E-handelsspecialister - Eskilstuna

Fortifikationsverket söker två e-handelsspecialister till Eskilstuna. Har du kunskaper inom e-handel, inköpssystem, avtalsvård eller leverantörsregister? Har du också erfarenhet av inköps- och uppföljningsarbete? Vi söker dig som vill jobba med inköpssystemet tillsammans med oss. Vill du vara en del av vår tillväxt och känner igen dig i detta, då är du välkommen med din ansökan! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vi äger, utvecklar och förvaltar försvarsfastigheter. Hos oss bidrar du till något av det viktigaste vi har – ett tryggt och fritt Sverige. Din arbetsplats - en myndighet som utvecklas och växer Enheten för marknad och inköp består av cirka 25 medarbetare och vi befinner oss i ett intressant expansionsskede med stora ambitioner inom inköps- och upphandlingsutveckling. Vår enhet ansvarar för all upphandling och inköpssamordning inom myndigheten och är uppdelade i tre grupper. Till e-handelsgruppen som idag har tre medarbetare söker vi nu två personer. En tjänst med huvudinriktning mot avtalsvård och uppföljning och den andra tjänsten är inriktad mot leverantörsregister. Inom vår grupp arbetar vi med verksamhetsutveckling av inköpssystemet med målsättningen att skapa en säker och effektiv inköpsprocess. Vi har som uppdrag att förvalta och utveckla myndighetens inköpssystem, processer och rutiner. I vårt uppdrag ingår också att ge stöd, genomföra utbildningar, ansluta leverantörer för e-handel och e-faktura samt hantera avtalsdatabas och leverantörsregister. Vi arbetar som ett team med hela vårat uppdrag och har olika huvudinriktningar inom gruppen. Avtalsvårdsrollen innebär: • Att förvalta, säkerställa kvalitet och innehåll i avtalsdatabasen samt utveckla och ansvara för rutiner och processer kopplade till den. • Att genomföra avtalsuppföljning av de inköp som genomförs. Stort fokus ligger här på avtalsvård, spendanalyser och statistikframtagning. Leverantörsregisterrollen innebär: • Att säkerställa kvalitet och innehåll i myndighetens leverantörsregister samt att förvalta registret. • Att upprätta, utveckla och ansvara för rutiner och processer kopplade till leverantörsregistret. Här ingår klassning, kontroll och uppföljning av leverantörer. Andra arbetsuppgifter som ingår: • Anslutning av e-faktura och e-order för e-handelsflöden. • Administration av behörigheter och produktkataloger med mera. • Support och utbildning av användare i inköpssystemet. • Implementera nya funktioner, betalningsplaner och effektivisera beställnings- och fakturahanteringsflöden. I din roll kommer du ha många olika kontaktytor både internt och externt. Tillsammans med upphandlare och inköpare på enheten kommer du arbeta med att göra avtal, leverantörer och beställningssätt tillgängliga i myndighetens inköpssystem samt arbeta nära ekonomienheten för att säkerställa effektiva fakturaflöden. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har examen från gymnasiet eller högskolan, gärna med inriktning mot inköp/upphandling, ekonomi, systemvetenskap eller IT. Vi vill att du har minst ett till två års erfarenhet av inköp och offentlig upphandling, erfarenhet av administrativt arbete med inriktning mot leverantörsregister, avtalsförvaltning, avtalsvård samt analys av inköpsdata eller liknande samt erfarenhet av arbete med e-handel och inköpssystem. Du har även mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift och hög administrativ förmåga samt god vana att använda administrativa IT-system. Körkort, klass B är ett krav då resor ingår i tjänsten. Det är meriterande om du har en yrkesutbildning med inriktning upphandling och inköp. Andra meriterande kompetenser är tidigare erfarenhet av arbete med spendanalys, statistik, ställa krav i upphandling kopplat till e-handel och kunskaper i e-handelsstandarden enligt SFTI och Peppol. Även kunskap om LOU/LUFS, säkerhetsskyddslagen, informationssäkerhet samt erfarenhet av försvarssektorn är meriterande. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Vi söker dig som är noggrann, kan arbeta strukturerat och självständigt samt levererar i enlighet med uppsatta mål. Du är också van att samarbeta och skapa goda relationer. Vi letar efter dig som är kreativ, lösningsorienterad och gillar att skapa eller förfina arbetssätt och processer. Du är också lugn och trygg i dig själv. Att du är engagerad, brinner för e-handel och inköp är självklart också egenskaper vi värdesätter. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med drygt 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 21 april 2024. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Ingela Karlsson, 010-444923 eller rekryteringsspecialist Eva Bjälkander, 010- 444 4592. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

27 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Unilabs söker laboratoriemedarbetare till läkemedels-och missbruksanalyser

På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Vi söker nu en ny medarbetare till vår avdelning för läkemedel och missbruksanalyser. Vi analyserar missbruksprover från beroendevården, sjukvården och företagshälsovården. Vi har ett högt kundfokus med sikte på god service och kvalitet. En stor del av de analysmetoder som används har vi utvecklat själva. De analystekniker vi använder oss av är bland annat LC-MS/MS, HR-LC MS, HPLC samt immunokemiska metoder. I tjänsten ingår bland annat provberedning och analyser, utvärdering av resultat, underhåll av instrument allt i enlighet med de kvalitetskrav som ställs i en ackrediterad verksamhet. Vi satsar på individuell kompetensutveckling och vi vill att våra medarbetare har en bred kompetens och kan klara flera olika arbetsuppgifter för att på så vis skapa starka lag. Lagarbete och gott arbetsklimat är viktigt för oss. Den dagliga verksamheten bedrivs med korta beslutsvägar och stor laganda. VEM På Unilabs väger inställning lika tungt som kompetens. Vi tror att du har förmåga att jobba målinriktat, strukturerat och är mycket noggrann. Du tycker om att ha flera processer igång samtidigt för att på så sätt arbeta effektivt. Vi söker dig som älskar att laborera och som känner dig bekväm i att ta egna beslut. Vi tror att du är intresserad av att ständigt förbättra kvalitén på det vi gör. Då vi ser kvalitetskänsla och hög servicenivå som en självklarhet hos våra medarbetare, är detta egenskaper som du besitter. Vidare ser vi att du är öppen för kontinuerlig förändring och utvecklingsarbete utifrån Lean då det är något som genomsyrar vår organisation. Vi ser även att du : - Är kemist, biomedicinsk analytiker, apotekare eller har en högskoleutbildning med inriktning mot laboratoriemedicin/kemi/medicinteknik eller motsvarande. - Behärska svenska i tal och skrift. - Är förtrogen med moderna IT lösningar både gällande program och instrumentering. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande. VAR Tjänsten är placerad vid Mälarsjukhuset i Eskilstuna, där vi totalt är ca 100 medarbetare och en del i Laboratoriemedicin Region Sörmland på ca 150 medarbetare. På avdelning för läkemedel och missbruksanalyser är vi ett team på tretton medarbetare. Här arbetar kemister, Biomedicinska analytiker, laboranter och läkare tillsammans. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

27 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Legitimerad Optiker till Smarteyes Eskilstuna

Är du legitimerad optiker och vill vara en del i ett utvecklingsorienterat företag där du tillsammans med dina kollegor är med och utvecklar verksamheten och framtidens optik? Vill du jobba på en av Sveriges bästa arbetsplatser? Då är detta en tjänst för dig!   Vårt erbjudande Förändring, enkelhet och omtanke är våra ledord som utgör grunden i vårt arbete och bygger vår härliga kultur. Smarteyes erbjuder en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagligen. För oss på Smarteyes är du som medarbetare vår viktigaste tillgång och du kommer att ha stora möjligheter att påverka och utveckla din arbetsplats. Ditt uppdrag Vi på Smarteyes söker nu en legitimerad optiker till vår butik i Eskilstuna. Som optiker är dina främsta arbetsuppgifter att undersöka kundernas syn, ge råd och upplysningar, utfärda intyg samt färdigställa, tillhandahålla och lämna ut optiska synhjälpmedel. Våra synundersökningar är 30 minuter långa för att ge dig möjlighet till att skapa goda kundrelationer. Vidare kommer du att vara med och ansvara för butikens dagliga drift och vara behjälplig mot kunder.  Vad vi söker  Som person är du bra på att samarbeta och kommunicera på ett inbjudande, omtänksamt och tydligt sätt med både kunder och kollegor. Du är ansvarstagande, resultatorienterad, serviceinriktad och tycker om att skapa kundrelationer. Du är vidare stilintresserad och tycker om att ständigt utvecklas, både individuellt och i team. Din formella kompetens är legitimerad optiker med kontaktlinsbehörighet. Om Smarteyes Engagerade och välmående medarbetare är Smarteyes viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö och kultur där alla våra medarbetare trivs över tid. Smarteyes är en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagliga arbetet. Vi följer upp medarbetartrivsel och engagemang på veckobasis för att alltid veta hur vår organisation mår. Hur stolta och glada vi är över hur väl våra medarbetare trivs berättar vi gärna mer om! Smarteyes är en av Sveriges snabbast växande optikerkedjor som även finns i Danmark. Ända sedan starten 2007 har vi på Smarteyes haft en lite annorlunda syn på glasögon, vi ser dem nämligen som någonting mer än ett synhjälpmedel - vi ser dem även som en modeaccessoar. Genom effektiva inköp och god design erbjuder vi ett brett sortiment modeglasögon till attraktiva priser i våra 71 butiker i Sverige. Sedan 2022 ingår vi i Synoptik A/S samt EssilorLuxottica, och ser mycket framemot att fortsätta utveckla framtidens optik tillsammans! Läs mer om oss på www.smarteyes.se Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Ort: Eskilstuna Lön:  Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Vill du veta mer om den specifika tjänsten? Kontakta butikschef Angelica Fagrell på 0709945019. Sista ansökningsdag Skicka in ansökan så snart som möjligt då tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person!

27 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Svenska Närko rekryterar regional utesäljare

Har du erfarenhet ifrån transportbranschen? Är du en serviceinriktad person med intresse för sälj och en can-do attityd? Då kan det vara tjänsten för dig! Svenska Närko befinner sig i en expansiv fas och söker en regional utesäljare för påbyggnader, släpvagnar och trailers. Hos Svenska Närko är det ett högt tempo men också högt i tak och här har varje medarbetares insats stor betydelse. Gänget på Svenska Närko uppskattar varandras kunskaper, ger stöd åt varandra och ser till att arbetsplatsen präglas av trivsel och gemenskap. Du blir anställd av Svenska Närko, med placering i Köping. Vi på Poolia har fått möjlighet att hjälpa till i rekryteringsprocessen och ser fram emot att läsa din ansökan. Urvalet sker löpande så ta chansen att bli Svenska Närkos nästa kollega redan idag. Om tjänsten Som regional utesäljare hos Svenska Närko får du en spännande roll med stort eget ansvar och befogenheter. Genom att aktivt leta efter nya affärsmöjligheter och vårda befintliga relationer skapar du långsiktiga samarbeten som bygger på förtroende och värdeskapande. Din uppgift är att i nära dialog förstå kundernas behov och erbjuda lösningar som överträffar deras förväntningar. Genom ditt arbete och samarbete med övriga kollegor säkerställer du att varje affär är en framgångsrik resa från början till slut. Du kommer att rapportera direkt till VD:n och ansvara för försäljningen av Närkos produkter inom ditt tilldelade geografiska område, vilket omfattar ”mellan Sverige”. Då det förekommer frekventa resor i tjänsten så ser vi ser gärna att du är bosatt i Mälardalen för att dels kunna utgå från verkstaden i Köping men även för närheten till kunderna. Ditt arbete kommer till stor del att utföras ute hos Närkos kunder, där du fungerar som företagets ansikte utåt gentemot både nya och befintliga kunder samt återförsäljare i din region. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Genomföra nykundsbearbetning genom att prospektera, boka möten, träffa potentiella kunder, vårda relationer och utveckla samarbeten • Ansvar för kalkylering och offertarbete • Affärsutförande inklusive leverans och efterkalkyl • Underhålla starka relationer med kunder och återförsäljare • Utforska och identifiera nya affärsmöjligheter inom din region • Presentera och sälja lösningar med en strategisk och konsultativ försäljningsstrategi • Samarbeta med koncernens avdelningar för produktion och leverans för att säkerställa att kundernas förväntningar inte bara möts utan överträffas Vem är du? För att trivas i rollen söker vi dig med tidigare erfarenhet av liknande arbete inom transportbranschen eller likvärdig bransch såsom entreprenad-, skogs- eller jordbrukssektorn. Du har även tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning (B2B) med dokumenterat goda resultat. Vidare så ser vi att du har en god teknisk förståelse och är van att arbeta i affärssystem. I denna tjänst är det krav på B-körkort. C och CE-körkort är meriterande. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du förtroendeingivande och noggrann med en naturlig talang för att bygga och vårda långsiktiga relationer. Du trivs i en social miljö och har en stark förmåga att kommunicera effektivt och tydligt, vilket gör att du lätt kan förstå och anpassa dig till kundens behov. Dessutom är du strukturerad och organiserad, vilket gör att du effektivt kan hantera flera uppgifter samtidigt och uppnå önskade resultat. Med din uthållighet och tålamod är du inte rädd för utmaningar och konflikter, utan hanterar dem på ett professionellt och konstruktivt sätt för att säkerställa en positiv kundupplevelse och långsiktig affärsrelation. Det är meriterande om du har framgångsrik erfarenhet av, eller en tydlig vilja/förmåga att utvecklas till en gruppledare för försäljningsteamet, då Svenska Närko på sikt har möjlighet att erbjuda en sådan roll till rätt person. Om verksamheten Närko är en av Nordens ledande tillverkare av släpvagnar och påbyggnader. Produktionen och säljkontoren finns i Norden och våra produkter används på alla europeiska vägar. Vår stolthet ligger i produkter och eftermarknad av toppkvalitet, som medför både säkerhet på vägarna och pålitliga transporter. Sedan 1950-talet har vi erbjudit våra kunder ett brett sortiment av släpvagnar och påbyggnader. Vi söker ständigt efter nya, bättre lösningar för våra kunder och vill erbjuda dem mer än produkter och tjänster - nämligen en kompanjon. För att lyckas med detta finns våra sälj och eftermarknadsbolag i Finland, Sverige och Norge. Allt för att säkerställa en smidig kundbetjäning. I Närko koncernen ingår även Atrans AB. Atrans affärsinriktning är kundanpassade släpfordon och lastbilspåbyggnationer specialiserade för vägtransporter av skogsbaserade råvaror och produkter (flis, pellets, biobränsle, sågat virke, papper -och pappersmassa, styckegods m m).

27 mars 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Jurist som vill arbeta med övervakning av energimarknaden

Vill du arbeta för väl fungerande energimarknader, med frågor viktiga för samhället i dag och i framtiden? Då är Energimarknadsinspektionen (Ei) arbetsplatsen för dig. Vi påverkar regelutvecklingen och energiomställningen i både Sverige och Europa, och bidrar till aktiva och medvetna energikunder. Vi har en hög IT-standard, och ett utvecklat digitalt och flexibelt arbetssätt, som gör det möjligt att arbeta på olika platser. Och vi växer. Vi rekryterar inom en rad olika områden – välkommen att växa tillsammans med oss!  Avdelningen Grossistmarknader ansvarar för att övervaka marknadsaktörernas handel med el och gas i Sverige. Syftet är att säkerställa att handeln följer gällande regler och att det exempelvis inte förekommer insiderhandel eller marknadsmissbruk. En stor del av våra ärenden handlar om att genomföra den internationella lagstiftningen inom energiområdet och en stor del av arbetet sker i samarbete med andra europeiska tillsynsmyndigheter. Förutom att övervaka grossistmarknaden, och samordna Ei:s internationella arbete, ansvarar avdelningen för utveckling av regelverket för grossistmarknaden för el och gas. Vi söker nu en jurist till avdelningen Grossistmarknader med ett varierande uppdrag. Arbetsuppgifter Som jurist hos oss får du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete i övervakningen av handeln med el och gas. Jobbet sker inom ramen för EU-förordningen REMIT om integritet och öppenhet på grossistmarknaderna för energi. Den nyligen reviderade förordningen kommer att föra med sig nya ansvarsområden på Ei och du kommer att vara en aktiv del för att möta dessa förändringar. Du kommer också utreda och föreslå tillämpningen av regelverken på grossistmarknaden för el och gas i Sverige och EU i stort. Du kommer att ingå i ett dynamiskt team där alla bidrar med olika bakgrund och kompetenser. Marknadsövervakning är en central del av Ei:s uppdrag och vi utvecklar den kontinuerligt. Är du intresserad av ledarskap finns det möjligheter att ta en ledande roll i flera sammanhang, både internt och externt. Vi har ett nära samarbete med andra tillsynsmyndigheter i Sverige och i Europa och du kommer att vara en del av våra internationella arbetsgrupper. Det innebär att du behöver vara bekväm med att bygga nätverk och representera Ei i olika sammanhang, vilket kan innebära resor inom Europa. Kvalifikationer I det här jobbet ska du ha - juristexamen - några års arbetslivserfarenhet av juridiska frågor som du har fått genom antingen - arbete i energibranschen, exempelvis med handel på grossistenergimarknaden, eller - arbete med regelefterlevnad eller med marknadsövervakning i en annan bransch än energibranschen, eller - arbete med frågor kopplade till EU-regelverk på statlig myndighet.  - god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och på engelska. Vi ser det som positivt om du har kunskaper om EU:s lagstiftningsprocess och erfarenheter av att tillämpa offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Det är också meriterande med erfarenhet av projektledning och arbete från organisationer som tillämpar ett tillitsbaserat arbetssätt. Även erfarenhet av energibranschen eller av tillsyn i annan bransch är meriterande, liksom språkkunskaper utöver svenska och engelska.  Utöver din formella kompetens lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du tar ansvar för ditt arbete och jobbar mot Ei:s mål och i linje med vår värdegrund. Som jurist i teamet är det viktigt att du har lätt för att sätta dig in i regelverken. Vi vill att du är analytisk och har ett strukturerat arbetssätt där du trivs med att hantera fler olika arbetsuppgifter parallellt. Dessutom har du en god samarbets- och kommunikationsförmåga i kombination med en personlig mognad. Detta erbjuder vi På Ei arbetar du med aktuella och samhällsviktiga frågor i en organisation med stor påverkan på omvärlden. Hos oss är din kompetens i fokus, och du får goda möjligheter att utvecklas och ta stort eget ansvar. Vi erbjuder ett modernt, tillitsbaserat och flexibelt arbetssätt. Vi erbjuder också möjligheten att lära, växa och bidra med kunskap. Det kan vara i samarbeten med engagerade kollegor här på Ei eller i olika nätverk. Läs gärna om våra https://www.ei.se/om-oss/jobba-pa-ei/bra-arbetsvillkor. Om Ei Energimarknadsinspektionen (Ei) är en expert- och tillsynsmyndighet med uppdrag att arbeta för väl fungerande energimarknader. Vi har tillsyn över och utvecklar spelreglerna på el-, fjärrvärme- och naturgasmarknaderna och arbetar för att trygga samhällets behov av fungerande energidistribution och handel. Vi arbetar också för att stärka kundernas ställning och driver https://elpriskollen.se/ – Sveriges enda oberoende jämförelsesajt för elpriser. Ei har även till uppgift att bidra till utvecklingen av marknaderna för el och naturgas inom Norden och EU. Det gör vi bland annat genom att delta i nätverk med övriga europeiska tillsynsmyndigheter. Ei har runt 220 anställda och vi finns i moderna lokaler i Eskilstuna. Praktisk information Välkommen med din ansökan som ska innehålla ansökningsbrev och CV på svenska. Du ansöker genom att klicka på knappen Ansök. Vi tillämpar sex månaders provanställning vid tillsvidareanställning. Läs eller se film om vårt intressanta uppdrag och hur det är att https://www.ei.se/om-oss/jobba-pa-ei. Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster: Energimarknadsinspektionen gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

27 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Sommarjobb Kundjtänst

Qleano söker sommarförstärkning till supportteamet! Vi erbjuder en kundtjänstroll där under sommarmånaderna med målet att stärka upp vårt team under semestertider. Arbetet utförs från vårt kontor i centrala Eskilstuna med möjlighet till delvis distansarbete. Qleano är ett onlinebaserat varumärke som via vår plattform förmedlar flyttrelaterade tjänster för privatpersoner och företag till våra anslutna operatörer. Vi har som mål att göra Qleano till det givna alternativet att vända sig till när du ska flytta. För att lyckas med detta söker vi dig som är duktig på kundsupport och kundhantering att stärka upp teamet med. Kundteamet hanterar bolagets löpande externa kontakter med såväl slutkunder som anslutna operatörer. Utöver supportarbete innebär rollen också en del sälj och bearbetning av inkommande förfrågningar. I kontakterna med våra kunder och anslutna företag gör vi allt som en kundsupport brukar göra, supportar. Qleano har sin bas i Eskilstuna och omsatte under 2021 över 60 mkr. Verksamheten bedrivs över hela landet genom vårt nätverk av operatörer inom flytt och städning. Bolaget har cirka 20 anställda som bland annat jobbar med affärsutveckling, försäljning, marknadsföring, kundsupport och ekonomi. Vad du kommer att göra Svara på inkommande mail och sms från kunder och samarbetspartners Hantera bokningar Kontakta samarbeten för att få bekräftelse för utförande av uppdrag Administrera förfrågningar från olika samarbeten Ärendehantering Leverera en hejdundrande grym kundupplevelse Supporta interna funktioner genom att hantera den externa kunddialogen Ha löpande kontakt med våra operatörer och hjälpa dem att utveckla sin kundupplevelse Vem är du och vilka erfarenheter tar du med dig till oss? Du brinner för att leverera grym service och att prata med människor Du har erfarenhet av kundservice i någon form, bäst vore det om du har direkt erfarenhet av att jobba i en kundtjänst av något slag God datorvana och erfarenhet av att jobba med datorn som främsta verktyg Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska Du har ett systematiskt arbetsätt för du vet att det behövs när det är mycket att göra Det är meriterande om du har erfarenhet från städ-, flytt- eller andra hantverksbranscher. Fysiska krav Du behöver kunna sitta still i längre perioder Du behöver kunna stirra in i en datorskärm under längre perioder Övrigt Fast lön Arbetstiden schemaläggs för hela sommaren. Sommarvikariat / Allmän visstid Tjänsten tillsätts löpande

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Kundsupport (Extrajobb / Helgjobb)

Sammanfattning Qleano söker nu en universitetsstudent eller liknande som vill ha ett extrajobb. Vi erbjuder en kundtjänstroll av administrativ karaktär där syftet är att dels hantera brådskande ärenden och dels svara ned de frågor som kommer in under helgen via mail. Tidsmässigt rör det sig om några par timmars arbete på lördagar och söndagar men också extra vid behov och enligt överenskommelse. Qleano är ett onlinebaserat varumärke som via vår plattform förmedlar flyttrelaterade tjänster för privatpersoner och företag till våra anslutna operatörer. Vi har som mål att göra Qleano till det givna alternativet att vända sig till när du ska flytta. För att lyckas med detta söker vi dig som är duktig på kundsupport och kundhantering att stärka upp teamet med. Kundteamet hanterar bolagets löpande externa kontakter med såväl slutkunder som anslutna operatörer. Utöver supportarbete innebär rollen också en del sälj och bearbetning av inkommande förfrågningar. I kontakterna med våra kunder och anslutna företag gör vi allt som en kundsupport brukar göra, supportar. Qleano har sin bas i Eskilstuna. Verksamheten bedrivs över hela landet genom vårt nätverk av operatörer inom flytt och städning. Bolaget har cirka 15 anställda som bland annat jobbar med affärsutveckling, försäljning, marknadsföring, kundsupport och ekonomi. Vad du kommer att göra Svara på inkommande mail och sms från kunder och samarbetspartners Hantera bokningar Kontakta samarbeten för att få bekräftelse för utförande av uppdrag Administrera förfrågningar från olika samarbeten Ärendehantering Leverera en hejdundrande grym kundupplevelse Supporta interna funktioner genom att hantera den externa kunddialogen Ha löpande kontakt med våra operatörer och hjälpa dem att utveckla sin kundupplevelse Vem är du och vilka erfarenheter tar du med dig till oss? Du brinner för att leverera grym service och att prata med människor Du har erfarenhet av kundservice i någon form, bäst vore det om du har direkt erfarenhet av att jobba i en kundtjänst av något slag God datorvana och erfarenhet av att jobba med datorn som främsta verktyg Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska Du har ett systematiskt arbetsätt för du vet att det behövs när det är mycket att göra Det är meriterande om du har erfarenhet från städ-, flytt- eller andra hantverksbranscher. Fysiska krav Du behöver kunna sitta still i längre perioder Du behöver kunna stirra in i en datorskärm under längre perioder Övrigt Fast lön / timlön Arbetstiden schemaläggs månadsvis, huvudsakligen extrajobb i ett par timmar på lördagar och ett par timmar på söndagar för att hantera arbetstoppar men också extra vid behov och enligt överenskommelse. Allmän visstid (timanställning) Tjänsten tillsätts löpande

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Kollektivtrafiksamordnare

Nu har du chansen att vara med och utveckla kollektivtrafiken i Eskilstuna kommun och långsiktigt bidra till ett mer hållbart samhälle där fler väljer att åka kollektivt. Har du förmågan att se kollektivtrafikfrågornas betydelse för såväl invånare, näringsliv och besökare i Eskilstuna så kan det vara dig vi söker. Samhällsbyggnadsförvaltningen är en viktig del i tillväxtarbetet i Eskilstuna kommun. Vi planerar, projekterar och bygger samt ansvarar för drift och underhåll av den offentliga miljön i Eskilstuna. Du kommer tillhöra enheten för strategisk planering med ett team som präglas av stort engagemang och öppenhet, vi vill gå till jobbet och vi har roligt tillsammans. Vi arbetar med fysisk planering och gestaltning av en god bebyggd miljö i stad och på landsbygd på ett strategiskt plan. Enheten har även till uppgift att formulera strategier för byggande och infrastruktur, här ingår även ansvaret för planering av den allmänna kollektivtrafiken. Vi initierar och driver även olika stadsutvecklingsprojekt i samverkan med fastighetsägare och andra intressenter. I Eskilstuna pågår många spännande projekt. Exempel på detta är ett nytt resecentrum, framtagning av en ny strategi för centrumutveckling, olika platsutvecklingsprojekt och flera program för verksamhetsområden och bostadsområden. Läs gärna mer om vår stadsutveckling: https://stadsutveckling.eskilstuna.se Vi jobbar i en flexibel arbetsmiljö och sitter i lokaler bara någon minut från Eskilstuna resecentrum. ARBETSUPPGIFTER I rollen som kollektivtrafiksamordnare planerar, utvecklar och samordnar du frågor kopplade till den allmänna kollektivtrafiken, rollen är i huvudsak av strategisk karaktär. Här ges du goda möjligheter att påverka förutsättningarna för att utveckla kollektivtrafik från tidiga skeden i stadsbyggnadsprocessen till genomförandefrågor. Här kommer du också att medverka i den treparts-samverkan som finns mellan kommun, region och trafikoperatör. Du bedriver ditt arbete som i huvudsak grundar sig på målen och strategierna som finns i vår kollektivtrafikplan. Du skriver rapporter, sammanställer beslutsunderlag och svarar på skrivelser. Även arbete med att ta fram och analysera statistik och omvärldsbevaka ingår i rollen. Genom en aktiv dialog med näringslivet, allmänheten och politik fångar du upp behov för en framgångsrik kollektivtrafik. Du ansvarar också för ekonomisk uppföljning och bevakar förvaltningens kostnader kopplat till kollektivtrafikområdet. KVALIFIKATIONER Vi vill att du har avslutad kandidatexamen (120p/180hp) inom ett område som vi bedömer relevant för tjänsten, alternativt gedigen erfarenhet av kollektivtrafikfrågor. Det är bra om du har eftergymnasial utbildning i ekonomi eller erfarenhet av att arbeta med budget och uppföljning. Har du erfarenhet av arbete med allmän kollektivtrafik och mobility management samt fysisk planering är det såklart jättebra. Eftersom du samverkar med både region och kommun är det bra om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Vi söker dig som är serviceinriktad, ansvarsfull och analytisk. Trafikfrågor är ett område som engagerar och berör många, för att trivas i ditt uppdrag behöver du vara trygg och ha förmågan att navigera och prioritera mellan olika intressen, åsikter och förväntningar. Din förmåga att skapa goda relationer med andra innebär att du är en uppskattad samarbetspartner både externt och internt. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision. Det är en omväxlande tjänst och du får möjlighet att vara med och skapa framtidens Eskilstuna! Låter det intressant? Välkommen in med din ansökan! ÖVRIGT Tillsammans med invånarna bygger vi vårt samhälle som en attraktiv och hållbar kommun. Här ska boende, besökare och företagare trivas och växa. Vår målsättning är att Eskilstuna ska vara en trygg och säker kommun att bo och vistas i. På vår förvaltning är vi drygt 350 medarbetare i många befattningar, organiserade i en stab och fyra verksamhetsområden. Tillsammans ansvarar vi för strategisk utveckling av staden, hantera ansökningar, tillstånd och genomföra kontroller, att sköta våra gator, parker och naturområden, samt att hindra och begränsa skador på människor, egendom och miljö via räddningstjänsten. Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

27 mars 2024
Sista ansökan:
17 april 2024
Belysningstekniker sökes!

Har du intresse för teknik och gillar att arbeta utomhus med varierande arbetsuppgifter? Se hit! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en belysningstekniker. Vår kund är ett ledande entrepenadbolag inom energi och elkraft. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Du erbjuds • En väl etablerad arbetsplats med en stark säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är i fokus. • Ett härligt team som främjar glädje på arbetet • En varierande arbetsroll med utvecklingsmöjligheter Arbetsuppgifter Som tekniker kommer du att hantera olika tekniska frågeställningar vad gäller belysning. I din roll som tekniker arbetar du utomhus där rollen innefattar dagliga ronder av anläggningar, byte av armaturer samt koppling, reparation och underhåll av kablar. Hos vår kund är varje person i organisationen viktigt och det arbete som utförs är en del av flödet till en fungerande belysningsanläggning. Arbetet är relativt självständigt och du planerar din dag med informationen i respektive uppdrag. Vi söker dig som • Är utbildad inom ESA och APV • Har god kunskap och erfarenhet inom el från tidigare arbete eller utbildning • Bemästrar det svenska språket både i skift och tal • Har C-körkort Meriterande: • CE-körkort • Tidigare arbetat som belysningstekniker • Har en avklarad utbildning inom AMS Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Då personliga egenskaper värderas högt ser vi gärna att du som person innehar en god samarbetsförmåga, är strukturerad och organiserad. Vi söker därför dig som är beredd att ta stort eget ansvar i det dagliga arbetet då du i rollen som belysningstekniker är företagets ansikte utåt mot kunder och allmänhet. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Västerås URVAL: Sker löpande KONTAKT: Linn Östin, [email protected] Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Skoladministratör till Grillska gymnasiet i Eskilstuna

Beskrivning av tjänsten Vi söker dig som vill arbeta med administrativa uppgifter på en skola med en trygg och vänskaplig atmosfär. Du kommer arbeta med ett brett serviceuppdrag som innefattar ekonomiska och personaladministrativa system. Arbete i reception och att vara behjälplig och serva både personal och elever, svara i telefon är dagliga uppgifter. Här blir du en viktig representant och "ambassadör" för skolan. Att vara stöd till verksamhetens chefer och ledningsgrupp kommer också ingå i uppdraget. Våra skolor arbetar med en stark värdegrund för samhällsengagemang och lika värde. Därför är det viktigt för oss att du delar vår värdegrund. Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs att vara "spindeln i nätet" då du kommer utgöra ett viktigt nav i verksamheten. Det innebär att du har en social förmåga att möta personer med olika behov och förutsättningar och erbjuda ditt stöd. Du är strukturerad och du vill inte bara förvalta uppdraget utan har sinne för förändring och utveckling. Du är flexibel, trygg, kommunikativ, lyhörd och kan välja olika angreppssätt för att hitta lösningar. Du är prestigelös och trivs i en miljö där vi samarbetar och hjälps åt. Du bör vara beredd att komma med idéer på nya arbetssätt men också följa givna rutiner. Grillska Gymnasiet arbetar med en stark värdegrund där goda möten är viktigt för oss. Du ska därför trivas med att arbeta med ungdomar och att stödja dem i sin utveckling mot starkare självkänsla och egenmakt. Hela skolan präglas av lärande och nyfikenhet, där erfarenheter och kunskaper sprids och utvecklas mellan medarbetare, ledare och verksamhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och samarbetsförmåga med alla skolans professioner och elever. För rätt person finns möjlighet till ledande roll. Kunskap och erfarenhet Vi söker dig som har erfarenhet från liknande arbete. Grundläggande kunskap i ekonomi, fakturahantering och administrativa system är önskvärt. Tidigare erfarenhet av att leda arbetsgrupper och/eller stötta ledningsgrupper och chefer är meriterande. Villkor Tillsvidareanställning (provanställning) Månadslön Semestertjänst Kollektivavtal finns Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och begär alltid, oavsett anställningsform utdrag ur belastningsregistret. Inför anställning begär vi alltid registerutdrag från polisen. Du kan beställa blanketten från polisens hemsida. Beställ gärna utdraget i förväg då viss handläggningstid förekommer. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Stadsmissionens skolstiftelse är en idéburen organisation som driver gymnasieutbildning på Grillska gymnasiet och Grillska gymnasiesärskolan och vuxenutbildning på Stadsmissionens folkhögskola och Stadsmissionens yrkeshögskola. Med cirka 3000 studerande är vi en av Sveriges största idéburna skolaktörer. Stiftelsen arbetar efter en pedagogisk modell med gemensamma aktiviteter och arbetssätt. Det innebär bland annat att våra utbildningar präglas av samhällsengagemang, entreprenörskap och hälsa och har en tydlig verklighetsanknytning. Att vara idéburen innebär framför allt att vi inte styrs av några andra intressen än vår idé - att utbildning gör skillnad. Gymnasieskolorna är friskolor som drivs i stiftelseform, vilket innebär att det inte finns någon ägare som tar ut vinst. Eventuellt överskott går till utveckling av verksamheten. Stiftelsegrundaren Stockholms stadsmission har drivit utbildning redan 1857 och vi delar samma grundläggande, humana människosyn och värdegrund. Genom utbildning kan vi förebygga utanförskap och stärka individens tro på sig själv och sin egen förmåga och arbeta mot vår vision om en skola för ett mänskligare samhälle.

27 mars 2024
Sista ansökan:
20 april 2024