Fastighetsskötare i Malmköping

Aeternum Holding AB är förvaltningsbolag till Wonna I de Jong Fastigheter. Wonna I de Jong är en privat fastighetsägare med ca 1800 lägenheter och 2000 kommersiella hyresgäster. Vår policy är att äga, förädla och förvalta fastigheter långsiktigt. Vi vill att våra hyresgäster skall känna sig nöjda och trygga i sin arbets- och boendemiljö. Vi strävar efter att höja standarden på våra fastigheter och erbjuder kvalité till våra hyresgäster, och att skapa sunda och familjevänliga boendemiljöer. Vi söker en duktig, noggrann och ambitiös fastighetsskötare för vårt fastighetsbestånd i Malmköping Du gillar att ta ansvar och är självgående, lojal och långsiktig. Du ska vara social och ha ett bra bemötande mot dina arbetskamrater och kunder. Du är villig att lära Dig nya saker, gillar utmaningar och tekniska lösningar. Krav: - Erfarenhet och intresse i bygg branschen och fastighetsskötsel. -Körkort -behärskar svenska i tal och skrift Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår daglig rondering och ansvar för utemiljö, lekplatser, parkeringar, gemensamma områden. Allmän tillsyn och kontroll samt identifiera tänkbara problem för hyresgästerna och se till att vidta lämpliga åtgärder. Till exempel se till att värme, ventilation, tvättstugor, bokningssystem, portar, dörrar och andra tekniska system fungerar och bidra till besparande och miljövänliga lösningar. Arbete kräver att Du själv åtgärdar felanmälningar och utför reparationer i lägenheter som snickerier, måleri, felsökningar, mindre vvs och el-arbeten samt reparation av vitvaror. Alla inkomna felanmälningar måste dokumenteras och följas upp konsekvent tillsammans med administrativa avdelningen genom dagliga rapporter. Viktigt med tillsynsarbetet och förebyggande, så att akuta problem inte uppstå. Om större fel uppkommer kontakta ansvariga på kontoret, för vidare åtgärd till värmetekniker, elektriker eller någon annan specialist. Du är så välkommen att skicka Din ansökan med CV och personligt brev till oss per e-mail, i fall Du känner att detta är ett arbete för Dig! Vi beklagar att vi inte kommer att bekräfta varje ansökan utan endast de utvalda arbetssökande ska bjudas till intervjuer. SVARA ENDAST om Du uppfyller alla krav. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

27 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Mechanical Engineering

General We are now looking for a Senior Mechanical Engineerfor Articap AB in Sweden. Description: Mechanical Engineering encompasses a variety of engineering assignments such as planning, designing, and modifying machinery, equipment, and products. Independently perform various engineering duties requiring the exercise of application of standard engineering principles and practices, towards set goals. Plan, conduct or coordinate a range of complex engineering activities encompassing one or more engineering disciplines. Conduct or coordinate complex analyses, advanced technical studies and develop recommendations based on sound engineering practices and business considerations as well as potentially legal and other agency requirements. Minimum requirements of education and experience: • Minimum six (6) years of work experience within the relevant field and a Bachelor or Master’s degree, or • Working command of the English language.

23 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Electrical engineer

We are looking for individuals who has: o A strong electrical engineering background. o Excellent communication and interpersonal skills. o Professional and self-motivated Team player. o Happy to challenge assumptions and generate imaginative and innovative ideas. o Conversant with standard software packages i.e. Teamcenter and Microsoft Office. o Working expiries in some of tools, Comos/Autocad/E-plan etc. o Have knowledge or familiar with Hazardous area and Intrinsically circuit calculation (preferable). o Have knowledge or familiar about components installed in Hazardous area (preferable). o Have knowledge or familiar with different standards, IEC/IECEx/UL/CSA ect (preferable). Assignment Description and Requirements As a Electrical Design System Engineer you will together with your colleagues be responsible for developing electrical design solutions for both new and existing platforms. This means that you will define solutions based on the electrical architecture mechanisms in a fully distributed electrical system. You will participate in the overall system design process to help manage, resolve and balance conflicting requirements. You will work with other electrical engineers & designers to lead and coordinate solutions across platforms and will work in close collaboration with the test group to ensure that requirements are testable and work as intended. Main responsibilities - Define solutions based on the electrical architecture mechanisms in a fully distributed electrical system. Create Schematics together with other system engineers. - Perform investigations and generate concepts on subsystem and architecture level to reach reliability, cost and performance in the electrical system - Be part of team efforts to develop solutions cross platforms. Your Required qualifications: - BSc/MSc in Electrical & Electronic engineering. - Experience in HW electrical system design. - Fluent in English, written and spoken. Preferred experience: - Power distribution system development. - Power electronics - HV and LV design experience - Creating/Drafting system designs/schematics - Grounding system development. - Vehicle electrical architecture development. - FMEA; System safety; EMC & ELP

23 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Personlig assistent för extra vid behov, Stocksund

Jag är en snart 9-årig kille som bor i Stocksund med min familj. Jag söker en social och ansvarsfull assistent som kan hoppa in extra hos mig. Om mig: Jag är glad kille som har nära till skratt och tycker att livet är toppen. Jag älskar att åka på roliga aktiviteter, som till badhuset, olika sportaktiviteter eller olika museum. Men jag tycker också om att vara hemma och pyssla och lära mig att läsa och skriva. Jag är duktig på att köra min rullstol men jag behöver hjälp med en hel del också, såsom hygien, rörelseträning och en person som kan hjälpa till med kommunikationen om den jag pratar med inte riktigt förstår vad jag säger. På helgerna är vi ofta ute på landet som ligger på Värmdö och där älskar jag att bada i vår pool. Om dig: Vi söker nån som passar in i vår familj och som jag kan känna mig trygg med men också ha kul tillsammans med. Det känns viktigt att du är flexibel, pålitlig, ordningsam och rökfri. På min fritid tränar jag olika sporter så det kommer du få hänga med på ibland så det vore kul om du själv gillar att vara aktiv! - Flexibel och anpassningsbar till varierande arbetstider och behov - Kunna assistera med fysiska behov och aktiviteter - Social och öppen för att skapa en kul och trygg miljö - Rökfri och förmågan att engagera sig i fysiska aktiviteter Erfarenhet inom omvårdnad är meriterande men inget krav och personlig lämplighet är det mest avgörande. Då pojken är minderårig krävs det ett utdrag från polisens belastningsregister innan en eventuell anställning. För att detta ska gå smidigt rekommenderar vi att du beställer ett i samband med att du skickar in din ansökan till oss. Beställ ett här! (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) Omfattning: Extra vid behov, framförallt till sommaren men det vore toppen om du kunde börja redan nu. Kan du börja redan nu rör det sig om vardagar ca 16.00-19.00 samt helger dagtid. Under sommaren kommer det mestadels vara aktuellt med dagtid, veckans alla dagar. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. (https://enkv.se/wp-content/uploads/2021/05/ka-personlig-assistans-2021-2023-med-omslag-1.pdf) Villkor för anställning: Om du som kandidat går vidare i processen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs det att du har ett Bank-id. Alla våra anställda ska inom en månad efter påbörjad anställning genomföra en webbaserad introduktionsutbildning (https://enkv.se/utbildningar/) som tar ca 1 timme. Rekryteringsprocessen: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss. Bakgrundskontroller kan förekomma i våra rekryteringar och polisutdrag (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/)begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen (https://www.barnombudsmannen.se/barnkonventionen/om-barnkonventionen/?currentCategories=) så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Vid anställning hos minderårig tillkommer även en introduktionsutbildning rörande barnperspektivet. Varmt välkommen med din ansökan!

19 februari 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Montörer till världsledande teknikföretag

WeStaff Sweden söker montörer till ett världsledande teknikföretag i norra Stockholm! Ditt nya jobb: Detta är ett inhyrningsuppdrag hos vår kund i norra Stockholm. Du kommer att arbeta i den dagliga produktionen med montering i ett hjälpsamt och trevligt team. God arbetsmiljö i trevliga lokaler. Uppdragen är på heltid med omgående start, dagtid mån-fre. Platserna kommer tillsättas snarast, sök ditt nya jobb redan idag! Arbetsuppgifter: - Montering av tekniska produkter enligt instruktioner för högsta kvalitet - Testning av elektronik samt mekaniska delar - Följa den dagliga planeringen för att säkerställa leveranser mot kund - Delta i dagliga produktionsmöten med fokus på säkerhet, kvalitet och leverans - Följa digitala processer för dokumentation Bakgrund: Vi ser gärna att du har erfarenhet inom monteringsarbete sedan tidigare. Du trivs att arbeta efter uppsatta mål och med förbättringar. Som person trivs du med att samarbeta med kollegor för att lösa uppkomna utmaningar och tillsammans med teamet nå fram till ett 100% procentigt slutresultat. Är du utbildad elektriker, bilmekaniker eller kanske har ett stort hobby intresse utav att skruva med teknik, mopeder, datorer eller liknande så kan du passa perfekt för detta jobb. Du har: - Erfarenhet av tekniskt arbete och/eller monteringsarbete med finmotorik - Erfarenhet av handverktyg för montering av produkter med fördel från renrumsmiljö - Datorvana då kvalitetskontroller och registrering görs i olika system - Tekniskt intresse - Behärskar svenska flytande i tal och skrift Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi en trygg anställning med kollektivavtal, friskvårdsbidrag, pension och ett närvarande engagemang. Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag inom Produktion & Tillverkning. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. Vi är ett kunskapsdrivet team, och har över 30 års erfarenhet av branschen. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och en personligt engagemang. Vill du vill bli en av oss? Ansök nu och bli vår nästa medarbetare!

12 februari 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Arbetsterapeut till neurologisk rehabilitering

På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Legitimerad Arbetsterapeut sökes till neurorehab.Tillsvidaretjänst heltid 100%. Är du vår nya kollega? Vår verksamhet: Vill du arbeta med oss på Olivia Rehabilitering så finns vi i trivsamma lokaler med en stor välkomnande reception, fina behandlingsrum, grupprum och öppna träningsytor. Våran lokal är belägen nära Danderyds sjukhus tunnelbanestation och vi tar emot vuxna med neurologiska diagnoser. Vi arbetar i team bestående av arbetsterapeuter, logopeder, fysioterapeuter, kurator, psykolog, neurolog och rehabassistenter och är i dagsläget ca 18 personer. Vi har avtal med Regionen inom specialiserad neurologi, logopedi, intensiv träning och specialiserad fysioterapi. Ditt uppdrag: Vi söker nu ytterligare en arbetsterapeut, helst med erfarenhet inom neurologi. Arbetsuppgifterna är omväxlande med både bedömningar och rehabiliterande arbetsuppgifter såsom kognitiv träning, finmotorik, skapande, ADL träning och hjälpmedelsutprovning. Vi ser gärna att du är idérik och positiv, gillar att arbeta tillsammans men även att du känner dig trygg i självständigt arbete. Vi erbjuder: Tillsvidaretjänst heltid 100% med provanställning på 6 månader. Vill du veta mer? Låter detta intressant så kontakta oss på [email protected] eller telefon 08-522 509 31. Du kan läsa mer på vår hemsida: www.oliviarehabilitering.se (http://www.oliviarehabilitering.se)

6 februari 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Ekonomistudent sökes för sommarjobb på Werkstas ekonomiavdelning i Danderyd

Werksta söker ekonomistudent som vill få erfarenhet från arbete på en ekonomiavdelning Arbetsuppgifterna kommer bestå av att avlasta teamet med löpande arbete inom framförallt leverantörsreskontra. - Kontering av leverantörsfakturor - Utskick av leverantörsfakturor för attest - Kontakt med våra verkstäder, kunder och leverantörer gällande frågor kopplat till leverantörsreskontra och kundreskontra. Vi söker dig som läser en utbildning inom ekonomi och som vill få erfarenhet från arbete på en ekonomiavdelning. Som person är du noggrann, strukturerad och nyfiken. Arbetet är heltid, ca sju veckor under sommaren, enligt överenskommelse. För dig som vill kommer det även finnas möjlighet till att arbeta extra under terminer och skollov. Tjänsten är placerad på Werkstas huvudkontor i Danderyd. I april flyttar vi till nya lokaler i Danderyd med närhet till både tunnelbanan, roslagsbanan och bussar. Sista ansökningsdag är 29 februari 2024, urval görs löpande.

5 februari 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
Cost Controller

We are currently seeking a highly skilled Cost Controller to join our Project Management Office and contribute to upcoming and ongoing projects. If you have expertise in EPC, EPC+, and/or EPCM projects within the Industrial sector, particularly in Sweden's large and complex project landscape, we encourage you to apply. Your role will be pivotal in supporting the Project Manager to achieve the financial goals of the project. Responsibilities: As a Cost Controller, your responsibilities within the project core team include: Enter Budget Data: Input approved project budget data into the project accounting system, detailing cost and hours breakdown for units and disciplines involved. Project Management Plan: Support the Project Manager in developing the Project Management Plan, providing input on procedures and processes for project cost control. Monitoring and Analysis: Monitor and analyze the actual development/consumption of cost and hours in comparison to the allocated budget. Report any deviations. Cost-to-Complete Forecast: Regularly update the forecast for the "cost-to-complete" and analyze any deviations from the approved budget, assessing the impact on project profitability. Financial Management: Manage and control project financial engagements and cash flow, including oversight of invoices and payments (receivables). Risk Control: Assist in controlling the risk provision within the cost forecast based on risk assessments. Contractual Compliance: Ensure timely establishment of required bonds and insurances. Assist the Contract Manager in the preparation and agreement of invoices and/or payment requests. Communication: Regularly communicate the financial status and forecast for the project, including any deviations from the budget to all relevant parties involved in project execution. Scope Changes Analysis: Analyze any changes to the scope of work in contracts, assessing their impact on the project cost budget/forecast and profitability. Client Negotiations: Take on the specific responsibility of negotiating unsettled items in invoices with the Client. Quality Check and Interdisciplinary Control: Assist the basic project group with quality checks and interdisciplinary control (DIC). Invoice Management: Check unsettled items in outgoing invoices. Initiate Changes: Initiate changes within your area of responsibility, such as non-conformance reporting. Key Number Reporting: Report key numbers corresponding to level 1 and 2 at project completion to the Project Economy group manager. Monthly Project Report: Support the Project Manager in compiling the monthly project report.

31 januari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Senior Planner

ArtiCap is looking for an experienced planner to join our team. The ideal candidate will have a track record of working on complex large scale construction projects as well as within one or more of the following : Pharmaceutical, BioTech, Data Centre, Industrial, Logistics, Manufacturing, Chemical or similarly complex asset type. Job Objectives Maintain and monitor master plan schedule Prepare and monitor tasks ensuring satisfactory realization of project requirements against the project schedule Integrate various contract packages into master plan schedule Review contractor’s submitted schedule and make recommendations to client Prepare regular internal/external weekly and monthly progress report for management and client Develop a project control procedure to monitor the progress of project Interact with contractor and verify the project data to update project schedule Develop mitigation plans Assess any contractor’s extension of time claim and prepare defence claim report Put forward recommendation report for any contractor’s EOT claim Analyse critical path and constraints to determine the effect of changes to project schedule Work out site logistic planning for project Prepare and propose ‘micro-management’ schedules for critical elements of work Skills Required Sr planner >7 years scheduling/planning experience Knowledge and experience of all of the main design or project management concepts, tools and techniques Excellent knowledge of construction industry technical matters, such as different procurement routes, value management and value engineering Understanding of the financial aspects of a project Primavera P6 planner desirable Membership of a recognised professional body Good knowledge and experience gained within a hi-tech environment such as industrial, manufacturing, pharma, logistics. Qualifications Minimum of 4 years’ experience preparing cost estimates. Experience in commercial, data center, high-tech, healthcare, manufacturing Industries preferred. Fluent English language skills mandatory, Swedish language skills desirable

31 januari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Farmaceut Till Apotek Hjärtat Danderyds Sjukhus

Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Senger Abdulrahman berättar: Apotek Hjärtat på Danderyds Sjukhus är en trevlig arbetsplats med glada och trevliga kunder samt bra arbetstider mellan 8-18 vardagar och 10-15 helger! Som Apotekschef strävar jag efter två saker den ena är (Nöjda kunder och Nöjda medarbetare) genom att underlätta vardagen och göra det lilla extra varje dag samt sikta mot att överträffa alla uppsatta mål på apoteket. Vi är 7 anställda med hög kompetens, professionell rådgivning och affärsmässighet. Tillsammans har vi bildat ett framgångsrikt team, som stödjer, samarbetar och uppmuntrar varandra till bästa kundmöten och en trivsam arbetsmiljö. Våra kunder är lika varierande, ibland en kund med många läkemedel och ibland en kärnfrisk sjukhuspersonal som tittar in för att se vad vi har för nytt i hyllorna. Vi har även ett nära samarbete med avdelningarna på sjukhuset och kontakten med sjukvården och vårdpersonalen är viktig för oss. Apoteket ligger intill entréhallen på Danderyds Sjukhus med mycket bra buss- och tunnelbaneförbindelser dessutom finns det personalparkering. Våra öppettider är Mån-Fre 08:00-18:00, Lör-Sön 10:00-15:00. Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Så här jobbar en farmaceut på Hjärtat! Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den duktiga kundfokuserade farmaceuten du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång. Två saker kommer att vägleda dig, vilket Hjärtatapotek du än jobbar på: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap. Det här är du! Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller så är du erfaren och vill dela med dig av dina kunskaper till dina nya Hjärtatkollegor. Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat! Varför bli en del av Hjärtat? På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig. Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår podd! Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2023-04-30 Kontaktperson: Senger Abdulrahman 0766973320 Välkommen till ett apotek med stort Hjärta!

31 januari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024