Behandlingspedagoger sökes till Kraftaverk AB

Stockrosen är en koncern som erbjuder kvalificerad vård och boende inom psykiatri, missbruksvård och psykosocialt förändringsarbete. All vård är evidensbaserad och vi följer regelbundet upp våra resultat. Våra verksamheter är Sobera motivations- och avgiftningscenter, Älvstorps Vårdhem, Fogdhyttans Behandlingshem, Kraftaverk, Villa Leva, Hasslegården och Stockrosen Stödboende.    Arbetsplatsen  Kraftaverk ligger i Gagnef och har idag 22 platser för män, mellan 21-65 år. Till oss kommer män med missbruksproblematik, eventuellt med samtidiga psykosociala och/eller neuropsykiatriska funktionshinder. All vår vård är evidensbaserad, och vi följer nationella riktlinjer från Socialstyrelsen gällande behandling. Kärnan i behandlingen är KBT, vilken ges både i gruppbehandling och via individuell behandling. Kraftaverk ligger vackert beläget i Gagnef kyrkby nära Österdalälven.    Vi erbjuder  Som anställd inom Stockrosen koncernen erbjuds du möjligheten att jobba med våra klienters livsviktiga förändring och utveckling. Vi är en arbetsplats som har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, förmånsportal med rabatter och erbjudanden samt friskvårdspeng. Därtill är vi måna om att personalen ska må bra och trivas, vi jobbar utifrån ett nära ledarskap, har korta beslutsvägar och värdesätter personalens delaktighet i det dagliga och framtida arbetet. Vi tar vara på medarbetarnas kompetens och är lyhörda för utvecklingsmöjligheter.    Tjänsten  Just nu söker vi behandlingspedagoger till våran verksamhet, både för en tillsvidaretjänst, men även för behovsanställning per timme.     Arbetsuppgifter  Som behandlingspersonal på Kraftaverk jobbar du tillsammans med övriga medarbetare för att ge klienten en trygg, stabil, meningsfull och innehållsrik vistelse. Arbetsuppgifterna är varierande och innehåller bl.a. stödjande samtal, olika behandlingsinsatser, omvårdnad, medicinhantering, dokumentation och övriga praktiska göromål. Vi arbetar för en individanpassad behandling och sätter stort värde på struktur och tydlighet. Behandlingspersonalen jobbar för att tillsammans med övriga professioner på Kraftaverk för att skapa en stabil och hållbar vårdplan för klienten. För ytterligare beskrivning av arbetsuppgifterna, vänligen ta kontakt med föreståndare Jörgen Andersson.     Krav & erfarenhet  Utbildning:  -          Vi söker dig som är utbildad behandlingspedagog, behandlingsassistent, socialpedagog, alkohol- och drogterapeut eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för den utlysta tjänsten.  -          Meriterande med dubbelkompetens (Beh assistent/beh pedagog och undersköterska).  -          Meriterande med utbildning och kompetens i KBT, ÅP, ACT, CRA, MET, och/eller MI. -          B-körkort är ett krav då det förekommer resor i tjänsten.   Erfarenhet: -          Arbetserfarenheter från liknande arbetsuppgifter.  -          Meriterande om du tidigare jobbat inom missbruksvård.  -          Du ska ha goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift samt goda IT-kunskaper.  -          En god administrativ förmåga och intresse för dokumentation då det är en del av arbetsuppgifterna.    Personliga egenskaper:   -          Vi söker ansvarstagande och strukturerade medarbetare som har en förmåga att möta och hantera olika individer utifrån deras missbruksproblematik och förutsättningar.  -          Därtill är du trygg i dig själv, lugn och kan hantera arbetet på ett flexibelt och lösningsfokuserat sätt.  -          Vi rekryterar omsorgsfullt och lägger stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Utdrag från Polisens misstanke- och belastningsregister genomförs vid ev. anställning.    Ansökan  Sista ansökningsdag: 31/5 -2024, vi rekryterar löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla ett uppdaterat CV, ett personligt brev samt relevanta betyg som styrker din utbildningsbakgrund.    Anställning Tjänstgöringsgrad: Enl. överenskommelse Anställningsform: Provanställning 6 månader alt. intermittent vid behovsanställning Schema: Oregelbundet dag/kväll & helg 37 tim vecka  Tillträde: Omgående tillsättning   Lön: Månadslön med individuell lönesättning alt. tim lön beroende på anställningsform Kollektivavtal: Behandling, vård och omsorg – Vision alt. Kommunal beroende på kravet på arbetsuppgifterna kopplat till arbetsuppgifterna.

12 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Administratör Ridskola

Om verksamheten: Gagnefs Ridklubb ligger i Mockfjärd i Gagnefs Kommun. Gagnefs Ridklubb är en viktig samlingspunkt för många barn, ungdomar och vuxna som tillbringar en stor del av sin fritid på anläggningen för träning, rekreation och motion. Här finns plats för alla, från nybörjare till tävlingsryttare. Föreningen har ca 350 medlemmar och ridlektioner hålls varje dag i veckan utom lördagar på våra egna ridskolehästar. En stor del av våra hästar går på lösdrift året om. Föreningen bildades 1970 och har en verksamhet i ständig utveckling. Ridskoleverksamheten bedrivs i våra två ridhus och tre utomhusbanor. Alla dessa faciliteter nyttjas även av föreningens omfattande tävlingsverksamhet. Ett stall med 9 boxar för privata uppstallningar finns. Vi har en bred verksamhet med ridlektioner för barn, ungdomar och vuxna på alla nivåer, från ridlekis och nybörjare till tävlings- och specialgrupper i hoppning, dressyr och WE, samt ridning för personer med särskilda behov. På vår anläggning arrangeras tävlingar från lokal till nationell nivå. Vi erbjuder även privatträningar på egen eller ridskolehäst, olika kurser och läger samt avsuttna aktiviteter för medlemmarna. Fortlöpande bedrivs olika projekt för att utveckla verksamheten. Om tjänsten: Arbetet som administratör på Gagnefs ridklubb innebär ansvar för egna arbetsuppgifter av kontorsadministrativ karaktär. I rollen som administratör har du en viktig samverkansroll mellan styrelsen, medlemmar, leverantörer, bank och myndigheter. För administratören är ett sinne för detaljer, struktur och ordning viktiga. Som administratör ska du aktivt stödja och bidra till att utveckla klubbens verksamhet. Verka för ridskolans administrativa utveckling och vara en del av hela organisationen samt verka för en harmonisk och välkomnande miljö för alla som kommer i kontakt med ridskolan. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvar för fakturahantering Bokföring inklusive halv- och helårsavstämningar samt bokslut. Ansvar för att administrera föreningens bankkonton och hantering av bankärenden och ränteförhandlingar. Ansvar för bidragsökningar hos kommunen och projektstödsansökningar hos förbundet. Ansvar för avtal för bland annat bokning av anläggning, hyra av stallplats och delbetalningar skrivs och dokumenteras på rätt sätt. Adjungerad kassör i styrelsen, som en gång i månaden rapporterar ekonomi till styrelse. Administrera epost och telefon. Ansvarar för registrering av LOK-stöd. Medlemsregistrering och en del förmedling av information till våra medlemmar. Våra förväntningar på dig Du har god förståelse för ekonomi i föreningsliv och framför allt ridsporten som idrottsrörelse. Du ska ha bra organisationsförmåga, ha god datorvana och goda kunskaper i Visma eEkonomi. Meriterande om du har erfarenhet av löneadministration. Vi ser gärna att du har flerårig kunskap inom ekonomi och bokföring. Som person behöver du kunna arbeta självständigt men du behöver även fungera bra i grupp. Du är en ordningsam och strukturerad person. Din tjänst Tjänsten är en tillsvidareanställning, med provanställning om 6 månader. Tjänstens omfattning är 50%, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Lön enligt avtal. Ansökan med CV, personligt brev samt angivande av referenser sänds till [email protected]. Frågor till ordförande Liselotte Långberg, [email protected], 0703005702. Urval och intervjuer sker löpnade. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag 2024-05-05 För mer information, besök vår hemsida www.gagnefsridklubb.org.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Jobba hemifrån

Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 9.00-17.00 Mån-Fre   - Hög ersättning

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Jobba extra hemifrån (kväll och helg)

Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 17.00-21.00 Mån-Fre   - Hög ersättning

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Socialsekreterare, barn och familj, sökes för konsultuppdrag i Dalarnas län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som socialsekreterare inom socialtjänstens utredningsenhet för barn och unga. Tjänsten som socialsekreterare innebär att du utreder, beslutar och följer upp insatser utifrån gällande lagstiftning som SoL och LVU. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste socialsekreterare. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Intern och extern handledning Friskvårdspeng och fortbildningspeng Stöd av konsultchefer som själva är socionomer Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har ramavtal med mer än var fjärde svensk kommun, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

10 april 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Uppdrag Socionom inom Barn och Unga till Sollefteå kommun !

Vi söker en (1) Socialsekreterare till Gagnefs kommun vecka 22-35 ! Avdelning: barn- och familj, utredningar och insatser. Arbetsuppgifter: Handläggning av barn och ungdomsärenden inom den sociala barn o ungdomsvården 0-18 år. I arbetsuppgifterna med myndighetsutövning ingår att göra förhandsbedömningar, utreda och följa upp ärenden enligt både SoL och LVU. Info om arbetsplats: I gruppen barn och familj på socialförvaltningen arbetar idag 5 st socialsekreterare, 1 st familjehemssekreterare, 1 st familjerättssekreterare, 2 st mottagare, 1 st förste socialsekreterare samt en enhetschef som delas med vuxengruppen. Uppdragsperiod: 240601-240831. rätt till förlängning i upp till 6 månader från Gagnefs sida med oförändrade villkor. Gagnef meddelar konsult senast 1 månad innan avtalets slutdatum om förlängningsmöjligheten kommer att nyttjas. Om verksamheten tillåter kan ledighet under perioden godkännas av Gagnef efter avtalsstart. Omfattning och typ: 100 % vardagar. Uppdraget innebär att konsulten behöver vara på plats minst 3 dagar per vecka resterande tid fungerar hemarbete. Om förutsättningar finns i verksamheten kan överenskommelse göras mellan enhetschef och konsult om annat efter uppdragets start. Krav: Socionomexamen (Intyg ska finnas) Minst 5 års yrkeserfarenhet av handläggning inom den sociala barn o ungdomsvården. Självständigt bemästra aktuell lagstiftningen inom området, SoL och LVU Självständigt kunna handläggningens olika delar inom den sociala barn och ungdomsvården. BBIC grund Kunskaper i LifeCare B-körkort Kunskaper Office-paketet Meriterande (ej krav) utbildning i Signs Of Safety Sista dag för ansökan: 2024-04-20 Är du intresserad av att bli presenterad? Skicka gärna ditt CV snarast till: [email protected] Har du frågor? Du når oss på telefon: 010 204 44 94 Vill du veta mer om oss samt hur det är att vara konsult hos oss? Gå gärna in på: www.lexicare.se Varmt välkommen med din ansökan redan nu! Förmåner: Lexicare står självklart för boende och resor för dig som inte är bosatt uppdragskommunen, under hela uppdragsperioden. Du är försäkrad under hela uppdragsperioden (även till/från arbetsplatsen), innehar semesterersättning och pension. Ansökan: Skicka ditt CV till: [email protected] Märk ansökan med "Soc Sommar24" TILLSAMMANS BYGGER VI EN TRYGGARE OCH SÄKRARE VÅRD Vi finns här för dig under hela processen och ser till att lösa allt det praktiska för dig. Du får en personlig kontaktperson som tar hand om allt du kan tänkas behöva inför, under och efter uppdraget. Din kontaktperson följer också kontinuerligt upp att du trivs på din arbetsplats och att allt är som det ska. Att vara konsult är att vara fri. Vi på Lexicare bemannar med omtanke och matchar uppdrag efter dina egna önskemål om var du vill jobba och vilka arbetsuppgifter som intresserar dig. För oss är det är viktigt att du som fysioterapeut får en marknadsmässig lön och vi tillämpar därför individuell lönesättning utifrån dina tidigare erfarenheter och vilken typ av uppdrag det är OM OSS: TILLSAMMANS GÖR VI DEN SVENSKA VÅRDEN TRYGGARE OCH SÄKRARE. Vi på Lexicare bemannar med omtanke hos regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vår vision är att tillsammans skapa en tryggare och säkrare vård. Våra värderingar ligger i kvalitet, trygghet, omtanke och service. VARFÖR LEXICARE? Vårt mantra är att du som konsult ska kunna leva ett gott och hälsosamt liv på ditt hantverk samt minska arbetsbelastningen hos våra vårdgivare. Vi jobbar tillsammans mot att den svenska vårdpersonalen slutar i förtid på grund av faktorer som hög arbetsbelastning och minskad patienttid. Vi på Lexicare finns där som ett tryggt och säkert komplement i den svenska vården samt arbetar tillsammans mot att skapa en mer jämlik vård med ökad patientsäkerhet inom våra 21 regioner och 290 kommuner, både hos offentliga och privata vårdgivare. Som konsult får du alltid: En fast kontaktperson som finns där för dig före, under och efter uppdraget. Din kontaktperson att allt det administrativa flyter på och följer kontinuerligt upp hur allt fungerar som det ska på din arbetsplats Din kontaktperson hjälper till och ansvarar för dina boende och resor vid behov. Vi på Lexicare tillämpar en hög marknadsmässig ersättning som matchar din kompetens och vilken typ av uppdrag det är. Du är alltid fullt försäkrad på alla dina uppdrag (även till/från uppdragsplatsen) och har även möjlighet till löneväxling för tjänstepension, så du kan känna dig trygg och säker hos oss.

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Sjuksköterska till Gagnefs Kommun !

Vi söker Två (2) st SSK till Gagnefs Kommun vecka 27-32 ! Typ: SÄBO,LSS och hemsjukvård Tidsperiod: v27-32 (2024-07-01 t.o.m 2024-08-11) Omfattning: 100 % heltid. Flexibelt arbetsschema dag/kväll/helg. Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter för ssk inom både SÄBO, hemsjukvård och LSS förekommer på planerat schema. Krav: minst 2 års erfarenhet. B-körkort Sista dag att ansöka: 2024-04-20 Är du intresserad av att bli presenterad? Skicka gärna ditt CV snarast till: [email protected] Har du frågor? Du når oss på telefon: 010 204 44 94 Vill du veta mer om oss samt hur det är att vara konsult hos oss? Gå gärna in på: www.lexicare.se Varmt välkommen med din ansökan redan nu! Förmåner: Lexicare står självklart för boende och resor för dig som inte är bosatt uppdragskommunen, under hela uppdragsperioden. Du är försäkrad under hela uppdragsperioden (även till/från arbetsplatsen), innehar semesterersättning och pension. Ansökan: Skicka ditt CV till: [email protected] Ange vilken/vilka journalsystem du tidigare arbetat i. Märk ansökan med "SSK Sommar24" TILLSAMMANS BYGGER VI EN TRYGGARE OCH SÄKRARE VÅRD Vi finns här för dig under hela processen och ser till att lösa allt det praktiska för dig. Du får en personlig kontaktperson som tar hand om allt du kan tänkas behöva inför, under och efter uppdraget. Din kontaktperson följer också kontinuerligt upp att du trivs på din arbetsplats och att allt är som det ska. Att vara konsult är att vara fri. Vi på Lexicare bemannar med omtanke och matchar uppdrag efter dina egna önskemål om var du vill jobba och vilka arbetsuppgifter som intresserar dig. För oss är det är viktigt att du som fysioterapeut får en marknadsmässig lön och vi tillämpar därför individuell lönesättning utifrån dina tidigare erfarenheter och vilken typ av uppdrag det är OM OSS: TILLSAMMANS GÖR VI DEN SVENSKA VÅRDEN TRYGGARE OCH SÄKRARE. Vi på Lexicare bemannar med omtanke hos regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vår vision är att tillsammans skapa en tryggare och säkrare vård. Våra värderingar ligger i kvalitet, trygghet, omtanke och service. VARFÖR LEXICARE? Vårt mantra är att du som konsult ska kunna leva ett gott och hälsosamt liv på ditt hantverk samt minska arbetsbelastningen hos våra vårdgivare. Vi jobbar tillsammans mot att den svenska vårdpersonalen slutar i förtid på grund av faktorer som hög arbetsbelastning och minskad patienttid. Vi på Lexicare finns där som ett tryggt och säkert komplement i den svenska vården samt arbetar tillsammans mot att skapa en mer jämlik vård med ökad patientsäkerhet inom våra 21 regioner och 290 kommuner, både hos offentliga och privata vårdgivare. Som konsult får du alltid: En fast kontaktperson som finns där för dig före, under och efter uppdraget. Din kontaktperson att allt det administrativa flyter på och följer kontinuerligt upp hur allt fungerar som det ska på din arbetsplats Din kontaktperson hjälper till och ansvarar för dina boende och resor vid behov. Vi på Lexicare tillämpar en hög marknadsmässig ersättning som matchar din kompetens och vilken typ av uppdrag det är. Du är alltid fullt försäkrad på alla dina uppdrag (även till/från uppdragsplatsen) och har även möjlighet till löneväxling för tjänstepension, så du kan känna dig trygg och säker hos oss.

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Personliga assistent deltidstjänst

Hej! Vad roligt att du söker till oss! Vill du ingå i ett viktigt team som verkligen gör skillnad!? Är du lösningsfokuserad och lugn som person? Härligt, då kan du vara den vi söker. Om kunden: En 50-årig man som bor med sin familj i Bäsna. Intressen är natur, idrott och världspolitik. Som person är han en mentalt stark, lättsam och positiv som för sin egen talan. Om jobbet: Arbetsuppgifterna är av vårdande karaktär då kunden ej har rörelseförmåga. Du kommer att hantera alla nödvändiga hjälpmedel såsom tex andningsmaskin, PEG mm. Du kommer att jobba hos en trevlig och lättsam familj som uppskattar ditt stöd. Om dig vi söker: Vi tror att du är en person som verkligen vill finnas där för någon annan. Du har god förmåga att läsa av andra människors behov. Viktigast är att du har kunskap och erfarenhet av att hantera förflyttningar, på och avklädning tex som kräver varsamhet, förståelse för och rutin att hantera de situationerna på bästa vis för kunden. Krav för tjänsten: Tidigare erfarenhet inom området, dvs vana från tex personlig assistans, hemtjänsten, äldreomsorgen, sjukvården. Ej rökare B-Körkort Om tjänsten: Deltidstjänst, dag och kvällspass ingår i tjänsten. Även helg. Varmt välkommen med din ansökan, vi rekryterar skyndsamt och löpande så därför är det en god idé att söka redan nu! Vilka är vi som arbetsgivare - Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

4 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Utforska den spännande världen av lärande och lek som vikarie i förskolan! 

Gagnefs kommun är Gagnefs kommuns största och mest spännande arbetsgivare! Här finns jobb i 150 olika yrkesgrupper. Tillsammans gör vi skillnad för invånare och besökare i kommunen. Som medarbetare i Gagnefs kommun delar vi en gemensam värdegrund – det vill säga de grundläggande värderingar och förhållningssätt som gäller. Den genomsyrar vårt dagliga arbete. https://youtu.be/xrInzj-oJC8 - Jag är här för alla i Gagnefs kommun - Jag är kommunikativ och möter människor med respekt - Jag ser utvecklingsmöjligheter, reflekterar och agerar Utforska den spännande världen av lärande och lek som vikarie inom förskolan!  Nu söker vi timvikarier som vill arbeta på våra kommunala förskolor i Björbo, Dala-Floda, Mockfjärd, Bäsna, Djurås, Djurmo och Gagnef. Upplev en utmanande och rolig resa till personlig utveckling. Att arbeta som vikarie inom förskolan är ett stimulerande och utvecklande arbete. Du kommer vara en del av det dagliga arbetet där du möter barn, vårdnadshavare och kollegor.    Du bör trivas med ett flexibelt arbetssätt då du med kort varsel kan bli inbokad på våra verksamheter för att ersätta ordinarie personal. Du kommer att arbeta via Bemanningscentrum och behöver kontinuerligt lägga tillgänglighet i bokningssystemet SwedeTime för att visa när du kan arbeta. Därefter får du dina bokningar med information via sms.   Arbetsuppgifter  I förskolan arbetar du med barngrupper i åldrarna 1–5. Tillsammans med ordinarie personal medverkar du till att skapa en positiv och utvecklande miljö för varje barn och för hela barngruppen. Vi möter de nyfikna, kreativa och kompetenta barnen, som vidgar sin värld från hemmet till en social samvaro med andra barn.  Förskolans pedagogiska verksamhet vilar på följande fundament: • Glädje • Motivation • Positiv bekräftelse • Reflektion • Respekt • Samspel Kvalifikationer  Du har lätt att skapa goda kontakter med barn, vårdnadshavare och pedagoger. Du vill bidra till att skapa en lustfylld pedagogisk miljö för lek, undervisning, utveckling och lärande.  Du ska ha ett genuint intresse för att arbeta med barn samt ha en god samarbetsförmåga och skapa bra relationer till barn, pedagoger och vårdnadshavare.   Eftersom arbetet är omväxlande och kan ske på olika arbetsplatser är du trygg i dig själv och kan ställa om och anpassa dig till olika situationer. Du tycker om att lära dig nya saker, är uppmärksam och visar intresse för arbetet.    Du behöver vara minst 18 år samt ha goda kunskaper i svenska språket både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du har: • relevant utbildning för yrket • relevant erfarenhet av yrket • annan arbetslivserfarenhet Villkor  Intermittent behovsanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer och urval sker löpande.  För att få arbeta som timvikarie inom skola och förskola ska du uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret, enligt skollagen, innan anställning. Utdrag ur belastningsregistret beställer du enkelt från polisen:  https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/  Som medarbetare i Gagnefs kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Gagnefs kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på utvecklingsfrågor - för att kunna möta såväl dagens som framtidens utmaningar. Övrigt Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej.  Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Gagnefs kommun,785 80 Gagnef.  I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och en tydlig information om myndighetsbeslut om skyddade personuppgifter. Önskvärt är att Skatteverkets beslut om skyddade personuppgifter följer med ansökan för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början.

2 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Utforska den spännande världen av lärande som vikarie inom skolan! 

Gagnefs kommun är Gagnefs kommuns största och mest spännande arbetsgivare! Här finns jobb i 150 olika yrkesgrupper. Tillsammans gör vi skillnad för invånare och besökare i kommunen. Som medarbetare i Gagnefs kommun delar vi en gemensam värdegrund – det vill säga de grundläggande värderingar och förhållningssätt som gäller. Den genomsyrar vårt dagliga arbete. https://youtu.be/xrInzj-oJC8 - Jag är här för alla i Gagnefs kommun - Jag är kommunikativ och möter människor med respekt - Jag ser utvecklingsmöjligheter, reflekterar och agerar Utforska den spännande världen av lärande som vikarie inom skolan!  Nu söker vi timvikarier som vill arbeta på våra kommunala grundskolor samt högstadiet med start höstterminen 2023. Upplev en utmanande och rolig resa till personlig utveckling. Att arbeta som vikarie inom skola och fritids är ett stimulerande och utvecklande arbete. Du kommer vara en del av det dagliga arbetet där du möter barn, föräldrar och kollegor.  Du bör trivas med ett flexibelt arbetssätt då du med kort varsel kan bli inbokad på våra verksamheter för att ersätta ordinarie personal. Du kommer att arbeta via bemanningscentrum och behöver kontinuerligt lägga tillgänglighet i bokningssystemet SwedeTime för att visa när du kan arbeta. Därefter får du dina bokningar med information via sms.   Arbetsuppgifter  I ditt uppdrag som timvikarie inom våra skolor och fritidshem arbetar du pedagogiskt och utvecklande med elever i åldrarna 6–15 år.   I skolan arbetar du med elever från förskoleklass upp till högstadiet. Du kan vikariera i förskoleklass, som klasslärare, elevassistent eller som lärare för de högre årskurserna där du undervisar i specifika ämnen.  Kvalifikationer  Du har lätt att skapa goda kontakter med elever, vårdnadshavare och pedagoger. Du vill bidra till att skapa en lustfylld pedagogisk miljö för undervisning, utveckling och lärande.  Du ska ha ett genuint intresse för barn och ungdomar samt ha en god samarbetsförmåga och skapa bra relationer till elever, pedagoger och vårdnadshavare.   Eftersom arbetet är omväxlande och kan ske på olika arbetsplatser är du trygg i dig själv och kan ställa om och anpassa dig till olika situationer. Du tycker om att lära dig nya saker, är uppmärksam och visar intresse för jobbet.   Du behöver vara minst 18 år samt ha goda kunskaper i svenska språket både muntligt och skriftligt.  Det är meriterande om du har:  - Relevant utbildning för yrket  - Relevant erfarenhet av yrket  - Annan arbetslivserfarenhet  För att få jobba som timvikarie inom skola och förskola ska du uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret, enligt skollagen, innan anställning. Utdrag ur belastningsregistret beställer du enkelt från polisen:    https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Villkor  Intermittent behovsanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer och urval sker löpande. Som medarbetare i Gagnefs kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Gagnefs kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på utvecklingsfrågor - för att kunna möta såväl dagens som framtidens utmaningar. Övrigt Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej.  Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Gagnefs kommun,785 80 Gagnef.  I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och en tydlig information om myndighetsbeslut om skyddade personuppgifter. Önskvärt är att Skatteverkets beslut om skyddade personuppgifter följer med ansökan för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början.

2 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024