Lediga jobb i Arvidsjaur
Sök totalt 18 lediga jobb i Arvidsjaur
Natursköna Arvidsjaur ligger mitt i landskapet Lappland ca 90 mil norr om Stockholm och 11 mil söder om polcirkeln. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen tack vare vår flygplats. Med ett brett utbud av fritidsaktiviteter, en välkomnande attityd och naturen inpå knuten är Arvidsjaur en plats där det är enkelt att trivas. Näringslivet kännetecknas av besöksnäring och handel, träförädling, fordonstestverksamheter, rennäring och offentlig sektor. I Arvidsjaur erbjuder vi både trygghet och enkelhet i vardagen – allt finns nära. Oavsett var i kommunen du väljer att bosätta dig kan Arvidsjaur erbjuda goda levnadsvillkor och bra möjligheter till ett attraktivt boende. Vill du veta mer om hur det är att leva och bo i Arvidsjaur? Besök flyttatillarvidsjaur.se! Arvidsjaurs kommun som arbetsgivare erbjuder en utvecklande arbetsmiljö. Att arbeta hos oss innebär att arbeta efter kommunens gemensamma värdegrund där ledorden är: Glädje, respekt och professionalitet. Eftersom Árviesjávrrie tillhör det samiska förvaltningsområdet välkomnar vi sökanden med kunskaper i samiskt språk och kultur. Vi har behov av samisktalande personal inom vissa sektorer och samiska kan därför vara meriterande vid vissa tjänstetillsättningar. Som medarbetare hos Arvidsjaurs kommun kan du komma att behöva använda din privata telefon för exempelvis inloggning i verksamhetssystem. Välkommen med din ansökan! Vi har aktivt valt placering av våra annonser och kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes. Nu söker vi en barnskötare till vår förskola i Glommersträsk! Som barnskötare medverkar du för att driva och utveckla det pedagogiska arbetet i enighet med förskolans läroplan. Tillsammans med dina kollegor reflekterar, analyserar och kritiskt granskas verksamheten i förhållande till barns utveckling och lärande. Arbetslagen utvecklar och anpassar lärmiljöer som stöttar, stimulerar och utmanar barns lärande i förhållande till verksamhetens mål. Du medverkar i uppföljning, utvärdering och problematisering resultaten från den planerade verksamheten för att nå ökad måluppfyllelse.KVALIFIKATIONERVi söker dig som är utbildad barnskötare med god pedagogisk förmåga. Eller annan pedagogisk utbildning och /eller erfarenhet av arbete med barn som arbetsgivaren bedömer är lämplig. Den som erbjuds anställning ska lämna ett utdrag ur det register som förs enligt lagen (1998:620) om belastningsregister, med krav i Skollag (2010:800).
Natursköna Arvidsjaur ligger mitt i landskapet Lappland ca 90 mil norr om Stockholm och 11 mil söder om polcirkeln. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen tack vare vår flygplats. Med ett brett utbud av fritidsaktiviteter, en välkomnande attityd och naturen inpå knuten är Arvidsjaur en plats där det är enkelt att trivas. Näringslivet kännetecknas av besöksnäring och handel, träförädling, fordonstestverksamheter, rennäring och offentlig sektor. I Arvidsjaur erbjuder vi både trygghet och enkelhet i vardagen – allt finns nära. Oavsett var i kommunen du väljer att bosätta dig kan Arvidsjaur erbjuda goda levnadsvillkor och bra möjligheter till ett attraktivt boende. Vill du veta mer om hur det är att leva och bo i Arvidsjaur? Besök flyttatillarvidsjaur.se! Arvidsjaurs kommun som arbetsgivare erbjuder en utvecklande arbetsmiljö. Att arbeta hos oss innebär att arbeta efter kommunens gemensamma värdegrund där ledorden är: Glädje, respekt och professionalitet. Eftersom Árviesjávrrie tillhör det samiska förvaltningsområdet välkomnar vi sökanden med kunskaper i samiskt språk och kultur. Vi har behov av samisktalande personal inom vissa sektorer och samiska kan därför vara meriterande vid vissa tjänstetillsättningar. Som medarbetare hos Arvidsjaurs kommun kan du komma att behöva använda din privata telefon för exempelvis inloggning i verksamhetssystem. Välkommen med din ansökan! Vi har aktivt valt placering av våra annonser och kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes. Du kommer att arbeta i barngrupp där du planerar, genomför och utvecklar verksamheten med barnen i fokus. Som förskollärare främjar du varje barns utveckling och lärande utifrån deras intressen, erfarenheter och behov. Du skapar nyfikenhet och lust att lära, både vid planerade aktiviteter och spontana tillfällen. Du förväntas leda och fördela det pedagogiska arbetet i arbetslaget samtidigt som du bidrar till att skapa kollegialt lärande. Du har tillsammans med kollegor och rektor ansvar för att verka för ett gott arbetsklimat och ett professionellt förhållningssätt som skapar arbetsglädje och främjar måluppfyllelse. Du utvärderar, analyserar och reflekterar kring ditt, arbetslagets och enhetens arbete och du bidrar aktivt till förskolans systematiska kvalitetsarbete. Det systematiska kvalitetsarbetet ligger till grund för utveckling av verksamheten och är en viktig del i förskolans dagliga verksamhet. Tillsammans med övriga i arbetsgruppen arbetar du med att skapa en trygg och tillgänglig lärmiljö. Förskolan har en egen specialpedagog som stöttar med handledning och tillsammans med arbetslagen arbetar med tydliggörande pedagogik. För att arbeta med barn i skolan krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret före anställning. Omfattning: 75%-100%. Med start 4 augusti 2025, eller enligt överenskommelse.
Välkommen till jobbet som aktivt förbättrar Sveriges arbetsmarknad! Vårt uppdrag är att skapa samhällsnytta genom att sammanföra arbetssökande och arbetsgivare. Samtidigt värnar vi om att ge rättssäker och likvärdig service till våra medborgare. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vårt uppdrag Avdelningen Personligt distansmöte erbjuder service och stöd på distans till arbetssökande och arbetsgivare. Genom behovsanpassade kundmöten bidrar vi till att skapa en tillgänglig myndighet i hela Sverige. Vår arbetsplats Vi sitter tillsammans där samarbete och stöd är centrala för att skapa en levande atmosfär. På vårt kontor i Arvidsjaur arbetar det 70 stycken medarbetare och vi finns placerad vid Västra Skolgatan 19. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och kan alltid räkna med varandras stöd i vårt dagliga arbete. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där balans mellan arbete och fritid är av högsta prioritet. Beskrivning av rollen Vi har arbetssökande och arbetsgivare i fokus och i din roll kommer du vara ett viktigt stöd för dessa över hela landet och göra skillnad varje dag. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. En central del i rollen är vägledning till våra arbetssökande och arbetsgivare. För att lyckas i rollen ser vi att du trivs med att: Arbeta med människor främst via telefon Arbeta med schemalagda uppdrag Tolka och tillämpa lagar och regelverk Erbjuda service och på ett bra sätt lösa de uppgifter du ställs inför Navigera och arbeta i flera system samtidigt Arbeta mot uppsatta mål Din anställning inleds med en introduktion där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Se filmen om hur det är att jobba på Arbetsförmedlingen Personligt distansmöte: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=fRdyF0D_CBE&feature=youtu.be Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag till en utvecklande och stödjande verksamhet, då är Arbetsförmedlingen Personligt Distansmöte platsen för dig. Digital informationsträff Vill du veta mer om tjänsten? Vi genomför denna digitala informationsträff digitalt där du som sökande får en möjlighet att lära dig mer om tjänsten och vad det innebär att jobba hos oss. Onsdag den 2 juli kl. 17.00-17.30: https://infomote.arbetsformedlingen.se/publicaccess/BM42 Grundläggande krav för tjänsten Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) Alternativt Har arbetat på Arbetsförmedlingen som arbetsförmedlare, beslutshandläggare, kundresurs, handläggare eller servicehandläggare Samt Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse Övriga meriter för tjänsten Arbetat minst 1 år med stöd och service till kunder via telefon Arbetat minst 1 år inom statlig verksamhet med erfarenhet av myndighetsutövning Arbetat minst 1 år med vägledning mot arbete och/eller studier Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. Mer om statliga värdegrunden Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Arvidsjaur. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete ochprivatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta pådistans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligtfriskvårdsbidrag. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-07. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Digital informationsträff onsdag den 2 juli kl. 17.00-17.30: https://infomote.arbetsformedlingen.se/publicaccess/BM42 Intervjuer beräknas att pågå under veckorna 31-32. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se) Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Svevia är landets ledande driftentreprenör och ett av de största väg- och anläggningsföretagen i Sverige. Just nu är vi inne i en spännande tillväxtfas och har fått förtroendet att ansvara för drift och underhåll av Trafikverkets vägar i Arvidsjaur, ett område som omfattar 99 mil väg. Till uppstarten i av vårt nya kontrakt så söker vi en platschef. Vill du vara med och driva vår verksamhet framåt nu och i framtiden – vill du dela väg med oss? Ditt uppdrag som platschef Som platschef har du ett främsta ansvar för drift och underhåll av driftområde Arvidsjaur. Det är du som planerar, driver och följer projekten med ansvar för ekonomi-, arbetsmiljö- och kvalitetsfrågor. Du har daglig kontakt främst med arbetsledning, kunder och leverantörer vilket ställer stora krav på samarbete och god kommunikativ förmåga. Du förväntas leda och motivera medarbetarna mot satta mål både i verksamheten och individuella utvecklingsplaner. I din roll ingår också att bevaka marknaden genom interna och externa kontakter. För oss är du som platschef en nyckelperson som också sätter grunden för och lever upp till Svevias värderingar; Samarbete, Engagemang och Ansvar. Som stöd i ditt arbete har du ett sammansvetsat och kompetent team, en engagerad chef och bra digitala verktyg. Du rapporterar till arbetschef och kommer att ha ett tätt samarbete med övrig stab och kollegor inom arbetschefsområdet. För oss är du som platschef en förebild som sätter grunden för och lever upp till Svevias värderingar; Samarbete, Engagemang och Ansvar. Tjänsten är heltid med placering på Svevias kommande etablering i Arvidsjaur. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning samt startdatum enligt överenskommelse. Vem är du? Krav för tjänsten är: Minst fem års erfarenhet av en ledande befattning – gärna inom infrastruktur-/entreprenadbranschen Erfarenhet av ekonomiskt ansvar (budget, prognos och uppföljning) Arbetat med vinterväghållning och beredskap B-körkort, goda datakunskaper samt att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Vi ser det som mycket meriterande om du tidigare har erfarenhet från drift och underhåll-/ eller entreprenad/anläggningsbranschen samt om du har en relevant teknisk eftergymnasial utbildning. Som person söker vi dig som är tydlig i ditt ledarskap, stöttande och har förmågan att få människor att växa i sin personliga utveckling. Du är en affärsmässig person som alltid strävar efter både goda resultat som goda relationer med såväl medarbetare, underentreprenörer samt med dina kunder. Ytterligare en nyckel för framgång i denna roll är ett sinne för långsiktiga relationer och en känsla för entreprenörskap, detta så att du kan vara med och utveckla affären tillsammans med oss. En del av något större Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer. Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och rastplatser är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar. Varför Svevia? Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Arbetspsykologiska tester är en del av urvalet. Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 6 april. Urval görs löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta arbetschef Robert Nyhlén på 0706057593 eller [email protected]. Undrar du något om rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR-specialist Daniel Kimdal på 0702568674 eller [email protected] Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.
Vill du vara med och bidra till en mer attraktiv, hållbar och effektiv infrastruktur? Infranord erbjuder dig ett varierat arbete med omväxlande miljö där du själv kan vara med och påverka din arbetsdag. Med lång erfarenhet, hög kompetens och nya idéer driver Infranord utvecklingen av dagens och morgondagens järnvägar. Vår kultur präglas av samarbete, engagemang och lösningsorientering, alltid med säkerhet och kvalitet i fokus. ARBETSUPPGIFTER Som arbetsledare på Infranord har du en nyckelroll i att planera, leda teknikerna och följa upp det dagliga arbetet inom verksamheten. Du ansvarar för att arbetet genomförs säkert, effektivt och i enlighet med uppsatta mål och kvalitetskrav. Du leder teamet med tekniker på plats och ser till att arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifter efterlevs. Genom nära samarbete med projektledare och andra funktioner bidrar du till att driva arbetet framåt och föreslå förbättringar där du ser utvecklingsmöjligheter. Rollen innebär stort eget ansvar i det dagliga arbetet. Tillsammans med platschefen är du med och utvecklar etableringen vidare med möjlighet att påverka både arbetssätt och resultat. Det är en fördel om du har möjlighet att resa i tjänsten och vid behov arbeta utanför ordinarie arbetstid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • En godkänd teknisk utbildning. Gärna med inriktning mot infrastruktur eller anläggning. • Arbetslivserfarenhet från entreprenadverksamhet. Gärna inom järnvägsbranschen. • Erfarenhet av en ledarroll med personalansvar. • B-körkort. • God datorvana och förmåga att arbeta i Office 365-miljö. För att lyckas i rollen som arbetsledare ser vi att du har ett genuint intresse för människor, kommunicerar tydligt och har en naturlig förmåga att skapa engagemang och delaktighet i gruppen. Du tar dig an arbetsuppgifter på ett lösningsfokuserat och affärsmässigt sätt. Vidare har du ett starkt säkerhetstänk och trivs med att jobba i den operativa verksamheten. ÖVRIGT Som anställd på Infranord får du 29 semesterdagar, ett generöst friskvårdsbidrag och tillgång till interna utbildningar via Infra Academy. Vi erbjuder sjukvårdsersättning och arbetar aktivt för ett hållbart och tryggt arbetsliv med fokus på säkerhet, arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Låter tjänsten intressant? Urvalsarbetet sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss. Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och välkomnar därför alla med sin ansökan. Våra medarbetare förväntas vara goda förebilder och bidra till en hållbar arbetsmiljö där alla respekteras för den de är. En del tjänster hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning kan därför komma att genomföras i enligt med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) före beslut om anställning. Infranord lägger stor vikt vid en säker arbetsmiljö. Vi utför därför alltid alkohol- och drogtester vid nyanställning. Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Mer information om oss finns på https://www.infranord.se/
Teknisk chef till Försörjningsavdelningen Norrlands Dragonregemente Befattningen erbjuder Det säkerhetspolitiska läget i vårt närområde har förändrats och regeringen har beslutat att den militära förmågan fortsatt ska stärkas. Det innebär att Försvarsmakten och Norrlands Dragonregemente, K 4, ska växa. En avgörande faktor att vi ska kunna växa är att verksamheten vid förbandet genomförs på ett effektivt sätt. Därför har vi just nu behov av en ny medarbetare. Vi hoppas att du vill vara med oss i denna expansiva period. Som Teknisk chef i Försvarsmakten utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning. Allt detta hos en arbetsgivare som uppmuntrar till balans mellan arbete och fritid. Om enheten Försörjningsavdelningen, FörsA Arvidsjaur, har till uppgift att tillhandahålla förnödenheter och transporter som förbanden behöver för att genomföra utbildning, övning, beredskap och insats. FörsA Arvidsjaur består i dagsläget av 16 anställda. Vi är en del av Logistikenheten vid K 4. Vi är nu i behov av en teknisk chef som kan stärka vår förmåga. Huvudsakliga arbetsuppgifter Upprätta rutiner och arbetsmetoder teknisk tjänst vid Försörjningsavdelning, vidmakthålla materielstatus, monitorering behovssättning och avrop, teknisk tjänst i stödsystem. KRAV Kvalifikationer • Officers- eller specialistofficersexamen, teknisk inriktning med grad om lägst OF1/SO 6 • Körkortsbehörigheter *B • Goda datakunskaper, med färdigheter i Microsoft Excel (pivottabeller, nominalskalor) • Du skall kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarsfull och kan leda och utveckla teknisk tjänst på ett metodiskt arbetssätt, är lösningsorienterad och ser möjligheter istället för hinder. Det krävs god samarbetsförmåga då arbetet innebär kontakt med flera enheter, funktioner och företag inom garnisonen. Befattningen är en SO 7 men stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Kunskaper Försvarsmaktens stödsystem PRIO och LIFT • Truckkort För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad heltid, arbete är förlagt företrädesvis dagtid, men kväll- och helgtjänst samt beredskap förekommer. Tjänsteresor på annan ort i garnisonen förekommer. Arbetsort Arvidsjaur Militär befattning Befattningen medför krav på tjänsteresor Tillträdesdatum snarast efter överenskommelse Upplysningar om befattningen Befattningen är säkerhetsklassad. Med anställning följer skyldighet att krigsplaceras, deltagande i utbildning, övning och insatser, både in- och utrikes. Information om rekryteringsprocessen Rekryterande chef är Cecilia Ekerfalk Lövgren Fackliga företrädare Officersförbundet, OKND, Elisabet Hökerberg [email protected] Försvarsförbundet, OFR/S, Kristina Stavenor [email protected] Ovan nås även via växeln: 08 – 788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-01. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norrlands dragonregemente är ett av Sveriges nya regementen, men med en lång och anrik historia. Förbandet kan agera och verka i alla Sveriges miljöer, där krigsförmågan i den subarktiska miljön är kärnan och specialiteten. Regementets huvudort är Arvidsjaur, vars ödemarksmiljöer och närhet till fjällen ger svåra och utmanande förhållanden för våra soldater att träna i. Läs mer på : www.forsvarsmakten.se/k4 Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS söker en engagerad och positiv lokalvårdare som vill arbeta med lokalvård och brinner för service. Vill du vara med och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Lokalvårdare på ISS i Arvidsjaur. Om rollen: Som Lokalvårdare har du och dina kollegor en viktig roll i att ansvara för helhetsupplevelsen i kundens lokaler. Tillsammans skapar ni en miljö som förmedlar en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för de anställda och alla besökare. Du arbetar främst med städning kundens lokaler, samt även andra arbetsuppgifter som kan förekomma såsom konferensservice, påfyllning av vatten/kaffemaskiner och skötsel av växter. Tjänsten är på heltid och förlagd till våra kunder i arvidsjaur och är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning i sex månader. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och utvecklingsmöjligheter – allt för att du ska engageras och växa med ISS på lång sikt. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Vem söker vi? Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt städområde och kan komma med förslag till förbättringar hos kunden. Det är viktigt att du är lyhörd för kundens behov. Du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Därutöver har du en förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp. Vi ser gärna att du har erfarenhet från serviceyrken eller branscherfarenhet. Det är viktigt att du behärskar svenska språket. Gymnasieutbildning är ett krav. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 30/6. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV och personligt brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov. Vid eventuella frågor om processen, kontakta Driftchef Anne Myllykoski [email protected] 070-104 49 51 Varmt välkommen med din ansökan!
K 4 Norrlands dragonregemente i Arvidsjaur är ett av Sveriges nya regementen, men har en lång och anrik historia. Förbandet kan agera och verka i alla Sveriges miljöer. Krigsförmågan i den subarktiska miljön är regementets kärna och specialitet. K 4 söker HR-generalist med placering i Arvidsjaur som vill vara med och skapa en organisation under återuppbyggnad. Lockas du av att arbeta med att skapa förutsättningar för förbandets verksamhet i fred, kris och krig? Då är det här något för dig. Tillsammans skapar vi förutsättningar för Sveriges försvar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att vara många och varierande i en spännande och utvecklande miljö, inom organisationens alla nivåer. Som HR-generalist kommer du att ge konsultativt stöd till chefer och medarbetare inom stora delar av HR-området utifrån fastställda policys, riktlinjer, lagar och avtal. Du kommer att arbeta brett och med varierande arbetsuppgifter, huvudsakligen operativt. Du kommer bl.a. arbeta med att stödja chefer inom arbetsrätt och avtal, arbeta med rekrytering, utreda och administrera rättstjänstärenden, upprätta och skriva, samt hantera och administrera rutiner. Arbetet kräver att du kan hålla flera ärenden igång samtidigt. I och med att K 4 befinner sig i en pågående uppbyggnadsprocess kan omfattning på arbetsuppgifter och arbetssätt komma att ändras. Du behöver vara beredd på att utföra uppkomna arbetsuppgifter som ligger utanför de ordinarie, när behov finns. Det medför även att du förväntas bidra aktivt med att utveckla metoder och arbetssätt inom HR-funktionen. KRAV Kvalifikationer · Akademisk utbildning inom HR/personalvetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. · Mycket god förmåga att kommunicera på svenska, i såväl tal som skrift. · Förmåga att kommunicera på engelska i, såväl tal som skrift. · B-körkort. · Goda kunskaper i Office-paketet. Personliga egenskaper Vi söker dig som är tydlig, driven och prestigelös. Vi ser också att du är ansvarsfull, noggrann och har lätt att utrycka dig i tal och skrift. Du är en god relationsbyggare som inger förtroende, har ett coachande förhållningssätt och har en hög integritet och personlig mognad. Du har förmågan att snabbt och flexibelt kunna växla mellan såväl olika arbetsuppgifter som tidsperspektiv. Du är en god arbetsgivarföreträdare. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE · Erfarenhet av arbete inom HR-funktion eller motsvarande · Erfarenhet av tjänstgöring inom Försvarsmakten eller annan statlig myndighet · Erfarenhet av att ha arbetat som chef. · Erfarenhet av att ha arbetet fackligt. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Vikariat 23 månader, dock längst under ordinarie befattningshavares frånvaro. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Arvidsjaur Civil befattning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Resor i tjänsten förekommer. Individuell lönesättning tillämpas. Arbetstiden är främst dagtid men även arbete under kvällar, helger och längre övningar förekommer. Upplysningar om befattningen eller rekryteringsprocessen: HR-chef Katrin Sundqvist, [email protected] eller 073-083 82 05 (tillgänglig fram till 13/6) därefter hänvisas frågor till [email protected] Fackliga företrädare: Försvarsförbundet, OFR/S, Hanna Öhman, [email protected] Officersförbundet, OKND, Magdalena Malmros, [email protected] Ovan nås även via växeln: 0505-45 10 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-06-30. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norrlands dragonregemente är ett av Sveriges nya regementen, men med en lång och anrik historia. Förbandet kan agera och verka i alla Sveriges miljöer, där krigsförmågan i den subarktiska miljön är kärnan och specialiteten. Regementets huvudort är Arvidsjaur, vars ödemarksmiljöer och närhet till fjällen ger svåra och utmanande förhållanden för våra soldater att träna i. Läs mer på : www.forsvarsmakten.se/k4 Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi söker nu mekaniker för att stärka upp verkstaden i anslutning till Björkdalsgruvan. Vi söker både dig med mer erfarenhet samt dig som är mer junior. I denna roll arbetar du enligt schemaupplägget, sju arbetsdagar följt av sju lediga dagar. Vi söker dig som är arbetsam och trivs i en miljö där flexibilitet och teknisk kunskap värderas högt. Om företaget Renfors Åkeri AB är en komplett transport- och entreprenadföretag med mångårig erfarenhet inom gruvindustrin, likaså inom mark- och anläggningsarbeten. Företaget grundades 1927 och drivs idag av tredjegenerationen. Åkeriet har tack vare yrkesskicklighet och servicekänsla kunnat motsvara kundernas krav, idag har vi en modern maskinpark och ca 150 medarbetare som arbetar både ovan- och underjord i olika uppdrag, de flesta inom gruvindustrin och de gruvor som finns i närområdet. Renfors har höga målsättningar och en stark vilja att utvecklas. Vi utgår i huvudsak från våra lokaler i Boliden, där vi har både kontor och verkstad. Dina arbetsuppgifter Du kommer i huvudsak att arbeta med reparationer av lastbilar. I arbetsuppgifterna ingår även förbyggande service på maskinparken. I denna verksamhet förekommer ibland mer akuta reparationsuppdrag som då behöver prioriteras. Du kommer att arbete närmast med en kollega i samma roll samt rapportera direkt till ansvarig chef. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi tror att du har en teknisk/mekanisk bakgrund med erfarenhet från ett liknande jobb alternativt ett stort intresse för området. Som person är du arbetsam och självgående. Du trivs med ett en varierande arbetsdag där du har möjlighet att lägga upp ditt arbete på egen hand och samtidigt finnas till hands när mer akuta uppdrag kommer in. Du bör kunna stå upp för dina åsikter och värderingar för att trivas på denna arbetsplats. Meriterande - Erfarenhet av att jobba med reparationer av Scanias bilar. Krav - Svenska - B-körkort Information och kontakt Anställningsform: Tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas. Arbetstider: I denna tjänst tillämpas schemamodellen 7-7, dvs sju arbetsdagar följt av sju lediga dagar. Plats: Boliden Tillträde: Snarast I denna rekrytering samarbetar Renfors Åkeri med Wikan personal. Du blir anställd direkt av Renfors Åkeri. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Vid frågor eller funderingar tveka inte att ta kontakt med rekryteringskonsult Karin Nygren på Wikan personal. Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se
Vill du vara med och bidra till en mer attraktiv, hållbar och effektiv infrastruktur? Infranord erbjuder dig ett varierat arbete med omväxlande miljö där du själv kan vara med och påverka din arbetsdag. Med lång erfarenhet, hög kompetens och nya idéer driver Infranord utvecklingen av dagens och morgondagens järnvägar. Vår kultur präglas av samarbete, engagemang och lösningsorientering, alltid med säkerhet och kvalitet i fokus. ARBETSUPPGIFTER Som arbetsledare på Infranord har du en nyckelroll i att planera, leda teknikerna och följa upp det dagliga arbetet inom verksamheten. Du ansvarar för att arbetet genomförs säkert, effektivt och i enlighet med uppsatta mål och kvalitetskrav. Arbetsuppgifterna kan omfatta spårarbeten, el- och signalteknik samt underhåll. Du leder teamet med tekniker på plats och ser till att arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifter efterlevs. Genom nära samarbete med projektledare och andra funktioner bidrar du till att driva arbetet framåt och föreslå förbättringar där du ser utvecklingsmöjligheter. Rollen innebär stort eget ansvar i det dagliga arbetet. Tillsammans med platschefen är du med och utvecklar etableringen vidare med möjlighet att påverka både arbetssätt och resultat. Det är en fördel om du har möjlighet att resa i tjänsten och vid behov arbeta utanför ordinarie arbetstid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • En godkänd teknisk utbildning. Gärna med inriktning mot infrastruktur eller anläggning. • Arbetslivserfarenhet från entreprenadverksamhet. Gärna inom järnvägsbranschen. • Erfarenhet av en ledarroll med personalansvar. • B-körkort. • God datorvana och förmåga att arbeta i Office 365-miljö. För att lyckas i rollen som arbetsledare ser vi att du har ett genuint intresse för människor, kommunicerar tydligt och har en naturlig förmåga att skapa engagemang och delaktighet i gruppen. Du tar dig an arbetsuppgifter på ett lösningsfokuserat och affärsmässigt sätt. Vidare har du ett starkt säkerhetstänk och trivs med att jobba i den operativa verksamheten. ÖVRIGT Som anställd på Infranord får du 29 semesterdagar, ett generöst friskvårdsbidrag och tillgång till interna utbildningar via Infra Academy. Vi erbjuder sjukvårdsersättning och arbetar aktivt för ett hållbart och tryggt arbetsliv med fokus på säkerhet, arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Låter tjänsten intressant? Urvalsarbetet sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss. Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och välkomnar därför alla med sin ansökan. Våra medarbetare förväntas vara goda förebilder och bidra till en hållbar arbetsmiljö där alla respekteras för den de är. En del tjänster hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning kan därför komma att genomföras i enligt med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) före beslut om anställning. Infranord lägger stor vikt vid en säker arbetsmiljö. Vi utför därför alltid alkohol- och drogtester vid nyanställning. Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Mer information om oss finns på https://www.infranord.se/
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 18 jobb