Moment BUP Borlänge är en helt ny mottagning som startade upp under hösten 2024. Verksamheten drivs på uppdrag av Region Dalarna och erbjuder barn-och ungdomspsykiatrisk specialistvård inom ramen för Vårdval BUP. Är du specialistsjuksköterska med gedigen kunskap och erfarenhet av barnpsykiatri? Lockas du av en verksamhetskultur som kännetecknas av evidensbaserad vård, omtanke, målstyrning och hög grad av kompetensutbyte inom professionen? Trivs du som bäst i en verksamhet som erbjuder stort inflytande, nära ledarskap och korta beslutsvägar? Då är Moment arbetsplatsen för dig. Hos oss ingår du i en kvalitetsfokuserad organisation med kunniga kollegor och stort kompetensutbyte. Om verksamhetenTill denna tjänst söker vi dig som vill vara med och skapa framtidens arbetsplats inom psykiatrin - ett evidensstyrt kvalitetsdrivet BUP som kan inspirera hela Sverige. Mottagningen kommer drivas i enlighet med vår vision om ett samhälle med bättre hälsa där alla får rätt vård i rätt tid. Du kommer att vara med och fortsätta bygga vår barn- och ungdomspsykiatriska mottagning. Du får stort inflytande i utformandet av arbetssätt och behöver tycka om att strukturera och organisera processer och rutiner. Du kommer att ingå i ett starkt och engagerat team och behöver vara flexibel och beredd att hjälpa till där det behövs. Om tjänstenSom specialistsjuksköterska kommer du ha självständiga besök och uppföljningar samt ingår i team med andra professioner. På Moment finns hög grad av struktur och välfungerande arbetsrutiner. Vi utvärderar våra behandlingar och utredningar systematiskt och har 10 år av mycket fina kvalitetsutvärderingar. Som specialistsjuksköterska hos oss arbetar du tillsammans med psykologer, psykiatriker och arbetsterapeut. Våra arbetsvillkor utgår ifrån målstyrning med: Möjligheten att kombinera arbete på plats och via länk Kompetenspeng varje år Friskvårdsbidrag Konkurrenskraftiga villkor Kollektivavtal Hos oss har vi dessutom en uppskattad tradition som innebär att du alltid är ledig på din födelsedag! Vem är du?Vi söker en sjuksköterska med erfarenhet och stort intresse för barn-och ungdomspsykiatri. Det är meriterande om du har en specialistutbildning inom psykiatri. Du har gedigen kunskap om ADHD och Autism och bred barnpsykiatrisk kompetens. Du arbetar självständigt och strukturerat och har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Som person har du ett positivt förhållningssätt, är trygg i din roll och kan vara både uppgifts- och relationsorienterad. Du uppskattar och bidrar till en god arbetsmiljö och ständig utveckling av verksamheten. Du är van att arbeta effektivt - och alltid med klientens bästa i fokus. Du är prestigelös, generös och engagerad. Förstås ser vi gärna att du delar vår värdegrund: VI GER Vi omsätter högspecialiserad evidensbaserad vård till handfasta råd och verktyg Vi är fokuserade på utveckling och arbetsglädje för våra medarbetare Vi ger vård som ger hållbara resultat Vi delar med oss av kunskap och stödjer varandra kollegialt VI LÄR Vi anstränger oss för att ta reda på ny kunskap Vi tar del av vetenskapliga rön och utvecklar våra metoder kontinuerligt Vi bedriver förbättringsarbete som en naturlig del av vardagen VI GÖR SKILLNAD Våra tjänster skapar kännbar förändring och mätbara resultat Våra tjänster ger effekt som håller i sig över tid Vi skapar en branschförebild i enlighet med vår vision och affärsidé som förbättrar vården Vi erbjuder dig Som medarbetare på Moment får du ett varierat och ansvarsfullt arbete. Hos oss hittar du arbetsglädje, gemenskap, frihet och många möjligheter till utveckling. Du kommer att ingå i ett stöttande team som skapar fantastiska resultat - varje dag. Här arbetar du tillsammans med dina kollegor i en kvalitetsfokuserad organisation med snabba beslutsvägar - allt för att du ska kunna göra det du gör bäst. Om oss Moment Barn & ungdom är en specialiserad del av Moment Hälsa och systerbolag till Moment Psykologi. Moment grundades 2010 och erbjuder specialisttjänster inom psykologi/psykiatri, barnmedicin och neuropsykiatri till företag, privatpersoner och offentlig sektor. Vi har mottagningar i Stockholm, Malmö, Vällingby, Borlänge och VGR och genomför även konsultuppdrag i hela Sverige. Hos oss arbetar mer än 70 psykologer, specialistläkare och sjuksköterskor med att skapa psykisk och fysisk hälsa genom metoder som har tydlig förankring i vetenskap. Företaget leds värderingsstyrt med stort fokus på att skapa samhällsnytta. Moment har haft en mycket stark och sund tillväxt under ett flertal år och blivit utsedda till Gasellföretag fem gånger, senast 2022. Om anställningen Lönetyp: Fast månadslön. Tjänsten är på 100%. Deltid kan diskuteras. Tillsvidareanställning med 6 månader provanställning. Tillträde: Hösten 2025 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 20 augusti 2025 Vi har löpande urval så tveka inte att visa ditt intresse redan idag. Vi ser fram emot att komma i kontakt med dig. Varmt välkommen med din ansökan.
Moment BUP Borlänge är en ny mottagning som startade upp under hösten 2024. Verksamheten drivs på uppdrag av Region Dalarna och erbjuder barn- och ungdomspsykiatrisk specialistvård inom ramen för vårdval BUP. Är du psykolog med gedigen kunskap och erfarenhet av barn- och ungdomspsykiatri? Lockas du av en verksamhetskultur som kännetecknas av evidensbaserad vård, omtanke, målstyrning och hög grad av kompetensutbyte inom professionen? Trivs du som bäst i en verksamhet som erbjuder stort inflytande, nära ledarskap och korta beslutsvägar? Då är Moment BUP arbetsplatsen för dig. Hos oss ingår du i en kvalitetsfokuserad organisation med många psykologer och stort kompetensutbyte. Om verksamhetenTill denna tjänst söker vi dig som vill vara med och fortsätta bygga framtidens arbetsplats inom psykiatrin - ett evidensstyrt kvalitetsdrivet BUP som kan inspirera hela Sverige. Du kommer att vara med och fortsätta utveckla vår barn- och ungdomspsykiatriska mottagning. Du får stort inflytande i utformandet av nya arbetssätt och behöver tycka om att strukturera och organisera processer och rutiner. Du kommer att ingå i ett starkt och engagerat team och behöver vara flexibel och beredd att hjälpa till där det behövs. Om tjänstenVi söker psykologer med starkt intresse för barn- och ungdomspsykiatri. De huvudsakliga arbetsuppgifterna som psykolog hos oss är neuropsykiatriskt utredningsarbete och evidensbaserad psykologisk behandling. Vi välkomnar sökande med olika preferenser vad gäller blandning av dessa arbetsuppgifter. Tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten eller dess utformning? På Moment finns hög grad av struktur och välfungerande arbetsrutiner. Vi utvärderar våra behandlingar och utredningar systematiskt och har 10 år av mycket fina kvalitetsutvärderingar. Som psykolog hos oss arbetar du tillsammans med ett flertal psykologer, sjuksköterskor och psykiatriker. Vi har även samarbeten med dietist, arbetsterapeut och logoped. Våra arbetsvillkor utgår ifrån målstyrning med: Möjligheten att kombinera arbete på plats och via länk Kompetenspeng varje år Friskvårdsbidrag Konkurrenskraftiga villkor Kollektivavtal Hos oss har vi dessutom en uppskattad tradition som innebär att du alltid är ledig på din födelsedag! Vem är du?Vi söker en legitimerad psykolog med utmärkande goda kliniska kvalifikationer för utförande av neuropsykiatriska utredningar samt psykologisk behandling av barn och ungdomar. Du har gedigen kunskap om ADHD, Autism, IF och bred barnpsykiatrisk differentialdiagnostik. Du arbetar självständigt och strukturerat och har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Som person har du ett positivt förhållningssätt, är trygg i din roll och kan vara både uppgifts- och relationsorienterad. Du uppskattar och bidrar till en god arbetsmiljö och ständig utveckling av verksamheten. Du är van att arbeta effektivt - och alltid med klientens bästa i fokus. Du är prestigelös, generös och engagerad. Förstås ser vi gärna att du delar vår värdegrund: VI GER Vi omsätter högspecialiserad evidensbaserad vård till handfasta råd och verktyg Vi är fokuserade på utveckling och arbetsglädje för våra medarbetare Vi ger vård som ger hållbara resultat Vi delar med oss av kunskap och stödjer varandra kollegialt VI LÄR Vi anstränger oss för att ta reda på ny kunskap Vi tar del av vetenskapliga rön och utvecklar våra metoder kontinuerligt Vi bedriver förbättringsarbete som en naturlig del av vardagen VI GÖR SKILLNAD Våra tjänster skapar kännbar förändring och mätbara resultat Våra tjänster ger effekt som håller i sig över tid Vi skapar en branschförebild i enlighet med vår vision och affärsidé som förbättrar vården Vi erbjuder dig Som medarbetare på Moment BUP får du ett varierat och ansvarsfullt arbete. Hos oss hittar du arbetsglädje, gemenskap, frihet och många möjligheter till utveckling. Du kommer att ingå i ett stöttande team som skapar fantastiska resultat - varje dag. Här arbetar du tillsammans med dina kollegor i en kvalitetsfokuserad organisation med snabba beslutsvägar - allt för att du ska kunna göra det du gör bäst. Om oss Moment grundades 2010 och erbjuder specialisttjänster inom psykologi, psykiatri, barnmedicin och neuropsykiatri till offentlig sektor, företag, och privatpersoner. Vi har mottagningar på åtta orter i fyra regioner: Stockholm, Vällingby, Malmö, Borlänge, Göteborg, Skövde, Uddevalla och Borås. Vi genomför även konsultuppdrag i hela Sverige. Hos oss arbetar mer än 70 psykologer, specialistläkare och sjuksköterskor med att skapa psykisk och fysisk hälsa genom metoder som har tydlig förankring i vetenskap. Företaget leds värderingsstyrt med stort fokus på att skapa samhällsnytta. Moment har haft en mycket stark och sund tillväxt under ett flertal år och blivit utsedda till Gasellföretag fem gånger, senast 2022. Om anställningen Lönetyp: Fast månadslön. Tjänsten är på 100%. Deltid kan diskuteras. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde: hösten 2025 eller enligt överenskommelse. Vi har löpande urval så tveka inte att visa ditt intresse redan idag. Vi ser fram emot att komma i kontakt med dig. Varmt välkommen med din ansökan.
Vill du ha det roligaste sommarjobbet? Då är det jobbet som personlig assistent du ska söka! Vill du ha ett av de viktigaste yrkena på arbetsmarknaden och är intresserad av att arbeta med människor? Då kan vi på Kompis Assistans erbjuda dig ett fint jobb som personlig assistent i sommar! Du kommer fylla en viktig funktion då den ordinarie personalen är på ledighet och du kommer att få utvecklas och lära dig massor som du har med dig in i framtiden. Som personlig assistent hos oss är du vårt främsta och viktigaste verktyg för att ge det individuella stödet som din assistansberättigade behöver i livets alla situationer. Ditt arbete är där den assistansberättigade befinner sig. Det kan exempelvis vara hemma, borta eller på stranden. Man vet aldrig hur en dag ser ut! Vi har assistansberättigade i alla åldrar med olika funktionsvariationer och vi finns runt om i hela landet. Arbetstider: Varierar under dag, kväll, helg, natt (både vaken och jour). Kan vara olika på de olika arbetsplatserna så skriv i din ansökan hur just du kan arbeta. Anställningsvillkor: Vikarie juni-aug sommaren 2025. Tjänstgöringsgraderna kan variera upp till 100%. Intervjuer och introduktion sker löpande under hela annonsperioden. Utdrag ur polisens belastningsregister krävs vid ev. anställning hos oss. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare. Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.
Har du humor och ser positivt på livet? Här har du chansen att jobba hos en störtskön kille! Om kunden Jag är en glad kille som är 22 år och bor mellan Falun och Borlänge med min familj. På min fritid gillar jag bland annat matlagning, utflykter, dataspel och att bada. Om dig Jag söker dig som har livserfarenhet och är självgående. Du har högt i tak och har en stor portion humor. Är du också motiverande, drivande i dig själv? Härligt – Då kan du passa bra! Vi söker engagerade och lyhörda personer till vårt team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att hjälpa kunden med praktiska saker i hemmet, vara socialt stöd vid olika aktiviteter och skapa trygghet genom närvaro. Arbetet anpassas efter kundens behov. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Krav Du har god svenska i tal och skrift. Erfarenhet av assistans eller vård och omsorg är meriterande, men inte ett krav. B-körkort Ej pälsdjusallergi Ej klorallergi, då bad förekommer. Om tjänsten 80% dag och dygn. Tillträde omgående. Bakgrundskontroll ingår i rekryteringsprocessen. Vi rekryterar löpande, så sök idag! Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Till Keolis depå i Borlänge söker vi nu dig som är en erfaren mekaniker och har ett stort intresse för fordon och teknik. Vi erbjuder en långsiktig heltidsanställning som Bussmekaniker samtidigt som du får ett omväxlande och självständigt jobb. Keolis är en av Europas största kollektivtrafikaktörer. I Sverige är vi idag ungefär 4500 medarbetare och bedriver kollektivtrafik i bland annat Dalarna. På Keolis ser vi att ansvarstagande och kompetenta medarbetare gör kollektivtrafiken bättre, något som i sin tur gör att fler resenärer väljer bussen framför egen bil. Det är vårt bidrag till ett mer hållbart samhälle. Vill du vara med och bidra? Vi är en arbetsplats som präglas av hög säkerhet, mångfald, ansvar och respekt för varandra. Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Som Bussmekaniker, eller Underhållstekniker som vi kallar det hos oss, får du ett mycket varierat arbete då du arbetar med hela processen. Du gör själv tekniska bedömningar av olika system i bussen och utför lämpliga åtgärder. Dina arbetsuppgifter kan komma att innefatta bland annat felsökning och diagnostik av bussens system samt reparationer, underhåll och service. I samråd med arbetsledningen gör du en trafiksäkerhetsmässig bedömning om bussen kan sättas ut i trafik. Vi kommer under året 2025 genomgå en elektrifieringsresa då vi tar in el-bussar till Keolis i Dalarna. Nu har du möjlighet att vara med i vår resa framåt. För att trivas bör du vara flexibel, strukturerad och tycka om att samarbeta med andra människor. Du är kommunikativ och driftig. Du ser det som positivt att få arbeta med våra olika busstyper. Tjänsten innebär skiftarbete med varierande arbetstider så som dag, kväll och helgpass. Det här behöver du ha Fordonsteknisk eller verkstadsteknisk utbildning B-körkort Van användare av systemstöd God datorvana God erfarenhet av arbete med större fordon eller liknande arbete Har du D-körkort, utbildning eller erfarenhet inom fordonsel eller klimatanläggningar, eller yrkeserfarenhet av tungt fordonstekniskt arbete är detta meriterande. Det här får du av oss Som nyanställd medarbetare på Keolis får du en individuellt utformad introduktion, många spännande utmaningar med goda möjligheter till utveckling och utbildning. Vi vill att du ska trivas och må bra och erbjuder dig därför en trivsam och välkomnande arbetsmiljö samt friskvårdsbidrag. Inom Keolis finns goda utvecklingsmöjligheter. Så här söker du Är det här något för dig är du varmt välkommen att registrera din ansökan i form av cv och personligt brev. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Caroline Norstedt | rekryterare | [email protected] Keolis - Där hållbarhet och innovation möts.
Planera och förbereda menyer. Tillaga och presentera maträtter. Hantera råvaror och beställningar. Säkerställa hygien och säkerhet i köket. Koordinera och leda kökspersonal. Kontrollera kvalitet och smak på maten. Anpassa recept och maträtter efter kundernas önskemål. Vi söker mycket bra erfarenhet av asian maträtter Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vi söker dig som vill vara med och utveckla framtidens produkter – från första idé till färdig produkt. Här får du jobba nära både kund och teknik, i en roll där kommunikation, ansvar och helhetstänk är minst lika viktigt som CAD och konstruktion. Om rollenSom produktutvecklare hos oss arbetar du i varierande projekt – ofta i gränslandet mellan teknik, användare och affär. Ena dagen diskuterar du behov och lösningar direkt med kund, nästa dag konkretiserar du idéer i CAD eller vår prototypverkstad tillsammans med kollegor från mekanik, elektronik och mjukvara. Vi tror att du trivs när du får kombinera teknik med struktur, lagarbete och problemlösning. Som person vill du växa tillsammans med oss. Vi söker dig som: Har ingenjörsutbildning inom produktutveckling. Har erfarenhet av produktutveckling. Har intresse för teknik – men lika mycket för människor. Ser helheten och tar ansvar för att driva arbetet framåt. Är kommunikativ – på både svenska och engelska. Hos oss får du: En bred roll i varierande projekt, ofta från idé till färdig produkt. Möjlighet att växa – mot mer ansvar och kundkontakt. En kultur där vi stöttar varandra, där din röst får höras – och där vi löser saker tillsammans. Balans mellan jobb och fritid – vi tror på ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Dalelven som arbetsplats På Dalelven värdesätter vi trivsel och gemenskap. Vi tror att en engagerande och trevlig arbetsmiljö är nyckeln till framgång. Vi arbetar inte som uthyrda konsulter. Hos oss blir du i stället en del av en gemenskap som stöttar, utvecklar och inspirerar varandra varje dag. Det är så vi vill arbeta – och det märks i samarbetet, både internt och med våra kunder. AnsökanSkicka gärna in din ansökan så snart som möjligt – vi intervjuar löpande. För ytterligare frågor och information kontakta Marcus Kullman, [email protected], 070-368 82 17. Välkommen till Dalelven. Välkommen hem. Om Dalelven Produktutveckling AB Dalelven erbjuder tjänster inom produktutveckling, där vår styrka ligger inom industridesign, mekanik, hållbarhet, elektronik, mjukvara, prototyper, tester och tillverkning. Våra projekt utförs inhouse och vi har ett eget prototyp- och testcenter för tillverkning av prototyper, testning och produktion. Dalelven har kunder i hela Sverige och har kontor i Borlänge, Mora och Åre. Vi är 38 medarbetare och omsätter ca 44 MSEK. Läs mer om Dalelven Produktutveckling AB på vår hemsida: www.dalelven.com
TRANSPORT OCH OMHÄNDERTAGANDE AV AVLIDNA & BEREDSKAP När en person avlider behöver kroppen transporteras ett antal gånger. Den avlidne ska hämtas från platsen för dödsfallet och föras till närmsta bårhus i väntan på begravning. Den avlidne ska inför begravningen bäddas ner i kistan och kanske kläs i egna kläder som anhöriga valt. Som transportör hos oss är du därför delaktig i samtliga moment som ingår i omhändertagandet av den avlidne. Arbetsmoment utförs som oftast i Dalarna men även uppdrag på andra orter kan förekomma. Av naturliga skäl kan arbetsbelastningen ibland vara ojämn och arbetstiderna oregelbundna. Din dag kan t ex bestå av hämtning/svepning/kistläggning av en avliden. Tunga lyft förekommer. Det ingår även viss beredskap. PERSONLIGA EGENSKAPER Arbetsuppgifterna är människoorienterade och därför söker vi dig som är av flexibel natur, tycker om att ge god service i alla lägen och har förmågan att skapa förtroende hos andra. För att kunna hantera alla arbetsuppgifter behöver du ha B-körkort och grundläggande datavana. Hos oss arbetar du självständigt under eget ansvar men är en del av en positiv gemenskap. I vårt team litar vi på varandra och ställer upp för varandra. Du får en praktisk introduktion och vi gör handledda gemensamma besök för att både du och vi ska känna trygghet. För oss är det viktigt att anhöriga kan känna sig trygga i att den avlidne hanteras med stor värdighet och omsorg av våra egna medarbetare. Söker du ett meningsfullt extra arbete på kvällar, helger och nätter är du varmt välkommen med din ansökan till tjänsten som transportör. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har gymnasieutbildning eller motsvarande samt tidigare erfarenhet av arbete inom vården är meriterande. I arbetsuppgifterna förekommer tunga lyft vilket förutsätter en god fysik. Att du har B-körkort är ett krav. Du ska även vara bekväm i trafiken och att hantera en stor bil. TJÄNSTENS OMFATTNING Anställningsform: Timanställning/vid behov. Vi söker dig som vill arbeta hos oss vid behov, med möjlighet till fler timmar under vissa perioder. Är du rätt person har vi goda möjligheter att anpassa arbetstider efter både verksamhetens och dina önskemål. Välkommen med din ansökan, för att ansökan skall gå vidare i vår uttagnings process skall den innehålla CV, Personligt brev, foto. Vid anställningens start kommer vi begära utdrag ur belastningsregistret.
Vi på Peab Anläggning Gävleborg/Dalarna söker nu skickliga betongarbetare inom anläggning till våra pågående och kommande projekt. Hos oss blir du en viktig del i att bygga infrastruktur som håller i generationer. Bostadsort spelar mindre roll – det viktigaste är att du är mobil och kan arbeta på plats ute i våra projekt. Arbetsuppgifter I rollen som betongarbetare kommer du att jobba med: Armering och gjutning Betongarbeten för broar, stödmurar, grundkonstruktioner och andra anläggningsdelar Avjämning och efterbehandling av betongytor Tolkning av ritningar och tekniska underlag Nära samarbete med arbetsledare och övriga i teamet Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av betongarbeten inom anläggning eller bygg Kan läsa och förstå ritningar och armeringsplaner Är noggrann, självgående och kvalitetsmedveten Gillar att jobba i team men kan ta eget ansvar Har yrkesbevis eller motsvarande erfarenhet (meriterande) Har B-körkort och behärskar svenska i tal och skrift Du får: Trygga anställningsvillkor med kollektivavtal Möjlighet till fast anställning Arbete i spännande och långsiktiga infrastrukturprojekt Bra arbetsmiljö, stark laganda och yrkesmässig utveckling Vänta inte – skicka in din ansökan redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta chansen och bli en del av vårt team! Har du frågor om tjänsten kontakta: Claes Gälbgjuter, Projektchef tel: 073-3371839 mail [email protected] eller Frida Hedback, HR Partner mail:[email protected] Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Är du legitimerad farmaceut och nyfiken på att testa att bo i Borlänge? Med Apotek Hjärtats Upptäckarpaket erbjuds du en bonus utöver din vanliga lön dina första år i tjänsten. Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Tobbe berättar: Välkommen till vårt fina Apotek i Hjärtat av Borlänge. Störst i Dalarna! Här har du chans att få ut mest av det du tycker är viktigt, oavsett om det gäller att tjäna bra eller kunna vara hemma mer. Våra generösa öppettider, med 7–22 alla dagar, gör ditt val fullt möjligt. För mig som chef, är det viktigt att du gillar kundmötet och vill vara en god kollega. Vi växer så det knakar och vi behöver vara lyhörda och på tårna för vad som behöver göras varje dag. Vi är ett sammansvetsat gäng som jobbat tillsammans länge och ser fram emot att välkomna ytterligare en kollega. Våra kunder är allt från den typiska Maxi-kunden som vill göra alla ärenden snabbt och enkelt till stammisarna som vill få råd i egenvården och byta några extra ord när receptet hämtas ut. Oavsett om det är trogna Borlänge-bor eller genomresande turister, är vi väldigt måna om att leverera ett riktigt bra kundmöte. Vi vet att det är relationerna som bygger och behåller. Apotek Hjärtat ICA Maxi Borlänge är ett av få utvalda apotek som erbjuder det förmånliga Upptäckarpaketet; gäller för dig som inte har en tillsvidareanställning på Hjärtat och kan se dig själv flytta till Borlänge. Det innebär att du får en bonus utbetalad en gång per avslutat år under dina första tre år på apoteket (totalt 120 000:-). Du får även ta del av vårt mentorskapsprogram vilket ger en trygg start i din nya tjänst. Du vill veta mer, jag lovar! Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Så här jobbar en farmaceut på Hjärtat! Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den engagerade och kundfokuserade farmaceuten du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång. Två saker kommer att vägleda dig, vilket Hjärtat-apotek du än jobbar på: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap. Det här är du! Vi söker dig som är eller inom max 3 månader är legitimerad receptarie eller apotekare. Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat! Varför bli en del av Hjärtat? På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig. Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Upptäck med Hjärtat - ett extra erbjudande på detta apotek För dig som ännu inte är tillsvidareanställd farmaceut på Apotek Hjärtat finns på det här apoteket möjlighet att ta del av Hjärtats upptäckarpaket. Erbjudandet innebär att du får en extra bonus de första tre åren av din anställning samt en extra trygghet i form av en mentor på apoteket som stöttar under den första tiden. Läs mer om detaljerna i erbjudandet här på Hjärtats karriärsida: Upptäckarpaketet Sista ansökningsdag: 2025-09-14 Kontaktperson: Torbjörn Asp, [email protected] Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Välj ett jobb för att visa detaljer