Vilka är vi? Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor - Har egen dator och headset Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning (Via Skype) - Personlig coachning (Via Skype) - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 9.00-17.00 Mån-Fre - Hög ersättning
Om Processbemanning AB: Vi är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. För start omgående söker vi en erfaren montör och maskinoperatör till en produktion i Åstorp. Vi söker dig som vill hantera material, teknik, maskininställningar och underhåll i och kring utrustningen. Arbetet sker i direkt anslutning till företagets maskiner och ställer krav på teknisk förståelse samt intresse och kunna göra enklare maskininställningar samt underhåll av maskiner. Arbetet kan även innefatta lagerarbete så som pack, plock, etikettering och orderhantering. Befattning/varaktighet: Löpande/heltid Arbetstider: Dagtid Krav: Några års erfarenhet av maskinellt arbete inom kantpress, bockning och stans av plåt Tekniskt intresserad Kunskap av ritningsläsning Starkt eget driv samt vilja att utföra arbetet väl Svenska och engelska i tal och skrift Körkort B Meriterande med truckkort Det är önskvärt att du har körkort och bil för att kunna ta dig till och från arbetet. Meriterande om du även har truckkort men inget skallkrav. För tjänsten krävs en god fysik och att man kan hantera en arbetsmiljö där man står upp stora delar av dagen. Arbetet kan vara förlagt till ständig eftermiddag alt. dagskift. Personliga egenskaper: Vi ser gärna att du är en lagspelare, trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp, är noggrann och strukturerad. Andra egenskaper som efterfrågas är att du är kvalitetsmedveten, flexibel och har viljan att utvecklas tillsammans med företaget. Är du intresserad av tjänsten? Tveka inte att skicka in din ansökan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Vid frågor så kan du ringa till Processbemanning på 042-21 02 99 (öppettider: vardagar kl. 08-17). För resor till och från arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot ledigauppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se
Vill du vara med att utveckla vår verksamhet & göra skillnad för våra medborgare? Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden med mod att pröva nya vägar. Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen. Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling. Nu har du chansen att bidra till en ännu bättre livskvalité för våra äldre! Socialförvaltningen i Åstorp är inne i en spännande förbättringsresa där en ny organisation är framarbetad utifrån följande styrningsstruktur; kultur, struktur och ledarskap/medarbetarskap. Vår nya ledningsgrupp börjar ta form och vi söker nu dig som sista nyckelspelare, som vill vara med i utformningen av denna förbättringsresa. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta. Socialförvaltningen arbetar på uppdrag av socialnämnden. Förvaltningens uppdrag är att ge människor stöd till förbättrade livsvillkor och ett självständigt liv. Socialförvaltningen tillämpar tillitsbaserad styrning och ledare förväntas ha en hög grad av självkännedom, självledarskap, intresse av utveckling av sitt ledarskap och en förmåga att omsätta beslut i handling. Våra vård- och omsorgsboenden är idag två till antalet, Vidåsen och Astern. Vi söker nu en ny enhetschef till Astern som är vårt vård- och omsorgsboende med demensinriktning. Astern består av 36 lägenheter som är fördelat på tre plan med vardera 12 lägenheter. Under hösten 2023 började Astern sin resa mot Stjärnmärkt, vilket är en utbildningsmetod som hjälper enheter inom kommunen att förbättra sin omsorg för äldre och personer med demens. Under våren 2025 blev Astern Stjärnmärkt. Sedan tidigare arbetar enheten med nationella kvalitetsregistren Senior Alert och BPSD. BPSD-registret är ett nationellt kvalitetsregister som syftar till att minska beteendemässiga och psykiska symtom vid demens. Som enhetschef kommer du ingå i ledningsgruppen för Vård och omsorg, som i dagsläge består av 7 kollegor samt verksamhetschef. ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag som enhetschef handlar om att leda, utveckla och följa upp verksamheten i enlighet fattade beslut och utifrån den lagstiftning som finns. Som enhetschef har du ansvar för helheten, det vill säga för personal, arbetsmiljö, verksamhet och ekonomi. Tillsammans med medarbetarna arbetar du målinriktat och systematiskt. För att lyckas i rollen som enhetschef tillämpar du ett nära och coachande ledarskap. Det förutsätter en lyhördhet och en god förmåga att skapa ett tillitsfullt arbetsklimat. KVALIFIKATIONER Du som söker har en högskoleexamen med inriktning mot social omsorg, socionom eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är av stor vikt att det finns erfarenhet av att arbeta som chef inom aktuellt verksamhetsområdet och gärna inom politiskt styrd organisation. Extra mediterande med erfarenhet inom demensvård. Du är kreativ, handlingskraftig och har mod att pröva nya vägar. Du har en positiv människosyn med förmåga att entusiasmera och utveckla andra så att uppsatta mål nås. Eftersom rollen innebär mycket samverkan ser vi det som självklarhet att du är duktig på att skapa och upprätthålla goda relationer med dina samarbetsparter. Socialförvaltningen arbetar aktivt med välfärdsteknik för att klara vårt uppdrag. Vi ser det som självklart att du är väl förtrogen med att arbeta i digitala system. Du är positiv och engagerad i att utveckla ett modernt digitalt arbetssätt. Vana att arbeta i LifeCare och TimeCare pool/planering är meriterande. Vi tillämpar chef i beredskap, vilket innebär att vi har rullande schema för tillgänglighet över hela veckor utanför kontorstid, ca 4 veckor per år. Vi kommer lägga stor vikt vid att hitta rätt person för både kollegie- och medarbetarteamet. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Vill du vara med att utveckla vår verksamhet? Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden med mod att pröva nya vägar. Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen. Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid. Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling. Hyllinge skola är en F-9 skola som ligger i hjärtat av Hyllinge. Skolan har ca 500 fantastiska elever. ARBETSUPPGIFTER Som lärare i tyska på Hyllinge skola ansvarar du för undervisning i åk 6-9. Din undervisning utgår från planering, genomförande, bedömning och utveckling utifrån styrdokumenten samt elevernas behov. I tjänsten ingår mentorskap tillsammans med en eller flera kollegor i arbetslaget. Du kommer till ett engagerat och utvecklingsinriktat arbetslag som arbetar för alla elevers utveckling och välmående. Som lärare hos oss arbetar du för att nå varje elev, du reflekterar över din undervisning samt lärmiljön för att både stärka elevernas kunskapsutveckling och personliga utveckling. KVALIFIKATIONER Legitimerad lärare i tyska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning i Åstorps kommun behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Tycker du om att träna och ser fördelarna med att ha ett arbete i rörelse där du dessutom får möjlighet att vara utomhus under ditt arbetspass? Då kan du vara vår nästa brevbärarkollega! CityMail delar post och paket till ca 6 miljoner privatpersoner och företag i Sverige. Vi söker nu fler kollegor till Åstorp med omnejd Vi erbjuder dig: ett varierat jobb i rörelse tillsammans med ett gäng härliga kollegor möjlighet att utvecklas inom CityMail på sikt närhet till jobbet Vi söker dig som: är minst 18 år har grundläggande kunskaper i svenska i tal och skrift har B-körkort eller förarbevis för moped trivs med ett fysiskt arbete är bekväm med att framföra fordon som du har körkort/förarbevis för (cykel, moped, bil) Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete men för oss är inte din bakgrund det allra viktigaste. Vi värdesätter ditt engagemang, sinne för detaljer och inställning till arbetet och lägger därför stor vikt kring dina personliga egenskaper under rekryteringsprocessen. Hur ser arbetsdagen ut? Verksamheten är öppen under helgfria vardagar. Arbetstiden är fördelad mellan kl 07:00-16:30. Arbetsdagen inleds med förberedelse av dagens utdelning, där du och dina kollegor sorterar dagens post och paket. Därefter sker utdelningen inom området. Vi använder främst bil under utdelning men du kan även tänkas använda moped/mopedbil och elcykel beroende på vilken utdelningsrunda du har för dagen. När alla brev och paket delats ut åker du tillbaka till kontoret och avslutar med administration och förberedelse inför morgondagens arbete tillsammans med dina kollegor. Anställningsform Tjänsten är en s.k. timanställning där varje arbetspass utgör en särskild visstidsanställning. Du kommer att jobba varierande arbetstider och omfång, beroende på dag och behov. Vi ser gärna att du är tillgänglig att jobba upp mot en heltid under dagtid. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas inleds anställningen med en introduktion. Lön Fast tim- eller månadslön enligt kollektivavtal. Lönetrappa tillämpas, för både ordinarie och timanställda. Ingångslön/timme är 143,53 (inkl. 12% semesterersättning) vilket motsvarar 128,15 kr (exkl. 12% semesterersättning). Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Skicka ansökan". Vid frågor är du välkommen att kontakta oss via [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. ++=
Production Technician – Mechanical Maintenance & Automation We are a group of people who think differently, have a passion for entrepreneurship and strive to maintain a flat organization where we all are expected to make a difference. We believe in making the impossible possible together – by building on each individual's personal strengths. Our goal is to change the way cities in Europe are heated and cooled, do you want to shape the future with us? Our world is in the midst of an energy transition from fossil fuels to renewable energy sources. At Qvantum, we have developed a solution to tackle a difficult challenge that no one has been able to solve before – how to enable the many people in the big cities to live a life without dependence on fossil fuels for heating and cooling at an affordable price. We have developed a wide range of smart heat pump solutions built on modern software. The products are suitable for everything from small apartments to large property complexes and entire residential blocks. The next generation of heat pumps are not only very energy efficient but also designed to be an active node in the electrical grid. Qvantum has developed a series of new capabilities for this purpose including our heat pump to grid (HP2G), flexready®, thermal battery and digital doctor features. We are currently more than 350 colleagues, located in 8 different countries, and we continue to grow at a rapid pace. With factories in Sweden and Hungary, multiple R&D centres and world class specialist competencies in heat pump hardware & software development, energy systems and industrialization we are aiming to become one of the leading players in our segment in Europe. We invite you to an exciting company building journey filled with development opportunities and an inclusive work environment that encourages professional and personal development together with dynamic and forward-thinking colleagues! Join Us! About the role We are scaling up operations at our Åstorp factory and are now looking for a skilled Production Technician with solid hands-on experience in industrial machine maintenance and technical optimization. Key responsibilities: Preventive and corrective maintenance of production machinery and automation systems Optimization and retrofit of existing machines Working with industrial robots PLC programming and troubleshooting Collaborating daily with R&D, Sales, Production, Quality and other departments Contributing to in-house 3D printing of machine components Qualifications Educational background as a Mechanical Engineer, Electrical Engineer, or equivalent professional experience in a technical/industrial setting Minimum 5 years of hands-on experience in industrial machinery maintenance Solid knowledge in mechatronics, mechanics, automation, electronics, hydraulics, and pneumatics Experience with industrial robotics – preferably Kuka and Yaskawa PLC programming skills (any platform) Comfortable working with digital tools and maintenance systems Strong understanding of industrial safety and regulations Experience of 3D printing and CAD Personal traits: Problem-solver with a structured approach Curious, self-driven, and resilient under pressure A true team player who also thrives when working independently Excellent communication skills and used to cross-functional collaboration Language requirements: English fluency (written and spoken) Swedish is a plus To thrive in the role, we believe that you appreciate the scale-up phase we are in, where learning and flexibility is needed in combination with a strong drive to build systematic ways of working and implement new tools and methods. We believe you have a strength in following through, attention to details and are driven by creating results. You have a long-term perspective and value both working independently with your team and collaborating with colleagues across different functions and across Europe.
Är du Dogmans nya Kategorichef? Vi söker nu en kommersiell, kommunikativ och passionerad kategorichef med stor drivkraft som vill vara med oss på vår framtida resa! Arbetsuppgifter Som Kategorichef har du totalansvar för hela produktlivscykeln, från idé till färdig produkt. Du säkerställer att Dogman har de bästa villkoren samt totalkostnaden för produkterna inom dina respektive kategorier. Viktigt är även att uppsatta målsättningar för försäljning, marginal och täckningsbidrag nås. Du sätter och vidareutvecklar strategier för dina produktkategorier samt representerar dessa både internt & externt på ett professionellt sätt. För en del utav produkterna kommer du även att ansvara för inköpen, vilket gör det viktigt att följa och analysera utvecklingen inom dina kategorier på alla för marknader som vi verkar på. Du ingår i ett team på 10 personer bestående av kategorichefer och inköpare. Tjänsten innebär täta samarbeten både internt och externt. Du stöttar även säljorganisationen i produkt frågor inom dina områden. Rollen innebär ansvar för att bygga och upprätthålla en god relation till våra leverantörer och säkerställa kontrakts efterlevnad och leveranser. Ansvarsområden Området är att utveckla foder samt andra snabbrörliga produkter inom hund och katt segmentet samt ansvar för externa leverantörer till affärsområdet Retail. Erfarenhet av foder och/eller näringslära är meriterande. Som Kategorichef är du ”VD för ditt sortiment” Du förväntas säkerställa utvecklingen av sortiment strategin. Följa upp och analysera kategorier/artiklar för att uppnå maximal lönsamhet i alla våra länder. Projektleda och driva dina projekt “från ax till limpa” ihop med marknadsavdelningen, försäljningsavdelningen och leverantör i syfte att öka försäljningen. Trendspana och benchmarka mot andra aktörer inom och utom branschen. Ansvarar för att produkten uppfyller de krav som ställs av omvärlden och myndigheter. Vem är du? Du tycker om att vara den självständiga länken mellan flera olika parter med ett stort eget ansvar inom ditt område. Du känner ägandeskap för dina uppgifter och tycker om att jobba i en resultatorienterad miljö med tydliga mål. Du vet hur man skapar struktur i en omväxlande vardag. Som person uppskattas du för ditt positiva och lösnings orienterade sätt och för att du inser vikten av att upprätthålla goda relationer. Du har stor fördel av att du är noggrann, driven och skicklig när det gäller planering. För att bli framgångsrik som Kategorichef hos Dogman krävs, att du brinner för våra fyrfotade vänner, att du behärskar det engelska språket väl, både skriftligt och muntligt samt goda kunskaper inom Excel och övriga Officepaket. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av produktutveckling, prognostisering och inköp. Vad erbjuder Dogman ? · Ett spännande jobb i ett företag relaterat till människans bästa vän. · Arbetsuppgifter med hög grad av ansvar och möjlighet att påverka företagets framtid. · Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning · Anställningsgrad: 100% · Rapportering sker till: Supply Chain Director · Placering: Åstorp – på plats. Tjänsteresor förekommer. · Möjlighet att ta med sig hund till jobbet! Ansökan Känner du igen dig i beskrivningen? Är du den vi söker, eller känner du någon som är det? Du ansöker genom att klicka på "Ansök tjänst" och bifoga ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Supply Chain Director, Roger Jönsson: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan, ansök redan idag! Om Dogman AB Dogman är en av Nordens ledande aktörer inom husdjurs tillbehör och importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurs segmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra varumärken Dogman och Jacson med visionen om att skapa ”Det Bästa Valet för Bästa Vännen”. Dogman Group finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland och år 2023 uppgick omsättningen till 640 MSEK. Dogman är grundat 1965, har cirka 350 anställda och ägs sedan 2007 utav BrA Invest. I september 2017 förvärvade Dogman sina första butiker för att starta en egen butikskedja Dogman & Friends. Idag är vi ca 50 butiker i Sverige, Norge, Finland och Spanien.
Vill du hjälpa människor hitta sin väg i arbetslivet samtidigt som du själv lever ett liv i balans? På Jobbie Sverige AB gör vi skillnad på riktigt. Med 4 av 4 stjärnor i leveransområdet Helsingborg inom Rusta & Matcha, söker vi nu ytterligare en engagerad och driven karriärcoach som vill bli en del av vår Jobbie familj. Vem är du? Vi tror att du: -Har en genuin passion för att motivera och vägleda människor mot sina mål -Är trygg i att arbeta självständigt och målstyrt, med frihet under ansvar -Har erfarenhet inom coachning, personalutveckling, rekrytering eller liknande -Är lösningsfokuserad, lyhörd och energigivande precis som dina framtida kollegor -Trivs med att arbeta i en digital och rörlig miljö, där ingen dag är den andra lik Vad erbjuder vi? -En fri och flexibel arbetsroll där du själv styr mycket av din vardag -Möjligheten att arbeta i ett värderingsstyrt företag där människan alltid är i centrum -Ett tight, stöttande team. Vi ser oss som en familj och vi växer tillsammans -En roll med riktigt genomslag du gör skillnad för individers framtid varje dag -Trygghet och stabilitet i ett företag med tydlig struktur och expansiv utveckling -Friskvårdbidrag (Hälsan är viktig hos oss!) -Delaktighet på våra kvartalsmöten (4ggr/år) för teambuildning och utveckling -Vi erbjuder en deltid/heltid beroende på kompetens. Vad innebär jobbet? Som karriärcoach hos oss arbetar du nära våra deltagare i vägledning, matchning och coachning. Alltid med ett individanpassat och motiverande förhållningssätt. Du håller coachsamtal, planerar åtgärder och jobbar tätt med lokala företag, arbetsgivare och andra aktörer för att skapa möjligheter för varje individ. Vid behov kan tjänsten innebära att man stöttar övriga kontor i NV skåne men utgångspunkten är Klippan. Hos oss får du möjlighet att påverka och utveckla både din roll och vår verksamhet samtidigt som du själv har balans i livet. Varför Jobbie? Vi bygger inte bara karriärer vi bygger även livskvalitet. Vår vision är att matcha människors drömmar med verklighet, och vi tror att det bästa stödet kommer från medarbetare som själva trivs, utvecklas och har friheten att vara sitt bästa jag varje dag hos oss. Därför är Work-Life Balance och frihet under ansvar inte bara fina ord hos oss, det är vår vardag. Låter det här som du? Skicka in din ansökan redan idag tjänsten kan tillsättas inom kort när vi hittar rätt person. Mejla direkt till [email protected] med ditt CV och ett personlig brev och berättar varför just ni passar in hos oss! Välkommen till Team Jobbie där varje dröm får en riktning, och varje steg räknas!
Vi söker en person som är engagerad, självständig, erfaren till vår kranbilsgrupp, Jobbet består i att köra kran/växlare inom byggbranschen, jobbet är omväxlande med nya utmaningar varje dag ,vi kör allt från maskiner till lyft och byggmaterial.
Vill du vara med att utveckla vår verksamhet? Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden med mod att pröva nya vägar. Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen. Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid. Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling. ARBETSUPPGIFTER • Undervisa i matematik och NO i årskurs 7-9 med fokus på att skapa en undervisning av hög kvalité. Kan finnas möjlighet till en förstelärartjänst. • Planera, genomföra och utvärdera undervisningen i enlighet med läroplanens syfte, mål och centrala innehåll. • Arbeta aktivt i arbetslaget med gemensamt ansvar för elevernas utveckling och skolans pedagogiska arbete. • Vara mentor för en grupp elever och tillsammans med arbetslaget skapa trygghet, struktur och goda förutsättningar för lärande. • Bygga och upprätthålla tillitsfulla relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. • Bidra till ett positivt och professionellt arbetsklimat genom god kommunikation och samarbete. • Ta ansvar för dokumentation och uppföljning av elevernas kunskapsutveckling. • Delta i skolans utvecklingsarbete och bidra med idéer och initiativ för att förbättra undervisning och lärmiljöer. • Utöva ett relationellt ledarskap i klassrummet och vara en tydlig och strukturerad vuxen i elevernas skolvardag. KVALIFIKATIONER Vi söker en utbildad och legitimerad ämneslärare i ma/no och teknik för årskurs 7-9, gärna med flera års erfarenhet av undervisning. Den vi söker har en stark pedagogisk kompetens, är en tydlig ledare i klassrummet och har förmågan att bygga goda, individuella relationer med eleverna. Tjänsten kräver en person som värdesätter ordning och reda, både i klassrumsmiljön och i arbetet med eleverna. Det är viktigt att kunna skapa och upprätthålla arbetsro under lektionerna. Vi söker också någon med god samarbetsförmåga, som bidrar med en positiv kraft i arbetslaget. Förmågan att ta initiativ, vara flexibel och se vad som behöver göras är avgörande. Vi värdesätter ett starkt engagemang för undervisning och en vilja att ständigt utvecklas. Den vi söker planerar och förbereder sina lektioner noggrant, och dokumenterar elevernas kunskapsutveckling på ett strukturerat sätt. Varje lektion ska präglas av kvalitet och ett tydligt syfte ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning i Åstorps kommun behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer