Är du noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo? Vill du sommarjobba med lagerarbete där du har en viktig roll i hanteringen av returer? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker sommarpersonal för arbete med orderplock, returhantering och lagerarbete i Borås. Rollen innebär att du tar emot och sorterar returvaror, plockar order och hjälper till med övriga lageruppgifter. Här får du möjlighet att jobba i ett aktivt team och vara en viktig del av lagerflödet under sommarperioden. Start: v.25. Behovet löper under sommarsäsongen Ort: Borås Omfattning: Mån-fre, dagtid Anställningsform: Konsultuppdrag, fungerar allt bra finns det möjlighet att fortsätta hos oss och hoppa in vid behov under hösten Din profil Krav: • Tidigare erfarenhet av att arbeta på lager/terminal • Annan huvudsaklig sysselsättning så som studier, deltidsarbete eller eget företag • Svenska flytande i tal och skrift Meriterande: • Körkort och tillgång till bil Som person är du självgående, flexibel, strukturerad och har en positiv inställning till ditt arbete. Du trivs med fysiskt arbete och att samarbeta med andra. För att kunna arbeta hos oss behöver du ha fyllt 18 år. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna process. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som är anslutna till Almega och verksamma i Västsverige. Vi erbjuder dig en trygg anställning hos oss med schyssta villkor och kollektivavtal. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.
Ellos Group är en av Nordens ledande e-handelsgrupper med e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Homeroom samt betalvarumärket Elpy. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder och på utvalda marknader i Europa. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 3,4 miljarder SEK. https://eur03.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.ellosgroup.se%2F&data=05%7C01%7C%7C75dbb43e6d0642160ab708da43ad11dd%7C805ac62a0d8e455d90b15eb5c04a72d0%7C1%7C0%7C637896707890999722%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=V3QXUDT%2B30ROV99RtcRbxa2S4PdUaBsEr%2FHxU0xKhoI%3D&reserved=0 Your mission will be to craft cutting-edge customer experiences for all our brands, markets and touch points. You'll be part of our User Experience Team and will have a key impact on the largest fashion and home e-commerce website in the Nordics and grow dynamically alongside other top skilled and passionate people. Your main activities will be: - Identify customer pain points and innovation opportunities through continuous user research and creative benchmark. - Drive UX design projects from A-Z to support the development of the business and enhance the experience of our customers. - Enrich project briefs by conducting qualitative and quantitative research, framing strategic goals and shape the optimum tactical approach. - Define structuring principles, requirements and scope. Communicate your ideas with sketches, user flows and prototypes. - Design world-class and cross-devices user interfaces, create prototypes and test your concept with users. - Work closely with the different teams in an agile environment and fuel global engagement to deliver the best results. - Secure holistic quality (modular design, accessibility, speed ...) and handover deliverables that developers will love. - Follow up implementation of your design until launch, evaluate results and share the insights with the organization. Your Profile: - Genuinely customer-driven and passionate about UX, you have strong experiences in designing digital experiences preferably in an e-commerce setup. - Fluent in English and Swedish. You are a great team player with excellent communication skills. - Figma (or similar) are your daily tools and you can combine datas and marketing with creativity. - You have the ability to quickly grasp and distill highly complex matters into clean, understandable solutions. - You understand the technologies impacting your design and can have creative discussions with developers to make your ideas happen. - You naturally challenge the standards of the market to innovate beyond average and deliver great and holistic results. The position is full-time and located at Ellos Groups head-office in Borås, Sweden. If you have any questions regarding the position please contact Henrik Ström, by e-mail: henrik. [email protected]. Read more about the company and apply via www.ellosgroup.com /career, not later than August 15. We will do ongoing selection of candidates during the application period. Please attach a portfolio and/or case studies illustrating your best Projects.
Torggatan 31 AB driver Khói Restaurant, en vietnamesisk restaurang på Torggatan 31 i centrala Borås. Hos oss står det vietnamesiska köket i fokus, från fräscha sommarrullar och klassiska rätter med ris eller nudlar till vår omtyckta phở – en traditionell vietnamesisk nudelsoppa som långkokas med stor omsorg. Vår ambition är att ge gästerna en upplevelse som speglar det genuina Vietnam, både genom maten och hela atmosfären. Vi söker dig som inte bara är kock till yrket, utan som lever med den vietnamesiska mattraditionen. Du har vuxit upp med dessa smaker, lärt dig hantverket genom många år i köket och har en djup förståelse för råvaror, tekniker och den känsla som ligger bakom varje rätt. För att passa för denna roll behöver du ha formell utbildning och gedigen erfarenhet av vietnamesisk matlagning, gärna från arbete i restaurang eller i ett familjekök. Du är trygg i köket, van vid ett högt tempo och arbetar med stor noggrannhet. Du har ansvarskänsla, förstår vikten av samarbete och bidrar till en god stämning bland kollegor. Vi erbjuder en heltidstjänst med lön enligt överenskommelse. Hos oss får du vara en del av ett kök som varje dag vill återskapa smaken av Vietnam för både gäster med rötter i landet och för nyfikna matälskare som söker det äkta. Vänligen skicka din ansökan till [email protected]. Vi gör urval löpande. Välkommen till Khói Restaurant i Borås. Här berättar varje måltid en historia om Vietnam.
Jobba med oss på Innovative! Som säljare hos oss behöver du inga tidigare erfarenheter då vi utbildar dig både inom säljteknik och produktkunskap. Du kommer få alla verktyg och hjälpmedel du kan tänkas behöva för att bli en riktigt grym säljare! Som resande fältsäljare kommer du besöka kunder via personliga möten. Du kommer vara ansiktet utåt för Telenor. En av Sveriges största leverantörer inom telekombranschen! Du kommer med hjälp av Telenors tjänster och produkter erbjuda en lösning utefter kundens individuella behov. Utöver att omges av ett härligt team erbjuder vi även, Garantibonus - För att du ska ha något att luta dig tillbaka mot under din utbildning! Generösa provisionsmodeller och bonusar! Möjligheter till att växa inom bolaget - Skapa en karriär internt inom bolaget! Tillgång till Gym på Stockholmskontoret Tävlingar där du kan vinna allt från presentkort, middagar, prylar och körkortspaket! Resetävlingar - Varje KVARTAL! Endast heltid - Månad-Fredag 12:00-21:00 (Fredagar 20:00 därefter AW) Resande tjänst - Upptäck Sverige tillsammans med ditt team! Aktieskola och andra vidare utbildningar Kvartalsavstämningar - Prisutdelning, är du vår nästa "Kvartalets Rookie?" Kort om oss Vi består idag av 180 glada medarbetare Samarbeten med Telia, Telenor och Halebop Specialiserade inom fält-, event- och telefonförsäljning Är du redo att starta igång din karriär? Skicka in din ansökan så bokar vi in en intervju! https://www.innovativesales.se/ https://www.instagram.com/innovativesales/?hl=sv
Är du en erfaren ekonom med kunskap inom redovisning och ett öga för struktur och detaljer? Nu söker vi dig som vill ta ett helhetsgrepp om redovisningen i en affärsdriven organisation där engagemang, ansvar och samarbete är en naturlig del av kulturen. Elanders Sverige är en del av den globala koncernen Elanders Group – ett innovativt och hållbart företag med lösningar inom logistik, print & packaging och supply chain management. Med drygt 100 medarbetare och huvudkontor i Borås, arbetar Elanders Sverige nära sina kunder för att leverera anpassade, högkvalitativa lösningar i en verksamhet som präglas av framtidstro, digitalisering och hållbar utveckling. Varmt välkommen med din ansökan! Om rollen Som redovisningsansvarig hos oss får du en central roll på ekonomiavdelningen som består av dig och ytterligare två kollegor. Du ansvarar för att den löpande redovisningen håller hög kvalitet och uppfyller aktuella regelverk, samtidigt som du bidrar till utveckling och effektivisering av våra ekonomiprocesser. Du arbetar nära vår ekonomichef, men med stort eget ansvar och handlingsutrymme. Du kommer att arbeta brett med: Ansvar för den löpande redovisningen Månads-, kvartals- och årsbokslut Upprättande av årsredovisning och inkomstdeklaration Hantering av moms, skatt och myndighetsrapportering Delaktighet i budget- och prognosarbete Driva förbättringsarbete inom redovisning och rutiner Kontakt med revisorer och myndigheter Vem söker vi? Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi samt några års erfarenhet av kvalificerad redovisning, gärna i rollen som redovisningsansvarig eller senior redovisningsekonom. Du är trygg i bokslutsarbete, van att arbeta självständigt genom hela redovisningsprocessen och har god systemvana samt erfarenhet av Excel. Du är en person som uppskattar struktur, är noggrann i ditt arbete och har ett prestigelöst förhållningssätt. Med en positiv inställning tar du dig an förändring och utveckling som en naturlig del av dagen. Ditt driv, engagemang och din nyfikenhet märks tydligt, och du trivs med att ta eget ansvar samtidigt som du är mån om att bidra till helheten. Du har lätt för att samarbeta, delar gärna med dig av din kunskap och kommunicerar obehindrat med både kollegor och externa parter. Rollen passar dig som vill vara med och bidra till helheten – och som motiveras av att göra skillnad. Om Elanders Sverige AB Elanders Sverige AB är specialiserade på Supply Chain Solutions och Print Solutions. Våra drygt 100 medarbetare är verksamma på två orter i Sverige: 3PL-hubben och huvudkontoret i Borås samt vår digitala produktionsanläggning i Vällingby. Tillsammans levererar vi lösningar som täcker hela eller delar av våra kunders försörjningskedja, beroende på behov. Från inköp, lager, konfiguration, fulfillment, kittning och trycksaksproduktion till distribution, betalningslösningar och eftermarknadstjänster. Elanders AB (publ), som är moderbolag, är ett globalt logistikföretag som erbjuder ett brett tjänsteutbud av integrerade lösningar inom supply chain management. Verksamheten bedrivs huvudsakligen genom de två affärsområdena Supply Chain Solutions och Print & Packaging Solutions. Koncernen har nästan 8 000 anställda och verksamhet i ett 20-tal länder på fyra kontinenter. Elanders ABs B-aktier är noterade på NASDAQ OMX Stockholms Mid Cap-lista. Elanders AB (publ) är ett dotterbolag till Carl Bennet AB. Har vi väckt ditt intresse? I den här rekryteringen samarbetar Elanders Sverige med SEVR Finance Recruitment. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via [email protected]. Då vi arbetar löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan.
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia söker dig som vill arbeta som personlig assistent vid behov hos vår kund i Borås. Kunden föredrar manliga assistenter Arbetstiderna är varierande vardag som helg journätter förekommer : Kl. 07.25-18.25 Kl. 18.25-11.00( väntetid 5.88 timmar) Kl. 11.00-18.25 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en man i 60 -års åldern med . Personen behöver din hjälp som assistent i sin vardag pga sina symtom av sjukdomen MS. Kundens intressen är bland annat simma, gå på bio, meditera, träffa vänner och gå på kulturella arrangemang. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Följa med på aktiviteter tex till simhallen Förflyttningar Är du den kunden söker? Vi söker dig som är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Du är en empatisk person och har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation . Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du är simkunnig och tål klor samt är rökfri. Du besitter en mycket god social förmåga och är lugn i din personlighet och har ett gott tålamod. Du behöver vara inkännande och veta när du ska ta initiativ eller backa. Krav: Simkunnig och tål klor Rökfri under arbetstid Yrkesmässig erfarenhet som personlig assistent eller inom vård och omsorg Fullvaccinerad mot Covid-19 Flytande Svenska i tal och skrift Fysisk stark då manuella förflyttningar förekommer Sysselsättningsgrad: 1 vikarie vid behov på sikt fast rad. Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Vid frågor kontakta oss via mejl Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Hela Sverige som arbetsplats? Har du goda kunskaper inom programmering, är tekniker eller har en elutbildning? Då kanske Sectec kan vara något för dig? Dina huvudsakliga uppgifter är installation, service och support av brandlarm, inbrottslarm, passagesystem och kamerasystem. Huvudkontoret ligger i Borås, men du har hela Sverige som din arbetsplats. Du är en samarbetsvillig, positiv, flexibel, driven och ansvarstagande person. KRAV: • B-Körkort. • Grundläggande datakunskaper. • Jobbat med liknande. MERITERANDE: • RCO kurs. • Schneider kurs. • Schrack kurs. • Utbildad elektriker VI SER FRAMEMOT ATT HÖRA AV DIG. SKICKA DIN JOBBANSÖKAN TILL [email protected]
Är du noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo? Vill du sommarjobba med lagerarbete där du har en viktig roll i hanteringen av returer? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker sommarpersonal för arbete med orderplock, returhantering och lagerarbete i Borås. Rollen innebär att du tar emot och sorterar returvaror, plockar order och hjälper till med övriga lageruppgifter. Här får du möjlighet att jobba i ett aktivt team och vara en viktig del av lagerflödet under sommarperioden. Start: v.27. Behovet löper under sommarsäsongen Ort: Borås Omfattning: Mån-fre, dagtid Anställningsform: Konsultuppdrag, fungerar allt bra finns det möjlighet att fortsätta hos oss och hoppa in vid behov under hösten Din profil Krav: • Tidigare erfarenhet av att arbeta på lager/terminal • Annan huvudsaklig sysselsättning så som studier, deltidsarbete eller eget företag • Svenska flytande i tal och skrift Meriterande: • Körkort och tillgång till bil Som person är du självgående, flexibel, strukturerad och har en positiv inställning till ditt arbete. Du trivs med fysiskt arbete och att samarbeta med andra. För att kunna arbeta hos oss behöver du ha fyllt 18 år. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna process. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som är anslutna till Almega och verksamma i Västsverige. Vi erbjuder dig en trygg anställning hos oss med schyssta villkor och kollektivavtal. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.
Letar du efter ett aktivt sommarjobb där du får jobba fysiskt, ta ansvar och vara en viktig del av ett sammansvetsat team? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Vi söker en lagermedarbetare till vår samarbetspartner i Borås. Arbetet består främst av att lossa containrar och packa varor, vilket kräver både styrka, tempo och noggrannhet. Det är ett perfekt jobb för dig som gillar att hålla i gång, är van vid att ta i när det behövs och trivs i ett högt arbetstempo. Här får du chansen att vara en del av ett engagerat lagerteam som tillsammans ser till att flödet fungerar smidigt varje dag. Start: v.27. Behovet löper under sommarsäsongen Ort: Borås Omfattning: Mån-fre, dagtid Anställningsform: Konsultuppdrag, fungerar allt bra finns det möjlighet att fortsätta hos oss och hoppa in vid behov under hösten Din profil Krav: • Tidigare erfarenhet av att arbeta på lager/terminal • Annan huvudsaklig sysselsättning så som studier, deltidsarbete eller eget företag • Svenska flytande i tal och skrift Meriterande: • Körkort och tillgång till bil Vi söker dig som är flexibel, ansvarstagande och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta, är noggrann i ditt arbete och tar gärna egna initiativ. Har du erfarenhet av att köra olika typer av truckar är det ett plus. För att kunna arbeta hos oss behöver du ha fyllt 18 år. Vi värdesätter mångfald och ser gärna sökande av alla kön. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som är anslutna till Almega och verksamma i Västsverige. Vi erbjuder dig en trygg anställning hos oss med schyssta villkor och kollektivavtal. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.
Servicetekniker Truck och Entreprenadmaskiner Har du erfarenhet av mekanik, elektronik eller hydraulik och vill utvecklas i en framåtlutad serviceorganisation? Nu söker vi en servicetekniker till vår kund! Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill arbeta med frihet under ansvar i en dynamisk och växande verksamhet där din kompetens gör verklig skillnad. Om rollen Som servicetekniker hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att hålla våra kunders truckar och maskiner i toppskick. Rollen innebär ett varierat arbete där du både utför service och reparationer, jobbar med felsökning och ibland även installationer. Du arbetar självständigt ute hos kund eller i vår verkstad och har samtidigt ett nära samarbete med kollegor och arbetsledning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Service och reparation av truckar och entreprenadmaskiner Felsökning inom mekanik, elektronik och hydraulik Installation och driftsättning av nya maskiner Dokumentation och rapportering av utförda arbeten Kundkontakt och teknisk rådgivning Vi söker dig som har: Erfarenhet som servicetekniker, mekaniker eller liknande, gärna inom truckar, entreprenadmaskiner eller fordon Kunskap inom ett eller flera områden: mekanik, elektronik eller hydraulik Erfarenhet av felsökning och problemlösning B-körkort (krav) God social förmåga och ett lösningsorienterat arbetssätt God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift Utvecklingsmöjligheter Vi erbjuder en arbetsplats där du får utvecklas tillsammans med oss. För rätt person finns på sikt möjlighet till utökade ansvarsområden, exempelvis som senior tekniker, specialist eller inom kundsupport och rådgivning. Bra att veta! Tjänsten är en konsultanställning via Temp-Team med mycket goda möjligheter till övertag av kund Placering: Borås Start: Enligt överenskommelse Friskvårdsbidrag och andra förmåner erbjuds Vill du vara med och bygga framtidens serviceorganisation? Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. I denna rekrytering ansvarar vi på Temp-Team för processen. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Elnaz Memarian på [email protected]. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer