Lediga jobb i Berg

Sök totalt 25 lediga jobb i Berg

Personlig assistent sökes till lantlig miljö

Vi söker nu dig som vill vara en hjälpande hand till en av våra kvinnliga kunder. Gillar du att ha kul på jobbet, bjuda på dig själv, samtidigt som du är strukturerad. Då är du den perfekta personen för oss! Arbetet sker i hemmamiljö några mil utanför Östersund, på kvinnans jobb, och på många olika aktiviteter som sker. Det kan vara allt från resor, träning till att pyssla i trädgården. Det vi söker hos dig som personlig assistent är att du kan vara social och att du kan hålla en professionell roll, samtidigt som du har en stor näve humor och ett stort lass med skratt. Hund finns i hemmet. Egen bil är ett måste då kollektivtrafik saknas. Låter detta intressant så är du välkommen skicka in din ansökan.

Igår
Sista ansökan:
25 juli 2025
Elevresurs Myrvikens skola åk 7-9
Bergs kommun
Elevassistenter m.fl.

Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024! Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Här finns storslagen natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet. Som arbetsgivare vilar all kommunal verksamhet på våra fem styrprinciper; tillsammans, mod, effektfullt, kommunikation och långsiktighet. Våra styrprinciper är framtagna för att vara vår kompass och vägledning, i att alltid främja tillit och en god organisationskultur med medborgaren i fokus. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Är du en person med pedagogisk fallenhet, en inneboende nyfikenhet och problemlösningsförmåga? Vi på Myrvikens skola söker inför höstterminen 2025 två nya kollegor som vill arbeta som elevresurs i årskurserna 7-9. Du blir en del av ett rutinerat och vetgirigt gäng som arbetar med eleven och elevens lärande i centrum.  Arbetsuppgifter Arbetet består av att, tillsammans med övriga pedagoger i arbetslaget, stödja enskilda elever under hela skoldagen. Du har ett nära samarbete med berörda arbetslag för att utforma stödinsatser utifrån varje elevs enskilda behov. Arbetsuppgifterna kan komma att utföras såväl enskilt som i klassrumsmiljö. Du kommer att stötta elevers inlärning samt sociala samvaro på raster och mellan lektionspass.  Kvalifikationer Vi söker dig som har en utbildning inom pedagogiskt eller socialt arbete, alternativt som elevassistent, eller motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig och relevant för tjänsten. Tidigare erfarenhet från arbete som elevassistent, eller annan pedagogisk sysselsättning inom grundskolan är meriterande. Du behöver ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och därför är kunskaper om samiskt språk och kultur meriterande. Personliga egenskaper Som person ser vi att du är trygg i din yrkesroll och som person, samt att du har ett lösningsorienterat förhållningssätt gentemot elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är kreativ och vill utveckla verksamheten med eleven i centrum. Alla människors lika värde har en tydlig innebörd för dig och du ser mångfald som berikande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet utifrån dessa egenskaper.  Vi erbjuder Att arbeta i Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i framåtrörelse. Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Tjänsterna är två visstidsanställningar för läsåret 2025/2026 med omfattningen 80% och tillträde 18/8 eller enligt överenskommelse med rektor. Urval och kallelse till intervju kan ske löpande under annonseringstiden så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan till oss, dina nya kollegor och elever väntar på dig! Varmt välkommen med din ansökan till oss på Myrvikens skola! Kontaktinformation Tona Wörlén, Rektor, 0687-169 09, [email protected] Fackliga representanter, Kommunväxeln, 0687-161 00 (vxl) Joanna Sundin, HR-konsult, 0687-161 00 (vxl), [email protected] Arbetsplats Gräftåvägen 11 830 24 Oviken

2 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Annonsrubrik Specialpedagog och mentor till Jämtlands Gymnasium Berg
Jämtlands Gymnasieförbund
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Jämtlands Gymnasieförbund ansvarar för gymnasieskolan, anpassad gymnasieskola och delar av vuxenutbildningen i våra medlemskommuner. Förbundets sju skolor ligger i natur- och fjällnära miljöer spridda över fem kommuner – Bräcke, Krokom, Ragunda, Åre och Östersund. Beskrivning Vi söker nu en specialpedagog som också har ett mentorsuppdrag för skolans elever. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100% med start höstterminen 2025. Hos oss får du möjlighet att arbeta både med pedagogiskt stöd och i klassrummet – en roll som gör skillnad i elevernas vardag, både ur ett individ- och grupperspektiv. Dina framtida arbetsuppgifter I ditt uppdrag som specialpedagog arbetar du med elever från samtliga årskurser och samverkar nära med undervisande lärare för att utforma och följa upp stödinsatser. Du är en del av skolans elevhälsoteam och kombinerar din roll som specialpedagog med ett mentorsuppdrag, vilket innebär ett helhetsansvar för vissa elevers utveckling och välmående i skolan. Som specialpedagog är du en viktig del i att skapa tillgängligt lärande. Vem är du? Du är utbildad specialpedagog och har erfarenhet av att samarbeta med yrkeslärare och ämneslärare i ett kollegialt lärande. Vi lägger stor vikt vid samplanering och utveckling av undervisningen. Vad kan vi erbjuda dig? Vi kan erbjuda dig en trivsam, modern och dynamisk arbetsplats. Du får en roll i ett arbetslag som ställer upp för varandra och uppmuntrar till kollegialt lärande. Precis som alla våra anställda har du tillgång till en mängd olika personalförmåner såsom friskvårdsbidrag och pensionsrådgivning. Möt våra medarbetare Om du vill lära känna Jämtlands Gymnasieförbund bättre och samtidigt få en inblick i vår verksamhet och möta några av våra medarbetare, kan du klicka på länken nedan (eller kopiera den och klistra in i din webbläsare). Där har vi samlat några filmer som ger en bra bild av vår arbetsplats. https://jgy.se/om-oss/jobba-hos-oss-2/mot-vara-medarbetare/ Sök redan idag, då urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.  Inför rekryteringsarbetet har Jämtlands Gymnasieförbund tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare och rekryterare.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Bagare/Konditori till Fjällkonditoriet i Oviken
Fjällkonditoriet i Oviken AB
Bagare och konditorer

Vi på Fjällkonditoriet i Oviken söker en bagare/konditor som ska stärka arbetslaget i Oviken. Vi ser att du har en bakgrund inom yrket samt att du är ansvarstagande både som egen arbetare och i teamet. Du ska vara problemlösande och redo att hugga i när det blir mycket att göra. Vi söker dig som är positiv, nära till ett leende och serviceinriktad då mycket kontakt med kunder förekommer. Svenskakunskap samt engelska är ett krav. Ytterligare språk är meriterande.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Dietist

Region Jämtland Härjedalen är en region att längta till och växa i. Vi ska arbeta för utveckling och tillväxt i Jämtland Härjedalen och erbjuda alla boende och besökare en hälso- och sjukvård av hög kvalitet. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter. Primärvården i Region Jämtland Härjedalen ingår organisatoriskt i Division Nära Vård tillsammans med Ambulansen, Folktandvård, Psykiatri samt Barn- och ungdomspsykiatrin. Primärvården är organiserad i 4 närvårdsområden och sedan januari 2022 så är primärvården och ambulanssjukvården integrerade under god och nära vård. Varje närvårdsområde är en ekonomisk enhet som leds av en verksamhetschef. Primärvården ansvarar också för regionens sjukvårdsrådgivning, ungdomsmottagning och närvårdsavdelningen Näva, vilka samtliga är anslagsfinansierade ARBETSUPPGIFTER Sedvanliga arbetsuppgifter för dietist, under en projekttid på 6 månader 50%. Projektet avser att främst utvärdera vikten av bra nutrition i samband med sårläkning.  Andra patientkategorier kan komma att ingå i projektet, som KOL diabetes samt hjärtsvikt.  Du som söker behöver vara driven och ha ett intresse kring projekt samt att utvärdera nutritionens betydelse för den allmänna hälsan. Projektet innefattar patienter i hela närvårdsområde Berg, Bräcke, Ragunda. Distansarbete fungerar. Meriterande om du även arbetat eller arbetar i Cosmic journalsystem. KVALIFIKATIONER Dietistutbildning. ÖVRIGT Projektet är från 25/8-25 och 6 månader framåt. Intervjuer kommer ske löpande under rekryteringstiden.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Projektsamordnare
KOMMUNFÖRBUNDET JÄMTLAND HÄRJEDALEN
Planerare och utredare m.fl.

Samtliga våra annonser för Projektsamordnare gäller en och samma tjänst, du behöver bara skicka in en ansökan till oss. Kommunförbundet Jämtland Härjedalen Kommunförbundet Jämtland Härjedalen bildades 2022 och jobbar för alla kommuner för länets bästa. Förbundet drivs som en förening och har en styrelse bestående av förtroendevalda från länets alla kommuner. Vi är en distansoberoende arbetsgivare där vi är hembaserade men reser i hela länet som tjänsten kräver. Kommunförbundet har ett kontor på Campus i Östersund, där vi träffas med jämna mellanrum för att samarbeta och utvecklas tillsammans. Om tjänsten: Vi söker just nu en projektsamordnare med ett tudelat uppdrag. Du ansvarar för att efter medlemskommunernas initiativ skriva fram, samordna och följa upp kommungemensamma projekt. Projekten ska utveckla och stärka kärnverksamheter hos våra ägarkommuner. I tjänsten ingår att delta i våra chefsnätverk för att identifiera behov och för att säkerställa projektens nytta. Du kommer jobba nära ledningen i Kommunförbundet, såväl på politisk nivå som på tjänstepersonsnivå Därtill ingår i tjänsten att stötta och utveckla kommunernas förmåga att göra behovsanalyser, färdigställa ansökningar och genomföra projekt. Här är uppdraget alltså pedagogiskt och kompetensbyggande. Dina arbetsuppgifter Leda arbetet internt kring projekt med externa medel Samarbeta med länets aktörer i syfte att stärka kommunernas och andra aktörers förmågor och konkurrenskraft. Säkerställa att rapportering till finansiärer fungerar. Skriva fram nya projekt som verksamhet och styrelse står bakom. Samarbeta med fonder och myndigheter med ansvar för utvecklingsmedel i syfte att skapa goda relationer och framförhållning i våra projektsatsningar. Vi söker dig som Har en universitets- eller högskoleutbildning inom området. Kunskap om EU-fonder, regionala utvecklingsmedel och nationella finansieringsmodeller. Har erfarenhet av att skriva fram komplexa projekt med flera intressenter inom offentlig sektor och med finansiering från flera håll. Är en skicklig kommunikatör och har förmågan att engagera och skapa samsyn bland olika aktörer. Har erfarenhet av projektekonomi och projektadministration. Är lösningsorienterad, strukturerad och van att arbeta självständigt. Är engagerad och strategisk med god förmåga att driva frågor framåt. Är lyhörd och har förmåga att förstå olika perspektiv samt skapa förtroende och bygga relationer. Meriterande Erfarenhet av att jobba i en politiskt styrd organisation. Viktiga personliga egenskaper Strukturerad och pedagogisk, van att uttrycka dig väl i tal och skrift Van att själv strukturera och planera ditt arbete Förmåga att fånga idéer och se behov och möjligheter Nätverksbyggare med förmåga att skapa ett tillitsfullt klimat Pedagogisk förmåga i syfte att stötta kollegor på bästa sätt inom området. Vi erbjuder: En spännande och utvecklande roll som har stor betydelse för länets framtid. Du blir en del av ett väldigt engagerat team och får möjlighet att påverka utvecklingen av hela länet. Placeringsort: Jämtlands län Anställningsform: Tillsvidareanställning 50% med möjlighet till utökad tjänstgöringsgrad. Tillträde: 1 oktober eller enligt överenskommelse.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Undersköterska Hemtjänst Norr
Bergs kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024! Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Här finns storslagen natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet. Som arbetsgivare vilar all kommunal verksamhet på våra fem styrprinciper; tillsammans, mod, effektfullt, kommunikation och långsiktighet. Våra styrprinciper är framtagna för att vara vår kompass och vägledning, i att alltid främja tillit och en god organisationskultur med medborgaren i fokus. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Är du vår nästa undersköterska inom hemtjänst Norr? Som medarbetare hos oss arbetar du med kvalificerad omvårdnad, socialt stöd och gör verklig skillnad för människor i behov av assistans för att klara sin vardag. Varmt välkommen att bli en del av vårt drivna arbetslag! Arbetsuppgifter I hemtjänsten utför vi kvalificerat omsorgsarbete till de medborgare som inom vårt område beviljats hjälp utifrån Socialtjänstlagen (SOL). Vår verksamhet består av engagerade och motiverade personalgrupper med lång erfarenhet som arbetar för trygghet, delaktighet och självbestämmande. Vi utför insatser årets alla dagar och kvällar, till personer som behöver stöd med omsorgsarbete.  Som undersköterska hos oss ger du omvårdnad och social omsorg utifrån ett salutogent arbetssätt. Arbetsuppgifterna består av att hjälpa människor med exempelvis: klädsel, bereda måltid, servering, hygien och städning. Arbetsuppgifter delegerade av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal ingår också i arbetet. Samarbete är en mycket viktig del i din arbetsvardag och du arbetar tillsammans med dina närmaste kollegor och hälso- och sjukvårdspersonal för den enskilde individen. I arbetsuppgifterna ingår även att hålla kontakt med anhöriga samt dokumentation. Genom att arbeta hos oss bidrar du till att skapa en miljö för den enskilde som präglas av gemenskap, samvaro, delaktighet och aktivitet. Kvalifikationer Fullgjord undersköterskeutbildning är ett krav. Tidigare erfarenhet från arbete inom äldreomsorg och/eller sjukvård är meriterande. Eftersom kommunikation och dokumentation är viktiga redskap i arbetet behöver du ha goda kunskaper i svenska, såväl tal som skrift. Körkort för personbil (B-körkort) ett krav. Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur. Personliga egenskaper För att passa som undersköterska hos oss ser vi att du är duktig på att kommunicera och har ett konstruktivt och empatiskt bemötande. Vi ser också att du är engagerad och delaktig i att utveckla vår verksamhet. Eftersom arbetet ibland sker i högt tempo är det viktigt att du är driven och ihärdig. En viktig uppgift för alla våra medarbetare är att bidra till ett gemensamt, öppet, positivt och konstruktivt arbetsklimat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, utifrån dessa egenskaper. Vi erbjuder Att arbeta i Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse! Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Vi har en friskvårdsportal med en en rad olika erbjudanden, ett årligt friskvårdsbidrag, samt flera andra förmåner. Vi kan komma att kalla till intervjuer löpande, så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan. Tillträde sker snarast möjligt, enligt överenskommelse.  Varmt välkommen till oss på hemvård Norr! Kontaktinformation Jessica Granqvist, Enhetschef Resurscentrum/hemtjänst Norr, +46 0687-161 83 Fackliga representanter, Kommunväxel, 068716100 Lena Backman, HR-konsult, 0687-164 11 Arbetsplats Dalsätravägen 6B 845 71 Oviken

8 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Stödassistent till Daglig verksamhet
Bergs kommun
Vårdare, boendestödjare

Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024! Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Här finns storslagen natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet. Som arbetsgivare vilar all kommunal verksamhet på våra fem styrprinciper; tillsammans, mod, effektfullt, kommunikation och långsiktighet. Våra styrprinciper är framtagna för att vara vår kompass och vägledning, i att alltid främja tillit och en god organisationskultur med medborgaren i fokus. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Daglig verksamhet har som mål att ge meningsfull sysselsättning till personer med funktionsvariation, samt erbjuda den enskilde stimulans, utveckling, gemenskap och delaktighet i samhället. Som stödassistent hos oss arbetar du utifrån en upprättad genomförandeplan, där stor vikt läggs vid individuell utveckling utifrån brukarens egna önskemål och förutsättningar. Fokus är att ge personen det stöd som den behöver för att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt.   Arbetsuppgifter Vi söker nu en till medarbetare till vårt team på Galhammarn, det är arbetsplatsen på Daglig verksamhet där de med störst stödbehov är.  I arbetsuppgifterna ingår exempelvis omvårdnad, personlig hygien och förberedelse av eller stöd vid måltider. Viss rotation ingår i arbetet exempelvis arbete i stallmiljö samt andra, fysiskt krävande arbetsuppgifter. Du kommer även föra social dokumentation och utföra vissa hälso- och sjukvårdsuppgifter utifrån delegering av legitimerad personal. Kvalifikationer Du som söker har en för området lämplig utbildning på gymnasienivå, exempelvis vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet. Erfarenhet inom AKK samt lågaffektivt bemötande är meriterande. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom LSS verksamhet är det också meriterande.  Du behöver ha goda kunskaper i svenska, så väl i tal som skrift. Körkort B är ett krav.  Personliga egenskaper Som person behöver du vara ansvarstagande, tålmodig, positiv och ha en god initiativförmåga. Det är också viktigt att du har god samarbetsförmåga och är duktig på att kommunicera. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, utifrån dessa egenskaper. Kontaktinformation Lena Backman, HR konsult, 068716328, [email protected] Desiré Ankarstrand, Enhetschef Tallgläntan Ssb & Hemtjänst Hackås, +46 0687-162 45 Arbetsplats Industrivägen 25 84531 Svenstavik

9 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Projektledare för strukturering, kommunikation och digitalisering inom HR
Bergs kommun
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024! Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Här finns storslagen natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet. Som arbetsgivare vilar all kommunal verksamhet på våra fem styrprinciper; tillsammans, mod, effektfullt, kommunikation och långsiktighet. Våra styrprinciper är framtagna för att vara vår kompass och vägledning, i att alltid främja tillit och en god organisationskultur med medborgaren i fokus. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Bergs kommun arbetar målmedvetet för att skapa dom bästa förutsättningarna för cheferna i vår organisation, vi tror att det är nyckeln till ett gott ledarskap som tillsammans med andra faktorer skapar stolta och attraktiva arbetsplatser för alla våra medarbetare. Nu söker vi dig som har passion för struktur och kommunikation och vill vara med i vårt arbete med att förtydliga och renodla chefers uppdrag för att stärka våra chefer och deras ledarskap. Om du har förmågan att se helheten och lockas av att skapa tydliga rutiner och effektiva arbetsmetoder, kan detta vara en möjlighet för dig. Arbetsuppgifter Du kommer att spela en central roll i att strukturera och dokumentera våra HR-processer för att skapa tydlighet och enhetlighet i organisationen med särskilt fokus på våra olika system och styrdokument I nära samarbete med övriga kollegor inom HR arbetar du för se till att innehållet kommuniceras på ett pedagogiskt, tillgängligt och användarvänligt sätt – t.ex. genom instruktionsfilmer, guider och digitala utbildningsmaterial. Arbetsuppgifterna består bland annat av att: - Strukturera och dokumentera HR-processer och rutiner - Producera lättillgängliga kommunikationsmaterial (t.ex. steg-för-steg-guider, instruktionsfilmer, FAQ-sidor) - Utveckla mallar och innehåll på vårt intranät - Se över och vid behov föreslå revideringar och kvalitetssäkring av olika styrdokument - Bidra till utveckling och digitalisering av HR-arbetet (t.ex. processautomatisering och mallhantering) Kvalifikationer För att lyckas med uppdraget ser vi att du har en akademisk examen inom HR/personalvetenskap, kommunikation eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av arbete med websidor och/eller e-learning och det är särskilt meriterande med erfarenhet av Sitevision och InfoCaption. Du är skicklig på att skapa skriftliga instruktioner, guider eller visuellt utbildningsmaterial Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med styrdokument, processkartläggning och digitala HR-system. Det är även meriterande om du har arbetat inom en politiskt styrd organisation. Du behöver ha mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift och körkort för personbil är ett krav då det kan komma att förekomma resor i tjänsten. Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.  Personliga egenskaper Vi söker dig som är strukturerad och har förmåga att organisera och förklara komplex information på ett sätt som gör den lättillgänglig för olika målgrupper. Du trivs med att arbeta självständigt och att själv äga din tid, samtidigt som du gillar att vara en del i vårt stora pussel med förmågan att se helheten. Vi erbjuder Att arbeta i Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse! Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Vi erbjuder många olika förmåner, exempelvis möjlighet till friskvårdstimme och en bred förmånsportal. Möjlighet finns till visst distansarbete utifrån överenskommelse och verksamhetens behov.  Tjänsten är en projektanställning på 100%, som sträcker sig till 31 december 2026, med tillträde enligt överenskommelse. Vi kan komma att kalla till intervju löpande så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan. Kontaktinformation Fredrik Åström, HR-chef, 0687-164 02 Joanna Sundin, HR-konsult, 0687-161 36, [email protected] Facklig kontaktperson, Kommunväxel, 0687-161 00 Arbetsplats Ängesvägen 2 845 31 Svenstavik

13 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
HR-specialist arbetsrätt
Bergs kommun
Personal- och HR-specialister

Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024! Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Här finns storslagen natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet. Som arbetsgivare vilar all kommunens verksamhet på våra fem styrprinciper; tillsammans, mod, effektfullt, kommunikation och långsiktighet. Våra styrprinciper är framtagna för vara vår kompass och vägledning, i att alltid främja tillit och en god organisationskultur med medborgaren i fokus. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Är du en trygg expert inom arbetsrätt som brinner för att vägleda i komplexa personalfrågor? Vill du arbeta strategiskt och operativt med att säkerställa att vår organisation alltid agerar enligt gällande lagar och kollektivavtal? Då kan du vara den HR-specialist vi söker! Hos oss får du en nyckelroll i HR-teamet där du får använda din specialistkunskap för att bidra till en rättssäker, inkluderande och hållbar arbetsmiljö. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete i en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse där ditt arbete verkligen gör skillnad – varje dag. Varmt välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som HR-specialist arbetsrätt ansvarar du för att stödja kollegor och i vissa fall chefer framför allt inom arbetsrätt och anställningsvillkor. Rollen innefattar kvalificerad rådgivning inom arbetsrätt, kollektivavtalstolkning, facklig samverkan samt medverkan i löneöversyn.  Du är avdelningens specialist på lag- och avtalstolkning, vilket framför allt omfattar tolkning och tillämpning av arbetsrättslig lagstiftning och kommunala kollektivavtal. Du kommer även att ge stöd i hantering av arbetsrättsliga ärenden, t.ex. vid omplacering, uppsägning eller arbetsbrist samt håller kollegor och chefer informerade om förändringar i lagar och avtal samt dess påverkan på verksamheten. Du ansvarar för facklig samverkan och förhandlingar genom att planera, kalla till och genomföra MBL-förhandlingar vid t.ex. organisationsförändringar, policybeslut eller upphandlingar samt dokumentation av samverkans- och förhandlingsprocesser enligt gällande regelverk. Du biträder HR-chef i arbetet med den årliga löneöversynen, bland annat med att samla in och sammanställa löneunderlag, stödja chefer i lönesättningsprocessen utifrån riktlinjer och lönepolitiska mål samt delta i fackliga löneförhandlingar och säkerställa att processen sker enligt avtal. Kvalifikationer Du har en kandidatexamen inom PA eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete där arbetsrättslig inriktning och/eller arbete inom en politiskt styrd organisation är särskilt meriterande Du har mycket god kunskap om arbetsrätt, kollektivavtal inom kommunal sektor (ex. HÖK, AB) samt erfarenhet av facklig samverkan och MBL-förhandlingar. Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.  Körkort för personbil är ett krav då det kan komma att förekomma resor i tjänsten. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som HR-specialist i kommunen behöver du ha följande egenskaper: - Strukturerad: Du har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du arbetar metodiskt och säkerställer att uppgifter slutförs enligt uppsatta tidsramar och krav. - Kommunikativ förmåga: Du uttrycker dig klart och tydligt i både tal och skrift. Du kan anpassa din kommunikation efter målgrupp och skapar förtroende genom ett professionellt bemötande. Du har lätt för att förklara komplexa regelverk på ett pedagogiskt sätt. - Serviceinriktad: Du har ett tillmötesgående och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du ser HR som en stödjande funktion och strävar efter att skapa värde för chefer och -verksamhetens behov. - Helhetssyn: Du förstår hur olika delar inom kommunen hänger ihop och hur HR-arbetet bidrar till kommunens övergripande mål. Du väger in både lagkrav, verksamhetsmål och personalperspektiv i ditt beslutsfattande. Vi erbjuder Att arbeta i Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse! Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Vi erbjuder många olika förmåner, exempelvis möjlighet till friskvårdstimme och en bred förmånsportal. Möjlighet finns till visst distansarbete utifrån överenskommelse och verksamhetens behov. Tjänsten ger goda möjligheter att anpassa sina arbetstider Varmt välkommen till oss!  Kontaktinformation Fredrik Åström, HR-chef, +46 0687-164 02, [email protected] Joanna Sundin, HR-konsult, 0687-161 36, [email protected] Facklig kontaktperson, Kommunväxeln, 0687-161 00, [email protected] Arbetsplats BOX 73 84521 Svenstavik

13 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025