Experis AB jobb

Lediga jobb hos Experis AB

Affärsnära verksamhetsutvecklare inom CCUS till Sysav | Malmö
Experis AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Om Sysav Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas till vara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner. Vill du arbeta i framkant med klimatomställningen och banbrytande teknik? Sysav söker nu en affärsdriven och analytisk verksamhetsutvecklare som vill bidra till att förverkliga en helt ny industri: koldioxidinfångning och användning/lagring (CCUS). Det här är en möjlighet att kombinera strategi, teknik och affärsutveckling i södra Sveriges största klimatprojekt - SkyZero. Din roll Att arbeta i Sysavs CCUS-projekt ger dig en unik chans att vara med när en ny avancerad tekniklösning tas fram och en ny industri utvecklas. Syftet med projektet är att minska Sysavs och regionens klimatpåverkan - en angelägen uppgift. Att vara del av projektet ger dig stora möjligheter att utveckla din egen spetskompetens i en komplex och stimulerande miljö. Som verksamhetsutvecklare hos oss får du en viktig roll i projektet SkyZero och bidrar till att utveckla effektiva och hållbara tekniska och affärsmässiga lösningar för framtidens energiförsörjning. Ditt fokus ligger på att stötta delprojekten inom affär och teknik, där du bland annat bidrar med analyser, kalkyler och beslutsunderlag. Du arbetar både strategiskt och operativt i komplexa frågeställningar och deltar aktivt i projektmöten och arbetsgrupper. Tjänsten är placerad inom enheten Energistrategi där vi driver Sysavs arbete för att säkra en långsiktigt hållbar och lönsam energiaffär. Rollen kan även omfatta framtida energistrategiska initiativ som etablering av kraft- och värmesystemtjänster, avtalsfrågor etc. Arbetsuppgifter Din huvudsakliga arbetsuppgift de närmaste åren kommer vara att aktivt bidra till att driva delprojekten affär och teknik framåt i Sysavs CCUS-projekt SkyZero. Enligt nuvarande projektplanering ska investeringsbeslut tas 2027 och värdekedjan vara i drift 2030. Exempel på aktuella arbetsuppgifter för dig i projektet är att utveckla och hantera affärskalkyler, delta i dialoger/förhandlingar med leverantörer, delta i strategiskt analysarbete, följa och analysera trender inom teknikutveckling och lagstiftning, utveckla och delta i nätverk och samarbeten. Utöver och bortom projekt SkyZero omfattar tjänsten även arbetsuppgifter som att medverka i strategiarbete främst kopplat till energiåtervinning, leda tekniska och affärsmässiga utredningar inklusive framtagande av business case och beslutsunderlag, bedriva omvärldsbevakning och analys för att hitta nya effektiva lösningar för Sysavs verksamhet. För att lyckas i rollen behöver du vara: * Analytisk med god förmåga att arbeta med kalkyler * Affärsdriven och målfokuserad * Strukturerad med ett noggrant arbetssätt * Strategiskt lagd men också vilja att arbeta operativt * Stark i din kommunikation och förmåga att skapa förståelse * Snabb på att sätta dig in i system och arbetssätt * Lösningsorienterad, nyfiken och initiativrik Viktiga erfarenheter: * Relevant högskoleutbildning inom energi, miljö, teknik eller motsvarande erfarenhet inom området * Minst ett par års arbetslivserfarenhet inom relevant område * Erfarenhet av affärsutveckling, kalkylering och analys * Erfarenhet av projektledning eller deltagande i komplexa utvecklingsprojekt * Goda kunskaper i Excel och övriga Office 365-applikationer * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande är: * Erfarenhet inom CCUS, avfallshantering, FoU eller energiomställning * Erfarenhet att arbeta med komplexa värdekedjor och produkter/tjänster * Vana vid att arbeta med offentlig sektor, bidragsansökningar eller EU-projekt Vi söker dig som kombinerar teknisk systemförståelse med affärssinne och ett analytiskt arbetssätt. Du trivs i en komplex miljö med stort utrymme för initiativ, där mycket ännu är oprövat - och där du får vara med och forma framtiden. Personliga egenskaper är mycket viktiga för oss i denna rekrytering, och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Varför arbeta på Sysav? På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas till vara. Hos oss får du en arbetsplats där tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag erbjuder vi en förmånlig sjukvårdsförsäkring, tillgång till vår förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar Sysav med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev via annonsen på jeffersonwells.se. Sista ansökningsdag är den 24 augusti. Vill du ha mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf på [email protected] (semester 16/7-5/8). Vi ser fram emot din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Anbudsledare | Jefferson Wells | Arboga
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Är du erfaren inom kalkylarbete och vill ta nästa steg i karriären? Vi på Jefferson Wells söker nu en anbudsledare till ett långsiktigt konsultuppdrag till vår kund Saab i Arboga. Som anbudsledare får du möjlighet att kombinera teknik, affärsmässighet och struktur i en roll med stort ansvar. Välkommen med din ansökan till Jefferson Wells redan idag - kanske är det just dig vi söker till vår kund i Arboga! Ort: Arboga Start: Omgående eller enligt överenskommelse Uppdragslängd: Långsiktigt konsultuppdrag Om jobbet som anbudsledare: I rollen som anbudsledare kommer du att arbeta med fokus på flygunderhållsutrustning. Du får en nyckelposition i arbetet med att ta fram både enkla och komplexa anbud samt kalkyler i nära samarbete med kollegor från flera avdelningar såsom inköp och controlling. Du arbetar strukturerat genom hela anbudsprocessen - från förberedelser till beslut och leverans. Uppdraget innebär stor variation där du växlar mellan mindre uppdrag och större projektleveranser, alltid med affären och kunden i fokus. Exempel på arbetsuppgifter: * Leda och dokumentera kalkyl- och anbudsarbete från start till mål. * Förbereda beslutsunderlag och anbudsgenomgångar. * Ta fram kalkyler för olika typer av projekt. * Ansvara för framtagning av anbud. * Stötta kollegor i kalkyleringsprocessen. * Delta i gemensamma avdelningsuppgifter. Tjänsten är placerad i Arboga men resor till andra orter kan förekomma. Den vi söker: För att lyckas i rollen som anbudsledare ser vi att du är en strukturerad, självgående och affärsorienterad person som trivs i samverkan med andra. Du har ett lösningsfokuserat mindset, god administrativ förmåga och är trygg i att leda processer från början till slut. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, och har lätt för att navigera mellan tekniska och ekonomiska perspektiv. Vi söker dig som har: * Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom kalkyl- och anbudsarbete. * Tidigare erfarenhet av att leda och samordna processer tvärfunktionellt * God datorvana, särskilt inom Office-paketet. * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Uppdraget kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Vilket i sin tur kan innebära krav på viss medborgarskap - dubbla medborgarskap kan gå bra beroende på vilka länder det gäller. Om Jefferson Wells: Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Hur du ansöker: För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.

Idag
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Anbudsledare | Jefferson Wells | Östersund
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Är du erfaren inom kalkylarbete och vill ta nästa steg i karriären? Vi på Jefferson Wells söker nu en anbudsledare till ett långsiktigt konsultuppdrag till vår kund Saab i Östersund. Som anbudsledare får du möjlighet att kombinera teknik, affärsmässighet och struktur i en roll med stort ansvar. Välkommen med din ansökan till Jefferson Wells redan idag - kanske är det just dig vi söker till vår kund i Östersund! Ort: Östersund Start: Omgående eller enligt överenskommelse Uppdragslängd: Långsiktigt konsultuppdrag Om jobbet som anbudsledare: I rollen som anbudsledare kommer du att arbeta med fokus på flygunderhållsutrustning. Du får en nyckelposition i arbetet med att ta fram både enkla och komplexa anbud samt kalkyler i nära samarbete med kollegor från flera avdelningar såsom inköp och controlling. Du arbetar strukturerat genom hela anbudsprocessen - från förberedelser till beslut och leverans. Uppdraget innebär stor variation där du växlar mellan mindre uppdrag och större projektleveranser, alltid med affären och kunden i fokus. Exempel på arbetsuppgifter: * Leda och dokumentera kalkyl- och anbudsarbete från start till mål. * Förbereda beslutsunderlag och anbudsgenomgångar. * Ta fram kalkyler för olika typer av projekt. * Ansvara för framtagning av anbud. * Stötta kollegor i kalkyleringsprocessen. * Delta i gemensamma avdelningsuppgifter. Tjänsten är placerad i Östersund men resor till andra orter kan förekomma. Den vi söker: För att lyckas i rollen som anbudsledare ser vi att du är en strukturerad, självgående och affärsorienterad person som trivs i samverkan med andra. Du har ett lösningsfokuserat mindset, god administrativ förmåga och är trygg i att leda processer från början till slut. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, och har lätt för att navigera mellan tekniska och ekonomiska perspektiv. Vi söker dig som har: * Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom kalkyl- och anbudsarbete. * Tidigare erfarenhet av att leda och samordna processer tvärfunktionellt * God datorvana, särskilt inom Office-paketet. * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Uppdraget kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Vilket i sin tur kan innebära krav på viss medborgarskap - dubbla medborgarskap kan gå bra beroende på vilka länder det gäller. Om Jefferson Wells: Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Hur du ansöker: För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.

Idag
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Anbudsledare | Jefferson Wells | Linköping
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Är du erfaren inom kalkylarbete och vill ta nästa steg i karriären? Vi på Jefferson Wells söker nu en anbudsledare till ett långsiktigt konsultuppdrag till vår kund Saab i Linköping. Som anbudsledare får du möjlighet att kombinera teknik, affärsmässighet och struktur i en roll med stort ansvar. Välkommen med din ansökan till Jefferson Wells redan idag - kanske är det just dig vi söker till vår kund i Linköping! Ort: Linköping Start: Omgående eller enligt överenskommelse Uppdragslängd: Långsiktigt konsultuppdrag Om jobbet som anbudsledare: I rollen som anbudsledare kommer du att arbeta med fokus på flygunderhållsutrustning. Du får en nyckelposition i arbetet med att ta fram både enkla och komplexa anbud samt kalkyler i nära samarbete med kollegor från flera avdelningar såsom inköp och controlling. Du arbetar strukturerat genom hela anbudsprocessen - från förberedelser till beslut och leverans. Uppdraget innebär stor variation där du växlar mellan mindre uppdrag och större projektleveranser, alltid med affären och kunden i fokus. Exempel på arbetsuppgifter: * Leda och dokumentera kalkyl- och anbudsarbete från start till mål. * Förbereda beslutsunderlag och anbudsgenomgångar. * Ta fram kalkyler för olika typer av projekt. * Ansvara för framtagning av anbud. * Stötta kollegor i kalkyleringsprocessen. * Delta i gemensamma avdelningsuppgifter. Tjänsten är placerad i Linköping men resor till andra orter kan förekomma. Den vi söker: För att lyckas i rollen som anbudsledare ser vi att du är en strukturerad, självgående och affärsorienterad person som trivs i samverkan med andra. Du har ett lösningsfokuserat mindset, god administrativ förmåga och är trygg i att leda processer från början till slut. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, och har lätt för att navigera mellan tekniska och ekonomiska perspektiv. Vi söker dig som har: * Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom kalkyl- och anbudsarbete. * Tidigare erfarenhet av att leda och samordna processer tvärfunktionellt * God datorvana, särskilt inom Office-paketet. * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Uppdraget kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Vilket i sin tur kan innebära krav på viss medborgarskap - dubbla medborgarskap kan gå bra beroende på vilka länder det gäller. Om Jefferson Wells: Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Hur du ansöker: För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.

Idag
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Erfaren ILS Ingenjör till Saab Järfälla
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vill du arbeta i teknikens framkant i ett uppdrag där din kompetens gör skillnad på riktigt? Nu söker Jefferson Wells en erfaren ILS Ingenjör till ett spännande konsultuppdrag på Saab i Järfälla. Placeringsort: Järfälla Anställningsform: Långsiktigt konsultuppdrag via Jefferson Wells med god möjlighet till rekrytering inom SAAB Omfattning: Heltid Start: Önskad start Augusti 2025, eller enligt överenskommelse Övrig information: Distansarbete möjligt. Vad innebär uppdraget? Som ILS Ingenjör blir du en nyckelspelare i att integrera ILS-perspektivet redan från projektstart. Du arbetar tätt med teknik- och projektorganisation och har möjlighet att påverka både strategi och utförande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: * Leda och samordna ILS-relaterade delprojekt * Följa upp och koordinera underleverantörer * Granska teknisk dokumentation och säkerställa ILS-leveranser * Bidra till optimering av systemens driftsäkerhet, underhållsbarhet och livscykelkostnad * Arbeta med ILS både på engineering- och managementnivå Vem är du? Du har 2-3 års erfarenhet inom ILS relaterade projekt och trivs i gränslandet mellan teknik, planering och kommunikation. Du är analytisk, strukturerad och självgående - samtidigt som du är en god lagspelare och trygg i samarbetet med olika intressenter. Vi söker dig som har: * Erfarenhet av ILS/LSA/LSAR, gärna enligt MIL-STD eller ASD S-serien * Tidigare arbetat med teknisk koordinering eller delprojektledning * Vana vid leverantörskontakter och uppföljning * Teknisk utbildning, gärna på högskolenivå * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: * Erfarenhet från försvar, flyg, järnväg eller annan tekniktung sektor * Kunskap om RAMT-, LCC-analyser eller liknande * Erfarenhet av projektmetodik som IPMA, XLPM eller motsvarande Vi erbjuder * Ett långsiktigt och spännande uppdrag hos en världsledande aktör inom försvars- och säkerhetsindustrin * Anställning som konsult via Jefferson Wells - en del av ManpowerGroup * Framtida möjlighet till anställning inom Saab * Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och trygga anställningsvillkor Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Vår unika expertis inom teknik, IT och projektledning gör att vi kan hjälpa både företag och konsulter att utvecklas. Vi finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över - och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande uppdrag och karriärmöjligheter. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig konsultchef: [email protected]

Idag
Sista ansökan:
31 juli 2025
Junior ILS Ingenjör till Saab Järfälla
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vill du arbeta med att påverka framtidens tekniska system ur ett livscykel- och underhållsperspektiv? Jefferson Wells söker nu en ILS-ingenjör till ett spännande konsultuppdrag på Saab där du får arbeta nära teknik och projektutveckling i kärnan av Saabs operativa verksamhet. Ditt arbete bidrar till att tekniska lösningar blir hållbara, kostnadseffektiva och driftsäkra. Placeringsort: Järfälla Anställningsform: Långsiktigt konsultuppdrag via Jefferson Wells med god möjlighet till rekrytering inom SAAB Omfattning: Heltid Start: Önskad start Augusti 2025, eller enligt överenskommelse Övrig information: Distansarbete möjligt. Om uppdraget Som ILS-ingenjör på Saab arbetar du med att planera och skapa förutsättningar för ett systems långsiktiga underhållsbehov. Du är en del av det tekniska utvecklingsteamet och ser till att underhållsaspekter vägs in i ett tidigt skede av konstruktion och design. Arbetsuppgifter inkluderar bland annat: * Förutse och planera systemets framtida behov av underhåll och stöd * Skapa förståelse och acceptans för ILS-frågor i utvecklingsteam och projekt * Påverka teknisk design för att minska framtida underhållsbehov * Utvärdera konstruktionsalternativ ur ett Life Cycle Cost-perspektiv * Identifiera och tydliggöra behovet av resurser för att hantera drift och underhåll * Säkerställa att rätt stödresurser finns på plats för att möta kundens operativa krav Den vi söker Vi söker dig som har relevant utbildning inom teknik eller systemteknik, och som vill utvecklas inom området ILS. Du behöver inte ha tidigare arbetslivserfarenhet inom området - det viktiga är att du har ett analytiskt förhållningssätt, är strukturerad och har intresse för teknikens hela livscykel. Säkerhetskrav - Uppdraget kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Vi ser gärna att du har: * Eftergymnasial eller akademisk utbildning inom teknik, logistik, systemteknik eller liknande område * Förmåga att analysera komplexa tekniska system ur ett drifts- och underhållsperspektiv * God kommunikationsförmåga och vilja att samarbeta över funktionsgränser * Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: * Kännedom om ILS metoder såsom LCC, LSA, RAMT, FMECA eller liknande metoder * Intresse för teknik inom t.ex. försvar, industri, fordon eller flyg * Projektvana eller erfarenhet från tvärfunktionellt arbete (t.ex. studier, examensarbete eller sommarjobb) Vi erbjuder * Ett långsiktigt och spännande uppdrag hos en världsledande aktör inom försvars- och säkerhetsindustrin * Anställning som konsult via Jefferson Wells - en del av ManpowerGroup * Framtida möjlighet till anställning inom Saab * Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och trygga anställningsvillkor Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Vår unika expertis inom teknik, IT och projektledning gör att vi kan hjälpa både företag och konsulter att utvecklas. Vi finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över - och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande uppdrag och karriärmöjligheter. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig konsultchef: [email protected]

Idag
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lean Manager till PreZero | Ängelholm
Experis AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Om PreZero PreZero strävar mot att främja varje medarbetares professionella utveckling samtidigt som vi stödjer en sund balans mellan arbete och privatliv. Vår företagskultur präglas av en familjär atmosfär och vi känner stolthet över att dela visionen om en mer hållbar morgondag. PreZero Sverige är ett avfalls- och återvinningsföretag som ingår i det internationella miljöbolaget PreZero med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i elva länder. I Sverige är vi cirka 1 200 medarbetare på drygt 60 orter. Vill du göra verklig skillnad och bidra till en mer hållbar framtid? Brinner du för att omsätta leanprinciper i praktiken? Hos PreZero får du vara med och forma och implementera ett leanbaserat arbetssätt anpassat efter vår verklighet - med hållbarhet, säkerhet och förbättring i fokus. Om tjänsten Som Lean Manager på PreZero får du en nyckelroll i att driva och utveckla vårt Lean-arbete enligt koncernens modell. Rollen är både strategisk och operativ - du ansvarar för att implementera Lean-initiativ, utbilda medarbetare och stötta organisationen i konkreta förbättringsprojekt. Du är ofta ute i verksamheten och arbetar nära både tjänstemän och miljöarbetare på våra anläggningar. Du rapporterar till chef för EQS & Hållbarhet och samarbetar även med koncernens Lean-funktioner internationellt. I rollen ingår det att: * Självständigt leda och driva Lean-initiativ enligt modell från PreZero International * Medverka och vara drivande i förbättringsprojekt på våra anläggningar * Utbilda medarbetare i Lean-metodik och verktyg * Ta fram, visualisera och följa upp relevanta KPI:er * Fungera som kontaktperson mot PreZero International och delta i nätverk och utbildningar Rollen är baserad i Ängelholm, men innebär regelbundna resor till våra olika enheter. Vem söker vi? Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att implementera Lean-principer i praktiken och som har drivit förbättringsarbete med mätbara resultat. Du är trygg i din kompetens men ödmjuk i din approach - du vet att framgång nås genom samarbete, respekt och tydlig kommunikation. Vi tror att du har: * Flera års erfarenhet av att arbeta med Lean, gärna inom industri eller logistik * Eftergymnasial utbildning inom relevant område * God förmåga att omsätta teori i praktik * Vana att planera och leda förbättringsprojekt i operativ miljö * Erfarenhet av att utbilda och engagera olika målgrupper * God analytisk förmåga och vana vid att följa upp KPI:er * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska * Erfarenhet av arbete i större organisation eller internationellt sammanhang är meriterande. För att trivas hos oss tror vi att du är: * Kommunikativ, pedagogisk och tydlig * Prestigelös och ödmjuk * Drivande och strukturerad * Trygg i att både ställa krav och motivera andra * Analytisk och affärsorienterad Du behöver kunna anpassa din kommunikation till olika målgrupper, från miljöarbetare till chefer - och du får energi av att vara ute i verksamheten och skapa resultat tillsammans med andra. Övrigt Tjänsten är placerad i Ängelholm. Resor inom tjänsten förekommer. PreZero genomför bakgrundskontroller inför anställning. Vill du vara med och göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag! Vad erbjuder vi dig? Vi på PreZero erbjuder en arbetsplats med en ledig stämning där vi hjälper och stöttar varandra. Utan våra medarbetare, ingen verksamhet. Vi har ett starkt fokus på att både stötta din utveckling på jobbet och underlätta för dig att kombinera arbetet med allt annat som livet erbjuder och kräver. Tillsammans bidrar vi varje dag till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. Något som ger engagemang och stolthet oavsett yrkesroll. Vi är noga med att bry oss om varandra, jobba säkert och ha kul på arbetet. Vi på PreZero ser på mångfald som en av våra största styrkor och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Kontakt och ansökan I den här rekryteringen samarbetar PreZero med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 10 augusti. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf, [email protected] eller Magnus Hallberg, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Commodity Manager till Siemens Energy i Finspång
Experis AB
Inköpare och upphandlare

Vill du arbeta strategiskt med inköp i en global miljö? Siemens Energy i Finspång söker nu en Commodity Manager till området medelstora gasturbiner (MGT). Du blir anställd av Jefferson Wells och arbetar på uppdrag hos Siemens Energy. Om rollen Som Commodity Manager ansvarar du för att utveckla och implementera inköpsstrategier, driva leverantörsutveckling och identifiera nya leverantörer. Du är en nyckelperson i det globala commodity-teamet och bidrar med expertis från MGT-segmentet. Du samarbetar nära projektverksamheten i Finspång för att säkerställa tillverkningskapacitet och kostnadseffektivitet - både nu och i framtiden. Resor ingår i tjänsten. Dina huvudsakliga ansvarsområden * Utforma och implementera strategier för köpområdet tillsammans med det globala teamet * Utveckla konkurrenskraftiga leverantörsnätverk - från råmaterial till färdig produkt. * Förhandla och teckna avtal med utvalda leverantörer * Bidra till långsiktig kapacitetsplanering och kostnadskontroll i samarbete med projektverksamheten Din profil * Du har lätt för att samarbeta, är resultatorienterad och har ett starkt kommersiellt intresse * 5-10 års erfarenhet som Commodity Manager, strategisk inköpare eller i liknande roll * Högskoleutbildning inom teknik * God kommunikativ förmåga i både tal och skrift * Du behärskar svenska och engelska obehindrat Om teamet Du blir en del av ett erfaret team på 14 personer inom en global inköpsorganisation med fokus på gasturbiner. Erbjudande Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

Idag
Sista ansökan:
7 augusti 2025
HR-administratör rekrytering | Jefferson Wells | Södertälje
Experis AB
Löne- och personaladministratörer

Är du en strukturerad och serviceinriktad HR-administratör med erfarenhet av rekryteringsadministration? Jefferson Wells söker nu en HR-administratör inom rekrytering till ett spännande konsultuppdrag hos vår kund som är ett stort bolag i Södertälje. Här får du möjlighet att bidra till en kvalitativ kandidatupplevelse och stötta både rekryterare och chefer i deras dagliga arbete. Välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Södertälje Start: 11 september 2025 Uppdragslängd: Till 31 december 2025, med möjlighet till förlängning Övrig information: Möjlighet till delvis distansarbete Om jobbet som HR-administratör inom rekrytering: Som HR-administratör inom rekrytering hos Jefferson Wells, på uppdrag hos vår kund i Södertälje, kommer du att spela en central roll i rekryteringsprocessens administrativa delar. Du arbetar nära Talent Acquisition Specialists, rekryterande chefer och andra interna funktioner för att säkerställa en smidig och professionell process för både kandidater och chefer. Du ansvarar för de avslutande stegen i rekryteringen - från validering av slutkandidater till anställning - inklusive bakgrundskontroller, kontraktshantering och GDPR-säker dokumentation. Rollen kräver hög integritet, noggrannhet och förmåga att hantera flera parallella processer. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: * Hantera och administrera anställningsavtal, personuppgifter och annan känslig dokumentation enligt GDPR. * Säkerställa en smidig överlämning från rekryterare till HR-administratör i rekryteringsprocessen. * Kommunicera med rekryterande chefer och kandidater i de avslutande stegen av rekryteringen. * Arbeta i HR-systemet SuccessFactors. * Bidra till ett effektivt och kvalitativt arbetsflöde tillsammans med teamet. Den vi söker: Vi söker dig som har en akademisk bakgrund inom HR eller motsvarande, och som trivs i en administrativ roll med många kontaktytor. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har ett öga för detaljer. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med rekryteringsadministration och känner dig trygg i att hantera känslig information. Vi ser gärna att du har: * Universitetsutbildning inom HR eller motsvarande. * Erfarenhet av administrativa uppgifter inom rekryteringsprocessen. * God vana av att hantera personuppgifter och anställningsdokumentation. * Erfarenhet av att arbeta i HR-system, gärna SuccessFactors. * Förmåga att arbeta självständigt i ett högt tempo utan att tumma på kvalitet. * Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Om Jefferson Wells: Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Hur du ansöker: För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.

Igår
Sista ansökan:
16 juli 2025
Bravida HR-Partner
Experis AB
Personal- och HR-specialister

Bravida söker HR-Partner till Division Syd Vill du alltid bli lite, lite bättre? Får du energi av omväxling och snabbt tempo i en vänlig miljö? Hos oss får du frihet under ansvar att överträffa förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt engagemang. Nu söker vi en HR-partner till Division Syd - med ansvar för Jönköpings län, Blekinge län, Kronobergs län och Kalmar län. Ditt nya jobb Som HR-Partner hos Bravida får du en affärsnära och strategiskt viktig roll där du ansvarar för HR-leveransen inom Division Syd. Regionen omfattar cirka 550 medarbetare och 25 chefer som är verksamma inom el, säkerhet, VS, ventilation och automation - områden där vi levererar högkvalitativa installationer och servicetjänster. Du blir en del av ett kompetent och sammansvetsat HR-team, bestående av fem HR-partners och en HR-chef. Teamet är geografiskt utspritt över hela divisionen men samarbetar tätt och effektivt i vardagen. Tillsammans arbetar ni nära verksamheten för att skapa bästa möjliga förutsättningar för våra chefer och medarbetare. I din roll fungerar du som ett kvalificerat affärsstöd till regionens chefer i alla typer av HR-frågor. Du driver aktivt vår People-agenda i nära samarbete med regionchefen och ingår i regionens ledningsgrupp. Arbetet är brett, med fokus på chefsstöd, implementering av regionens People Plan och att driva den övergripande HR-strategin framåt. Som HR-Partner har du en nyckelroll i att stödja, utveckla och driva verksamheten framåt - i linje med affärsplanen och Bravidas långsiktiga mål. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av: * Delaktig i regionens affärsmässiga utveckling * Fungera som stöd i HR frågor för region- och avdelningschefer * Verka för att utveckla ledarskapet inom regionen * Uppföljning och utveckling av administrativa rutiner och processer * Hantera arbetsrättsliga och kollektivavtalsfrågor och förhandlingar * Driva HR relaterade utvecklingsprojekt utifrån regionens affärsplan * Driva People processer såsom Talent, medarbetarundersökningar mm * Rekrytering Din profil Vi söker dig som har utbildning från HR-/personalvetar-/PA-program och eller motsvarande och som har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet med det breda HR-perspektivet samt arbetsrättsliga arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av större organisationer, gärna med fler kollektivavtal och både yrkesarbetare och tjänstemän inom organisationen. Som person har du ett positivt sätt, är engagerad, prestigelös och tycker om att ge service. Du trivs i en roll med många kontaktytor och en bred variation av arbetsuppgifter. För att lyckas i tjänsten behöver du ha en förmåga att skapa och bevara förtroende i relationer både internt och externt. Du är öppen och har lätt för att kommunicera samtidigt som du har integritet. Du har en hög arbetskapacitet och agerar affärsmässigt och serviceinriktat. Placeringsort: Växjö Tjänsten innebär regelbundna resor inom området - körkort är ett krav. Bravida som arbetsgivare På Bravida är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Våra medarbetare har byggt förtroende hos våra kunder sedan 1922 och är hjärtat i vår organisation. Tillsammans levererar vi de mest energieffektiva tekniska lösningarna. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för en mer hållbar framtid. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en säker och inkluderande arbetsplats där alla känner sig välkomna och uppskattade. Din säkerhet kommer först, alltid. Genom våra interna utbildningar erbjuder vi utvecklingsmöjligheter, och i vår starka gemenskap hjälper vi varandra att lyckas. Som en del av vårt team får du chansen att utvecklas både personligt och professionellt. Vi är stolta över att vara ett av Nordens ledande företag inom vår bransch, vilket ger oss möjlighet att erbjuda förmåner som exempelvis förmånliga pensionsavtal, friskvårdsbidrag och vidareutbildning. Läs mer om hur det är att arbeta på Bravida här. Hur söker jag jobbet? I denna rekrytering samarbetar Bravida med Jefferson Wells. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Sara Lejonblad 0470-745582 . Passar du in på profilen? Sista ansökningsdatum är den 8 agu. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök.

Igår
Sista ansökan:
8 augusti 2025