Vi söker nu personal till en man i 50 års åldern som bor i Alingsås ! Om du har tidigare erfarenhet att arbeta som personlig assistent är det meriterande men inget krav för att söka tjänsten. Det är viktigt att du är ärlig, tycker om att arbeta och har förmåga att skapa en positiv atmosfär omkring dig och har glimten i ögat. Du har som uppgift att hjälpa en medmänniska att leva ett så bra liv som möjligt genom att vara hans förlängda arm. Han behöver hjälp med allt i sitt vardagliga liv, så som förflyttningar, aktiviteter, hygien, hushållssysslor som till exempel matlagning, städ och tvätt samt andra förekommande uppgifter i och utanför hemmet. Du arbetar arbetspass som är förlagda på dygnspass , men även med dubbelassistans vissa dagar och tider . Det är viktigt att du har lag känsla och kan tänka dig att vara flexibel då du ibland behöver ställa upp för dina kollegor vid oplanerad eller planerad frånvaro. Rekrytering av tjänsten kommer att ske löpande så är detta ett jobb som känns intressant för dig är det bara att inkomma med en ansökan. Tillträde: från 1 Maj För att få en anställning hos oss behöver du ha ett BankID och att du godkänner att du använder ditt BankID i tjänsten. Som personlig assistent hos oss får du: - God arbetsmiljö - Friskvårdsbidrag. -Kollektivavtal - Kompetensutveckling Välkommen med din ansökan!
Är du serviceinriktad, glad och trivs i ett högt tempo? Vi letar efter en servitör/servitris som vill bli en del av vårt team! Dina arbetsuppgifter inkluderar att ta beställningar, servera mat och dryck samt ge våra gäster en fantastisk upplevelse. Erfarenhet är meriterande, men det viktigaste är din inställning och vilja att lära. Låter det som något för dig? Skicka din ansökan till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi på Norlandia Förskolor söker dig som vill jobba som förskollärare på vår förskola Kristallen i alingsås. Genom våra koncept satsar vi på bra mat, hälsa och hållbarhet där vår målsättning är att skapa nya upptäckter - varje dag. Vill du bli en del av vårt team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som förskollärare på Norlandia Förskolor Kristallen i Alingsås. Hos oss får du möjligheten att följa med i samhällets utveckling kring förskola och skola. En god värdegrund innebär att ge barnen en inre kompass som de kan lita på och stärka dem genom livet. Vi anser att vi på förskolan har möjlighet att lägga grunden för barnen vidare i livet. På Norlandia riktar vi blicken mot att bidra till en hållbar värld. Du som förskollärare är drivande i att jobba med hållbarhetsfrågor via våra koncept som är en del av läroplanen. För oss är daglig fysisk rörelse ett måste både för barnen men också för dig som vuxen där du aktivt tar del av och driver Norlandiaskuttet tillsammans med dina kollegor. Måltidspedagogik, ekologisk och kravmärkt mat är en självklarhet hos oss. Du har ett gott förhållningssätt till barn, föräldrar och kollegor som präglas av tron på att alla vill och kan. Vi vill vara en lärande organisation där du som förskollärare förväntas leda och lära dina kollegor. Vi sätter stor vikt vid din samarbetsförmåga samt att du tar ansvar för att skapa en god arbetsmiljö genom en positiv inställning och energirik arbetsglädje. Läs mer om våra koncept här. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad i barns liv. Vi ser gärna att du har lätt att samarbeta med andra samt har en förmåga att vara flexibel och lyhörd för att anpassa efter barnens behov. Kvalifikationer: Utbildad förskollärare med förskollärarlegitimation Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Du är väl förtrogen med läroplanens mål utifrån undervisning och lärande. Du har erfarenhet av att arbeta och leda det systematiska kvalitetsarbetet på gruppnivå. Du har goda kunskaper i Office365 Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom förskoleverksamhet Om förskolan Kristallen Norlandia Förskolor Kristallen ligger i Stadsskogens centrum i västra Alingsås. Vi har nära till busshållplats och är lätt att både cykla och köra bil till. Förskolan startade 2017 i nybyggt hus med närhet till både skog och lekplats. Barnen som går på vår förskola bor främst i området Stadsskogen. Förskolan har en kapacitet för drygt 118 barn och ett dedikerat team bestående av ca 20 medarbetare, inklusive kockar och köksbiträden. Varje förskola har sin unika karaktär, och som rektor har du möjlighet att vidareutveckla deras styrkor samtidigt som du arbetar för likvärdighet och samsyn i hela verksamheten. Vad erbjuder vi dig? Hos oss på Norlandia förskolor erbjuder vi dig kompetensutveckling varje termin utifrån förskolans prioriterade mål och satsningar. Du får ta del av våra unika koncept, kompetensutvecklingsdagar på förskolan, centrala insatser samt genom utbud i vår digitala lärplattform. Övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Omfattning: 100% Arbetstider: ~6.30-17.00 Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-05-15 Vill du veta mer om Norlandia Förskolor? Besök vår hemsida här. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder. Vår snabba utveckling är ett resultat av investeringar såväl som kunniga och engagerade medarbetare som tillsammans skapar resultat. Vi anser det roligt att arbeta med fastigheter, att alltid vara i farten och dessutom leverera hög service! Tycker du som oss? Till Alingsås söker vi nu fastighetsskötare som vill hjälpa oss ta hand om våra fina bostadsfastigheter. Vad kan vi erbjuda dig? Arbetet som fastighetsskötare är självständigt och i nära samarbete med förvaltare, drifttekniker och flera andra kollegor så skapar vi de absolut bästa förutsättningarna för våra hyresgäster. Du ansvarar för att planera och lägga upp ditt arbete samt för att hålla kontakt med hyresgäster och entreprenörer. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta underhåll och förebyggande arbete i och runt våra fastigheter i form av ronderingar, mottagande och utförande av felanmälan samt återkoppling till kund. Vad kan du erbjuda oss? För att trivas hos oss är det viktigt att du gillar att jobba med människor och att du sätter ett värde i hög service. Hur du har lärt dig ta hand om fastigheter är egentligen inte avgörande. Kanske har du studerat, kanske har du rustat själv hemma eller rent av byggt något? Det viktigaste för oss är att du är nyfiken och vill lära dig mer! Vissa delar av ditt arbete sker digitalt så det krävs viss datorvana/användning av iPhone. Du behöver även kunna behärska det svenska språket i tal och skrift, inneha B-körkort samt ha god fysik då tjänsten innebär ett aktivt arbete. Det är meriterande om du har kunskap inom elektriska installationer, VVS-tekniska anläggningar, ventilation samt styr- och reglerteknik. Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt kontor i Alingsås, arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på [email protected]. Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!
Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Jag är en glad och positiv norrländska, 70 plus och bosatt på landet i Sollebrunn med min make. Några av mina intressen är färg, form, design, sport, film och hundar. Jag drabbades tidigt i livet av polio och lever idag med dess följdsjukdomar. Jag är beroende av respirator dygnet runt då jag inte har någon egen andning. Omfattning Arbetspassen är 12 timmar och tiderna är 08–20 och 20–08 vaken natt. Tjänsten innefattar både vardag och helg. Vi söker nu någon som vill jobba dagtid 08-20. Viss del av semestern tillbringar vi på kusten och under veckorna 26–31 behöver du kunna arbeta därifrån. Du behöver också kunna vara tillgänglig i god tid före v.26 för att genomföra din upplärning hemma hos mig, inför sommarens arbete i Grundsund. Till hösten finns det möjlighet att fortsätta som timvikarie för inhopp vid ordinarie personals frånvaro såsom sjukdom och semester och då i mitt ordinarie hem utanför Sollebrunn. Vem är du som söker? Du som söker är kvinna gärna med lite erfarenhet av livet, du ska vara självgående och ha lätt för att ta egna initiativ då du jobbar ensam. Viss dubbelassistans finns och används vid läkarbesök mm. Du ska även vara lyhörd, trygg och stabil. Rök- och snus-fri under arbetstiderna. Körkort och egen bil krävs då det inte finns passande kommunikation. Då upplärning sker på plats behövs ingen erfarenhet inom yrket, men det är meriterande. Då arbetet innebär integritetsnära arbetsuppgifter söker jag enbart kvinnliga assistenter. Språkkunskaper: Svenska Körkort: Körkort och bil krävs då kollektivtrafik är begränsad i området. Ansök omgående då rekrytering sker fortlöpande. Tillträde efter överenskommelse. Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Är du en serviceinriktad och tekniskt kunnig person som trivs med att lösa problem och hjälpa användare? Varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker en lösningsfokuserade first line tekniker för ett konsultuppdrag i Alingsås. Uppdraget, som omfattar heltid (100%) startar den 1 april 2025 och sträcker sig fram till den 31 mars 2026. Innan uppdragets start behövs intyg från belastningsregistret. Dina arbetsuppgifter Arbetet består i grunden av helpdeskarbete i first line som innebär att man per telefon, besök eller via vårt ärendehanteringssystem supporterar kundens användare i beställningar, frågor och felanmälningar kring IT-utrustning och IT-system. Även installationer och felsökning på plats och leveranser av IT-utrustning kan komma att förekomma i uppdraget. Följande är exempel på de arbetsområden för IT-service: Teknisk support: Erbjuda support för olika enheter och system, inklusive PC (Windows 10 och 11), Mac, Chromebook, Android- och iOS-enheter (iPhone, iPad). Felsökning och installationer: Utföra felsökning och installationer av IT-utrustning och programvara både på plats och via fjärråtkomst. Support för kontorsutrustning: Ge användarstöd för skrivare, kopiatorer och projektorer. Support för användarsystem: Hantera och ge support för ärendehanteringssystem och MDM-system (Mobile Device Management). Användarstöd för e-post och katalogtjänster: Ge support för Outlook, användarstöd för katalogtjänster som eDirectory och Active Directory (AD). Patchning av nätverksuttag: Säkerställa att nätverksuttag och andra IT-relaterade komponenter är korrekt patchade och fungerar som de ska. Användning av SCCM och MDT: Arbeta med SCCM och MDT för att hantera installationer och deployment av operativsystem och programvara. Dina kvalifikationer I denna roll behöver du ha god social kompetens och en positiv attityd. Du behöver även vara ordningsam, tekniskt intresserad samt kunna arbeta självständigt. Utöver detta behöver du uppfylla följande krav: Ha grundläggande IT-utbildning eller arbetslivserfarenhet inom IT Inte finnas i belastningsregistret Ha B-körkort Prata flytande svenska, såväl tal som skrift Kunskaper i MS Office Ha god datorvana Meriterande Erfarenhet av helpdesk arbete i first-line Erfarenhet av ärendehanteringssystem God kunskap mellan olika hård och mjukvarusystem Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i Word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 13/3. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärden, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 175 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ediths produktion är idag en komplett färdigmatsleverantör som levererar ca 1500 portioner mat, varje dag. All mat görs från grunden i köket i Alingsås och idag kan du äta Ediths goda mat i stora delar av Sverige. Vi söker nu en Kock som vill vara med på vår resa.
Gör skillnad i sommar – Bli personlig assistent hos Primacura! Vill du ha ett meningsfullt och givande sommarjobb där du gör skillnad i någon annans vardag? Hos oss på Primacura Personlig Assistans får du chansen att arbeta nära människor, skapa starka relationer och bidra till en trygg och självständig tillvaro för våra kunder. Inför sommaren söker vi engagerade och ansvarsfulla sommarvikarier som vill vara en del av vårt team! Vad innebär det att arbeta som personlig assistent? Att vara personlig assistent handlar om att hjälpa en annan människa i deras vardag. Arbetsuppgifterna varierar beroende på kundens behov och kan inkludera: ✔ Hjälp med personlig hygien och påklädning ✔ Matlagning och hushållssysslor ✔ Förflyttningar och ledsagning ✔ Sociala aktiviteter och fritidssysslor ✔ Kommunikation och annat som underlättar vardagen Det viktigaste är din personliga förmåga att skapa en trygg och positiv miljö för den du assisterar. Arbetet kräver lyhördhet, ansvarstagande och förmågan att anpassa sig efter kundens behov och önskemål. Vem söker vi? Vi söker dig som: ✅ Har ett stort hjärta och ett genuint intresse för att hjälpa andra ✅ Är pålitlig, flexibel och ansvarsfull ✅ Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, för att minimera missförstånd och för att kunna hantera viktiga instruktioner ✅ Har god samarbetsförmåga och förståelse för vikten av personkemi ✅ Är beredd att arbeta varierande arbetstider – dag, kväll, natt eller dygn Erfarenhet eller utbildning inom vård och omsorg är meriterande men inget krav. Det viktigaste är din vilja att lära och engagera dig i kundens vardag. Vad erbjuder vi? 💚 Meningsfullt arbete – gör skillnad i någon annans liv varje dag 💚 Individanpassad inskolning – du introduceras i arbetet av ordinarie personal 💚 Konkurrenskraftig lön - individuell lönesättning 💚En trygg arbetsgivare – vi har kollektivavtal och är anslutna till Vårdföretagarna och Almega Så här ansöker du Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag! 📩 Mejla till: [email protected] och märk mejlet med den ort du söker arbete på Din ansökan ska innehålla: ✔ Ett uppdaterat CV ✔ Ett personligt brev där du berättar om dig själv, din livssituation och var du bor (för att vi ska kunna matcha dig till rätt kund) Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan snarast! Om du är tillgänglig redan nu, kan vi eventuellt erbjuda arbete som timvikarie omgående. Om Primacura Primacura Personlig Assistans är ett etablerat assistansbolag med verksamhet inom LSS, personlig assistans och daglig verksamhet. Vi grundades 2007 och har vårt kontor i Borås. Vår verksamhet bygger på närhet, trygghet och personlig service – vi arbetar för att skapa en tillitsfull och inkluderande miljö för våra kunder och anställda. De flesta av våra kunder finns i Sjuhärad, Västra Götaland och Halland. Mer information om oss hittar du på vår hemsida: www.primacura.se Bli en del av Primacura i sommar – vi ser fram emot din ansökan!
Våra Assistansanvändare runt om i hela Sverige söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Vill du hjälpa kunder till lönsamma investeringar och samtidigt kunna tjäna riktigt bra med pengar? Är du en driven och målinriktad vinnarskalle som älskar kundmöten? Ja, då har vi en plats för dig! Vi erbjuder våra kunder ved- och pelletskaminer av högsta kvalitet. Produkterna har en stor efterfrågan och ligger helt rätt i tiden. Vi hjälper kunden genom hela processen, från första möte med någon av våra duktiga säljare, till färdig installation. Vi utbildar alla våra säljare och har lång samlad erfarenhet av direktförsäljning så det enda du behöver ha är ett starkt driv och riktig vilja att lyckas i rollen. Våra säljare säljer i sitt närområde och ansvarar själva för att söka upp sina kunder genom att besöka privatpersoner i deras hem. Vi erbjuder - Grundutbildning och vidareutbildningar samt löpande coachning - Garantilön + provision - Möjlighet till ren provisionslön - Heltid med möjlighet att förlägga arbetstiden efter dina förutsättningar - Att få utvecklas inom företaget Dina kvalifikationer - Körkort är ett krav - Du trivs i ett högt tempo - Gillar att arbeta självständigt - Social och utåtriktad - Lösningsorienterad - Behärskar svenska flytande i tal och skrift - Grundläggande datorkunskaper (Email, Internet, appar) Välkommen in i värmen och häng med på en spännande och rolig resa tillsammans med oss på Kaminvärme Sverige AB.
Välj ett jobb för att visa detaljer