Multidisciplinär Uppdragsledare

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning AFRY söker nu erfarna Multidisciplinära Uppdragsledare. Våra projekt är både roliga, utmanande och varierande då våra kunder finns inom bland annat fastigheter, industri, skolor och sjukhus. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning. Som del i ett stort konsultföretag har vi möjlighet att arbeta smart och få med bred kunskap inom alla installationstekniska områden - vad projektet än kräver kan vi hjälpas åt och lösa det. Vårt arbetsklimat präglas därför av teamwork och framåtanda. Vi arbetar i en positiv och stimulerande miljö där det ständigt pågår utbyte av erfarenheter. AFRY jobbar bland annat med projektledning i multidisciplinära projekt, det vill säga där discipliner så som el, VVS, automation och konstruktion mm ingår. Dessa projekt riktar sig mot olika beställare inom det geografiska närområdet. Ibland leder vi våra egna kollegor inom ovanstående discipliner i arbete som utförs för våra kunders räkning, ibland jobbar vi i kundens organisation och kan då leda såväl egna kollegor som branschkollegor från andra företag Ansvar som ofta följer dessa uppdrag är: Genomföra projektet med resultat inom ramarna för projektdirektiv och plan samt enligt krav- och lösningsbeskrivning Säkerställa att organisationen och arbetssättet är ändamålsenliga, dokumenterade och tydliga Identifiera och införa förbättringar i arbetssättet Rapportera och informera om projektläget Säkerställa att alla resultat har korrekt innehåll och sammansättning av kompetenser Hos oss finns både juniora och seniora kollegor, som stöttar varandra i uppdragen. Är du nyfiken på vilka andra tjänster vi erbjuder? Läs mer här: https://afry.com/sv/afry-erbjuder-tjanster-inom-teknik Kravspecifikation Du har minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete inom uppdragsledning. Troligen arbetar du idag med uppdragsledning som konsult, projektledare på beställarsidan eller som entreprenör. Du har god förståelse för olika skeden och är väl införstådd med frågeställningar kopplade till olika teknikområden. Under dina år inom yrket har du lärt känna relevanta aktörer och skapat långvariga relationer. För dig är det naturligt att dela med dig av dina kunskaper och du är mån om att utveckla projektmedlemmarna inom uppdraget. Att ge feedback och motivera är något du trivs med. Du har en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet från branschen. Även om vi är ett internationellt företag, är det ett krav att du behärskar det svenska språket muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov. I denna rekrytering lägger vi särskild stor vikt vid dina personliga kompetenser, vi söker dig som är kundfokuserad, har god problemlösningsförmåga, är affärsmässig och en teamplayer. Du identifierar möjligheter och löser problem med kreativitet och kommunikation både internt och hos kunden, med förmågan att bedöma genomförbarheten i entreprenadskedet. Att lyssna, förstå och arbeta för att uppfylla kundens behov samt våga föreslå alternativa lösningar när det behövs, med insikt i vår kunds affär eller uppdrag är viktigt för dig. Oavsett roll i uppdraget, ställer du tid och kostnad i relation till arvode, identifierar möjligheter för en gynnsam affär, tar mod till att diskutera ekonomi med kunder och gör realistiska kalkyler baserat på förfrågningsunderlag. Ytterligare information Sista ansökningsdag 2024-04-30. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Kontaktperson för frågor: Andreas Rinnström, COO [email protected] +46 10 505 64 17 Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

23 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Konstruktör inom styr och regler

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning AFRY söker nu erfarna konstruktörer och handläggande konstruktörer inom styrprojektering. Våra projekt är både roliga, utmanande och varierande då våra kunder finns inom bland annat fastigheter, industri, skolor och sjukhus. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning. I tjänsten ingår att arbeta med allt från tidiga skeden till kalkyler, projektering och ritningar som projekteras i MagiCAD Autocad eller Revit samt att ta fram teknisk dokumentation och handlingar. Som del i ett stort konsultföretag har vi möjlighet att arbeta smart och få med bred kunskap inom alla installationstekniska områden - vad projektet än kräver kan vi hjälpas åt och lösa det. Vårt arbetsklimat präglas därför av teamwork och framåtanda. Vi arbetar i en positiv och stimulerande miljö där det ständigt pågår utbyte av erfarenheter. I rollen som konstruktör kommer du arbeta självständigt med styrprojektering. Du kommer delta på projekteringsmöten, vara delaktig i samordning med andra konsulter samt tillsammans med kollegor ta fram tekniska lösningar. Planering av din egna tid och god kommunikation ses som viktiga egenskaper. I rollen som konstruktör kommer du ansvara för att leda uppdrag inom din disciplin vad gäller utförande, kvalitet, resursplanering, tider och ekonomi. Du tar ansvar för leveranser och ser till att framdriften i uppdragen motsvarar planeringen. Hos oss finns både juniora och seniora kollegor, som stöttar varandra i uppdragen. Kravspecifikation Du har minst 7 års erfarenhet av självständigt arbete inom styr-och övervakningssystem. Under dina år inom yrket har du lärt känna relevanta aktörer och skapat långvariga relationer. Du har en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet från branschen. Några egenskaper som är meriterande är bland annat en bakgrund inom VVS och entreprenadbesiktning. Eventuellt har du även med dig erfarenhet av samordnad funktionsprovning. Även om vi är ett internationellt företag, är det ett krav att du behärskar det svenska språket muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov. I denna rekrytering lägger vi särskild stor vikt vid dina personliga kompetenser, vi söker dig som är kundfokuserad, har god problemlösningsförmåga, är affärsmässig och en teamplayer. Du identifierar möjligheter och löser problem med kreativitet och kommunikation både internt och hos kunden, med förmågan att bedöma genomförbarheten i entreprenadskedet. Att lyssna, förstå och arbeta för att uppfylla kundens behov samt våga föreslå alternativa lösningar när det behövs, med insikt i vår kunds affär eller uppdrag är viktigt för dig. Oavsett roll i uppdraget, ställer du tid och kostnad i relation till arvode, identifierar möjligheter för en gynnsam affär, tar mod till att diskutera ekonomi med kunder och gör realistiska kalkyler baserat på förfrågningsunderlag. Rollen kräver starkt samarbete och tekniskt integrerande av system utifrån information från olika discipliner och beställarens önskemål. Det innebär också samarbete med leverantörer, förståelse för olika fabrikat samt ofta att upprätta gränsdragningslistor mellan teknikdiscipliner och leda möten. Ytterligare information Sista ansökningsdag 2024-04-30. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Kontaktperson för frågor: Andreas Rinnström, COO [email protected] +46 10 505 64 17 Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

20 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Praktiska gymnasiet i Falun söker yrkeslärare inom VVS

Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på www.praktiska.se. Välkommen till gemenskapen! Om Praktiska Gymnasiet Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi vet att en bra yrkesutbildning leder till jobb direkt efter gymnasiet, det ger våra ungdomar en chans att tidigt etablera sig i samhället. I vår undervisning blandar vi teori med mycket praktik och arbetar för att ge våra elever sitt livs bästa skoltid. Våra ledord är ambition, kraft och glöd. Vår värdegrund genomsyrar hela organisationen, oavsett vilken roll du har. AMBITION handlar om att vi har höga förväntningar på varandra och våra elever, men också att vi ska ge våra elever den bästa undervisningen och agera professionellt och tydligt. Genom KRAFT samverkar vi tillsammans kring varje elev. Vårt mål är att ge den nya generationens arbetskraft, våra elever, möjlighet att vara med och förändra sina branscher i frågor om inkludering, mångfald, jämställdhet och hållbarhet. GLÖD symboliserar det engagemang som vi har för varje elev men också för arbetsgivarens situation. Det symboliserar även vår stolthet över vår verksamhet och vårt viktiga uppdrag som del av yrkesutbildare i Sverige. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv, vilket utvecklar samhället som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har en plan klar för sig. Vår roll är att visa vägen genom att inspirera och utbilda framtidens arbetskraft. Det är något som både samhället och våra elever vinner på. Praktiska Gymnasiet Falun Välkommen till den lilla skolan med den stora gemenskapen. Praktiska gymnasiet ligger på Myntgatan i det forna "Bergnils-huset". Här erbjuder vi lärlingsutbildning inom Hantverk, El, Bygg, VVS, Naturbruk och Fordon. På skolan går 220 elever och ca 30 medarbetare. Håkan på VVS-programmet ska pensioneras till hösten och vi söker nu en efterträdare. På VVS-programmet går 12 elever i varje årskurs, du kommer även att ha en VVS-kollega. Kolla in vår verksamhet på instagram: praktiska_falun Ditt uppdrag Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid med start enligt överenskommelse. Du kommer att undervisa och handleda våra elever inom VVS-kunskaper och tillsammans med andra kollegor kommer du att ingå i ett arbetslag. Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla såväl programmet som ämnet. Utöver yrkesspecifika- har du, liksom övriga lärare på skolan, uppgifter som bl.a. mentor och tillsammans coachar du och dina kollegor eleverna både socialt och kunskapsmässigt genom deras tre år på Praktiska Gymnasiet. Vi kommunicerar huvudsakligen genom Schoolsoft och vi arbetar i Google-miljö genom delning av digitala dokument, kalendrar och planeringar. Det är lika med såväl eleverna som med kollegor. Din profil I första hand söker vi dig som är legitimerad yrkeslärare i VVS-ämnen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. I arbetsuppgifterna ingår kontakt med näringslivet eftersom en stor del av elevernas studietid består av arbetsplatsförlagt lärande (APL) och därför är god kommunikation med arbetsgivare är meriterande. Vi värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov, och att du identifierar dig med vår värdegrund och våra ledord. Våra elever längtar ut i arbetslivet och din största uppgift är att leda eleverna dit! Vi erbjuder Vi erbjuder alla våra nyanställda yrkeslärare en introduktionskurs som löper under ett år och som ger dig en grundläggande pedagogisk utbildning. Kursen hjälper dig även att hitta i relevanta styrdokument som är nödvändiga i din yrkesroll, såsom skollag samt gymnasieförordning och läroplan. Efter att du gått kursen ges du möjlighet att bli tillsvidareanställd som yrkeslärare. På Praktiska Gymnasiet jobbar vi som ett sammansvetsat team och säkerställer att du får rätt förutsättningar för att utvecklas in i lärarrollen. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du möjlighet till erfarenhetsutbyte med andra kollegor inom Praktiska Gymnasiet men även med andra inom AcadeMediakoncernen. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag och pensionsrådgivning. Övrigt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 2024-04-30. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Linnea Fahlström på 0738213486 eller via mail [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Om AcadeMedia Praktiska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningsanordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se

16 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Spännande Möjlighet för Farmaceuter i Hela Sverige!

Brinner du för ditt arbete som farmaceut men söker nya spännande utmaningar? Vi har ett spännande tillfälle för dig att växa och utvecklas som farmaceut runt om i hela Sverige. Om Oss: Vårdbron är bemanningsföretaget som bemannar och rekryterar all form av personal inom vård- och omsorg och socialtjänst. Vi arbetar med regioner, kommuner och privata aktörer med uppdrag i hela landet. Vi brinner för att matcha kompetenta farmaceuter med spännande uppdrag och strävar efter att skapa meningsfulla möten och bygga långsiktiga relationer. Vår målsättning är att vara det trygga bemanningsföretaget som arbetar för att vara en flexibel arbetsgivare med trygga arbetsvillkor. Vi vill att du ska få möjligheten att styra över din egen tid, så du enklare får ihop livspusslet. Vi Söker: Nu söker vi kontakt med nya engagerade farmaceuter som är redo att ta nästa i karriären och utvecklas tillsammans med oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen som bemanningskonsult behöver du vara duktig på att möta nya människor och vara noggrann samt trygg i din yrkesroll. Krav: Legitimerad farmaceut/apotekare Engagemang och professionalism Förmåga att arbeta självständigt och i team 2 års erfarenhet Kompetens i Pharma Suite Vi Erbjuder: Spännande och varierande uppdrag Möjlighet till personlig och professionell utveckling Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor En personlig bemanningsspecialist som finns tillgängliga för dig under hela resan. Varmt välkommen in med din ansökan!

14 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Personlig assistent sökes till glad tjej

Beskrivning av tjänsten som personlig assistent Vi söker en personlig assistent som vill arbeta hos en glad tjej på 18 år som är bosatt i Falun. Kunden är en rullstolsburen kvinna med gott humör som är i behov av hjälp under dag och kväll. Kunden är i behov av hjälp med bland annat förflyttningar, på- och avklädning samt personlig hygien. Du som söker arbetet har ett gott hjärta och är glad och positiv! Du förstår vikten av ordning och reda samt kan vara rökfri under all arbetstid. Önskvärt: Om du som söker är kvinna mellan 30-60 å och har god fysik då manuella lyft förekommer. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för uppdraget. Meriterande är om du har ett musikintresse då detta är ett stort intresse hos kund. - Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper - Lugn - Positiv - Lyhörd Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information - Anställningsform: Behovsanställning - Omfattning: Timvikarie - Arbetstid: Dag/kväll/helg - Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

14 februari 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024
Arbetsintegrerad lärarutbildning grundlärarprogrammet 7-9

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta. Våren 2017 inledde Falu kommun, tillsammans med ytterligare huvudmän i och utanför Dalarna, ett samarbete med Högskolan Dalarna med målet att öka antalet behöriga lärare i våra skolor. Utifrån en noggrant genomförd inventering bestämde vi oss för att erbjuda en unik möjlighet för studiemotiverade att ta lärarexamen genom att kombinera studier och arbete med lön. Vår satsning har visat sig vara uppskattad. Hittills har den arbetsintegrerade utbildningen haft inriktningen mot årskurserna 4–6 och F–3. Nu kommer även en arbetsintegrerad ämneslärarutbildning mot åk 7–9 med ämneskombinationen matematik och idrott och hälsa att starta höstterminen 2024. I utbildningen kombineras studier på 75% med arbete som lärare på en skola på 50%. På så sätt kan högskolestudierna relateras till egna erfarenheter från den pedagogiska verksamheten samtidigt som erfarenheter från arbetet som lärare är värdefulla för studierna på högskolan. Utbildningen är campusförlagd och upplagd så att undervisning kan schemaläggas under två fasta dagar per vecka och arbetet på skolan sker tre fasta dagar per vecka. När du läser arbetsintegrerad ämneslärarutbildning mot årskurs 7–9 blir du behörig att undervisa i matematik samt idrott och hälsa. Utbildningen består av tre delar: - Ämnesstudier inklusive didaktik i matematik och idrott och hälsa. - Kurser i utbildningsvetenskaplig kärna som bland annat behandlar undervisning och lärande, ledarskap, skolans organisation, bedömning och sociala relationer. - Verksamhetsförlagd utbildning på den skola där du har din aspiranttjänst. - Lönen är minst 18.000 kronor/månad. - Du kan söka studiestöd från CSN. - Du är knuten till lärartjänst i Falu kommun under hela studietiden. - Lärarkontraktet förnyas en gång per år, under förutsättning av intresset är ömsesidigt. - Anställningen består av 50% undervisning på skolan och 75% studietakt för grundlärarprogrammet. - Efter avslutade studier kan du söka lärarlegitimation.  Arbetsuppgifter Läraraspirant Du som vill bli lärare - nu har du en unik möjlighet att kombinera dina studier med arbete tack vare vårt arbetsintegrerade program, och bli anställd som läraraspirant. Genom att studera och arbeta samtidigt kan du finansiera din lärarutbildning utan att behöva ta lån. Du får dessutom en unik utbildning, som tack vare kombinationen av teori och praktiskt arbete, ger dig ett avundsvärt försprång. Programmet vänder sig till dig som arbetar eller vill arbeta som lärare i grundskolans årskurs 7–9 i ämnena idrott och hälsa samt matematik. Kvalifikationer Personliga egenskaper och erfarenheter Vi ser att du har ett personligt ledarskap som bedöms lämpligt för rollen som lärare. Du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift samt god förmåga att arbeta enskilt och i grupp. Du har även förmågan att hantera utmaningar på ett positivt och lösningsfokuserat sätt. Du reflekterar över ditt eget lärande och personliga lärstil. Vi lägger stor vikt vid erfarenhet av arbete som obehörig lärare, vikarie eller annan roll i skolan. Anställningsvillkor Så här ansöker du: 1. Ansök till Högskolan Dalarna, ämneslärarprogrammet inriktning grundskolans årskurs 7–9, matematik och idrott och hälsa arbetsintegrerad utbildning. Ansökan sker under perioden 15 februari till 15 mars 2024. Urvalet baseras på gymnasiebetyg eller resultat från högskoleprov. Ansökan görs på antagning.se. Antagningsbesked i april 2024. Utbildningen startar hösten 2024 vecka 36. 2. Ansök till Falu kommun. Sista ansökningsdag 25 april 2024. Anställningen påbörjas 12 augusti 2024. Tänk på att du ska ansöka både till kommunen och högskolan samt att datumen för sista ansökningsdag skiljer sig åt. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Kontaktuppgifter Maria Sundström, Falu kommun: [email protected] Fackliga företrädare Sveriges Lärare, Hanna Meijer-Holmqvist, tlf 023-827 75, [email protected] Sveriges Lärare, Maria Almqvist: [email protected] Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] Arbetsplats

12 februari 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Pizzaiolo for Basta Falun

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: CIAO RAGAZZI! 🍕🔥 We at Basta continue our fantastic expansion journey where in recent years we have established some of Sweden's most popular restaurants. Basta Team is looking for ambitious pizzaiolo who is eager to join one of city's busiest kitchens! Pasta, pizza, antipasti, dolci and lots of passion for italian kitchen is what we are all about. We are looking for a pizzaiolo who would like to develop in baking Napoletan pizzas. You like to have fun at work, have passion for the profession and raw materials and are good at collaborating. We are a young company undergoing expansion and offer great career opportunities for those who want to develop together with us. You are spurred on by a fast pace, high demands and you are prepared to work when needed.   ABOUT US Basta is a modern trattoria that stands at the crossroads between the fantastic Italian cuisine and the vibrant city. We offer trendy meeting places for the quality-conscious guest and all our restaurants are fully sited many days of a week. We attract families with children, friends who want to have a pre-drink and colleagues who go for an after work. In recent years, we have shaken up the restaurant scene in Sweden and developed a very popular brand with a focus on genuine Italian food, served with passion and great vibes in an easygoing and charming atmosphere. The goal of Basta is to create Italian restaurant history in Sweden and that's where we have set the bar. How fast we can grow remains to be seen, but we know that it must happen at a reasonable pace where we can maintain the genuine quality of the cooking but also the fantastic feeling of the Basta family. Feel free to get in touch with our executive head chef Kristjan directly: 079 341 49 01 A warm welcome with your application!

9 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Pastakock till Basta Falun

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Ciao Ragazzi! 🍕🔥 Vi på Basta fortsätter vår fantastiska expansionsresa där vi de senaste åren etablerat några av Sveriges populäraste restauranger. Basta är stadens mest populära italienska restaurang och vi söker en ambitiös pastakock som är sugen på att gå med i ett av städens mest spännande kök! Pasta, pizza, antipasti, dolci och massor av passion för det italienska köket är vad vi handlar om. Vi söker pasta kock med bred erfarenhet från á la cartemeny. Du gillar att ha kul på jobbet, har passion för yrket och råvaror samt är bra på att samarbeta. Vi är ett ungt företag under expansion och erbjuder fina karriärmöjligheter för dig som vill utvecklas tillsammans med oss. Du sporras av ett högt tempo, höga krav och du är beredd att jobba på när det behövs. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom italienska köket. OM OSS Basta är en modern trattoria som står i korsningen mellan det fantastiska italienska köket och den pulserande staden. Vi erbjuder trendiga mötesplatser för den kvalitetsmedvetna gästen och alla våra restauranger är fullsatta många dagar i veckan. Vi lockar barnfamiljer, vänner som ska ta en fördrink och kollegor som går ut på afterwork. De senaste åren har vi skakat om restaurangscenen i Sverige och utvecklat ett mycket populärt varumärke med fokus på genuin italiensk mat, serverad med känslor och stora vibbar i en lättsam och härlig atmosfär. Målet med Basta är att skapa italiensk restauranghistoria i Sverige, där har vi satt ribban. Hur snabbt vi kan växa återstår att se men vi vet att det måste ske i en lagom takt där vi kan behålla den genuina kvalitén i matlagningen men även den fantastiska känslan i Basta-familjen. Du kan höra av sig direkt till köksmästare Kristjan: 079 341 49 01 Varmt välkommen med din ansökan!

9 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Finance & HR Manager till Dr Schär!

Om företaget Vår historia började 1922 i Sydtyrolen, i hjärtat av Alperna, med en vision om att förbättra livet för människor med särskilda näringsbehov. Ända sedan företaget grundades har närheten till konsumenten varit vår ledstjärna. Vår kärnkompetens kombinerar de specifika, komplexa krav som ställs på näring med engagemang och livsglädje. Ansvar, utveckling och närhet är de värden som ger oss stabilitet och tillförlitlighet. Vi är ett familjeföretag med global räckvidd, med 18 anläggningar i 11 länder och över 1,400 anställda världen över. Våra produkter finns tillgängliga i mer än 100 länder. Hållbart jordbruk är hjärtat i Schär. Att främja biologisk mångfald och leverera produkter av högsta kvalitet på bästa möjliga sätt innebär att vi erbjuder en bättre framtid för våra medarbetare, våra samhällen och vår planet. Om tjänsten Som Finance & HR Manager spelar du en nyckelroll i att övervaka och hantera de finansiella, administrativa och personalresursfunktionerna hos Dr. Schär Nordics. Denna mångfacetterade position kräver en gedigen bakgrund inom finans, administrativa processer och personalresursförvaltning för att säkerställa smidigt drift och strategisk utveckling av dessa kritiska områden. Du kommer att ansvara för att upprätthålla finansiell stabilitet, effektivisera administrativa processer och främja en positiv samt produktiv arbetsmiljö för medarbetarna på företagets båda platser (Plant Korsnäs och Office Sundbyberg). I rollen kommer du utöver dina närmsta kollegor få stöd av Dr.Schärs globala funktioner och externa serviceleverantörer. Kvalifikationer och egenskaper För att lyckas i rollen som Finance & HR Manager, är du en lösningsorienterad person som har förmågan att såväl initiera förbättringar som att se till att få dem implementerade. Du är en drivande person med en hög inneboende produktionstakt och som har förmågan att såväl lyssna in andra som att själv ta ledningen och föra fram ett budskap. Slutligen har du förmågan att anpassa dig till olika typer av förutsättningar och kan ta dig framåt utan att själv vara beroende av perfekta strukturer och processer. Vi ser gärna att du antingen har minst några års erfarenhet från en liknande roll alternativt att du idag arbetar i gränslandet mellan HR/Ekonomi och är reda att kliva in och axla ett större ansvar. Sammanfattningsvis ser vi gärna att du har: - Examen inom finans, företagsekonomi, personalvetenskap eller motsvarig arbetserfarenhet. - Utmärka ledarskaps, kommunikations och samarbetsfärdigheter. - God analytisk förmåga - Kunskaper inom finansiella principer, svensk handelsrätt, budgetering och finansiell rapportering. Har du även erfarenhet av samarbete med lokala myndigheter, skatterådgivare, revisorer, banker samt servicecenter i en internationell organisation är det extra meriterande. Övrig information Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta Agency Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna. Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär. Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

9 februari 2024
Sista ansökan:
28 juli 2024
Personlig assistent - Vikarier vid behov hos tjej i Falun

Jag söker nu assistenter som vill dela min vardag tillsammans med mig. Jag är en oftast glad tjej på 35 år som behöver hjälp med det mesta för att få min vardag att fungera. Här hemma i min lägenhet försöker jag tillsammans med mina assistenter att genomföra olika aktiviteter tex spela spel, se på film. Men ibland behöver jag få ta det lugnt och då behöver du även känna dig bekväm med detta. Nu söker jag dig som bli en av mina vikarier vid behov. En person som vill bidra med flexibilitet och engagemang för att jag ska få ett bra liv. Hos mig arbetar man dygn oftast med dubbel assistans. Vem är du? Du som assistent är glad och trevlig och har nära till skratt, du kommer bli kollega till ett glatt och bra gäng som har jobbat länge hos mig. De som jobbar här är flexibla och hoppas att du är likasinnad, de ställer upp för varandra för att vi alla ska trivas. Jag känner mig mest bekväm med kvinnliga assistenter, gärna att du har erfarenhet av autism så att du lättare förstår mig men dina personliga egenskaper är absolut viktigast för mig. För denna tjänst krävs det att du har: - Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift - Har B-körkort Det är även meriterande om du har: - Erfarenhet av att jobba som assistent - Erfarenhet av autism _______________________________________ Vilka är vi? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? - En utvecklande och lärorik arbetsmiljö - Kollektivavtal - Förmånskort - Aktiviteter för både kunder och assistenter _______________________________________ Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning

9 februari 2024
Sista ansökan:
28 juli 2024