Sommarjobb inom funktionsstöd
Ängelholms kommun
Personliga assistenter

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Vi vet att det finns många som har talang för att jobba med människor! Nu söker vi sommarvikarier till vård och omsorg i Ängelholm! Att jobba med vård och omsorg innebär att du gör skillnad för andra personer varje dag och hjälper dem som behöver det allra mest. Oavsett var du väljer att jobba får du bra erfarenhet och minnen för livet, dessutom är alla dagar olika och det blir aldrig långtråkigt. Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision, välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Inom Funktionsstöds verksamheter stöttar du personer med olika typer av funktionsnedsättningar. Just nu söker vi framförallt dig med erfarenhet av att arbeta med komplex autism. Personlig assistans: Personliga assistenter arbetar hemma hos brukaren och på andra platser där brukaren är. Arbetsuppgifterna anpassas efter brukarens behov och önskemål, vilket gör att arbetet som personlig assistent inte ser likadant ut någonstans. Gruppbostad: På en gruppbostad inom funktionsstöd bor personer med olika fysiska och/eller psykiska funktionsnedsättningar. De som bor här har ett större stöd- och servicebehov och på gruppbostaden finns det personal dygnet runt. Du som jobbar här är brukarnas förlängda arm i vardagen med målet att de ska kunna leva och bo så likt andra människor som möjligt. Gruppbostad med inriktning mot socialpsykiatri: På en gruppbostad med inriktning mot socialpsykiatri bor personer som behöver ha extra stöd dygnet runt. Det kan vara på grund av till exempel missbruksproblematik och/eller psykisk ohälsa. På dessa gruppbostäder jobbar du med att stötta brukarna med målet att de ska kunna leva och bo så likt andra människor som möjligt. Arbetsuppgifter Som sommarjobbare inom funktionsstöd är inte den ena dagen den andra lik! Arbetet anpassas efter den som behöver stöd. Brukarnas dagsform, önskemål och förmågor ser olika ut och därför blir arbetet också varierande. Exempel på arbetsuppgifter: Laga mat, stötta vid aktiviteter, social samvaro, motivera, kommunicera, städ, tvätt och personlig hygien. Arbetstider: Även arbetstiderna varierar inom funktionsstöd. Ibland jobbar du långa arbetspass, men då innebär det också att du får många lediga dagar på en månad. Det är vanligt med jourtjänstgöring där du sover kvar på gruppbostaden eller hemma hos brukaren under natten. Hos vissa brukare är man vaken om man jobbar natt. I jobbet ingår även arbete på vissa helgdagar, men om du har jobbat på helgen är du ledig lika många vardagar i stället. Ensamarbete förkommer. KVALIFIKATIONER Personliga egenskaper: Som person är du lugn, trygg och stabil. Du är ansvarsfull och inkännande och kan kommunicera tydligt och pedagogiskt. Du har förmåga att lyhört anpassa ditt arbetssätt efter brukarens individuella behov och dagsform. Utbildning: Utbildning inom vård och omsorg, socialt arbete eller pedagogik är meriterande, men inget krav. Vi söker också dig som inte har någon utbildning. Störst vikt läggs vid personlig lämplighet och relevant erfarenhet. Erfarenhet: Erfarenhet av vård och omsorg, pedagogiskt arbete, arbete med personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar eller psykisk ohälsa är meriterande, men även annat arbete med människor och service ser vi som en värdefull tillgång. Språk och dokumentation: För att instruktioner och dokumentation ska ske på ett säkert och förståeligt sätt måste du behärska det svenska språket i både tal och skrift. Vi använder digitala verktyg som en naturlig del i vårt arbete, så du behöver känna dig bekväm med att använda mobiltelefon, dator och annan digital teknik som arbetsredskap. Ålder: Du måste ha fyllt 18 år för att kunna sommarjobba hos oss. För att kunna ta dig till arbetsplatserna som ligger i Ängelholms ytterområde underlättar om du har körkort och tillgång till bil. Inför erbjudande om anställning kommer vi att efterfråga utdrag från Polismyndighetens belastningsregister. Vi kommer givetvis att ge dig en introduktionsutbildning som gör att du känner dig trygg och bekväm med dina arbetsuppgifter. Vi arbetar aktivt med lärande i arbetsgruppen och värnar om att erbjuda en bra arbetsmiljö. Ansök nu! Det är ett betydelsefullt arbete som väntar med goda möjligheter att kunna arbeta vidare inom vård och omsorg i kommunen. Oavsett var du väljer att jobba får du väldigt bra erfarenhet och minnen för livet! ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

43 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Sommarjobb inom äldreomsorgen
Ängelholms kommun
Vårdbiträden

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Vi vet att det finns många som har talang för att jobba med människor! Nu söker vi sommarvikarier till vård och omsorg i Ängelholm! Att jobba med vård och omsorg innebär att du gör skillnad för andra personer varje dag och hjälper dem som behöver det allra mest. Oavsett var du väljer att jobba får du bra erfarenhet och minnen för livet, dessutom är alla dagar olika och det blir aldrig långtråkigt. Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision, välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Hemtjänst: I Ängelholm finns sju hemtjänstområden, vi kallar oss för Bo Bra Hemma. Du som arbetar i hemtjänsten åker hem till personer och ger omvårdnad och service i personernas egna bostäder. Särskilda boenden: På ett särskilt boende, det som ibland kallas äldreboende, ges omvårdnad och service året runt, dygnets alla timmar, till personer som har ett stort vård- och omsorgsbehov. I Ängelholm finns nio särskilda boenden som drivs av kommunen. Vissa av boendena har en inriktning som till exempel demensboende eller korttidsboende. Arbetsuppgifter Hemtjänst: Som sommarjobbare inom hemtjänsten åker du hem till personer för att hjälpa dem med planerade omvårdnads- och serviceinsatser. Det är oftast äldre personer som behöver stöd i sin vardag. När du jobbar inom hemtjänsten får du ett schema där det står vem du ska hjälpa, under vilken tid och vad du ska göra. Exempel på arbetsuppgifter är att hjälpa till med påklädning, personlig hygien, städ, tvätt, inköp och social samvaro. Särskilt boende: Som sommarjobbare på ett särskilt boende utför du omvårdnads- och serviceinsatser utifrån de boendes behov. Det kan handla om att hjälpa till med förflyttningar, personlig hygien, ge medicin, stötta vid måltider, städ, tvätt och social samvaro. En viktig del av uppdraget är att bidra till ett meningsfullt liv genom exempelvis sociala möten, aktiviteter och utevistelser. Arbetstider: Dagspass ca kl 7-16, kvällspass ca kl 14-22, i jobbet ingår även arbete på vissa helgdagar, men om du har jobbat på helgen är du ledig lika många vardagar i stället. KVALIFIKATIONER Personliga egenskaper: Du är bra med människor, gillar att samarbeta och få saker gjorda. Du tar ansvar, är noggrann och ser till att helheten funkar. Vi använder digitala verktyg som en naturlig del i vårt arbete, så du behöver känna dig bekväm med att använda mobiltelefon, dator och annan digital teknik som arbetsredskap. Utbildning: Omvårdnadsutbildning är bra att ha, men vi söker också dig som inte har någon omvårdnadsutbildning. Erfarenhet: Vi söker främst dig med erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, men även annat arbete med människor och service är meriterande Språk: För att arbetet ska kunna göras på ett säkert och förståeligt sätt måste du behärska det svenska språket i både tal och skrift. Ålder: Du måste ha fyllt 18 år för att kunna sommarjobba hos oss. Inför erbjudande om anställning kommer vi att efterfråga utdrag från Polismyndighetens belastningsregister. Vi kommer givetvis att ge dig en introduktionsutbildning som gör att du känner dig trygg och bekväm med dina arbetsuppgifter. Vi arbetar aktivt med lärande i arbetsgruppen och värnar om att erbjuda en bra arbetsmiljö. Ansök nu! Det är ett betydelsefullt arbete som väntar med goda möjligheter att kunna arbeta vidare inom vård och omsorg i kommunen. Oavsett var du väljer att jobba får du bra erfarenhet och minnen för livet! Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

43 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Maskinoperatör - Torekov
Processbemanning Svenska AB
Maskinoperatörer, plastindustri

Vi söker dig som vill arbeta som maskinoperatör hos en av våra kunder i Torekov – ett företag med modern och automatiserad produktion inom plastindustrin. Har du ett starkt tekniskt intresse, en vilja att utvecklas och en nyfikenhet på maskinhantering? Då kan det här vara rätt tjänst för dig! Du kommer att vara en viktig del av tillverkningsprocessen och bidra till ett kvalitativt och effektivt produktionsflöde. Det är meriterande om du har erfarenhet av att delta i förbättringsarbete och vill bidra till att utveckla processer och arbetsrutiner. Vi tror att du är en noggrann, kvalitetsmedveten och flexibel person som trivs med att arbeta i team. Du uppskattar ordning och reda och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Din initiativförmåga och vilja att lära dig nytt kommer vara viktiga för att lyckas i rollen.  Arbetstiderna är förlagda på: 2-skift, nattskift och helgarbete.  2-skift:  - Förmiddag (mån-tors) 06.00-15.00, fredag 06.00-13.06 - Eftermiddag (mån-tors) 14.48-00.00, fredag ledig Nattskift: (mån-tors) 23.48-06.12, söndag 21.18-06.12 Helgskift: fredag 13.00-22.00, (lör-sön) 10.00-22.00 Krav för tjänsten:  - Truckkort - Körkort & tillgång till bil - Gymnasieutbildning - Svenska i tal och skrift Meriterande: - Tidigare erfarenheter av 5S - Utbildning inom industri - Tidigare arbetat inom plastindustri eller motsvarande - Erfarenhet av arbete med robotar/automatiserad produktion  Du kommer inledningsvis bli anställd genom Processbemanning med goda möjligheter till en direkt anställning hos kund på sikt.  Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se

43 dagar sedan
Sista ansökan:
1 november 2025
Vi söker nästa stjärna? B2C
Säljpitch AB
Telefonförsäljare m.fl.

Säljpitch är ett snabbt växande säljbolag som riktar in sig på företag stora som små, men nu även privatpersoner. Vårt B2C-team består utav ett härligt gäng med både tjejer och killar. Teamet är ett resultat drivet gäng och stimuleras av ett högt arbetstempo. Teamet säljer mobilabonnemang för operatören 3. Vår atmosfär är familjär, och det är viktigt för oss att alla trivs och känner glädje på jobbet. Tidigare erfarenhet inom sälj är meriterande men inte ett måste, då vi utbildar och coachar våra medarbetare dagligen. Tjänsten erbjuder ett bra lyft i karriären och kommer ge er möjligheten till att bygga på kunskap inom företagsutveckling, försäljning och hur man arbetar strategiskt inom försäljningsprocesser. Är du i tankarna på att ta nästa steg i karriären eller vill veta mer om oss så tveka inte på att höra av er.

43 dagar sedan
Sista ansökan:
29 oktober 2025
Maskinoperatör - Torekov
Processbemanning Svenska AB
Maskinoperatörer, plastindustri

Vi söker dig som vill arbeta som maskinoperatör hos en av våra kunder i Torekov – ett företag med modern och automatiserad produktion inom plastindustrin. Har du ett starkt tekniskt intresse, en vilja att utvecklas och en nyfikenhet på maskinhantering? Då kan det här vara rätt tjänst för dig! Du kommer att vara en viktig del av tillverkningsprocessen och bidra till ett kvalitativt och effektivt produktionsflöde. Det är meriterande om du har erfarenhet av att delta i förbättringsarbete och vill bidra till att utveckla processer och arbetsrutiner. Vi tror att du är en noggrann, kvalitetsmedveten och flexibel person som trivs med att arbeta i team. Du uppskattar ordning och reda och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Din initiativförmåga och vilja att lära dig nytt kommer vara viktiga för att lyckas i rollen.  Arbetstiderna är förlagda på: 2-skift, nattskift och helgarbete.  2-skift:  - Förmiddag (mån-tors) 06.00-15.00, fredag 06.00-13.06 - Eftermiddag (mån-tors) 14.48-00.00, fredag ledig Nattskift: (mån-tors) 23.48-06.12, söndag 21.18-06.12 Helgskift: fredag 13.00-22.00, (lör-sön) 10.00-22.00 Krav för tjänsten:  - Truckkort - Körkort & tillgång till bil - Gymnasieutbildning - Svenska i tal och skrift Meriterande: - Tidigare erfarenheter av 5S - Utbildning inom industri - Tidigare arbetat inom plastindustri eller motsvarande - Erfarenhet av arbete med robotar/automatiserad produktion  Du kommer inledningsvis bli anställd genom Processbemanning med goda möjligheter till en direkt anställning hos kund på sikt.  Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se

44 dagar sedan
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Maskinoperatör - Torekov
Processbemanning Svenska AB
Maskinoperatörer, plastindustri

Vi söker dig som vill arbeta som maskinoperatör hos en av våra kunder i Torekov – ett företag med modern och automatiserad produktion inom plastindustrin. Har du ett starkt tekniskt intresse, en vilja att utvecklas och en nyfikenhet på maskinhantering? Då kan det här vara rätt tjänst för dig! Du kommer att vara en viktig del av tillverkningsprocessen och bidra till ett kvalitativt och effektivt produktionsflöde. Det är meriterande om du har erfarenhet av att delta i förbättringsarbete och vill bidra till att utveckla processer och arbetsrutiner. Vi tror att du är en noggrann, kvalitetsmedveten och flexibel person som trivs med att arbeta i team. Du uppskattar ordning och reda och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Din initiativförmåga och vilja att lära dig nytt kommer vara viktiga för att lyckas i rollen.  Arbetstiderna är förlagda på: 2-skift, nattskift och helgarbete.  2-skift:  - Förmiddag (mån-tors) 06.00-15.00, fredag 06.00-13.06 - Eftermiddag (mån-tors) 14.48-00.00, fredag ledig Nattskift: (mån-tors) 23.48-06.12, söndag 21.18-06.12 Helgskift: fredag 13.00-22.00, (lör-sön) 10.00-22.00 Krav för tjänsten:  - Truckkort - Körkort & tillgång till bil - Gymnasieutbildning - Svenska i tal och skrift Meriterande: - Tidigare erfarenheter av 5S - Utbildning inom industri - Tidigare arbetat inom plastindustri eller motsvarande - Erfarenhet av arbete med robotar/automatiserad produktion  Du kommer inledningsvis bli anställd genom Processbemanning med goda möjligheter till en direkt anställning hos kund på sikt.  Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se

45 dagar sedan
Sista ansökan:
30 oktober 2025
Maskinoperatör - Torekov
Processbemanning Svenska AB
Maskinoperatörer, plastindustri

Vi söker dig som vill arbeta som maskinoperatör hos en av våra kunder i Torekov – ett företag med modern och automatiserad produktion inom plastindustrin. Har du ett starkt tekniskt intresse, en vilja att utvecklas och en nyfikenhet på maskinhantering? Då kan det här vara rätt tjänst för dig! Du kommer att vara en viktig del av tillverkningsprocessen och bidra till ett kvalitativt och effektivt produktionsflöde. Arbetet sker i en modern och automatiserad produktionsmiljö inom plastindustrin. Det är meriterande om du har erfarenhet av att delta i förbättringsarbete och vill bidra till att utveckla processer och arbetsrutiner. Vi tror att du är en noggrann, kvalitetsmedveten och flexibel person som trivs med att arbeta i team. Du uppskattar ordning och reda och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Din initiativförmåga och vilja att lära dig nytt kommer vara viktiga för att lyckas i rollen. Arbetstiderna är förlagda på: 2-skift, nattskift och helgarbete.  Krav för tjänsten:  - Truckkort - Körkort & tillgång till bil - Gymnasieutbildning - Svenska i tal och skrift Meriterande: - Tidigare erfarenheter av 5S - Utbildning inom industri - Tidigare arbetat inom plastindustri eller motsvarande - Erfarenhet av arbete med robotar/automatiserad produktion  Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se

46 dagar sedan
Sista ansökan:
29 oktober 2025
Vi söker nästa stjärna? B2C
Säljpitch AB
Telefonförsäljare m.fl.

Säljpitch är ett snabbt växande säljbolag som riktar in sig på företag stora som små, men nu även privatpersoner. Vårt B2C-team består utav ett härligt gäng med både tjejer och killar. Teamet är ett resultat drivet gäng och stimuleras av ett högt arbetstempo. Teamet säljer mobilabonnemang för operatören 3. Vår atmosfär är familjär, och det är viktigt för oss att alla trivs och känner glädje på jobbet. Tidigare erfarenhet inom sälj är meriterande men inte ett måste, då vi utbildar och coachar våra medarbetare dagligen. Tjänsten erbjuder ett bra lyft i karriären och kommer ge er möjligheten till att bygga på kunskap inom företagsutveckling, försäljning och hur man arbetar strategiskt inom försäljningsprocesser. Är du i tankarna på att ta nästa steg i karriären eller vill veta mer om oss så tveka inte på att höra av er.

46 dagar sedan
Sista ansökan:
29 oktober 2025
Personlig assistent i Ängelholm.
Lyckliga Nycklar AB
Personliga assistenter

Lyckliga Nycklar bedriver personlig assistans i mindre skala främst i Nordvästra Skåne. Den personnära kontakten är viktig för oss. Vi har lång erfarenhet av personlig assistans i en stor verksamhet och den kunskapen använder vi i det vi brinner för: det lilla formatet. Vi har ett nära samarbete mellan kund och alla medarbetare där vi utvecklas både gemensamt och individuellt. Vi söker en personlig assistent till en medelålders kvinna med eget boende i Ängelholm. Hon är en stark personlighet med mycket humor, men också stora känslor. Det är ett utmanande arbete där du som assistent får använda lågaffektivt bemötande och tydliga riktlinjer. Kunden har egen bil och körkort är ett krav. Hon älskar hockey och att resa, så om du hejar på Rögle är det toppen! Tidigare erfarenhet av att arbeta med personer med diagnoser inom autismspektrumtillstånd är meriterande, likaså erfarenhet av utåtagerande beteenden. Som stöd i ditt arbete har du som anställd kontinuerlig utbildning och handledning. Vi lägger stor vikt vid att utveckla arbetet, men att bibehålla tryggheten som en stabil vardag ger. Vi söker personal för behovs- och timanställning, samt för vikariat under sommarperioden. Passen är mellan 15 och 24 timmar långa. Det är en rökfri arbetsplats.

48 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Personliga assistenter sökes till man i Munka-ljungby
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nu personliga assistenter till en man som är bosatt i Munka-Ljungby. Han är rullstolsbunden och behöver stöttning med mycket i sin vardag. Han kommunicerar och förklarar för dig vad han behöver hjälp med. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande, dagliga rutiner, personlig hygien, på- och avklädning. Hjälpmedel som taklift finns på plats. Ett intresse är att åka på aktiviteter, vara ute och gå eller vara ute i trädgården. Om du också gillar att gå på promenader och har ett intresse för trädgårdsarbete, så är det ett stort plus! Vi söker dig som vill arbeta på cirka 70-75% samt dig som vill arbeta som extra och bli vikarie. Arbetstiderna är fördelade på dagtid, kväll, nätter och helger. Man bör därför vara positiv till att kunna arbeta alla tider på dygnet.  Arbetstiderna ser ut följande: 07:00 - 17:00, 16:00 - 07:00 (sovande & vaken jour) Omfattning: En deltidstjänst på 70-75% med möjlighet till en högre tjänstgöringsgrad på sikt samt tre extra vid behov. Antal tjänster: 4 Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Krav är att du är Rökfri Har manuellt körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen. Meriterande om du har Erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

49 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025