Utvecklingsingenjör till gasturbinstillverkare
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Om företagetFöretaget möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Företaget utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är företaget en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifterI rollen somUtvecklingsingenjör kommer du att ha en nyckelroll i att utveckla och optimera det akustiska systemet. Dina ansvarsområden inkluderar design och utveckling av luftintag, ventilation, CFD, enclosure, LER (Local Equipment Room) och bälgar/skorstenar. Du kommer att ansvara för att upprätthålla systemstandarder och processer samt arbeta med kostnadsreduktion och tekniska lösningar på detaljnivå. Arbetet innebär samarbete med interna och externa gränssnitt, inklusive R&D, inköp, orderkonstruktion, service och underleverantörer. Du kommer även att delta i och leda projektbaserade arbetsuppgifter. Din profilVi tror att du är en driven och analytisk problemlösare med passion för teknik. Du är en lagspelare som uppskattar samarbete och utmaningar i en global miljö. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Relevant arbetslivserfarenhet från en liknande roll. En kandidatexamen eller magisterexamen i mekanik eller motsvarande. God kommunikativ förmåga på både svenska och engelska. AnsökningsförfarandeUrvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Malin Åkerblom, [email protected]

167 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Personliga assistenter sökes till kvinna i Finspång
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nu personliga assistenter till en kvinna som är bosatt i Finspång. Hon har ett stort hjälpbehov och behöver hjälp med allt i sin vardag. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande, gåträning, matsituationer, matlagning, personlig hygien, promenader och hushållssysslor. I hemmet finns flera hjälpmedel att tillgå, exempelvis rullstol, lyft, förhöjd toalettstol samt duschstol. Av denna anledning ser vi det som meriterande om du som söker har erfarenhet av att ha arbetat med hjälpmedel. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro.Den fördelas på dag-, natt- eller dygnspass. Arbetstiderna ser ut som följande,dagtid 09.00-17.00, nattid 17.00-09.00 eller dygnspass 09.00-09.00. Ibland förekommer kortare arbetspass vid dubbelassistans. Omfattning: Timanställning vid behov.Antal tjänster: 2.Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Har erfarenhet inom vård och omsorg eller som personlig assistent. Det är krav på att du: Inte är pälsdjursallergiker, då det finns djur i kundens hem, Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift, Är rökfri, Innehar B-körkort. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kundmåste du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

168 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025