Arbetsterapeut till vuxenhabiliteringen i Falun
REGION DALARNA
Arbetsterapeuter

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vi söker nu en arbetsterapeut till vuxenhabiliteringen i Falun! Citat från en av våra medarbetare: "Jag tycker vi har spännande och komplexa fall och uppdrag. Det finns svängrum för kreativitet i mina uppdrag, mer med arbete kring vuxna än barn. Jag anser att jag personligen har ett större eget ansvar för mina insatser och vårdplanering, vilket jag uppskattar. Jag får förtroende av både min yrkesgrupp och chefer att jag gör mitt jobb ordentligt." Vill du som arbetsterapeut ha ett spännande uppdrag där du får arbeta med patienter som har olika typer och ofta omfattande funktionsnedsättningar. Många patienter följer du under lång tid och har därmed möjlighet att lära känna dina patienter och tillsammans med dem planera och följa upp insatserna långsiktigt. Habiliteringen i Region Dalarna är en länsövergripande specialistresurs som finns på fem orter i länet. Vårat uppdrag består i att erbjuda personer med medfödda eller tidigt förvärvade funktionsnedsättningar sammansatta specialistinsatser för att uppnå bästa möjliga funktionsförmåga och en god livssituation. Arbetsterapeut till vuxenhabiliteringen i Falun Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår hjälpmedelsförskrivning och uppföljning, förebyggande behandlande insatser, rådgivning och handledning till patientens vardagsnätverk, bedömningar av funktionsförmåga och mycket annat. Som arbetsterapeut arbetar du även med insatser av kognitiv karaktär. Detta sker i nära samråd med patient, närstående och övriga yrkesgrupper inom teamet. Du kommer att ge insatser för att patienten ska kunna bibehålla, utveckla och/eller kompensera såväl fysiska som kognitiva förmågor. Likaså att skriva intyg för till exempel personlig assistans. Du kommer även att kunna vara med och ha grupper och utbildningar, utifrån de önskemål och behov som finns från våra patienter. Vidare kommer du att samverka med övrig hälso- och sjukvård, bland annat kommunala verksamheter. Vi arbetar även med att utveckla digitala lösningar för att genomföra patientbesök och andra typer av möten. Vi arbetar aktivt med kompetensutveckling samt ordnar interna utbildningar och temadagar. I arbetet har man möjlighet att relativt stor utsträckning styra över sin tid. Man får även handledning vid behov. Som ny har man en mentor på arbetsplatsen och en handledare i yrkesgruppen. Yrkesgruppen har gemensamma yrkesteam varje vecka. Arbete som arbetsterapeut på Habiliteringen passar dig som vill arbeta långsiktigt med patienterna samt i team med flera andra professioner. Du får lära dig mycket om olika diagnoser samt ibland sällsynta hälsotillstånd. Att jobba på Habiliteringen innebär att ständigt lära nytt och utvecklas i sin profession. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut har B-körkort Meriterande är erfarenhet av yrket Du har ett intresse för Habiliteringens målgrupp. Som person är du ansvarstagande, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du erbjuds en bra introduktion med mentor och handledare samt yrkesträffar med arbetsterapeutkollegor i verksamheten som bidrar till din utveckling. Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

28 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Kjell & Company Borlänge söker säljare med servicekänsla och teknikintre...
Kjell & Co Elektronik AB
Butikssäljare, fackhandel

Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta 3-6 timmar i veckan i våra butiker i Borlänge med möjlighet till större tjänst under sommaren. Den här tjänsten passar därför perfekt för dig som studerar och vill ha ett långsiktigt extrajobb under terminstid! En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Kjell & Company

28 dagar sedan
Sista ansökan:
16 november 2025
Serviceassistent i Falun med omnejd

Har du ett hjärta av guld? Om du ofta får höra… att du är snäll. En omtänksam person. Och noggrann. Då är det nog dig vi söker! Vi jobbar nämligen med omtanke när vi städar fram en enklare, renare vardag åt våra kunder. Och vi gör det med hjärtat. För vi vet att vårt arbete får kunden att trivas och må bra, och det gör oss glada.  Nu söker vi en serviceassistent, som tillsammans med teamet på vårt kontor i Falun ska fortsätta att sprida omtanke och få kunder att trivas.  Vi tror att det kan vara du! Det är inte svårt. Men viktigt.  Som Serviceassistent på HomeMaid har du en viktig roll: du får kunderna att längta efter att komma hem. Det gör de, när du ger dem bästa möjliga service genom våra städtjänster. Du arbetar självständigt ute hos kunderna. Det är inte svårt, men det innebär ett stort eget ansvar. Som Serviceassistent jobbar du med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Byta lakan och renbädda säng Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig  … som tycker om att arbeta självständigt, men som också är en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Du har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Krav för anställning:  Du kan grundläggande svenska i tal och skrift Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Falun med omnejd Anställning:50-75% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Ansök senast: 2025-06-10 Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

28 dagar sedan
Sista ansökan:
16 november 2025
Arbetsterapeut till behandlingsteamet Länsvuxenpsykiatrin, Falun
REGION DALARNA
Arbetsterapeuter

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Verksamheten i Falun omfattar en allmänpsykiatrisk vårdavdelning för patienter med olika typer av psykisk ohälsa och samtidig somatisk problematik. Här finns även en vårdavdelning som tar emot patienter med beroendetillstånd, med tillhörande akutmottagning och LARO-mottagning. I Falun finns också vår enhet för ECT och rTMS. Verksamheten i Säter består av en psykiatrisk intensivvårdsavdelning, psykiatrisk akutmottagning samt en allmänpsykiatrisk vårdavdelning för patienter med affektiva tillstånd och komplex psykiatrisk problematik som kräver längre återhämtningstid. Du kommer ingå i behandlingsteamet och där arbetar kurator, psykolog, fysioterapeut och arbetsterapeut. Behandlingsteamet arbetar konsultativt och ger stöd till samtliga vårdavdelningar inom Länsvuxenpsykiatrin. Vi har ett varierande och stimulerande arbete där vi möter människor i olika åldrar och livssituationer. I teamet samarbetar vi och stöttar varandra i våra olika uppdrag. Tjänsten är placerad i Falun, men uppdrag i Säter kan förekomma, vid dessa tillfällen sker resor under arbetstid. Vi erbjuder En meningsfull arbetsplats där du verkligen gör skillnad Kompetensutveckling och möjlighet att påverka innehållet i din tjänst Ett välkomnande och stödjande team Region Dalarna erbjuder friskvårdsbidrag om 2000 kr per år Division psykiatri och habilitering erbjuder en basutbildning till alla nyanställda Arbetstiden är förlagd dagtid måndag-fredag, med möjlighet till flex Möjlighet att arbeta deltid Viss möjlighet att arbeta på distans Arbetsterapeut till behandlingsteamet Länsvuxenpsykiatrin, Falun Arbetsuppgifter Som arbetsterapeut hos oss arbetar du med att bedöma aktivitetsförmåga, upprätta rehabiliteringsplaner och stötta patienterna i att återfå struktur, mening och funktion i vardagen samt bedöma behov av och förskriva hjälpmedel. Du arbetar både individuellt och i grupp och bidrar med din kompetens i teamets gemensamma behandlingsplanering. Dina arbetsuppgifter kan även inkludera: Samverkan med närstående och andra myndigheter Dokumentation och vårdbegäran till vårdgrannar Övrig information Kvalifikationer Legitimerad arbetsterapeut Har B-körkort (regionens bilar har enbart manuell växellåda) Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper som lämpar sig väl för rollen och personlig mognad God samarbetsförmåga och självständighet Intresse för arbete med psykiatri och med människor med komplex problematik Urval och intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Kontroll i misstanke- och belastningsregister kommer att utföras. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

28 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Croupier Dalarna
Fc Casino AB
Croupierer och oddssättare m.fl.

Vill du arbeta med underhållning, service och spel? Då har vi jobbet för dig! Nu söker vi fler glada, sociala och drivna medarbetare till vårt fantastiska team i Dalarna. Vi har arbetsplatser i Mora, Rättvik, Leksand, Falun, Borlänge samt Avesta. Som croupier/dealer blir du en viktig del av upplevelsen för våra gäster. Du leder spel som black jack, rouletter eller poker – alltid med fokus på service, show och säkerhet. Ingen tidigare erfarenhet krävs – vi står för en kostnadsfri grundutbildning där du lär dig både spelteknik och bemötande. För dig som vill utvecklas vidare finns även möjlighet till vidareutbildning inom fler speltyper, även dessa kostnadsfria. Arbetstider: Kvällar och helger Lön: Grundlön 168kr/timme + provision. Extra ersättning för erfarenhet och nya spelkompetenser. Vem är du? · Du är social, positiv och trivs med att stå i centrum · Du är snabbtänkt, ansvarstagande och gillar att arbeta i team · Du kan arbeta kvällar och helger · Meriterande om du har körkort och tillgång till bil (arbete på annan ort kan förekomma) · Meriterande är också erfarenhet från liknande bransch Om FC Casino AB FC casino AB grundades år 2000 i Borlänge och har idag verksamhet på flera orter i Mellansverige. Vi strävar efter att vara en professionell och attraktiv arbetsgivare där medarbetare trivs och utvecklas. Vår vision är att ligga i framkanten när det gäller innovation och service inom casinobranschen. Vill du bli en del av vår resa? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig! Har du tidigare erfarenhet från restaurangkasino eller turneringspoker och är intresserad av att ta dig an ett större ansvarsområde, märk då ansökan med ”Chefscroupier Dalarna” annars endast "Croupier Dalarna".

28 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025
Personlig Assistent sökes inför sommaren och vid behov i Falun
Akria Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent under sommaren 2025, men även dig som kan arbeta vid behov innan sommaren. Vi behöver ersätta ordinarie personals schemarader under semestertider och söker samtidigt timvikarier som kan arbeta både före, under och efter sommaren. För oss är det viktigt att kunna säkerställa en trygg och stabil bemanning för våra kunder året runt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent sedan tidigare. Det är en fördel om du har B-körkort och kan arbeta alla tider på dygnet – morgon, dag, kväll, dygn med sovande jour, samt kunna hoppa in vid kort varsel. Som person är du positiv, lyhörd och har hjärtat på rätt ställe. Du behöver ha hög arbetsmoral, vara tillgänglig för återkoppling och vara engagerad i ditt arbete.   Vi ser gärna att du: Är rökfri, då vissa kunder har känslighet mot rök. Är bekväm med att arbeta hos både kvinnliga och manliga kunder för att möjliggöra fler arbetstillfällen. Trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor, då dubbelassistans kan förekomma. Har god fysik, då arbetet kan innebära lyft och andra fysiskt krävande moment. Behärskar svenska i både tal och skrift. Om du är allergisk mot pälsdjur, skriv gärna med det i ditt personliga brev, då detta kan förekomma hos vissa kunder.       Är du intresserad av att arbeta som personlig assistent hos oss? Skicka in din ansökan redan idag.  Varmt välkommen med din ansökan! Önskar vi på Akria Personlig Assistans i Falun Företagsinformation Vi på Akria personlig assistans erbjuder personlig assistans för barn och vuxna, med fokus på att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje individs unika behov. Vårt arbete vilar på värderingarna glädje, trygghet och gemenskap, och vi strävar alltid efter att bemöta varje person med respekt för deras integritet och självbestämmande. För oss är kvaliteten på assistansen avgörande. Vi ser till att våra medarbetare får rätt stöd och förutsättningar för att utföra sitt arbete med stolthet och engagemang. Som anställd hos oss får du en uppdragschef som nära stöd, kollektivavtal, utbildning och friskvårdsbidrag. Vi vill att både våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och värderade.

30 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Sjuksköterska, avd 17/18, Ortopeden Falun
REGION DALARNA
Grundutbildade sjuksköterskor

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Bli en del av vårt team - sjuksköterska till ortopedisk vårdavdelning! Välkommen till en arbetsplats där både skratt och allvar ryms i vardagen. På vår ortopediska vårdavdelning arbetar vi med både akutinlagda och elektiva patienter. Arbetet hos oss är varierat och utvecklande - inte minst i de akuta situationer som ibland uppstår. Dessa stunder kräver snabbhet, samarbete och ett tryggt omdöme, men är också de tillfällen som formar dig som sjuksköterska. Som sjuksköterska är du central i hela vårdprocessen. Vi söker dig som vill växa i din roll - vare sig du är nyutbildad eller har arbetat ett tag. Hos oss inleder du med ett basår, därefter finns stora möjligheter att fördjupa dig inom ortopedi och ta på dig olika ansvarsområden. Vi värdesätter utveckling och här uppmuntras du att ta egna initiativ. Vi tror på utveckling genom delaktighet. Hos oss är varje medarbetare viktig i att driva vården framåt. Därför avsätter vi tid i schemat för att du ska kunna engagera dig i ditt ansvarsområde - oavsett om det gäller handledning, kvalitetsarbete eller förbättringsprojekt. Det här erbjuder vi dig: En trygg introduktion med basår och handledning Möjlighet till fördjupning inom ortopedi och arbete med ansvarsområden Ett nära och kompetent team där vi stöttar varandra Du får lägga ditt eget önskeschema En arbetsmiljö där skratt och värme är lika självklara som professionalism Sök idag och bli en del av vårt engagerade team! Vi erbjuder 5 tillsvidaretjänster 100% samt 2 vikariat 100%.  Sjuksköterska, avd 17/18, Ortopeden Falun Arbetsuppgifter Som sjuksköterska på ortopedisk vårdavdelning arbetar du med pre- och postoperativ omvårdnad av patienter som genomgår ortopediska ingrepp. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Helhetsansvar för patienten under vårdtiden Sårvård, smärtlindring och mobilisering Förberedelse inför operation och uppföljning efter ingreppet Medicinhantering Dokumentation Samarbete med andra yrkeskategorier Övrig information Kvalifikationer Krav: Legitimerad sjuksköterska Behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Meriterande: Yrkeserfarenhet Personliga egenskaper: Du tycker om att arbeta i ett varierat tempo och växla mellan olika arbetsuppgifter. Du är en positiv person som gillar att arbeta i team. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökan Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

31 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Överläkare med medicinskt ledningsansvar, LARO-mottagning i Falun
REGION DALARNA
Specialistläkare

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Länsvuxenpsykiatri Falun - Säter har ett länsövergripande uppdrag med ansvarar för psykiatriska akutmottagningar, heldygnsvård och beroendevård. I Falun finns vår beroendeakut, slutenvård för såväl beroendetillstånd och allmänpsykiatri och vår LARO-mottagning. På LARO-mottagningen arbetar ett tvärprofessionellt och sammansvetsat team bestående av läkare, sjuksköterskor, skötare, medicinska sekreterare och kurator. Vi har korta tider från utredning till behandling och mottagningens personal har god kännedom kring de patienter som tillhör enheten. Arbetet sker i samverkan och nära samarbete med socialtjänsten, öppenvårdspsykiatrin, vårt mobila team (PEA) samt primärvården och andra vårdgrannar. LARO-mottagningen ligger i direkt anslutning till vår beroendeakut och två av våra slutenvårdsavdelningar. Den geografiska närheten mellan mottagning och slutenvård leder till en sömlös integrering och stor flexibilitet i vården. Överläkare med medicinskt ledningsansvar, LARO-mottagning i Falun Arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande jobb med eget ansvar där kollegialt samarbete är en central del av arbetet. Som läkare på vår LARO-mottagning kommer du att ingå i ett större läkarteam. Vi har dagliga morgonmöten för läkargruppen och första linjens chefer. Kliniken är i dagsläget i det närmaste oberoende av hyrläkare. Inom verksamheten är vår ambition att ge goda möjligheter för utveckling och utbildning med korta beslutsvägar. På kliniken har vi idag flera beroendespecialister. LARO-mottagningen fungerar som en central enhet för utbildningen av våra ST-läkare. Vi har en mycket kompetent ST-läkargrupp som i hög grad involveras i arbetet på kliniken och under tjänstgöringstiden engageras i specialområden inom psykiatrin. Vår vision är att bygga en stark beroendeorganisation utifrån det som föreslagits i samsjuklighetsutredningen och att kommande år försöka utbilda fler läkare inom beroendefältet. Du kommer att ha en central roll i detta. Som medicinskt ledningsansvarig för vår beroendevård kommer du dessutom ingå i en medicinsk ledningsgrupp som består av chefsöverläkare och MLA från slutenvården i Falun och Säter. Du kan erbjudas möjlighet till auskultationsdagar inom lämpliga verksamheter och övergripande i psykiatrin anordnas regelbunden internutbildning och forum för kollegialt kunskapsutbyte. Arbetet består av mottagningsarbete mån- fre med bedömningar, utredningar och behandling av patienternas beroenderelaterade problem. Uppdraget som specialistläkare innebär ett medicinskt ansvar för mottagningen med implementering och utveckling av evidensbaserade metoder. Tillträde enligt överenskommelse. 90% av tiden förläggs till kliniskt arbete. 10% inom ramen för medicinskt ledningsansvar. I arbetet ingår också tjänstgöring som bakjour kvällar, nätter och helger. Det finns stor möjlighet att ta ut komptid regelbundet. Konkurrenskraftig månadslön. Friskvårdsbidrag. Övrig information Kvalifikationer Krav: Legitimerad läkare med specialistkompetens i allmänpsykiatri. Erfarenhet av arbete med LARO. Meriterande: Specialistkompetens inom beroendemedicin. Personliga egenskaper: Tjänsten förutsätter såväl förmåga att ta egna initiativ som att arbeta självständigt. Likaså gott omdöme samt samarbetsförmåga. Du ska ha intresse att utveckla gemensamma vård- och behandlingsstrategier i patientgruppen. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet. Inkom med CV, personligt brev och kopia på legitimation och specialistbevis. Intervjuer sker fortlöpande. Välkommen med din ansökan! Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

31 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Dalasinfoniettan söker stämledare violin 2
Stiftelsen Musik i Dalarna
Musiker, sångare och kompositörer

Dalasinfoniettan söker stämledare violin II Tjänsten är en tillsvidareanställning (100%) fr o m säsongen 2025-2026 med provår. (Tillträde enligt överenskommelse.) Provspelningsrepertoar Obligatoriskt stycke: W A Mozart violinkonsert nr 3, 4 eller 5. Sats 1 och sats 2 (med kadenser). Sats 1 (med kadens) ur en av följande violinkonserter: Beethoven, Brahms, Tjajkovskij, Sibelius eller Mendelssohn. Orkesterutdrag: Skickas ut efter anmälan. Ensembleprov kan förekomma. Provspelningen kommer äga rum i Falun den 2 samt 3 september 2025. Dalasinfoniettan tillhandahåller pianist vid provspelningen. Omkostnader för den sökande ersätts ej. Ansökan Du söker jobbet genom att skicka en ansökan med CV till [email protected]. Sista ansökningsdag är 1 augusti 2025. Personlig kallelse skickas ut via e-post efter sista anmälningsdag tillsammans med noter till orkesterutdragen samt mer information om provspelningsdagen. Om Dalasinfoniettan Dalasinfoniettan är en kammarorkester i hjärtat av Dalarna där naturen är lika rik som kulturen. Orkestern består av 28 heltidsanställda musiker. Dalasinfoniettan har spelat med internationella solister som Janine Jansen, Evelyn Glennie, Martin Fröst och Víkingur Ólafsson. Orkestern samarbetar ofta med bland andra Roberto González-Monjas, Malin Broman, Tobias Ringborg, Chloé van Soeterstède och Ariel Zuckermann. Chefsdirigent från 2024 är den franske dirigenten Claire Levacher. Dalasinfoniettan är en mångsidig orkester som spelar folkmusik, jazz och populärmusik vid sidan av den klassiska repertoaren. Alla orkesterns musiker är, vid sidan av orkesterspelet, aktiva som kammarmusiker i mindre ensembler och skolkonserter. Dalasinfoniettan når en bred publik över hela Dalarna. För frågor om tjänsten kontakta Karin Brittsjö, verksamhetsledare Dalasinfoniettan. Email: [email protected] Tel : +46 73 472 15 08 Facklig representant: Christina Landén, ordf. SYMF avd 27. Mail : [email protected] Tel : +46 73-555 56 64 För mer information om oss och livet i Dalarna, besök gärna Musik i Dalarna och Falu kommun.

35 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Personlig assistent - rad på 78 % (44 % egen rad + 34 % vikariat)
Inkludera assistans i Sverige AB
Personliga assistenter

Vi söker en kvinnlig kollega som med kort varsel kan hjälpa till vid ordinarie personals frånvaro. Har du bra arbetsmoral, ansvarskänsla och gott ordningssinne? Är du en person med driv, fysiskt aktiv som gillar att ta i, är positivt inställd och bra på att kunna diskutera både högt och lågt – då kan du vara vår nya kollega. Utifrån tydliga rutiner arbetar du aktivt med kundens behov. Tryggheten mellan dig och vår kund och i dina arbetsuppgifter, säkerställs genom introduktionspass på arbetsplatsen.   - Jag är en kvinna 60+ med MS, som behöver stöd och hjälp med allt i min vardag. Förflyttar mig via rullstol. Jag bor i villa med mina tre katter. Har ett stort intresse för blommor, plantering och tycker om att vistas ute i min trädgård. Oavsett att jag gillar att vistas ute, så är promenader eller fika/shoppa på stan inte något som tilltalar mig. Däremot släktforskning och korsord är ytterligare saker jag tycker om. Att planera ligger inte för mig utan jag är den mer spontana personen som tar det lite som det kommer. Jag gillar att hålla en ärlig och rak kommunikation mellan mig och mina assistenter.   Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna som personlig assistent. Kunden väljer själv sina assistenter och stor vikt läggs kring personlighet.   Arbetstider: kvälls- och dygnspass Språkkrav: tala och skriva svenska Körkort & bil är krav.    Intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan! Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden.

36 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025