Är du tekniskt nyfiken och gillar att förstå maskiner på djupet? Då kan detta vara uppdraget för dig! Vi söker en konsult till Herdins Färgverk - ett anrikt företag med över 200 års erfarenhet av att utveckla produkter som skyddar, vårdar och färgar trä, textilier och hushållsytor. Start: Vecka 32 Omfattning: Uppdraget är långsiktigt Arbetstid: Dagtid, måndag-torsdag 07.00-16.00, fredag 07.00-14.45 Plats: Hosjö, Falun Är du tekniskt nyfiken och gillar att förstå maskiner på djupet? Då kan detta vara uppdraget för dig! Vi söker en konsult till Herdins Färgverk - ett anrikt företag med över 200 års erfarenhet av att utveckla produkter som skyddar, vårdar och färgar trä, textilier och hushållsytor. På Herdins Färgverk får du möjlighet att arbeta i en produktion med en äldre maskinpark där din tekniska förståelse och vilja att lära kommer till stor nytta. Du kommer att få en gedigen introduktion och möjlighet att växa in i rollen. Målet är att hitta dig som vill utvecklas med företaget och lära dig allt inom företagets produktion på sikt. Du blir anställd av Manpower Som konsult hos Manpower får du tryggheten i en heltidsanställning med kollektivavtal och samtidigt möjligheten att arbeta på uppdrag hos ett välkänt företag. Du får tillgång till: * Friskvårdsbidrag * En dedikerad konsultchef som stöttar dig under hela uppdraget * Möjlighet till kompetensutveckling och nya karriärvägar Vi söker dig som: * Har ett genuint tekniskt intresse * Vill lära dig maskinerna från grunden * Har truckkort och B-körkort (krav) * Är ansvarstagande, nyfiken och lösningsorienterad Om Herdins Färgverk Herdins Färgverk AB är ett familjeägt företag med rötter i Falun. Sedan starten har de utvecklat smarta och hållbara produkter för ytbehandling av trä, textilvård och hushåll. Med varumärken som Herdins, MP52 och Imprenex är de en välkänd aktör på marknaden. Företaget kombinerar tradition med innovation och har en stark lokal förankring i Dalarna. Ansökning Viktigt att du söker omgående om detta jobb är rätt för dig! Tillsättningen är planerad att vara klar senast vecka 27, även om uppdraget startar först i augusti. Har du frågor, kontakta konsultchef Anna Holmerud!
Har du ett hjärta av guld? Om du ofta får höra… att du är snäll. En omtänksam person. Och noggrann. Då är det nog dig vi söker! Vi jobbar nämligen med omtanke när vi städar fram en enklare, renare vardag åt våra kunder. Och vi gör det med hjärtat. För vi vet att vårt arbete får kunden att trivas och må bra, och det gör oss glada. Nu söker vi en serviceassistent, som tillsammans med teamet på vårt Falu-kontor ska fortsätta att sprida omtanke och få kunder att trivas. Vi tror att det kan vara du! Det är inte svårt. Men viktigt. Som Serviceassistent på HomeMaid har du en viktig roll: du får kunderna att längta efter att komma hem. Det gör de, när du ger dem bästa möjliga service genom våra städtjänster. Du arbetar självständigt ute hos kunderna. Det är inte svårt, men det innebär ett stort eget ansvar. Som Serviceassistent jobbar du med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Byta lakan och renbädda säng Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som tycker om att arbeta självständigt, men som också är en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Du har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Krav för anställning: Du förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Falun med omnejd Anställning:timanställning med möjlighet till anställningsgrad framåt. Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Ansök senast: 2025-06-30 Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Vill du ta nästa steg i karriären, vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre samhälle? Vi söker dig som vill vara med i Försvarsmaktens tillväxtresa och arbeta med att bygga en välfungerande verksamhet. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad. Välkommen med din ansökan! Förbandet Dalregementet Försvarsmakten försvarar Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Etableringen av Dalregementet är en del i uppbyggnaden av den svenska försvarsförmågan. Intill dess att regementet är utvecklat till full kapacitet, bland annat med nytt regementsområde, kommer verksamheten att präglas av kontinuerlig utveckling och förändring. Arbetssätt kommer till del förändras över tid för att anpassas till den växande organisationen och dess verksamhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som försvarsmedicinsk planerare är du medicinsk verksamhetschef (med VhC) för Dalregementets krigsförband där du kommer att stödja i framtagandet av medicinskt ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete (LSK) samt skapa och uppdatera rutiner fortlöpande. I din roll kommer du att stödja läkare med medicinskt ledningsansvar (LäkML) i framtagandet av ”Generella direktiv om läkemedelsbehandling” samt säkerställa att Dalregementet praktiserar evidensbaserad hälso- och sjukvård i samband med övningar och insats kopplat till gällande lagstiftning. Du kommer att utbilda sjukvårdspersonal samt ansvara för att vår tidvis tjänstgörande personal får kompetenshöjande utbildning kopplat till tjänsten inom Försvarsmedicin. I tjänsten ingår också att handleda och stödja chefer i rekrytering av sjukvårdspersonal samt handleda och stödja sjukvårdspersonal i samband med övningar och insats kopplat till läkemedel, medicintekniska produkter (MTP) och annan sjukvårdsmaterial. Tjänsten innebär att du är sakkunnig gentemot krigsförbanden inom området försvarsmedicin på garnisonen. Du ansvarar för läkemedel, narkotika och MTP enligt gällande lagstiftning, (Separat delegerad uppgift) samt deltar i utvecklingsarbetet kopplat till LSK, MTP och sjukvårdstjänst både lokalt och centralt. Du kommer att tillhöra avdelningen planering och genomförande som ansvarar för genomförandeledning och planering på förbandet. Officerare och civilanställda arbetar tillsammans för att skapa förutsättningar för regementet och garnisonen. Kvalifikationer • Legitimerad sjuksköterska • God erfarenhet från stabs- och eller utvecklingsarbete • Svensk medborgare • Körkort B Meriterande • Genomförd utlandstjänst • Genomförd svensk värnplikt • Specialisering (ex. Ambulans/Anestesi/Distriktssköterska/Kirurgi) • Officers-/specialistofficersexamen • Reservofficersutbildning Personliga egenskaper Oavsett bakgrund är det viktigt att du är noggrann och prestigelös samt är en god lagspelare. Du är flexibel och kan hantera tillfälliga toppar i arbetsbelastning utan att bli stressad. Du är omsorgsfull utan att vara rädd för att ställa krav, du agerar när så behövs. Du har även förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställning. Om du inte har anställning i Försvarsmakten idag tillämpas 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad: Heltid. Arbetstid: 40 timmar/vecka, dagtid måndag-fredag men tjänstgöring kommer att förläggas utanför ordinarie arbetstid. Arbetsort: Falun, men tjänstgöring vid annan ort kan förekomma. Beräknat tillträde: Januari 2026 eller enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas inom ramen för Försvarsmaktens lönepolicy. Kontakt vid frågor gällande tjänsten Frågor om tjänsten besvaras under vecka 25 samt 32-34 Rekryterande chef Jesper Eldevåg, tel. 076-610 75 38 Sakkunnig försvarsmedicin Emil Larsson 070-149 91 29 Kontakt vid frågor om rekryteringsprocessen Frågor om besvaras under vecka 25 samt 32-34 HR-generalist Anette Patten, tel. 070-738 75 67 Fackliga representanter Kontaktas via växeln 08-788 75 00 OFR/O Jan-Erik Belin OFR/S Kenneth Hartikainen SACO Karin Gällmo SEKO Anna Löfgren Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-22 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Dalregementet är ett av Försvarsmaktens nygamla förband med anor från 1625. Regementet återetablerades 2021 efter beslut av riksdagen. Vår verksamhet finns i Falun och vi kommer bidra med utbildning av soldater som bygger framtidens infanteriförband/Armé. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker flera engagerade personliga assistenter till en av våra kunder som bor utanför Falun i Sundborn. Vi erbjuder tjänster på heltid och deltid med fasta scheman. Vi söker även dig som vill arbeta som timvikarie – ett flexibelt alternativ där du hoppar in vid behov, till exempel vid sjukdom eller semester. Vår kund har dubbelassistans dygnet runt, vilket innebär att du alltid arbetar tillsammans med en kollega. Arbetspassen är i regel 12 timmar långa och kan förläggas under dygnets alla timmar, där vaken natt gäller under nattetid. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktion efter sommaren. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 50-årsåldern som lever med ALS. Hon använder olika hjälpmedel för att underlätta vardagen, bland annat elrullstol, duschstol, andningsmaskin och hostmaskin. I hemmet finns även en lyftanordning som underlättar vid förflyttningar. Som assistent åt vår kund kommer du bland annat att: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid sondmatning Kundens aktiviteter anpassas efter hur hon mår just för dagen. Hon tycker om att vara i trädgården och pyssla med odling, men uppskattar också att åka på konserter eller göra utflykt till en loppis. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är lyhörd, tålmodig och trygg i dig själv – någon som har lätt för att samarbeta, men också kan ta ansvar när det behövs. Du behöver kunna anpassa dig efter kundens dagsform och vara uppmärksam på hennes behov. Kunden önskar kvinnliga assistenter. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av vård eller omsorg, men det är något som vi ser som meriterande. KRAV B-körkort Kan arbeta i ett hem med pälsdjur Goda kunskaper i svenska, tal och skrift Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Vill du ta nästa steg i karriären, vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre samhälle? Vi söker dig som vill vara med i Försvarsmaktens tillväxtresa och arbeta med att bygga en välfungerande verksamhet. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad. Välkommen med din ansökan! Förbandet Dalregementet Försvarsmakten försvarar Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Etableringen av Dalregementet är en del i uppbyggnaden av den svenska försvarsförmågan. Intill dess att regementet är utvecklat till full kapacitet, bland annat med nytt regementsområde, kommer verksamheten att präglas av kontinuerlig utveckling och förändring. Arbetssätt kommer till del förändras över tid för att anpassas till den växande organisationen och dess verksamhet. Planerings- och genomförandeavdelningen Vi ansvarar för genomförandeledning och planering på förbandet. Officerare och civilanställda arbetar tillsammans för att skapa förutsättningar för regementet och garnisonen. Avdelningen ansvarar även för ekonomi- och infrafunktion. Huvudsakliga arbetsuppgifter Försvarsmakten har sedan många år nyttjat olika obemannade flygande system. Som flygsäkerhetsofficer vid Dalregementet är du en viktig del av vårt team som utvecklar nya och befintliga förmågor samt anpassar och utvecklar markstriden för att uppnå bästa möjliga effekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att följa upp och rapportera flygsäkerhetsläget på Dalregementet och till flygsäkerhetsavdelningen. Det innebär att regelbundet till verksamhetsansvarig och regementschefen rapportera flygsäkerhetsnivå, flygsäkerhetsrisker samt aktuella händelser och trender i verksamheten. Du kommer att stödja ansvariga i verksamheten att ta fram flygsäkerhetsmål samt vid behov genomföra och stödja utredningar av flygsäkerhetspåverkande händelser. I arbetet förekommer också olika former av stabsarbete, i första hand nära eget verksamhetsområde. Du arbetar både i kontorsmiljö samt verksamhetsnära. Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete. Du kommer att arbeta i ett professionellt team med breda och varierande arbetsuppgifter. Tjänsten är ny och kommer att utvecklas tillsammans med dig och vårt team. Kvalifikationer • Specialistofficersexamen lägst SO6/7 • Svensk medborgare • Körkort B • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • Genomförd UtbA MRPAS grundkurs eller annan erfarenhet av RPAS-system • Utbildning fördjupad utbildning militär luftfart Meriterande • Genomförd FSO-kurs • Erfarenhet av RPAS inom Försvarsmakten eller angränsande myndighet (till exempel polis, tull, räddningstjänst eller kustbevakning) • Erfarenhet från MRPAS-flygtjänst • Erfarenhet från stabs- och eller utvecklingsarbete • Genomförd utlandstjänst Personliga egenskaper Oavsett bakgrund är det viktigt att du är noggrann och prestigelös samt en god lagspelare. Du är flexibel och kan hantera tillfälliga toppar i arbetsbelastning utan att bli stressad. Du är omsorgsfull utan att vara rädd för att ställa krav, du agerar när så behövs. Du har även förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställning. Om du inte har anställning i Försvarsmakten idag tillämpas 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad: Heltid. Arbetstid: 40 timmar/vecka, dagtid måndag-fredag men tjänstgöring kommer att förläggas utanför ordinarie arbetstid. Arbetsort: Falun, men tjänstgöring vid annan ort kan förekomma. Beräknat tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Lön: Individuell lönesättning tillämpas inom ramen för Försvarsmaktens lönepolicy. Kontakt vid frågor gällande tjänsten Frågor om tjänsten besvaras under vecka 25 samt 32-34 Rekryterande chef Jesper Eldevåg, tel. 076-610 75 38 Kontakt vid frågor om rekryteringsprocessen Frågor om tjänsten besvaras under vecka 25 samt 32-34 HR-generalist Anette Patten, tel. 070-738 75 67 Fackliga representanter Kontaktas via växeln 08-788 75 00 OFR/O Jan-Erik Belin OFR/S Kenneth Hartikainen SACO Karin Gällmo SEKO Anna Löfgren Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-22 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Dalregementet är ett av Försvarsmaktens nygamla förband med anor från 1625. Regementet återetablerades 2021 efter beslut av riksdagen. Vår verksamhet finns i Falun och vi kommer bidra med utbildning av soldater som bygger framtidens infanteriförband/Armé. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Har du ett hjärta av guld? Om du ofta får höra… att du är snäll. En omtänksam person. Och noggrann. Då är det nog dig vi söker! Vi jobbar nämligen med omtanke när vi städar fram en enklare, renare vardag åt våra kunder. Och vi gör det med hjärtat. För vi vet att vårt arbete får kunden att trivas och må bra, och det gör oss glada. Nu söker vi en serviceassistent, som tillsammans med teamet på vårt Falun-kontor ska fortsätta att sprida omtanke och få kunder att trivas. Vi tror att det kan vara du! Det är inte svårt. Men viktigt. Som Serviceassistent på HomeMaid har du en viktig roll: du får kunderna att längta efter att komma hem. Det gör de, när du ger dem bästa möjliga service genom våra städtjänster. Du arbetar självständigt ute hos kunderna. Det är inte svårt, men det innebär ett stort eget ansvar. Som Serviceassistent jobbar du med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Byta lakan och renbädda säng Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som tycker om att arbeta självständigt, men som också är en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Du har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Krav för anställning: Du förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Falun med omnejd Anställning:Timanställning med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Ansök senast: 2025-06-27 Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Tillsammans gör vi skillnad Verisure är Europas ledande leverantör av uppkopplade larm och smarta funktioner för hemmet. Företaget växer snabbt och har idag 5 miljoner kunder fördelade i över 17 olika länder i Europa och Sydamerika. Tack vare starkt fokus på kvalité och service är våra 500.000+ svenska kunder bland de mest nöjda i branschen! Med vår framtidssäkra och spännande plattform kan vi erbjuda våra kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet. Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete? Hos oss får du möjlighet att göra skillnad för våra kunder och bidra med ditt engagemang samtidigt som du får en bra arbetserfarenhet på ditt CV! Vår Kundbokning bokar kundbesök för service samt installation till våra Säkerhetsexperter på fältet. Du behöver trivas med att arbeta i högt tempo, gilla att prata med kunder och att ha struktur i tillvaron. Vårt arbete innebär ett stort ansvar - men det är det som gör jobbet riktigt roligt! Vårt främsta mål är nöjda kunder, så att du har en hög servicekänsla, det ser vi som en självklarhet. Som person är du dessutom nyfiken,lösningsorienterad,stresstålig, social och trivs i en miljö där du får ta egna initiativ. Meriterande är ett förflutet inom telebokning eller kundtjänst. Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper. Grundkrav för anställning är att du fyllt 18 år, Talar och skriver flytande svenska och engelska. Innan eventuell anställning genomförs en bakgrundkontroll via Länsstyrelsen som innebär b.la kontroll i belastningsregistret och UC. Vi kan utlova dig en arbetsplats i en stimulerande miljö med härliga kollegor där du blir en del av ett starkt lag som brinner för sin uppgift! Anställningsstart är omgående och ditt arbete börjar med två veckors utbildning. Normal arbetstid är vardagar 07.30 – 16.30 med möjlighet till anpassning. Tjänsten är en fast heltidstjänst med sex månaders provanställning Kollektivavtalsbärande fackförbund: Unionen Har du frågor? Läs mer på vår karriärsida eller kontakta rekryteringsteamet på [email protected] Märk ämnesraden med namnet på den ort där du är intresserad av att jobba. Vi vill ha din ansökan med personligt brev och CV snarast. Vi kallar till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så sök redan idag!
Segelstads Rehab AB grundades av en legitimerad arbetsterapeut med en stark drivkraft att skapa verklig skillnad inom rehabilitering och se till att arbetsterapi blir tillgänglig för alla - oavsett var i landet man bor. Just nu söker vi en engagerad kollega som vill arbeta på deltid (40%) inom primärvårdsrehabilitering i Falun. Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut, och som har ett intresse för eller erfarenhet av att arbeta inom primärvården. Meriterande är erfarenhet av bedömning och förskrivning av hjälpmedel, ADL-bedömningar, kognitiva bedömningar och handskador. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du behöver vara nyfiken, utvecklingsinriktad och trygg i att arbeta självständigt – samtidigt som du värdesätter att ingå i ett sammanhang där samarbete och kollegialt stöd är centralt. Du kommer att ha tillgång till kontinuerlig handledning, vägledning och stöd från erfarna kollegor. Vi tror på styrkan i att dela kunskap och på att växa tillsammans. Så ansöker du: Skicka din ansökan via e-post till: 📩 [email protected] Ange rubrik: "Arbetsterapeut Primärvård Falun". Vänligen bifoga följande dokument: CV Personligt brev Bevis om legitimation Observera: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Om företaget: Sedan 2017 har vi på Segelstads Rehab AB erbjudit kvalificerade insatser inom arbetsterapi, fysioterapi och psykologi. Vi är stolta över våra nöjda kunder och medarbetare runt om i hela Sverige – och vi fortsätter växa. Vi är en kunskapsdriven och utvecklingsinriktad organisation där samverkan utgör en central del av vårt arbetssätt. Som konsult hos Segelstads Rehab blir du en del av ett engagerat och professionellt team, med tillgång till stöd från både mentor, konsultchef och kollegor. Vid behov erbjuder vi en strukturerad introduktion på din nya arbetsplats för att säkerställa en trygg och effektiv start i uppdraget. Vi söker dig som är flexibel och har möjlighet att ta dig an såväl kortvariga som mer långsiktiga uppdrag inom olika verksamheter runt om i landet. Konsultrollen hos oss innebär att du har en bred kunskapsbas och en nyfikenhet att snabbt ta till dig nya arbetssätt och perspektiv. Det betyder inte nödvändigtvis att du har lång erfarenhet – snarare att du har ett genuint engagemang för ditt yrke och en vilja att sätta kunden i centrum. Detta ser vi som ett värdefullt komplement till ditt patientcentrerade arbetssätt. Vi ser med glädje fram emot att ta del av din ansökan. Vänligen, Rebecka Segelstad, VD, leg. arbetsterapeut Jessica Siljehav Lilja, Verksamhetschef, leg. arbetsterapeut Natallia Skorb, Rekryteringsansvarig, leg. arbetsterapeut
Söker demonstratörer för heltid/deltid, garantilön + provision! Vi på AquaClean Tech söker just nu demonstratörer för att utöka vårt team. Vi har idag vårt huvudkontor i Västerås med filialkontor i Uppsala. Vi växer hela tiden och behöver därför fler drivna demonstratörer för att kunna täcka de orter där vi inte jobbar just nu. Hos oss jobbar man med att demonstrera en städutrustning som heter Roboclean. Den är ledande inom sin teknik idag. Produkten kan allt från luftrening, sanering, Rekond m.m Man utgår från hemmet och åker på förbokade kundbesök. Vid ett besök har man alltid betalt, vid försäljning givetvis mer. Det finns inget lönetak. Krav på att man har körkort och egen bil då man utgår från hemmet och ska ta sig till sina kunder. Pga av detta så har man som säljare ett kostnadsavdrag på 40% av sin lön som är beviljat av skatteverket. Då man kan påverka sitt eget schema varje vecka så söker vi både heltid och deltidstjänster. Så är du: - Tävlingsinriktad - Målmedveten - Flexibel - Ansvarsfull - Social - Driven Så är detta jobbet för dig. Vi håller intervjuer löpande så välkommen med din ansökan.
Vill du vara med och driva utvecklingen av morgondagens säkerhetssystem framåt? Är du en driven och kompetent tekniker som söker nya utmaningar? Vill du gå till jobbet varje dag och bidra till att våra kunder får en tryggare vardag? Trivs du med att arbeta självständigt men samtidigt känna tillhörigheten i ett starkt team? Då ska du läsa vidare och söka tjänsten som larmtekniker hos oss! Om tjänsten Som larmtekniker hos oss på Teknofix kommer du att arbeta med installationer, driftsättning och service av främst Securitas Directs anläggningar men även andra system. Vi jobbar i hela Dalarna samt Kopparberg. Arbetsuppgifterna innefattar planering, kabelförläggning, installationer, driftsättning, funktionstest och dokumentation. Då det är viktigt för oss att alltid säkerställa att våra kunder har rätt lösning kommer du även att jobba med merförsäljning. Arbetet är omväxlande med företagskunder inom många olika branscher och uppdrag av varierande karaktär. Tjänsten erbjuder såväl självständiga arbetsuppgifter som uppdrag tillsammans med dina kollegor och du kommer får möjlighet att utveckla kompetenser inom flertalet olika teknik- och säkerhetsområden. Vi erbjuder larm och larmlösningar för många olika situationer, exempelvis inbrottslarm, larm för personskydd, överfallslarm, brandvarningssystem, driftlarm och objektskydd. Vi erbjuder också kompletta lösningar inom kameraövervakning och passagekontroll. Vårt utbud av produkter och tjänster till företag kan du läsa mer om på www.securitasdirect.se Vi vänder oss i huvudsak till företag, men även privatpersoner som har höga krav på säkerhetsinstallationer. Grunden för våra larm, inbrottslarm och säkerhetssystem är högteknisk kvalitet med snabb och säker uppkoppling. Med en egen dygnet-runt bemannad larmcentral blir vi en mycket stark organisation med lokal närvaro för en snabb och säker insats. Vem söker vi? - Som person ser vi att du är en lagspelare som besitter stor social kompetens. - Du ska kunna arbeta målinriktat i ett högt tempo både självständigt och i grupp. - Du har lätt för att ta egna initiativ och är drivande i din egen utveckling. - Det är meriterande med en teknisk utbildning på minst gymnasienivå i form av t.ex svagström/larm/säkerhet eller som elektriker. - Då tät och daglig kontakt med våra kunder är ett viktigt inslag i din vardag behöver du ha ett sätt som är tillmötesgående, professionellt och som kännetecknas av hög kvalitet. - Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av vår bransch. Kanske har du jobbat med larminstallationer tidigare eller så har du erfarenhet av andra områden inom kamera eller brand- och utrymningslarm och vill utvecklas tillsammans med oss. - Du är van vid teknik och tycker om att visa framfötterna och att har lätt för att lära dig nya saker. - Du trivs med ett flexibelt arbete där du tar ett stort eget ansvar. Då du kommer att arbeta med säkerhetsklassade objekt kommer vi behöva göra ett utdrag från belastningsregistret. Svenskt medborgarskap samt körkort B är ett krav. Vi erbjuder Hos Teknofix blir du en del av ett glatt gäng med höga ambitioner som ser kvalitet, service och kundnöjdhet som en självklarhet. Du kommer få möjligheten att vara med och påverka hur din arbetsdag ska se ut och ju tryggare du blir i rollen desto mer eget ansvar över ditt arbete kommer du att få. Vi erbjuder möjligheten att ta del av över 30 års erfarenhet från säkerhets- och installationsbranschen vilket ger dig möjligheten att utveckla kompetenser inom en rad områden. Du kommer även få gå Securitas Directs utbildningar inom larm och kamera. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med fast månadslön. Du kommer att utgå från hemmet och vårat kontor ligger i Gagnef. Arbetet är förlagt till dagtid och tillträde sker efter överenskommelse. Vi kommer att tillämpa ett löpande urval. Detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ber dig därför ansöka så snart du har möjlighet.
Välj ett jobb för att visa detaljer