HotBox Burgers Gislaved söker efter nästa stjärna i köket! Vi söker efter dig som gillar när det är högt tempo, alltid strävar efter att bli bättre och som älskar matlagning. HotBox Burgers är ett streetfoodinfluerat hamburgerhak som öppnade upp i Halmstad våren 2022. Med en stor passion för matlagning har teamet på HotBox redan etablerat sig bland de större hamburgerkedjorna. De värderingar som driver oss är kvalitet, ärlighet och transparens, långsiktiga och starka relationer, schyssta villkor samt ett hållbart helhetstänk. Är du intresserad av att bli en del av vårt starka team? Vi söker dig som alltid strävar efter en hög kvalite och som vill utveckla dina matkunskaper!. Ett krav för samtliga tjänster är en kvalitetsmedvetenhet och förmåga att leverera på hög nivå i alla situationer. Vi ser att du är stresstålig, flexibel och givetvis har ett genuint intresse för matlagning. Du är noggrann, ambitiös, positivt lagd och har en god samarbetsförmåga. Tjänsterna innefattar både tidsbegränsade anställningar och tillsvidare. Arbetstiderna innefattar dagar, kvällar och helger och det kan finnas möjlighet till eventuell förlängning. Intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan genom vår hemsida!
HotBox Burgers Gislaved söker efter nästa stjärnor i köket! Vi söker efter dig som gillar när det är högt tempo, alltid strävar efter att bli bättre och som älskar matlagning. HotBox Burgers är ett streetfoodinfluerat hamburgerhak som öppnade upp i Halmstad våren 2022. Med en stor passion för matlagning har teamet på HotBox redan etablerat sig bland de större hamburgerkedjorna. De värderingar som driver oss är kvalitet, ärlighet och transparens, långsiktiga och starka relationer, schyssta villkor samt ett hållbart helhetstänk. Är du intresserad av att bli en del av vårt starka team? Vi söker dig som alltid strävar efter en hög kvalite och som vill utveckla dina matkunskaper!. Ett krav för samtliga tjänster är en kvalitetsmedvetenhet och förmåga att leverera på hög nivå i alla situationer. Vi ser att du är stresstålig, flexibel och givetvis har ett genuint intresse för matlagning. Du är noggrann, ambitiös, positivt lagd och har en god samarbetsförmåga. Tjänsterna innefattar både tidsbegränsade anställningar och tillsvidare. Arbetstiderna innefattar dagar, kvällar och helger och det kan finnas möjlighet till eventuell förlängning. Intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan genom vår hemsida!
Har du en brinnande passion för matlagning? Alltid velat vara den som tar initiativ och ständigt letar efter förbättringspotential? Då har du hittat tjänsten för dig! HotBox Burgers är ett streetfoodinfluerat hamburgerhak som öppnade upp i Halmstad våren 2022. Med en stor passion för matlagning har teamet på HotBox redan etablerat sig bland de större hamburgerkedjorna. De värderingar som driver oss är kvalitet, ärlighet och transparens, långsiktiga och starka relationer, schyssta villkor samt ett hållbart helhetstänk. Är du intresserad av att bli en del av vårt starka team? Vi söker dig som alltid strävar efter en hög kvalite och som vill utveckla dina matkunskaper!. Ett krav för samtliga tjänster är en kvalitetsmedvetenhet och förmåga att leverera på hög nivå i alla situationer. Vi ser att du är stresstålig, flexibel och givetvis har ett genuint intresse för matlagning. Du är noggrann, ambitiös, positivt lagd och har en god samarbetsförmåga. Tjänsterna kommer att tillsättas löpande. Arbetstiderna innefattar dagar, kvällar och helger och det kan finnas möjlighet till eventuell förlängning. Intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan genom vår hemsida!
Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Enheten för myndighet – vård och omsorg ansvarar för biståndsutredningar enligt socialtjänstlagen (SoL) med tillämpning inom vård och omsorg. Även avgiftshandläggning och LOV-samordning ingår i enhetens ansvarsområde. Enheten är en härlig arbetsplats med medarbetare i varierande åldrar och kön och arbetsplatsen präglas av prestigelöshet, öppenhet, tillit och förtroende mellan medarbetare och ledare. Enheten är centralt belägen i Gislaved med 300 m till busstation och matbutik samt närhet till restauranger och affärer. I Gislaveds kommun är vi måna om att alla anställda ska känna sig friska och må bra. Som anställd i Gislaveds kommun har du fri tillgång till kommunens simhall, subventionerad friskvård och en aktiv personalklubb som erbjuder många aktiviteter. Flextid tillämpas på enheten och vi har en flexibel inställning till hemarbete. Arbetsuppgifter Som socialsekreterare inom enheten för myndighet vård och omsorg (biståndshandläggare) utreder och beslutar du om insatser utifrån Socialtjänstlagen. Du utgår från gällande riktlinjer och rutiner och ansvarar för att på ett rättssäkert sättutreda, fatta beslut och skicka beställning till utförare. I arbetet ingår även uppföljning och omprövning av tidigare beslutade insatser samt kontakter med andra myndigheter och organisationer både internt och externt. Enhetens biståndshandläggare arbetar utifrån olika team där ärenden fördelas för att möjliggöra en jämn arbetsbelastning och hos oss stöttar vi varandra där behovet finns, vilket ställer krav på att du kan ställa om i arbetet och prioritera efter rådande förutsättningar. Brukarperspektivet är i centrum och som utredare får du verkligen nytta av din kompetens som socionom inom socialtjänsten. Myndighetsutövning ska gå hand i hand med empati och konstruktivt samarbete, men också med en tydlighet och metodik som biståndshandläggaren förväntas stå för. Vi lägger därför vikt vid att du är en person som kombinerar ditt engagemang med en lugn framtoning och förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete. Du möter människor med respekt och hanterar din myndighetsroll på ett ansvarsfullt sätt genom att ta fasta på och analysera den information och kunskap som är mest väsentlig för att hantera dina ärenden i varierande situationer. Till hjälp har du stöd från gruppledare och kollegor som alla har en stor arbetsglädje, erfarenhet, kompetens, kreativitet och empatisk förmåga. Kvalifikationer För att klara och trivas i uppdraget tänker vi oss att du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig (krav). Erfarenhet av myndighetsutövning och/eller erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg är meriterande. God kännedom om övrig lagstiftning som styr och reglerar verksamheten är ett krav. Vi ser även att du har erfarenhet av IBIC och/eller verksamhetssystemet Pulsen Combine. Stor vikt fästs vid personliga egenskaper/lämplighet. Arbetet kräver B-körkort. Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan! Det nalkas semestertider varför eventuella kandidater kommer att kallas till intervjuer från vecka 30 och framåt. I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du redo att ta ett strategiskt grepp om inköpsfunktionen i en modern industriverksamhet där struktur, affärsmässighet och långsiktighet är avgörande? Nu söker vi på Purple Rekrytering & Interim en strategisk inköpare till en nyckelroll hos ett väletablerat och teknikdrivet industriföretag med bas i Anderstorp. Detta är en roll för dig som vill arbeta nära både produktion, utveckling och leverantörer med stort mandat att påverka framtidens inköpslösningar och bidra till företagets fortsatta framgång. Om rollen Som strategisk inköpare har du ett brett och ansvarsfullt uppdrag. Du driver inköpsplanering utifrån både kundprognoser och interna behov, ansvarar för strategiska leverantörsrelationer och säkerställer att inköp sker enligt kundunika krav och kvalitetsstandarder. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Prognoshantering och långsiktig inköpsplanering Leverantörsutvärdering, uppföljning och utveckling Förhandling av strategiska avtal och prisvillkor Stöd i offertarbete och val av leverantörer Inköp av råmaterial, verktyg och kundunika artiklar Deltagande i projekt kopplade till nya artiklar och leveransstruktur Du är även en nyckelspelare i kvalitets- och förbättringsarbete tillsammans med kvalitets- och miljöorganisationen. Vi söker dig som Har gedigen erfarenhet av taktiskt eller strategiskt inköpsarbete inom tillverkande industri, gärna i roller där du arbetat med både operativa och affärsnära delar av inköpsprocessen. Du har ett strukturerat arbetssätt, ett starkt kommersiellt tänk och trivs i rollen som intern samarbetspartner och extern kravställare.or För att lyckas i rollen tror vi att du har: Erfarenhet av att arbeta med inköpsstrategier, avtal och leverantörsutveckling Vana av att arbeta med prognoser, artiklar och lagerstyrning Förståelse för kvalitets- och miljökrav kopplade till industrileverantörer God kommunikationsförmåga och vana att arbeta i affärs-/ERP-system Förmåga att arbeta såväl självständigt som tvärfunktionellt 📍 Placeringsort: Anderstorp 📅 Urval sker löpande – skicka in din ansökan snarast 🔍 Intresserad? Sök direkt eller connecta via purplerekrytering.se 📩 Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Anela Drndo på Purple Rekrytering & Interim. 💜 Alla ansökningar hanteras med full konfidentialitet.
Vill du arbeta med kundservice i en teknisk miljö? Har du erfarenhet från industrin eller ett tekniskt intresse, och är redo att ta nästa steg? Då kan detta vara tjänsten för dig! Purple Rekrytering & Interim söker nu en Kundsupport till ett teknikintensivt bolag i GGVV-regionen. Här blir du en viktig del av ett engagerat team som tillsammans arbetar för att ge kunderna bästa möjliga service och support. Om rollen Som Kundsupport kommer du att ha en bred roll där du dagligen kommunicerar med kunder via både telefon och e-post. Du hanterar inkommande förfrågningar, tar fram offerter och sköter orderhantering. I din roll ingår även att ge teknisk rådgivning kring företagets produkter och lösningar, följa upp leveranser samt informera kunder vid eventuella förändringar. Du kommer dessutom att vara involverad i kampanjarbete och proaktiv kundbearbetning i nära samarbete med säljteamet. Du blir en nyckelperson i kontakten med kunderna – både nya och befintliga – och har en viktig funktion i att säkerställa hög kundnöjdhet. Din profil Vi söker dig som trivs med att kombinera teknik, service och problemlösning i det dagliga arbetet. Kanske har du tidigare arbetat inom industrin eller produktion och vill ta nästa steg i karriären, eller så har du redan erfarenhet av kundservice inom en teknisk bransch. Du har erfarenhet av kundservice, orderhantering eller försäljning, och du har ett intresse för teknik – gärna med viss vana av att läsa ritningar. Du är en strukturerad och pålitlig person med god samarbetsförmåga, och du har lätt för att prioritera när tempot är högt. Datorvana är ett krav, och du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Du har också B-körkort och tillgång till bil. Vi erbjuder Du erbjuds en varierad och utvecklande tjänst hos ett stabilt företag med starkt tekniskt kunnande. Här råder god sammanhållning och korta beslutsvägar, och du får arbeta med både svenska och internationella kunder. Det är en långsiktig roll med start i augusti eller enligt överenskommelse, där du ges möjlighet att växa tillsammans med verksamheten och bidra till framtida framgångar. Ansökan Låter det intressant? Tveka inte att höra av dig! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anela Drndo på 0737-01 94 53 eller [email protected] Vi intervjuar löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Andrénverken i Smålandsstenar är en ledande aktör inom metallbearbetning, med särskilt fokus på plåtkonstruktioner. Sedan starten 1923 har vi byggt upp ett starkt rykte som en pålitlig leverantör med hög kvalitet och precision. Vår moderna maskinpark och investering i automatiserade processer gör det möjligt för oss att erbjuda effektiv och exakt produktion, oavsett om det gäller små serier eller större volymer. Vi tillhandahåller tjänster inom bland annat laserskärning, kantpressning, automatpressning, hydraulpressning, excenterpressning, svetsning och skärande bearbetning. Att arbeta på Andrénverken innebär att bli en del av en arbetsplats med stark gemenskap, samarbete och arbetsglädje – här hjälps vi åt och skapar en trygg och trivsam miljö tillsammans. Vi är idag 45 medarbetare och omsätter ca. 130 miljoner. Läs gärna mer om oss på www.andrenverken.se. Andrénverken är en teknikdriven och stabil aktör inom avancerad plåtbearbetning, med en stark industriell tradition och framtidstro. Med en vardag där engagemang, kvalitet och långsiktighet går hand i hand fortsätter vi att utvecklas – både som verksamhet och som arbetsplats. Nu får du möjlighet att kliva in i en nyckelroll där du kombinerar strategiskt ansvar med operativ närvaro. Som KVALITETS- & MILJÖCHEF har du det övergripande ansvaret för att driva och utveckla vårt kvalitets- och miljöarbete. Du leder teamet och har en kvalitetstekniker vid din sida, samtidigt som du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen. En central del av uppdraget är att säkerställa att vi uppfyller kund- och myndighetskrav samt våra certifieringar enligt ISO 9001, 14001 och 3834-2. I det dagliga är du en viktig länk mellan kund, produktion och teknik. Du hanterar avvikelser, revisioner och uppföljningar – men också compliance-frågor, leverantörsutvärderingar och produktkritik i offertstadiet. Du utvecklar och underhåller vårt ledningssystem, utbildar organisationen och bidrar till en kultur av ständiga förbättringar. Utöver kvalitetsarbetet ansvarar du för kemikaliehantering, farligt avfall och kontakt med myndigheter vid tillsyn. Du har även en central roll i företagets hållbarhetsrapportering, inklusive uppföljning av miljödata och kontakt med externa intressenter. Hållbarhetsfrågan är ett område vi kommer att prioritera allt högre framöver och här ser vi gärna att du är med och driver arbetet framåt. DIN PROFIL Du har erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkande industri och förstår hur förbättringsarbete hänger ihop med företagets övergripande mål. Har du jobbat inom metall- eller plåtbranschen är det ett plus, men viktigast är din förmåga att omsätta teori i praktisk verklighet. Du har god erfarenhet av att arbeta med kvalitets- och miljöledningssystem och trivs i en strukturerad vardag där kravställning, förbättringsarbete och processutveckling är en naturlig del. Tidigare erfarenhet av certifieringar, reklamationer eller leverantörssamarbete ser vi som meriterande. Som person är du lösningsorienterad, prestigelös och kommunikativ. Du tar ansvar, har tålamod när det behövs och håller fokus även när tempot ökar. Ditt engagemang märks – du bygger förtroende och driver frågor i mål tillsammans med andra! Varmt välkommen med din ansökan! KONTAKT I denna rekrytering samarbetar Andrénverken med FindMood. Du ansöker till tjänsten med CV och Personligt brev på www.findmood.se. Ansvarig rekryterare är Sanna Thituson, hör gärna av dig med frågor under processens gång till [email protected] eller 070-23 63 925.
WELAND är ett familjeföretag med rötterna djupt förankrade i Småland. En ledande tillverkare och leverantör av spiraltrappor, raka trappor, räcken, handikappramper, gångbryggor, gallerdurk och entresoler. Vi är även en av Sveriges största aktörer inom plåtbearbetning. Vi kan våra produkter och är en pålitlig partner i vårt samarbete med kunden. Med kunnig personal med lång erfarenhet, kan vi ge såväl råd som anvisningar. Med vårt stora lagerförda sortiment ger vi snabba leveranser. Welands målsättning är samma sedan starten – att vara flexibla och ge samma service till alla våra kunder, stora som små. Vi har mer än 70 års erfarenhet av att ge personlig service till våra kunder. Sedan starten 1947 arbetar vi intensivt med att utveckla våra produkter. Produktionen ska vara rationell och miljövänlig. All tillverkning sker i Smålandsstenar där vi förfogar över drygt 100 000 m2 fabriksyta. I Smålandsstenar har den pressvetsade gallerdurken, som utgör ryggraden i Welands verksamhet, tillverkats sedan 1950-talet. För att möta framtidens krav utvecklar vi ständigt vår maskinpark. Idag erbjuder vi bland annat plåtbearbetning med laser, stansning, bockning och maskinbearbetning på legobasis. På Weland har vi alltid sikte på framtiden, utan att glömma bort våra kunder. Vi söker nu förstärkning till vårt säljteam inom plåtbearbetningen. Det är i huvudsak innesälj du kommer jobba med men det förekommer även en del kundbesök både hos befintliga och potentiella kunder. Jobbet består mycket av simulering för att få fram rätt stycktider. Viss intern utbildning och kurser ombesörjes av Weland. Du har en teknisk utbildning i botten. Auto Cad vana, helst Solid Works, är ett stort plus. Om du jobbat i monitor är det en fördel men inget krav. Studier på högskola är meriterande. Även meriterande om erfarenhet av maskinbearbetning finns. Svenska och engelska i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av sälj är ett plus men inget krav. I denna rekrytering samarbetar vi med J1 Bemanning AB. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.
Är du redo att ta ett strategiskt grepp om inköpsfunktionen i en modern industriverksamhet där struktur, affärsmässighet och långsiktighet är avgörande? Nu söker vi på Purple Rekrytering & Interim en strategisk inköpare till en nyckelroll hos ett väletablerat och teknikdrivet industriföretag med bas i Anderstorp. Detta är en roll för dig som vill arbeta nära både produktion, utveckling och leverantörer med stort mandat att påverka framtidens inköpslösningar och bidra till företagets fortsatta framgång. Om rollenSom strategisk inköpare har du ett brett och ansvarsfullt uppdrag. Du driver inköpsplanering utifrån både kundprognoser och interna behov, ansvarar för strategiska leverantörsrelationer och säkerställer att inköp sker enligt kundunika krav och kvalitetsstandarder. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Prognoshantering och långsiktig inköpsplanering Leverantörsutvärdering, uppföljning och utveckling Förhandling av strategiska avtal och prisvillkor Stöd i offertarbete och val av leverantörer Inköp av råmaterial, verktyg och kundunika artiklar Deltagande i projekt kopplade till nya artiklar och leveransstruktur Du är även en nyckelspelare i kvalitets- och förbättringsarbete tillsammans med kvalitets- och miljöorganisationen. Vi söker dig somHar gedigen erfarenhet av taktiskt eller strategiskt inköpsarbete inom tillverkande industri, gärna i roller där du arbetat med både operativa och affärsnära delar av inköpsprocessen. Du har ett strukturerat arbetssätt, ett starkt kommersiellt tänk och trivs i rollen som intern samarbetspartner och extern kravställare. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Erfarenhet av att arbeta med inköpsstrategier, avtal och leverantörsutveckling Vana av att arbeta med prognoser, artiklar och lagerstyrning Förståelse för kvalitets- och miljökrav kopplade till industrileverantörer God kommunikationsförmåga och vana att arbeta i affärs-/ERP-system Förmåga att arbeta såväl självständigt som tvärfunktionellt Placeringsort: Anderstorp Urval sker löpande – skicka in din ansökan snarast Intresserad? Sök direkt eller connecta via purplerekrytering.se Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Anela Drndo på Purple Rekrytering & Interim. Alla ansökningar hanteras med full konfidentialitet.
Du kommer att börja din anställning hos oss på Junic och vara uthyrd till någon av våra kunder som behöver förstärkning på exempelvis lager eller inom produktion. Flera av våra kunder vill börja med att hyra in och sedan ta över anställningen förutsett att allt fungerar bra. Din profilFör att trivas i rollen ser vi att du har en positiv inställning, är ansvarsfull, engagerad och trivs med att samarbeta med andra.Du är mån om att göra ett gott jobb som du kan vara stolt över. Du är en person som gärna tar egna initiativ och vet du inte vad som förväntas eller vad du ska göra så frågar du.Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där driv och intresse väger tungt. Att hjälpa till där det behövs och inte vara rädd för att hugga i är självklarheter för dig. Våra kunder söker medarbetare till alla tider, dagtid, två-skift och natt. ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter skulle kunna vara;Lagerarbete dvs orderplock, truckkörning, rapportering i olika system etcMaskinoperatör, som maskinoperatör ska du hålla igång maskiner, kan vara metall, plast, gummi eller trä. Det kan innebära montering, plocka, packa och/eller avsyna detaljer. Du behöver kunna läsa och förstå instruktioner och arbetsordrar.För att klara arbetet både talar och skriver du svenska obehindrat. Meriterande om du har tidigare erfarenhet från industrin. AnsökanVi jobbar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. För frågor om tjänsten är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Carolina Håkansson på 072--200 31 03Vänta inte med din ansökan utan sök nu på www.junic.se
Välj ett jobb för att visa detaljer