Är du en erfaren ledare med teknisk kunskap inom svetsning? Då vi har en stark orderingång behöver vi utöka med en arbetsledare till våra projekt. Vi är ett mindre företag där det är nära från beslut till handling. Vi kommer arbeta i en arbetsledargrupp tillsammans. Arbetsuppgifter: Samordna och leda produktionen på avdelningen för svets. Säkerställa att material och komponenter svetsas enligt ritningsunderlag. Vara delaktig att säkerställa att produkterna följer höga kvalitetskrav genom hela tillverkningsprocessen Följa upp produktionsflödet för att säkerställa spårbarhet och leveransprecision. Arbeta nära ditt team för att optimera arbetsflödena och lösa dagliga utmaningar. Leda projekt inom 1090-3834, planering, kontroll, slutredovisning. Vi söker dig som: Har en naturlig förmåga att leda och strukturera arbetet i ditt team. Är engagerad och lösningsorienterad, och ser utmaningar som möjligheter. Har en kreativ och flexibel inställning till problemlösning. Är självgående och disciplinerad, med ett starkt fokus på kvalitet och effektivitet. Har erfarenhet av att jobba inom 1090-3834. Du har kunskaper i svetsning och är bekväm med att läsa ritningar och tekniska underlag. Du har goda kunskaper i svenska. Vi gör löpande intervjuer och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.
Vi söker en svetsare/montör till vår mekaniska verkstad, - med inriktning på svetsade konstruktioner, industriservice samt maskinunderhåll. Vi arbetar både med tillverkning i verkstad samt montage, reparationer och service ute hos våra kunder i huvudsak ca 3 mil radie från Näsum. Det kan även förekomma arbete i övriga delar av Sverige. Din profil -Du som söker har tidigare utbildning och/eller erfarenhet av svetsning. -Erfarenhet av industrimontage. -Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.
Geberit fortsätter att satsa stort på sin fabrik i Bromölla och erbjuder många spännande projekt där underhållsavdelningen med sitt team inom el och automation har en viktig roll! Vi söker nu en automationstekniker som lockas av en bred och varierande tjänst i en modern verkstad. Varmt välkommen med din ansökan! Om företaget Geberit Group är marknadsledande i Europa inom sanitetsprodukter. Vi arbetar med en stark lokal närvaro i de flesta europeiskaländer, vilket ger ett unikt mervärde när det gäller sanitetsteknik och badrumskeramik. Produktionsnätverket omfattar 26 produktionsanläggningar, varav 4 utanför Europa. Koncernen har sitthuvudkontor i Rapperswil-Jona, Schweiz. Med cirka 11 000 anställda i cirka 50 länder genererade Geberit en försäljning av 3,1 miljarder CHF under 2023. Geberit är noterat på SIX SwissExchange och är en del av SMI(Swiss Market Index) sedan 2012. Dina arbetsuppgifter Som automationstekniker blir du en del av ett team på fyra personer inom el och automation. Tillsammans utgör ni en viktig del av Geberits underhållsavdelning som ansvarar för service och reparation av maskiner och elektriska utrustningar inom anläggningen. Som automationstekniker arbetar du till stor del med det löpande underhållet i form av bland annat felsökning och optimering för att lösa och förebygga störningar i produktionen. Du kommer även att vara delaktig i utvecklingen och förbättringen av processer för att öka effektiviteten och minska driftstörningar. Som automationstekniker på Geberit får du arbeta i en omväxlande roll, där du är bryggan mellan elektriker och programmerare, i en modern verkstad. Vi uppgraderar kontinuerligt befintliga anläggningar och sedan 2015 används endast Siemens styrsystem. Andra fabrikat finns fortfarande men fasas ut successivt. Tjänsten är förlagd till dagtid, 7.00-15.30, med flexmöjligheter. Din bakgrund/Dina egenskaper • Gymnasieutbildning inom el och/eller automation, eftergymnasial utbildning är meriterande men inget krav • Grundläggande kunskaper inom felsökning via PLC samt att läsa och förstå elritningar. • Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom industri, processtillverkning, maskinpark eller motsvarande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter med god förmåga att planera och strukturera din arbetsdag. Du arbetar lösningsfokuserat och tar egna initiativ. Som person delar du med dig av din kompetens och idéer för att bidra till företagets utveckling. Som kollega är du engagerad och har lätt för att samarbeta. Information och kontakt Tjänsten är på heltid i vår produktion i Bromölla. Vi tillämpar löpande urval vilket kan innebära att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdag. Så välkommen med din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 2025-07-31. Du söker tjänsten på www.wikan.se. Tillträde enligt överenskommelse. För mer information eller frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hanna Nyberg på telefon 044 - 590 65 14. Välkommen med Din ansökan via Wikans hemsida www.wikan.se. Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se
Samhällsbyggnadsenheten har cirka 20 medarbetare och är till största del placerad i kommunhuset i Bromölla. Arbetsområdena är hela samhällsbyggnadsprocessen, från övergripande strategisk nivå till operativ detaljnivå. Vi arbetar till exempel med översiktsplanering, detaljplanering, mark- och exploatering, gata/trafik, belysning, park, kart/mät/GIS, avfall, återvinningscentral, ekonomi/administration samt miljöstrategiskt arbete. Rollen innefattar också arbete inom fastighet liksom miljö- och bygg. På grund av pensionsavgång finns nu möjlighet för en ny ekonomiutbildad administratör att kunna bli en del av detta samhällsviktiga arbete och av detta proffsiga gäng. Medarbetarskapet är varmt och välkomnande och det råder stor trivsel och god psykosocial arbetsmiljö på arbetsplatsen, vilket också visat sig i genomförda medarbetarenkäter. ARBETSUPPGIFTER Ditt arbete kommer bestå av att dagligen bidra till god medborgarservice genom att lösningsfokuserat och självständigt arbeta med ekonomi, administration och utredningar. Inom det ekonomiska området arbetar du med till exempel budget, uppföljningar, prognoser, analyser och visst faktureringsarbete. Ett arbete som sker i nära samarbete med kommunens ekonomienhet. Inom det administrativa området arbetar du bland annat med att sammanställa och rapportera statistik, kvalitets- och verksamhetsutveckling, uppdatering av hemsidan, synpunktshantering och att skapa mallar och rutiner. Vid behov utför du även utredningsarbete, exempelvis kopplat till politiska motioner och initiativärenden. I din roll kommer du ha stor frihet att själv forma verksamheten. En stor del kommer du samarbeta också med andra enheter inom förvaltningen, beroende på arbetsuppgift och uppdrag. KVALIFIKATIONER Vi vill att du har god ekonomisk förståelse och är strukturerad och noggrann i ditt arbete. Du finner tillfredsställelse i att bringa struktur och ordning. Du är engagerad och tar ansvar för dina uppgifter, samtidigt som du är lösningsfokuserad och strävar efter att ständigt förbättra och utveckla verksamheten. Du är engagerad och ansvarstagande, utvecklings- och lösningsfokuserad. Du har en strävan att ständigt förbättra verksamheten i takt med tiden utifrån omvärldens nya krav och behov som uppstår. Du eftersträvar att ge god service till de som lever och verkar i Bromölla kommun och skapar förtroendegivande relationer, både externt och internt. Du har förståelse för ditt uppdrag och kan själv ta ansvar för att planera ditt arbete och utifrån satta prioriteringar, mål och verksamheternas behov. Vi söker dig som har minst gymnasieexamen med inriktning ekonomi och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tjänsten förutsätter även att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi är måna om att hitta rätt person till tjänsten. Tidigare arbete inom kommunal förvaltning och samhällsbyggnadsområdet är meriterande. Generellt goda IT-kunskaper. Utbildning i förekommande system som till exempel ekonomisystemet Agresso får du på arbetsplatsen. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Bromölla kommun i nordöstra Skåne, vid gränsen mot Blekinge, har närmare 13 000 invånare. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer, ett prisat företagsklimat och levande kultur- och fritidsliv. Kommunen omges av vacker och omväxlande natur med närhet till både insjöar och hav. Bromölla är nära och överraskande bra. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryterings hjälp i samband med denna annons.
Vill du göra något betydelsefullt i sommar och samtidigt skapa meningsfulla dagar för andra? Då ska du söka våra semestervikariat inom Stöd och omsorg i Bromölla kommun. Vi erbjuder dig ett omväxlande och roligt jobb där du ger stöd och hjälp till människor i deras vardag. Du kan arbeta inom äldreomsorgen eller inom våra verksamheter för personer med funktionsvariation. Det finns goda möjligheter att arbeta som timvikarie under våren men även efter sommaren. ARBETSUPPGIFTER Inom Äldreomsorgen kan du arbeta på vård- och omsorgsboende, hemtjänst, serviceteam eller Nattpatrull. Arbetet följer Socialtjänstlagen och hjälpen anpassas individuellt för att stärka självständighet och delaktighet. I alla verksamheterna hjälper du äldre personer med omvårdnad, vardagliga sysslor, aktiviteter, personlig hygien, mediciner samt dokumentation. Inom Omsorg funktionsnedsättning kan du arbeta på gruppboende, korttidsvistelse för barn, som personlig assistent och i daglig verksamhet. Du hjälper personer i alla åldrar med olika funktionsnedsättningar, som autism, fysisk och/eller intellektuell funktionsnedsättning, att få en meningsfull vardag. Arbetet följer LSS- och Socialtjänstlagen, och stödet anpassas individuellt för att stärka självständighet och delaktighet. Dina uppgifter kan inkludera omvårdnad, hjälp med matlagning, städning, planering, fritidsaktiviteter och social samvaro. Du kommer arbeta på ett schema under juni, juli och augusti när våra ordinarie medarbetare är frånvarande. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid och/eller natt, veckans alla dagar. Inom vissa verksamheter kan sovande jour förekomma. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med människor. Du kommer att få en god introduktion som ger dig rätt förutsättningar för att komma in i arbetet. Introduktion sker både digitalt och praktiskt. Viktigt för oss är din inställning, ditt engagemang och ditt bemötande. - Du måste ha fyllt 18 år - Du har viljan att arbeta med människor och ett genuint intresse för att hjälpa andra - Du kan kommunicera på svenska i både tal och skrift - Du har en viss digital kunskap, mycket av arbetet hanteras via dator eller appar - B-körkort ett krav i flera av våra verksamheter Vi ser gärna att du har en avslutad eller pågående utbildning inom vård och omsorg, barn och fritid eller högskoleutbildning inom socialt arbete eller pedagogik. Ansökningar hanteras löpande under ansökningstiden och vi rekryterar utifrån verksamheternas behov. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Bromölla kommun i nordöstra Skåne, vid gränsen mot Blekinge, har närmare 13 000 invånare. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer, ett prisat företagsklimat och levande kultur- och fritidsliv. Kommunen omges av vacker och omväxlande natur med närhet till både insjöar och hav. Bromölla är nära och överraskande bra. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryterings hjälp i samband med denna annons.
Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Jag som söker personlig assistent är en busig 19-årig kille med intellektuell funktionsnedsättning som gillar musik och teater! Jag bor i Valje med mina föräldrar och jag går nu sista året i anpassad gymnasieskola i Kristianstad. På helgerna gillar jag att hitta på saker som exempelvis att lyssna på musik, göra utflykter eller träffa mina äldre syskon och deras barn. På vardagarna efter skolan kan jag vara lite trött och då trivs jag bäst med att bara vara hemma och ta det lugnt tillsammans med min assistent. Som assistent till mig behöver du vara pigg, glad och socialt intresserad. Du behöver ha ett naturligt driv och stötta mig med olika saker i vardagen såsom att hjälpa mig att välja kläder, vilken mat som ska lagas samt vilka aktiviteter vi kan tänkas göra under dagen. Jag gillar att åka på utflykter men kan ha lite svårt att gå längre sträckor. Omfattning av tjänst Som anställd hos mig kommer du att jobba vid behov och som en start under kvällar och helger samt vid lov, sommarledigheter och när det uppstår sjukluckor. Vi ser gärna att du är tillgänglig motsvarande ungefär 30% och att du ser långsiktigt på din anställning. Vem är du som söker? Detta är ett jobb som passar bra för dig som till exempel studerar eller har någon annan sysselsättning och som vill ha ett extra jobb under kvällar och helger. Meriterande: - Erfarenhet av arbete med barn eller unga med funktionsnedsättning - Vana av att arbeta med alternativ kommunikation och bild/tecken som stöd - Erfarenhet av att ha arbetat med lågaffektivt bemötande Det är en fördel om du har körkort och tillgång till bil. Tycker du att det verkar kul att jobba hos mig? Tveka inte att höra av dig så hoppas jag att vi ses! Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Bromölla kommun söker nu en engagerad och drivande kulturutvecklare med placering på enheten för turism, kultur och fritid. Du som söker vill bidra till att utveckla det lokala kulturlivet i enlighet med kommunens kulturplan som syftar till att: • Attrahera fler människor att bosätta sig i Bromölla genom ett starkt kulturellt utbud • Stärka samarbetet mellan kulturaktörer och andra samhällssektorer • Utveckla mötesplatser och offentliga rum • Synliggöra kulturen i och utanför Bromölla kommun ARBETSUPPGIFTER I rollen som kulturutvecklare skapar du förutsättningar för konstnärlig och kulturell utveckling, stärker kommunens varumärke som en attraktiv plats för både kulturutövare och publik, samt främjar delaktighet och engagemang inom kulturområdet. Du kommer att arbeta nära kultursamordnare, turismstrateg, fritidssamordnare, kommunikatörer och utvecklare inom näringsliv, utbildning och omsorg. Du leder du arbetet i enlighet med kulturplanen i Bromölla kommun. Du ansvarar för att initiera, koordinera och utveckla evenemang samt aktiviteter som stärker kommunens identitet och attraktionskraft för både besökare och lokalsamhälle. I dina arbetsuppgifter ingår det att söka externa medel, hantera föreningsbidrag och göra skrivelser till politiken samt följa upp och utvärdera genomförda aktiviteter. I ditt dagliga arbete bygger du och underhåller relationer med lokala och externa aktörer för att skapa gemensamma mål och synergieffekter. Du ansvarar för kommunikationsinsatser och marknadsföring inom ditt område i nära dialog med kommunens kommunikatörer som har ett övergripande ansvar. Du arbetar aktivt för att utveckla hållbara och inkluderande kulturaktiviteter som är i linje med både lokala och globala hållbarhetsmål. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Erfarenhet av utvecklingsarbete och projektledning inom kulturområdet • Goda kommunikations- och ledaregenskaper • Högskoleutbildning inom kulturvetenskap, kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren anser vara relevant för tjänsten • God kunskap om arbete i en kommun och offentlig förvaltning • Initiativförmåga och stor drivkraft att nå uppsatta mål • Förmåga att skapa relationer, driva och slutföra projekt samt samarbeta effektivt Meriterande: • Erfarenhet och/eller utbildning inom exempelvis kulturutveckling, projektledning eller liknande • B -körkort Vi erbjuder dig: • En inspirerande arbetsmiljö med möjligheter att påverka och utveckla kulturen i Bromölla • Engagerade och stöttande kollegor där samarbete och innovation värderas högt • Möjlighet att arbeta med spännande projekt och initiativ inom kulturområdet • Flexibla arbetsvillkor och goda utvecklingsmöjligheter Urval sker löpande under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Bromölla kommun i nordöstra Skåne, vid gränsen mot Blekinge, har närmare 13 000 invånare. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer, ett prisat företagsklimat och levande kultur- och fritidsliv. Kommunen omges av vacker och omväxlande natur med närhet till både insjöar och hav. Bromölla är nära och överraskande bra. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
GrödbyGården har i över trettio år hjälpt mer än 300 familjer att få ordning på sitt komplexa livspussel. Vi erbjuder socialförvaltningar runt om i Sverige både utredningar och behandlingar av föräldraförmågan och har en stark övertygelse om att aldrig tappa hoppet. En avancerad miljöterapi där organisationen utgör den samlade terapeutiska kraften är grunden i vår verksamhet. GrödbyGården ligger mellan skog och hav strax utanför Bromölla i Skånes nordöstra hörn. Den stimulerande lantliga miljön utgör ett självklart inslag i vår verksamhet. Vi arbetar med hela familjen, barn som vuxna och är bemannade dygnet runt. Som timvikarie jobbar du utefter verksamhetens behov och kommer stöta på vitt skilda arbetsuppgifter i våra inneboende barnfamiljer. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vi söker välutbildad personal med lämplig erfarenhet, som kan omsätta avancerad behandlingskunskap i den dagliga miljöterapin. Strukturer och metoder finns väl inarbetat – du står för innehållet i processen. GrödbyGården är ett behandlingshem för föräldrar och deras barn. Verksamhetens mål är att fördjupa relationen dem emellan, att hjälpa föräldern förstå sitt barns olika utvecklingsbehov och lära sig att tillräckligt väl möta dessa. Vi integrerar den jagstärkande miljöterapin med individuell psykoterapi. Vi tänker oss, att du är en person som tycker om att ta ansvar för ditt jobb; som är aktiv och gärna praktisk; att du stimuleras av en hög komplikationsgrad i arbetet och att du vill undvika att bedöma människor efter färdiga mallar eller schabloner. Din drivkraft har sin källa i tillfredsställelsen av att vara delaktig i klienternas utveckling och mognad och glädjen i att alla hjälps åt. Allas bidrag uppskattas utifrån klienternas nytta. Goda förutsättningar att i kliniska vardagen integrera och fördjupa teoretiska kunskaper i psykoterapi och utvecklingspsykologi. Vi har etablerat en sund företagskultur, där personalgruppen är klient- och arbetsinriktad. GrödbyGården är en platt organisation – kort avstånd till ledningen. Klienternas delaktighet är viktig för att nå behandlings- och utredningsmålen. Du ingår i ett arbetslag om 5 behandlare, får regelbunden extern handledning och har dessutom olika resurspersoner, som bidrar till att vi tillsammans ska nå målen i genomförandeplanen. Körkort. Lön efter överenskommelse. Rullande schema. Maila din ansökan till [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vill du arbeta på en bank som värderar samhällsengagemang och lokal närvaro högt? Tror du som oss att den personliga kontakten är utgångspunkten för en lyckad bankaffär? Då kan det här vara möjligheten för dig! Nu söker vi en serviceinriktad och ansvarstagande Privatrådgivare som vill bli en del av ett härligt team på Ivetofta Sparbank i Bromölla. Du välkomnas till en framgångsrik bank med hög kundnöjdhet där bidraget till det lokala är stort. Din roll Som Privatrådgivare har du en nyckelroll i att skapa långsiktiga relationer med våra privatkunder. Du arbetar med behovsbaserad rådgivning inom sparande, pension, försäkring och bolån. Ditt arbete präglas av ansvar, självständighet och ett helhetstänk kring kundens ekonomi. Du analyserar ekonomiska underlag, gör riskbedömningar och säkerställer en sund finansiell plan för varje kund. Din bakgrund Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi/bank/finans alternativt relevant erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Du har en god förståelse för privatekonomi och kan göra en analys och riskbedömning utav denna. Vi ser gärna att du har arbetat som rådgivare inom bank tidigare samt har SwedSec-licens Rådgivare och Bolån. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är lyhörd, förtroendeingivande och gillar att skapa kontakt. Du har ett eget driv, gillar att ta ansvar och trivs i ett lag där man stöttar varandra. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har ett stort engagemang för att hjälpa kunden till rätt beslut. Vi erbjuder * En lokal bank med korta beslutsvägar och stora möjligheter att påverka. * Ett engagerat och erfaret team med högt kundfokus. * Ett arbete där du verkligen gör skillnad - både för individen och för samhället. Välkommen med din ansökan redan idag! Kontakt och ansökan I den här rekryteringen samarbetar Ivetofta Sparbank med Jefferson Wells, en del av Manpower Group. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Alexandra Ivstam på 044- 20 38 63 eller mail [email protected]. Vi kommer att arbeta med löpande urval och ser därför fram emot din ansökan redan idag! Mer om Ivetofta Sparbank Ivetofta Sparbank är en självständig och lokalt förankrad bank med rötterna i Bromölla sedan 1905. Med fullservicekontor i Bromölla och Näsum erbjuder vi personlig rådgivning och digitala tjänster av hög kvalitet. Vi värdesätter nära kundrelationer och arbetar för att skapa trygghet, långsiktighet och en bättre ekonomisk vardag för våra kunder. Läs mer på ivetoftasparbank.se
Välj ett jobb för att visa detaljer