Lediga jobb i Älvsbyn
Sök totalt 13 lediga jobb i Älvsbyn
Arctic Falls AB grundades 1985 och tillhandahåller testanläggningar för vintertester av fordon, fordonskomponenter och däck med tillhörande service. Arctic Falls har idag en ledande position globalt med sina landbaserade testanläggningar och inomhushallar för vintertest. Kunderna består av världsledande bil- och däcktillverkare. Vi har åtta permanenta anläggningar, fem utomhus och tre inomhus. Vi sätter effektivitet, sekretess, säkerhet och service framför allt, för att säkerställa att våra kunder är nöjda. Hos oss jobbar bland annat ingenjörer, testförare och servicemedarbetare. Tillsammans säkerställer vi att fordonsindustrins ledande varumärken kan genomföra vintertester året runt. Oavsett väder och årstid. Om rollen Som Kvalitet och hållbarhetsansvarig hos oss på Arctic Falls ansvarar du för vårt kvalitets och hållbarhetsarbete. Du säkerställer att vi har ett fungerande kvalitetsledningssystem samt utvecklar och följer upp att vi i vårt dagliga arbete följer kvalitetsstandarderna ISO 9000 och 14001. Vid införande av ny standard TISAX under 2025/2026, kommer du att projektleda och koordinera processen för att nå certifiering. Vi tror att du kommer trivas i rollen om du uppskattar att jobba med utveckling och har ordning och reda runt omkring dig. Du behöver vara noggrann, strukturerad och tycka om att samverka. Du kommer att utgå från vårt huvudkontor i Älvsbyn och till viss del jobba ute vid våra testanläggningar. Du är trygg i det svenska och engelska språket i tal och skrift. Rollen som Kvalitet och hållbarhetsansvarig är ny hos oss och rollen kommer att utvecklas tillsammans med dig. Har du jobbat som kvalitetingenjör, kvalitetsutvecklare arbetsmiljöingenjör, QHSE eller någon annan form av kvalitetsarbete kan denna roll vara rätt för dig. Kvalifikationer · Erfarenhet av kvalitetsarbete · B-körkort · Språk, svenska och engelska Meriterande Vi ser gärna att du har relevant universitets eller yrkeshögskoleutbildning. Vi erbjuder På vår arbetsplats erbjuder vi en stimulerande och inkluderande miljö där varje medarbetare kan växa och utvecklas. Friskvårdsbidrag och olika sociala aktiviteter för att stärka trivseln på arbetsplatsen. Hos oss möter vi människor och kulturer från hela världen. Tjänsten Heltid, provanställning tillämpas. Arbetstid Dagtid 100% Tillträde Enligt överenskommelse Låter detta som något för dig? Ansök redan idag och bli en del av vårt team som levererar service i världsklass. Vi ser fram emot att höra från dig! Ansökan Senast Vänta inte med att skicka in din ansökan, urval sker löpande. Rekryterande chef Emil Lundqvist Telefon: 070 210 29 29 E-post: [email protected] Kontaktperson Sandra Senbom Telefon: 073-826 79 02 E-post: [email protected]
Är du en person som värdesätter flexibilitet och ansvarstagande samtidigt som du har en fallenhet för ordning och reda? Är du dessutom en bilentusiast som alltid strävar efter att erbjuda den bästa servicen? Då har vi det perfekta jobbet för dig! Vilka är Måltidsfabriken? Måltidsfabriken AB är ett företag som idag erbjuder måltidsservice till offentlig sektor och privata företag. Med verksamhet etablerad i 18 orter runt om i Sverige befinner vi oss i en mycket expansiv fas. Vårt företag utför främst måltidstransporter åt kommuner där vi har regelbundna transporter som kräver en hög grad av självständighet och eget ansvar. Vi söker nu efter en person som vill vara en del av vårt team och utföra dessa transporter på ett noggrant och effektivt sätt. Du kommer att spela en avgörande roll i att säkerställa högsta kvalitet i våra leveranser och följa ett schema anpassat efter våra kunders behov. Erfarenhet av måltidsleveranser är meriterande men inget krav. Vi söker en kandidat som uppfyller följande krav: Ansvarstagande och plikttrogen med en stark arbetsmoral och förmåga att utföra uppgifter till högsta standard. Har en förmåga för att hantera flera bollar samtidigt och trivs med att lösa utmaningar. Drivs av att arbeta i högt tempo och trivs med en dynamisk arbetsmiljö. Följer processer och rutiner noggrant och effektivt för att säkerställa en smidig verksamhet. Flexibel för att hantera förändringar och snabbt anpassa sig till nya situationer. Fysiskt kapabel med förmågan att hantera tunga lyft om det behövs. Innehavare av ett giltigt B-körkort för manuell växellåda. Detta är ett sommarvikariat med möjlighet till förlängning. Vi söker någon som är flexibel, pålitlig och ansvarsfull, och som alltid sätter kunden i första hand. Om du tror att du är rätt person för denna position och vill vara en del av vårt team, tveka inte att skicka in din ansökan!
CEs allservice är ett familjeföretag som har verksamhet i Älvsbyn, Arvidsjaur och Töre. Vi erbjuder servicetjänster och tillhandahåller drift av anläggningar, catering, event samt våra två foodtrucks. Sedan ett år tillbaka driver vi restaurangen vid Folkhögskolan i Älvsbyn. Med vår bredd har vi alltid lösningar och sätt att hantera efterfrågningar av tjänster, service och schysst mat. Vi tror att det är vårt sätt att se möjligheter som har gjort oss framgångsrika förenligt med att vårt utbud ska passa våra kunders efterfrågan. En god middag på lokal eller en minnesvärd upplevelse, ska alla kunna ta del av hos oss! Vi söker servicepersonal till vår restaurang i Älvsbyn. Hos oss är inte den ena dagen lik den andra, från en lunchservering i kantiner till att färdigställa catering för en minnestund, innan det bär av med foodtrucken tillsammans med någon av våra kockar. En helg kan innebära ala carte servering på vår fantastiska terrass trots att vi dagen innan haft trubadur med musikquiz. Hos oss händer det mesta och vi har roligt tillsammans! Vill du likväl som oss, ta vara på mötet med våra gäster, servera mat som är lagad med omsorg och diska ofantligt mycket disk däremellan som du hanterar kassa och skurmopp innan det är dags för stängning, är det just Du vi söker!
Att arbeta i en mindre kommun gör att du får chansen att prova på nya saker, att du får känna ansvar och förtroende i din yrkesroll samt att du utvecklas i ditt arbete. Att utvecklas genom att få en inblick och vara delaktig i hela processen gör att man växer som medarbetare. Vi tror även att både känna och ta ansvar är viktigt för utvecklingen. Det ger dessutom en mycket värdefull erfarenhet i det fortsatta arbetslivet. I Älvsbyns kommun hjälper vi varandra och arbetar tillsammans för att uppnå goda resultat. Vi ser fram emot din ansökan hos oss!Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för andra varje dag? Då är det dig vi söker! Välkommen med din ansökan som undersköterska vid Älvsbyns kommuns särskilda boende, Ugglan. Arbetsuppgifter Utföra insatser i form av vård och omsorg till brukare. Att vara ett stöd för brukarna i deras dagliga liv. Du kommer att utföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Dokumentation är en viktig del i arbetet. Arbetet utförs med den enskilde pensionärens individuella behov i centrum enligt ett salutogent och stödjande förhållningssätt. Verksamheten är ett särskilt boende för personer med någon form av demenssjukdom. Du kommer att ha möjlighet att påverka dina arbetstider genom att lägga ett påverkningsbart schema i samråd med dina kollegor där arbetstiderna utgår från verksamhetens behov. Viss tid av schemalagd arbetstid är resurstid. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Kvalifikationer Vård och omsorgsprogrammet eller motsvarande utbildnining som uppfyller Socialstyrelsens krav för undersköterskekompetens. Bifoga betyg eller yrkesbevis. Övrig information Vi erbjuder dig tillsvidareanställning 100%, med tillträde efter överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Provanställning kan komma att tillämpas. Vid anställning krävs utdrag ur Polisens belastningsregister. Sista ansökningsdag 2025-08-24 Lön Lönen är individuell, ange löneanspråk. Allmänt Anställningsvillkor enligt avtal. Kommunen strävar efter en jämn fördelning mellan kvinnor och män samt ökad mångfald inom alla yrkesområden. Inför rekryteringsarbetet har Älvsbyns kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Älvsbyn är Norrbottens pärla. I vår kommun får cirka 8 000 människor möjligheten att arbeta, bo och leva nära naturen. Vi är stolta över skolorna för de yngre och omsorgen av de äldre. Många är engagerade inom föreningslivet och det gör vår kommun levande och livskraftig.
Om oss Brand Impact har sedan 1988 hjälpt varumärken inom detalj-och dagligvaru-handeln med att synliggöra sina produkter ute i butikerna antingen genom att bjuda kunder på ett smakprov/pratstund eller att helt enkelt jobba med att exponera och framhäva produkterna genom det visuella. Just nu söker vi dig som vill jobba i livsmedelsbutiker med att bjuda på smakprover av olika varumärkens produkter. Det här jobbet passar dig som vill ha ett socialt jobb och även har ett stort matintresse. Vi söker dig som Är över 18 år Kommunicerar väl på svenska Är en glädjespridare Har ett intresse för mat & dryck Är serviceminded Kan jobba vid behov framför allt på To-Fre mellan kl 11-19 Varför ska du jobba med oss? Förutom ett roligt extrajobb så erbjuder vi dig en bra lön & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. I vår grundutbildning ingår bl.a fördjupade kunskaper inom livsmedelshygien, marknadsföring och försäljning. För oss är din personlighet och passion viktigare än utbildning Vi ser fram emot din ansökan!
Arctic Falls AB grundades 1985 och tillhandahåller testanläggningar för vintertester av fordon, fordonskomponenter och däck med tillhörande service. Arctic Falls har idag en ledande position globalt med sina landbaserade testanläggningar för fordonsindustrin året runt. Kunderna består av världsledande bil- och däcktillverkare. Vi har åtta permanenta anläggningar, fem utomhus och tre inomhus. Vi sätter effektivitet, sekretess, säkerhet och service framför allt, för att säkerställa att våra kunder är nöjda. Hos oss jobbar bland annat ingenjörer, testförare och servicemedarbetare. Tillsammans säkerställer vi att fordonsindustrins ledande varumärken kan genomföra vintertester året runt. Oavsett väder och årstid. Vi söker nu en Receptionskoordinator och en Receptionist som är stjärnor på administration, värdskap och möjliggör service i världsklass på våra anläggningar i Flurheden och Vitberget. Om tjänsterna Som Receptionskoordinator vid testanläggningen i Flurheden kommer du att arbeta i nära relation till vår kund Pirelli med ansvar för koordinering av kundbokningar, planering och administration kopplat till kundprocessen. När besökare kommer till vår anläggning genomför du informationsmöte- och säkerhetsgenomgång gällande anläggningen. Du är en viktig del kring vårt säkerhetsarbete, och en del av arbetsdagen är du ansvarig för övervakning av vårt säkerhetssystem, när testning på våra banor utförs. Med en fallenhet för administration, kundansvar och delaktighet kring event, har du en känsla för värdskap och kan lyfta blicken för att se sammanhang och skapa synergier. Du kan ta plats och genomföra presentationer i ett rum med kunder från hela världen. Som Receptionist vid testanläggningen i Vitberget under säsong 2025/2026 kommer du att arbeta med stora flöden av besökare, där du bemannar receptionen med incheckning, utcheckning och hanterar praktiska frågor som möjliggör våra besökares genomförande av tester under sin vistelse hos oss. Även vid Vitbergets anläggning genomför Receptionisten en säkerhetsgenomgång gällande anläggningen. Med nyfikenhet, flexibilitet och lyhördhet bidrar du till att Arctic Falls levererar mer än vad som förväntas. Du trivs med att vara del av en bransch med snabba vändningar och flexibilitet, oavsett frågeställningar är du en självgående möjliggörare. - Arctic Falls levererar service i världsklass! Utöver värdskapet gentemot kund och besökare, är du som medarbetare den bästa ambassadören för Arctic Falls. Arbetsuppgifter: Planera och genomföra informationsmöten- och säkerhetsgenomgångar Hanterar den dagliga verksamheten med drift, bokning och samverkan med kunder från hela världen. Ansvarar för kundprocessen, administration, bokning, koordinering. Delaktig kring skapande av event. Kvalifikationer: Svenska och engelska i tal och skrift Har jobbat inom serviceyrke God datavana – Office 365 B-körkort Meriterande: Du behärskar det italienska eller tyska språket. Du kan gärna ha gått någon utbildning inom värdskap och turism. Vi erbjuder: Tjänsten: Heltid, provanställning tillämpas samt säsongsarbete Arbetstid: Flexibla arbetstider med visst helgarbete Tillträde: Enligt överenskommelse Låter detta som något för dig? Ansök redan idag och bli en del av vårt team som levererar service i världsklass. Vi ser fram emot att höra från dig! Ansökan: Senast 10 augusti Vänta inte med att skicka in din ansökan, urval sker löpande. Kontaktperson: Namn Sandra Senbom Telefon: 073-82 67 902 E-post: [email protected]
Är du legitimerad farmaceut och nyfiken på att testa att bo i Älvsbyn? Med Apotek Hjärtats Upptäckarpaket erbjuds du en bonus utöver din vanliga lön dina första år i tjänsten. Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Sofia Stenberg berättar: Välkommen till vårt fina Apotek Hjärtat i natursköna Älvsbyn - Norrbottens pärla! Vi är ett glatt gäng på i dagsläget en tekniker, en assistent och tre farmaceuter. Vi söker nu en ny kollega och välkomnar såväl nyutexaminerade som erfarna kollegor. Som farmaceut på Hjärtat i Älvsbyn arbetar du inte ensam, utan har erfarna kollegor som stöttar och hjälper dig och vi ser fram emot att få lära av dig och ta del av din kunskap och arbetserfarenhet. På sikt kommer det att finnas behov av en läkemedelsansvarig, vilket skulle ge dig möjlighet att få växa in i den rollen, till en början som LMA-ersättare. Vi kännetecknas av ett gott samarbete mellan apoteken, vilket betyder att vi delar erfarenheter för att hela tiden utvecklas och hjälper varandra utefter behov och möjlighet. Våra kunder spänner över livets alla åldrar, de flesta utgörs av våra trevliga stamkunder som gärna byter ett ord eller två. Vi har ett gott samarbete med intilliggande sjuk- och hälsovård. För mig som chef, är det viktigt att du sätter kunden i fokus och tycker om att arbeta som ett team. Emellanåt har vi ett högt tempo så flexibilitet och förmåga att prioritera är värdefulla egenskaper. Det här apoteket är ett av våra upptäckarapotek där vi erbjuder det lilla extra till dig som är legitimerad farmaceut i Sverige. Det innebär att du får en bonus utbetalad en gång per avslutat år under dina första tre år på apoteket (totalt 120 000:-). Du får även ta del av vårt mentorskapsprogram vilket ger en trygg start i din nya tjänst. Såhär jobbar en farmaceut på Hjärtat! Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den kundfokuserade farmaceuten du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång. Två saker kommer att vägleda dig, vilket Hjärtatapotek du än jobbar på: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Det här är du! Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller så är du erfaren och vill dela med dig av dina kunskaper till dina nya Hjärtatkollegor. Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat! Varför bli en del av Hjärtat? På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig. Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår podd! Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Kontaktperson: Sofia Stenberg tfn: +46 0730684521
🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
Vill du arbeta med avancerad fordonsteknik i en unik arbetsmiljö? Vi söker en erfaren bilmekaniker med en stark arbetsmoral och högt säkerhetstänk, som trivs att arbeta i team och uppskattar ett varierande arbetsinnehåll. Känner du igen dig? Då kan du vara den vi söker! Om rollen: Bilbolaget i Gällivare är i en expansiv fas och söker nu en erfaren och driven Bilmekaniker till vårt team på verkstaden belägen inne på LKAB:s område. Du kommer att arbeta i en modern och välutrustad verkstad ovan jord, mitt i en unik gruvmiljö. Här blir du en del av ett engagerat och tekniskt kunnigt team där samarbete, kvalitet och säkerhet står i fokus. Tjänsten erbjuder en varierad och utvecklande vardag, där du får möjlighet att arbeta i fina verkstadslokaler med avancerad fordonsteknik i en stimulerande och teknisk arbetsmiljö. Arbetsuppgfiter: Service och underhåll av personbilar (gruvbilar, transporters, king cab). Felsökning och reparationer. Självständigt arbete samt samarbete i team. Vi söker dig som har: Erfarenhet som bilmekaniker eller motsvarande relevant erfarenhet. Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet. Ett serviceinriktat och självgående arbetssätt. Förmåga att ta ansvar och leverera hög kvalitet. Krav för tjänsten: B-körkort. Behärskar svenska språket och engelska väl, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i industri- eller gruvmiljö, men det är inget krav. Praktisk information: Arbetstider: Måndag–torsdag 06:00–17:00 eller Måndag–fredag 06:00–14:30 Boende: Som anställd erbjuds du ett eget rum i ett fullt möblerat hus beläget i centrala Gällivare. De gemensamma ytorna så som kök, vardagsrum och WC, delas med tre andra anställda vid Bilbolaget. Boendet erbjuder ett bekvämt och socialt boendealternativ med närhet till både arbete och service. Varför Bilbolaget? Stabil arbetsgivare: En del av AB Persson Invest – en anrik, familjeägd koncern sedan 1932. Utvecklingsmöjligheter: Bli en viktig kugge hos en ledande aktör inom bilbranschen i Norrland. Mångfald och inkludering: Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och eftersträvar en jämn könsfördelning. Förmåner som erbjuds: Vinstdelning via Årsringen, möjlighet att hyra boende i Åre & Hemavan, tjänstepension, personalrabatter, friskvård m.m. Ansökningsförfarande Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Bilbolaget samarbetar med Norra Resurs i denna rekryteringsprocess, tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du anställs direkt hos Bilbolaget i Gällivare. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Maria Berggren på [email protected] eller på telefon 070-336 67 30. Låter detta som nästa steg i din karriär? Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av teamet hos Bilbolaget i Gällivare. Om företaget Bilbolaget har funnits sedan 1932 och verkar inom en rad olika områden inom bilägande. Vi är Norrlands ledande återförsäljare av Volvo, Renault, Dacia, Ford samt begagnat och säljer totalt 9 000 bilar per år. Vi säljer personbilar och transportbilar, har hyrbilsverksamhet, verkstad, däckhotell, erbjuder tankning och tvätt samt har välsorterade bildelsbutiker. Bilbolaget har ca 490 medarbetare och finns på 15 orter i Norra Sverige. Om oss Norra Resurs är en aktör inom rekrytering och bemanning i Norrland. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs din pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i Norrland.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 13 jobb