Lärare i slöjd 7-9 på Britsarvsskolan

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter och över 200 yrken. Hos oss jobbar ingenjörer, lärare, socionomer, undersköterskor, projektledare, HR-specialister och många fler. Vi har jobb som märks, vi gör skillnad och tillsammans skapar vi en organisation som är unik vad gäller bredd på kompetens och kunskap. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta Vi söker dig som är lärare i ämnet slöjd. Är just du vår nya medarbetare och våra elevers nya lärare? Vill du bidra till att alla våra elever utvecklas i sitt lärande? Vi vill jobba tillsammans med just dig som vill anta utmaningen att bidra till utvecklingen på Britsarvsskolan. På skolan strävar vi hela tiden efter att utvecklas, därför sätter vi stort värde på samarbete och det kollektiva lärandet. Du är läraren som kan komplettera vårt team. Vi tror att du tillsammans med oss kan få eleverna att nå större bredd och djup i sina kunskaper.  På skolan finns det mesta du kan önska dig; behöriga lärare, en sammanhållen elevhälsa, fin stämning i kollegiet och mellan lärare, elever och vårdnadshavare. I vårt elevhälsoarbete arbetar vi efter modellen Tillsammans för varje barn, som innebär att jobba utifrån en helhetsbild kring eleven där tidig upptäckt och tidiga insatser är en viktig del. Vi har ett uppskattat skolbibliotek och en nyrenoverad skolrestaurang. Arbetsuppgifter Du kommer att bidra till våra elevers utveckling mot målen i ämnet slöjd med inriktning trä- och metall. Du kommer tillsammans med din ämneskollega att samplanera och utvärdera undervisningen i slöjd. I uppdraget ingår att skapa en trygg och stimulerande miljö för våra elever. I uppdraget ingår även att vara mentor vilket innebär att du kommer att stödja och coacha elever i deras utveckling, genomföra utvecklingssamtal och ha nära dialog med vårdnadshavare och elev.  Du kommer att ingå i ämneslag och arbetslag med goda förutsättningar att utvecklas individuellt och genom kollegialt lärande. Kvalifikationer För rollen krävs: - Lärarlegitimation med behörighet i ämnet slöjd  - Att du är väl förtrogen med gällande styrdokument - God digital kompetens Personliga egenskaper Du är en trygg och tydlig ledare med elevens lärande och måluppfyllelse i fokus. Vi ser att du är en lärare som bygger din undervisning på nära pedagogiska relationer och att du har hög kompetens att möta eleverna i deras individuella utveckling utifrån deras erfarenheter, förkunskaper och förmågor. Du ser elevens lärande ur ett helhetsperspektiv och har förmågan att skapa goda elev- och föräldrakontakter. Du är engagerad i skolutvecklingsfrågor och vill utvecklas lösningsfokuserat tillsammans med övriga kollegor på Britsarvsskolan. Meriterande kvalifikationer - Behörighet att undervisa i ytterligare ämne i årskurserna 7 till 9 Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2024-08-12. Bifoga utbildningsintyg/legitimation i din ansökan då detta kommer att efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Kontaktuppgifter Rektor, Karin Wahlén tel 023-860 86 [email protected] Biträdande rektor, Jenny Thorén  023-860 57 [email protected] Fackliga representanter Sveriges lärare, Anders Eklund, [email protected] Sveriges lärare, Karin Björklund, [email protected] Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.  Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] Kontaktinformation Karin Wahlen, Biträdande rektor, +46 023-86695 Arbetsplats  Falun

10 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Production Engineering Lead

Company Description AFRY provides engineering, design, digital and advisory services. We are devoted experts in industry, energy and infrastructure sectors, creating impact for generations to come. AFRY has Nordic roots with a global reach. Join us in accelerating the transition towards a sustainable society. Job Description As a Production Engineering Lead, you'll have an important function focused on optimizing assembly methods, processes, and equipment within the Production organization. Working hand in hand with Production management and R&D, you'll ensure seamless alignment with project targets, oversee design approvals, and conduct final tests, ensuring the utmost efficiency in both internal and external production processes. You will be part of the production unit and will be responsible for around 20 people with a focus on quality and performance targets. As a Production Engineering Lead, you will also: Champion a culture of safety, ensuring both you and your team work in a secure environment. Inspire and nurture your team's growth with positivity and expertise in your field. Take ownership and stay abreast of delivery plans to effectively meet deadlines and exceed targets. Drive continuous improvement initiatives within the department, while managing financial and human resources responsibilities. You'll be part of a dynamic team, working two shifts: Morning Shift: Monday to Friday 05:30 to 14:00 Evening Shift: Monday to Thursday 13:00 to 23:30 Friday's off You will start as a consultant with us at AFRY, with the ambition to transition into an employment position with the client after 6 months. Qualifications To be a good fit and thrive in the position of Production Engineering Lead, we believe you have: Leadership experience in operational planning. Competency in technical solutions, planning, and processes. Background in manufacturing or related field. Fluent proficiency in Swedish. Ability to manage budgets and policy recommendations. Experience in optimizing external production processes. Positive attitude and strong interpersonal skills. Initiative to drive departmental improvement. Additional Information Contact: Sandra Mikaelsson email: [email protected] Last day to apply is June 5th. At AFRY, we engineer change in everything we do. Change happens when brave ideas come together. When we collaborate, innovate technology, and embrace challenging points of view. That’s how we're making future. We are actively looking for qualified candidates to join our inclusive and diverse teams across the globe. Join us in accelerating the transition towards a sustainable future.

9 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Skadehandläggare

Har du ett högt kundfokus, tekniskt intresse och är lösningsorienterad? Nu söker vi dig som vill arbeta som Skadehandläggare/Skaderådgivare till vår anläggning i Falun. Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av Driv, Integritet och Hållbarhet. Vi erbjuder många uppskattade personalrabatter och förmåner samt ett generöst friskvårdsbidrag eftersom vi värnar om våra anställdas hälsa och välbefinnande. Du får dessutom möjligheten att jobba i en verksamhet med skickliga kollegor och god stämning. Läs gärna mer på vår  karriärsida . Tjänstebeskrivning Du får du ett varierande arbete med många bollar i luften, där din huvudsakliga arbetsuppgift är att ta emot våra kunder, beräkna skadekalkyler och förbereda reparationsunderlag. Som handläggare/rådgivare kommer du hålla kontakten med kunden genom hela processen samt ge vägledning vid tekniska frågor. Du arbetar aktivt för att hålla nere ledtider, upprätta jobbkalkyler, fakturering, hantera försäkringsfrågor samt reklamationer. Du planerar arbetet för våra Skadetekniker och sköter kundkontakten hela vägen. Tillsammans med kollegorna inom Skadeverkstaden sköter du kontakten med våra samarbetspartners och leverantörer. Kvalifikationer Du har godkänd gymnasial utbildning och har erfarenhet av arbete i en kundfokuserad verksamhet. Du har ett stort tekniskt intresse och erfarenhet från vår bransch gärna som servicerådgivare eller tekniker. Arbetet kräver att du har god datorvana, lätt för att utrycka dig på svenska i tal och skrift samt har B-körkort. Har du tidigare arbetat i systemen Cabas, Automaster och Elsa är det meriterande. Personliga egenskaper  För att trivas som Skadehandläggare bör du gilla att arbeta i en rådgivande roll ut mot kund, i ett stundvis högt tempo. Detta ställer krav på hög servicemedvetenhet, god kommunikativ förmåga samt en förmåga att hantera ett arbete där mycket händer samtidigt. Du har ett tekniskt intresse samt en förmåga att lösa de problem som kan uppstå i ditt arbete. Ansökan Är det dig vi letar efter? I denna rekrytering kommer stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan direkt då urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2024-06-16. För frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Ida Spring. Din Bil Sverige eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför en verksamhet. Din Bil Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning. Om Din Bil Din Bil är Sveriges största auktoriserade återförsäljare av Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, Škoda, SEAT, CUPRA, Audi och Porsche. Med totalt 68 anläggningar i regionerna Stockholm, Göteborg, västra Skåne och Gävleborg-Dalarna är vi en av de största aktörerna i branschen. Din Bil är en del av  Porsche Holding Salzburg GmbH  och är ett helägt dotterbolag till  Volkswagen AG .

9 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
🎉Jobba som Festival Salesman!🎉 Tjäna 38 000kr/mån utan erfarenhetskrav!

Lingon är ett bransch ledande företag inom Festival Sales. Vi finns där mycket folk finns. På sommaren innebär det att vi åker runt på olika Festivaler / Marknader och events runtom i Sverige och möter våra kunder i dom stunder där humöret är som bäst och köp glädjen är på topp. När du jobbar som Festival Salesman hos oss så går ditt jobb ut på att tillsammans med ett team på 3 till 10 person åka runt veckovis till olika städer och events runtom i Sverige och marknadsföra Lingons abonnemang till konsumenter. Företaget står för alla dina utgifter när du borta på jobb , som till exempel transport och boende i form av hotell. Det enda du behöver ta med dig är packning för 5 dagar i taget och ett stort leende på läpparna. Gruppen du kommer jobba med består utav att ett gäng unga personer i 18-30 års åldern som alla är bra kompisar /kollegor där det är lätt att komma in i gänget. Vi söker dig som är positiv , har en energisk personlighet och är en äventyrs person som tycker det är kul att resa runt och se nya platser. Vad vi erbjuder: Lönen landar på cirka 38 000kr/mån i snitt för första års Festival Salesman. Med stora möjligheter till att påverka sin lön i form av provisioner. Arbetstider Måndagar 12 -21 , Tisdag - Torsdag 10-19 och Fredag 08 - 16.00 Företaget står för dina resekostnader samt hotell när du är borta i jobbet. Arbetsplatsen är Festivaler / Marknader / Mässor / Events runtom i Sverige under sommaren Våra Krav : Du har en hel och ren klädsel Du Pratar flytande svenska utan hinder Är positiv och taggad Klarar av att jobba under press Vill resa och se Sverige Hur man söker: Vi har 1 ledig plats i vårt team nu och det är högt tryckt på ansökningarna, så om du känner dig träffad av annonsen så passa på att sök till ett utav Sveriges roligaste jobb. Ansök via mail våran mail [email protected] , vi vill att du skickar in CV + PB som bilagor. Men även en "Kort pitch" om varför du är unik och varför du tror att du är rätt person för den här typen av jobb.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
🎉Jobba som Festival Salesman!🎉 Tjäna 38 000kr/mån utan erfarenhetskrav!

Lingon är ett bransch ledande företag inom Festival Sales. Vi finns där mycket folk finns. På sommaren innebär det att vi åker runt på olika Festivaler / Marknader och events runtom i Sverige och möter våra kunder i dom stunder där humöret är som bäst och köp glädjen är på topp. När du jobbar som Festival Salesman hos oss så går ditt jobb ut på att tillsammans med ett team på 3 till 10 person åka runt veckovis till olika städer och events runtom i Sverige och marknadsföra Lingons abonnemang till konsumenter. Företaget står för alla dina utgifter när du borta på jobb , som till exempel transport och boende i form av hotell. Det enda du behöver ta med dig är packning för 5 dagar i taget och ett stort leende på läpparna. Gruppen du kommer jobba med består utav att ett gäng unga personer i 18-30 års åldern som alla är bra kompisar /kollegor där det är lätt att komma in i gänget. Vi söker dig som är positiv , har en energisk personlighet och är en äventyrs person som tycker det är kul att resa runt och se nya platser. Vad vi erbjuder: Lönen landar på cirka 38 000kr/mån i snitt för första års Festival Salesman. Med stora möjligheter till att påverka sin lön i form av provisioner. Arbetstider Måndagar 12 -21 , Tisdag - Torsdag 10-19 och Fredag 08 - 16.00 Företaget står för dina resekostnader samt hotell när du är borta i jobbet. Arbetsplatsen är Festivaler / Marknader / Mässor / Events runtom i Sverige under sommaren Våra Krav : Du har en hel och ren klädsel Du Pratar flytande svenska utan hinder Är positiv och taggad Klarar av att jobba under press Vill resa och se Sverige Hur man söker: Vi har 1 ledig plats i vårt team nu och det är högt tryckt på ansökningarna, så om du känner dig träffad av annonsen så passa på att sök till ett utav Sveriges roligaste jobb. Ansök via mail våran mail [email protected] , vi vill att du skickar in CV + PB som bilagor. Men även en "Kort pitch" om varför du är unik och varför du tror att du är rätt person för den här typen av jobb.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Avdelningschef till Räddningstjänstavdelningen

Vår uppgift är att minimera olyckor, reducera skador och rädda liv. Vi arbetar för att skydda både människor och egendom i våra kommuner enligt lag om skydd mot olyckor (LSO). Vårt mål är att engagera och involvera alla medborgare, vilket inkluderar dig och mig. Just nu söker vi en driven och engagerad individ som är redo att axla rollen som Avdelningschef för räddningstjänstavdelningen. Är det dig vi letar efter?   Om tjänsten Som chef för räddningstjänstavdelningen har du det övergripande ansvaret för avdelningen som innefattar heltids- och deltidverksamheten samt insatsledning. Du kommer att vara med och utveckla och effektivisera verksamheten genom gemensamma mål och strategier. Avdelningen är uppdelad på tre områden, där det finns tre områdeschefer som ansvarar för respektive område samt en insatsledarchef. Tillsammans med olika intressenter arbetar du för att förebygga olyckor och hantera dem på bästa sätt för medborgare, miljön och vår personal, både i fredstid och i kris. Du ingår i ledningsgrupp.   Dina ansvarsområden inkluderar: • Ansvar för personal, verksamhet och budget. • Verksamhetsplanering och uppföljning av mål. • Stödja och utveckla underställda chefer och personal. • Utveckla räddningstjänstens beredskap och säkerställa hög kompetens för insatser • Skapa goda relationer och arbetsmiljö för alla involverade. • Representera räddningstjänsten och samarbeta med ägare, MSB, Länsstyrelse och andra intressenter. Kvalifikationer För att bli lyckosam i rollen har du minst 5 års erfarenhet av personalansvar i operativ verksamhet. Du är van vid förändringsledning och har förmågan att hantera både gamla och nya utmaningar. Du har genomfört MSB:s påbyggnadsutbildning för Brandingenjörer (RUB), ledningskurs Insatsledare, Räddningsledning B eller motsvarande utbildning med godkänt resultat samt besitter erfarenhet från "blåljusbranschen" eller försvarsmakten. Vi värdesätter om du tidigare har arbetat med konfliktlösning, grupputveckling och projektledning samt om du har erfarenhet inom kris- och beredskapsorganisationer.   Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper för att utföra digitala arbetsuppgifter effektivt, inklusive budgethantering, projektplanering och uppföljning med mera. Ett krav är svenska i tal och skrift, samt förmåga att hantera engelska.   Din profil Det händer mycket inom Räddningstjänsten Dala Mitt just nu. Vi söker dig som har modet att fatta beslut och har ett strategiskt tänk för att se helheten. Vi önskar att du har erfarenhet av att leda i förändring och trivs i en dynamisk miljö. Det är viktigt att du har en stark vilja att bidra till samhället. Dina främsta egenskaper inkluderar förmågan att kommunicera tydligt och inspirerande, vilket hjälper andra att växa. Du är en naturlig ledare, lagspelare och trivs med att samarbeta med människor.   Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara med och forma Sveriges bästa räddningstjänst, är du varmt välkommen att söka tjänsten!   Facklig företrädare: Kommunal, Erik Dahlbom: 023-48 88 00 Räddningstjänsten Dala Mitt är ett kommunalförbund som bildades 1998. Vi ansvarar för räddningstjänsten i fem kommuner: Falun, Borlänge, Ludvika, Säter och Gagnefs kommuner. Vi styrs av en politisk direktion med representanter från alla fem medlemskommunerna. Läs mer under rubriken Förbundsdirektionen. Vårt uppdrag är att skydda och rädda människor, egendom och miljö i vårt närområde. Vi ska även bidra till att färre bränder inträffar och minska konsekvenserna av de bränder som faktiskt ändå händer. För att erbjuda trygghet i förbundets kommuner har vi 72 st. medarbetare i beredskap dygnet runt, varje dag året om. Krav: Körkort: * B (Personbil)

8 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Vi söker boendestödjare till sommaren 2024!

Vill du göra verklig skillnad i människors liv och stödja deras väg till oberoende? Vi söker nu efter engagerade och empatiska boendestödjare inom områdena missbruk/ beroende samt våld i nära relationer till sommaren 2024. Våra verksamheter är till för vuxna personer som har behov av stöd utifrån missbruk/ beroende eller våldsutsatthet.  Det kan vara boendestöd i ordinärt boende men även boendestöd i våra stödboenden (ett för kvinnor och ett för män) för vuxna personer med missbruk/ beroende samt kvinnofridsboende för våldsutsatta kvinnor och eventuellt medföljande barn. Verksamheterna är organiserade inom sektion vuxenstöd Ifo, arbetslivs- och socialförvaltningen. Boendestödjarnas uppdrag utgår från verksamhetens mål och uppdrag samt den enskilde personens behov och mål som beskrivs i genomförandeplanen. Uppdraget sker i nära samarbete och samråd med kollegor, samordnare och enhetschef på enheten. Samarbete sker även socialsekreterare och rådgivare inom missbruksområdet respektive våld i nära relationer. Även samarbete med försörjningsenheten och övriga verksamheter ingår i uppdraget.   En förutsättning för arbetet är stort intresse och engagemang för de aktuella områdena och målgrupperna. Arbetsuppgifter: I arbetsuppgifterna ingår att utarbeta och följa upp genomförandeplanen utifrån de individuella behoven tillsammans med den enskilde.   Det kan vara stöd till personen att utföra vardagliga och praktiska aktiviteter inom och utanför det egna boendet, stöd vid kriser, stöd i möten med andra myndigheter, stöd i att söka bostad, vara bollplank med mera utifrån behov. I arbetet ingår även att i samråd med den enskilde samverka med socialsekreterare och rådgivare. De du möter har olika förutsättningar och behov och ditt arbetssätt behöver anpassas utifrån detta. I arbetsuppgifterna ingår att fortlöpande föra dokumentation i vårt digitala verksamhetssystem. Vi söker dig som: • Har ett stort engagemang och intresse för att arbeta med människor. Du är serviceinriktad, trygg och empatisk för att kunna möta och stödja individers olika behov. Vi ser också att du är lojal, har gott omdöme, god självkännedom samt ser till allas lika värde. Som person kan du arbeta självständigt men ser också samarbete med kollegor som viktigt. Du har god förmåga till struktur och planering men kommer också kunna hantera föränderliga situationer och anpassa ditt arbetssätt då arbetsuppgifterna styrs utifrån individers olika behov. Kvalifikationskrav • Utbildning som behandlingspedagog eller behandlingsassistent. Eventuellt kan annan motsvarande utbildning bedömas som lämplig av arbetsgivaren för detta uppdrag.    • God kunskap om och erfarenhet av att arbeta i digitala system. • God förmåga att förstå och uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket. • Kunskap och erfarenhet av liknande arbete inom socialtjänstverksamhet. • B-körkort  Meriterande kvalifikationer: • Dokumenterad utbildning på området våld i nära relationer. • Dokumenterad utbildning på området missbruk/ beroende. • MI-utbildning. • Utbildning i kris och sorgebearbetning • Utbildning i lågaffektivt bemötande Anställningsvillkor: • Vi erbjuder under sommaren visstidsanställning på 1-3 månader där du arbetar efter färdigställt schema. Arbetstiderna är oregelbundna och innebär att du kan få arbeta både dag, kväll och helg. Beredskapstjänstgöring ingår. • För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida, Utdrag för arbete på HVB-hem. Du kan få ditt utdrag via digital postlåda. Polismyndigheten (polisen.se) Bifoga gärna betyg och intyg i din ansökan. • HVB-hem, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) Önskar du veta mer? Kontakta: Bemanningsadministratör med ansvar för rekrytering: Maria Ljungqvist 023-82661, [email protected] • Kommunal: 010-442 81 69

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Vikariat som arbetsledare inom gröna ytor

Är du passionerad om att skapa och underhålla vackra gröna ytor? Trivs du i en ledande roll där du kan inspirera och organisera ett team? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Om tjänsten: Vi söker nu en arbetsledare för ett 12 månaders vikariat med möjlighet till förlängning, för att leda ett av vår kunds team inom grönytearbete. Du kommer att ha ansvar för att planera, organisera och övervaka arbetet i våra parker, grönområden och andra landskapsprojekt. Ansvarsområden: - Planering och genomförande av underhålls- och anläggningsprojekt inom grönområden. - Ledning och utveckling av arbetslaget, inklusive schemaläggning och personalutveckling. - Kvalitetssäkring av utfört arbete samt uppföljning av projekt. - Budgetansvar och uppföljning av kostnader relaterade till grönområdesprojekten. - Kommunikation med underleverantörer och samarbetspartners. - Rapportering till produktionschef om projektens framsteg. Vi söker dig som: - Har relevant utbildning inom trädgård, landskapsarkitektur eller motsvarande. - Har erfarenhet av arbetsledning, gärna inom grönyteskötsel eller landskapsarbete. - Är en skicklig organisatör med förmågan att prioritera och hantera flera projekt samtidigt. - Besitter goda ledaregenskaper och har lätt för att motivera och engagera andra. - Har goda kommunikationsförmågor och är flytande i svenska både i tal och skrift. - Har B-körkort. Är du den drivna och engagerade ledare vi söker? Tveka då inte, sök tjänsten redan idag! Om oss Nordic Bemanning & Rekrytering är verksamma inom de flesta branscher, vi har över 15 års erfarenhet av personallösningar och vi är auktoriserade via kompetensföretagens branschorganisation. Vi är ett personligt företag med kontor i Gävle, Uppsala & Sundsvall, vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med noggrannhet och träffsäkerhet. Då vi är medlemmar och auktoriserade i branschorganisation kompetensföretagen kan du som konsult känna dig trygg hos oss då du omfattas av alla kollektivavtals avtalsenliga villkor gällande lön, semester, sjukfrånvaro etc. Detta är ett bemanningsuppdrag. Det innebär att du kommer att bli anställd direkt hos oss på Nordic Bemanning Rekrytering och omfattas av all den trygghet vi som auktoriserat bemanningsföretag har. Välkommen till oss! Villkor Start : Omgående eller enligt överenskommelse Omfattning : Vikariat heltid på 12 månader med möjlighet till förlängning. Arbetstider : Vardagar 7-16 Placeringsort : Falun Lämna in din ansökan nu eller tipsa en vän

8 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Offertingenjör / Projektledare

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Hos Duo Fasadsystem AB ansvarar du för kalkylering, upprättande av offert samt försäljning. Efter utförd försäljning planerar du projektet, upprättar tillverkningsunderlag, köper material samt ser till att produktion och montörer erhåller korrekta underlag för att kunna utföra entreprenaden. Som projektledare är ansvar du för hela processen och ser till att allt flyter på, det vill säga logistik, planering, kommunikation med både kund och underentreprenör genom möten och telefonkontakt. Du är ute på fältet och agerar spindeln i nätet mellan kund, underentreprenörer och interna avdelningar. Du hanterar arbetsordrar, kommunicerar med ekonomiavdelning om fakturor och ser till att kunderna betalar i tid. Du tar in priser för diverse uppdrag, hanterar ÄTOR och sköter dialogen med eventuella besiktningsmän och utför kvalitetskontroller. För att lyckas i rollen är du en självgående projektledare, du är driven och kommer gärna med nya ideér för affärsmöjligheter. Du är social, gillar att etablera nya kontakter och jobbar för att hitta nya samarbetspartners. Vi söker dig som har - Några års erfarenhet av liknande roll inom liknande byggbranschen - Flytande språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska - B-körkort Vi lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är självgående, lösningsorienterad och har pondus. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Kvalifikationer För att trivas och lyckas väl i den här rollen bör du ha en grundläggande teknisk utbildning och/eller en allmänt god teknisk förståelse. Har du tidigare erfarenhet av liknande tekniskt säljarbete är det ett plus. Självklart krävs i denna roll också ett grundläggande intresse för människor och att göra affärer! Du bör vara införstådd med byggnadsprocessen och de krav och utmaningar dessa skapar. Du bör vara noggrann och kunna hantera snabba vändningar då det ofta kan uppstå förändringar i ritningar eller underlag som används för beräkning. Vi ställer stora krav på självständighet, kompetens, noggrannhet, flexibilitet och samarbetsförmåga, både internt och externt. Du bör ha teknisk förståelse kombinerat med en hög administrativ förmåga. Som offertingenjör jobbar du utifrån ett strukturerat och teamorienterat förhållningssätt, du är affärsfokuserad och har en utpräglad kommunikativ förmåga. Goda kunskaper inom ritningsläsning och Autocad eller motsvarande är ett krav då arbetsuppgifterna i hög grad bygger på detta.   Duo Fasadsystem AB tillverkar och monterar fönster, dörrar och fasader i glas och aluminium till privatpersoner, byggföretag och offentlig verksamhet och har egen produktionsenhet i Falun. Varaktighet, tills vidare Provanställning tillämpas Kompletta ansökningshandlingar med kompetensbeskrivning, CV och referenslista mottas via mail. Märk Mailet "Offertingenjör 2024-5". Rekrytering sker löpande

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024