Som inköpare på EcoDataCenter (EcoDC) kommer du att spela en nyckelroll i vår expansion. Vi är ett snabbt växande företag med ambitionen att vara ledande i Norden och förstahandsvalet när det gäller hållbara och säkra datacenterlösningar. Vår marknad är internationell och vi har kunder från många olika länder. Vi backas upp av kapitalstarka ägare som vill driva förändring i branschen. Du kommer att vara en del av ett entreprenörsdrivet företag med korta beslutsvägar där vi når målen som ett team. Du rapporterar till Chief Development and Construction och du kommer att ingå i projektavdelningen med ansvar för och driva upphandlingar av entreprenader och utrustning till nybyggnation av våra datacenterprojekt. Projekten finns i Falun och inom kort även i Borlänge. Rollbeskrivning EcoDC arbetar i samverkan där huvudentreprenör har samordningsansvar även för de inköp som EcoDC utför själva. Datacenter har ett mycket högt inslag av installationer och inköp sker för bland annat reservkraft, ventilationsutrustning, ställverk och transformatorer, elinstallationer, kylsystem, styrutrustning, säkerhet, mm. Du kommer tillsammans med projektledare, tekniska specialister och deltagare från driftorganisationen att självständigt ansvara för inköpsplanering, sammanställning av förfrågningsunderlag, förhandlingar och avtalstecknande. I rollen ingår även att utveckla inköpsstrategier och taktik. Vidare ska Inköparen bredda och utveckla vår leverantörsbas. EcoDC är ett ungt bolag med stark tillväxt och med det följer ett behov av att se över och utveckla bolagets upphandlingsprocess, rutiner och mallar för inköp. Investeringsvolymen uppgår till miljardbelopp årligen och flera av inköpen sker på en internationell marknad. Vi tror att du jobbat några år med liknande uppgifter, men att du vill växa med oss och utvecklas vidare i rollen som inköpare. Ditt uppdrag innebär att du: Förväntas ha stort engagemang och initiativförmåga och självständigt lösa uppgifter Agerar lösningsorienterat för att tillsammans med våra samarbetspartners säkerställa inköp. Skapar utrymme för utveckling och innovation vid upphandling samt säkerställer korrekta affärs- och ersättningsformer. Hanterar upphandlingar, utvärderar leverantörer och följer upp kontrakt. I samverkan med övriga i bolaget utvecklar upphandlingsprocess, mallar och rutiner. Kvalifikationer Som person är du driven, initiativtagande, ansvarsfull och självgående med en prestigelös hands-on attityd. Du har strategisk höjd med fokus på att uppnå resultat och mål. Din förmåga att utveckla och bibehålla långsiktiga relationer med intressenter är god och du är en lagspelare som tycker om att samarbeta med andra. Du är strukturerad och metodisk och har en lösningsorienterad approach. Vi söker dig som: har erfarenhet från inköp i entreprenadupphandlingar och kunskap inom standardavtal såsom ABK, ABM, AB och ABT. har ett stort intresse för hållbarhet och digitalisering. har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom teknik, ekonomi, juridik eller likvärdigt. har mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift. har B-körkort Meriterande är: Erfarenhet från inköp av reservkraft, ventilationsutrustning, ställverk och transformatorer, elinstallationer, kylsystem, styrutrustning eller säkerhet. Erfarenhet från entreprenadbolag, konsult inom bygg o fastighet eller som byggherre. Låter det som en intressant roll för dig?På EcoDataCenter erbjuds du möjligheten att vara en del av något större och samtidigt bidra till ett bättre och mer hållbart samhälle. Ansökningstiden avslutas 2025-02-22. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Personlighetstest, bakgrundskontroll samt drogtest är obligatoriska moment för våra slutkandidater och kommer därmed vara en del av rekryteringsprocessen i kommande steg. Vid frågor hör av dig till ansvarig rekryterare, HR- Business Partner [email protected]älkommen med din ansökan! Placeringsort: Falun
Har du ett hjärta av guld? Om du ofta får höra… att du är snäll. En omtänksam person. Och noggrann. Då är det nog dig vi söker! Vi jobbar nämligen med omtanke när vi städar fram en enklare, renare vardag åt våra kunder. Och vi gör det med hjärtat. För vi vet att vårt arbete får kunden att trivas och må bra, och det gör oss glada.Nu söker vi en serviceassistent, som tillsammans med teamet på vårt Falun-kontor ska fortsätta att sprida omtanke och få kunder att trivas.Vi tror att det kan vara du! Det är inte svårt. Men viktigt.Som Serviceassistent på HomeMaid har du en viktig roll: du får kunderna att längta efter att komma hem. Det gör de, när du ger dem bästa möjliga service genom våra städtjänster. Du arbetar självständigt ute hos kunderna. Det är inte svårt, men det innebär ett stort eget ansvar. Som Serviceassistent jobbar du med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Byta lakan och renbädda säng Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig… som tycker om att arbeta självständigt, men som också är en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Du har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Krav för anställning: Du förstår och pratar svenska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Falun med omnejd Anställning:50-75% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Ansök senast: 2025-01-31 Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005.Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Är du lugn, strukturerad och pedagogisk? Är du även trygg i dig själv, kreativoch driven? Då har vi jobbet för dig! Jag som söker timvikarie en kvinna sombor i eget hus. Behöver hjälp genom guidning att bygga en bra dag genom bildstöd och assistenten. Då jag har ett eget språk krävs att du är nyfiken på att lära känna mig. Är du intresserad av trädgård och promenader,så är det ett plus. Meriterande: Erfarenhet av autism Krav: Körkort Vi gör bakgrundskontroll. Intervjuer sker löpande, så sök idag! Vilka är Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Är du lugn, strukturerad och pedagogisk? Är du även trygg i dig själv, kreativoch driven? Då har vi jobbet för dig! Jag som söker timvikarie en kvinna sombor i eget hus. Behöver hjälp genom guidning att bygga en bra dag genom bildstöd och assistenten. Då jag har ett eget språk krävs att du är nyfiken på att lära känna mig. Är du intresserad av trädgård och promenader,så är det ett plus. Meriterande: Erfarenhet av autism Krav: Körkort Vi gör bakgrundskontroll. Intervjuer sker löpande, så sök idag! Vilka är Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Utveckla din karriär som farmaceut hos oss! Letar du efter en givande möjlighet där du kan tillämpa din farmaceutiska expertis och göra en skillnad i människors liv? På apoteket Falu Lasarett välkomnar vi just nu en engagerad farmaceut att ansluta till vårt team. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Falu Lasarettkommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. På Apoteket Falu Lasarett arbetar vi i en stabil och sammansvetsad arbetsgrupp med 11 engagerade kollegor, varav 8 är farmaceuter. Vi är ett sjukhusapotek med fokus på receptservice och ett stort expeditionsapotek som ligger precis intill Falu Lasarett. Här möter vi dagligen kunder från specialistmottagningar, vilket skapar spännande och varierande kundmöten där vår farmaceutiska kompetens verkligen kommer till sin rätt. Vi ingår i en apoteksgrupp tillsammans med Apoteket Kråkan i Svärdsjö, vilket innebär att det finns möjlighet att stötta våra kollegor där vid behov. Apoteket Kråkan är ett mindre apotek med två anställda som kompletterar vårt arbete på bästa sätt.Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Vi söker en farmaceut på både hel-och deltid. Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällandepatientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci ochläkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdateradpå omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 8-19, helger 10-16. Välkommen till Apoteket!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 261 till 265 av 265 jobb