Lediga jobb i Älvsbyn

Sök totalt 22 lediga jobb i Älvsbyn

Beredare inom lokalnät till Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog eller Jokkmokk
Vattenfall AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Företagsbeskrivning Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar. Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats! Om rollen Vill du bli en viktig del av energiomställningen? Vattenfall Services är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet och vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur! Hos oss jobbar du i en framtidsbransch med stort fokus på en hållbar framtid. Vi behöver fler energihjältar och nu söker vi Beredare som vill vara med på resan mot ett fossilfritt liv! Är det du? Tillsammans gör vi skillnad, för hela samhället. Vad gör en Beredare hos oss? I rollen ingår tekniska lösningar, markägarkontakter, nätberäkningar, ekonomiska kalkyler, kontakter med kunder och myndigheter, materialbeställningar, dokumentation och uppföljning. Här förväntas du aktivt delta och ta egna initiativ i arbetet med att fortsätta utveckla verksamheten. Våra kunder finns inom energi- och nätbolag, industrier, infrastrukturbolag, fastighetsbolag samt entreprenadbolag. Tjänsten innebär att du ska designa eldistributionsnät, både nybyggnations- och underhållsprojekt på friledningsnät, jordkabelnät samt i nätstationer. Kravspecifikation För att trivas som Beredare krävs det att du är en driftig och öppen person som har lätt för att bygga nya relationer och samarbeta. Vi erbjuder ett ansvarsfullt arbete i en resultatorienterad verksamhet, hög serviceanda är viktigt och du är en person som ser möjligheter istället för problem. Ditt arbetssätt präglas av struktur samt av ordning och reda. Vi vet att du kommer utvecklas tillsammans med oss. Men vi ser gärna att du redan har En el-teknisk utbildning eller motsvarade arbetslivserfarenhet Erfarenhet av arbete med frilednings-, jordkabelnät och nätstationer i en roll som beredare och/eller ledande distributionselektriker är meriterande Det är även meriterande om du har projektörskunskap, erfarenhet av EBR, avtalshantering, entreprenadjuridik, kalkylering och anbudsarbete Då beredningarna utförs i datormiljö är det viktigt att du har datorvana och kan hantera de vanligaste programvarorna. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Körkort B är ett krav, resor i tjänsten kommer att vara vanligt förekommande. I din roll förväntas du aktivt bidra till att vi tillsammans skapar Sveriges säkraste arbetsplats. Säkerheten kommer alltid först inom Vattenfall Services! Ytterligare information Vi erbjuder Efter flera decennier i energibranschen vet vi att våra medarbetare är vår viktigaste och mest värdefulla tillgång. Därför erbjuder vi dig en varierande arbetsvardag med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en stor och trygg arbetsgivare som ändå känns familjär där medarbetarnas säkerhet, välmående och samarbete är viktiga delar av vår företagskultur! Hos Vattenfall Services kan du göra skillnad och tillsammans tar vi ansvar för en hållbar energiomställning, tillsammans ger vi kraft åt ett fossilfritt liv. Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Läs mer här: Dina kollegor - Vattenfall SE  Nyfiken på att följa vår vardag? Följs oss på sociala medier! Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB Instagram – Vattenfallservices  Placeringsort vid någon av våra etableringar i Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog eller Jokkmokk. Vänligen ange önskad placeringsort i din ansökan! Kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterande chef Johan Olsson-Lasu, 072 237 84 43. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Mays Al-Musfi, [email protected]. Fackliga representanter för denna tjänst är Gunilla Eriksson Unionen, Johan Larsson (Hallsberg) SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Magnus Tjergefors Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00 Känns detta som ett jobb för dig? Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 30 september 2024. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest. Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Vi ser fram emot din ansökan!

11 september 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Sektionschef Ledning och radarsystem, Vidsel Test Range

Vill du jobba med utprovning av framtidens militära vapensystem? Nu söker vi en kommunikativ och utvecklingsorienterad ledare till norra Europas största provområde över land, Vidsel Test Range. Vill du bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker! Om Test & Evaluering, Vidsel Test Range Test & Evaluering är FMV:s testverksamhet. Vi arbetar med verifiering och validering för att FMV ska kunna leverera rätt materiel till ett starkare försvar. T&E’s provplats Vidsel Test Range förfogar över norra Europas största provområde över land. Här sker utprovning, utveckling och övning främst av vår huvudkund Svenska Försvarsmakten men även kunder från framför allt Europeisk Försvarsmakt och industri. Vidsel har även kunder från övriga länder i världen. Vidsel Test Range ligger i Lappland och omfattar ett avlyst, väl bevakat, lågfjällsområde på totalt 1650 km². Här finns mer än 60 års erfarenhet av verifiering och validering, VoV, av militära system. Sektion Ledning och radarsystem Är en del av Teknisk Enhet på Vidsel Test Range. Sektionens ansvar gäller drift, underhåll och utveckling av provledningssystemet och radarsystemen på provplatsen. Radarsystemen används för att kunna positionera och följa objekt i luften och är en av sensorerna in i ledningssystemet som används av provledarna för att leda den operativa provverksamheten. Provledningssystemet är ett egenutvecklat system anpassat för den provverksamhet vi har på provplatsen. Vi är nu i en utvecklingsfas där vi arbetar med nyanskaffning av radarsystem samt utveckling av nytt provledningssystem. Arbetsuppgifter Rollen som chef för sektionen Ledning och radarsystem är varierad med många kontaktytor. Din huvuduppgift är att leda, samordna och utveckla sektionens arbete och därmed trygga både effektivitet och kvalitet i processerna. Sektionen består idag av ca 10 medarbetare innefattande bland annat ingenjörer, systemutvecklare och systemadministratörer. Du har verksamhets-, personal-, ekonomi- och resultatansvar för sektionen. En viktig del av rollen är att såväl utveckla sektionens medarbetare som att rekrytera nya och arbeta för en god och hållbar arbetsmiljö. Rollen innebär samverkan internt på FMV, liksom med Försvarsmakten, andra myndigheter och internationella aktörer. Du rapporterar till chefen för Teknisk Enhet och ingår i dennes ledningsgrupp. Tillsammans med dina chefskollegor skapar du stabilitet och utvecklar verksamheten bland annat genom att utarbeta och införa gemensamma rutiner och arbetssätt, verka för en framåtriktad förändringskultur samt skapar långsiktiga förutsättningar. Som chef företräder du FMV:s vision, mål och värdegrund. I detta ansvar ligger att utveckla och utöva ett gott ledarskap enligt FMV:s ledarskaps principer: Föregå med gott exempel – Förtroende - Öppenhet & Resultat. Du arbetar i enlighet med gällande regelverk och riktlinjer inom dina ansvarsområden och arbetar mot de mål som är uppsatta inom respektive område. Du är dina medarbetares viktigaste kommunikationskanal. Tjänsten är placerad i Vidsel, Norrbotten. Vi söker dig som Är Civil-, eller högskoleingenjör alternativt har motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt och som FMV bedömer som likvärdig. Du har aktuell erfarenhet från en arbetsledande roll, tex. som projekt- eller programledare i en tekniktung verksamhet, som krävt samordning, planering samt uppföljning. I den här rollen ser vi det som starkt meriterande med erfarenhet från datateknik, gärna innefattande mjukvaruutveckling. Din förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift är utmärkt. Tjänsten kräver B körkort. Som chef på FMV skapar du förutsättningar för dina medarbetares och FMV:s utveckling. Därför behöver du ha förmåga att sätta in skeenden i ett större perspektiv. Din ledarstil kännetecknas av flexibilitet och en stark vilja till utveckling, vilket syns när du tydliggör mål och ramar för verksamheten. Din samarbetsförmåga är mycket god och i handling visar du omtanke om såväl medarbetare som andra samarbetspartners. Du förstår också att en effektiv och leveranssäker organisation bygger på en öppenhet inför olikheter samt fokus på såväl helhet som detaljer. Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper. I urvalsarbetet kan vi komma att genomföra tester med stöd av extern leverantör. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Du söker tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Marie Andersson, OFR/S Nicklas Neuman, OFR/O Michael Krüger och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). #LI-Onsite Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Magnusson på Jefferson Wells, 076-780 68 64. Sista ansökningsdag är 2024-09-30 Välkommen med din ansökan! FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

10 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Kvlaificerad handläggare
Älvsbyns kommun
Planerare och utredare m.fl.

Att arbeta i en mindre kommun gör att du får chansen att prova på nya saker, att du får känna ansvar och förtroende i din yrkesroll samt att du utvecklas i ditt arbete. Att utvecklas genom att få en inblick och vara delaktig i hela processen gör att man växer som medarbetare. Vi tror även att både känna och ta ansvar är viktigt för utvecklingen. Det ger dessutom en mycket värdefull erfarenhet i det fortsatta arbetslivet. I Älvsbyns kommun hjälper vi varandra och arbetar tillsammans för att uppnå goda resultat. Vi ser fram emot din ansökan hos oss!Arbetsplatsbeskrivning   På kansliet finns det varierande arbetsuppgifter, engagerade och kunniga medarbetare, gott kamratskap och ett ständigt pågående förbättringsarbete.  I Älvsbyns kommun utgör kansliet en stödfunktion som tillhör kommunchefens stab. Förutom kvalificerade handläggare finns även medborgarservice och kommunikation inom den avdelning som kallas kansliet.    Arbetsuppgifter   Som kvalificerad handläggare stöttar du främst politiken, men även kommunchef och andra chefer i allt som rör administration, handläggning och utredning i relation till det politiska arbetet. Till rollen hör också att administrera allmänna val och säkerställa och vidmakthålla en relevant dokumenthantering. Tillsammans med övriga handläggare medverkar du i utvecklingen av kansliets interna processer. Arbetsuppgifter och ansvarsområden kan komma att förändras och utvecklas över tid.  Kvalifikationer   Vi söker dig som har akademisk utbildning inom rättsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation med nämndsadministration och dokumenthantering är meriterande. Kunskap om områdena dataskydd, informationssäkerhet och projektledning är också meriterande. Du har goda kunskaper om lagar och förordningar som styr offentlig förvaltning. Du har goda IT-kunskaper samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har ett strukturerat och metodiskt arbetssätt och kan arbeta självständigt och noggrant. Du har lätt för att samarbeta med andra och för att möta människor med olika bakgrund på ett professionellt sätt. Dina personliga egenskaper har stor betydelse. Vi arbetar i en föränderlig organisation vilket innebär att du trivs med utvecklings- och förbättringsarbete och är positivt inställd till att ompröva arbetssätt och söka nya lösningar.   Vi erbjuder en tidsbegränsad anställning på heltid med start så snart som möjligt och fram till 31 augusti 2025. Vidare uppdrag efter perioden kan bli aktuellt. Tillträde efter överenskommelse.  Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt eftersom vi tillämpar löpande rekrytering. Sista ansökningsdag är dock 24 september 2024.   Lönen är individuell, ange gärna löneanspråk.   Inför rekryteringsarbetet har Älvsbyns kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.   Älvsbyn är Norrbottens pärla. I vår kommun får cirka 8 000 människor möjligheten att arbeta, bo och leva nära naturen. Vi är stolta över skolorna för de yngre och omsorgen av de äldre. Många är engagerade inom föreningslivet och det gör vår kommun levande och livskraftig.

10 september 2024
Sista ansökan:
24 september 2024
Rektor till Älvåkraskolan
Älvsbyns kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Att arbeta i en mindre kommun gör att du får chansen att prova på nya saker, att du får känna ansvar och förtroende i din yrkesroll samt att du utvecklas i ditt arbete. Att utvecklas genom att få en inblick och vara delaktig i hela processen gör att man växer som medarbetare. Vi tror även att både känna och ta ansvar är viktigt för utvecklingen. Det ger dessutom en mycket värdefull erfarenhet i det fortsatta arbetslivet. I Älvsbyns kommun hjälper vi varandra och arbetar tillsammans för att uppnå goda resultat. Vi ser fram emot din ansökan hos oss!Vi söker en rektor till Älvåkraskolan 7–9. Arbetsuppgifter I uppdraget som rektor ingår att leda och planera det systematiska kvalitetsarbetet med verksamhetens utveckling i fokus. Som rektor har du ansvar för ekonomi, personal, arbetsmiljö, kvalitets- och skolutveckling. Du är arbetsgivarens förlängda arm. Som rektor ansvarar du för att enheten arbetar utifrån styrdokument, följer upp, utvärderar och vidtar förbättringsåtgärder utifrån fattade beslut. Du ska, inom givna ekonomiska ramar, organisera för lärande, där kollegial samverkan, varierad och formativ undervisning är ledord samt främja samverkan i syfte att öka skolans måluppfyllelse. Tillsammans med övriga rektorer inom förskolan, grundskolan, gymnasiet och vuxenutbildningen ingår du i skolchefens ledningsgrupp. Kvalifikationer Du har en adekvat högskoleutbildning och har tidigare erfarenhet av att arbeta inom skolverksamhet. Du ska ha pedagogisk insikt genom utbildning och erfarenhet. Du får gärna ha erfarenhet att vara ledare, exempelvis som rektor eller annan personalledare. Har du rektorsutbildning eller annan ledarutbildning är det högst meriterande. För att leda och utveckla verksamheten mot högre måluppfyllelse krävs att du som rektor har god ledarskapskompetens och kunskaper inom frågor gällande undervisning, lärande och kunskapsutveckling. Du ska förstå och kunna förhålla dig till ett komplext uppdrag med politisk styrning, på såväl nationell som kommunal nivå. Du visar ledarskap genom att leda, motivera och förse andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du har god förmåga att fatta beslut och tar ansvar genom att visa gott omdöme vid agerande och beslut. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram. Du har förmågan att hantera resurser på ett effektivt sätt som speglar verksamhetens prioriteringar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100% med tillträde snarast efter överenskommelse. Intervjuer och urval sker löpande. Sista ansökningsdag 2024-09-24. Lön Lönen är individuell.   Allmänt Anställningsvillkor enligt avtal. Kommunen strävar efter en jämn fördelning mellan kvinnor och män samt ökad mångfald inom alla yrkesområden. Inför rekryteringsarbetet har Älvsbyns kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Älvsbyn är Norrbottens pärla. I vår kommun får cirka 8 000 människor möjligheten att arbeta, bo och leva nära naturen. Vi är stolta över skolorna för de yngre och omsorgen av de äldre. Många är engagerade inom föreningslivet och det gör vår kommun levande och livskraftig.

10 september 2024
Sista ansökan:
24 september 2024
Vi söker en helhjärtad fastighetschef till Polarrenen
Polarbröd AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Vill du vara med och göra världen lite godare? Vi finns för att skapa möjligheter att leva gott och sunt nu och i generationer. Tillsammans med våra medarbetare vill vi utmana och ställa om matsystemet, så att det stärker vår planet. Och vi vill göra hållbarhet tillgängligt för fler genom att vara tankeledare och inspirera andra.  Därför investerar vi helhjärtat i hållbara lösningar, nu och i framtiden. Egen vindkraft, elektrifiering, tågtransporter och hållbara råvaror är bara några exempel. Hållbarhet gäller även dig som medarbetare. För på samma sätt som vår verksamhet måste vara hållbar, ska också du hålla i år framöver. Vi erbjuder en arbetsplats som är rolig, spännande, trygg och utmanande, där du kan ha balans mellan jobb och fritid. Vi brukar säga att vi lånar dig från din familj. Polarrenen är ett bolag inom Polarbrödskoncernen som arbetar med fastigheter, förnybar energi och finansiell leasing. Vår vision är att förädla samhället i samverkan för en hållbar framtid och vi söker nu en helhjärtad fastighetschef som tillsammans med oss vill jobba med långsiktig hållbar fastighetsförvaltning. Vårt fastighetsbestånd på cirka 50 000 m2 är lokaliserade i Norr- och Västerbotten och vi har både verksamhetslokaler och lägenheter. Som fastighetschef hos Polarrenen är huvudfokus att förvalta och förädla fastigheter på ett hållbart och effektivt sätt. Målet är stolta, trygga och välmående medarbetare samt nöjda och långsiktiga hyresgäster. Du har personalansvar för ett team med 3 fastighetsskötare och en verksamhetskoordinator. I ditt arbete har du ett nära samarbete med projektledare och koncernens stödfunktioner och rapporterar till VD. Du budgeterar, följer upp och analyserar ekonomin och energiförbrukningen i fastighetsbolagen med målsättningen att optimera driftsnettot. Du upphandlar varor/tjänster samt ansvarar för befintliga och nya lokalhyresgäster. Fastighetschefen har vidare ansvar för egenkontroll, brandskydd och att myndighetskrav efterlevs. Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kompetens inom verksamhetsområdet samt flerårig erfarenhet av teknisk-/ekonomisk förvaltning av fastigheter.  Du har en stark förmåga att bygga långsiktigt goda relationer både internt och externt och är duktig på att motivera och engagera medarbetare. Du har minst ett års erfarenhet av att coacha, leda och utveckla individer och grupper. Goda kunskaper i att uttrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift krävs för rollen samt mycket god vana av att arbeta i IT- och ekonomisystem. Eftersom vi är ett mindre bolag, med medarbetare på skilda geografiska platser, krävs det att du är handlingskraftig och trivs med att ta ett stort eget ansvar för ditt uppdrag. Det innefattar att arbeta självständigt och ta egna initiativ till förbättringar inom ramen för ditt uppdrag. Arbetet är varierat och ingen dag är den andra lik, därför är det är fördel om du är bra på att strukturera, planera men också att prioritera i ditt arbete. I denna rekrytering tillämpar vi löpande intervjuer så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Låter detta intressant? Läs gärna mer om oss på vår https://www.polarrenen.se/eller kontakta Lars Wikman, VD, 010-450 61 90.

9 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Nu söker vi sjuksköterskor i Älvsbyn!
Nordisk kompetens AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi letar sjuksköterskor till ett givande bemanningsuppdrag i Älvsbyn! Är du en omhändertagande person som trivs bäst inom vård- och omsorg? Då är du den vi letar efter! Arbetsuppgifter Sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom särskilt boende, hemsjukvård och omsorg. All omvårdnad ska vara personcentrerad och utgå från vårdtagarens behov. Stöd till anhöriga är också en viktig del i omvårdnaden och det är viktigt att du kan kommunicera på ett bra sätt. Krav • B-körkort • HOSP/IVO ej äldre än 6 månader Meriterande • Erfarenhet med verksamhetssystemet Pulsen Combine • Tidigare erfarenheter inom kommunal hälso- och sjukvård • Kvalitetsregister Senior Alert samt palliativa registret Övrigt Arbetstider: Dag, kväll och även helgtjänstgöring. Uppdraget påbörjas snarast Anställning: Bemanningsuppdrag via Nordisk Kompetens AB, timanställd på 100% Är du nyfiken på tjänsten men har frågor så är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Åsa Ludvigsson, asa(at)nordiskkompetens.se, 073-073 04 00 Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

8 september 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
VINDKRAFTSTEKNIKER till Swire RE Sweden
Wikan Personal AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Är du intresserad av teknik, gillar problemlösning och har en känsla för service? Då är detta jobbet för dig! Swire Renewable Energy söker vindkraftstekniker. Hos oss får du vara en del av en ständigt utvecklande framtidsbransch. Vi erbjuder ett fritt och omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter i unika miljöer med fantastiska vyer. Om företaget Swire RE Sweden AB (tidigare WPS Sweden AB) bildades 2014 och är idag ett väletablerat företag som erbjuder drift- och underhållstjänster till vindkraftsindustrin. Vi är ett nyfiket, flexibelt och kvalitetstänkande serviceföretag som arbetar utifrån ledorden professionalism, engagemang och mervärde. Huvudkontoret finns i Piteå med en filial i Östersund. Vi erbjuder lokal expertis i en global bransch. Våra tekniker är bosatta runt om i norra Sverige, vilket ger oss stor lokalkännedom och snabb respons när kunden behöver oss. Vi utför idag: • Service och underhåll av vindkraftverk • Felsökning och felavhjälpning • Inspektion och reparation av rotorblad med rope access-team • Inspektion av rotorblad med hjälp av drönare • Service och underhåll av hissar och lyftdon • Installation av brandlarm, driftövervakning m.m. Dina arbetsuppgifter Som vindkraftstekniker på Swire kommer du främst att arbeta med service och underhåll av vindkraftverk. I din roll kommer du att behöva nyttja din kunskap inom el, hydraulik, mekanik och teknik. Du kommer ofta att verka i unika miljöer med fantastiska vyer där ingen dag är den andra lik. Din bakgrund/Dina egenskaper För att lyckas hos Swire är du noggrann och metodisk. Du är servicemedveten, gillar problemlösning och sätter alltid kunden i fokus. Du trivs med att arbeta i team och har inga problem med att jobba på hög höjd. Du prioriterar en trygg och säker arbetsmiljö och är ansvarstagande. Du är tekniskt lagd och ser lösningar istället för problem. Vi ser gärna att du som söker har kunskap inom el, förvärvad genom utbildning eller arbetslivserfarenhet. B-körkort är ett krav, likaså svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet från vindkraftsbranschen är meriterande men inte ett krav – rätt inställning och motivation är lika viktigt! Personliga egenskaper värderas högt. Information och kontakt I denna rekrytering samarbetar Swire RE med Wikan Personal. Passar beskrivningen in på dig är du välkommen med din ansökan via länken på Wikans hemsida, dock senast 2024-11-31. Hör gärna av dig med eventuella frågor till rekryteringskonsult Irma Öhlund via e-post: [email protected] eller telefon: 0910-77 09 83, alt Tomas Vidmark via e-post: [email protected] eller telefon: 0910-77 09 82. • Anställningsform: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning • Arbetstid: 07.00–16.00. Skiftarbete förekommer. • Placering: Piteå • Tillträde: Enligt överenskommelse • Kollektivavtal: SEKO • Sista ansökningsdag: 2024-11-30, urval och intervjuer sker löpande. Vi ser gärna att du skickar in din ansökan på engelska. Vi erbjuder våra anställda alla nödvändiga säkerhetsutbildningar. Om du redan har GWO Basic Safety, Mast och stolpintyg, elutbildning på gymnasienivå, ESA eller internutbildning från vindkrafttillverkare är det meriterande. Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

5 september 2024
Sista ansökan:
30 november 2024
WIND TURBINE TECHNICIAN to Swire RE Sweden
Wikan Personal AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Are you interested in technology, enjoy problem-solving, and have a knack for service? Then this job is for you! Swire Renewable Energy is looking for wind turbine technicians. With us, you will be part of a continuously evolving future industry. We offer a flexible and varied job with excellent development opportunities in unique environments with breathtaking views. Job Summary As a wind turbine technician at Swire, you will primarily work with the service and maintenance of wind turbines. In your role, you will need to utilize your entire knowledge base in electricity, hydraulics, mechanics, and technology. You will often work in unique environments with breathtaking views where no two days are the same. Requirements and Experience To succeed at Swire, you are thorough and methodical. You are service-minded, enjoy problem-solving, and always put the customer first. You enjoy working in a team and have no problems working at heights. You prioritize a safe and secure work environment and are responsible. You have a technical mindset and see solutions instead of problems. We prefer that you have knowledge of electricity, acquired through education or work experience. A driver's license (category B) is required, as well as proficiency in Swedish and English, both spoken and written. Experience from the wind power industry is a plus but not a requirement – the right attitude and motivation are equally important! Personal qualities are highly valued. About the company Swire RE Sweden AB (formerly WPS Sweden AB, acquired by Swire Renewable Energy in 2023) was founded in 2014 and is now a well-established company offering operations and maintenance services to the wind power industry. We are a curious, flexible, and quality-conscious service company guided by professionalism, commitment, and added value. Our headquarters are in Piteå, with a branch in Östersund. We provide local expertise in a global industry. Our technicians are currently based throughout northern Sweden, which gives us great local knowledge and quick response times when our customers need us. Today, we perform: • Service and maintenance of wind turbines • Troubleshooting and repairs • Inspection and repair of rotor blades with rope access teams • Inspection of rotor blades using drones • Service and maintenance of elevators and lifting devices • Installation of fire alarms, operational monitoring, etc. Contact information In this recruitment, Swire RE collaborates with Wikan Personal. If the description fits you, please submit your application via the link on Wikan's website by 2024-11-31. For any questions, feel free to contact recruitment consultant Irma Öhlund via e-mail: [email protected] or phone: 0910-77 09 93, alt. Tomas Vidmark via email: [email protected] or phone: 0910-77 09 82. • Employment Type: Full-time, permanent position with a 6-month probation period • Working Hours: 07:00–16:00. Shift work may occur. • Placement: Piteå • Start Date: By agreement • Collective Agreement: SEKO • Application Deadline: 2024-11-30, selection and interviews will be conducted on an ongoing basis. We encourage you to send in your application in English. We provide all necessary safety training for our employees, but if you already have GWO Basic Safety, Mast and Pole Certificates, high school-level electrical education, ESA, or internal training from wind turbine manufacturers, it is considered an advantage.

5 september 2024
Sista ansökan:
30 november 2024
Samordnare till hemtjänsten
Älvsbyns kommun
Löne- och personaladministratörer

Att arbeta i en mindre kommun gör att du får chansen att prova på nya saker, att du får känna ansvar och förtroende i din yrkesroll samt att du utvecklas i ditt arbete. Att utvecklas genom att få en inblick och vara delaktig i hela processen gör att man växer som medarbetare. Vi tror även att både känna och ta ansvar är viktigt för utvecklingen. Det ger dessutom en mycket värdefull erfarenhet i det fortsatta arbetslivet. I Älvsbyns kommun hjälper vi varandra och arbetar tillsammans för att uppnå goda resultat. Vi ser fram emot din ansökan hos oss!Som samordnare ansvarar du, tillsammans med dina kollegor, för helheten inom hemtjänsten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i tjänsten som samordnare är indelat i fyra övergripande delar:  insatsplanering SoL och HSL, vikarieanskaffning, schemaläggning samt diverse administrativa arbetsuppgifter i samarbete med enhetschef. Du kommer även att ha ett nära samarbete med hemtjänstgrupperna.  Deltagande vid möten som syftar till att utveckla verksamheten förekommer. Som person är du strukturerad och samarbetsorienterad och kan anpassa ditt arbetssätt för att hitta lösningar. Därför kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper att agera, planera samt koordinera. Som samordnare har du ett nära samarbete med dina kollegor och enhetschefer för att säkerställa att rätt brukare får rätt insatser enligt beviljade beslut. Arbetstiden är måndag – fredag under tiderna 06:30-15:30. Resor inom kommunen förekommer. Kvalifikationer: • God samarbets- och kommunikationsförmåga. • God datorvana och förmåga att arbeta med olika digitala verktyg. • Serviceinriktad. • Gymnasieexamen med godkända betyg. • Körkort: B. Meriterande: • Erfarenhet av planeringssystem som Timecare, Pulsen Combine, PLAN/ACT. • Tidigare erfarenhet av samordning och schemaplanering. • Tidigare erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som samordnare inom hemtjänsten. Provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas. Sista ansökningsdag 240926 Lön Lönen är individuell. Som medarbetare hos oss i Älvsbyns kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner. https://www.alvsbyn.se/arbete-och-karriar/personalformaner/ Läs mer om att bo i Älvsbyn på https://www.alvsbyn.se/flyttahit. Allmänt Anställningsvillkor enligt avtal. Kommunen strävar efter en jämn fördelning mellan kvinnor och män samt ökad mångfald inom alla yrkesområden. Inför rekryteringsarbetet har Älvsbyns kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Älvsbyn är Norrbottens pärla. I vår kommun får cirka 8 000 människor möjligheten att arbeta, bo och leva nära naturen. Vi är stolta över skolorna för de yngre och omsorgen av de äldre. Många är engagerade inom föreningslivet och det gör vår kommun levande och livskraftig.

5 september 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Tankbilschaufför/Förrådsmedarbetare Vidsel
Försvarsmakten
Lastbilsförare m.fl.

Annonsrubrik Tankbilschaufför/Förrådsman Vidsel. Befattningen erbjuder Försörjningsavdelningen söker en tankbilschaufför med breda kunskaper. Om enheten Försörjningsavdelningen ansvarar för logistik och försörjning inom Luleå garnison. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som tankbilschaufför på Vidselbasen tillhör du Försörjningsavdelningen som i huvudsak sitter på Norrbottens Flygflottilj F21. Vi söker dig som vill ha en varierande vardag. Arbetet består av en blandning mellan flygtankningar kvalitets och säkerhetskontroller, redovisning samt godshantering och förrådstjänst på frd i Vidsel. Du kommer vid behov stötta drivmedelssektionen i Luleå framförallt vid övningar. Samverkan med andra människor kommer att vara en stor del av din vardag. Det är därför viktigt att du har lätt för att samarbeta, god data vana samt att du känner dig trygg med att fatta beslut på egen hand. Kvalifikationer • Körkort CE (minst 5 år) • ADR (Grund, Klass1 och Tank) • God förmåga att utrycka sig på engelska Meriterande • Värnplikt/GMU • Biträdande föreståndare BVKF • Förarbevis hjullastare • Flygdrivmedel grundkurs • Erfarenhet av arbete på flygplats • Kunskaper i PRIO/SAP samt LIFT • Kvalitetssäkring   Personliga egenskaper Är du en noggrann ansvarsfull och social individ med erfarenhet inom logistik och transport, som uppskattar en varierande arbetsmiljö? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker en ansvarstagande person och jobbar lika bra självständigt som i grupp. Som har en god förmåga att ta rationella beslut även i pressade situationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare (6 månaders provanställning vid ny rekrytering) Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Vidsel Tjänsteresor förekommer både inrikes/utrikes. Kvälls/helgtjänst samt dygn förekommer. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse För upplysningar om befattningen kontakta: Sektions chef  Drivm                 Amanda Peters                           (Kan nås efter vecka 430) Sektions chef Service               Marcus Hansson                        (Kan nås efter vecka 433) Avdelnings chef                         Anders Henriksson                    (Kan nås efter vecka 432) För information om rekryteringsprocessen kontakta: Sektions chef                               Amanda Peters Avdelnings chef                         Anders Henriksson Fackliga företrädare: SEKO F21,OFR/S, SACO, OFR/O   Samtliga nås via växel 0920-234000 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-08-31. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norrbottens flygflottilj, F 21, är Sveriges nordligaste flygflottilj. Huvudbasen är i Luleå, med sidobaser i Jokkmokk och Vidsel. F 21 övar kontinuerligt för att kunna leverera följande luftoperativa förmågor i såväl fred, kris som krig: - Kontroll av luftrummet. - Mark- och sjömålsbekämpning. - Underrättelseinhämtning. - Luftburen transport. - Stöd till övriga stridskrafter, totalförsvaret och samhället i övrigt. F 21 försvarar - tillsammans med övriga förband i Försvarsmakten - Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Tillsammans med övriga flygvapnet bevakar och skyddar vi Sveriges luftrum dygnet runt, året runt. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024