Vacant Sverige söker sjuksköterskor till sommaruppdrag 2024!

Om jobbet Vill du jobba som konsult hos våra kunder under sommaren 2024? Vacant Vårdbemanning expanderar kraftigt i Sverige och söker fler flexibla och kompetenta sjuksköterskor för uppdrag hos våra kunder i hela landet. Vi söker erfarna sjuksköterskor till uppdrag på sjukhus, vårdcentral och/eller inom äldreomsorgen. Du blir anställd av oss i vårt svenska bolag, Vacant Vårdbemanning AB, och sedan uthyrd till våra kunder. Är du legitimerad sjuksköterska med specialistkompetens? Välkommen med din ansökan, vi matchar din kompetens med uppdrag efter dina önskemål! Möjligheter att arbeta i hela Skandinavien finns. Kvalifikationer Vi söker dig som: - är legitimerad sjuksköterska med minst 1 års erfarenhet - är van vid självständigt arbete - är flexibel - har god kommunikativ förmåga, ett gott bemötande, en positiv grundinställning samt god samarbetsförmåga Företagsbeskrivning Vacant Vårdbemanning AB är ett svenskt bemanningsföretag med huvudkontor i Stockholm. Vi levererar vårdpersonal till sjukhus, kommuner, regioner och privata vårdgivare i hela Sverige. Vi etablerades i Sverige 2019 och ingår i den norska koncernen Vacant Holdings AS som funnits i branschen i Norge sedan 2008. Företagets ledning har arbetat med bemanningslösningar till vårdbranschen sedan år 2000. Om företaget - Vi erbjuder dig spännande uppdrag över hela Sverige och vårt fokus ligger alltid på att matcha uppdrag med din kompetens. - Du har alltid en fast kontaktperson före, under och efter ditt uppdrag. Din kontaktperson har lång erfarenhet från bemanningsbranschen inom vård och omsorg och är själv vårdutbildad. - Vi är behjälpliga med boende och resor om du arbetar på annan ort. - Vi erbjuder dig en marknadsmässig ersättning för din insats. - För oss är hälsan viktig – generös friskvårdsersättning. Max 3000:-/år. - Vill du arbeta några enstaka pass, del- eller heltid? Du bestämmer!

15 april 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Head of Accounting R2R Sweden 1

Company Description Vattenfall is one of Europe’s largest producers and retailers of electricity and heat. Our main markets are Sweden, Germany, the Netherlands, Denmark, and the UK. The Vattenfall Group has approximately 20,000 employees. We have been electrifying industries, powering homes and transforming life through innovation for more than 100 years. Being one of Europe’s leading energy companies, we must become fossil free ourselves to succeed. But that’s not enough. Empowered by our goal, we are looking beyond our own industry to see where we can really make a difference. Job Description We are now looking for the new manager for one of our teams in Accounting Record-to-Report (R2R), located in Solna. Accounting R2R is one of the functions in Vattenfall’s shared service organisation Finance Business Support, serving the vast majority of companies in the Vattenfall Group. Accounting R2R provides the accounting expertise to the units in Vattenfall with a strong focus on quality and compliance. Accounting R2R is the accounting expert for IFRS and the local accounting regulation, preparing postings, managing the closings and the external audit, providing financial statements. For the best support of the Vattenfall units, the General Accounting teams in Accounting R2R are organised with a clear country assignment while Fixed Assets processes are supported by a central cross-country team. We are offering now the manager position in one of our two General Accounting teams in Sweden, which supports Vattenfall companies in Sweden, Finland and Norway. In this position you are responsible for a team of accounting professionals, supported by accounting specialists. Finance Business Support works with a Business Process Outsourcing partner (BPO) who also supports sub-processes in the Accounting R2R function. Your tasks and responsibilities Structures the General Accounting tasks for the supported companies and reporting units in a way, that the team’s capabilities and strengths are best utilised Creates an inspiring, stimulating, goal oriented and supportive working climate by setting clear goals and responsibilities and enabling competence development Ensures that the services are executed with high quality and timeliness of the delivery; monitoring the progress in the closings, taking corrective action where needed and working operationally with the team in order to reach targets/deadlines Establishes a contact structure towards the business that is reliable, robust and trusted; contacts could and should be shared between all team members and the team manager Organises effective and efficient processes: Identifies improvement areas as well as risks, encourages an improvement culture and assures the implementation of improvements and risk mitigation, drives change Main contact person for the auditors for the Statutory Accounts and the local IFRS reviews for Vattenfall’s group figures. Coordinates the audit process, organising meetings and information flow. Main contact person for Vattenfall’s Group Accounting team Responsible for creating a well-functioning operational collaboration between the team and the BPO provider Cooperates with the other team managers in Accounting R2R to assure harmonised application of IFRS requirements across countries and to further harmonise processes Designs and implements effective and efficient interfaces to other staff functions; makes sure information is shared between the different teams in Finance Business Support Staff responsibility for the team; handling recruitments, promotions, competence development and salary negotiations together with department manager and HR Reports to department manager regarding target fulfilment, escalates issues/claims when needed to mitigate risk. Qualifications To be successful in the position you need to have strong leadership skills and an eagerness to manage and coach teams to deliver on common targets. You are a strong communicator and have the ability to establish trust and build relationships inside your own team as well as towards stakeholders. You are used to work against deadlines and have functional methods to handle the stress that might occur. Analytical, proactive, solution orientated, engagement and credibility are all words that people might use to describe your personal skills. Skills and experience needed: Relevant University degree (e.g. Business and administration) or comparable other training Proven experience from managing teams Experience from working within Finance operations in a Shared Service organisation Deep understanding of accounting rules, Swedish accounting regulation as well as IFRS Good understanding of all Finance / Accounting processes Professional proficiency in Swedish and English, both written and spoken Insights in the energy business will be beneficial Additional Information Location: Solna. Travelling may occur, mainly to Vattenfall locations in the Nordics At Vattenfall we are convinced that diversity contributes to build a more profitable and attractive company and we strive to be good role model regarding diversity. Vattenfall works actively for all employees to have the same opportunities and rights regardless of gender, ethnicity, age, transgender identity or expression, religion or other belief, disability or sexual orientation. Please read mor about Diversity and other benefits here: Working at Vattenfall - Vattenfall We welcome your application in English, including CV and motivational letter, no later than May 5 , 2024. For information regarding the position, please contact hiring manager Cornelia Haas, +49 172 362 43 20. For information regarding the recruitment process please contact recruiter Peter Blixter, +46 72 237 32 02. Trade union representatives in Sweden Rolf Ohlsson (Akademikerna), Inger Strandberg (Unionen), Christer Gustafsson (Ledarna), Lennart Bengtsson (SEKO). To get in contact with the representatives, please call Vattenfall´s switchboard +46 (0)8 739 50 00. Since Vattenfall is part of the Swedish critical infrastructure many of our positions are security classed. If this position is security classed the final candidates can be subject to a security vetting process, according to the Swedish legislation. We look forward to receiving your application!

10 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Kickstarta din karriär: Bli elmätarbyte-tekniker hos Eltel!

Trivs du med praktiska uppgifter och har du erfarenhet av ett tekniskt gymnasieprogram eller allmän händighet? Vi söker fler engagerade medarbetare för en spännande roll som elmätarbyte-tekniker hos Eltel! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med Eltel flera montörer till spännande projekt. I den här positionen kommer du att arbeta med att byta elmätare. Du kommer till största del att arbeta självständigt och disponera en arbetsbil från Eltel. Ditt arbete kommer att utgå från din bostad eller de boenden som vi tillhandahåller på arbetsorten. Initialt kommer arbetet att utföras i Norrbotten, men projektet kommer senare att sträcka sig längs Lappland och Västerbotten enda ner till Umeå. När du arbetar på andra orter kommer vi att stå för resekostnader, boende och traktamente. Tjänsten inleds med en kombinerad teoretisk och praktisk utbildning på arbetstid. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Eltel´s önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Du erbjuds: • Möjlighet att skaffa dig ett nytt yrke inom den stabila och framtidsinriktade energibranschen på lång sikt. • Tjänsten erbjuder goda möjligheter att tjäna bra med pengar tack vare Eltels pålitliga och generösa bonussystem! • Arbete inom en organisation som har en genomtänkt och framgångsrik arbetsmetod. • Möjligheten att arbeta halva månaden med full lön.  Vad behövs för denna tjänst? Vi söker dig som är bekväm med användning av verktyg, har B-körkort och är praktiskt lagd. Erfarenhet eller utbildning inom el eller ett annat tekniskt område är meriterande, men inte ett krav. Du bör också vara i god fysisk form eftersom arbetet är fysiskt krävande på grund av det praktiska arbetet som utförs i högt tempo under långa arbetsdagar och veckor. Eftersom tjänsten innebär kundkontakt och samarbete med medarbetare från andra nordiska länder är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska på en god nivå. För den här tjänsten kommer vi att kräva ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning. Vi ser det som meriterande om du har tidigare teknisk erfarenhet av elinstallationer. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Resande med varierande projekt URVAL: Sker löpande KONTAKT: Jonathan Gerafi Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] #teknik #el #montör #eltel #elmontör #resande #elmontör #bonussystem #bonus

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Fysioterapeut, tills vidare

I vänliga och vackra Arjeplogs kommun ligger Sveriges största och fjällnära skärgård. Här har vi kortast restid till arbetet och samtidigt en storslagen natur runt hörnet. Här möts tiotusen år gammal kultur med innovativt näringsliv och forskning i världsklass. Vår fordonstestindustri och vår besöksnäring ger kommunen en internationell prägel. Med invånarna i fokus ser vi till att det där självklara fungerar: en skola med god kvalitet, en omsorgsfull vård och en trygg livsmiljö. Som arbetsgivare erbjuder vi dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i en god gemenskap. Arjeplog, Àrjepluovve, är en samisk förvaltningskommun. Vi välkomnar därför särskilt sökanden med kunskaper i samiska språken och kulturen. Beskrivning Kom och jobba med oss nu när vi har startat om i nya lokaler. Vi söker en fysioterapeut med start  så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Som fysioterapeut på Arjeplogs kommun kommer du att arbeta tillsammans med medarbetarna i Hälso- och sjukvårdsenheten för att uppnå en trygg och säker hälso- och sjukvård inom Hemsjukvård och Särskilt boende. Du har ett nära samarbete med arbetsterapeuter, sjuksköterskor, enhetschefer och undersköterskor. Tillsammans skapar vi livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag. Som den en av de största kommunen till ytan sträcker sig vår arbetsplats många mil ut i omkringliggande byar. Ingen dag är den andra lik, alla patienter är unika. Rehabteamet består av två fysioterapeuter och två arbetsterapeuter så du har alltid stöttning av kollegor. Vi är en grupp som trivs väldigt bra tillsammans och det återspeglas i vårt dagliga arbete. Vi har nyligen flyttat till nya lokaler vilket även innebär att vi har ett spännande förändringsarbete framför oss inom verksamheten som du kan vara med att påverka. Som fysioterapeut kommer du att ansvara för bedömningar av patienters rörelseförmåga och funktion, samt utveckla och genomföra rehabiliterande träning, förskriva hjälpmedel och andra insatser utifrån patientens behov. Du ska även initiera, handleda och utbilda personal och anhöriga så att de fysioterapeutiska insatserna anpassas efter individens förmåga och förutsättningar, vilket ställer krav på flexibilitet och uppfinningsrikedom. Du styr din vardag självständigt och arbetar ofta i team med en av våra arbetsterapeuter. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut eller som är under pågående fysioterapeututbildning och studerar sista läsåret. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Det är av stor vikt att du kan arbeta självständigt men även har förmåga att samarbeta med omvårdnadsteamet runt patienten. Du behöver vara lyhörd och tydlig samt kunna anpassa din kommunikation till motparten. Vi söker dig som är trygg i dig själv och värdesätter ett professionellt och gott bemötande. I den här tjänsten är det av största vikt att du har ett serviceinriktat förhållningssätt. Körkort och datorvana är ett krav. Övrigt Tillträde snarast enligt överenskommelse Varaktighet tills vidare Sysselsättningsgrad heltid, eller deltid enligt överenskommelse Provanställning kan komma att tillämpas Vi tillämpar löpande rekrytering vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Fysioterapeut, vikariat

I vänliga och vackra Arjeplogs kommun ligger Sveriges största och fjällnära skärgård. Här har vi kortast restid till arbetet och samtidigt en storslagen natur runt hörnet. Här möts tiotusen år gammal kultur med innovativt näringsliv och forskning i världsklass. Vår fordonstestindustri och vår besöksnäring ger kommunen en internationell prägel. Med invånarna i fokus ser vi till att det där självklara fungerar: en skola med god kvalitet, en omsorgsfull vård och en trygg livsmiljö. Som arbetsgivare erbjuder vi dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i en god gemenskap. Arjeplog, Àrjepluovve, är en samisk förvaltningskommun. Vi välkomnar därför särskilt sökanden med kunskaper i samiska språken och kulturen. Beskrivning Kom och jobba med oss nu när en av våra kollegor blir tjänstledig på grund av föräldraledighet! Vi söker en fysioterapeut med start i april eller enligt överenskommelse. Som fysioterapeut på Arjeplogs kommun kommer du att arbeta tillsammans med medarbetarna i Hälso- och sjukvårdsenheten för att uppnå en trygg och säker hälso- och sjukvård inom Hemsjukvård och Särskilt boende. Du har ett nära samarbete med arbetsterapeuter, sjuksköterskor, enhetschefer och undersköterskor. Tillsammans skapar vi livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag. Som den tredje största kommunen till ytan sträcker sig vår arbetsplats många mil ut i omkringliggande byar. Ingen dag är den andra lik, alla patienter är unika. Rehabteamet består av två fysioterapeuter och två arbetsterapeuter så du har alltid stöttning av kollegor. Vi är en grupp som trivs väldigt bra tillsammans och det återspeglas i vårt dagliga arbete. Vi har nyligen flyttat till nya lokaler vilket även innebär att vi har ett spännande förändringsarbete framför oss inom verksamheten. Som fysioterapeut kommer du att ansvara för bedömningar av patienters rörelseförmåga och funktion, samt utveckla och genomföra rehabiliterande träning, förskriva hjälpmedel och andra insatser utifrån patientens behov. Du ska även initiera, handleda och utbilda personal och anhöriga så att de fysioterapeutiska insatserna anpassas efter individens förmåga och förutsättningar, vilket ställer krav på flexibilitet och uppfinningsrikedom. Du styr din vardag självständigt och arbetar ofta i team med en av våra arbetsterapeuter. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut eller som är under pågående fysioterapeututbildning och studerar sista läsåret. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Det är av stor vikt att du kan arbeta självständigt men även har förmåga att samarbeta med omvårdnadsteamet runt patienten. Du behöver vara lyhörd och tydlig samt kunna anpassa din kommunikation till motparten. Vi söker dig som är trygg i dig själv och värdesätter ett professionellt och gott bemötande. I den här tjänsten är det av största vikt att du har ett serviceinriktat förhållningssätt. Körkort och datorvana är ett krav. Övrigt Tillträde enligt överenskommelse Varaktighet till och med 2025-09-01 Sysselsättningsgrad heltid eller deltid, enligt överenskommelse Vi tillämpar löpande rekrytering vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Fastighetsskötare/Handledare för ferieungdom

I vänliga och vackra Arjeplogs kommun ligger Sveriges största och fjällnära skärgård. Här har vi kortast restid till arbetet och samtidigt en storslagen natur runt hörnet. Här möts tiotusen år gammal kultur med innovativt näringsliv och forskning i världsklass. Vår fordonstestindustri och vår besöksnäring ger kommunen en internationell prägel. Med invånarna i fokus ser vi till att det där självklara fungerar: en skola med god kvalitet, en omsorgsfull vård och en trygg livsmiljö. Som arbetsgivare erbjuder vi dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i en god gemenskap. Arjeplog, Àrjepluovve, är en samisk förvaltningskommun. Vi välkomnar därför särskilt sökanden med kunskaper i samiska språken och kulturen. Beskrivning Vi söker en fastighetsskötare/ Handledare för ferieungdom Rollen innefattar primärt fastighetsskötsel men även handledning av ferieungdom ingår. Detta innebär att du tillsammans i ett fastighets team säkrar daglig drift, arbetar med tillsyn, skötsel, underhåll och felavhjälpande åtgärder i Arjeplogs kommuns fastighetsbestånd. Arbetet är självständigt, utmanande och innefattar kontakt med entreprenörer, hyresgäster och förvaltare. Du ska se möjligheter, föreslå förbättringar och kunna strukturera och planera eget arbete.  Kvalifikationer Vi söker dig som är teknisk kunnig, händig, självgående, problemlösande person med ledaregenskaper och planeringsförmåga. Meriterande är tidigare erfarenheter med att leda ungdom samt arbeten som är relaterade till fastighet- och parkskötsel. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och är serviceinriktad i ditt arbetssätt. Du är också bekväm i att arbeta självständigt med kundkontakter vilket innefattar hyresgäster, kommunmedborgare, entreprenörer och förvaltare. Du ska se möjligheter, föreslå förbättringar kunna strukturera och planera det dagliga arbetet Körkort B ett krav och att du har god körvana. För att lyckas med arbetet som handledare måste du ha ett intresse för uppgiften och tycka om fysiskt arbete utomhus tillsammans med de ferieanställda ungdomarna. Du måste ha en hög personlig mognad med arbetsmoral, då du ska vara ett föredöme för ungdomarna och ge dem en bra introduktion till arbetslivet. Du ska ha förmågan att entusiasmera och få alla att trivas och känna sig inkluderade i gruppen. Annan tid arbetar du med praktiskt fastighetsunderhåll och verksamhetsvaktmästeri inom fastighetsbeståndet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Tillträde enligt överenskommelse, maj - juni 2024  Varaktighet till och med 31 augusti med eventuell möjlighet till förlängning enligt överenskommelse Sysselsättningsgrad heltid Vi tillämpar löpande rekrytering vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Ange gärna löneanspråk i din ansökan.  Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

9 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Biträdande avdelningschef Regioner

Har du varit chef med personal- och budgetansvar? Har du ett engagemang för regional utvecklingspolitik, landsbygdspolitik och EU:s sammanhållningspolitik? Då kan du vara den vi söker. Vi på Tillväxtverket arbetar för hållbar utveckling och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och investeringar. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter i Sverige samt i Köpenhamn, och är förvaltande myndighet för Europeiska regionala utvecklingsfonden, ERUF, Fonden för rättvis omställning, FRO och Interreg Öresund-Kattegat-Skagerrak. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar, är vår vision. Vi söker en biträdande avdelningschef till vår avdelning Regioner. Avdelningen ansvarar huvudsakligen för den europeiska sammanhållningspolitiken, den regionala utvecklingspolitiken och den sammanhållna landsbygdspolitiken Avdelningen genomför insatser som främjar ett aktivt regionalt utvecklingsarbete i länen, samt utvecklar och förbättrar förutsättningarna för dialog, samarbete och lärande mellan olika aktörer på nationell, regional och lokal nivå inte bara i Sverige utan även inom Norden och Europa. Avdelningen arbetar både med myndighetsutövning i form av ärendehantering och beslut, samt med insatser som främjar hållbar utveckling.  Om tjänsten Tjänsten som biträdande avdelningschef är en nyinrättad tjänst och ska bistå avdelningschefen i det dagliga arbetet med att leda avdelningen. Avdelningen består av drygt 100 medarbetare, sju enheter och ett sekretariat. Sekretariatets uppgift är att utveckla den strategiska styrningen av programgenomförandet gällande den europeiska regionalfonden (ERUF) och fonden för rättvis omställning (FRO). I rollen som biträdande avdelningschef kommer du att arbeta nära avdelningschefen och tillsammans utgöra avdelning Regioners ledning.  Du blir i rollen som biträdande avdelningschef också chef för sekretariatets fem medarbetare. I rollen ingår att leda, organisera, planera, följa upp och företräda avdelningens arbete tillsammans med avdelningschefen. Du säkerställer samarbetet såväl internt som med externa parter för att ta fram relevant och användbar kunskap som regeringen, våra övriga målgrupper och myndigheten själv kan agera på. Som chef utvecklar du verksamheten genom ett tillitsbaserat ledarskap. I rollen ingår att tillsammans i avdelningen arbeta med policyutveckling inom våra politikområden. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till avdelningschefen. Internt kommer du ha mycket kontakt inom avdelningen, med sekretariatet och med andra avdelningar. Några av de externa kontaktytorna kommer vara Regeringskansliet, EU-kommissionen, regionalt utvecklingsansvariga, nationella myndigheter, länsstyrelser samt Sveriges kommuner och regioner. Ditt tjänstgöringsställe är på något av våra kontor: Gävle, Göteborg, Jönköping, Luleå, Malmö, Stockholm, Örebro eller Östersund och resor ingår i tjänsten. Vi söker dig som har: • Examen från universitet eller högskola inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, ekonomi, juridik eller annat relaterat område. • Minst 3 års erfarenhet från att ha arbetat som chef med personal- och budgetansvar. • Minst 5 års erfarenhet av arbete i statlig förvaltning på nationell eller regional nivå. • Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. • Erfarenhet av att ha lett arbete inom sammanhållningspolitiken, regionala utvecklingspolitiken, näringspolitiken och sammanhållna landsbygdspolitiken   Följande är meriterande: • Arbete i Regeringskansliet • Tidigare arbete på regional nivå som gett dig goda kunskaper om lokala och regionala förutsättningar för tillväxt och utveckling. Som person söker vi dig som är strategisk och handlingskraftig. Det är även viktigt att du är relationskapande och kommunikativ. Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper. Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare. Anställningsform och sista ansökningsdag Anställningen är en tillsvidareanställning och 6 månaders provanställning är brukligt.  Sista ansökningsdag är 30 april 2024 Mer information och kontakt För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta Kristina Zetterström, telefon 08 681 97 62.  Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR- partner Sara Påhlsson tfn 08- 681 9462. Fackliga företrädare nås på [email protected] och ST Robert Berggren nås via tfn 08-681 92 37 eller [email protected] Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor,eventuella tester, intervjuer samt referenstagning. Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering.  Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder.  Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet. Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid! I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

9 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
undersköterska sökes för sommar uppdrag i Jokkmokk !

Hej i vårsolen! ☀ 🌻 Nu är det hög tid för sommaruppdrag i Jokkmokk. Lexicare söker omgående USKOR till följande uppdrag: Tre (3) st undersköterskor till hemtjänst i Voullerim v. 25-32 Arbetsuppgifter: Hemtjänsten är en utförarverksamhet som utgår från beviljade biståndsbedömda insatser. Arbetet består i huvudsak av vård- och omsorgsarbete, men även serviceuppgifter i form av städ, tvätt och inköp. Matdistribution och larmåtgärdande ingår. Du ska kunna arbeta självständigt då arbete i hemtjänst innebär mycket ensamarbete. Men du måste också kunna samverka med de andra i verksamheten samt med andra professioner såsom sjuksköterskor och rehab personal. Arbetstid: Heltid 100%, både dag-, kvälls- och helgarbete, varierande arbetstider mellan kl 7-22. Behovet gäller Hemtjänsten i Voullerim 5 mil utanför Jokkmokk. Fyra (4) st undersköterskor till hemtjänst i centrala Jokkmokk v. 25-32 Tidsperiod: vecka 25-32 Arbetsuppgifter: Hemtjänsten är en utförarverksamhet som utgår från beviljade biståndsbedömda insatser. Arbetet består i huvudsak av vård- och omsorgsarbete, men även serviceuppgifter i form av städ, tvätt och inköp. Matdistribution och larmåtgärdande ingår. Du ska kunna arbeta självständigt då arbete i hemtjänst innebär mycket ensamarbete. Men du måste också kunna samverka med de andra i verksamheten samt med andra professioner såsom sjuksköterskor och rehab personal. Arbetstid: Heltid 100%, både dag-, kvälls- och helgarbete, varierande arbetstider mellan kl 7-22. Behovet gäller Hemtjänsten i centrala Jokkmokk. Krav för båda uppdrag: Skyddad yrkestitel eller motsvarande. Goda kunskaper i Svenska i tal och skrift. God datorvana. B-körkort. Du bör också ha god erfarenhet av kommunal omvårdnad och/eller har tidigare erfarenhet inom hemtjänsten. För att ansöka om ett eller båda uppdrag behöver du ha en komplett profil. Skicka in: Uppdaterat CV Bevis om skyddad Yrkestitel eller diplom på utbildning 2 referenser (1 chef och 1 kollega) Förmåner: Lexicare står självklart för boende och resor för dig som inte är bosatt uppdragskommunen, under hela uppdragsperioden. Du är försäkrad under hela uppdragsperioden (även till/från arbetsplatsen), innehar semesterersättning och pension. Skicka in ditt CV Är du intresserad av att bli presenterad? Skicka ditt CV till: [email protected] Har du frågor? Du når oss på telefon: 010 204 44 94 Varmt välkommen med din ansökan redan nu! Vill du veta mer om oss samt hur det är att vara konsult hos oss? Gå gärna in på: www.lexicare.se TILLSAMMANS BYGGER VI EN TRYGGARE OCH SÄKRARE VÅRD Vi finns här för dig under hela processen och ser till att lösa allt det praktiska för dig. Du får en personlig kontaktperson som tar hand om allt du kan tänkas behöva inför, under och efter uppdraget. Din kontaktperson följer också kontinuerligt upp att du trivs på din arbetsplats och att allt är som det ska. Att vara konsult är att vara fri. Vi på Lexicare bemannar med omtanke och matchar uppdrag efter dina egna önskemål om var du vill jobba och vilka arbetsuppgifter som intresserar dig. För oss är det är viktigt att du som fysioterapeut får en marknadsmässig lön och vi tillämpar därför individuell lönesättning utifrån dina tidigare erfarenheter och vilken typ av uppdrag det är OM OSS: TILLSAMMANS GÖR VI DEN SVENSKA VÅRDEN TRYGGARE OCH SÄKRARE. Vi på Lexicare bemannar med omtanke hos regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vår vision är att tillsammans skapa en tryggare och säkrare vård. Våra värderingar ligger i kvalitet, trygghet, omtanke och service. VARFÖR LEXICARE? Vårt mantra är att du som konsult ska kunna leva ett gott och hälsosamt liv på ditt hantverk samt minska arbetsbelastningen hos våra vårdgivare. Vi jobbar tillsammans mot att den svenska vårdpersonalen slutar i förtid på grund av faktorer som hög arbetsbelastning och minskad patienttid. Vi på Lexicare finns där som ett tryggt och säkert komplement i den svenska vården samt arbetar tillsammans mot att skapa en mer jämlik vård med ökad patientsäkerhet inom våra 21 regioner och 290 kommuner, både hos offentliga och privata vårdgivare. Som konsult får du alltid: En fast kontaktperson som finns där för dig före, under och efter uppdraget. Din kontaktperson att allt det administrativa flyter på och följer kontinuerligt upp hur allt fungerar som det ska på din arbetsplats Din kontaktperson hjälper till och ansvarar för dina boende och resor vid behov. Vi på Lexicare tillämpar en hög marknadsmässig ersättning som matchar din kompetens och vilken typ av uppdrag det är. Du är alltid fullt försäkrad på alla dina uppdrag (även till/från uppdragsplatsen) och har även möjlighet till löneväxling för tjänstepension, så du kan känna dig trygg och säker hos oss.

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Vacant Sverige söker sjuksköterskor till sommaruppdrag 2024!

Om jobbet Vill du jobba som konsult hos våra kunder under sommaren 2024? Vacant Vårdbemanning expanderar kraftigt i Sverige och söker fler flexibla och kompetenta sjuksköterskor för uppdrag hos våra kunder i hela landet. Vi söker erfarna sjuksköterskor till uppdrag på sjukhus, vårdcentral och/eller inom äldreomsorgen. Du blir anställd av oss i vårt svenska bolag, Vacant Vårdbemanning AB, och sedan uthyrd till våra kunder. Är du legitimerad sjuksköterska med specialistkompetens? Välkommen med din ansökan, vi matchar din kompetens med uppdrag efter dina önskemål! Möjligheter att arbeta i hela Skandinavien finns. Kvalifikationer Vi söker dig som: - är legitimerad sjuksköterska med minst 1 års erfarenhet - är van vid självständigt arbete - är flexibel - har god kommunikativ förmåga, ett gott bemötande, en positiv grundinställning samt god samarbetsförmåga Företagsbeskrivning Vacant Vårdbemanning AB är ett svenskt bemanningsföretag med huvudkontor i Stockholm. Vi levererar vårdpersonal till sjukhus, kommuner, regioner och privata vårdgivare i hela Sverige. Vi etablerades i Sverige 2019 och ingår i den norska koncernen Vacant Holdings AS som funnits i branschen i Norge sedan 2008. Företagets ledning har arbetat med bemanningslösningar till vårdbranschen sedan år 2000. Om företaget - Vi erbjuder dig spännande uppdrag över hela Sverige och vårt fokus ligger alltid på att matcha uppdrag med din kompetens. - Du har alltid en fast kontaktperson före, under och efter ditt uppdrag. Din kontaktperson har lång erfarenhet från bemanningsbranschen inom vård och omsorg och är själv vårdutbildad. - Vi är behjälpliga med boende och resor om du arbetar på annan ort. - Vi erbjuder dig en marknadsmässig ersättning för din insats. - För oss är hälsan viktig – generös friskvårdsersättning. Max 3000:-/år. - Vill du arbeta några enstaka pass, del- eller heltid? Du bestämmer!

8 april 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Jobbe Hjemme

Søk jobben som selger hos Rojdix for å jobbe hjemme! Snakker du flytende norsk & vil jobbe hjemme? Søk jobben nå! Når du har søkt jobben, kommer du få booke en telefonintervju. Svar i tide på telefonintervjuet for å få jobben & jobbe hjemme. Søk Nå! 😃 Tilbys: ∙ Garantilønn & provisjon ∙ Jobbe hjemme/på våre kontorer ∙ Salgstrening & coaching Krav: ∙ Flytende norsk i tale & skrift ∙ Vil selge & har jobbet med salg ∙ Har PC, internett & headset

6 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024