Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se. Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete i ett globalt och expansivt företag som strävar efter ett nära och långsiktigt samarbete med våra kunder. Vi erbjuder dig även goda utvecklingsmöjligheter i en växande organisation med härliga medarbetare. Läs mer om hur några av våra medarbetare upplever oss som arbetsgivare på Zeppelin Inifrån. Vi söker dig som på ett affärsmässigt, serviceinriktat och kvalitetsmedvetet sätt vill leda, driva och utveckla vår serviceverksamhet i Dalarna med placering i Borlänge. Rollen innebär ett helhetsansvar för personal, leverans av service och tjänster, kund och ekonomi. Du kommer att rapportera till vår Regionchef i Nord. Din verksamhet består av 10 medarbetare. Ett urval av förekommande arbetsuppgifter: * Budget och resultatansvar. * Personalansvar. * Leda, fördela och utveckla anläggningen efter företagets uppsatta mål. * Planeringen av arbetet utifrån inkommande felanmälningar och planerade reparationer * Kvalitetssäkra utfört arbete och säkra processer. * Ansvar för arbetsmiljö och säkerhet. * Driva ett aktivt affärsdrivet ledarskap och utveckla dina medarbetare. Din erfarenhet och personlighet: För att lyckas i tjänsten och för att kunna bidra i utvecklingen av ditt ansvarsområde så krävs att du tidigare har arbetat i ledande befattning med personal och budgetansvar, i någon form av teknisk verksamhet. Som person är du orädd, driven, strukturerad och initiativrik. Arbetet innebär att du dagligen har kontakt med våra kunder vilket kräver att du är serviceinriktad och har god kommunikationsförmåga. Du är van att arbeta i Office-programmen och behöver ha goda kunskaper såväl muntligt som skriftligt i svenska och engelska. Du skall ha minst B-körkort. Vi erbjuder: * En fast månadslön och målbonus. * Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken. * En arbetsgivare som arbetar långsiktigt. * En arbetsmiljö där man kan medverka i utveckling och förbättring. * Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor. Placeringsort: Borlänge Sista ansökningsdag: 2025-06-30, men vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Önskar du ytterligare information om tjänsten, kontakta gärna Regionchef Nord: John Gibeck: 073 841 20 24, [email protected] Vi genomför bakgrundskontroller i alla våra rekryteringsprocesser.
Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som brevbärare är du pulsen i allt vi gör. Vi förändras med världen, men vårt samhällsuppdrag är detsamma idag som igår. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje och stolthet är vår kultur. Är du student eller har en annan sysselsättning och vill jobba extra? Det här är ett jobb för dig som är flexibel med arbetspass som oftast sker med kort varsel. Du kommer att jobba mellan 0 och 39,9 % av en heltidstjänst och kommer att kunna bli erbjuden arbetspass 06:00-20:00 med varierande arbetstider, måndag till fredag. Du kommer att utgå från Mejselgatan 9 Borlänge. Vad du kommer att göra - Sortera post - Dela ut brev, mindre paket, tidningar och reklam med cykel, elcykel, högerstyrd bil, elfordon, moped, eller gåvagn - Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån dagens rutt Vem du är - Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. - Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. - Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för att säkerställa en god leverans i rätt tid. - God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av dagen. - Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Vana att arbeta självständigt och i team - God servicekänsla - Svenska i tal och skrift - B-Körkort: Van att köra och trygg i trafiken - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som brevbärare är du pulsen i allt vi gör. Vi förändras med världen, men vårt samhällsuppdrag är detsamma idag som igår. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje och stolthet är vår kultur. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 100%. Anställningen startar vecka 25 eller tidigare och pågår fram till och med vecka 35. Dina arbetstider kommer att vara förlagda på dagtid, måndag till fredag. Du kommer att utgå från Mejselgatan 9 Borlänge. Vad du kommer att göra - Sortera post - Dela ut brev, mindre paket, tidningar och reklam med cykel, elcykel, högerstyrd bil, elfordon, moped, eller gåvagn - Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån dagens rutt Vem du är - Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. - Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. - Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för att säkerställa en god leverans i rätt tid. - God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av dagen. - Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Vana att arbeta självständigt och i team - God servicekänsla - Svenska i tal och skrift - B-Körkort: Van att köra och trygg i trafiken - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Nu finns chansen att arbeta hos ett av Sveriges främsta företag inom återvinning och miljö. Om ditt hjärta klappar lite extra för hållbarhet, service och logistik kan detta vara helt rätt för dig. Varmt välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Ragn-Sells erbjuder nyskapande och effektiva lösningar för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser. En av de tjänster Ragn-Sells erbjuder sina kunder är att säkerställa funktionalitet på oljeavskiljare. Det inkluderar tömning, byte av filter samt kontroller av förhållandet mellan slam, vatten och olja. De är ackrediterade enligt SWEDAC och har lång erfarenhet av att se till att cisterner och oljetankar uppfyller gällande lagkrav. Som besiktningsman på Ragn-Sells kommer du att spela en central roll i avfallshanteringsprocessen. Du ansvarar för tömning, rengöring och besiktning av oljeavskiljare, samt utför flödesberäkning och täthetskontroller. Du ansvarar även för att dokumentera och protokollföra det utförda arbetet, vilket är avgörande för att säkerställa korrekt uppföljning och kvalitet. Då arbetet ofta sker på plats hos Ragn-Sells kunder är det viktigt att du känner dig bekväm och trivs i en roll med mycket kundkontakt. Utöver ditt ansvar som besiktningsman kommer du vara anställd som miljöarbetare vilket medför att andra arbetsuppgifter förekommer såsom slamsugningar och spolingar av spol- och dagvattensystem. Anställningen inleds med en konsultanställning via Academic Work där avsikten från samtliga parter är att anställningen därefter går över till Ragn-Sells. Du erbjuds - Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher - Bli en del av ett härligt team med kompetenta och hjälpsamma kollegor VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad gymnasieutbildning - Har goda kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet - Innehar B-körkort. Vi ser C/CE-behörighet som starkt meriterande till tjänsten Det är även meriterande om du har - Erfarenhet från avfalls- eller transportbranschen - ADR/YKB För att lyckas i rollen är du praktiskt lagd och inte rädd för att ta i där det behövs. Vissa arbetsuppgifter utförs i trånga utrymmen, så det är viktigt att du känner dig bekväm med att arbeta i sådana miljöer. Vidare är noggrannhet, struktur och att ha ett anpassningsbart förhållningssätt i arbetet viktiga egenskaper för tjänsten. Övrig information - Placering: Borlänge, arbete på andra orter inom regionen kan förekomma - Arbetstider: 07-16, längre arbetsdagar kan förekomma. På sikt kommer även beredskap bli aktuellt För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ordningsam - Stabil - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Ragn-Sells och hur de bidrar till en grönare framtid HÄR!
Isolerab söker nu en driven Försäljningschef till vår expanderande säljorganisation! Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling. Vår affärsidé är att erbjuda friskare inomhusklimat och lägre energikostnader till våra kunder - och vi har verkligen lyckats. Med flera tusen nöjda kunder runt om i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro, Karlstad, Norrköping och Stockholm är vi mycket stolta över våra första 14 år. Vi har haft en snabb tillväxt i företaget – och den fortsätter. Nu ser vi fram emot en mycket ljus framtid, både på existerande och framtida marknader. Jobbet som försäljningschef på Isolerab Nu söker vi dig som vill vara vår representant i Dalarna - som brinner för affärer och som drivs av utmaningar. Rollen som försäljningschef innebär i huvudsak uppsökande försäljning, coaching och utbildning av personal. Vi erbjuder dig en härlig företagskultur med glädje och energi. För oss är det viktigt med gemenskap och att ha roligt på jobbet. Som försäljningschef får du: Kontinuerlig utbildning inom ledarskap, kundbemötande, försäljningsteknik och personlig utveckling. Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt växande företag Förmånsbil Kollektivavtal Roliga event och motiverande tävlingar i form av utlandsresor mm En attraktiv lönemodell Vem söker vi? Med fokus på att anställa rätt medarbetare vill vi positionera oss som en av de stabilaste spelarna i branschen. Och när vi säger rätt medarbetare menar vi dig som har initiativförmåga, energi, positiv inställning till livet, vill utveckla dina ledaregenskaper och ha möjligheten att ansvara över ditt eget team Vi söker dig som gillar människor, att ge service och göra kunden nöjd. Om du också har en god kommunikativ förmåga och kan strukturera och organisera ditt arbete för att nå uppsatta mål så vill vi gärna träffa dig. Din tidigare erfarenhet och utbildning är mindre viktig för oss. Har du rätt inställning så ger vi dig verktygen för att lyckas. Vi ser fram emot din ansökan! Urval Urval och intervjuer för tjänsten sker löpande så ansök redan idag. Krav • B-körkort
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Vikariat t o m 2026-01-11 Omfattning: 70% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Rekrytering sker löpande så vänta inte med att söka, tjänsten kan tillsättas tidigare än sista ansökningsdagen. På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Som badvärd hos oss är du delaktig i hela verksamheten. I arbetet ingår simundervisning för grundskolor, privata simkurser, bevakning av äventyrsbad. Med rätt utbildning kan man undervisa i babysim, gruppträning på land och i vatten. I arbetsuppgifterna ingår även städning och renhållning i våra lokaler. Det är viktigt att du som söker tjänsten är serviceinriktad och noggrann i ditt arbetsutförande. Vi ser gärna att du är utbildad simlärare i Svenska Livräddningssällskapets regi eller har erfarenhet av liknande arbete. Du är ansvarstagande och tycker om att arbeta både i grupp och ensam. Som person är du positiv, självständig och sätter alltid kunden i första hand. Tjänsten kräver att du har god simkunnighet och vattenvana. Du vill göra skillnad och bidrar gärna med idéer för att utveckla verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I arbetet ingår kvälls- och helgjobb. Tjänstegraden är 80%. Tjänsten innefattar 6 månaders provanställning med start efter överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande. Maserhallen AB jobbar efter Borlänge kommuns värdegrund, den finns med som ledstjärna i det vi gör. • Jag finns här för Borlängebon • Jag gillar utmaningar • Jag möter varje människa med öppenhet
Isolerab söker nu en driven Försäljningschef till vår expanderande säljorganisation! Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling. Vår affärsidé är att erbjuda friskare inomhusklimat och lägre energikostnader till våra kunder - och vi har verkligen lyckats. Med flera tusen nöjda kunder runt om i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro, Karlstad, Norrköping och Stockholm är vi mycket stolta över våra första 14 år. Vi har haft en snabb tillväxt i företaget – och den fortsätter. Nu ser vi fram emot en mycket ljus framtid, både på existerande och framtida marknader. Jobbet som försäljningschef på Isolerab Nu söker vi dig som vill vara vår representant i Dalarna - som brinner för affärer och som drivs av utmaningar. Rollen som försäljningschef innebär i huvudsak uppsökande försäljning, coaching och utbildning av personal. Vi erbjuder dig en härlig företagskultur med glädje och energi. För oss är det viktigt med gemenskap och att ha roligt på jobbet. Som försäljningschef får du: Kontinuerlig utbildning inom ledarskap, kundbemötande, försäljningsteknik och personlig utveckling. Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt växande företag Förmånsbil Kollektivavtal Roliga event och motiverande tävlingar i form av utlandsresor mm En attraktiv lönemodell Vem söker vi? Med fokus på att anställa rätt medarbetare vill vi positionera oss som en av de stabilaste spelarna i branschen. Och när vi säger rätt medarbetare menar vi dig som har initiativförmåga, energi, positiv inställning till livet, vill utveckla dina ledaregenskaper och ha möjligheten att ansvara över ditt eget team Vi söker dig som gillar människor, att ge service och göra kunden nöjd. Om du också har en god kommunikativ förmåga och kan strukturera och organisera ditt arbete för att nå uppsatta mål så vill vi gärna träffa dig. Din tidigare erfarenhet och utbildning är mindre viktig för oss. Har du rätt inställning så ger vi dig verktygen för att lyckas. Vi ser fram emot din ansökan! Urval Urval och intervjuer för tjänsten sker löpande så ansök redan idag. Krav • B-körkort
Vill du laga mat som betyder något – på riktigt? På Attendo vet vi att måltiden är mer än bara näring, den är en stund av glädje, gemenskap och omtanke. Nu söker vi en engagerad kock till vårt nya äldreboende Attendo Tunagården i Borlänge, med inflytt hösten 2025. Här får du möjlighet att arbeta med det du älskar och samtidigt göra skillnad på riktigt. Välkommen till Attendo Tunagården Attendo Tunagården öppnar den 1 september och kommer att bestå av 80 moderna lägenheter i natursköna Tunaslätten. Boendet drivs av Attendo på uppdrag av Borlänge kommun. Arbetsstart 1 augusti 2025. Som en del av vårt team får du vara med från början och forma köket, rutinerna och hela måltidsupplevelsen tillsammans med din närmaste chef och kollegor som värdesätter din kompetens och kreativitet. Din roll som kock I rollen som kock ansvarar du för att skapa goda, näringsrika och trivsamma måltider varje dag. Du tillagar maten från grunden utifrån säsong, tradition och kundens önskemål. Du arbetar självständigt i köket men i nära dialog med vårdpersonal och verksamhetschef. Du ansvarar för hela processen: • Från beställning och mottagning av varor • Till matlagning och servering • Till hygien, rutiner och dokumentation Vi söker dig som: Har kockutbildning eller motsvarande erfarenhet Brinner för god husmanskost och matglädje Förstår betydelsen av måltiden i äldres vardag Är noggrann, positiv och ansvarstagande Trivs i samarbete med andra yrkesgrupper Har god svenska i tal och skrift samt datorvana Gärna har erfarenhet av kostsystem som Matilda(meriterande) Varför välja Attendo? • Du får laga mat med omtanke – för människor som verkligen uppskattar det • Du får en tydlig roll i ett engagerat team där din insats syns och värderas • Du får möjlighet att påverka och utveckla måltidsverksamheten • Du får arbeta i en ny och modern arbetsmiljö med tydliga rutiner • Du får vara med från start – och sätta prägel på något stort • Lön enligt kollektivavtal •Arbetstiden är belagd dagtid under måndag till fredag Låter det som dig? Vi intervjuar löpande, så vänta inte – skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten är heltid, med tillsättning enligt överenskommelse inför öppning i september. Gör skillnad med oss, en måltid i taget. Välkommen till Attendo Tunagården. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, via samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Vill du ha ett meningsfullt deltidsarbete där du gör skillnad i någon annans liv? Vi på Shamsen Omsorg AB söker en engagerad och lyhörd vikarie till en kvinna bosatt i Djurås. Tjänsten är på deltid och gäller som vikarie vid ordinarie assistents frånvaro. Om kunden Kunden är en kvinna med muskelsjukdom och diabetes. Hon har ett behov av hjälp i sin vardag för att kunna leva ett så självständigt och bra liv som möjligt. Mycket av arbetet innebär att stötta med grundläggande behov som: ● Hygien och personlig omvårdnad ● Påklädning ● Förflyttningar ● Hjälp vid måltider och medicinering ● Vardagliga sysslor i hemmet Vi söker dig som: ● Är ansvarstagande, flexibel och har ett genuint engagemang för att hjälpa andra ● Är lyhörd, lugn och har lätt för att anpassa dig efter olika behov ● Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift ● Är minst 18 år Meriterande: ● Erfarenhet från vård och omsorg ● Vårdutbildning eller erfarenhet av personlig assistans ● B-körkort Om oss Shamsen Omsorg AB är ett familjärt företag med hjärtat i Dalarna. Vi sätter alltid individen i fokus och arbetar för att skapa trygghet och glädje för både kunder och medarbetare. Vårt kontor ligger i Djurås. Ansökan Urval sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt! Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras vid anställning. Välkommen att bli en del av vårt team!
Välj ett jobb för att visa detaljer