Alfing söker HR med övergripande ansvar

Alfing i Älmhult AB söker en engagerad och erfaren HR-ansvarig med ett stort intresse för att utveckla och leda vår personalfunktion. Som HR-ansvarig spelar du en avgörande roll i att forma och utveckla våra HR-processer och -strategier samt arbetar aktivt med att stötta cheferna i HR-relaterade frågor. Låter det spännande? Då vill vi gärna att du ansöker redan i dag! Alfing är ett företag där affärsidén är konstruktion, tillverkning och försäljning av produkter i främst plåt och rör inklusive ytbehandling och montering. Våra kunder representerar ett stort antal branscher som t.ex. automation, inredning, logistik, möbler, ventilation och vård. Utöver det tillverkar och säljer Alfing även skogsmaskiner under varumärket Terri och som ett tredje ben förses idrottsanläggningar, universitet och skolor med fasta sittplatser under varumärket Alfing Seating. Sammantaget skapar denna kundbredd en stabilitet i verksamheten. Alfing är privatägt och omsätter i dagsläget ca 370 mkr på årsbasis. Vi växer kraftigt och har i dagsläget cirka 170 anställda och ett tiotal chefer.  I rollen som HR-ansvarig arbetar du självständigt och har helhetsansvar för att driva och utveckla HR-arbetet på Alfing. Vi är en grupp som arbetar tätt tillsammans och lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen tror vi att du är självständig, orädd och snabbt kan sätta dig in i arbetet och förstå vad som behöver göras. Du är duktig på att skapa relationer och inger förtroende. Vidare har du god planeringsförmåga på såväl kort som lång sikt och trivs i en roll där du både får arbeta med förvaltning av befintliga processer samt driva utvecklingsprojekt. Som HR-ansvarig kommer du att stödja cheferna och driva gemensamma personalfrågor samt effektivisera processerna inom HR i samarbete med företagets ledning. Du kommer även att arbeta i nära samarbete med vår produktionschef och med vår löneadministratör. Exempel på arbetsuppgifter är att: Underhålla och uppdatera personalrelaterade styrdokument som policys, riktlinjer och rutiner. Samordna arbetet vid rekrytering, introduktion av nyanställda och avslut av anställning. Arbeta med frågor gällande arbetsmiljö, rehabilitering och företagshälsovård. Agera arbetsrättsligt stöd till cheferna och delta i förhandling med fackliga organisationer. Samordna arbetet vid lönerevision, lönesamtal, medarbetarsamtal och medarbetarundersökning. Vara systemförvaltare i HR-systemet Kontek och löpande utveckla systemet och processerna. Arbeta med intern och extern kommunikation inom HR-området i samarbete med ledningen till exempel på sociala medier. Vi söker dig som har: Relevant erfarenhet och/eller utbildning som personalvetare. Bred erfarenhet av HR-arbete, exempelvis som HR-ansvarig, HR-generalist eller HR Business Partner, helst från tillverkningsindustri. Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av hållbarhetsarbete (CSRD – Corporate Sustainability Reporting Directive) och dataskyddsförordningen (GDPR – General Data Protection Regulation). Alfing erbjuder dig en arbetsplats att vara stolt över, som gör en verklig insats för våra kunder varje dag. Vi har fokus på hållbara lösningar och miljömedvetenhet och arbetar aktivt i olika samarbetsprojekt för att utveckla teknik och miljö. På Alfing har vi ett ledarskap där vi tror på frihet under ansvar. Vi vill att våra anställda ska ha balans i livet och erbjuder därför flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag. Alfing har valt att samarbeta med TopWork i denna rekrytering. Det innebär att frågor om tjänsten besvaras av ansvariga rekryterare, Peter Hogla och Linnéa Furudahl. Vi har valt att ha en löpande urvalsprocess, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Lämna därför gärna in din ansökan redan i dag.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Account Manager Spare Parts till ELME Spreader

Bli vår nästa Account Manager för reservdelar hos ELME Spreader AB – Där Innovation Möter Framtid!Vill du vara en del av en global ledare inom tillverkning av lyftutrustning för containerhantering? ELME Spreader AB har varit en pionjär sedan 1974 och fortsätter att leverera högpresterande lösningar till våra kunder över hela världen. Med vår starka tillväxt söker vi nu en passionerad individ för rollen som Account Manager för reservdelar. Vilka är ELME Spreader AB? Med huvudkontor i Älmhult och en årlig omsättning på över 700 MSEK, är ELME Spreader AB en ledande aktör inom sitt område, där över 90 % av vår produktion exporteras globalt. Vi är ett team av 250 dedikerade medarbetare som drivs av innovation och strävar efter att ständigt ligga i framkant. För att lära dig mer om oss och våra produkter, besök vår hemsida: www.elme.com Övergripande om rollen som Account Manager Spare Parts Din främsta uppgift är att ansvara för försäljning och kommersiell support av reservdelar gentemot kundföretagen/marknaden. I detta ligger att säkerställa en god kunskap kring marknadens rörelser, kundföretagets strategier och att identifiera försäljningsmöjligheter samt produktbehov. Du arbetar i tätt samarbete med eftermarknadsansvarig, kvalitetsansvarig och våra orderadministratörer. Tillsammans säkrar ni upp, att våra slutanvändare får rätt reservdel till rätt pris och i rätt tid! Du har också många kontakter med vår teknikavdelning. Tjänsten har inget personalansvar, men en streckad linje till dina kollegor som arbetar med reservdelar i Älmhult och vid våra dotterbolag, vilkas arbetsuppgifter ligger under ditt ansvar. Du tillhör Marknadsavdelningen och rapporterar till Marknadschefen, Jens Petersson. Vad du kan förvänta dig: Ett dynamiskt arbetsklimat där du har möjlighet att utveckla och stärka vår reservdelsaffär. En roll där du kontinuerligt utvecklar kundrelationer och identifierar nya affärsmöjligheter. Möjligheten att vara en del av internationella mässor och evenemang för att visa upp våra produkter och knyta nya kontakter. En nära samarbetsmiljö där din input och idéer välkomnas och tas på stort allvar. Flextid, friskvårdsbidrag Litet mer på detaljnivå Arbetet med att utveckla vår reservdelsaffär bygger på delarna: Utveckla affären, utveckla kundkontakter, utveckla interna samarbetet och utveckla reservdelssortimentet. Det gör du bland annat genom; prissättningsstrategi, reservdelsbudget, att ta fram och analysera försäljningsstatistik, göra trendanalys, identifiera försäljningsmöjligheter/produktbehov inom reservdelssegmentet och ta fram förslag på nya reservdelsprodukter. Du bygger upp nya kontaktvägar och vårdar befintliga inom kundföretagens eftermarknadsorganisationer. Du identifierar förbättringsmöjligheter vad beträffar arbetet med order, reservdelshantering samt försörjning gentemot kundföretagen/marknaden. Du är lyhörd för vad marknaden efterfrågar vad gäller produkter, tillgänglighet och leveranstid.Viss orderhantering ingår samt att offerera så kallade special orders. Du behöver även vara back up inom orderhantering. Förväntade kunskaper och kompetenser för tjänsten Dina Kvalifikationer: Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. En stark teknisk förståelse och kommersiell erfarenhet är avgörande för denna roll. Erfarenhet av eftermarknadsaffärer och kunskap i affärsdatasystem, såsom monitor, är meriterande, såsom erfarenhet av digitala kundportaler. Utbildningsnivå Relevant utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och erfarenheter. Personliga egenskaper som är nödvändiga för att kunna göra ett bra jobb: Högt kundfokus. Serviceminded, kritiskt tänkande, hög integritet, beslutsmässig, trivas med att det rör på sig och händer mycket hela tiden, gott affärsmannaskap, lösningsorienterad. Placering och omfattning Tjänsten är baserad i Älmhult och är på heltid. Du kommer att vara en viktig del av vårt operativa team och behöver vara närvarande på plats. Det kan förekomma enstaka resor nationellt och internationellt. Frågor och ansökan För rekryteringen ansvarar Head Consulting Group AB och det är till dem du skickar din ansökan. Om du har frågor om företaget eller om tjänsten är du välkommen att kontakta Marknadschef Jens Petersson på telefon 010 – 222 18 82 eller rekryteringskonsult Ewa-Marie Åström på telefon 0738 – 01 04 46. Vi använder oss av löpande urval, så vänta inte med din ansökan. Välkommen till ELME Spreader AB – där din passion och drivkraft för service och affärer kan blomstra! För den här rekryteringen har ELME Spreader gjort sitt val av rekryteringspartner och undanber sig erbjudanden från CV-leverantörer eller rekryteringsföretag.

3 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vi söker nu Svetsare till Älmhults området

PULS skapar mångfald, möten möjligheter för just DIG!  Puls är ett företag som värdesätter både personal och kunder, och vi strävar efter att matcha rätt arbetsplats för både arbetssökande och företag. Vi erbjuder konsulter flexibilitet och trygghet i deras arbete och hjälper dig att komma ut på arbetsmarknaden. Vår drivkraft, tillgänglighet, snabbhet och kompetens ger både kunder och personal en känsla av att vara "rätt från start". Vi betjänar kunder i hela GGVV-regionen från våra kontor i Anderstorp, Värnamo och Ljungby. När du blir en av oss  Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på Puls Bemanning Rekrytering och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!    Vad händer när du har sökt tjänsten? I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning.  Är du vår nästa stjärna? Är du en skicklig svetsare med en passion för precision och kvalitet? Vi är stolta över att vara ledande inom svetsningsindustrin och vår framgång bygger på att vi aldrig kompromissar när det gäller kvalitet. Nu söker vi efter någon som delar vår vision och vill vara en del av vårt dedikerade team. Som Mig/Mag och Tig svetsare hos oss kommer du att ha en central roll. Du kommer att utföra precisionssvetsning enligt tekniska ritningar och specifikationer. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att garantera att alla svetsade komponenter uppfyller våra strikta kvalitetsstandarder. Vi arbetar med en mängd olika material och svetsmetoder, så du kommer att ha möjlighet att utveckla och bredda dina färdigheter. Dessutom är underhåll av svetsutrustning och strikt följe av säkerhetsföreskrifter en viktig del av din roll. För att vara framgångsrik i denna position krävs det att du har erfarenhet inom Mig/Mag och Tig svetsning. Du måste kunna tolka tekniska ritningar och specifikationer noggrant. Förståelse för olika metaller och svetsmetoder är också avgörande. Vi ser också att du har en stark förmåga att samarbeta i team och att du är extremt kvalitetsmedveten. Ditt arbete präglas av detaljfokus och precision. För att säkerställa att vi uppfyller våra kunders höga förväntningar krävs det att du avlägger ett svetsprov hos vår kund innan du börjar arbeta hos oss. Detta är en del av vårt åtagande att leverera överlägsen kvalitet. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!

3 maj 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
STAPPERT söker Teamleader till produktionsverksamheten

STAPPERT Sverige erbjuder ett unikt sortiment av rostfria produkter i kombination med kunskap, engagemang och effektiv distribution till industrikunder på den Nordiska marknaden. I Sverige omsätter vi drygt 300 miljoner kronor och finns representerade i Älmhult med lager och kontor samt försäljningskontor i Malmö, Västerås och Kungsbacka. STAPPERT med säte i Düsseldorf är en ledande lagerhållare och distributör av rostfria långa produkter i Europa. ARBETSBESKRIVNING STAPPERT Sverige AB söker en Teamleader som ska leda teamet i kap, plock och pack och materialflödet till/från kapningen. Tjänsten är placerad i Älmhult och rapporterar till Platschefen Älmhult. Har du några års erfarenhet som teamleader inom produktion och tycker det är spännande att jobba med produkter i rostfritt stål på ett internationellt företag? Då är detta kanske ditt nästa steg i karriären! Du erbjuds en omväxlande roll i ett växande företag. I DINA ANSVARSOMRÅDEN INGÅR BLAND ANNAT Leda teamet och fördela resurserna för att uppnå lovade deadlines Att aktivt delta i dagligt arbete och styrningen av leveranser, kvalitet, förbättringsarbete och återrapportera avvikelser till Platschefen. Vara avdelningens kontaktperson i interna samarbetet mellan olika avdelningar gällande leveranser och kvalitet i produktion. Se till att teamet har rätt förutsättningar för att klara uppsatta mål som effektivitet, kvalitet. Träning och utveckling av teamet för att förbättra kompetenser och färdigheter både hos enskilda medarbetare och teamet. Skriva ut och planera tillverkningsorder. Hämtar samt boka material till tillverkningsorder. Materialflödet genom att lägga tillbaks material på lager plats samt registrera lager plats i affärssystem Att kontrollera och emballera pall/ produkt enligt rutin. Att maskiner och hjälpmedel underhålls enligt gällande rutiner vad gäller daglig och veckovis skötsel. Verkar för att god ordning gäller och att vi följer de rutiner, lagar och krav som finns. Vid arbetsdagens slut, truckar och övriga hjälpmedel är på avsedd plats. Att stoppa pågående produktion vid kvalitetsutfall som inte uppfyller gällande krav eller brister i säkerhets och miljöarbete. Skiftgång tillämpas på arbetsplatsen men denna tjänstens arbetstider är dagtid. Du rapporterar till Platschefen Älmhult och samarbetar enligt företagets värderingar: Långsiktighet, Ansvarstagande, Öppenhet och Resultat. DIN PROFIL Du har relevant utbildning inom produktionsverksamhet samt några års erfarenhet av ledarskap eller förvaltning av arbetslag. Meriterande med erfarenhet inom stålbranschen. Positiv attityd måste du ha men även förmåga att hantera och lösa konflikter på ett effektivt sätt Du kan motivera och coacha teammedlemmar för att maximera deras potential. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Erfarenhet av att aktivt arbeta i affärssystem samt goda färdigheter i MS Office Du är strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga och hög integritet. Du är självgående och kan planera och organisera arbetet i god tid men även under stressade förhållanden Du mår bäst av ordning och reda och har kunskaper om 5S Du löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet. Du tycker om att jobba i team men trivs också med uppgifter att lösa på egen hand. ANSÖKAN Tjänsten inleds med en provanställning på sex månader för att därefter övergå i en tillsvidareanställning. Tjänsten är på heltid med placering i STAPPERTs verksamhet i Älmhult. Vi rekryterar löpande och du är välkommen att sända in din ansökan snarast till Paul Svensson, [email protected]. För mer information om tjänsten kontakta gärna Paul Svensson, tel 0476-48568 Läs mer om företaget på hemsidan sverige.stappert.biz

3 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Vill du ta klivet in i säkerhetsbranschen sök till Avarn Security Älmhult

Som väktare inom Avarn Security får du en spännande vardag där din uppgift är att stärka våra kunders trygghet och förebygga incidenter samt värna för en tryggare miljö. Vid stationär bevakning arbetar man hos kunden. Det kan innebära allt från receptionsarbete till tillsynoch bemanning av bevakningscentraler. En tillsynsväktare arbetar med förebyggande säkerhet. Man är bilburen och besöker kunder i sitt distrikt/område för att bland annat kontrollera att larm är påkopplat, fönster och dörrar är stängda och låsta, elektrisk utrustning avstängd och att inga obehöriga vistas på objektet/området. Ronderande bevakning utförs både inom- och utomhus, oftast natt och man arbetar i skift. Arbetet är självständigt och rörligt. Vi arbetar aktivt med att skapa en inkluderande arbetsmiljö, där alla ska känna sig välkomna oavsett ålder, kön, etnicitet, sexuell läggning eller religionstillhörighet. Du ska vara en god och hjälpsam kollega, som bidrar till att skapa trivsel på jobbet. Självklart delar du våra värderingar. Det är vårt jobb att skapa trygghet . För allmänheten och våra kunder representerar du en trygg hamn, där de kan söka stöd och få hjälp. Våra kunder har gett oss ett stort ansvar och det ställs vissa formella krav på våra medarbetare. Oavsett tjänst så är ditt arbete viktigt. Tjänsteställe: Älmhult Arbetstider: Varierande Varaktighet: Behovsanställning Tillträde: Enligt överenskommelse Kvalifikationer: Vi söker säkerhetsmedvetna, sociala, empatiska och positiva personer med en inre trygghet och en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. Väktare arbetar i många olika miljöer med väldigt varierande arbetsuppgifter - vi söker dig som tycker om att arbeta med människor och som har ett tydligt serviceinriktat engagemang. Vi ser även gärna att du kan kommunicera obehindrat på engelska. Det här kan du förvänta dig av oss som arbetsgivare • ett arbete där din insats är viktig • goda utvecklingsmöjligheter i företaget • lön efter avtal • att vi tar din arbetsmiljö på allvar och arbetar med ständiga förbättringar   Våra allmänna krav är att du som söker ska ha: • fyllt 18 år och ostraffad • drogfri • gymnasiekompetens • god svenska i tal och skrift • god hälsa och fysik • ordnad ekonomi • körkort  Väktarutbildning är meriterande. Andra meriterande kvalifikationer är erfarenhet av arbete i bevakningsbranschen, visst tekniskt kunnande, ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska samt tidigare erfarenhet av arbete i publika miljöer. Har du rätt profil så erbjuder vi väktarutbildning och en möjlighet att kliva in i en spännande och växande bransch. Nyfiken på hur det är att arbeta som väktare på Avarn? Gabriella berättar om sitt uppdrag HÄR Sök tjänsten via vår hemsida - ej via mejl. Vi vill ha din ansökan senast 2024-05-31 Urval av kandidater kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 7500 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring.

3 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Erfaren Projektledare till Scanditronix Magnet i Vislanda

TILL VÅRT TREVLIGA KUNDFÖRETAG SÖKER VI NU EN DRIVEN PROJEKTLEDARE Scanditronix Magnet är ett Vislandabaserat teknikföretag som under många årtionden byggt upp en stark position på världsmarknaden inom utveckling och produktion av spolar och magneter för användning i partikelacceleratorer. Magneter har en nyckelfunktion inom olika typer av användningsområden, till exempel vetenskaplig forskning och cancerbehandling. Huvuddelen av vår produktion exporteras framför allt till Europa och USA. Våra produkter är tekniskt avancerade och ofta kundanpassade, vilket gör våra tjänster utmanande, stimulerande och varierande. Vi arbetar i projektform och är i en starkt expansiv fas. Vi söker nu dig som vill vara med på vår resa från ett innovationsbolag till större produktionsbolag med spännande kunder över hela världen. ARBETSUPPGIFTER I rollen som Projektledare kommer du arbeta både självständigt, tillsammans med kollegor och i nära samarbete med kunder på en öppen och dynamisk arbetsplats. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att driva kundprojekt från order till leverans. I kundprojektet ingår planering och uppföljning i samarbete med våra planerare och processansvariga, framtagning av produktions- och test underlag samt produktdokumentation till kund. Du kommer att ansvara för dina kundprojekt och eftersträvar att nå projektets mål gällande kvalitet, pris och leveranstid. Hos Scanditronix Magnet står kollegors dörrar alltid öppna och du erbjudes möjligheten att vara en del av tillverkningen av högteknologiska produkter som gör skillnad för många. PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Som projektledare är du en självgående, driven och tekniskt bevandrad person med stor ansvarskänsla. Du innehar en relevant utbildning och praktisk erfarenhet, allra helst från maskinteknik och/eller elteknik. Du har flerårig erfarenhet som projektledare, allra helst från tillverkningsindustrin. Du trivs med eget ansvar samt har förmågan att planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Vi värdesätter flexibla och entusiastiska medarbetare med en bred kompetens och stor vilja att hjälpa andra, något som vi hoppas att även du vill skriva under på. Vidare är du en social och ansvarstagande person som är noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du kan läsa och tolka ritningar och är van att arbeta i affärssystem, Monitor G5 är ett plus samt erfarenhet av att arbeta metodiskt och strukturerat i projektledningssystem (PDM). Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Det är viktigt att du brinner för ditt jobb och gillar när det händer mycket omkring dig, samtidigt som du är prestigelös och ödmjuk inför uppgiften. Hos oss är vi alla ambassadörer för företaget och våra produkter, vi gillar att jobba i team och trivs bäst när vi får interagera med kollegor och affärspartners. Vi är ett tight team där feedback och god kommunikation tillhör vardagen, allt för att vi tillsammans ska nå bästa resultat och mål. Vi värnar om god trivsel och gemenskap på arbetsplatsen, något som vi hoppas även ligger dig varmt om hjärtat. Självklart talar och skriver du flytande svenska och engelska och innehar B-körkort. Varmt välkommen med din ansökan till oss på Scanditronix Magnet i Vislanda! OM TJÄNSTEN Tjänsten som Projektledare är en direktanställning hos Scanditronix Magnet. Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön ingår som en del av anställningsvillkoren. Placering är på vår fabrik i Vislanda. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt ök. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.  VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! ​​​​​​​

3 maj 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Erfaren CNC-operatör till mindre företag

ERFAREN CNC-OPERATÖR TILL MINDRE FÖRETAG I URSHULT Nu söker vi en erfaren CNC-operatör som har erfarenhet av att köra ett flertal olika maskintyper. Du som söker har mångårig erfarenhet som CNC-operatör gärna med erfarenhet av verkstadsarbete och är en allmänt händig person. Uppdraget är en rekrytering där du blir anställd direkt hos vår kund.  ARBETSUPPGIFTER Vår kund är ett tillverkande företag som har en god orderingång och som nu behöver förstärkning. Vi söker dig som har lång erfarenhet som CNC-operatör som kan ställa snabbt effektivt med hög kvalité.                                                                                                   Tjänsten som erfaren CNC-operatör innefattar främst: Svarvning och fräsning i CNC-styrda maskiner  Verktygsbyten och maskinövervakning Ställ och justeringar samt programmering   Mätning och kvalitetskontroller Allmänt verkstadsarbete PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Vi söker dig med mångårig erfarenhet av verkstadsarbete. Med fördel har du industriteknisk utbildning i grunden och därefter har du arbetat som CNC-operatör/maskinoperatör. Du är van vid att läsa ritningar, kontrollmäta och har ett högt kvalitetstänk. Som person är du en god lagspelare som gärna delar med dig av din kunskap till dina kollegor. Du lägger ett stort engagemang i det du tar dig an och kommer gärna med förslag som kan utveckla verksamheten.  Vidare är du prestigelös som person, ha ett systematiskt och analytiskt synsätt och ett intresse för problemlösning. Du är social och bidrar med en positiv inställning bland dina kollegor. Du talar och skriver flytande svenska. Truck- och traverskort är meriterande. OM TJÄNSTEN Tjänsten som Erfaren CNC-operatör är långsiktig och tillsvidare. Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön ingår som en del av anställningsvillkoren. Placering är hos vår kund i Urshult och tjänsten är på heltid med tillträde enligt ök. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

3 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Batteriingenjör till ArcQor AB i Älmhult

BATTERIINGENJÖR TILL ARCQOR AB I ÄLMHULT Är du våra nya Li-Ion Battery Expert? Och vill du vara med i en spännande bransch och leverera stryktåliga produkter som kommer användas världen över? ArcQor är ett starkt växande företag som grundades 1993 i Älmhult. Innanför dörrarna i Älmhultsfabriken konstruerar samt tillverkar vi strömförsörjningsprodukter till både försvars- och säkerhetsorganisationer världen över. Vi söker nu en engagerad och kompetent batteriingenjör, är det kanske just dig letar efter! Läs gärna mer om vår verksamhet på arcqor.com ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta med elektronik och den senaste tekniken av Li-Ion batterier. I ditt arbete kommer du behöva argumentera för- eller emot användandet av olika batterier och förstå vilken påverkan valet av batteri har på ett övergripande plan. Du har en naturligt kommunikativ roll i ett nära samarbete med andra ingenjörer, planerare och produktionsmedarbetare! I denna roll har du ett övergripande ansvarar för:   Konstruktion och kvalificering av Li-Ion batteripack till våra försvarskunders olika system. Konfigurationen av olika batteripack bestående av battericeller till högre spänningar. Gör bedömningar för att välja rätt batterityp för olika produkter Livslängdsfrågeställningen, karaktärisering av åldrandeprocessen samt hantering av batteriunderhåll. Övriga arbetsuppgifter som är kopplade till elektronik kommer förekomma.   Vi erbjuder ett givande och självständigt arbete på en marknad med stor utvecklingspotential. Då vi är ett mindre företag finns det möjlighet att jobba med flera olika delar inom bolaget. Våra beslutsvägar är korta, vilket ger dig en fin möjlighet att kunna vara med och påverka både din egen och företagets utveckling. PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Vi söker dig med relevant utbildning inom elektronik, gärna civilingenjörsutbildning. Du bör ha ett intresse för batterier, önskvärt om du har förståelse för, eller vill lära dig mer om olika typer av moderna batterier. Du har kännedom om övergripande batterikemi och olika typer av batteriers påverkan. Vidare har du ett genuint intresse för elektronik i allmänhet samt lätt för att ta till dig och sätta dig in i ny teknik. Du har minst ett par års praktiskt erfarenhet i ingenjörsyrket, kanske som konstruktör, utvecklingsingenjör eller liknande.   Som person är du självgående och initiativrik samt trivs med att verka i en innovativ och kreativ omgivning. Vi ser gärna att du är lättlärd och snabbt kan sätta dig in i nya systemmiljöer och arbetsuppgifter. Ett visst praktiskt kunnande är också önskvärt, då utvecklingsteamet sitter i nära anslutning till produktionen. Vi är ett familjärt och jordnära företag som värnar om ett gott samarbete och en trevlig och välkomnande arbetsmiljö. Vi är drivna och framåtriktade, något som vi hoppas att även du är och trivs med. Vi främjar allas intresse och engagemang och mår bra när vi tillsammans kan bidra till ArcQors fortsatta utveckling och goda resultat. För rollen kräver vi flytande svenska och engelska samt B-körkort då det kan förekomma arbetsresor. OM TJÄNSTEN Tjänsten är en direktrekrytering till ArcQor AB.  Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

3 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Studiosupport till möbelföretag i Älmhult

Studiosupport till möbelföretag i Älmhult Just du, vars möbler faktiskt ser ut som på bilden när du byggt ihop dem.Du som har öga för ritningsläsning och förmågan att lägga din energi precis där den behövs.Vi anställer nu fler och välkomnar digatt ta plats i ett engagerat och härligt team! Arbetsbeskrivning Ett av världens ledande möbelföretag behöver dig i rollen som Studiosupport. Du bistår i produktionen av högkvalitativa och inspirerande bilder på heminredningslösningar, genom att bygga upp scener och miljöer enligt designers instruktioner. Hantering, transport och förvaring av rekvisita och produkter, enligt konstens alla regler, ordnar du strukturerat och säkerställer att tidsplanerna hålls. Du är helt enkelt stjärnan bakom kulisserna. Du som StudiosupportDu har alla förutsättningar att lyckas och trivas i Studioteamet om du blir motiverad av att tillsammans jobba mot fasta mål, men också har förmågan att flyga solo när det krävs. Aktivitet och rörelse är något du uppskattar då Studiosupporten är på språng hela dagen. Hantering av tungt och ibland otympligt gods kräver dessutom god fysik. Det kan stundtals vara stressigt för en studioarbetare, men det klarar du fint med din goda förmåga att prioritera. Arbetet kräver en viss flexibilitet då produktionen inte alltid är förlagd i Älmhult. Dagen blir dessutom nästan aldrig som man tänkt sig - men det är just så du vill ha din arbetsdag! B-körkort, god engelska och gymnasieutbildning i bagaget? Perfekt då ska du ansöka nu direkt. UppdragstidStart beräknad omgående 2024Arbetstid och -perioder är projektbaserade. Konsultanställning via Zimmermans Rekrytering & HR Konsult AB. Som konsult hos oss har du en möjlighet att utveckla dig tillsammans med oss och våra kunder. Om Zimmermans Zimmermans är det moderna auktoriserade bemannings och rekryteringsbolaget med kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar, som grundades 2018. Vi har vårt kontor centralt beläget i Karlskrona men tar uppdrag över hela Sverige. Vårt kontaktnät är stort och vi är speciellt stora inom industrin. Som konsult på Zimmermans får du en möjlighet att utvecklas hos både oss och våra kunder. Vi sätter stort värde på vår personal och vi gör vårt bästa för att du ska trivas hos oss. När du tar en konsultanställning på Zimmermans är det jätteviktigt för oss att du trivs när du kommer till jobbet. Därför får du en närvarande Konsultchef som kommer ha nära och tät kontakt med dig och som följer och intresserar sig för din karriär. Det finns en möjlighet att du blir aktuell för en anställning hos vår kund, något vi vill att du är öppen för. Ort Älmhult Kontaktuppgifter och ansökan Ansöker gör du med CV och personligt brev.Vi ser fram emot att få lära känna dig närmre. Om du har frågor om ansökan kan du kontaktaLinnea Sundquist, 0733 404 330 eller maila till [email protected] Med anledning av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail. Tidsplan Vi vill gärna se din ansökan så fort som möjligt då intervjuer sker löpande! Varmt välkommen med din ansökan!

3 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Lastväxlarchaufför med CE-behörighet sökes till SSAM i Växjö!

Vi söker dig med erfarenhet av att köra lastväxlare och som trivs med att träffa mycket kunder samt ha ett varierande jobb och vara självgående i din arbetsdag, då är detta tjänsten för dig hos vår kund SSAM. Inför sommaren söker vi dig som har C och CE behörighet och som har erfarenhet av att köra lastväxlare. Du kommer att arbeta under veckorna 23-32 och det är viktigt att du kan arbeta under hela denna period. KOMPETENSKRAV - CE-behörighet - Erfarenhet av lastväxlare - Giltigt YKB - Digitalt förarbevis - Behärskar svenska i tal och skrift - Vana vid lastning och lossning - Meriterande ifall du har erfarenhet utav tunga fordon - Meriterande med ADR Din profil Arbetet är självständigt så vi söker dig som trivs med att ta ansvar, planera ditt arbete samt ha god framförhållning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, att du har servicemedvetenhet och ett vänligt kundbemötande. Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Du kommer att ta ansvar för det fordon du kör och se till att underhålla fordonet. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom återvinning och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande. Viktigast av allt är dina personliga egenskaper. Vi kommer att lägga stor vikt vid egenskaper som ansvarskänsla, noggrannhet, flexibilitet och samarbetsförmåga. Vi söker en person som är engagerad, självgående och har en positiv attityd till arbete och kollegor. Om du tror att du har de kvalifikationer och egenskaper vi söker, ser vi fram emot att få din ansökan. Tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag Varmt välkommen med din ansökan. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

2 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024