Experis AB jobb

Lediga jobb hos Experis AB

Projektledare efter examen?

Vill du jobba som projektledare i en tillverkningsindustri i världsklass? Vår kund söker nu flera junior ingenjör som kommer att arbeta inom olika delar av verksamheten till spännande projekt. Du kommer få erfarenhet inom flera områden och riktigt bra kollegor med goda möjligheter till att skapa ett gynnsamt kontaktnät inom organisationen för framtiden. Är detta din nya utmaning? Uppdraget planeras över ett år med övergång till kund och vi erbjuder alltid bra anställningsvillkor. Vi ser till att du lyckas! Om jobbet Vi söker dig som är nyexaminerad ingenjör med eget driv har stort tekniskt intresse. Arbetsuppgifterna innefattar att stötta projektledning med uppföljning, processer eller planering samt supporta teamets ingenjörer på olika områden inom projektet. Exempel på arbetsuppgifter är projektarbete, rapporthantering, inhämtning av information från underleverantörer, systemsäkerhet och kvalitetskontroller. Du arbetar självgående och med klart leveransfokus samt har god förmåga att bli klar inom givna tidsramar. Som person bör du vara tekniskt intresserad, kommunikativ och engagerad i ditt arbete. Din bakgrund * Relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet * God datorvana * Administrativ vana * Goda kunskaper med kunskaper från Office-paketet med fokus på Excel Personliga egenskaper * Social kompetens och fungerar i ett team * Självgående och målfokuserad * Stort tekniskt intresse * Tålamod och uthållighet * Prestigelös * Förmågan att kunna skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter För att bli anställd så kan det krävas godkänd säkerhetsprövning gjord av myndighet. Detta kräver svenskt medborgarskap. Du har säkert fler erbjudanden att ta ställning till, varför ska du välja Jefferson Wells? Här kan du läsa om Ihab och Victors erfarenheter som gjort samma resa: https://www.jeffersonwells.se/sv/insikter/inlagg/2023/01/11/så-är-det-att-jobba-som-konsult Jefferson Wells ingår i Manpower Group som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension, fina förmåner och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag, läkarbesök på arbetstid och trevliga sammankomster. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Sök tjänsten idag! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ingenjörskonsult, Atasun Özturk på 0705-671002 eller Konsultchef Jonathan Sundh på 0455-302782 eller e-post [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan idag!

1 mars 2024
Sista ansökan:
8 mars 2024
Hitta rätt ingenjörstjänst efter examen?

Vill du jobba hos tillverkningsindustrier i världsklass? Våra kunder söker nu juniora ingenjörer inom olika delar av verksamheten till framtida projekt. Vi ser till att du hittar rätt utmaning för din framtida karriär hos våra kunder. Är detta din nya utmaning? Din anställning inleds via oss som konsult och vi erbjuder alltid bra anställningsvillkor. För rätt person finns det möjlighet att gå över i anställning hos kunden. Vi ser till att du lyckas på ditt uppdrag! Om tjänsterna Vi är inte som andra konsultbolag - hos oss gör vår konsulter karriär hos kunden med vår hjälp! Vi söker dig som tar examen i juni som ingenjör med tekniskt intresse och som har ett eget driv och vill utvecklas genom att matchas till ditt drömjobb. Vår målsättning är att hitta rätt tjänst för dig hos våra samarbetspartners som möter dina kompetenser, förväntningar och personliga karriärsmål. Tjänsterna vi erbjuder kan till exempel vara inom konstruktion, planering, beredande arbete till produktion eller inom tvärteknik som stöttar ett team av seniora specialister inom flertal områden i projekten. Du arbetar med ett klart leveransfokus och tar tidigt hjälp när du inte behärskar uppgiften. Som person bör du vara tekniskt intresserad, kommunikativ och engagerad i ditt arbete. Våra kunder finns i både Småland, Blekinge och Kalmar. Din bakgrund * Nyligen/kommande slutförd akademisk utbildning inom teknik * God datorvana * Meriterande med arbetslivserfarenhet inom tillverkande industri, så väl administrativt som i produktion Personliga egenskaper * Kommunikativ och välfungerande lagspelare i ett team * Stort tekniskt intresse * Tålamod och uthållighet * Prestigelös * Förmågan att kunna skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter Hos vissa samarbetspartners krävs godkänd säkerhetsprövning gjord av myndighet. Detta kräver svenskt medborgarskap. Du har säkert fler erbjudanden att ta ställning till, varför ska du välja Jefferson Wells? Här kan du läsa om Ihab och Victors erfarenheter som gjort samma resa: https://www.jeffersonwells.se/sv/insikter/inlagg/2023/01/11/så-är-det-att-jobba-som-konsult Jefferson Wells ingår i Manpower Group som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension, fina förmåner och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag, läkarbesök på arbetstid och trevliga sammankomster. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Sök tjänsten idag! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ingenjörskonsult, Atasun Özturk på 0705-671002 eller Konsultchef Jonathan Sundh på 0455-302782 eller e-post [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan idag!

1 mars 2024
Sista ansökan:
8 mars 2024
Hitta rätt ingenjörstjänst efter examen?

Vill du jobba hos tillverkningsindustrier i världsklass? Våra kunder söker nu juniora ingenjörer inom olika delar av verksamheten till framtida projekt. Vi ser till att du hittar rätt utmaning för din framtida karriär hos våra kunder. Är detta din nya utmaning? Din anställning inleds via oss som konsult och vi erbjuder alltid bra anställningsvillkor. För rätt person finns det möjlighet att gå över i anställning hos kunden. Vi ser till att du lyckas på ditt uppdrag! Om tjänsterna Vi är inte som andra konsultbolag - hos oss gör vår konsulter karriär hos kunden med vår hjälp! Vi söker dig som tar examen i juni som ingenjör med tekniskt intresse och som har ett eget driv och vill utvecklas genom att matchas till ditt drömjobb. Vår målsättning är att hitta rätt tjänst för dig hos våra samarbetspartners som möter dina kompetenser, förväntningar och personliga karriärsmål. Tjänsterna vi erbjuder kan till exempel vara inom konstruktion, planering, beredande arbete till produktion eller inom tvärteknik som stöttar ett team av seniora specialister inom flertal områden i projekten. Du arbetar med ett klart leveransfokus och tar tidigt hjälp när du inte behärskar uppgiften. Som person bör du vara tekniskt intresserad, kommunikativ och engagerad i ditt arbete. Våra kunder finns i både Småland, Blekinge och Kalmar. Din bakgrund * Nyligen/kommande slutförd akademisk utbildning inom teknik * God datorvana * Meriterande med arbetslivserfarenhet inom tillverkande industri, så väl administrativt som i produktion Personliga egenskaper * Kommunikativ och välfungerande lagspelare i ett team * Stort tekniskt intresse * Tålamod och uthållighet * Prestigelös * Förmågan att kunna skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter Hos vissa samarbetspartners krävs godkänd säkerhetsprövning gjord av myndighet. Detta kräver svenskt medborgarskap. Du har säkert fler erbjudanden att ta ställning till, varför ska du välja Jefferson Wells? Här kan du läsa om Ihab och Victors erfarenheter som gjort samma resa: https://www.jeffersonwells.se/sv/insikter/inlagg/2023/01/11/så-är-det-att-jobba-som-konsult Jefferson Wells ingår i Manpower Group som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension, fina förmåner och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag, läkarbesök på arbetstid och trevliga sammankomster. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Sök tjänsten idag! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ingenjörskonsult, Atasun Özturk på 0705-671002 eller Konsultchef Jonathan Sundh på 0455-302782 eller e-post [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan idag!

1 mars 2024
Sista ansökan:
8 mars 2024
Ansvarig för lojalitetsprogrammen hos spännande kund

Vår kund är redo för dig som vill ta deras kunder på den bästa resan de kan få. Du kommer ansvara för kundprogrammen för både privat- och företagskunder och vara en viktig person för företagets framtida framgångar. Du har gjort det förut och kan starta omgående, uppdraget är till en början sex månader men för rätt person finns goda möjligheter till förlängning. Spännande? Sök idag då vi presenterar kandidater löpande. Under uppdraget blir du anställd hos Jefferson Wells och arbetar hos vår kund som sitter vid Stadshagen i Stockholm. Möjlighet till en hybridlösning finns och Uppdraget Produktchefen för kundprogram har ansvar för kundprogrammen för privatkunder och företagskunder. Ansvaret innebär att identifiera vilka principer för lojalitet och relationsskapande som programmen ska bygga på, föreslå och förankra dessa, kravställa och genomföra utveckling och förbättringar. Produktchefen ska kunna tillämpa vedertagna och etablerade teorier för lojalitet och kundprogram inom både butiks- och drivmedelsaffären samt i kombination med Preems olika kortprogram och betallösningar. Kundprogrammen ska leda till att högre share-of-wallet och att kunderna stannar längre. Produktchefen ansvarar också för att genomföra olika aktiviteter som leder till aktiva samarbetspartners och aktiva medlemmar, samt tillse att medlemsprogrammen alltid har aktuella och relevanta medlemserbjudanden. I ansvaret ingår också att förstå kundkommunikationens roll och betydelse för relationsbyggande och lojalitetsskapande. Bolagets avdelning Customer Marketing ansvarar dock för och relevant kundkommunikation finns, och utför dessutom kundkommunikationen. Eftersom lojalitet och kundrelationer skapas med kundkommunikation är det särskilt viktigt att du som Produktchef för Kundprogram har ett nära samarbete med Customer Marketing. Produktchefen förväntas ha nära samarbete med andra avdelningar däribland Customer Experience där bland annat produktkategorier i butiker och stationskoncept utvecklas. Ansvaret omfattar också att informera och bistå Customer Support, Kreditavdelningen, säljare med andra interna och externa partners. Med övergripande strategier och mål i affärsplanen göra följande: * Identifiera, förankra och driva utveckling av kundprogram. * Säkra marknadsposition, effektivitet och resultatutveckling. * Arbeta efter uppsatta KPI:er. * Ansvara för att utveckla relationen med medlemmar i programmen samt värva nya medlemmar. * Kontinuerligt arbeta med samarbetspartners i kundprogrammen. Att ta in nya partners och partnererbjudanden, avveckla partners och partnererbjudanden, hålla partnerträffar och skapa aktivitet runt samarbetena samt tillse att Preem ständigt har aktuella och relevanta erbjudanden. * Initiera och samverka kring aktiviteter, event och liknande i samarbete med exempelvis KAM, DC, Produktchefer, Stationschefer etc. * Kravställa utveckling av relevanta verktyg och integrationer i egenskap av produktägare i agilt arbetssätt. * Kontinuerligt analysera medlemsdatabaserna och identifiera lämpliga målgrupper för marknadskommunikationen i samarbete med ansvariga för kundkommunikationen. * Ansvara för fakta på hemsidan och samtliga kommunikationskanaler. * Genomföra all administration som exempelvis upp- och nedgraderingar, medlemsbevis etc Om dig För att lyckas i rollen behöver du ha minst tre års erfarenhet från liknande uppdrag. Nedan skall-krav och meriterande erfarenhet har kunden på dig. Skall-krav * Högskoleexamen eller motsvarande som bas. * Gedigen och dokumenterad erfarenhet av kundprogram. * God kunskap om och att kunna tillämpa vedertagna teorier och principer för lojalitet och relationsskapande. * Erfarenhet från utformning och arbete med lojalitetsprogram. * Förmågan och erfarenhet av att vara nära kunden och identifiera relevanta och intressanta kundbehov/erbjudanden. * Erfarenhet av att köra kunddata, trender och marknadsanalyser i lojalitetssyfte. * Kunnig och erfaren i att använda lojalitets-, marknadsförings-, CRM- och analysverktyg. * Kunna se logiska samband och beskriva sekventiella flöden av händelser. * Tala och skriva svenska och engelska obehindrat. * Kreativa färdigheter för att leverera innovativa och engagerande lojalitetsprogram. Meriterande erfarenhet * Vana att arbeta med många parallella informationsflöden. * Van att arbeta i internationellt team. * Vara insatt i vilka juridiska krav som är relevanta för kundprogram, till exempel GDPR. Personliga egenskaper * Strukturerad, noggrann samt ha "öga för detaljer" * God kommunikatör * God samarbetsförmåga * Agera proaktivt och självgående * Lätt för att sätta sig in i nya rutiner och processer * Analytisk Vad kan vi erbjuda dig? Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod, som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Sök tjänsten idag Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Fant via e-post: [email protected] eller på 08-452 33 77. Urval och intervjuer sker löpande

1 mars 2024
Sista ansökan:
8 mars 2024
Logistisk projektledare sökes till Siemens Energy i Finspång!

Är du en person som gillar att planera, koordinera och lösa problem? Har du dessutom en utbildning inom logistik? Då kan du vara den vi söker! Vad kommer du att göra? * I rollen som Logistisk projektledare (LPM) har du ansvar för all materialförsörjning avseende materialleveranser, leverans av verktyg och instrument för planerat och oplanerat underhåll, reparationer samt leveransbevakning. * Som LPM ansvarar du för leveransrapportering till projektledaren samt upprätthåller en löpande dialog med lokalbolag och kund för att säkerställa hög leveranssäkerhet för ditt givna ansvarsområde. * I rollen ingår att ansvara för leveranskickoff och koordinering med inköp, verkstad, förråd, packning och spedition. Du säkerställer hög OTD (On-time-delivery) och arbetar aktivt med orsaksanalyser och korrigerande actions när leveransen inte går som den skall. * Du förväntas ta en aktiv roll inom området ständiga förbättringar, för LPM roll och process samt tvärfunktionell leverans. I arbetet ingår att kunna representera Logistisk Projektledning i ett antal olika gränssnittsforum. Vem är du? * Du har sannolikt jobbat några år med supply chain och logistik, alternativt har en motsvarande utbildning. * Du är intresserad av kundrelationer och trivs med att ha en koordinerande roll mot många gränssnitt. * Att du är en lagspelare som har lätt för att jobba inom och över avdelningsgränser, tillsammans med olika professioner är en självklarhet i detta arbete. * Utmärkande för dig är din planeringsförmåga, att du arbetar strukturerat och analytiskt samt att du har ett förbättringsmindset. * Meriterande med kunskaper i SAP. * Krav på goda kunskaper i Svenska och Engelska Detta är ett konsultuppdrag som avser att starta omgående. Du är anställd av oss på Jefferson Wells men jobbar hos kunden i Finspång. Kontaktperson Ansök via ansökningslänken här bredvid. Har du frågor är du välkommen att kontakta konsultchef på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

1 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Redovisningsekonom | Saab | Linköping

Är du en initiativrik och framåt redovisningsekonom med erfarenhet inom leverantörskontra? Då kan du vara rätt person för detta långsiktiga konsultuppdrag på Saab i Linköping! Välkommen med din ansökan redan idag till oss på Jefferson Wells och Saab! Tjänstgöringsgrad: 100% Placeringort: Linköping Uppdragsbeskrivning * Hantera och övervaka leverantörsfakturor från mottagande till betalning. * Säkerställa att leverantörsfakturor bokförs korrekt och i tid. * Utföra betalningar till leverantörer i enlighet med företagets policy och betalningsvillkor. * Genomföra regelbundna avstämningar av leverantörsreskontran för att säkerställa noggrannhet och överensstämmelse. * Hantera frågor och förfrågningar från leverantörer gällande betalningar och fakturor * Samverka med andra avdelningar, inklusive inköp och ekonomi, för att lösa eventuella problem eller avvikelser. Kvalifikationer * Relevant utbildning inom ekonomi, redovisning eller relaterat område. * Erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra eller allmän redovisning. * God förståelse för redovisningsprinciper och förmåga att tillämpa dem i praktiken. * Förmåga att arbeta noggrant och effektivt, även under tidspress. * Erfarenhet av att använda redovisningssystem och mjukvaror. Din profil Vi söker dig med starka analytiska färdigheter och förmåga att lösa problem på ett effektivt sätt. Du är självgående och du kan ta egna initiativ, samtidigt som du är mycket organiserad och noggrann med en öppenhet för detaljer. Teamorientering är avgörande, och vi letar efter dig som kan samarbeta effektivt inom olika grupper. Vidare är flexibilitet och anpassningsbarhet till förändrade arbetskrav och prioriteringar viktiga egenskaper för att trivas och lyckas i rollen. Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

1 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Affärsansvarig kommun och kyrka till Mariestadsblommor

Har du erfarenhet av att hantera offertförfrågningar och anbud kopplade till kommun eller kyrka? Har du dessutom goda kunskaper om prydnadsväxter? Då har vi här en året runt-anställning som kan vara drömtjänsten för dig! Mariestadsblommor erbjuder en omväxlande roll där den ena dagen inte är den andra lik. Läs vidare! Om rollen I tjänsten som affärsansvarig kommun och kyrka ansvarar du över att hantera offertförfrågningar från kommunala arbetsgivare samt beställare inom kyrkan. Du informerar och coachar kunden samt presenterar anbud baserat på efterfrågan och du är sedan involverad i efterföljande inköp. I din roll arbetar du även med våra certifikat Svenskt Sigill och Svenskmärkning samt sköter löpande administration kopplat till bland annat prislistor och följesedlar. När det är högtryck i växthusen under högsäsong (främst maj och juni, men även runt advent) så hjälps alla på arbetsplatsen åt med att plocka och förbereda order. Du kommer under denna period ha en arbetsledande roll i vår produktion. Under övrig tid på året förekommer det också att du är behjälplig med packning och andra mer praktiska uppgifter kopplade till produktionen. Vi erbjuder dig en viktig, spännande, och inte minst omväxlande roll hos oss på Mariestadsblommor. Den ena dagen är inte den andra lik. Trivs du med det kommer du att trivas hos oss. Vi håller till på Karleby strax utanför Mariestad och har 12-30 anställda beroende på säsong. Verksamheten startade redan 1963 då man enbart odlade tomater. Idag har man ett brett utbud av prydnadsväxter i sortimentet och moderna anläggningar som präglas av ordning och reda. Om dig Du har erfarenhet av liknande uppdrag och vana av att hantera offertförfrågningar och anbud kopplade till kommun och/eller kyrka. För att kunna erbjuda våra kunder den service som krävs behöver du ha goda kunskaper om prydnadsväxter. Eftersom tjänsten innehåller diverse administrativa uppgifter fordras god kompetens inom Office-paketet och vana att arbeta inom olika system. Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Körkort behövs för att ta sig till arbetsplatsen på ett smidigt sätt. Som person behöver du vara serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull. God samarbetsförmåga sätter vi också högt värde på. Ansökan För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu" och följer anvisningarna. I denna tjänst samarbetar AB Mariestadsbommor med Jefferson Wells / Experis och du blir anställd direkt av AB Mariestadsblommor. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Frössling via [email protected] eller 0500-38 14 37. Sista ansökningsdag är 29 mars, men vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Varmt välkommen med din ansökan! Om Mariestadsblommor Växthusen på Karleby utanför Mariestad byggdes 1963 av fabrikör Franzon och på den tiden producerades enbart tomater. År 1968 övertog Bengt Gustafsson och Bengt Brunosson anläggningen, och tillsammans startade de Mariestadsblommor. I samband med detta startade krukväxtproduktionen. Sortimentet har sedan dess utvecklats och omfattar idag ett brett sortiment av prydnadsväxter som varierar med årstiderna. Vi har produktion året runt och odlar bland annat utplanteringsväxter, julstjärnor, lökväxter, grönväxter, kryddor, höstfärgring mm. AB Mariestadsblommor är en modern anläggning med biobränsle, energivävar, recirkulation av allt bevattningsvatten mm. Sedan 2019 är vi certifierade med Svenskt Sigill Klimatcertifierad och våra produkter är märkta med Från Sverige. Försäljningen sker till olika återförsäljare, främst i Mellansverige. Läs mer här.

1 mars 2024
Sista ansökan:
29 mars 2024
Nätverksspecialist till Övik Energi i Örnsköldsvik

Är du nyfiken och har ett genuint intresse för IT? Vill du jobba med utveckling och effektivisering av vårt kommunikationsnät? Till vår sektion planera och genomföra söker vi nu en driven nätverksspecialist, är det dig vi söker? Vår affärsidé är att vi ska vara den självklara energi och IT-kommunikationsleverantören inom Örnsköldsviks kommun och erbjuda produkter med god standard och hög tillgänglighet. För att leva upp till det behöver vi förstärka vår sektion med uppgift att utveckla och effektivisera vår aktiva miljö inom fibernätet. Dina arbetsuppgifter * Design och konfiguration av den aktiva infrastrukturen såsom switchar routrar, servrar m.m. * Delta och på egen hand leda tekniska utredningar och utvecklingsprojekt. * Delta i driftsäkerhetsarbetet. * Dokumentation av aktiv utrustning i fibernätet. * Hantering av servermiljöer bestående av både Windows och Linux i VMware. Vem är du Vi söker dig som har högskoleutbildning inom nätverk/IT eller motsvarande kunskaper och flerårig arbetslivserfarenhet av liknande arbete. Du har jobbat med nätverk i olika former och kan hantera och förstå switching och routing i avancerade miljöer. Du bör vara bekväm med att jobba i framförallt linux miljö då många av våra stödsystem driftas där. Som person är du * Lättlärd och nyfiken samt har ett genuint intresse för IT och ett eget driv. * En stark vilja att hela tiden utveckla din och avdelningens kompetens. * Ansvarstagande, effektiv och har ett gott ordningssinne. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper, såsom noggrannhet, helhetssyn och ansvarskännande. Du ser det som en naturlig del av ditt arbete att dela med dig av din kunskap och erfarenhet till dina kollegor. Du är driven och trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi har en förhoppning att du trivs i en snabbrörlig och innovativ miljö där vi sätter värde på att du gärna vill utvecklas. Vi erbjuder dig Tjänsten som nätverksspecialist innebär en stor frihet att styra din egen vardag utifrån uppsatta mål. Bolaget har 135 anställda med en lokal ledningsgrupp som strävar efter ett hållbart Övik. Du får vara med och utveckla vår stad med omgivning och förbättra miljö och tillgängligheten av vår infrastruktur nu och i framtiden. Vi månar också om våra medarbetares möjlighet att balansera yrkesliv och privatliv på ett hälsosamt sätt. Vi arbetar aktivt för att öka vår mångfald och ser varje medarbetare som en unik resurs. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid placerad i Örnsköldsvik. Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Roger Jonsson tfn 073-274 29 49 Fackliga representanter: Vision: Anna Sjölander 073-274 14 26 Ledarna: Stefan Fällström 070-680 34 46 Seko: Tapani Pohjola 070-347 50 85 Övik Energi är det lokala energi och fibernätföretaget som bidrar till en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Idag erbjuder vi elavtal, eldistribution, fjärrvärme, fjärrkyla, processånga, fibernät och energitjänster. Vår vision är att vara ett modernt och inspirerande bolag för samarbeten och leveranser av framtidens lösningar. Läs mer på www.ovikenergi.se. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Övik Energi med Jefferson Wells och du kommer att bli anställd av Övik Energi. För frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Ulrika Nilsson, 070-605 23 23, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Sista ansökningsdag 31 mars. Välkommen med din ansökan!

1 mars 2024
Sista ansökan:
1 april 2024
Hitta rätt ingenjörstjänst efter examen?

Vill du jobba hos tillverkningsindustrier i världsklass? Våra kunder söker nu juniora ingenjörer inom olika delar av verksamheten till framtida projekt. Vi ser till att du hittar rätt utmaning för din framtida karriär hos våra kunder. Är detta din nya utmaning? Din anställning inleds via oss som konsult och vi erbjuder alltid bra anställningsvillkor. För rätt person finns det goda chanser till anställning hos kunden. Vi ser till att du lyckas på ditt uppdrag! Om tjänsterna Vi söker dig som tar examen i juni som ingenjör med tekniskt intresse och som har ett eget driv och vill utvecklas genom att matchas till ditt drömjobb. Vår målsättning är att hitta rätt tjänst för dig hos våra samarbetspartners som möter dina kompetenser, förväntningar och personliga karriärsmål. Vårt mål är dina mål och kommer jobba för att förverkliga dessa i alla lägen. Tjänsterna vi erbjuder kan till exempel vara inom konstruktion, produktionsteknik, planering, beredande arbete till produktion eller inom tvärteknik som stöttar ett team av seniora specialister inom flertal områden i projekten. Du arbetar med ett klart leveransfokus och tar tidigt hjälp när du inte behärskar uppgiften. Som person bör du vara tekniskt intresserad, kommunikativ och engagerad i ditt arbete. Din bakgrund * Nyligen/kommande slutförd akademisk utbildning inom teknik * God datorvana * Meriterande med arbetslivserfarenhet inom tillverkande industri, så väl administrativt som i produktion Personliga egenskaper * Kommunikativ och välfungerande lagspelare i ett team * Stort tekniskt intresse * Tålamod och uthållighet * Prestigelös * Förmågan att kunna skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter Hos vissa samarbetspartners krävs godkänd säkerhetsprövning gjord av myndighet. Detta kräver svenskt medborgarskap. Du har säkert fler erbjudanden att ta ställning till, varför ska du välja Jefferson Wells? Här kan du läsa om Ihab och Victors erfarenheter som gjort samma resa: https://www.jeffersonwells.se/sv/insikter/inlagg/2023/01/11/så-är-det-att-jobba-som-konsult Jefferson Wells ingår i Manpower Group som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension, fina förmåner och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag, läkarbesök på arbetstid och trevliga sammankomster. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Sök tjänsten idag! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Ingenjörskonsult, Atasun Özturk, 0705-671002, eller Konsultchef Jonathan Sundh på 0455-302782 eller e-post [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan idag!

1 mars 2024
Sista ansökan:
8 mars 2024
IT-supporttekniker | Linköping | Experis

Är du familj och vänners egna IT-tekniker? Vi har nästa utmaning för dig som vill utvecklas inom IT-support! Hos oss kommer du mötas av en kultur där du själv är med och banar vägen för din karriär inom IT. Vi vill vara med på din resa, vill du vara med på vår? Ge din IT-karriär en nytändning och bli en del av Experis idag! 🚀 Arbetsbeskrivning Känner du den där kittlande känslan när du får chansen att fördjupa dig i kniviga problem och leverera service i världsklass? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis öppnas dörren till en värld av utveckling, utmaningar och en gemenskap där din huvudsakliga uppgift är att vara räddaren i nöden för dina kollegor när det gäller IT-relaterade utmaningar. Din arbetsdag blir som en resa genom IT-landskapet, där du utforskar allt från teknikmiljöer och kringutrustning till operativsystem, nätverk och informationssäkerhet. Ärenden kommer att strömma in från alla håll, huvudsakligen via telefon, chatt och mail. Ditt engagemang kommer att spela en avgörande roll för att lindra andras tekniska huvudvärk och skapa en smidig arbetsdag för alla. Din vardag hos oss - aldrig en tråkig dag! Vi på Experis lovar att varje dag blir unik. Du kommer att jobba både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor för att lösa problem på bästa sätt. Det ger dig inte bara en bredare kunskapsbas utan också ett starkt nätverk. Och glöm inte att du kommer stöta på varierande arbetsuppgifter som håller dig på tårna! Nyfiken på att veta mer? Ta kontakt med Ellen Egnell eller Dara Tysani, så berättar vi gladeligen vilka vi är! Vi söker dig som har: * Gymnasial relevant utbildning * Minst 1 års erfarenhet inom helpdesk eller liknande * Kunskaper om ärendehanteringssystem * Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet * Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vem är du? Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med ett genuint teknikintresse. Noggrannhet och serviceanda är dina ledord, och du tycker om att kommunicera med människor i alla lägen. Det viktigaste för oss är att du bär med dig en positiv inställning, driv och vilja att utvecklas! Om Experis Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor. Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Gör Experis till din nästa destination! Har du fått upp ögonen för denna möjlighet? Kontakta Ellen Egnell på mailadress [email protected] för att höra mer om vad vi har att erbjuda! Vi är bara ett samtal bort från din nästa utmaning. Vänta inte, låt IT-äventyret börja! 🚀

1 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024