Lediga jobb i Forshaga

Sök totalt 15 lediga jobb i Forshaga

Skoladministratör
Forshaga kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun är en del av Karlstadsregionen i södra Värmland, vackert beläget längs Klarälven. Här bor runt 11 500 invånare med närhet till natur, fritidsaktiviteter, service och kultur. Hos oss har du möjlighet att leva ett tryggt liv rikt på upplevelser i ditt eget tempo. Tillsammans skapar vi en plats med hjärtat på rätta stället att komma hem till! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Vi är ca 350 kollegor inom barn- och utbildningsförvaltningen som arbetar inom fyra skolområden med barn och elever i åldrarna 1-16 år. Vi arbetar för att alla barn och ungdomar ska ha en god miljö för lärande där de känner sig trygga och ges möjlighet att nå goda resultat. Välkommen till något av våra fyra skolområden: Lärcenter, Skived, Ullerud och Grossbol. Beskrivning Vi söker nu en skoladministratör till lärcenter! Som skolans administratör har du en viktig och central roll i verksamheten där du ingår i ett positivt team. Du är skolans ansikte utåt och har daglig kontakt med elever, personal, vårdnadshavare och externa besökare. Forshaga lärcenter är en F-9 grundskola med tillhörande anpassad grundskola samt ett fritidshem. Vi lägger stor vikt vid att alla ska känna sig delaktiga och har en god förståelse för sitt uppdrag. Arbetsuppgifter Som skoladministratör ansvarar du över: - Sjukanmälningar, vikarieanskaffning och beställningar - Hantering av betyg, ämnesprov och skolansökan - Fakturahantering - Elevregister och arkivering - Lokalbokningar - Viss lönerapportering Kvalifikationer Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom skolan. Vi ser gärna att du har utbildning inom ekonomi och administration. Det är en fördel om du har erfarenhet från offentlig verksamhet gällande dokumenthantering, offentlighets- och sekretesslagstiftning. Du behöver ha en hög digital kompetens och kunskaper i Google-miljö. Har du erfarenhet av systemen Skola 24 och Procapita är det meriterande, liksom erfarenhet av att hantera schemaläggning och lokalfrågor. För att lyckas i rollen behöver du kunna planera, organisera och lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt. Eftersom tjänsten innebär samverkan i många olika former ser vi att du arbetar bra med andra människor, du har ett professionellt bemötande och en god servicekänsla. Du kommunicerar så budskap når fram på ett tydligt sätt. Du tar ansvar för ditt uppdrag, är lösningsfokuserad och driver dina processer framåt.    Villkor Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100%. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Om du erbjuds anställning inom förskola, skola samt ungdoms- och fritidsverksamhet är du i enlighet med skollagen skyldig att visa ett utdrag ur belastningsregistret. Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Igår
Sista ansökan:
18 juli 2025
Lönekonsult/Systemförvaltare
Forshaga kommun
Löne- och personaladministratörer

Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun är en del av Karlstadsregionen i södra Värmland, vackert beläget längs Klarälven. Här bor runt 11 500 invånare med närhet till natur, fritidsaktiviteter, service och kultur. Hos oss har du möjlighet att leva ett tryggt liv rikt på upplevelser i ditt eget tempo. Tillsammans skapar vi en plats med hjärtat på rätta stället att komma hem till! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Kommunledningsstaben är kommunens centrala stöd till organisationen. Här samlas ekonomikontor, personalkontor, kommunledningskontor samt kultur- och fritidsenhet. Personalkontoret är en stödfunktion till vår organisation i frågor som rör personal-, löne- och bemanningsfrågor. Vi ansvarar bland annat för att kommunen har en bra personal- och lönepolitik, en god arbetsmiljö och ett aktivt jämställdhetsarbete. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare och arbetar för att Forshaga kommun ska vara en arbetsplats där man trivs och utvecklas. Beskrivning Vi söker nu en lönekonsult/systemförvaltare till personalkontoret! Du ingår i kommunens stabsfunktion, där systemförvaltarrollen delas med en HR-kollega och du tillhör ett team med ytterligare fyra lönekonsulter samt har nära samarbete med resten av personalkontoret där både HR och bemanningscentralen ingår. Tjänsten som lönekonsult/systemförvaltare står på två ben där ena delen har fokus på löneadministration och support, där du bedriver ett noggrant arbete med det övergripande målet är att leverera rätt lön i rätt tid. Den andra delen innefattar driftkörningar, verkställa löner samt förvaltning av personalsystemet för att säkerställa dess funktionalitet.   Arbetsuppgifter Som lönekonsult/systemförvaltare arbetar du med: - Löneadministration för kommunen - Intern support till chefer, administratörer och medarbetare i frågor som rör anställningar, schema och avtalstolkning.   - Förvaltning och underhåll av personalsystemet - Behörighetsadministration och felsökning i systemet - Delta i implementering av nya system och rutiner - Arbeta med förbättringsarbete inom löneprocesser med fokus på digitalisering och effektivisering - Utbildning och support till användare i systemet - Ärendehandläggning och kontakt med externa aktörer Kvalifikationer Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, gärna inom systemvetenskap, eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har några års erfarenhet av lönearbete och arbete i personalsystem, samt god kunskap om lagar och avtal som rör löner. Erfarenhet av systemförvaltning är en fördel, och det är meriterande om du har arbetat med Visma Personec P, både inom lön och systemförvaltning. Som lönekonsult har du daglig kontakt med chefer, medarbetare och andra aktörer. Därför tror vi att du som söker har ett professionellt bemötande, en stark servicekänsla och ett konsultativt arbetssätt. Rollen kräver att du förhåller dig i enlighet med fattade beslut, policys och ramar. Du har en god förmåga att anpassa din kommunikation efter mottagaren, så att budskapet når fram på ett tydligt sätt. Hos oss arbetar vi i team, vilket innebär att du behöver kunna samarbeta med många olika personer och bygga goda relationer. Samtidigt kräver rollen att du kan arbeta självständigt – du planerar och organiserar ditt arbete på ett strukturerat och effektivt sätt. Du agerar med stabilitet och kontroll även vid mer pressade situationer, och har lätt för att prioritera och se helheten. För att lyckas i rollen behöver du också ha en god analytisk förmåga och kunna tolka och förstå numeriskt underlag. Du har god datorvana, lätt för att sätta dig in i relevanta IT-system och behärskar svenska väl i både tal och skrift. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en viktig roll i vårt lönearbete där du får vara med och förbättra våra processer. Du välkomnas till ett engagerat team med nära samarbete. Hos oss får du olika förmåner som till exempel flextid, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. För dig som inte bor i kommunen finns goda pendlingsmöjligheter med till exempel cykelväg längs Klarälvsbanan och buss från Karlstad var 20:e minut. Vi utgår från individens bästa och arbetar för ett hållbart samhälle. Vi förbättras och utvecklas genom att lära av goda exempel. Vi har ett tillåtande klimat med respekt för varandra. Tillsammans gör vi skillnad - varje dag! Villkor Tillsvidareanställning 100 %. Provanställning kan komma att tillämpas. Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Igår
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Hjälpmedelstekniker
Forshaga kommun
Arbetsterapeuter

Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun är en del av Karlstadsregionen i södra Värmland, vackert beläget längs Klarälven. Här bor runt 11 500 invånare med närhet till natur, fritidsaktiviteter, service och kultur. Hos oss har du möjlighet att leva ett tryggt liv rikt på upplevelser i ditt eget tempo. Tillsammans skapar vi en plats med hjärtat på rätta stället att komma hem till! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Vård- och omsorgsförvaltningen har ett brukarorienterat synsätt - vi arbetar alla tillsammans för att ge brukaren en kvalitativ vård och omsorg varje dag. Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar omkring 400 stolta och engagerade medarbetare inom hemtjänst, vårdboende, funktionsstöd, hälso- och sjukvård. socialpsykiatrin samt myndighetsutövning. Hos oss kommer du arbeta med att ge våra invånare en god service och bidra till att nå kommunens mål. Beskrivning Nu söker vi en serviceinriktad hjälpmedelstekniker till vår rehab-enhet inom vård och omsorg! Här får du en viktig roll där din tekniska kompetens kombineras med ett samhällsengagemang. Du blir del av ett team som tillsammans arbetar för att öka livskvaliteten för dem vi är till för! Tjänsten är en projektanställning där ditt ansvar är att underhålla, anpassa och leverera hjälpmedel till kommunens invånare. Arbetet sker i nära samarbete med annan hjälpmedelstekniker, arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster och andra vård- och omsorgsprofessioner. Du utgår från hjälpmedelsverksamheten på Lintjärn i Forshaga. Arbetsuppgifter Som hjälpmedelstekniker ansvarar du för: - Justera, reparera, montera, anpassa och rekonditionera hjälpmedel. - Leverans av hjälpmedel samt hembesök hos patienter vilket innebär att du åker runt mycket i arbetet - Samarbete med rehabiliterings- och omsorgspersonal - Dokumentation och registerhantering i hjälpmedelssystemen sesam 2 och Visma Webbsesam - Kontakt med leverantörer och externa serviceaktörer - Identifiera och lösa tekniska utmaningar med hjälpmedel - Säkerställa att varje hjälpmedel är korrekt anpassat för användarens behov - Uthyrning av hjälpmedel Kvalifikationer Vi söker dig som har en avklarad gymnasieutbildning, med fördel om du har eftergymnasial utbildning som hjälpmedelstekniker eller inom exempelvis medicinteknik, ortopedteknik eller annan relevant teknisk utbildning. Du ha erfarenhet av tekniskt servicearbete eller liknande och gärna inom vårdrelaterad verksamhet eller hjälpmedelsverksamhet. Kunskap om förskrivningsprocesser och regler kring hjälpmedel ser vi som meriterande, samt vana att arbeta gällande rutiner, riktlinjer kring hygienkrav. Du är en trygg person som själv tar ansvar för att driva ditt arbete framåt. För att trivas i rollen behöver du ha en god förmåga att skapa ordning och överblick, där du vet när du behöver samverka med andra för att nå bästa resultat. Du uttrycker dig tydligt och ser till att information når fram på ett sätt som gör det enkelt för andra att förstå och agera. Du har också en stark känsla för service – för dig är det självklart att vara tillgänglig, lösningsfokuserad och ge ett gott bemötande. Tjänsten kräver att du har körkort B samt god svenska i tal och skrift. Då arbetet innebär dokumentation behöver du även ha en god datavana och dokumentationsförmåga. Villkor Tjänsten är en projektanställning på 100% t.o.m 26-03-31 med chans till förlängning Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan! Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Socialsekreterare
Forshaga kommun
Socialsekreterare

Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun är en del av Karlstadsregionen i södra Värmland, vackert beläget längs Klarälven. Här bor runt 11 500 invånare med närhet till natur, fritidsaktiviteter, service och kultur. Hos oss har du möjlighet att leva ett tryggt liv rikt på upplevelser i ditt eget tempo. Tillsammans skapar vi en plats med hjärtat på rätta stället att komma hem till! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Förvaltningens uppdrag är att erbjuda vuxna vägledning och utbildning i det livslånga lärandet. Inom förvaltningen finns också vägledning och stöd till vuxnas individutveckling mot en egen försörjning. Förvaltningen ansvarar för integration och samordnar även arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Beskrivning Individ- och familjeomsorgen (IFO) är en del av förvaltningen Lärande och Arbete, tillsammans med Individ och utveckling, Vuxenutbildningen och kommunens Lärcenter. IFO ansvarar för myndighetsutövning enligt SoL, LVU och LVM för barn och vuxna, samt erbjuder öppenvård och öppet stöd. Totalt arbetar cirka 35 personer inom verksamheten. Vårt gemensamma mål är att skapa positiva resultat för dem vi är till för. Vi söker nu socialsekreterare till vår barngrupp – både en tillsvidaretjänst och vikariat. IFO är indelat i Barngrupp, Vuxengrupp och en gemensam Öppenvård med fokus på familje- och beroendebehandling, samt föräldrastöd och ungdomskurator. Barngruppen består av tolv medarbetare, varav en har mottagningsfunktion. Två ärendehandledare ger stöd i det dagliga arbetet, och nya socialsekreterare får en mentor vid start. Vi arbetar familjeorienterat och lösningsfokuserat. Arbetsuppgifter Som socialsekreterare har du ansvar för: - Myndighetsutövning för barn och unga - Utreda barns behov, följa upp öppenvårdsinsatser och placeringar - Rekrytera, utreda och handleda uppdragstagare Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad socionom, eller har motsvarande utbildning som vi bedömer likvärdig. Det är en fördel om du har utbildning i Signs of safety och/eller BBIC. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom barnvård eller annan myndighetsutövning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att handleda och vägleda uppdragstagare. Förvaltningens olika verksamheter samverkar nära, vilket är en viktig framgångsfaktor. Därför ser vi att du arbetar bra med andra människor genom ett lyhört och kommunikativt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt så tidsramar hålls. Vi ser att du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter då rollen kan innebära snabba förändringar. Det är viktigt att du handlar i enlighet med fattade beslut och kan behålla ett lugn vid mer stressande situationer. Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. B körkort är ett krav. Vad vi erbjuder dig Hos oss får du möjlighet att jobba med ambitiösa och kompetenta medarbetare, där vi har ett tydligt fokus på de vi är till för. Vi arbetar med delaktighet och kvalitet på ett respektfullt sätt både inom och utom enheten och gentemot våra klienter. Som anställd hos får du också ta del av förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, flexibel arbetstid och kontinuerlig kompetensutveckling. För dig som inte bor i kommunen finns pendlings­möjligheter med till exempel cykelväg längs Klarälvsbanan och buss från Karlstad. Som nyanställd inom Forshaga kommun får du även 500 extrapoäng hos forshagabostäder, vilket räcker till att få en lägenhet.  Villkor Eftersom du kommer att arbeta med barn och unga, vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret före anställning. Blankett för att söka utdrag ur belastningsregister hittar du på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Tillträde snarast eller enligt överenskommelse Rekrytering kan komma att ske under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan!   Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Socialsekreterare
Forshaga kommun
Socialsekreterare

Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun är en del av Karlstadsregionen i södra Värmland, vackert beläget längs Klarälven. Här bor runt 11 500 invånare med närhet till natur, fritidsaktiviteter, service och kultur. Hos oss har du möjlighet att leva ett tryggt liv rikt på upplevelser i ditt eget tempo. Tillsammans skapar vi en plats med hjärtat på rätta stället att komma hem till! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Individ och familjeomsorgen, IFO, återfinns inom förvaltningen Lärande och Arbete tillsammans med Individ och utveckling, där arbetsmarknadsenheten och integration ingår, samt Vuxenutbildningen och kommunens Lärcenter. Det är en bredd av verksamheter , och samarbetet inom Lärande och Arbete och kommunen i stort är en framgångsfaktor. Ett av förvaltningens viktigaste uppdrag är att fortsätta skapa positiva effekter av vår samverkan för de vi är till för och att ge förutsättningar till ett tryggt och självständigt liv. Individ- och familjeomsorgen (IFO) arbetar i huvudsak med ansökningar och anmälningar som rör barn, familjer och vuxna. I IFO:s uppdrag ingår även att utföra och följa upp insatser enligt SoL, LVU och LVM. Individ och familjeomsorgen har nu ett ledigt vikariat som socialsekreterare med inriktning ekonomiskt bistånd. Beskrivning Hos oss får du möjlighet att jobba med ambitiösa och kompetenta medarbetare, där vi har ett tydligt fokus på de vi är till för. Vi arbetar med delaktighet och kvalitet på ett respektfullt sätt både inom och utom enheten och gentemot våra klienter. IFO har en Vuxengrupp, en Barngrupp och en gemensam Öppenvård som hanterar familjebehandling och beroendebehandling. Inom Öppenvården ryms också öppet föräldrastöd och ungdomskurator. Vuxengruppen består av 7 medarbetare och har en ärendehandledare som stöttar och handleder i vardagen. Som ny socialsekreterare får man också en kollega som mentor under den första tiden. Arbetsuppgifter Vuxengruppen hanterar myndighetsutövning avseende ekonomiskt bistånd, skadligt bruk och beroende, våld och bostadssocialt kontrakt. Vi söker dig som vill arbeta med människor i svåra livssituationer och som har kunskap om ekonomiskt bistånd. I arbetsuppgifterna ingår intern samverkan inom förvaltningen samt extern samverkan med exempelvis Regionen. Du kommer att träffa personer från 18 års ålder där det även kan ingå att ha kontakt med anhöriga. Du beslutar om insatser för att möta de behov den enskilde har, utifrån respektive målgrupp. Kvalifikationer Du är socionom, och har gärna erfarenhet av arbete med Vuxengruppens område. Du har goda kunskaper i gällande lagstiftning.  Du ska även ha god vana av att dokumentera och uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är viktigt i arbetet att du är strukturerad och flexibel. Du är lösningsfokuserad och har en god samarbetsförmåga inom och utom den egna verksamheten. Vi prioriterar att tillsammans värna om vår arbetsglädje, och stöttar varandra i arbetet. Det är vad vi tror gör skillnaden för ett hållbart arbetsklimat. Känner du att du passar in i detta sammanhang är du välkommen med din ansökan. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B körkort är ett krav. Villkor Vikariat till och med 2026-06-14. Vänta inte med att skicka in din ansökan, rekrytering kan komma att ske under ansökningsperioden. Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Personlig assistent - sommarvikariat
Forshaga kommun
Personliga assistenter

Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun är en del av Karlstadsregionen i södra Värmland, vackert beläget längs Klarälven. Här bor runt 11 500 invånare med närhet till natur, fritidsaktiviteter, service och kultur. Hos oss har du möjlighet att leva ett tryggt liv rikt på upplevelser i ditt eget tempo. Tillsammans skapar vi en plats med hjärtat på rätta stället att komma hem till! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Vård- och omsorgsförvaltningen har ett brukarorienterat synsätt - vi arbetar alla tillsammans för att ge brukaren en kvalitativ vård och omsorg varje dag. Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar omkring 400 stolta och engagerade medarbetare inom hemtjänst, vårdboende, funktionsstöd, hälso- och sjukvård. socialpsykiatrin samt myndighetsutövning. Hos oss kommer du arbeta med att ge våra invånare en god service och bidra till att nå kommunens mål. Beskrivning Vill du ha ett meningsfullt arbete i sommar? Vi söker nu en kvinnlig personlig assistent för ett sommarvikariat på ca 50% med start omgående t. o.m. vecka 32. Tjänsten gäller arbete hos en kvinna med assistans dygnet runt. Hon är självgående i mycket men behöver stöttning i vardagen. Hon är döv och kommunicerar med teckenspråk och skrift, vilket innebär att du behöver ha kunskaper i svenskt teckenspråk. Arbetsuppgifter I yrket som personlig assistent hjälper du en person med funktionsnedsättning att kunna leva ett så normalt liv som möjligt utifrån dennes önskemål. Arbetsuppgifterna blir därmed varierande och består bland annat av personlig omvårdnad, tillsyn och vissa hushållssysslor. Arbetspassen är förlagda veckans alla dagar och dygnets alla timmar. Kvalifikationer Vi söker en kvinna som har: - Kunskap i teckenspråk - Inte har pälsdjursallergi - Kunna arbeta dygnets alla timmar Du får gärna ha erfarenhet som personlig assistent, samt ha en utbildning som undersköterska men detta är inget krav. För att lyckas i rollen som personlig assistent i denna tjänst ser vi att du tar ansvar och kan arbeta självständigt. Vi tror att du har en hög serviceförmåga med brukaren i fokus.  Du respekterar att du arbetar i någon annans hem, tar initiativ och har lätt till skratt. Det viktigaste för oss är att personkemin stämmer och att du har ett genuint intresse av att arbeta med människor. Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder ett meningsfullt och varierande arbete där du kan göra skillnad och skapa en värdefull vardag för en annan människa. För dig som inte bor i kommunen finns pendlings­möjligheter med till exempel cykelväg längs Klarälvsbanan och buss från Karlstad. Som nyanställd inom Forshaga kommun får du även 500 extrapoäng hos forshagabostäder, vilket räcker till att få en lägenhet.  Vi utgår från individens bästa och arbetar för ett hållbart samhälle. Vi förbättras och utvecklas genom att lära av goda exempel. Vi har ett tillåtande klimat med respekt för varandra. Tillsammans gör vi skillnad - varje dag! Nu behöver vi dig - varmt välkommen! Villkor Sommarvikariat med start omgånde t.o.m v.32 Vänta inte med att skicka in din ansökan då rekrytering sker fortlöpande. Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Hej ST-läkare! Välkommen till vårdcentralen Forshaga!
REGION VÄRMLAND
Specialistläkare

Vi söker ST-läkare till vårt engagerade team på Vårdcentralen Forshaga! Om du vill arbeta med ett begränsat patientuppdrag och få utrymme för kompetensutveckling, teamarbete och kollegialt stöd är vi arbetsplatsen för dig! Din arbetsplats Forshaga ligger naturskönt, 2 mil från Karlstad, med goda kommunikationsmöjligheter med buss eller med cykel längs vackra Klarälvsbanan. Vårdcentralen har 11 000 listade patienter som är fördelade i fem team. Våra team består av distriktsläkare, utbildningsläkare, distriktssköterskor samt vårdadministratör och våra team träffas varje vecka för att tillsammans diskutera och planera för patienterna. På vår arbetsplats arbetar drygt 35 medarbetare och vi är ett gott gäng som trivs och bryr oss om varandra! Vi är 5 specialister, 4 ST/BT och även AT-läkare. Vi har en god och stabil bemanning av distriktssköterskor, undersköterskor, vårdadministratörer, fotvårdsterapeut och samtalsmottagning med 2 kuratorer. Vi har flera vidareutbildade distriktssköterskor inom diabetes, astma/KOL och hjärtsvikt och på vårdcentralen finns också fysioterapeut, arbetsterapeut, rehabiliteringskoordinator och friskvårdskonsulent. Vi tar även emot studenter inom alla yrkesområden vilket är inspirerande och utvecklande för hela vår verksamhet. Vi erbjuder ett bra arbetsklimat och vår vardag präglas av att vi samarbetar och hjälps åt. Vi har ett nära ledarskap där du får stöd där du behöver och där schemaläggning sker i nära dialog med medarbetarna. Utveckling, patientsäkerhet och god arbetsmiljö ligger i fokus och ett exempel på detta är vårt arbete i så kallat jourteam. Det innebär att läkare, sjuksköterska och undersköterska tillsammans planerar och ansvarar för de patienter som finns bokade på vårdcentralens akuttider - ett mycket uppskattat arbetssätt! Du är varmt välkommen att höra av dig och träffa oss! Dina arbetsuppgifter Som läkare hos oss har du ett mycket varierat arbete med utredning och behandling av patienter i alla åldrar och du hanterar både planerade och akuta besök. Du har ett nära samarbete med övriga professioner på mottagningen och arbetar i team. Som ST-läkare sker din ST-planering i samverkan mellan dig, handledare, chef och studierektor. Hos oss får du kontinuerlig handledning av erfarna distriktsläkare. ST-läkarna inom sjukvårdsområdet träffas regelbundet tillsammans med studierektor. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig med läkarexamen som har ett genuint intresse för primärvård och att lära dig av den bredd som vårt uppdrag innebär. För att passa i rollen är du självständig, ansvarstagande och mån om arbetsgruppens bästa, samtidigt som du kan tydliggöra dina egna gränser och behov. Du har lätt för att ställa om efter ändrade omständigheter och kommunicerar väl med andra. Vi är måna om att hitta rätt person till vår personalgrupp vilket gör att vi värderar dina personliga egenskaper högt. Löpande genomgång av ansökningar och intervjuer kommer ske inom ansökningstiden. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Välkommen till fysioterapimottagningen Forshaga
REGION VÄRMLAND
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Nu söker vi dig som vill ta chansen att prova på att arbeta som fysioterapeut/sjukgymnast inom primärvårdsrehabilitering, ett brett och spännande uppdrag som du utför tillsammans med tre härliga kollegor. Din arbetsplats Vi har vår fina mottagning på vårdcentralen i Forshaga och du samverkar med övriga professioner på vårdcentralen. Vi är en del av primärvårdsrehabilitering södra, som även innefattar arbetsterapi- och fysioterapimottagningar på Kronoparken, Gripen, Kil, Molkom och Skoghall. Vi jobbar för att det ska bli bra för patienterna inom hela enheten och är flexibla och stöttar upp på mottagningar där behov finns. Vi har ett välkomnande och hjälpande klimat, där vi vill att du får en så bra start som möjligt. Du ges möjlighet att påverka din introduktion utifrån dina tidigare erfarenheter och behov. Vi sätter stor stolthet i att bedriva kvalitativ, tillgänglig och god vård. Du som söker tjänsten blir en viktig pusselbit för att upprätthålla detta. Dina arbetsuppgifter Som fysioterapeut hos oss arbetar du för att våra patienter ska uppnå eller bibehålla bästa möjliga funktionsförmåga, ett större oberoende och en god hälsa. Du möter vårdsökande med varierade behov av undersökning, råd och behandling. Vi utför sedvanlig primärvårdsrehabilitering där teamarbete och samarbete med andra aktörer också förekommer. Utöver patientarbetet är du också en viktig del i vårt ständiga förbättringsarbete. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast. Erfarenhet inom primärvård är meriterande och du får gärna ha vidareutbildning inom något av områdena OMT, MDT, yrsel, psykisk ohälsa eller långvarig smärta. Då det kan ingå resor i tjänsten är B-körkort ett krav. Som person är du självgående och har lätt att ställa om efter ändrade omständigheter. Du har god samarbetsförmåga, är strukturerad och ser till hela verksamheten vid beslut och agerande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan! Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Verksamhetsutvecklare
Forshaga kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun är en del av Karlstadsregionen i södra Värmland, vackert beläget längs Klarälven. Här bor runt 11 500 invånare med närhet till natur, fritidsaktiviteter, service och kultur. Hos oss har du möjlighet att leva ett tryggt liv rikt på upplevelser i ditt eget tempo. Tillsammans skapar vi en plats med hjärtat på rätta stället att komma hem till! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Vård- och omsorgsförvaltningen har ett brukarorienterat synsätt - vi arbetar alla tillsammans för att ge brukaren en kvalitativ vård och omsorg varje dag. Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar omkring 400 stolta och engagerade medarbetare inom hemtjänst, vårdboende, funktionsstöd, hälso- och sjukvård. socialpsykiatrin samt myndighetsutövning. Hos oss kommer du arbeta med att ge våra invånare en god service och bidra till att nå kommunens mål. Beskrivning Är du en person som drivs av utveckling, skapa goda relationer och arbeta innovativt? Då är den här tjänsten för dig. Vi söker en verksamhetsutvecklare till Vård- och omsorgsförvaltningen. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för hälso- och sjukvård, äldreomsorg och funktionsstöd. Du ingår i förvaltningens stab och är en stödfunktion tillsammans med systemförvaltare och förvaltningshandläggare. Din närmsta chef är verksamhetschefen för stab och myndighetsutövning. Vi står inför arbetet att med att anpassa verksamheten till en ny socialtjänstlag och där får du som verksamhetsutvecklare en viktig roll att vara med och driva omställningsarbetet. Det är ett varierande uppdrag där du jobbar med förvaltningens kärnfrågor både på strategisk och operativ nivå. Arbetsuppgifter Som verksamhetsutvecklare arbetar du utefter politiskt uppsatta mål, förvaltningens kvalitetsarbete och verksamhetsspecifika frågor. Du kommer att ansvara för planering, organisering, genomförande och uppföljning av de utvecklings- och kvalitetsområden som verksamheten bedriver. Du genomför kunskapsspridning och erfarenhetsutbyte inom förvaltningen. Vi använder oss av kvalitetssystemet Stratsys och du ingår i det centrala kvalitetsnätverket. I arbetet ingår det att samverka både internt och externt. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område. Du har erfarenhet av utvecklings -och kvalitetsarbete samt att leda processer, projekt och samverkansarbete. Vi ser att du har god kännedom om kommunal verksamhet inom socialtjänstens område. För att lyckas i rollen som verksamhetsutvecklare ser vi att du är en strukturerad och självgående person som med lätthet driver utvecklingsarbete från idé till resultat. Du arbetar målinriktat och har en stark känsla för kvalitet – du vill se tydliga förbättringar och säkerställer att förändringar implementeras på ett hållbart sätt. Du har ett analytiskt och kreativt förhållningssätt. Du är inte rädd för att komma med idéer och hitta nya lösningar. Du har förmåga att hålla struktur även i komplexa processer, har öga för vad som leder till resultat samt kan hålla deadlines. Du agerar professionellt även i pressade eller föränderliga situationer, och du har lätt för att se både helheten och de viktiga detaljerna. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att skapa kontakt och bygga relationer. I ditt arbete är du lyhörd, kommunikativ och har en förmåga att skapa delaktighet och dialog. Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, med din kommunikativa förmåga förmedlar du budskap på ett tydligt sätt, anpassat till målgrupp och situation. Vad vi erbjuder dig Du får chansen till ett spännande och varierande arbete i ett nära team med verksamhetschef och förvaltningschef. Vi står inför en spännande tid med förändringsarbete för att möta upp nya socialtjänstlagens krav där du får möjligheten att vara en viktig del i kommunens arbete. I Forshaga kommun får du en trivsam arbetsplats där vi samarbetar och lär av varandra. Som anställd hos får du också ta del av förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, flexibel arbetstid, möjlighet till distansarbete och kontinuerlig kompetensutveckling. För dig som inte bor i kommunen finns pendlings­möjligheter med till exempel cykelväg längs Klarälvsbanan och buss från Karlstad. Som nyanställd inom Forshaga kommun får du även 500 extrapoäng hos forshagabostäder, vilket räcker till att få en lägenhet.  Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% Tillsättningsdatum: 1 september eller enligt överenskommelse Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering, varmt välkommen med din ansökan! För frågor angående tjänsten kontakta Maja Engelbrekt under period: 23/6-21/7 och Terese Christiansen efter 21/7. Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
CNC-operatör med programmeringskunskaper!
Ikett Personalpartner AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om tjänsten Har du erfarenhet av fräsning, arborrverk och CAD-programmering? Trivs du med en varierad tjänst där du jobbar både i verkstad och på kontor? Då kan du vara den vi letar efter! Vi söker dig som har erfarenhet av fräsning och är van vid att arbeta med arborrverk. Du har goda kunskaper i CAD-programmering och trivs i en teknisk miljö där precision och kvalitet står i fokus. Detta är en varierande tjänst där du arbetar både i verkstad och på kontor, vilket ställer krav på att du är självgående, flexibel och trivs med att växla mellan praktiska och tekniska arbetsuppgifter. I rollen kommer du att arbeta med: - Programmering och inställning av CNC-maskiner - Fräsning av detaljer enligt ritning - Arbete med arborrverk - CAD-programmering - Kvalitetskontroller och dokumentation Din profil Krav för tjänsten: - Dokumenterad erfarenhet av fräsning och CNC-styrda maskiner - Vana att arbeta med arborrverk - Goda kunskaper i CAD/CAM-programvara - Förmåga att läsa och tolka tekniska ritningar - Är självgående, flexibel och tycker om en varierad arbetsdag Noggrannhet, ansvarskänsla och tekniskt intresse Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as Notera att vi med anledning av GDPR inte tar emot ansökningar via mail.

24 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025