i brukarnära verksamhet, detta sker i samråd med chef. Tjänsten innebär ett varierat och utvecklande arbete där du får vara med och driva verksamheten framåt – med fokus på kvalitet, effektivitet och hållbarhet. Kvalifikationer Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis pedagogik, socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  Du har god administrativ förmåga, är trygg i att arbeta i digitala system och har kunskap om lagstiftning såsom LSS, SoL och HSL. För tjänsten krävs mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som gruppchef, samordnare eller i annan liknande funktion. Du har erfarenhet av arbete inom LSS samt vana av att leda personal, schemalägga och hantera bemanning. Även kompetens inom administration, motiverande samtal (MI), konflikthantering eller andra relevanta områden ses som ett plus.  Vi söker dig som är trygg i dig själv, har ett professionellt förhållningssätt och ett stort engagemang för målgruppen. Du har lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och arbetar strukturerat. Du ser helheter, tar ansvar och har en pedagogisk och lösningsfokuserad inställning i ditt arbete. Personlig lämplighet ses som en viktig faktor.  Låter detta spännande? Är du den vi söker till vårt team? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Övrigt Eftersom verksamheterna riktar sig mot just vår målgrupp krävs att du har ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/   I samband med rekrytering utförs språktest. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Arbetet är dagtid och förlagt till verksamheten, i direkt närhet till aktuella personalgrupper Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Igår
Sista ansökan:
21 juli 2025
Vi söker en sjuksköterska till vårt team på Alepraktiken!
Praktikertjänst AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du bli en del av vårt team där arbetsglädje, samarbete och hög vårdkvalitet står i centrum? Då kan Alepraktiken vara rätt plats för dig! Vi är en välbemannad vårdcentral med omkring 9800 listade patienter, och vår vision är att erbjuda en hållbar arbetsmiljö där både medarbetare och patienter känner sig trygga och sedda. Hos oss är teamkänsla och trivsel viktigt. Vi värnar om ett öppet klimat där allas insatser är betydelsefulla, och där vi tillsammans skapar en arbetsplats vi är stolta över. Vad vi erbjuder Alepraktiken har ett brett vårdutbud med alla mottagningar du förväntar dig på en vårdcentral: BVC, äldremottagning, samtalsmottagning, diabetes- och astma/KOL-mottagning. Vi har som tilläggsuppdrag en enhet för Ungas psykiska hälsa, Älvan samt en även en familjecentral kopplad till oss. Som sjuksköterska hos oss blir du en viktig del av vårt team med nio sjuksköterskor och två undersköterskor. Arbetet är varierat och du roterar mellan sköterskemottagning, telefonrådgivning, arbete i vår digitala app Mitt PTJ samt bedömning av akuta patienter. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad sjuksköterska och har ett genuint intresse för att arbeta med människor i alla åldrar. För att trivas hos oss tror vi att du är flexibel, ansvarstagande, positiv och trygg i att fatta egna beslut. Tidigare arbete i primärvården är meriterande. Anställning Tjänsten är en visstidsanställning från 18 augusti till 31 december. Vi ser gärna att du vill arbeta heltid, men är öppna för att anpassa omfattningen efter dina behov. Ansökan Sista ansökningsdag är 31 juli 2025, men vi intervjuar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten så snart vi hittar rätt person. Vänta därför inte – skicka in din ansökan redan idag! Varmt välkommen till Alepraktiken – vi ser fram emot att lära känna dig!   Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Almia söker sjuksköterska till psykiatri
Almia AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Leg. Sjuksköterska med erfarenhet från Psykiatri. Finner du tjänsten som Leg. Sjuksköterska till Ale intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Almia söker röntgensjuksköterska till radiologen
Almia AB
Röntgensjuksköterskor

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som röntgensjuksköterska hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom bilddiagnostik. Du kommer att utföra röntgenundersökningar, hantera avancerad utrustning och samarbeta med radiologer. Arbetsmiljön är omväxlande och skiftar beroende på kund och avdelning. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan växa med Almia. Finner du tjänsten som Röntgensjuksköterska till Ale intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Erfaren prototyptillverkare inom CNC fräsning

Nu söker vi en driven självgående CNC fräsare! Söker du nya utmaningar i arbetslivet? Vi erbjuder ett varierande arbete med stor utvecklingspotential inom fräsning för den drivna personen. I rollen som CNC fräsare hos oss kommer du arbeta i moderna maskiner med små/medelstora serier samt prototyper enligt ritning. Du kommer tillverka en blandning mellan lätta och svåra detaljer i olika material. Mestadels aluminium. Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom skärande bearbetning och arbetslivserfarenhet med goda kunskaper inom fräsning i styrda maskiner. Kunskap och vana av programmering i något CAM system är ett krav. Merit är om du har goda kunskaper i Mastercam, då det är den programvaran vi använder här hos oss. Som person är du driven, flexibel och social. Du ska ha lätt för att samarbeta och kommunicera. "Rätt kvalité i rätt tid" är våra ledord så vi förväntar oss att du har en bra känsla för kvalité och har lätt för att växla tempo i arbetet när det behövs. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet har gått ut. VI ser fram emot din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Elevassistent anpassad grundskola, vikariat
Ale kommun
Elevassistenter m.fl.

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Hos oss på anpassad grundskola går det cirka 60 elever i årskurs 1-9. Vi har elever som läser både enligt ämnen och ämnesområde. På anpassad grundskola arbetar flera yrkesgrupper som elevassistent/fritidspersonal, speciallärare och specialpedagoger. Tillsammans arbetar vi för att elevernas hela skoldag ska vara trygg med fokus på kunskapsuppdraget. Arbetsuppgifter Vi söker dig med ett stort intresse för människor och förmåga att skapa goda relationer. Som elevassistent inom anpassad grundskola arbetar du, under skoltid och fritidstid, utifrån varje elevs individuella utveckling och förutsättningar. Eleverna har ett stort omvårdnadsbehov och behöver stöd i olika situationer under hela den samlade skoldagen. Du genomför och utvecklar elevernas undervisning tillsammans med arbetslaget och du ansvarar tillsammans med kollegor för planeringen och arbetet på fritidshemmet.  Arbetet är fysiskt ansträngande och innehåller inslag av omvårdnad. Som personal på anpassad grundskola förväntas du vara ute dagligen, kunna vara med på aktiviteter såsom skogspromenader, golvlekar samt simma och bada i badhus. Du är delaktig i elevens ADL och behöver kunna exempelvis använda liftar, olika fysiska hjälpmedel och sondmatning.  Kvalifikationer Vi ser att du har vana av arbete med elever med behov av AKK, alternativt kompletterande kommunikation, samt har en förmåga att tolka sociala interaktioner och signaler hos eleverna. Vidare ser vi att du är en vuxen förebild, samt är trygg och tillitsskapande med ett professionellt och lågaffektivt förhållningssätt.  Du har avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot barn och fritid eller vård och omsorg, eller annan vad arbetsgivaren bedömer vara likvärdig utbildning eller erfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med TAKK. Vi ser det som meriterande om du har gått elevassistentutbildning och du bör ha erfarenhet av arbete med personer med intellektuella och fysiska funktionsnedsättningar. Du har ett stort intresse för människor och förmåga att skapa goda relationer. Du är flexibel, lösningsinriktad och lyhörd för elevernas individuella förutsättningar. Det krävs att du är lugn och pedagogisk med stort tålamod och med förmåga att skapa trygghet för varje elev. Du behöver ha en tydlighet i ditt agerande. Meriterande är erfarenhet av arbete på fritidshem. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Vi söker personer som kan vara flexibla och arbeta som timvikarier, både när det är inringning på morgonen men även planerat vikariat. Övrigt Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025