Experis AB jobb

Lediga jobb hos Experis AB

Technical Sales till CellMax

CellMax Technologies AB, founded in 2001, disrupted the radio market when inventing High-Efficiency Base Station Antennas. Our antennas have undisputed #1 performance offering our customers best possible network performance and TCO. Today, our products are used by large mobile operators around the Globe. We are a global company with supplies across the globe but cherish the small company spirit with a great open culture. Our Headquarter and R&D are based in Kista, Sweden, and our manufacturing is just outside Visby. More than 90% of the components in our products are produced in Sweden. CellMax Technologies AB is a privately held company. Read more at www.cellmax.com We are looking for a highly motivated and driven individual with a passion for creating new business opportunities in a global market. Do you have experience in cellular radio and want to be part of a forward-thinking company with an exciting premium brand? Then this could be the job for you! Responsibilities: As a Technical Sales, you will be part of an exciting development journey where you, as part of the Cellmax Sales & Product Management team, will be responsible for developing new business relationships with mobile operators globally. The main responsibility involves driving sales activities, including technical evaluations / Proof of Concepts and actively contributing to the success of our customers. The role is broad and varied and includes both business development and responsibility for developing our portfolio and products to meet the demand on the global market. As a Technical Sales, you will have close cooperation within the company, and you will work across all areas. The position involves global travel for customer or partner meetings. You will report to the head of sales and product management. Qualifications: We are looking for someone with a strong technical interest and an academic background, preferably in electrical engineering. It is a benefit if you have experience in driving sales and have a good understanding of how to create growth in a global market. To fit the role, we would like you to have knowledge and experience in access networks and/or the RF field and in cellular radio. Personal qualities: In the role of Technical Sales, you need to be proactive and have a good analytical ability combined with visionary thinking. You are focused on creating value for both the customer and CellMax and you contribute with a high energy level. You have good social skills where you win both customers' and colleagues' trust and respect. You are driven by business and have a knack for building trust with your customers. You are result-oriented, energetic and very communicative with good knowledge of both English and Swedish. You have a good business sense and understand structure and systems related to sales. Furthermore, you are unpretentious and enjoy working between strategic work and operational solutions. We offer: Do you want to be part of CellMax's exciting growth journey? Here you are offered an interesting and challenging position in a company on a global market with a recognized brand name and expected strong growth that you can contribute to, short decision-making paths and a positive corporate culture. Contact: In this recruitment, CellMax collaborates with Jefferson Wells. For questions, please contact recruitment consultant Katarina Thomasson on +46 70-231 28 05 or [email protected]. Welcome with your application!

23 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Operation Coordinator | Linköping | Experis

Är du en problemlösare som gillar att ha ett operativt ansvar? Vill du vara med och effektivisera ärendehanteringen och förbättra användarnöjdheten? Som Operation Coordinator hos oss på Experis möts du av en dynamisk kultur och där du dagligen får utveckla dig inom operativt och agilt ledarskap. Här följer du inte bara din karriärväg, du är med och formar den! Arbetsbeskrivning Vill du vara navet i supportprocesser och optimera ärendehanteringsprocesser? Som Operation Coordinator på Experis får du möjlighet att utveckla, effektivisera och förbättra processer - detta i syfte att lyfta supportfunktionen till nästa nivå. Ditt primära ansvar kommer vara att delegera och fördela ärenden på onsite-, 1st- och 2nd line nivå till rätt person med rätt kompetens, detta baserat på flertalet faktorer; tid, plats, komplexitet och krav. Du kommer att jobba agilt och bygga ett brett nätverk då du kommer samarbeta med kollegor från olika funktioner och avdelningar. Din arbetsvardag kommer vara varierande och där du dagligen kommer prioritera mellan ärenden baserat på användarbehov och affärsstrategi. Ditt ansvar går också i att säkra en hög kund- och användarnöjdhet genom att hantera ärenden snabbt och effektivt. Nyfiken på att veta mer? Ta kontakt med Ellen eller Dara så berättar vi mer! Att vara konsult genom Experis öppnar upp för en värld full av teknik och innovation. Vi värdesätter att du som konsult inte bara är en tillfällig medlem, utan känner dig som en integrerad del av Experis-teamet redan från dag ett. Genom att bli en del av Experis-familjen får du tillgång till ett nätverk av möjligheter och utmaningar som ständigt utvecklar dina färdigheter. Vi ser fram emot att tillsammans skapa en arbetsmiljö där du inte bara trivs utan också blomstrar och växer i din professionella resa. Du kommer att bli anställd hos oss på Experis och jobba ute hos någon av våra kunder. Vi söker dig som har: * Minimum 3 års erfarenhet med operativt och agilt ledarskap * Starkt tekniskt intresse och nyfikenhet att lära dig mer inom detta * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift * B-körkort Vem är du? Vi tror att du är flexibel, ansvarstagande och har ett framåtlut som smittar av sig. Du är lyhörd, service-minded och har förmåga att kommunicera med olika personligheter. Det viktigaste för oss är din positiva inställning, drivkraft och vilja att gå framåt! Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation. People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet. Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden. Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper. Vad kan vi erbjuda dig? På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara. Ansökan Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen Egnell på [email protected].

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
IT-tekniker | Räddningstjänsten Storgöteborg | Hybrid

Vill du arbeta hos en trygg och stabil organisation med hjärta och teamet i fokus? Är du IT-teknikern som drivs av att lösa tekniska utmaningar som gynnar verksamheten? Lockas du av ett arbete där utveckling och work-life balance värderas högt? Nu har du möjlighet att söka tjänsten som IT-tekniker hos Räddningstjänsten Storgöteborg! Arbetsbeskrivning Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd. Som IT-tekniker hos Räddningstjänsten Storgöteborg har du en viktig roll i att hjälpa organisationen med IT-relaterade utmaningar. Här får du arbeta brett med support och problemlösning, dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av IT-support samt support av klienter, fordonsnära IT, servrar och nätverk. Vidare kommer du att arbeta med felsökning, incidenthantering och kommunikation med användarna. Organisatoriskt tillhör du Räddningstjänsten Storgöteborgs Digitaliseringsenhet och du rapporterar till Driftchef IT. Din profil Vi söker dig som trivs i en miljö som präglas av nära samarbete och högt i tak. Som person är du prestigelös, lyhörd och utvecklingsorienterad. Du har en pedagogisk ådra, förmågan att sätta dig in i andra människors tekniska utmaningar och trivs i en roll där du får arbeta med problemlösning. Erfarenhetsmässigt söker vi dig som har en god teknisk kompetens inom IT-området och tidigare har arbetat med support, serverdrift, Active Directory och klientplattformar. Ditt säkerhetstänk genomsyrar ditt arbete och du lockas av att lösa tekniska problem som hjälper och förbättrar Räddningstjänsten Storgöteborgs verksamhet. Vidare har du relevant eftergymnasial utbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Tjänsten kräver manuellt B-körkort. Ansökan I den här rekryteringsprocessen samarbetar Räddningstjänsten Storgöteborg med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Paula Skoglund; [email protected] eller Susanne Alderling; [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan senast 12 maj! Om Räddningstjänsten En anställning hos Räddningstjänsten, kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras innan beslut om anställning. För en del av våra tjänster placerade i säkerhetsklass krävs även svenskt medborgarskap. Med din anställning följer krigsplacering på Räddningstjänsten med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du är skyldig att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap eller krig. Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa. Välkommen till Räddningstjänsten Storgöteborg - Tillsammans för en tryggare värld!

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Driftingenjör Styr och Automation till Region Uppsala

Vi som arbetar på Fastighet och service förvaltar och sköter driften i Region Uppsalas fastigheter och lokaler. Vi söker nu en Driftingenjör Styr och Automation till Teknikavdelningen. Har du god kompetens inom fastighetsstyrning och automation och vill arbeta med varierande uppgifter i en komplex verksamhet under snabb utveckling? Då kommer du att trivas hos oss och vi med dig! Om arbetsgivaren - Fastighet och service Region Uppsala kännetecknas av en stark tillväxt och förvaltningen Fastighet och service är en viktig del i denna. Vi på Fastighet och service omsätter drygt en miljard kronor och är ca 500 medarbetare. Vi utvecklar, förvaltar och underhåller en lokalyta på drygt 760 000 kvadratmeter, allt från nya avancerade vårdbyggnader till medeltida slott. Vi sköter även transporter och arbetar med logistiska lösningar inom Region Uppsala samt ansvarar för måltidsservice till inneliggande patienter. De flesta av våra kunder finns inom hälso- och sjukvården och den största kunden är Akademiska sjukhuset. Vi lovar dig komplexa och utmanande arbetsuppgifter, många möten med intressanta människor och trevliga arbetskamrater som går till sina arbeten för att göra något viktigt! Vad är viktigt för dig? Om tjänsten I rollen som Driftingenjör Styr och Regler kommer du att ansvara för förvaltningens fastighetstyrning och övervakning: * Drift och skötsel av våra styr och övervakningssystem för våra fastigheter tillsammans med drifttekniker Styr. * Operativt övervaka och felsöka våra styr och övervakningssystem. * Ganska styr och övervakningssystem i våra projekt med särskilt fokus på PLC och driftkort. * Kravställa och kontrollera larmöverföringar till SCADA så att det överensstämmer med fastighetsdriftens behov. * Ansvara för att samla och följa upp garantifrågor och felanmälningar kopplade till fastigheternas styr och övervakningssystem. * Hantera samtliga mjukvaror i underliggande system och utrustningar. Till din hjälp för det operativa arbetet finns det styrtekniker inom driften. I det strategiska arbetet samarbetar du med Teknikspecialist Styr. Tillsammans utgör ni Regionen Uppsalas kompetens inom området och samarbete inom gruppen är helt avgörande. Teknikspecialisterna ansvarar för kravställningen inom fastighetsstyrning och du förväntas bidra till utvecklingen inom området. Du tillhör Teknikavdelningen som består av 18 medarbetare med olika specialistkompetenser inom fastighetsteknik, dokumentation och vårdfunktionsplanering. Du blir en del av en unik grupp engagerade medarbetare som präglas av ett tätt samarbete och god stämning. Din profil Vi söker dig med erfarenhet av fastighetsstyrning och automation. Har du erfarenhet av PLC programmering, driftkort och SCADA system är det meriterande, likaså om du har för tjänsten relevant utbildning på högskolenivå. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Självklart är du en datorvan person som snabbt sätter dig in i olika typer av systemstöd. Som person är du kommunikativ, noggrann och flexibel. Du trivs med många kontaktytor såväl internt som externt och har ett konstruktivt förhållningssätt i kommunikationen med andra. Vidare är du strukturerad, ordningsam och tycker om att verka för ett ständigt förbättringsarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Krav * Erfarenhet inom fastighetsstyrning minst 3-5 år. * Goda kunskaper inom PLC programmering * Ordningsam, tydlig och drivande * God svenska i tal och skrift * Mycket god datorvana Meriterande * Erfarenhet av SCADA * Erfarenhet av övrig fastighetsteknik * Relevant utbildning på högskolenivå Övrig information Du är placerad vid Akademiska sjukhuset. Tjänsten är heltid tillsvidare. Tillsättning snarast enligt överenskommelse. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här. Vill du veta mer om Fastighet och service innan du söker? Se filmen om oss här! Fackliga företrädare nås via Region Uppsalas växel på 018-611 00 00. Vid eventuella frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Anne Wegar på [email protected] eller på telefon 0709-535 880. Varmt välkommen med din ansökan! Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

23 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Gruppchef, driftcentral, lås- och passersystem

Lockas du av att få arbeta med ett brett utbud av teknik i en samhällsviktig verksamhet med höga krav på säkerhet? Trivs du i rollen som ledare och möjligheterna att skapa goda samarbeten över yrkes- och ansvarsgränser? Då kommer du att trivas hos oss och vi med dig! Om arbetsplatsen Vi som arbetar på fastighet och service förvaltar och sköter driften i Region Uppsalas fastigheter och lokaler. Vi ser ett värde i att vårt arbete bidrar till samhällsnytta och hållbarhet. Region Uppsala kännetecknas av en stark tillväxt och förvaltningen Fastighet och service är en viktig del i denna. Vi på Fastighet och service omsätter drygt en miljard kronor och är ca 400 medarbetare. Vi utvecklar, förvaltar och underhåller en lokalyta på drygt 760 000 kvadratmeter, allt från nya avancerade vårdbyggnader till medeltida slott. Vi sköter även transporter och arbetar med logistiska lösningar inom Region Uppsala samt ansvarar för måltidsservice till inneliggande patienter. De flesta av våra kunder finns inom hälso- och sjukvården och den största kunden är Akademiska sjukhuset. Vi lovar dig komplexa och utmanande arbetsuppgifter, många möten med intressanta människor och trevliga arbetskamrater som går till sina arbeten för att göra något viktigt! Vad är viktigt för dig? Om rollen Som gruppchef kommer du att leda och ansvara för femton personer uppdelat på 3 separata grupper. Gruppen lås- och passersystem består av fem handläggare som administrerar passerkort, lås och nycklar. Driftcentralen består av fem tekniker som sköter larmövervakning och tar emot felanmälningar. Fördelar felanmälningarna till driftens tekniker i form av arbetsordrar. Personalen på driftcentralen arbetar 24/7. På Lasarettet i Enköping arbetar fem tekniker med tillsyn/skötsel och felavhjälpande underhåll. Du kommer att ansvara för ledning, uppföljning och utveckling av dessa tre grupper. Du har budget- personal- och verksamhetsansvar. Om dig Du har någon form av teknisk utbildning och/eller några års erfarenhet från liknande uppdrag eller bransch. Du är administrativt kunnig. Du har tidigare ledarerfarenhet som gruppchef, projektledare eller annan ledande befattning. Självklart är du en datorvan person som snabbt sätter dig in i olika typer av systemstöd. Våra kunder kommunicerar vanligtvis på svenska varför det är viktigt att du har god svenska i tal och skrift. En del samtal kan dock ske på engelska och därför önskar vi att du känner dig bekväm i att kommunicera även på engelska. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att jobba i en större komplex organisation. Som person är du strukturerad. Du är en utåtriktad person som lätt knyter kontakter och skapar förtroendefulla relationer. Du är nyfiken och vill hålla dig uppdaterad inom ditt område, du omvärldsbevakar och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du är den som skapar ordning och tycker om att uppdatera processer och verka för ett ständigt förbättringsarbete. Du trivs i en ledande roll och känner dig lugn och trygg i ditt ledarskap. Du har förmågan att ta beslut och fullfölja dem. Du ingår i driftavdelningens ledningsgrupp tillsammans med övriga gruppchefer inom avdelningen. Krav * Teknisk utbildning, minst gymnasienivå och/eller några års erfarenhet från liknande uppdrag/bransch * Mycket goda datorkunskaper * Erfarenhet som gruppchef, projektledare eller annan ledande befattning Meriterande * Erfarenhet av att jobba i en större komplex organisation Vi erbjuder En föränderlig miljö med stark teknisk utveckling och en omgivning med många människor och en mångfald av tekniska system. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här. Annat viktigt att veta Sista ansökningsdagen för denna tjänst är 2 maj men urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Anne Wegar som nås på 0709-535880 eller [email protected] Fackliga företrädare nås via Region Uppsalas växel tel 018-611 00 00. Vill du veta mer? Vill du veta lite mer om Fastighet och service innan du söker? Se filmen om oss här! Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Chef System Design | Saab Surveillance | Göteborg

Är du en teknisk ledare med erfarenhet inom systemarkitektur eller mjukvaruarkitektur? Saab är på en transformationsresa och vi söker nu vår nästa Linjechef inom System Design med en stark tilltro till mjukvarans möjligheter och potential! Om du finner det intressant och vill bidra med din kompetens vid utvecklingen av Saabs framtida radarprodukter - välkommen att läsa mer! System Design System Design är ansvariga för att designa Saabs mark- och sjöbaserade radarprodukter som uppfyller kundens behov i en tid av förändring och framsteg. Avdelningen översätter krav och sätter förutsättningar i tidiga skeden, för att sedan arbeta nära avdelningarna för delsystem och säkerställa att alla olika delar kommer samman och skapar intelligenta radarprodukter i sin helhet. Avdelningen har ca 50 anställda fördelade på fyra team. Saab är i en pågående transformationsresa, och går från att vara ett traditionellt hårdvaruföretag till ett mer framträdande mjukvarubolag. Detta påverkar alla avdelningar och System Design har den viktiga uppgiften att skapa rätt förutsättningar och spelar därför en framträdande roll i denna övergång. Din roll Som Linjechef i avdelning System Design kommer du att coacha och leda ditt team mot gemensamma strategiska mål och takta operativa uppgifter här och nu. Som chef är du ansvarig för projektleveranser, budget, medarbetarnas välbefinnande och kompetensplanering i Saabs stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. En viktig del av din roll kommer att vara att driva förbättringar inom mjukvaruvaruarkitektur på systemnivå. Att framhäva samarbete och nya idéer och tillvägagångssätt kommer också att vara viktiga faktorer. I denna rollen kommer du att leda det team som arbetar med våra radarprodukter Giraffe AMB och Arthur. Gruppen består av 10-15 systemingenjörer som är specialiserade på olika delar av våra produkter, vilket inkluderar sensor, mjukvara, hårdvara, antenn/frekvens el/kraft. Du arbetar i nära samarbete med andra avdelningar inom Surface Design, liksom med projekt- och produktledning samt marknadsförings- och försäljningsavdelningen. Du kommer att vara en uppskattad kollega och medlem av System Designs ledningsgrupp. Ledningsgruppen arbetar nära varandra, och varje medlem bidrar med sina individuella erfarenheter och styrkor. Du rapporterar till Head of System Design. Din profil Vi letar efter en person med passion för teknik, mjukvaruvaruarkitektur och tron på mänsklig potential! Du har förmågan att driva förändring och har en stark tro på kompetensen och engagemanget från våra anställda. Du har ett coachande och kommunikativt ledarskap när du delar kunskap och inspirerar ditt team samt när du bygger relationer över hela organisationen. Struktur är viktigt och du kommer att finna stöd i våra processer samt anpassa dem för att skapa förbättring. Vi letar efter dig med kompetens inom följande områden: * Erfarenhet av att leda och coacha team * Kunskap om mjukvaruvaruarkitektur, antingen från en specialist- eller ledarroll * Förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativa åtgärder * Stark drivkraft och förmåga att generera energi Med ovanstående färdigheter kommer du att vara förberedd för din nästa resa! Här kommer du att ha en ledande och inflytelserik roll i att omvandla Saab och försvarsindustrin till att bli mer intelligent genom ett förstärkt fokus på mjukvarans möjligheter! Vad du kommer att vara en del av Surface Sensors Solutions är en affärsenhet inom Saab Surveillance som har över 1000 anställda globalt, med tyngdpunkt i Sverige, USA och Storbritannien. Affärsenheten tillhandahåller markbaserade och marinradar- och elektroniska övervakningslösningar med ansvaret att utveckla vår portfölj och genomföra projekt av högsta standard. Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en dynamisk och vänlig arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Välkommen med din ansökan! Detta är en tillsvidareanställning där du kommer att bli direkt anställd av Saab. Rekryteringsprocessen sker i samarbete med Experis, så vid frågor eller mer information om möjligheten - kontakta gärna Jenny Lilja på [email protected]. Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt under ansökningsperioden, så vänta inte med att visa ditt intresse. Sista ansökningsdag är den 19 maj 2024. Vi ser fram emot att höra från dig!

23 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Chef System Design | Saab Surveillance | Göteborg

Är du en teknisk ledare med erfarenhet inom systemarkitektur eller mjukvaruarkitektur? Saab är på en transformationsresa och vi söker nu vår nästa Linjechef inom System Design med en stark tilltro till mjukvarans möjligheter och potential! Om du finner det intressant och vill bidra med din kompetens vid utvecklingen av Saabs framtida radarprodukter - välkommen att läsa mer! System Design System Design är ansvariga för att designa Saabs mark- och sjöbaserade radarprodukter som uppfyller kundens behov i en tid av förändring och framsteg. Avdelningen översätter krav och sätter förutsättningar i tidiga skeden, för att sedan arbeta nära avdelningarna för delsystem och säkerställa att alla olika delar kommer samman och skapar intelligenta radarprodukter i sin helhet. Avdelningen har ca 50 anställda fördelade på fyra team. Saab är i en pågående transformationsresa, och går från att vara ett traditionellt hårdvaruföretag till ett mer framträdande mjukvarubolag. Detta påverkar alla avdelningar och System Design har den viktiga uppgiften att skapa rätt förutsättningar och spelar därför en framträdande roll i denna övergång. Din roll Som Linjechef i avdelning System Design kommer du att coacha och leda ditt team mot gemensamma strategiska mål och takta operativa uppgifter här och nu. Som chef är du ansvarig för projektleveranser, budget, medarbetarnas välbefinnande och kompetensplanering i Saabs stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. En viktig del av din roll kommer att vara att driva förbättringar inom mjukvaruvaruarkitektur på systemnivå. Att framhäva samarbete och nya idéer och tillvägagångssätt kommer också att vara viktiga faktorer. I denna rollen kommer du att leda det team som arbetar med våra radarprodukter Giraffe AMB och Arthur. Gruppen består av 10-15 systemingenjörer som är specialiserade på olika delar av våra produkter, vilket inkluderar sensor, mjukvara, hårdvara, antenn/frekvens el/kraft. Du arbetar i nära samarbete med andra avdelningar inom Surface Design, liksom med projekt- och produktledning samt marknadsförings- och försäljningsavdelningen. Du kommer att vara en uppskattad kollega och medlem av System Designs ledningsgrupp. Ledningsgruppen arbetar nära varandra, och varje medlem bidrar med sina individuella erfarenheter och styrkor. Du rapporterar till Head of System Design. Din profil Vi letar efter en person med passion för teknik, mjukvaruvaruarkitektur och tron på mänsklig potential! Du har förmågan att driva förändring och har en stark tro på kompetensen och engagemanget från våra anställda. Du har ett coachande och kommunikativt ledarskap när du delar kunskap och inspirerar ditt team samt när du bygger relationer över hela organisationen. Struktur är viktigt och du kommer att finna stöd i våra processer samt anpassa dem för att skapa förbättring. Vi letar efter dig med kompetens inom följande områden: * Erfarenhet av att leda och coacha team * Kunskap om mjukvaruvaruarkitektur, antingen från en specialist- eller ledarroll * Förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativa åtgärder * Stark drivkraft och förmåga att generera energi Med ovanstående färdigheter kommer du att vara förberedd för din nästa resa! Här kommer du att ha en ledande och inflytelserik roll i att omvandla Saab och försvarsindustrin till att bli mer intelligent genom ett förstärkt fokus på mjukvarans möjligheter! Vad du kommer att vara en del av Surface Sensors Solutions är en affärsenhet inom Saab Surveillance som har över 1000 anställda globalt, med tyngdpunkt i Sverige, USA och Storbritannien. Affärsenheten tillhandahåller markbaserade och marinradar- och elektroniska övervakningslösningar med ansvaret att utveckla vår portfölj och genomföra projekt av högsta standard. Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en dynamisk och vänlig arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Välkommen med din ansökan! Detta är en tillsvidareanställning där du kommer att bli direkt anställd av Saab. Rekryteringsprocessen sker i samarbete med Experis, så vid frågor eller mer information om möjligheten - kontakta gärna Jenny Lilja på [email protected]. Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt under ansökningsperioden, så vänta inte med att visa ditt intresse. Sista ansökningsdag är den 19 maj 2024. Vi ser fram emot att höra från dig!

23 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
IT-tekniker | Mariestad | Experis

Vill du vara en nyckelspelare i en värld full av teknik och innovation? På Experis får du chansen att inte bara följa vägen, utan att skapa din egen. Som IT-Tekniker kommer du att vara hjärtat av den dagliga driften och ha möjlighet att forma din framtid. Är du redo att vara med och skapa din väg framåt? Arbetsbeskrivning Vill du vara en viktig del av IT-teamet? Som IT-Tekniker blir du den alla vänder sig till när tekniken strular, men du är mer än bara en problemlösare. Du är en viktig kugge som skapar sömlösa tekniska processer och som bidrar till att tekniken går hand i hand. Här får du möjlighet att ta steget in i en roll där du inte bara löser problem, utan där du formar och optimerar tekniken för att stödja varje aspekt av dina kollegors arbete. Din arbetsvardag kommer vara varierad och innehålla allt från felsökning, support, produkttester, installation, systemadministration till IT-säkerhet och IT-drift. Tillsammans med dina kompetenta kollegor kommer ni att arbeta nära varandra för att säkerställa att IT-landskapet är en smidig motor för alla. Att vara konsult genom Experis öppnar upp för en värld full av teknik och innovation. Vi värdesätter att du som konsult inte bara är en tillfällig medlem, utan känner dig som en integrerad del av Experis-teamet redan från dag ett. Genom att bli en del av Experis-familjen får du tillgång till ett nätverk av möjligheter och utmaningar som ständigt utvecklar dina färdigheter. Vi ser fram emot att tillsammans skapa en arbetsmiljö där du inte bara trivs utan också blomstrar och växer i din professionella resa. Du kommer att bli anställd hos oss på Experis och jobba ute hos någon av våra kunder. Vill du veta mer? Kontakta Ellen Egnell, och vi delar gladeligen med oss av vår historia! Vi söker dig som har: * Gymnasial relevant utbildning * Minst 2 års erfarenhet som IT-tekniker * Kunskaper om ärendehanteringssystem * Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet * Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vem är du? Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Vi ser att du är noggrann, serviceinriktad och duktig på att kommunicera med olika typer av människor. Det viktigaste för oss är att du har en positiv inställning, är driven och vill framåt! Om Experis Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor. Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Ansökan Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen Egnell på mailadress [email protected].

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
NKT i Falun söker en automationstekniker

NKT förbinder en grönare värld med högkvalitativ kraftkabelteknik och tar en ledande roll när världen går mot grön energi. NKT designar, tillverkar och installerar lösningar för låg-, mellan- och högspänning som möjliggör hållbar energiöverföring. Sedan 1891 har NKT förnyat kraftkabeltekniken, från de första glödlamporna till de megawatt som skapas av förnybar energi idag. NKT har sitt huvudkontor i Danmark och har 3 900 anställda. NKT är noterat på Nasdaq Copenhagen och omsatte 1,8 miljarder euro år 2021. NKT - we connect a greener world. www.nkt.com. Vill Du ha en nyckelroll på NKT Faluns underhållsavdelning? NKT i Falun har ett lyckat år bakom sig och behöver nu stärka upp sitt team med fler stjärnor som vill bidra till företagets framgångar. Nu söker vi en automationstekniker till vår fabrik i Falun. Rollen som automationstekniker passar dig som trivs med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter och har ett tekniskt intresse. Välkommen till det här gänget där vi strävar efter att skapa en positiv och inkluderande arbetsmiljö där vi tillsammans kan bidra till vår gemensamma framgång. Dina arbetsuppgifter Tycker du om att driva och utveckla automation när det investeras i ny utrustning? Då är du kanske den vi söker. Det händer mycket i branschen och utvecklingen berör både befintliga och nya maskiner. Rollen innebär dessutom möjligheten att ta en ansvarsfull roll i ett engagerat team med härliga kollegor och stora utvecklingsmöjligheter inom både teknik och projekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir: * Arbete med förstudier, komponentval och systemlösningar * Utveckling och investeringar av produktionsanläggning * Initiera och driva förbättringsprojekt * Programmering och modifieringar av PLC * Driftsättning och avancerad felsökning Din profil Vi söker dig som har en teknisk eftergymnasial utbildning med inriktning på el och automation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av automationsutrustning inom tillverkningsindustrin. Kan du nätverk så är det meriterande. Dina tekniska egenskaper är viktigast, så som att du har lätt att förstå produktionsutrustning och kan lära samt läsa dig till det du ännu inte behärskar. Du ska gilla att ta ansvar för ditt arbete, vara effektiv och noggrann i kommunikationen med kollegorna men samtidigt smidig så att du får igenom dina förslag. Bra logiskt tänk, noggrannhet, analys och lösningsfokus är också avgörande. Hör av dig till nedanstående rekryterare om du har frågor. Välkommen med din ansökan! Ansökan I denna rekrytering samarbetar OSTP med Jefferson Wells, ett företag i ManpowerGroup. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Mats Andersson, via mejl: [email protected] eller via telefon: 070-854 30 42 Dina arbetsuppgifter Tycker du om att driva och utveckla automation när det investeras i ny utrustning? Då är du kanske den vi söker. Det händer mycket i branschen och utvecklingen berör både befintliga och nya maskiner. Rollen innebär dessutom möjligheten att ta en ansvarsfull roll i ett engagerat team med härliga kollegor och stora utvecklingsmöjligheter inom både teknik och projekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir: * Arbete med förstudier, komponentval och systemlösningar * Utveckling och investeringar av produktionsanläggning * Initiera och driva förbättringsprojekt * Programmering och modifieringar av PLC * Driftsättning och avancerad felsökning Din profil Vi söker dig som har en teknisk eftergymnasial utbildning med inriktning på el och automation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av automationsutrustning inom tillverkningsindustrin. Kan du nätverk så är det meriterande. Dina tekniska egenskaper är viktigast, så som att du har lätt att förstå produktionsutrustning och kan lära samt läsa dig till det du ännu inte behärskar. Du ska gilla att ta ansvar för ditt arbete, vara effektiv och noggrann i kommunikationen med kollegorna men samtidigt smidig så att du får igenom dina förslag. Bra logiskt tänk, noggrannhet, analys och lösningsfokus är också avgörande. Hör av dig till nedanstående rekryterare om du har frågor. Välkommen med din ansökan! Ansökan I denna rekrytering samarbetar OSTP med Jefferson Wells, ett företag i ManpowerGroup. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Mats Andersson, via mejl: [email protected] eller via telefon: 070-854 30 42 Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Nu söker vi en Inköpare till vår kund i Jönköping!

Är du en person som är van vid att ha många olika arbetsuppgifter på gång samtidigt? Har du lätt för siffror och system? Har du tidigare erfarenheter inom relevant område och gillar att arbeta självständigt? Då kan det vara dig vi söker som Inköpare till vår kund i Jönköping! Arbetsuppgifter: * Hantera inköpsprocessen för vår egen fabrik och kommunikation med leverantörer. * Aktivt arbeta med inköp mot plattformar som Amazon och hantera internationella beställningar. * Ansvara för bokning av transporter och hantering av fraktpriser. * Säkerställa korrekt valutaomvandling och uppdateringar av system. * Vara delaktig i inventering. * Kommunicera regelbundet med vår fabrik i Polen och vid behov resa dit. * Ta initiativ och vara självständig i att driva inköpsprocessen framåt. Kvalifikationer: * Goda kunskaper i engelska, både i skrift och tal, är ett krav. * Tidigare erfarenhet av liknande roller. * God systemvana, meriterande om du har erfarenhet av Pyramid. * God datorvana och goda kunskaper i Excel för att utföra kalkyler och hantera dokument. * Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Uppdraget startar omgående efter överenskommelse, och pågår 6 månader fram, med mål att gå över till kund. Arbetet gäller heltid och är förlagt på vardagar, dagtid. Om Jefferson Wells Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda. Jefferson Wells värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells och arbeta som konsult, på plats hos vår kund. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta Therese, på [email protected] Vi tar inte emot ansökningar via mail. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024