Experis AB jobb

Lediga jobb hos Experis AB

Förvaltningschef kultur- och fritidsförvaltningen Tibro Kommun
Experis AB
Övriga chefer inom samhällsservice

Vill du göra skillnad - på riktigt? Som kultur- och fritidschef i Tibro får du chansen att leda och utveckla ett levande kultur- och fritidsliv tillsammans med engagerade kollegor, föreningsliv och civilsamhälle. Här får du vara med och forma en attraktiv kommun där människor vill leva, mötas och växa. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi i Tibro kommun framtidens utmaningar - och skapar mervärden tillsammans! Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för all kommunal kultur- och fritidsverksamhet, inklusive bibliotek, kulturarv, fritidsgårdar och föreningsstöd. Förvaltningen genomför kultur- och fritidsarrangemang och bedriver förebyggande socialt arbete med ungdomar. Kultur- och fritidsförvaltningen lyder under kultur- och fritidsnämnden, har en budget på cirka 30 miljoner kronor och har cirka 25 anställda. Två chefer är direkt underställda kultur- och fritidschefen. Är du är en nytänkande ledare som vill bidra till utveckling? Då är du kanske Tibro kommuns nästa kultur- och fritidschef. Varmt välkommen med din ansökan! rbetsuppgifter Som förvaltningschef för kultur- och fritidsförvaltningen är du anställd av kommunstyrelsen och rapporterar till kommunchefen. Du ingår i kommunens ledningsgrupp och bidrar till Tibros utveckling utifrån ett helhetsperspektiv. Du leder, organiserar och utvecklar förvaltningen med ansvar för ekonomi, personal, arbetsmiljö, styrning och uppföljning. Du bereder ärenden till nämnden, säkerställer att politiska beslut verkställs och fungerar som en tydlig länk mellan politik och verksamhet. I rollen ingår att representera förvaltningen i interna och externa sammanhang, samt att delta i nätverk, både inom kommunen och regionalt, exempelvis genom Skaraborgs kommunalförbund. Du arbetar även aktivt med att utveckla samverkan både internt inom organisationen och externt med andra aktörer, såsom det lokala näringslivet, närliggande kommuner och andra samarbetspartners. Som kultur- och fritidschef förväntas du aktivt bidra till förvaltningens långsiktiga utveckling och kvalitet. Du planerar och agerar strategiskt för att säkra kompetensförsörjningen, både på kort och lång sikt, och skapar en effektiv och hållbar arbetsorganisation. Ditt ledarskap präglas av ett kommunikativt, involverande och tydligt förhållningssätt. Du driver verksamhetsutveckling med fokus på inkludering och social hållbarhet. En viktig del av uppdraget är att leda arbetet med digital omställning och främja innovativa arbetssätt. Kvalifikationer Vi söker dig som är utvecklingsinriktad och har ett tydligt nytänkande med förmåga att se möjligheter i förändring. Du är omvärldsorienterad och håller dig uppdaterad om vad som händer både inom och utanför den egna verksamheten. Du har en akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant, eller en annan eftergymnasial utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som sammantaget ger likvärdig kompetens. Du som söker är en erfaren och trygg ledare med goda ledaregenskaper och ett stort engagemang för kultur- och fritidsfrågor. Din kommunikativa förmåga är hög, och du skapar förtroende genom att vara lyhörd, ödmjuk och tydlig i din kommunikation. Du har lätt för att samarbeta, bygga goda relationer och har en naturlig förmåga att inspirera och stödja andra. Du är strukturerad och har en god förmåga att följa upp beslut, överenskommelser och resultat. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda andra chefer och att du tidigare har arbetat inom en politiskt styrd organisation. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Sök tjänsten idag! I den här chefsrekryteringen samarbetar Tibro Kommun med Jefferson Wells / Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Rippe, 0703-770138, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående, dock senast den 11 maj 2025. Vi ser fram emot att höra från dig! Övrigt Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Läs mer om oss på www.tibro.se

Igår
Sista ansökan:
12 maj 2025
System Administrator OneStream - Cibes Lift Group
Experis AB
Systemadministratörer

Join our global tech journey where finance meets smart systems - and no day is ever the same. Are you the kind of person who enjoys making systems run smoothly behind the scenes while keeping users happy and informed? Do you like the idea of combining tech with finance in a collaborative, international setting? Then you might be just who we're looking for. At Cibes Lift Group, we're on an exciting digital journey and we're now looking for a System Administrator for OneStream to join our Global IT team. You'll be working primarily in close collaboration with our Group Finance team, as well as with our system owner and end-users, to ensure our OneStream platform remains secure, up-to-date, and user-friendly. This is a hands-on role where you'll be responsible for everything from user support and security access to system maintenance and bug hunting. You'll be part of a friendly and down-to-earth team that believes in sharing knowledge, helping each other out and having a bit of fun while we work. What you'll be doing You'll make sure our OneStream platform is always in great shape - stable, secure, and up-to-date. - that means planning updates, solving issues, answering user questions and supporting our global finance community. You'll also be involved in projects like system upgrades, automation and process improvements, and you'll help with documentation and training, so everyone knows how to get the most out of the system. What we think you'll bring Maybe you've been working in system admin for a couple of years, or maybe you come from a finance background and have experience working with tools like OneStream. What's most important is that you're curious, structured, a bit tech-savvy, and that you enjoy problem-solving and helping others. We also hope you: Are a good communicator, and enjoy working with people from different parts of the business Feel comfortable working in English, written and spoken Like being part of a team, but can also manage your own time and tasks Are proactive, organized and not afraid to take initiative What we offer You'll be joining a global company that's growing and evolving. We offer a hybrid way of working, lots of opportunities to learn new things, and a supportive team where your input and ideas matter. This is a great chance to grow in a role that sits at the intersection of IT and finance - and to make a real impact on how we work globally. Curious? We'd love to hear from you! Application Send your CV-no need for a cover letter! Instead, answer three initial questions. This recruitment is conducted in collaboration with Jefferson Wells, and you will be employed by Cibes Lift Group. For questions about the role, feel free to contact recruitment consultant Marjo Carlson at +46 70-377 0064 or via email at [email protected]. Apply as soon as possible but no later than 2025-05-18. Selection is ongoing, and the position may be filled before the deadline. Cibes Lift Group is one of the world's most innovative manufacturers of space-saving lifts designed for fast and easy installation, also offering a wide range of conventional lift solutions. Thanks to the wide range of lift products and a flexible design concept, the lift solutions of Cibes Lift Group adapt to the requirements of public, commercial, and private settings. Sales, installation, and maintenance services are provided by a global network of subsidiaries and partners. The company group is headquartered in Gävle, Sweden, and has production facilities in Sweden, Poland, China, and USA. In 2023 the Group had approximately 1635 employees and a revenue of 3,6 billion SEK.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
18 maj 2025
Enhetschef Controlling | Sysav i Malmö
Experis AB
Controller

Om Sysav Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner. Avdelning Finans, där enheten Controlling ingår, ansvarar för ekonomisk redovisning, business controlling, investeringsprocess, finansiering, risk och försäkring, affärsanalys, juridik, säkerhet, IT samt inköp. Enheten Controlling ansvarar för en resurseffektiv controlling och verksamhetsutveckling till koncernens olika funktioner. Drivs du av att leda och utveckla en controllerfunktion? Vill du arbeta i en verksamhet som bidrar till en hållbar framtid? Då är tjänsten som enhetschef Controlling hos oss på Sysav kanske rätt för dig! Din roll Som enhetschef Controlling ansvarar du för att utveckla och samordna controllingarbetet inom hela koncernen. Enheten är ny och du har en central roll i att bygga upp både teamet och enheten från grunden. Tillsammans med dina sex medarbetare skapar du en välfungerande verksamhet där samarbete och utveckling står i fokus. Du fungerar som en nyckelperson mellan ledning och verksamhet och säkerställer att strategiska visioner omsätts i finansiella mål och konkreta handlingsplaner. För att lyckas i rollen behöver du vara samarbetsorienterad, strukturerad samt mål- och lösningsorienterad. Du trivs med, och har förmågan att växla mellan strategiskt och operativt arbete i en föränderlig miljö. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Leda, motivera och utveckla enhetens sex medarbetare samt skapa goda förutsättningar för att medarbetarna ska trivas och leverera * Utgöra en viktig brygga mellan företagets ledning och avdelningar, där enheten ska kunna översätta företagsledningens strategiska vision till konkreta finansiella mål och handlingsplaner * Skapa effektiva planeringsprocesser * Hålla samman verksamhetens övergripande måluppföljning samt relevant intern kontroll * Driva verksamhetsutveckling, t ex digitalisering, business case, produktionsanalyser, prissättningsstrategier och lönsamhetsanalyser * Ta fram analyser och rapporter samt vara ett stöd till Sysavs chefer i verksamhetsstyrning * Du ingår i avdelning Finans ledningsgrupp och rapporterar till CFO Du som ledare En stark värdegrund och en positiv företagskultur är en självklarhet att eftersträva i vårt arbete. Sysav står för ett öppet, inkluderande och tillitsbaserat ledarskap. Som ledare på Sysav prioriterar du ditt ledarskap, dialog med medarbetare och har vilja, mod och engagemang att ständigt utveckla dig själv och ditt team. För att trivas i rollen är det viktigt att du: * har ett genuint intresse för ditt kompetensområde * har en god analysförmåga och ett helhetsperspektiv * är kommunikativ och tydlig gentemot både medarbetare och organisation * ser värdet i mångfald och oliktänkande * har god självkännedom. Viktiga erfarenheter * Högskoleutbildning inom ekonomi * Minst 5 års erfarenhet av controlling, ekonomistyrning och rapportering, gärna på Koncernnivå * Ledarerfarenhet med förmåga att coacha och utveckla medarbetare. * Förmåga att navigera mellan flera stakeholders och olika controllingområden * Likviditetsrapportering och kassaflödesanalyser * Analys av resultat- och balansräkning samt uppföljning mot nyckeltal * Systemvana och intresse för BI-verktyg och beslutsstödsystem (t.ex. Mercur) * Mycket goda kunskaper i Excel * B-körkort Meriterande erfarenhet * Från tillverkande- eller processindustri * Att leda förändringsarbete * Att bygga upp och utveckla ekonomistyrning Personliga egenskaper är mycket viktiga för oss i denna rekrytering och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Varför arbeta på Sysav? På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid, är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, erbjuder vi en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar Sysav med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Sista ansökningsdag är 2025-04-29, urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Ansök därför så snart som möjligt. Vill du ha mer information kan du kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf, [email protected]. eller Magnus Hallberg, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025
SCM Manager | Jefferson Wells | Stockholm
Experis AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Är du en erfaren ledare inom supply chain och demand planning? Vi på Jefferson Wells söker nu en SCM Manager till ett spännande konsultuppdrag i Stockholm hos en av våra globala kunder. Uppdraget passar dig som har stark analytisk förmåga, trivs med att leda team och vill arbeta strategiskt med demand planning, supply chain management och orderhantering. Vill du ta nästa steg i din karriär som SCM Manager i Stockholm? Välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Stockholm Start: Så snart som möjligt Omfattning: Konsultuppdrag, heltid Om jobbet som SCM Manager Som SCM Manager kommer du att leda ett team inom order- och supply chain management för vår kunds nordiska verksamhet inom hemelektronik. Ditt uppdrag blir att omsätta affärsplaner och marknadsinsikter till efterfrågeplanering och orderuppfyllnad - från fabrik till kund. Du kommer att arbeta nära både det nordiska teamet och huvudkontoret samt fabriker globalt för att säkerställa en effektiv och optimerad leveranskedja. I rollen som SCM Manager kommer du bland annat att: * Leda och coacha team inom orderhantering och supply chain (inkl. demand- och supply planners) * Ansvara för demand och supply planning med hög noggrannhet och punktlighet * Arbeta med försäljningsprognoser, lageroptimering och orderuppföljning * Optimera supply chain-processer och driva förbättringsarbete * Ansvara för inköp utifrån kommersiella planer - rätt kvantitet, rätt tid, rätt pris * Säkerställa och analysera KPI:er som forecast accuracy, order fulfillment och lagerstatus * Arbeta tätt med huvudkontor, fabriker och lokala intressenter för att optimera flöden och resultat * Rapportera och analysera teamets och operationens prestation regelbundet Den vi söker Vi söker dig som har flerårig erfarenhet inom supply chain management och demand planning, gärna i en kommersiellt driven organisation. Du är en trygg ledare som är van att driva förbättringsarbete och optimera processer. Din analytiska förmåga är stark, du trivs med att arbeta datadrivet och har en naturlig förmåga att fatta beslut. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: * Minst 7 års erfarenhet inom supply chain, demand planning eller liknande * Flera års dokumenterad erfarenhet av att leda team * God affärsförståelse och vana att arbeta nära försäljning/kommersiell planering * Relevant utbildning inom t.ex. industriell ekonomi, logistik eller liknande * Mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att arbeta i SAP * Flytande engelska i tal och skrift (koreanska är meriterande) * Erfarenhet från globala organisationer är ett plus Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Hur du ansöker För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
25 maj 2025
Projektledare inom kommunikation till Västtrafik
Experis AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

För kunds räkning söker jag dig projektledare inom kommunikation för ett längre uppdrag till Västtrafik. Du kommer ansvara för att leda och koordinera de kommunikationsinsatser som krävs för att guida både interna och externa målgrupper genom förändringen. Start: 25-May-2025 Slut: 24-May-2027 Omfattning: 100% Om Västtrafik Västtrafik AB ägs av Västra Götalandsregionen. Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västsverige. Varje dag väljer över 400 000 kunder att resa med våra bussar, tåg, spårvagnar och båtar. Under en dag kör fordonen omkring 47 500 mil, vilket motsvarar nära 12 varv runt jorden och vår reseplanerare används 1 200 000 gånger. Genom att utveckla och erbjuda hållbara resor och smarta tjänster vill vi vara det självklara valet när du reser. På så sätt bidrar Västtrafik till det goda livet i Västra Götaland och till en attraktiv och konkurrenskraftig region. Uppdragsbeskrivning och bakgrund Under de närmsta åren ska Västtrafik införa nya lösningar för biljetthantering och försäljning. Västtrafiks befintliga Västtrafikkort med tillhörande system ska fasas ut och ersättas av nytt. Det innebär ett stort systemskifte i form av att både utrustning ombord på fordon och att köp- och försäljningsflöden helt eller delvis kommer att förändras. Många tjänster, funktioner och gränssnitt ut mot kund och personal förändras. Det införs flera nya tjänster såsom Blippa och res inom hela Västra Götalandsregionen (kontaktlös bankkortbetalning) och möjlighet att ladda kort från Västtrafiks hemsida. Förändringarna påverkar såväl kunder som medarbetare i hela Västra Götaland och de kommer genomföras i etapper under några års tid. Sammantaget ställer det höga krav på planerad, samordnad och tydlig kommunikation, såväl intern som extern. Om rollen Som projektledare och kommunikationsansvarig är du ett stöd i kommunikationsfrågor till den tvärfunktionella arbetsgrupp som ska utveckla och implementera de nya lösningarna. Du ansvarar också för att leda och koordinera de kommunikationsinsatser som krävs för att guida både interna och externa målgrupper genom förändringen. Du ansvarar för att ta fram och förankra en kommunikationsplan. Tjänsten är placerad på avdelningen Kampanj och påverkan, som är en del av verksamhet Kommunikation. Rollen kräver mycket samverkan med såväl kolleger inom verksamhet Kommunikation som från andra delar av Västtrafik. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer planera, strukturera och följa upp kommunikationsinsatser över tid, ta fram en kommunikationsplan. Viktigt är att säkerställa att kommunikationen hänger ihop - både internt (kundnära personal) och externt (resenärer) Du kommer identifiera behov, ta fram budskap och leda produktion av kommunikationsmaterial, koordinera med andra projektledare, kommunikatörer och intressenter inom Västtrafik Arbeta nära utbildningsansvarig för att stötta lärande kring nya funktioner och arbetssätt Resultat: Förändringarna påverkar såväl kunder som medarbetare i hela Västra Götaland och de kommer genomföras i etapper under några års tid. Sammantaget ställer det höga krav på planerad, samordnad och tydlig kommunikation, såväl intern som extern. Vem är du? * Du är en senior kommunikatör eller erfaren projektledare inom kommunikation * Du har dokumenterad erfarenhet av förändringskommunikation i större organisationer. * Vi ser gärna att du har erfarenhet och förståelse av kommunikation inom it och försäljning på en strategisk nivå. * Du har erfarenhet av att hålla ihop större kommunikationsinsatser över längre tid, är strategisk, analytisk och strukturerad - men även gillar att få saker gjorda * Du har erfarenhet av att arbeta med flera målgrupper parallellt Din ansökan ska innehålla: * CV och utbildningsbevis * Referensuppdrag Tillträde och ansökan Du kommer att vara anställd av Jeffersonwells och arbeta som konsult hos vår kund. För det här uppdraget behöver du arbeta on-site. Ansök genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att ring ansvarig Konsultchef Carl-Henric Möller på 031-617235 Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Vad Jeffersonwells erbjuda dig: Jeffersonwells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal i grunden, månadslön, försäkringar, tjänstepension m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jeffersonwells.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
2 maj 2025
Konsultuppdrag: Driftsättningsingenjör till Siemens Energy
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Är du en erfaren driftsättningsingenjör som söker nästa spännande konsultuppdrag? Nu söker vi dig som vill vara en del av ett engagerat team på Verkstadsprovet på Siemens Energy, där gemenskap, kvalitet och teamwork står i fokus. Uppdraget: Som konsult kommer du att leda och medverka vid driftsättning och provning av gasturbinpaket i verkstadsmiljö och hos kund. Du ansvarar för att hålla tidplaner, samordna provningsgruppen och dokumentera arbetet enligt givna rutiner. Vi söker dig som: * Är ingenjör inom drift, energi, elkraft, maskin eller styr- och reglerteknik. * Har erfarenhet av driftsättning eller underhåll av större maskiner, gärna turbiner. * Är en strukturerad och driven problemlösare med god kommunikationsförmåga på svenska och engelska. * Har erfarenhet av administrativt arbete och datorvana. * Kunskaper i styrsystem som Siemens Simatic är meriterande. Vill du vara med och testköra framtiden tillsammans med ett härligt team? Sök nu!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 maj 2025
Fortnox Academy | Malmö | Experis
Experis AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Tar du examen i sommar eller är du nyutexaminerad inom IT? Nu har du chansen att kickstarta din karriär på ett av Sveriges branschledande bolag. Genom Fortnox Academy får du möjlighet att växa in i Fortnox-koncernen - ett innovativt och framåtlutat bolag med stora ambitioner. Programmet ger dig en värdefull start i IT-branschen med riktiga projekt, stöd från erfarna kollegor och goda utvecklingsmöjligheter. Vi startar i augusti 2025 - skicka in din ansökan redan idag! Var med och forma framtidens företagande! Fortnox tror på ett samhälle där entreprenörskap och samhällsnytta går hand i hand. Att underlätta för företag att starta, driva och växa är kärnan i verksamheten. Hos Fortnox blir du en del av en ständig förändring och du bestämmer själv hur långt du vill nå. Var du kommer ifrån är inte relevant - vi är mer nyfikna på var du är på väg. Här blir du en del av ett snabbt växande företag med möjlighet att forma och utveckla din egen karriärväg, samtidigt som du får vara med och påverka vilka Fortnox är imorgon. Vad säger du, vill du vara med på resan? Rollen som utvecklare! Som utvecklare på Fortnox kommer du skapa högkvalitativa och innovativa lösningar och produkter som både är hållbara och enkla att underhålla. Här möter du tvärfunktionella utvecklingsteam med olika specialiseringar och kompetenser: utvecklare, testingenjörer, produktdesigners och produktägare. I den här rollen får du ett helhetsperspektiv över utvecklingens olika faser och steg och har möjlighet att bredda din kompetens. Du kommer också möta flertalet gemensamma aktiviteter. Parprogrammering och kodgranskning är regelbundet på agendan - sammansvetsade team och hög kvalitet kommer att vara kärnan i din arbetsdag! Samarbete och feedback anses vara nyckeln till både din och teamets framgång. Dina arbetsuppgifter kommer att vara: * Design, implementation och förbättring: Delta aktivt i utformningen och implementeringen av nya funktioner samt arbeta kontinuerligt med att förbättra och rätta till problem i koden. * Kodgranskning: Granska och säkerställa kvaliteten på kollegors kod. * Testning: Skriva och underhålla automatiska tester för att säkerställa systemets stabilitet och funktionalitet. * Teamstöd: Stödja teammedlemmar vid behov och bidra till ett positivt och välfungerande team. * Arbetsförbättringar: Föreslå och implementera förbättringar i det dagliga arbetet. Du kommer bl.a. att arbeta med: Intellij eller VS code, Kubernetes, Jira, Bitbucket/Git, Sonarqube, Grafana, Java (RxJava/Spring Boot), relationsdatabaser (Postgres), Javascript/Html/CSS, React, PHP, Backbone.js. Experis och Fortnox Academy Experis i samarbete med Fortnox Academy ger dig möjlighet att fördjupa och vidareutbilda dig inom utveckling och därefter följer en specialiseringsperiod och konsultuppdrag hos Fortnox i Malmö. Vi arbetar mycket med coachning för att ge våra anställda möjlighet utveckla både tekniska färdigheter och mjuka egenskaper. Anställningen inleds med en intensivutbildning som bedrivs av Experis. Efter genomförd utbildning kommer samtliga deltagare påbörja arbete som konsulter hos Fortnox. Fördelar med Experis och Fortnox Academy: * Lön, kompetensutveckling, trygg anställning och handledning: Under hela programmet får du ersättning och professionell handledning. * Accelerated Learning: En utbildning med högt tempo och praktiska övningar. * Möjlighet att ta extern certifiering. * Specialiseringsperiod: Efter utbildningen väntar en specialiseringsperiod om 12 månader hos Fortnox, där du fördjupar och applicerar dina nyvunna färdigheter. * Erfarna lärare: Våra lärare har gedigen erfarenhet från både akademin och näringslivet. I tillägg till detta kommer du få en mentor som välkomnar och hjälper dig på plats på Fortnox. Du kommer också ta del av en onboarding för nyanställda där ni kommer gå igenom ett antal uppgifter och utbildningar för att enklare förstå domänen. Vem kan ansöka? För oss är dina personliga egenskaper, driv och motivation det viktigaste - det du inte kan inom ramen för utveckling kan du lära dig - och det hjälper Experis i samarbete med Fortnox dig med! Som person är du positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära dig nya saker. Du ser fördelarna med förändring och är förändringsbenägen i din natur. Du trivs att jobba tillsammans med andra och har förmåga att skapa effektiva samarbeten och samarbetsformer. För oss är det också viktigt att du vågar ställa frågor när något är oklart och att du är transparent och ärlig. Generell arbetslivserfarenhet är alltid positivt, och det är meriterande om du jobbat inom IT. Utöver detta tänker vi oss att du: * Har fullfört en högre universitets- eller högskoleutbildning inom programvaruteknik, datalogi, systemvetenskap eller motsvarande. * Kommunicerar flytande på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. * Kan jobba onsite på kontoret i Malmö (viss möjlighet till distansarbete finns). Praktisk information: * Utbildningsstart: Augusti 2025 * Utbildnings- och specialiseringsort: Malmö * Arbetstid: Heltid Låter detta intressant? Sök redan idag, urval sker löpande. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt! Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på [email protected] om du har några frågor.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
25 maj 2025
Konsultuppdrag som Quality Professional in Projects
Experis AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

I rollen som Quality Professional in Projects kommer du att ansvara för att planera, samordna, övervaka och organisera produktionskvalitetsaktiviteter. Du fungerar som huvudkontakt för projektkvalitet inom den interna produktionen och är på plats för att planera, koordinera och prioritera kvalitetsaktiviteter vid fabriken i Finspång. Du hanterar kundbevittningar i produktionen och säkerställer att kvalitetsstandarder överträffas, samt samlar in och granskar kvalitetsdokumentation såsom QRL, QCP och ICR. Om rollen Du kommer att ingå i Project Quality Team och ansvara för att planera-, samordna-, styra/övervaka- och organisera produktionskvalitetsaktiviteter i vår fabrik. Fungera som huvudkontakt för projektkvalitet inom den interna produktionen. Vara på plats och ansvara för att planera, koordinera och prioritera kvalitetsaktiviteter i produktionen vid fabriken i Finspång. Hantera kundbevittningar i produktionen och säkerställa att kvalitetsstandarder överträffas. Samla in och granska kvalitetsdokumentation såsom QRL, QCP, ICR med flera. Kvalifikationer * Ingenjörsexamen, (mekanik/elektroteknik / kraftteknik / processteknik eller liknande) * 2-5 års arbetslivserfarenhet * Flytande engelska i tal och skrift, kunskaper i svenska språket Meriterande * Erfarenhet eller utbildning relaterad till konstruktion/tillverkning/drift av roterande maskineri * Erfarenhet av kvalitetsorganisation * Kunskaper i ytterligare ett språk som franska, spanska och/eller arabiska Personliga egenskaper * Strukturerad och samarbetsvillig personlighet är positivt * Stark lagspelare med god kommunikation, och en vilja att driva projektet framåt Erbjudande Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
16 maj 2025
Automationsingenjör | Preem | Lysekil
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vi letar nu efter en passionerad och engagerad Automationsingenjör för att stärka vårt team i Lysekil. Vi söker dig som är serviceinriktad, detaljorienterad men med förmågan att se helheten, och som älskar att lösa tekniska utmaningar! Vi ställer om för att vi vill, kan och måste. Som ett av Sveriges största drivmedelsbolag är vi en del av problemet. Men just därför kan vi även vara en del av lösningen. För att nå målet pågår ett intensivt arbete med en rad smarta initiativ. Av den anledningen har vi många spännande projekt på gång på våra raffinaderier och här får du möjlighet att arbete med teknik i framkant och kontinuerlig utveckling. Hos oss är du med och utvecklar banbrytande projekt och leder omvandlingen mot ett hållbart samhälle Din roll Som Automationsingenjör på Preem kommer du att spela en central roll i att arbeta med automationssystem på vårt raffinaderi i Lysekil. Dina uppgifter kommer att omfatta systemutveckling, programmering, förebyggande underhåll och uppgraderingar av systemen. Ditt engagemang och expertis kommer att vara avgörande för att säkerställa den smidiga funktionen av våra tekniska system och processer. Profil Vi letar efter någon som är kommunikativ, serviceinriktad och med en stark förmåga att lösa problem. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Tekniska kunskaper inom PLC programmering och en högskole-/universitetsutbildning inom exempelvis Automation, Systemvetenskap, IT eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdigt skulle vara fördelaktigt. Kvalifikationer * Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift * PLC programmering * Högskole-/universitetsutbildning inom exempelvis Automation, Systemvetenskap, IT eller arbetslivserfarenhet * Kunskaper om styr och säkerhetssystem är meriterande Du kommer att ingå i en grupp som består av totalt 17 medarbetare på båda raffinaderierna i Lysekil och Göteborg, och rapportera direkt till Automationschefen. Vi erbjuder dig Du blir en viktig del av Preem - en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och goda utvecklingsmöjligheter. Vi arbetar utifrån syftet att göra resan till en bättre framtid möjlig. Just nu genomgår vi den största omställningen i vår historia där det fossila successivt fasas ut och ersätts av förnybara alternativ. En omställning vi gör för att vi vill, kan och måste. Hos oss får du frihet under ansvar och uppmuntras att ta egna initiativ för att utveckla verksamheten framåt. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, Ansvarstagande, Nyskapande och Inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Kontaktperson I den här rekryteringen samarbetar Preem med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Edemyr på [email protected] alternativt på 0727 - 30 52 46. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Vi ser fram emot din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juni 2025
Fortnox Academy | Växjö | Experis
Experis AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Tar du examen i sommar eller är du nyutexaminerad inom IT? Nu har du chansen att kickstarta din karriär på ett av Sveriges branschledande bolag. Genom Fortnox Academy får du möjlighet att växa in i Fortnox-koncernen - ett innovativt och framåtlutat bolag med stora ambitioner. Programmet ger dig en värdefull start i IT-branschen med riktiga projekt, stöd från erfarna kollegor och goda utvecklingsmöjligheter. Vi startar i augusti 2025 - skicka in din ansökan redan idag! Var med och forma framtidens företagande! Fortnox tror på ett samhälle där entreprenörskap och samhällsnytta går hand i hand. Att underlätta för företag att starta, driva och växa är kärnan i verksamheten. Hos Fortnox blir du en del av en ständig förändring och du bestämmer själv hur långt du vill nå. Var du kommer ifrån är inte relevant - vi är mer nyfikna på var du är på väg. Här blir du en del av ett snabbt växande företag med möjlighet att forma och utveckla din egen karriärväg, samtidigt som du får vara med och påverka vilka Fortnox är imorgon. Vad säger du, vill du vara med på resan? Rollen som utvecklare! Som utvecklare på Fortnox kommer du skapa högkvalitativa och innovativa lösningar och produkter som både är hållbara och enkla att underhålla. Här möter du tvärfunktionella utvecklingsteam med olika specialiseringar och kompetenser: utvecklare, testingenjörer, produktdesigners och produktägare. I den här rollen får du ett helhetsperspektiv över utvecklingens olika faser och steg och har möjlighet att bredda din kompetens. Du kommer också möta flertalet gemensamma aktiviteter. Parprogrammering och kodgranskning är regelbundet på agendan - sammansvetsade team och hög kvalitet kommer att vara kärnan i din arbetsdag! Samarbete och feedback anses vara nyckeln till både din och teamets framgång. Dina arbetsuppgifter kommer att vara: * Design, implementation och förbättring: Delta aktivt i utformningen och implementeringen av nya funktioner samt arbeta kontinuerligt med att förbättra och rätta till problem i koden. * Kodgranskning: Granska och säkerställa kvaliteten på kollegors kod. * Testning: Skriva och underhålla automatiska tester för att säkerställa systemets stabilitet och funktionalitet. * Teamstöd: Stödja teammedlemmar vid behov och bidra till ett positivt och välfungerande team. * Arbetsförbättringar: Föreslå och implementera förbättringar i det dagliga arbetet. Du kommer bl.a. att arbeta med: Intellij eller VS code, Kubernetes, Jira, Bitbucket/Git, Sonarqube, Grafana, Java (RxJava/Spring Boot), relationsdatabaser (Postgres), Javascript/Html/CSS, React, PHP, Backbone.js. Experis och Fortnox Academy Experis i samarbete med Fortnox Academy ger dig möjlighet att fördjupa och vidareutbilda dig inom utveckling och därefter följer en specialiseringsperiod och konsultuppdrag hos Fortnox i Växjö. Vi arbetar mycket med coachning för att ge våra anställda möjlighet utveckla både tekniska färdigheter och mjuka egenskaper. Anställningen inleds med en intensivutbildning som bedrivs av Experis. Efter genomförd utbildning kommer samtliga deltagare påbörja arbete som konsulter hos Fortnox. Fördelar med Experis och Fortnox Academy: * Lön, kompetensutveckling, trygg anställning och handledning: Under hela programmet får du ersättning och professionell handledning. * Accelerated Learning: En utbildning med högt tempo och praktiska övningar. * Möjlighet att ta extern certifiering. * Specialiseringsperiod: Efter utbildningen väntar en specialiseringsperiod om 12 månader hos Fortnox, där du fördjupar och applicerar dina nyvunna färdigheter. * Erfarna lärare: Våra lärare har gedigen erfarenhet från både akademin och näringslivet. I tillägg till detta kommer du få en mentor som välkomnar och hjälper dig på plats på Fortnox. Du kommer också ta del av en onboarding för nyanställda där ni kommer gå igenom ett antal uppgifter och utbildningar för att enklare förstå domänen. Vem kan ansöka? För oss är dina personliga egenskaper, driv och motivation det viktigaste - det du inte kan inom ramen för utveckling kan du lära dig - och det hjälper Experis i samarbete med Fortnox dig med! Som person är du positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära dig nya saker. Du ser fördelarna med förändring och är förändringsbenägen i din natur. Du trivs att jobba tillsammans med andra och har förmåga att skapa effektiva samarbeten och samarbetsformer. För oss är det också viktigt att du vågar ställa frågor när något är oklart och att du är transparent och ärlig. Generell arbetslivserfarenhet är alltid positivt, och det är meriterande om du jobbat inom IT. Utöver detta tänker vi oss att du: * Har fullfört en högre universitets- eller högskoleutbildning inom programvaruteknik, datalogi, systemvetenskap eller motsvarande. * Kommunicerar flytande på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. * Kan jobba onsite på kontoret i Växjö (viss möjlighet till distansarbete finns). Praktisk information: * Utbildningsstart: Augusti 2025 * Utbildnings- och specialiseringsort: Växjö * Arbetstid: Heltid Låter detta intressant? Sök redan idag, urval sker löpande. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt! Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på [email protected] om du har några frågor.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
25 maj 2025