Betongarbetare med yrkesbevis till STH Spår och Entreprenad
Tillväxt Botkyrka AB
Betongarbetare

Betongarbetare inom järnväg sökes till STH Spår & Entreprenad AB OBS! Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken och kan inte garantera att vi läser din ansökan om du skickar den via mejl. Om företagetSTH Spår & Entreprenad AB är ett tjänsteföretag inom järnvägsbranschen som grundades 2015 med målet att leverera högkvalitativa tjänster i och kring spårområdet, alltid med kvalitet och kunden i fokus. Vi är en del av Nordisk Bergteknik-koncernen, norra Europas största aktör inom berghantering och grundläggning. Vi utför projekt i hela landet, med särskilt fokus på Mälardalen, och våra kunder inkluderar Trafikverket, Infranord, Nykvarns Kommun, Implenia, Gävle Hamn, AB Stockholms Spårvägar, RV ALCISA, Strukton Rail, Eltel, Infrakraft, NRC, SWECO Sverige AB, Gnesta Bergbyggare AB och M3 Schakt. Vi söker nu erfarna betongarbetare för att stärka vårt team och säkerställa att våra projekt fortsätter att hålla högsta standard. Om tjänstenSom betongarbetare hos oss kommer du att: Utföra reparationer och förebyggande underhåll på järnväg. Arbeta med hela processen, från rivning till gjutning. Delta i planering och genomförande av betongarbete på järnväg. Säkerställa att betongarbetet utförs enligt högsta standard och givna säkerhetsföreskrifter. Arbetet är fysiskt krävande och innebär resor, att sova borta, främst inom Mälardalen men även i övriga delar av Sverige. Önskad profil Krav: Minst 3 års erfarenhet av liknande arbete. Yrkesbevis att visa upp (certifierad utbildning). B-körkort. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, enligt krav från Trafikverket. God fysisk hälsa; läkarundersökning krävs innan anställning. Vi söker dig som: Är flexibel när det gäller arbetsuppgifter och arbetstider, och som drivs av att leverera hög kvalitet i ditt arbete. Du är stresstålig och hanterar kritiska situationer med lugn och fokus samtidigt som du har en stark yrkesstolthet och är en prestigelös lagspelare. Du är driven och gillar att prestera under tidspress, men det är lika viktigt att du alltid sätter säkerheten först. Du är en lagspelare och vill stanna på en trygg arbetsplats. Meriterande: Tidigare erfarenhet inom järnvägsbranschen. Övrigt Start: Omgående. Arbetstider: Måndag till fredag, 07:00 till 16:00. Obekväma arbetstider och resor är mycket vanliga. Placering: Varierande arbetsplatser inom Sverige, främst i Mälardalen. Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Botkyrka. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av hur annonsplattformen är uppbyggd kan Tillväxt Botkyrka stå som arbetsgivare, men tjänsten som beskrivs ovan är alltid hos den arbetsgivare som omnämns. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Botkyrka för att hitta just dig.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2025
Modersmålslärare Turkiska 30-60 %
Botkyrka kommun
Grundskollärare

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium samt anpassad grund- och gymnasieskola. Vi har drygt 3 200 medarbetare vid 45 förskolor, 22 grundskolor och fyra gymnasieskolor. Här finns ett stort engagemang för att alla barn och elever ska få undervisning av hög kvalitet, möjlighet att utvecklas och att nå sin fulla potential. I Botkyrka ser vi att framgång i skolan är nyckeln till ett gott liv och den starkaste skyddsfaktorn för framtiden. Språkcentrum i Botkyrka kommun ansvarar för modersmålsundervisning och studiehandledning på kommunala grund- och gymnasieskolor samt friskolor. Språkcentrum ansvarar även för mottagningen och skolplaceringen av nyanlända elever. Vi har i uppdrag att bevara och främja flerspråkighet. Vi strävar efter att stå i framkant med ett interkulturellt förhållningssätt för att våra elever ska utveckla sig till modiga, energiska, ansvarsfulla och öppna medborgare. Tjänsten och arbetsuppgifterna Som modersmålslärare ansvar du för att planera, genomföra och utveckla undervisningen efter varje elevs förutsättningar. Du kommer också att utvärdera och utveckla verksamhetens pedagogiska arbete. Arbetet sker både självständigt och tillsammans med engagerade kolleger. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Bedriva modersmålsundervisning och studiehandledning. - Sätta betyg och omdömen. - Ha kontakt med elever, föräldrar, andra lärare och skolor. Du kommer bedriva undervisning på olika skolor i kommunen och som stöd för det pedagogiska arbetet har du tillgång till tekniska verktyg.  Vi erbjuder dig Hos oss får du ett varierat arbete och möjligheten att träffa och göra skillnad för kommunens  barn. Språkcentrum är en spännande arbetsplats med stor variation och många olika kulturer. Vi är en tajt grupp och har ett gott samarbete där vi hjälper och lär av varandra. Vårt fokus ligger på att genomföra lektioner i modersmål med en hög kvalitet. När vi frågar en modersmålslärare vad det bästa är med jobbet svarar hen: Språk är en resurs vi ska ta tillvara på och språket är väldigt viktigt för ens identitet. Som modersmålslärare har vi möjligheten att knyta ihop barnet med samhället och minska glappet mellan elev, hem och skola. Vi stärker barnen i det sociala och ger dem plats att våga prata i skolan. För nyanlända barn är vi en vuxen de kan prata med på sitt språk vilket har stor påverkan för att barnet ska komma in i skolan och trivas. Du som söker till oss Vi söker dig som har svensk modersmålslärarlegitimation med behörighet att undervisa modersmål alternativt behörighet validerade av Högskoleverket. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska och om det svenska skolsystemet. Du kan bedriva undervisning självständigt och utifrån styrdokument och det är för dig självklart att arbeta med IKT och du är intresserad av den digitala utvecklingen och möjligheterna detta ger i undervisningen. Vi ser det som meriterande om du: - Svensk modersmålslärarlegitimation i modersmålet Turkiska. - Lärarlegitimation i andra ämnen. - Arbetat som modersmålslärare och med studiehandledning. - Arbetat som lärare. Du behöver vara mycket strukturerad då du kommer att planera och genomföra din undervisning på egen hand. Att skapa relationer är viktigt då du kommer att ha mycket kontakt med alla skolor, föräldrar och elever. Du kommer att arbeta tillsammans med skolor och lärare i studiehandledning och där är samarbete nyckelordet. Det uppstår alltid situationer i skolans värld som man inte alltid kan styra över och då måste man lösa problemen på plats och många ggr utan att få någon hjälp från andra. För tjänster på Utbildningsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande   Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Budbilsförare med C-körkort
vent4vent AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

VI söker nu en chaufför till våran transport avdelning. C-körkort samt YKB är ett krav. När man inte kör transporter så hjälper man till i verkstaden med enklare uppgifter. Arbetstider är dagtid. Måndag-fredag. Vårt kontor ligger i Alby/Botkyrka.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
21 november 2025
Taxiförare
Kristersson, Robin
Taxiförare m.fl.

We are looking for a taxi driver. As a driver you must have good customer service. You must speak English and a little Swedish. Previous experience as a driver is an advantage but is not a requirement. You are flexible with working hours both day and night. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Taxi Förare med erfaranhet
Safe Riderz AB
Taxiförare m.fl.

Nu söker vi minst två Erfarna taxi förare för heltid tjänst till vår sprillans nya bilar .Fördel om jobb sökande befinner sig i Stockholm. Jobb kan tillsättas innan annons avslutning datumet om hittar vi rätt person .

7 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Vikarierande förste Socialsekreterare till våld i nära relation
Botkyrka kommun
Socialsekreterare

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Socialförvaltningen ger stöd till Botkyrkaborna och ansvarar för myndighetsutövning, i första hand enligt socialtjänstlagen. Stödet är både för individ och närstående. Socialförvaltningen har ett särskilt ansvar för barn, unga och vuxna i behov av stöd enligt sociallagstiftningen. Vi är ungefär 500 medarbetare som med styrkebaserade arbetssätt ger stöd till Botkyrkaborna på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt. Tjänsten och arbetsuppgifterna Vill du arbeta med något som verkligen gör skillnad i människors liv – samtidigt som du får utvecklas i din yrkesroll? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig. Botkyrka kommun söker nu en vikarierande förste socialsekreterare till mottagningsteamet som utreder ärenden inom våld i nära relation. Tjänsten som förste socialsekreterare är en karriärtjänst med utökat ansvar och ett viktigt steg i din professionella utveckling. Du får en nyckelroll i teamet där du både stöttar kollegor i deras dagliga arbete och bidrar till att utveckla arbetssätt, kvalitet och rättssäkerhet i handläggningen. Det huvudsakliga uppdraget för förste socialsekreterare är att vägleda och coacha teamets socialsekreterare i det dagliga arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att: - ge stöd och vägledning till socialsekreterarna i det dagliga arbetet - hålla i ärendegenomgångar och bidra till rättssäkra bedömningar - ansvara för introduktion av nya medarbetare och skapa en trygg start i rollen - planera och leda metodträffar samt förankra nya arbetssätt - delta som stöd i komplexa samtal och möten med brukare - hjälpa teamet att prioritera vid hög arbetsbelastning och säkerställa ett jämnt ärendeflöde - samverka med andra förste socialsekreterare och arbetsledare för att utveckla verksamheten - medverka i det förebyggande arbetet genom att sprida kunskap internt och externt. Just nu befinner vi oss i en spännande utvecklingsfas där vi satsar på att stärka det förebyggande arbetet inom området våld i nära relation. Som förste socialsekreterare får du en nyckelroll i att forma och driva detta arbete framåt. Tjänsten innebär även ett utökat delegationsansvar, och vid behov kan du själv gå in och handlägga enstaka ärenden – något som ger både omväxling och fördjupad förståelse för verksamhetens helhet. Vi erbjuder dig Hos oss får du en meningsfull roll där du både utvecklas i din yrkesprofession och bidrar till att stärka skyddet för personer som utsätts för våld i nära relation. Du kommer till ett engagerat och kunnigt team bestående av fem socialsekreterare som arbetar med mottagning, utredning och uppföljning. Arbetet är organiserat med tydliga strukturer för ärendefördelning, metodstöd och samverkan – samtidigt som vi värdesätter flexibilitet, gemensamt ansvarstagande och lärande i vardagen. Som förste socialsekreterare får du ett viktigt uppdrag där du leder det dagliga arbetet tillsammans med enhetschefen och har ett nära samarbete med andra nyckelfunktioner i verksamheten. Du får möjlighet att påverka arbetssätt, bidra till metodutveckling och vara delaktig i uppbyggnaden av vårt förebyggande arbete – ett område som just nu är i särskilt fokus hos oss. Du har goda förutsättningar att lyckas i ditt uppdrag genom stöd från en närvarande chef, nära kollegialt samarbete och en arbetsmiljö som präglas av öppenhet, delaktighet och respekt. Tillsammans skapar vi trygghet och bygger tillit – både inom teamet och gentemot de medborgare vi är till för. Du som söker till oss Har en socionomexamen eller en likvärdig högskoleutbildning. Du har dokumenterad erfarenhet av våld i nära relation. Vi ser det som meriterande om du har: - Erfarenhet av arbete som förste socialsekreterare eller annan ledande funktion inom socialtjänsten - Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten – exempelvis inom ekonomiskt bistånd, barn och unga eller vuxenområdet. För att lyckas med uppdraget krävs att du samarbetar med kollegor såväl internt som externt. I din roll som förste är du en förebild för andra och samarbete är en självklarhet för dig som ett sätt att nå bästa möjliga resultat för Botkyrkaborna. Vi ser dig som strukturerad och har självständig förmåga att sortera och prioritera för verksamhetens bästa. Du har en förståelse för hur man kan leda en arbetsgrupp för att uppnå verksamhetens kärnuppdrag och strävar efter att stötta medarbetare i deras utveckling mot självständighet och professionalism. Du förväntas vara trygg och tydlig i rollen som myndighetsutövare och beslutsfattare. Du är tydlig i din kommunikation och kan utrycka dig väl i såväl tal som skrift. Du har god kunskap om relevant lagstiftning. För tjänster på Socialförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll

10 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Anhörigsamordnare till förebyggandeenhet
Botkyrka kommun
Socialsekreterare

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Vård- och omsorgsförvaltningens ansvar är att ge vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ge stöd till deras anhöriga. Vårt mål är att med medborgarens fokus ge goda förutsättningar till en självständig, stimulerande och trygg livssituation - dygnet runt. Vi är 2 500 medarbetare som i våra olika funktioner ger stöd och omsorg till de medborgare som behöver det. Regeringen har beslutat om en ny socialtjänstlag som träder i kraft den 1 juli 2025. Lagens syfte är att skapa en socialtjänst som är förebyggande, lättillgänglig och kunskapsbaserad. För att möta detta startar vård- och omsorgsförvaltningen en ny förebyggande enhet för seniorer, där vi samlar kompetenser från olika verksamheter för att bättre tillgodose medborgarnas behov. Tjänsten är placerad inom denna enhet. Tjänsten och arbetsuppgifterna Anhörigsamordnarens uppdrag är tredelat. Det innebär att omvärldsbevaka, samverka och bidra till utvecklingen av förvaltningens anhörigstöd. Uppdraget omfattar även att sprida kunskap inom organisationen genom utbildningsinsatser och kompetenshöjning för personal. Dessutom ingår att organisera, genomföra och utvärdera anhörigverksamhet. Rollen innebär ett nära samarbete med flera av kommunens förvaltningar, det lokala civilsamhället och regionen, samt med motsvarande funktioner i andra kommuner. Anhörigsamordnarens huvudsakliga uppdrag är verksamhetsinriktat och syftar till att utveckla ett hållbart och tillgängligt stöd för anhöriga i olika livssituationer.  Arbetsuppgifterna kan exempelvis bestå av att:  - hålla både enskilda (fysiska och digitala) och gruppsamtal med anhöriga  - planera och hålla utbildningar  - ge information och vägledning till medborgare och medarbetare  - förankra ett anhörigperspektiv i förvaltningens verksamheter – det vill säga säkerställa att anhörigstöd finns integrerat i vardagen, utifrån varje verksamhetsfunktion och uppdrag.  Vi erbjuder dig Hos oss blir du en del av ett engagerat team som arbetar för att stärka tryggheten och självständigheten hos Botkyrkas seniorer. Vi erbjuder en arbetsplats präglad av respekt, samarbete och ett tydligt, stödjande ledarskap. Här finns goda möjligheter till utveckling genom utbildning, handledning och kompetensutbyte, tillsammans med trygga anställningsvillkor som skapar stabilitet och långsiktighet.  Du får möjlighet att göra verklig skillnad – både för individen och för verksamheten – genom att bidra till en organisation som sätter människan i centrum och strävar efter ständig förbättring.  Du som söker till oss Du har en högskoleexamen inom hälso- och sjukvård, beteendevetenskap, social eller annan utbildning som anses likvärdig enligt arbetsgivarens bedömning.    Övriga krav:  - God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, eftersom en stor del av uppdraget innebär kommunikation med olika funktioner och för att skapa god kontakt med våra medborgare.  - Erfarenhet av att möta och bemöta anhöriga i svåra situationer samt kompetens i samtalsmetodik, till exempel MI, med fokus på att stödja människor i kris och sorg.  - Förståelse för hur politiska beslut påverkar verksamheten och organisationens arbete.  Det är meriterande om du har:  - Erfarenhet från kommunal verksamhet och samarbete med aktörer som kommunala verksamheter, civilsamhället och regionala myndigheter.  - Dokumenterad erfarenhet av kommunens ansvar för anhörigstöd och tillämpning av relevant lagstiftning.  - Förmåga att samarbeta effektivt med kommun, region och stat samt navigera inom deras olika roller och uppdrag värderas högt.  Som anhörigsamordnare samarbetar du dagligen med anhöriga, kollegor och externa aktörer för att hitta hållbara lösningar i ofta komplexa livssituationer. Du anpassar ditt arbetssätt efter varje individs behov, prioriterar snabbt och tryggt i föränderliga situationer och skapar struktur även när förutsättningarna skiftar.  I samtal med anhöriga är du närvarande, lyhörd och tydlig – vilket skapar tillit och gör det möjligt att ge rätt stöd i rätt tid. Du bygger förtroendefulla relationer både genom kontinuerlig kontakt och genom att vara ett stabilt stöd i krävande samtal.  Du arbetar målinriktat med att utveckla och tillgängliggöra anhörigstödet. Det gör du till exempel genom att driva utbildningsinsatser, följa upp verksamhetens resultat och bidra till att anhörigperspektivet integreras i det dagliga arbetet i olika verksamheter.  Välkommen med din ansökan!

10 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Vi växer och söker arbetsterapeut till hemteamet på PTJ Rehab Hallunda
Praktikertjänst AB
Arbetsterapeuter

Vi söker dig som är leg arbetsterapeut och gillar omväxling i ditt arbete. Vi är en arbetsplats med drivna kollegor och högt i tak, som hoppas du vill bli en del av vårt team.    Arbetsuppgifter  Vi söker en arbetsterapeut med intresse för hemrehabilitering. I denna roll kommer du att samarbeta med ett tvärprofessionellt team bestående av fysioterapeuter och dietister för att ge bästa möjliga vård till våra patienter. Du kommer att utföra hembesök, både individuellt och i team, och möta patienter med varierande besvär och i olika åldrar. Arbetet sker inom ett begränsat geografiskt område och hembesöken kan göras med bil, cykel, till fots eller med kollektivtrafik.  På mottagningen förekommer både grupp- och individuella patientbesök. Våra arbetsterapeuter gör många olika bedömningar, t.ex. gällande ADL, arbetsförmågebedömningar och minnesutredningar.    Information om arbetsplatsen  PTJ Rehab Hallunda ligger nära t-banestationen och har ett nära samarbete med övriga Rehab kliniker inom Praktikertjänst, närliggande vårdcentraler, BVC, BUMM och kommunen. Vi är ca 25 medarbetare på enheten. Arbetsterapeuter, dietister, fysioterapeuter, kiropraktorer, receptionister, klinikassistent och enhetschef, alla arbetar vi tillsammans för att skapa bästa möjliga vård för våra patienter. Verksamheten erbjuder bred kompetens inom rehabilitering och kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap och erfarenhet.    Kvalifikationer  Du är engagerad och lösningsorienterad legitimerad arbetsterapeut med erfarenhet eller intresse av arbete inom primärvården.  Intresse eller erfarenhet av att arbeta med patienter med nedsatt kognition, till exempel vid neuropsykiatriska funktionsnedsättningar som ADHD och autism, är meriterande.  Intresse och erfarenhet av arbetsförmågebedömningar är meriterande.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.    Personliga egenskaper  Vi söker dig som är professionell i ditt yrke och har ett bra patientbemötande. Du är en team-spelare och det är av stor vikt att du har bra samarbetsförmåga med kollegor. Du är engagerad, nytänkande och lösningsorienterad som person, som vill utvecklas framåt i din yrkesprofession. Du har god förmåga att prioritera.     Vi erbjuder  Mentorsprogram för våra mer oerfarna arbetsterapeuter  Goda möjligheter till kompetensutveckling  Stora möjligheter att påverka dina arbetstider  Ett generöst flextidsavtal  Korta beslutsvägar  Ett generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr/år  Individuell lönesättning  Vi är anslutna till Vårdföretagarna och kollektivavtal finns  Vi tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning  Tillsvidareanställning med provanställning 6 månader  Intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.    Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.       Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Pigg och engagerad assistent sökes till 19-årig kille i Tullinge (71%) dag,
Bambi Ekonomisk Fören
Personliga assistenter

Hej Jag är pigg och glad kille på snart 19 år som bor i Tullinge tillsammans med min familj. Eftersom jag har en CP-skada sedan födseln, epilepsi och tilläggshandikapp så har jag behov att assistans dygnet runt för att kunna leva mitt liv. Jag har redan ett gäng fantastiska assistenter vid min sida och söker nu efter ytterligare en assistent till mitt team. Förutom att gå i skolan, tycker jag om att vara hemma och hänga med min familj, spela spel, baka och att gå promenader. Ibland vill jag göra utflykter och då är mina favoritställen Tom Tits och Skansen. Arbetsuppgifter Personlig assistans handlar om att ge service - att assistera mig så att jag kan leva som vilken tonåring som helst, vilket innefattar allt som ingår i mitt vardagliga liv. Mina funktionsnedsättningar gör att jag behöver hjälp med i stort sett allt; så som måltider, hygien, aktiviteter, träning, andningsgymnastik och kommunikation. Jag har slem- och andningsproblem, vilket gör att du måste vara lyhörd och observant för mina behov. På dagarna går jag i skolan och efter skolan åker jag oftast hem och hittar på roliga saker med hjälp av min assistent. En del av ditt arbete innebär att assistera mig vid motorisk träning. Vem är du som söker? Du ska ha hög arbetsmoral och tycka om att ha mycket att göra oavsett tid på dygnet. Jag vill att du engagerar dig i ditt arbete och ställer upp både för mig och teamet, är prestigelös och lyhörd för mina behov samt har en professionell och positiv inställning till arbetet - du är otroligt viktig i mitt liv! Jag söker någon som är social, flexibel, ansvarstagande och som jobbar med hjärtat. Jag ser gärna att du tar initiativ och att du är tydlig i din kommunikation. Jag har lyfthjälpmedel men arbetet innebär ändå fysiska moment, så det är bra om du har en god fysik. Det är ett plus om du har någon slags vårdutbildning eller erfarenhet av inhalering, sondmatning, BPAP och/eller host- och sugmaskin, men det är inget krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av yrket personlig assistent sedan tidigare. Tjänst:  Ca 28 tim/vecka (Ca 71%) Huvudsakligen dagtid: kl.07-16:10, kvällar: kl.16-21.40 och helg kl.08-16.  Bambi erbjuder: Individuell lönesättning, lång introduktion, friskvårdsbidrag, handledning och kompetensutveckling för att du ska kunna växa i din roll som personlig assistent. Vi har kollektivavtal med Fremia-Kommunal.   Glöm inte att beställa utdrag ur belastningsregistret för arbete med barn med funktionsnedsättning!   Välkommen med din ansökan!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Digital kommunikatör med inriktning sociala medier (vikariat)
Riksteatern
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Riksteatern strävar efter mångfald på, bakom och framför scenen. Med 230 Riksteatersföreningar är vi Sveriges största producerande turnéteater, och når genom allt man arrangerar, förmedlar och producerar cirka 1 miljon människor varje år. Nu vill vi nå nästa nivå i vår digitala kommunikation, och nå ut till ännu fler! Har du fått organisationers sociala medienärvaro att växa och skapat ett stort engagemang? Har du byggt starka varumärken med storytelling i sociala medier? Toppen, då är det dig vi söker för rollen som Digtal media specialist Om rollen: Som Digital kommunikatör (med inriktning mot sociala medier) på Riksteatern tillhör du enheten PR och kommunikation. Du arbetar både operativt och redaktionellt med att hitta, skapa och förmedla innehåll som speglar hela Riksteatern i syfte att öka synligheten och publikantalet till våra föreställningar. I rollen är du dessutom strategiskt ansvarig för att kommunikationen i våra sociala kanaler (främst Facebook, Instagram och Linkedin) är relevant och används på ett effektivt, smart och framgångsrikt sätt. Du driver kampanjer och hittar nya kreativa vägar för att nå olika målgrupper. Tillsammans arbetar vi stöttande och coachande mot Riksteaterns lokala och regionala föreningar i deras digitala utveckling. Du behöver därför trivas med att ge service, coacha och samarbeta med andra. I rollen producerar du film, foto och text, ofta i samarbete med Riksteaterns filmfotograf/redigerare eller byråer och i nära samarbete med enheten och avdelningens övriga medarbetare och andra interna kollegor. Du arbetar mot målsättningen att få våra digitala kommunikationskanaler att växa och skapa ett stort engagemang i dessa! Vem är du? Vi söker dig som skickligt kan kommunicera och representera Riksteaterns varumärke och har en djup förståelse för och erfarenhet av arbete med sociala medier. Du är en formstark innehållsproducent och har erfarenhet av att axla kommunikationsprojekt från ax till limpa. Vi samarbetar med institutioner över hela Sverige och världen och därför är det viktigt att du känner dig bekväm med att kommunicera mot en stor bredd av målgrupper. Du är en fena på att skapa engagemang hos målgrupperna och du kan självständigt leda projekt. Du behärskar de vanligaste publiceringsverktygen och mjukvaror såsom t.ex. Photoshop, InDesign, Premiere och After Effects. Att du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift är en förutsättning. Du är strategisk och identifierar visioner och långsiktiga mål samt planerar aktiviteter för att nå dit. Du tar initiativ, arbetar självständigt och kommer med idéer. Vi vill gärna ha en kollega som trivs med att samarbeta och kan bidra med nya perspektiv till vår verksamhet! Riksteatern strävar efter jämlikhet och mångfald, både i våra rekryteringar och i vår kommunikation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att engagera en bredd av olika målgrupper i ditt tidigare kommunikationsarbete. Vi erbjuder: Hos oss får du arbeta självständigt med att skapa innehåll som både syns, hörs och engagerar i ett team med kreativt och lärande arbetsklimat. Du får ta del av Riksteaterns föreställningar och verka på en arbetsplats där vi brinner för att engagera människor i hela landet. Tjänsten är ett vikariat med start i augusti 2025 som sträcker sig till 15 juni 2026, med placering i Hallunda utanför Stockholm. Möjlighet till visst distansarbete finns i överenskommelse med närmaste chef. Tillträde sker enligt överenskommelse. Visst kvälls- och helgarbete kan förekomma. Ansökan: Känns detta som en roll för dig? I så fall ser vi fram emot att du registrerar CV och motivationsbrev om varför du ska bli Riksteaterns nya kommunikatör för sociala medier. Urval sker löpande fram till 4 juli. Därefter är processen pausad till början av augusti. Vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan snarast! För mer information kontakta rekryterande chef Sara Camursoy (innan 4 juli), fackliga representanter Emelie Larsson, Akademikerförbundet (innan 27 juni) och Charly Wassberg-Borbos (från 7 juli till 25 juli), Scen & Film, via växeln på tel. 08-531 991 00.   Riksteatern är en folkrörelse. Ca 40 000 medlemmar, 220 Riksteaterföreningar, 21 regionala föreningar och 50 anslutna organisationer i hela Sverige är en del av Riksteatern som arrangerar, förmedlar, producerar och utvecklar scenkonst. Kärnan i folkrörelsen är ideellt arbetande i riksteaterföreningar över hela landet. Som folkrörelse och nationell scenkonstinstitution bär Riksteatern ett särskilt ansvar att genom ett tydligt jämlikhets- och mångfaldsarbete skapa scenkonst som har förutsättningar att nå alla i hela landet. Riksteaterns vision är scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse - för alla, överallt. Vi vill vara en organisation för alla, med plats för var och ens särskilda förmågor, perspektiv och kreativitet. Därför strävar vi efter blandad arbetskraft som med sina olika erfarenheter har förutsättningar att bredda vårt utbud av scenkonst och därmed nå en bredare publik. Vi strävar med andra ord efter mångfald på, bakom och framför scenen. Riksteatern medverkar till närmare en halv miljon scenkonstbesök per år och har också en omfattande internationell verksamhet. Cullberg och Riksteatern Crea är delar av Riksteatern. Läs mer på https://www.riksteatern.se

11 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025