Leg. naprapat till ett tränings- & rehabcenter i framkant

Lugnets fysiocenter är ett komplett fitness- & rehabcenter med allt för hälsa & rehab. Hos oss arbetar allt från specialiserade fysioterapeuter, idrottsläkare, massageterapeut, naprapater, sjuksköterskor, hud- & spaterapeut, psykolog, kostrådgivare, med. Fotvårdare till personliga tränare Tillsammans arbetar vi för att ge varje besökare det bästa för sin hälsa och rehab genom samarbete över yrkesgränserna. Ett unikt koncept som endast finns på ett fåtal platser. De senaste 2 åren har Lugnets Fysiocenter arbetat hårt för att utveckla hela centret och det är nu dags för nästa steg. Vi söker nu efter en leg. naprapat som är redo att arbeta både mot privatpersoner och försäkringsbolag. Som terapeut hos oss arbetar du både individuellt och i team för besökarens bästa. Att samarbeta är därför inga konstigheter för dig. Du är driven, självgående & lösningsorienterad i ditt arbete. Som person som gillar att arbeta i varierande tempo och jobbar aktivt med merförsäljning i de tillfällen då det gynnar besökaren. Meriterat är något års erfarenhet, gärna inom idrottsrehabilitering. Du är öppen för att vidareutbilda dig inom fler behandlingstekniker. Är du redo att få utvecklas inom din yrkesroll som naprapat? Sök till oss idag!

12 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Massageterapeut på 50% med fokus på behandlingsmassage

Lugnets fysiocenter är ett komplett fitness- & rehabcenter med allt för hälsa & rehab. Hos oss arbetar allt från specialiserade fysioterapeuter, idrottsläkare, massageterapeut, naprapater, sjuksköterskor, hud- & spaterapeut, psykolog, kostrådgivare, med. Fotvårdare till personliga tränare Tillsammans arbetar vi för att ge varje besökare det bästa för sin hälsa och rehab genom samarbete över yrkesgränserna. Ett unikt koncept som endast finns på ett fåtal platser. De senaste 2 åren har Lugnets Fysiocenter arbetat hårt för att utveckla hela centrets och det är nu dags för nästa steg. Vi söker nu efter en massör / massageterapeut som vill arbeta med behandlande massage både på vårt center och ute på företag. Som terapeut hos oss arbetar du både individuellt och i team för besökarens bästa. Att samarbeta är därför inga konstigheter för dig. Du är driven, självgående & lösningsorienterad i ditt arbete. Som person som gillar att arbeta i varierande tempo och jobbar aktivt med merförsäljning. Du har godkänd utbildning och är antingen diplomerad eller certifierad massör- och/eller massageterapeut. Du är lppen för att vidareutbilda dig inom andra behandlingsmetoder såsom akupunktur, stötvågsbehandling eller laserterapi för att komplettera dina behandlingar. Är du redo att få utvecklas inom din yrkesroll som massageterapeut? Sök till oss idag!

12 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Ansvarig till vår behandlingssegment

Lugnets fysiocenter är ett komplett fitness- & rehabcenter med allt för hälsa & rehab. Hos oss arbetar allt från specialiserade fysioterapeuter, idrottsläkare, massageterapeut, naprapater, sjuksköterskor, hud- & spaterapeut, psykolog, kostrådgivare, med. Fotvårdare till personliga tränare Tillsammans arbetar vi för att ge varje besökare det bästa för sin hälsa och rehab genom samarbete över yrkesgränserna. Ett unikt koncept som endast finns på ett fåtal platser. De senaste 2 åren har Lugnets Fysiocenter arbetat hårt för att utveckla hela centret och det är nu dags för nästa steg. Vi söker nu efter en ansvarig till vårt behandlingsegment. Som behandlingsansvarig har du personalansvar över alla terapeuter i vårt behandlingssegment samt utför behandlingar själv. Som ansvarig arbetar du både med personalfrågor, avtalsfrågor samt utveckling & uppföljning av olika kvalitets- & säkerhetsfrågor. Du kommer att arbeta nära vår verksamhetsansvarige i olika nyckelfrågor, marknads- & budgetarbete. Du kommer även bli en del av ledningsgruppen. Som terapeut arbetar du både individuellt och i team för besökarens bästa. Att samarbeta är därför inga konstigheter för dig. Du är driven, självgående & lösningsorienterad i ditt arbete. Som person gillar du att arbeta i varierande tempo och jobbar aktivt med merförsäljning i de tillfällen då det gynnar besökaren. Meriterat är något års erfarenhet, gärna inom idrottsmedicin. Du är öppen för att vidareutbilda dig inom fler behandlingstekniker. Är du redo att få utvecklas inom din yrkesroll? Sök till oss idag!

12 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Medarbetare till Ombyggnationsteam - Falun

Lexman är ett ledande företag inom ombyggnation och renovering, med en stark närvaro i hela Sverige. Vi är stolta över vårt engagemang för kvalitet och effektivitet i alla våra projekt. Just nu utökar vi vårt team för en spännande uppdrag – att bygga om en livsmedelsbutiki Falun till en ny och inbjudande shoppingmiljö. Arbetsbeskrivning: Vi söker nu fler engagerade medarbetare till vårt ombyggnationsteam som kommer att arbeta med ombyggnationen av butiken. Som en del av teamet kommer du att spela en avgörande roll i att skapa en attraktiv och funktionell butiksmiljö, genom att bland annat arbeta med varupåfyllning, mallning och andra relaterade uppgifter. Din Profil: Du har tidigare erfarenhet av arbete inom dagligvaruhandeln och är bekväm med arbete i butiksmiljö. Erfarenhet av varupåfyllning, mallning och liknande arbetsuppgifter är starkt meriterande. Du är en teamspelare som också kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du är bosatt i Falun eller närområdet. Vi Erbjuder: En projektanställning under veckorna med möjlighet till vidare samarbeten på andra projekt. En dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att bidra till en synlig förändring. Marknadsmässig lön och goda arbetsvillkor. Välbetald anställning med kollektivavtal. Ansökan: Är du den vi söker? Skicka din ansökan idag. Vi har enbart möjlighet att ta emot din ansökan via vår hemsida jobb.lexman.se Välkommen med din ansökan till Lexman och bli en del av vårt team som skapar framtidens butiksmiljöer!

11 april 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
Sommarvikarie, personlig assistent till kund i Falun

Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden. Vi söker dig som har stora möjligheter att hoppa in med kort varsel. Du arbetar aktivt efter tydliga fastställda rutiner både i vår kunds hem och vid aktiviteter. Hög arbetsmoral och ansvarskänsla behövs här. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, meriterande om du tidigare arbetat som personlig assistent. Kunden/företrädare väljer själv sina assistenter och stor vikt läggs vid personlighet. Tryggheten mellan dig och kunden samt i dina arbetsuppgifter, säkerställs genom introduktionspass. - Jag är en 45-årig kvinna som bor i egen lägenhet i Falun. Jag har en autistisk utvecklingsstörning, Dysfasi och Epilepsi. Jag behöver din hjälp i allt som tillhör min vardag. Jag har gott humör och ljudar mycket, jag vet vad jag vill och kan gärna försöka slippa undan vissa saker. Vi kommunicerar med hjälp av bilder/bildschema och vissa tecken. Förutom mina rutiner i hemmet så vill jag bland annat att du tar mig med på promenader, tar mig till stallet för min ridaktivitet, hälsar på bekanta eller fikar på stan. Väl hemma gillar jag att se en tv-serie. När du jobbar med mig behöver jag ha ditt fulla fokus. För att du ska fungera bra ihop med vår kund behöver du ha egenskaper som uppmärksam, tålmodig, tåla höga ljud, kunna samarbeta och ha konsekvenstänk. Arbetstider: dygn Språkkrav: tala och skriva svenska Intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan!

10 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vikarierande handläggare lönegaranti

Välkommen att arbeta hos oss vid Länsstyrelsen i Dalarnas län! Vi samverkar med länets olika aktörer och arbetar mot visionen ”Tillsammans för Dalarnas framtid”. Vi är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och centrala myndigheter. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, klimat, samhällsbyggnad, social hållbarhet, beredskap och mycket mer. Vår verksamhet gör nytta för hela samhället. Vi vill nu ha din hjälp att göra Länsstyrelsen ännu bättre. Hos oss finns goda möjligheter att förena privatliv med arbetsliv genom flexibla arbetssätt och flertalet uppskattade förmåner såsom; distansarbete upp till 49,9%, lång semester, 28, 31 eller 35 dagar beroende på ålder och löneväxling. Läs mer om vår verksamhet och våra förmåner på Jobba hos oss, Länsstyrelsen Dalarna (lansstyrelsen.se). Beskrivning Vi söker en vikarierande handläggare av lönegarantier till Ekonomienheten där vi arbetar med redovisning och bokslut, projektekonomi, lönegarantier och upphandling. Som handläggare av lönegarantier kommer du att vara en viktig del med att säkerställa att vår handläggning av statliga lönegarantier sker på skyndsamt och rättssäkert sätt samt att utbetalning sker till mottagaren av lönegaranti. Ekonomienheten är en av sju enheter på Avdelningen för verksamhetsstöd och samhällsskydd.   Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av lönegarantihandläggning. Arbetet består av ett antal moment som exempelvis; registrering av lönegarantiärenden i systemet Garanti, utbetalningar, kontroll av försäkran enligt lönegarantilagen, skatteberäkningar, stöd till handläggare på advokatbyråer, slutredovisning till konkursförvaltare, kontakter med lönegarantimottagare etc. Du kommer att arbeta på en enhet där samarbete och prestigelöshet utgör en framträdande roll i vårt förhållningssätt. Även andra arbetsuppgifter inom enheten kan bli aktuella. Kvalifikationer Krav:  - Du har gymnasieexamen - Du har dokumenterad arbetslivserfarenhet av löne- och ekonomiadministration - Du har god datorvana Personliga egenskaper: Du är lyhörd och har lätt för att samarbeta och kommunicera på ett tydligt och lättbegripligt sätt. Du är driftig, initiativrik, kan självständigt prioritera och ansvara för ditt arbete samt har goda administrativa färdigheter. Du tar ett stort eget ansvar för arbetsuppgifterna och förstår vikten av att ge en god service.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och referenser. Villkor Tjänsten avser ett vikariat med möjlighet till förlängning.   Länsstyrelsen i Dalarnas län arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Länsstyrelsen i Dalarnas län har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. Vi kan erbjuda medflyttarservice via rekryteringslots Dalarna.

9 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Farmaceut till Kronans Apotek Bergströms Galleria Falun

Din roll som farmaceut för Kronans Apotek Falun Vi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek i Bergströms Galleria i Falun. Apoteket är beläget inne i gallerian mitt i centrala Falun och i närområdet finns det butiker, vårdcentraler och restauranger. Den typiska kunden hos oss är ofta lite yngre med en hel del egenvårdsbehov. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 4 farmaceuter samt 2 apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 9-18 på vardagar, 10-16 på lördagar och 11-15 på söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid/deltid och du kommer tillhöra apotekschef Anna Lindblads team. Önskad start enligt överenskommelse Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Vi är också övertygade om att flexibilitet, anpassningsbarhet och att trivas i en miljö där inte allt är på plats, är nyckelfaktorer för att trivas i den förändringsresa vi befinner oss i. 🧡💙 Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Anna Lindblad på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

9 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
svetsare

Arbetsbeskrivning Är du en erfaren svetsare som letar nytt arbete, då kan detta vara rollen för dig! Till en av våra största kunder i Ludvika söker vi nu fler svetsare. Vill du arbeta hos en välkänd arbetsgivare i Ludvika är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Som konsult hos Randstad har du samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Omfattning: Heltid, visstid 6 månader med chans till förlängning. Ansvarsområden Som svetsare hos denna kund kommer du: att arbeta i en grupp med härliga kollegor men jobba självständigt och fokuserat ha omväxlande arbetsuppgifter arbeta med olika typer av produkter Kvalifikationer Vi letar efter dig som är utbildad svetsare och/eller har arbetat som svetsare. Kunden söker efter dig som har ett bra öga för kvalité och erfarenhet av ritningsläsning. Utöver det ska du ha god kommunikationsförmåga i svenska samt starkt meriterande om du har truckkort, A2-A4, B1-B3 och traverskort. Som person söker vi dig som är ansvarstagande, noggrann, gärna tar egna initiativ samt att du har lätt för att samarbeta med andra människor. Du ger alltid det lilla extra, oavsett vilken typ av arbetsuppgift du ägnar dig åt. Arbetstiderna idag är tvåskift men det är viktigt att du är öppen för olika typer av skift och arbetstider då det är kundernas behov som styr arbetstiderna. Sista ansökningsdag: 2024-06-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

9 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Montör

Arbetsbeskrivning en av våra största kunder söker nu montörer till flera enheter och avdelningar och kanske är det just dig vi letar efter? du som tidigare arbetat med montering, industriarbete, är maskinoperatör eller är en händig person - dig är vi väldigt intresserade av! arbetet är på heltid med arbetstider som kan variera mellan dag, kväll, skift eller natt. som konsult hos randstad är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. du har samma fördelar hos randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. på randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt cv. söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss Ansvarsområden vi har ett flertal tjänster och därmed kan arbetsuppgifterna skilja sig åt. du kan komma att arbeta med exempelvis: montering av generatorer, styrskåp eller el-komponenter slutmontage av transformatorer hantering och montage av kärnplåt testning och avsyning även montering på hög höjd kan förekomma på enstaka avdelningar på en del avdelningar sker arbetet på line med taktat flöde medan andra avdelningar arbetar tight i team så det är viktigt att du klarar av att arbeta både självständigt och kan samarbeta med andra. Kvalifikationer vi söker dig som har relevant arbetslivserfarenhet och det är starkt meriterande att tidigare arbetat inom industrin. har du erfarenhet inom montering, antingen mekanisk eller elektrisk, teknisk utbildning, verktygsvana, felsökning eller tycker om att jobba med händerna, då är du absolut rätt person. saknar du erfarenhet från industriarbete men har en stark vilja, är driven och tekniskt intresserad så kan det räcka lång väg - våga sök! som person söker vi dig som är: arbetsvillig initiativtagande lagspelare kvalifikationer för tjänsten: travers truckkort körkort b för oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

9 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Sommarjobba som personlig assistent i Falun

Vill du bidra till att en medmänniska kan leva på det sätt som han eller hon önskar? Då kan vi på Vi Omsorg erbjuda dig ett omväxlande sommarjobb hos någon av våra kunder i Dalarna! Du är lika viktig oavsett om du är ordinarie eller jobbar extra vid behov. Självklart får du gå introduktion och känna dig för innan du börjar jobba. De faktiska arbetsuppgifterna, tiderna och platserna varierar från kund till kund och från dag till dag. Därför bör en personlig assistent vara flexibel, lösningsinriktad och öppen för nya utmaningar. Tänk på att sommarjobb som personlig assistent ger goda chanser till fortsatt arbete året runt. Att vara anställd på Vi Omsorg innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och schyssta semestervillkor. Som anställd hos oss får du tillgång till massor av förmåner. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska få en assistans av god kvalitet. Det innebär att de ska ges möjlighet att leva som andra. Den personliga assistentens uppdrag är att bidra till det. En bra personlig assistent är ansvarsfull, lyhörd och respekterar varje människa som en självständig individ. Utbildning och erfarenhet är ett plus men inget krav. Att personkemin stämmer är däremot ett måste och därför är det alltid kunden som väljer sin assistent. Vi Omsorg är ett av de assistansbolag i Dalarna som varit med längst. Vi är också glada och stolta över att vara ett av de bolag i Dalarna som har flest kunder och medarbetare. Folk brukar trivas med oss och vi med dem. Vi finns i hela Dalarna och har kontor i Mora och Borlänge. Vi är ca 300 medarbetare. De flesta av oss är personliga assistenter. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning För att kunna få en anställning hos oss behöver du vara 18 år eller äldre. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Välkommen in med din ansökan! Rekryteringen sker löpande. Så ansök redan idag.

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024